abonnement Unibet Coolblue
pi_188193806
Voor eventuele nieuwe meelezers/posters hier (welkom!), hier vind je de vorige reeds volle delen van deze topicreeks over de stad en locatie voor 2020:

Deel 1 | Deel 2 | Deel 3 | Deel 4 | Deel 5 | Deel 6 | Deel 7 | Deel 8 | Deel 9 | Deel 10 | Deel 11 |
Deel 12




Maastricht en Rotterdam zijn de twee steden die nog in de race zijn om gaststad van het Eurovisie Songfestival 2020 te worden. Nadat vorige week woensdag vijf steden hun bidbook op feestelijke wijze aan de projectorganisatie Eurovisie Songfestival 2020 hebben aangeboden, zijn de bidbooks de afgelopen dagen uitvoerig bestudeerd en beoordeeld door de selectiecommissie. 16 juli liet de projectorganisatie weten dat gekozen is om de selectieprocedure met Maastricht en Rotterdam voort te zetten.

Maastricht en Rotterdam zijn de twee steden die nog in de race zijn om gaststad van het Eurovisie Songfestival 2020 te worden. Nadat vorige week woensdag vijf steden hun bidbook op feestelijke wijze aan de projectorganisatie Eurovisie Songfestival 2020 hebben aangeboden, zijn de bidbooks de afgelopen dagen uitvoerig bestudeerd en beoordeeld door de selectiecommissie. Vandaag laat de projectorganisatie weten dat gekozen is om de selectieprocedure met Maastricht en Rotterdam voort te zetten.


******************************************************

Steden nog in de running zijn:

MAASTRICHT



Maastricht staat te popelen om host te mogen zijn voor het Eurovisie. Zelfs André Rieu heeft op Twitter al een pleidooi gehouden. Uiteraard een prachtige stad voor buitenlandse toeristen, maar of er voldoende hotelcapaciteit is voor duizenden buitenlandse geïnteresseerden weten wij op dit moment even niet. Zoeken we uit.

MECC Maastricht



Is qua totaaloppervlakte flink groot, maar is verdeeld over vier hallen. De Noordhal staat in open verbinding met de Zuidhal, maar toch lijkt ons één grote ruimte waar alles tegelijk kan zijn (podium, publiek, green room etc) wenselijk.

******************************************************

ROTTERDAM



Ook Rotterdam zou als tweede grote stad van Nederland een prima host-stad kunnen zijn. Goed bereikbaar met eigen vliegveld en ook meer dan voldoende hotelcapaciteit: ca. 8.000 hotelkamers in de regio en in 2020 zal Hotel AHOY geopend worden (hadden ze een vooruitziende blik? :+ ). En ook al is het dan niet de hoofdstad, er zijn voldoende bezienswaardigheden voor buitenlandse toeristen.

AHOY Rotterdam



AHOY zou qua locatie één van de best geschikte locaties zijn, zo lijkt in elk geval. Er zijn meerdere grote zalen, waarvan de grootste (waar de shows plaats zouden kunnen vinden) geschikt is voor 15.000 personen. Daarnaast zijn er in dezelfde locatie dan nog twee andere zalen, die allebei méér dan groot genoeg zijn voor een flink perscentrum, kleedkamers, opslag etc. Het voordeel van AHOY is dat de show-hal en het perscentrum allemaal binnen één locatie kunnen zijn. Dit is erg prettig voor zowel de delegaties als pers.
AHOY is al eens locatie geweest voor Junior Eurovision Song Contest in 2007 en heeft in 2016 de MTV EMA's gehost.

******************************************************

UPDATE: Amsterdam en Den Haag hebben zich teruggetrokken.
UPDATE 2: Arnhem, Den Bosch en Utrecht zijn op 16 juli afgevallen


******************************************************

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom? w/ *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 29-07-2019 20:54:10 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 20:32:35 #2
163650 Greys
pi_188194003
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik zie weinig praktische zaken. Meer ballonnen.

