abonnement Unibet Coolblue
pi_188175323
Wil iemand mij iets uitleggen? Heb 2 vragen

VRAAG 1
Max rijdt voorop met 11 seconden voorsprong. Dan komt er gele vlag. Vervolgens zit iedereen er zodra de gele vlag voorbij is gewoon direct achter. Kortom zijn hele voorsprong is weg omdat er een gele vlag is.

Nu gaat het in de Formule veelal om verbetering van 10-en van secondes maar je hoort nooit iemand dat het belachelijk is dat met een gele vlag eigenlijk alle gemaakte voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Waarom mag je gewoon weer helemaal naar degene voor je gaan rijden bij een gele vlag? Nogmaals alles gaat om kleine tijdsverschillen maar met een gele vlag loop je gewoon weer 10-tallen seconden in. Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.

VRAAG 2
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?

[ Bericht 13% gewijzigd door meneertje1972 op 28-07-2019 17:53:10 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188175348
Als je eerste rijdt met een giga voorsprong ben je dus al flink sneller dan diegene achter je. Dan maakt een herstart na een SC ook niet zoveel uit, je loopt dan toch weer uit.
  zondag 28 juli 2019 @ 17:43:58 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_188175355
Idd, bij de tour de france leggen ze toch ook geen wedstrijd stil als 2 koplopers 10 minuten voorsprong hebben zodat het peloton weer kan aansluiten :')

F1, wanne kutsport, ohnee niet eens sport want ze hoeven zelf alleen maar gas te geven en te sturen, sport voor luie mensen
pindazakje
  zondag 28 juli 2019 @ 17:45:31 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_188175380
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
https://en.wikipedia.org/(...)ne_crash_controversy
:P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 28 juli 2019 @ 17:45:32 #5
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_188175383
Je voorsprong gaat niet weg met een gele vlag.

Je voorsprong gaat alleen maar weg bij een safety car. Dat komt normaal gesproken niet heel vaak voor. Vooral niet sinds de komst van een virtuele safety car.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_188175388
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
Flavio Briatore heeft dit scenario al eens in de praktijk gebracht.

Maar wat bedoel je? Tijdens gele vlaggen of virtual safetycar kan/mag je in principe geen tijd winnen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 28 juli 2019 @ 17:47:50 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_188175422
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Idd, bij de tour de france leggen ze toch ook geen wedstrijd stil als 2 koplopers 10 minuten voorsprong hebben zodat het peloton weer kan aansluiten :')

F1, wanne kutsport, ohnee niet eens sport want ze hoeven zelf alleen maar gas te geven en te sturen, sport voor luie mensen
Sow.
En dan een andere wannabee sport als voorbeeld nemen :') Beetje een molentje rond draaien met je beentjes terwijl je strak staat van de doping.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_188175423
Ok bij een safteycar gaat je voorsprong dus weg. Dat is toch raar? Net als wat iemand zegt hierboven met Tour de France.

Nog wat anders: Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  zondag 28 juli 2019 @ 17:48:01 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_188175425
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Idd, bij de tour de france leggen ze toch ook geen wedstrijd stil als 2 koplopers 10 minuten voorsprong hebben zodat het peloton weer kan aansluiten :')
Jawel.

Indien er een overweg dicht gaat en er staan wielrenners te wachten op die trein moeten renners die daar voordeel uithalen stoppen en wachten tot het verschil weer hetzelfde is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_188175440
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Flavio Briatore heeft dit scenario al eens in de praktijk gebracht.

Maar wat bedoel je? Tijdens gele vlaggen of virtual safetycar kan/mag je in principe geen tijd winnen.
Jawel toch. Want 40% reduce laptime speed. Nou zal het niet bijzonder veel tijd schelen. Maar toch. Het kan wel.
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 17:50:47 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188175463
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Wil iemand mij iets uitleggen? Max rijdt voorop met 11 seconden voorsprong. Dan komt er gele vlag. Vervolgens zit iedereen er zodra de gele vlag voorbij is gewoon direct achter. Kortom zijn hele voorsprong is weg omdat er een gele vlag is.

