abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 september 2019 @ 20:50:06 #251
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188837850
Volgens mij is dat iets wat rond de vier maanden gebeurt, dan hebben ze opeens veel meer oog voor de omgeving, zijn snel afgeleid. Ik herken het ook heel erg. Standaard nu een doekje eronder want heel handig als ze los laten, alle melk stroomt lekker door (wel handig trouwens dan, zo’n tepelhoedje, heb je nog een klein reservoir :D ).
Maar het is hier ook vaak een teken dat de honger/dorst wel over is. Bij een stuk of 5 x loslaten achter elkaar berg ik mijn borsten weer op tegenwoordig.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188840632
Sisu, ik slik normaal de mamafit maar was heel slim, ze vergeten mee te nemen op vakantie. Dus ik heb in mijn beste Frans bij een apotheek gevraagd en degene snapte mij half. Hij liet mij gewoon het hele assortiment zien aan alles wat er was, van tepelzalven tot de vitamines. Dus nu Gestarelle G :P ^O^.
pi_188842240
Voor de Davitamon: er zijn geregeld 1+1 aanbiedingen. Deze week bij Kruidvat maar de Etos heeft ze ook af en toe.
Ik heb hier nu weer 2 volle dozen erbij staan.
pi_188869537
Dames, ik heb advies nodig. Zoon is bijna 6 maanden oud en drinkt inmiddels tussen de 500 en 700 ml afgekolfde melk als hij bij de gastouder is. Hij is 3 dagen per week bij de gastouder van 7 tot 17 uur ongeveer. Ik voed om half 7 en kolf 2 keer tijdens de werkdag. Tijdens die 2 kolfsessies kolf ik doorgaans 180 ml en ~120 ml, niet genoeg voor een dag bij de gastouder. Inmiddels is mijn vriezer-voorraad zo goed als op en vraag ik mij af hoe ik mijn zoon volgende week van melk moet voorzien. Vaker/langer kolven op het werk is geen optie, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ondanks het (theoretische) recht op kolftijd, kolf ik tijdens mijn pauzes omdat mijn werk anders niet afkomt en er niemand is om mijn werk over te nemen. Zal ik maar gewoon een doos KV kopen en daarmee de BV tekorten opvangen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
pi_188869811
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 22:53 schreef Sisu het volgende:
Spees,
Heb je een verminderde weerstand. Stress?
Krijgt je kindje soms tandjes of heeft hij iets in zn mond? Soms zijn het echt hele kleine dingen waardoor dit soort dingen gebeuren.
En liggend voeden geeft hier het minste ongemak.
Misschien ook iets voor jullie?

Dat vind ik trouwens echt wel vervelend. Ru drinkt súper als we liggen, maar zittend gaat echt niet zo soepel. Hij zuigt dan vaak hard aan Mn tepel terwijl hij zijn hoofd naar achteren gooit en dus los plopt.
Of hij blijft maar wiebelen / opnieuw aanhappen.
Dit zorgt ervoor dat ik niet altijd even gemakkelijk de deur uit durf. Kolf dan liever af om hem een flesje te geven dan om zittend in een restaurant te voeden.
Ontspannen voeden vind ik namelijk erg belangrijk en dat lukt mij dus nog niet zo als ik niet kan liggen.