En ach, als ik een postje neerblaf met als einde dat het Maastricht wordt is het niet meer serieus te nemen. Laat dat vice versa nou net zo hard gebeuren met pure aannames zonder feiten. Toppie!

Maar dat geheel terzijde.

Ik zie toch een bepaalde frictie jegens Maastricht hier. Meermaals. In uitdrukkingen. Teksten.

Maar goed. Een Rotterdam minded bedoeling is natuurlijk wel gezelliger. ;)

Happyyy Dayyy
Dat laatste is écht onzin. Maastricht staat bv ook net zo pontificaal in de openingspost en iedereen die hier voor Maastricht was is net zo vriendelijk behandeld als elk ander. Je doet soms alsof je hier alleen maar voor Rdam mag zijn. Er zijn er meer voor Rotterdam ja met duidelijk onderbouwde redenen die al tig keer genoemd zijn. Hoogte, vervoer, hotels. Dus geen 'frictie' maar gewoon duidelijk voorkeur. En iedereen die onderbouwde redenen heeft voor Maastricht (of het gewoon leuk vindt omdat dat dichterbij is voor diegene) is net zo welkom en dat weet je donders goed. Of je moet even teruglezen. ^O^

Dus laat iedereen toch gewoon lekker z'n eigen voorkeur hebben en maak je niet zo druk om wat anderen willen. Dát is pas gezellig. Het ESF is sowieso in eigen land, wat willen we nog meer.

(Heb je trouwens meerdere accounts want je poststijl doet me enorm aan iemand denken. :) )

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 29-07-2019 20:39:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188194181
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat laatste is écht onzin. Maastricht staat bv ook net zo pontificaal in de openingspost en iedereen die hier voor Maastricht was is net zo vriendelijk behandeld als elk ander. Je doet soms alsof je hier alleen maar voor Rdam mag zijn. Er zijn er meer voor Rotterdam ja met duidelijk onderbouwde redenen die al tig keer genoemd zijn. Hoogte, vervoer, hotels. Dus geen 'frictie' maar gewoon duidelijk voorkeur. En iedereen die onderbouwde redenen heeft voor Maastricht (of het gewoon leuk vindt omdat dat dichterbij is voor diegene) is net zo welkom en dat weet je donders goed. Of je moet even teruglezen. ^O^

Dus laat iedereen toch gewoon lekker z'n eigen voorkeur hebben en maak je niet zo druk om wat anderen willen. Dát is pas gezellig. Het ESF is sowieso in eigen land, wat willen we nog meer.

(Heb je trouwens meerdere accounts want je poststijl doet me enorm aan iemand denken. :) )
Ja ik heb minstens 6 accounts.
pi_188194545
Ik ben overigens ook pro-maastricht dombo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_188194646
Op maandag 29 juli 2019 20:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik zie weinig praktische zaken. Meer ballonnen
.

De grootste praktische zaak die terugkeert in heel veel commentaren is toch wel dat qua hoogte, technische faciliteiten en uitstraling MECC ver onderdoet voor dat wat AHOY te bieden heeft.

De grootste ballon is dat Maastricht de meest Europese stad is van Nederland en om die reden moet worden uitverkoren.
pi_188194656
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:01 schreef marsan het volgende:
Ik ben overigens ook pro-maastricht dombo.
Oew, kijk uit wat je zegt. ;)
Zullen we een groepje oprichten? :)
  maandag 29 juli 2019 @ 21:10:29 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188194713
Dit topic is serious business.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:30:19 #8
163650 Greys
pi_188195058
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:01 schreef marsan het volgende:
Ik ben overigens ook pro-maastricht dombo.
Leuk toch ^O^
Als we altijd alles maar hetzelfde wilden was het ook maar saai.