Nu gaat het in de Formule veelal om verbetering van 10-en van secondes maar je hoort nooit iemand dat het belachelijk is dat met een gele vlag eigenlijk alle gemaakte voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Waarom mag je gewoon weer helemaal naar degene voor je gaan rijden bij een gele vlag? Nogmaals alles gaat om kleine tijdsverschillen maar met een gele vlag loop je gewoon weer 10-tallen seconden in. Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
Als je teamgenoot in de vangrail gaat heb je hele dure reperaties, geen punten van die rijder en geen enkele zekerheid dat je de leider dan wel kan inhalen, geen team die daaraan begint.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188175472
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:48 schreef wdn het volgende:

[..]

Jawel.

Indien er een overweg dicht gaat en er staan wielrenners te wachten op die trein moeten renners die daar voordeel uithalen stoppen en wachten tot het verschil weer hetzelfde is.
Max had vandaag geloof ik wel 3 x een voorsprong van 10 - 12 seconden. Toen kwam er safety car en was hij deze kwijt. Zitten ze meteen als ratten zo dichtbij achter hem aan. Stel hij slipt even weg dan kan hij dat in paar seconden goed maken. Maar na zo'n safety car kan ie dus geen fout permiteren wat ie dus wel kan met 10 seconden voorsprong. Kortom die hele harmonica (iedereen schuift als een harmonica in elkaar) is niet eerlijk. Zeker niet omdat het allemaal om kleine verschillen gaat. Heb je eindelijk 10 seconden voorsprong, ben je die kwijt omdat er iemand ergens (ongevaarlijk) ergens 40 meter van de baan stilstaat.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188175508
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:51 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Max had vandaag geloof ik wel 3 x een voorsprong van 10 - 12 seconden. Toen kwam er safety car en was hij deze kwijt. Zitten ze meteen als ratten zo dichtbij achter hem aan. Stel hij slipt even weg dan kan hij dat in paar seconden goed maken. Maar na zo'n safety car kan ie dus geen fout permiteren wat ie dus wel kan met 10 seconden voorsprong. Kortom die hele harmonica (iedereen schuift als een harmonica in elkaar) is niet eerlijk. Zeker niet omdat het allemaal om kleine verschillen gaat. Heb je eindelijk 10 seconden voorsprong, ben je die kwijt omdat er iemand ergens (ongevaarlijk) ergens 40 meter van de baan stilstaat.
Ja maar wat wil je dan? Het gaat erom dat de marshalls veilig een auto kunnen bergen na wat er met Jules Bianchi gebeurt is.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_188175552
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je dan? Het gaat erom dat de marshalls veilig een auto kunnen bergen na wat er met Jules Bianchi gebeurt is.
Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188175558
Totaal niet boeiende en bovendien zeer energieverspillende liefhebberij dit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 juli 2019 @ 17:58:19 #16
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_188175564
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Sow.
En dan een andere wannabee sport als voorbeeld nemen :') Beetje een molentje rond draaien met je beentjes terwijl je strak staat van de doping.
Mja wat is dan wel een sport? Alle sporten staan strak van de dope, op de spelletjes uitgezonderd misschien zoals voetbal enz maar daar is conditie ook een stuk minder van belang
pindazakje
pi_188175569
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:57 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)
Dat bestaat al, virtual safetycar.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_188175827
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat bestaat al, virtual safetycar.
waarom is het hele veld dan uitgerekt en bij een gele vlag alles weer 1 meter achter elkaar?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188176027
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:20 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

waarom is het hele veld dan uitgerekt en bij een gele vlag alles weer 1 meter achter elkaar?
Als er op en/of aan de baan gewerkt moet worden, is het wel prettig dat het veld dicht bij elkaar ligt en op
lage snelheid voorbij komt.