Ik vroeg me iets anders af.
Gebruiken jullie nog extra (multi-)vitamine voor de borstvoeding /iets wat doorwerkt.
Ik zag dat veel moeders extra vitamine d nemen en las dat ela ook probiotica neemt.
Ik was vandaag bij Kruidvat, maar er stonden 3001 flesjes. Oftewel te veel keuze, :')
Ben benieuwd!
Ik neem vitamine D3 van Bonusan, de capsules met 75 mcg. En daar dan 2 tegelijk van om voldoende voor jezelf te hebben én voldoende aan je baby door te geven.
Verder heb ik Royal Green Multi Woman (voor mezelf) en neem ik Dino Orthiflor Poeder (probiotica voor kinderen, voor de darmflora van de baby's).
  maandag 9 september 2019 @ 21:33:36 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188869992
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Dames, ik heb advies nodig. Zoon is bijna 6 maanden oud en drinkt inmiddels tussen de 500 en 700 ml afgekolfde melk als hij bij de gastouder is. Hij is 3 dagen per week bij de gastouder van 7 tot 17 uur ongeveer. Ik voed om half 7 en kolf 2 keer tijdens de werkdag. Tijdens die 2 kolfsessies kolf ik doorgaans 180 ml en ~120 ml, niet genoeg voor een dag bij de gastouder. Inmiddels is mijn vriezer-voorraad zo goed als op en vraag ik mij af hoe ik mijn zoon volgende week van melk moet voorzien. Vaker/langer kolven op het werk is geen optie, ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis en ondanks het (theoretische) recht op kolftijd, kolf ik tijdens mijn pauzes omdat mijn werk anders niet afkomt en er niemand is om mijn werk over te nemen. Zal ik maar gewoon een doos KV kopen en daarmee de BV tekorten opvangen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.

Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar het lijkt mij moeilijk bij elkaar te kolven voor 3 hele opvangdagen als je eigen opbrengst tijdens die dagen zoveel minder oplevert.
  maandag 9 september 2019 @ 21:39:08 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188870149
I'm with Spees.

En dan ook nog: misschien gaat hij de komende tijd wel rap meer eten en minder flessen drinken. Dat kan zomaar heel snel veranderen.

Dus nu geen extra stress maar een pot nutrilon en over een tijdje is die misschien wel weer overbodig ^O^
pi_188870188
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zou dat inderdaad doen ja. Er zullen vast ook vrouwen zijn die extra gaan powerkolven enzo op vrije avonden / weekenden etc, maar heel eerlijk gezegd zou ik het naast het live voeden, twee keer kolven en een drukke baan wel gezegend vinden en oke zijn met aanvullen met kv waar nodig. Ik had ook echt niet zomaar de hoeveelheid die jij tekort komt bij elkaar gekolfd in 1 of 2 sessies. En naast het live voeden moet je dat ook maar in zien te passen.

Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar het lijkt mij moeilijk bij elkaar te kolven voor 3 hele opvangdagen als je eigen opbrengst tijdens die dagen zoveel minder oplevert.
Ha, dat ^^

Bij mijn oudste zette ik wel alles op alles om volledig bv mee te kunnen geven, bij mijn jongste vond ik het echt teveel gedoe. Dus gaf ik kv mee. Soms redde hij het wel op bv, soms dronk hij 1 (klein) flesje kv. Het was een verademing om er zo makkelijk mee om te gaan, ten opzichte van het krampachtige kolven bij de oudste. En weet je, over 1-2 maanden vervangt een eetmoment waarschijnlijk ook alweer makkelijker een klein flesje. Dus misschien is het een korte periode om te overbruggen nu.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 9 september 2019 @ 21:42:33 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188870246
Wat eet je kleintje verder? Prul is dol op vast voedsel en krijgt sinds ze zes maanden is geen kv meer, maar wat ik kolf. Tussen 6 en 17 was dat met zes maanden zo'n 300 ml ongeveer. De rest haalde ze 's nachts in. Het verschil met wat jouw kleintje drinkt en wat je kolft is best groot, maar baby's drinken makkelijk veel uit een fles. Misschien is hij ook tevreden met minder en kun je bijvoorbeeld voor je gaat slapen of na je ochtend voeding nog wel wat extra's kolven. Zo kun je aan 400 komen en dan zou ik eens kijken of hij daarmee ook tevreden is.

Al zou ik het ook heel erg begrijpelijk vinden als je aanvult. Dan heb ik de eerste zes maanden ook (gedwongen door de omstandigheden) gedaan en haalde wel druk van de ketel, zegmaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 9 september 2019 @ 21:48:11 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188870411
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
I'm with Spees.

En dan ook nog: misschien gaat hij de komende tijd wel rap meer eten en minder flessen drinken. Dat kan zomaar heel snel veranderen.