Is het dichterbij voor je of wat is voor jou ook alweer de hoofdreden. Je had het al eens gezegd maar er posten hier zo veel mensen dat ik het ff kwijt ben. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:32:50 #9
163650 Greys
pi_188195116
Ik zeg eerlijk dat als het puur om de hotels gaat die Cee en ik in optie hebben dan zou dat nog wel voor mij een reden kunnen zijn om Maastricht te willen want van alle hotels was die verreweg het leukst. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188195148
Mensen hebben het allemaal over randzaken zoals hotels etc etc. Het is allang intern besloten dat het natuurlijk Maastricht gaat worden. Het ESF is een politiek spelletje qua organisatie, niks meer of minder. Wat wij zien is allemaal buhne gelul.
  ESF Reporter maandag 29 juli 2019 @ 21:37:46 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_188195222
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:01 schreef marsan het volgende:
Ik ben overigens ook pro-maastricht dombo.
Ik dacht even nou nou, moet dat name-calling nou maar besefte daarna dat Dombo Dombo heet. :P
pi_188195238
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen hebben het allemaal over randzaken zoals hotels etc etc. Het is allang intern besloten dat het natuurlijk Maastricht gaat worden. Het ESF is een politiek spelletje qua organisatie, niks meer of minder. Wat wij zien is allemaal buhne gelul.
Ja maar Poepz0r, dat weiger ik te geloven hoor :7

Al kan het natuurlijk dat de EBU de 65ste in de meest Europese stad wil. (En dat we daarom door wat gemanipuleer hebben gewonnen :o)
pi_188195292
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja maar Poepz0r, dat weiger ik te geloven hoor :7

Al kan het natuurlijk dat de EBU de 65ste in de meest Europese stad wil. (En dat we daarom door wat gemanipuleer hebben gewonnen :o)
Dat denk ik ook serieus dat dat zo is. Vergeten we even voor het gemak niet dat de EBU alle jury's opdroeg om op MUZIEK te stemmen na de eerste halve finale? Allemaal van die gekke dingen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:43:21 #14
163650 Greys
pi_188195349
Ik verheug me al op de drie live shows waarin ze elke show zestien keer gaan roepen hoe enorm EU het allemaal is. Gaat ook vast goed vallen bij publiek en deelnemers uit landen die weinig of niks met EU hebben terwijl Eurovision als regel heeft 'geen politieke uitgingen'. :+

Nah nee ik weiger voorlopig nog even - wellicht tegen beter weten in maar dat zie ik dan wel weer - dat ze het puur daarom daar zouden doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 21:43:55 #15
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188195367
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:34 schreef Poepz0r het volgende:
Mensen hebben het allemaal over randzaken zoals hotels etc etc. Het is allang intern besloten dat het natuurlijk Maastricht gaat worden. Het ESF is een politiek spelletje qua organisatie, niks meer of minder. Wat wij zien is allemaal buhne gelul.
Wie zijn mensen dan? Media?

De NPO pakt het aan als een aanbesteding, dan is politiek verdomd lastig.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:44:51 #16
163650 Greys
pi_188195398
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat denk ik ook serieus dat dat zo is. Vergeten we even voor het gemak niet dat de EBU alle jury's opdroeg om op MUZIEK te stemmen na de eerste halve finale? Allemaal van die gekke dingen.
Waar moeten ze anders op stemmen? Haarkleur?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188195405
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat denk ik ook serieus dat dat zo is. Vergeten we even voor het gemak niet dat de EBU alle jury's opdroeg om op MUZIEK te stemmen na de eerste halve finale? Allemaal van die gekke dingen.
  ESF Reporter maandag 29 juli 2019 @ 21:46:49 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_188195454
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja maar Poepz0r, dat weiger ik te geloven hoor :7

Al kan het natuurlijk dat de EBU de 65ste in de meest Europese stad wil. (En dat we daarom door wat gemanipuleer hebben gewonnen :o)
Mwoah, dan hadden ze ook Italië de winst kunnen geven omdat San Remo de basis is van het ESF.