Dus nu geen extra stress maar een pot nutrilon en over een tijdje is die misschien wel weer overbodig ^O^
Oh ja! Dat vergat ik helemaal :+ ze gaan natuurlijk ook brood en fruit eten bonnen afzienbare tijd 👊
  maandag 9 september 2019 @ 21:50:04 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188870489
Ik zat tussen de 6-9 maanden een beetje in hetzelfde schuitje. Dat betekende dat er dagen bij waren dat ik 3 flessen moedermelk mee gaf, dagen met 3 bakjes poedermelk en alles er tussenin. En idd vanaf een maand of 7 ging hij wat significantere hoeveelheden eten en at hij een banaan in plaats van een fles ^O^
pi_188870984
Wat de dames hierboven zeggen precies! Het zijn goede adviezen. O drinkt ook meer dan ik kan kolven, en met 5 dagen werken kom ik er dus echt niet aan om genoeg te kolven. Thuis krijgt hij, als de verse moedermelk op is, van z'n vader kunstvoeding. En bij mijn ouders krijgt hij als mijn melk op is de moedermelk van mijn zus (die heeft een gigantische vriezervoorraad opgebouwd gelukkig!). Tot 6 maanden kreeg O exclusief borstvoeding, en nu een combinatie met kunstvoeding en ik heb dat altijd prima gevonden. Ik wilde mezelf niet gek maken met extra kolfsessies en O niet honger laten lijden uiteraard.
pi_188870998
Bedankt voor de inzichten, ik ga een pot nutrilon halen. Nummer 1 is voor t eerste half jaar toch? Vaker kolven voor/na werk is niet erg aantrekkelijk omdat ik gewoon moe ben en ook nog een huishouden heb. Zoon smikkelt een beetje aan soepstengels en hij krijgt ook wat oefenhapjes fruit, brood en groente. Over een paar maanden zal t er allemaal wel anders uitzien :D
pi_188871306
Ja, vanaf 6 maanden nummer 2. Wij hebben van Nutrilon de HA-voeding, hypoallergeen. Deze schijnt wat lichter verteerbaar te zijn, een beetje vergelijkbaar met borstvoeding. Huismerk Kruidvat dronk O ook, maar dat poeder loste minder makkelijk op merkten we.
  maandag 9 september 2019 @ 22:20:43 #265
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188871612
Ik kolfde bij de oudste ook nooit genoeg, dus vulde ik ook aan met kv. Ik ben altijd nr 1 blijven geven omdat het qua samenstelling meer op borstvoeding lijkt dan nr 2 (en verder).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188871645
Ik dacht dat in nr. 2 en volgende vooral meer suiker zat, niet er se meer voedingsstoffen. Ik heb altijd nr. 1 gegeven, ook na de 6 maanden.

Interessante vergelijking tussen de verschillende versies:

http://alweereennieuwemoe(...)zijn-de-verschillen/

1 lijkt idd het meest op bv.

[ Bericht 53% gewijzigd door Phaidra op 09-09-2019 22:27:25 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188871971
Ah, weer wat geleerd ^O^ Wij gaan nu niet meer switchen, en er komt geen derde, maar anders zou ik het de volgende keer anders doen.
pi_188872482
Ik ben op een gegeven moment ook gaan combineren :) heb geloof ik wel een tijdje geprobeerd om tekorten thuis bij te kolven, maar daar was ik snel klaar mee. Het moet wel leuk blijven :P
  dinsdag 10 september 2019 @ 07:28:55 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188874575
Voor de kunstvoeding: ik heb uitgebreid vergeleken wat er het meest op nutrilon lijkt en het AH huismerk kwam daarbij als beste match uit de bus. Het kost bovendien de helft. Kruidvatvoeding loste hier niet lekker op en prul ging ervan spugen, maar AH is zes maanden perfect gegaan (na de nutrilon uit het ziekenhuis).