Alle pijlen wijzen op Rotterdam maar mijn gevoel sluit nog steeds niet uit dat voor Maastricht wordt gekozen en dan puur voor het idee. En voor de extra uitdaging voor de organisatie. Iemand gaf hier eerder een vergelijking met BZV die ik wel treffend vond. Je kan kiezen voor die droomvrouw die aan al je eisen voldoet, daarbij ook nog eens lekker kookt en weet hoe ze koeien moet melken. De veilige optie. Maar dan is daar ook die Duitse schone, die net over de grens werkt, nooit op een boerderij is geweest maar een veel leukere brief schreef en daardoor vanaf het eerste moment toch wel bovenaan het lijstje staat. Ondanks dat de boer geen idee heeft hoe het af gaat lopen als ie voor haar kiest. Het is de minst veilige maar wel de meest spannende keuze. Dat zijn vrienden haar niet mogen maakt hem niet uit.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:47:05 #19
163650 Greys
pi_188195462
Ja nee prima als iemand denkt dat 'we' gewonnen hebben omdat de EBU dat wilde zodat het in Maastricht kan worden omdat EU en we niet hebben gewonnen omdat men het lied gewoon goed vond, maar dan moeten we misschien even een apart aluhoedjesspeculeertopic maken want dat gaat me hier iets boven m'n pet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188195477
Oh en wat denk je dat er in dit topic gaat gebeuren als het Maastricht wordt? Op de een of andere manier dringt het bij mensen niet door dat we hier niet anti-Maastricht zijn, maar we het beste festival willen w/ Waarom dat steeds herhaald moet worden, geen idee.
pi_188195502
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:47 schreef Greys het volgende:
Ja nee prima als iemand denkt dat 'we' gewonnen hebben omdat de EBU dat wilde zodat het in Maastricht kan worden omdat EU en we niet hebben gewonnen omdat men het lied gewoon goed vond, maar dan moeten we misschien even een apart aluhoedjesspeculeertopic maken want dat gaat me hier iets boven m'n pet.
Oh ik maakte een grapje natuurlijk hoor :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:51:18 #22
163650 Greys
pi_188195590
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:46 schreef Cee het volgende:

[..]

Mwoah, dan hadden ze ook Italië de winst kunnen geven omdat San Remo de basis is van het ESF.

Alle pijlen wijzen op Rotterdam maar mijn gevoel sluit nog steeds niet uit dat voor Maastricht wordt gekozen en dan puur voor het idee. En voor de extra uitdaging voor de organisatie. Iemand gaf hier eerder een vergelijking met BZV die ik wel treffend vond. Je kan kiezen voor die droomvrouw die aan al je eisen voldoet, daarbij ook nog eens lekker kookt en weet hoe ze koeien moet melken. De veilige optie. Maar dan is daar ook die Duitse schone, die net over de grens werkt, nooit op een boerderij is geweest maar een veel leukere brief schreef en daardoor vanaf het eerste moment toch wel bovenaan het lijstje staat. Ondanks dat de boer geen idee heeft hoe het af gaat lopen als ie voor haar kiest. Het is de minst veilige maar wel de meest spannende keuze. Dat zijn vrienden haar niet mogen maakt hem niet uit.
Eens hoor.

Maar tis óók wel een beetje lullig als die vrienden die haar niet zo mogen juist degenen zijn die veel geld uit gaan moeten geven aan haar om naar haar te mogen kijken en om bij haar thuis te moeten optreden. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2019 @ 21:51:47 #23
163650 Greys
pi_188195604
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh ik maakte een grapje natuurlijk hoor :@
Maar Poepz0r een beetje kennende hij niet. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188195674
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar Poepz0r een beetje kennende hij niet. :D
Dat is waar _O-
pi_188195688
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat denk ik ook serieus dat dat zo is. Vergeten we even voor het gemak niet dat de EBU alle jury's opdroeg om op MUZIEK te stemmen na de eerste halve finale? Allemaal van die gekke dingen.
Vergeet jij even voor het gemak niet dat Nederland de jury vote helemaal niet heeft gewonnen? En dat de uitslag uiteindelijk vrij close was? Je kunt niet alles manipuleren.

Als de Ziggo Dome beschikbaar was, was de keuze voor Maastricht al helemaal niet te verdedigen geweest (nu ook niet, maar goed). En daar heeft de EBU niks mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')