En voor de liefhebbers heb ik nog 2 bussen AH-voeding nr 1 en ook nog wat probeerverpakkingen en een hele bus Hero Nutrasence (ofzoiets) nummer 2 staan. Mocht ze proberen en uitdelen via the insi.de.rs, maar prul ging toen net op volledig borstvoeding en niemand zit te wachten op 1 probeerverpakking voor een paar dagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 13 september 2019 @ 00:02:10 #270
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188919876
Oh man.. eind oktober moet ik ook weer gaan werken. Vandaag contact gehad met Mn baas en hij af aan dat het heel moeilijk wordt om vervanging te regelen als ik wil kolven.
Ik kan ‘ergens’ wel een tussenuur krijgen, maar dan ben ik een andere wens kwijt (eerste uur vrij zodat ik dochterlief naar school kan brengen).

En nu ben ik helemaal van slag. Ik zie jullie adviezen over kv , maar die mindset heb ik nog helemaal niet. Bij ro heb ik een jaar gekolfd in Mn pauzes en daar ging ik compleet aan onderdoor. Die hel wil ik dus niet meer. Ik hoopte zo dat het nu relaxter zou zijn, omdat we toch weer een aantal jaren verder zijn in het kolfrecht, maar zo te zien gaat het gewoon weer een jaar keihard stressen worden.

Hoe vaak kolven jullie op een dag?
Ik ben dat een beetje kwijt.
Zoals ik nu denk dat het zal gaan:
06:30 live voeden.
10:30 kolven terwijl ik een boterham naar binnen werk en moet rennen naar de kolfruimte :'( want max 15 min tijd
12:30 kolven op Mn gemak tijdens de pauze.
16:30 thuis en dan de rest van de dag live voeden
Savonds nog eens kolven voor de volgende dag
Ik voorzie pijnlijke borsten en lekkages :'(
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 13 september 2019 @ 00:41:38 #271
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188920062
@Sisu
Hebben jullie een HR/afdeling personeelszaken? Misschien die eens bellen?
Verder zou ik hier niet mee akkoord gaan want dit kan echt niet.
Ik zou 2-3 keer per dag doen, misschien kun je later beginnen en eerder naar huis (kolven rond half 9/9uur of kolven nadat je Ro hebt weggebracht) voor/na je pauze (tijdens zou ik proberen te vermijden) en aan het eind van de dag rond 3 uur/half 4.
Ik ken je rooster niet, dus geen idee of dat voor je werkt.
Je werkt in het onderwijs toch? Kun je een klas eventueel eerder weg laten gaan ofzo?
Er moet toch een mouw aan te passen zijn?
  vrijdag 13 september 2019 @ 06:19:22 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188920677
Het idee is dat je mag kolven onder werktijd. Dus dat je takenpakket omlaag gaat. Eens met voorganger: simpelweg niet mee accoord gaan.
Wel superstorm zeg :{ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 september 2019 @ 07:01:38 #273
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188920787
Ik wil hier ook niet akkoord mee gaan, maar als het zou betekenen dat ik ro niet meer naar school kan brengen dan wordt het wel een probleem.
Mijn lessen beginnen om 09:05 en ik ben om 08:50 pas op school -met wind mee. Dus ik kan ook niet daarvoor even kolven. En om het nou tijdens het fietsen te doen? :D
Wat een gestress. En dan ben ik nog niet eens begonnen -O-

Er is niemand om bij te springen. Mn verlof is zelfs niet eens opgevangen. :o
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 13 september 2019 @ 07:16:42 #274
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188920816
Dan moeten ze die 25% die je theoretisch gezien niet beschikbaar bent toch ook niet missen? 8)7
Kan je niet je klas een opdracht geven en dan 20 min gaan kolven? En dat er dan iemand in de klas is puur om toezicht te houden?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188920938
Sisu, mijn verlof en dat van mijn collega (we overlapte zelfs) werd ook niet opgevangen. Andere sector (zorg), maar alsnog. Tijd om te kolven is geen gunst van je werkgever, het is een recht en die ruimte moet gewoon gemaakt worden voor je.
Als je straks ineens uitvalt omdat je dit niet trekt, of een borstontsteking hebt, hebben ze ook niks aan je (en is er ook vast geen vervanging ;) )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')