En een gele vlag zorgt er niet voor dat het hele veld dichterbij elkaar komt

[ Bericht 6% gewijzigd door McLaren_Fan op 28-07-2019 18:45:11 ]
pi_188176098
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:39 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Als er op en/of aan de baan gewerkt moet worden, is het wel prettig dat het veld dicht bij elkaar ligt en op
lage snelheid voorbij komt
Gast, dan hebben ze een uur gereden om voorsprong te hebben en dan is die voorsprong gewoon weer weg. Snap niet dat 'iedereen' daar geen punt van maakt. 10 miljoen regels staan er in dat handboek maar het belangrijkste (na de veiligheid) dat je opgebouwde voorsprong behouden blijft neemt iedereen voor zoete koek.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188176111
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:44 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Gast, dan hebben ze een uur gereden om voorsprong te hebben en dan is die voorsprong gewoon weer weg. Snap niet dat 'iedereen' daar geen punt van maakt. 10 miljoen regels staan er in dat handboek maar het belangrijkste (na de veiligheid) dat je opgebouwde voorsprong behouden blijft neemt iedereen voor zoete koek.
Gast, jij snapt niets van autosport!

Gaat niet enkel om de veiligheid van de coureurs, maar ook van marshalls en toeschouwers!
pi_188176134
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:45 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Gast, jij snapt niets van autosport!
Dat klopt, daarom stel ik deze vraag hier: Waarom gaat al je voorsprong weg bij een gele vlag en komt er geen regel dat iedereen de afstand houdt die hij bij aanvang gele vlag heeft. Kom dan niet met 'je snapt het niet'. Dat weet ik wel.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188176182
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:47 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom stel ik deze vraag hier: Waarom gaat al je voorsprong weg bij een gele vlag en komt er geen regel dat iedereen de afstand houdt die hij bij aanvang gele vlag heeft. Kom dan niet met 'je snapt het niet'. Dat weet ik wel.
Bij een gele vlag komt het hele veld niet dichterbij elkaar. Men wordt gewaarschuwd voor een onveilige situatie en moet (op dat gedeelte van de baan) de snelheid aanpassen en, bij dubbele gele vlag, voorbereid zijn om eventueel te stoppen. Daarna, bij de eerste groene vlag, kunnen ze weer door.

Bij een safety car komt het veld wel bij elkaar, zodat de Marshalls aan/op (en naast) de baan veilig kunnen werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaren_Fan op 28-07-2019 18:57:32 ]
pi_188176292
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:50 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Bij een gele vlag komt het hele veld niet dichterbij elkaar. Men wordt gewaarschuwd voor een onveilige situatie en moet (op dat gedeelte van de baan) de snelheid aanpassen en, bij dubbele gele vlag, voorbereid zijn om eventueel te stoppen. Daarna, bin de eerste groene vlag, kunnen ze weer door.

Bij een safety car komt het veld wel bij elkaar, zodat de Marshalls aan/op (en naast) de baan veilig kunnen werken.
Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'

Het gaat er toch om dat iemand wint omdat ie het snelste is (lees voorsprong vergaart)
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188176344
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:58 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'

Het gaat er toch om dat iemand wint omdat ie het snelste is (lees voorsprong vergaart)
Een safety car zorgt inderdaad voor “oneerlijke” situaties, omdat je ervan kan profiteren of juist een nadeel door hebt. Aan de andere kant is het voor iedereen gelijk wanneer de safety car de baan op komt.

Maar sowieso staat de veiligheid voorop!
pi_188176488
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 18:58 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'

Het gaat er toch om dat iemand wint omdat ie het snelste is (lees voorsprong vergaart)
Ja, maar alleen als de veiligheid gegarandeerd kan worden.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_188176593
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:02 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Een safety car zorgt inderdaad voor “oneerlijke” situaties, omdat je ervan kan profiteren of juist een nadeel door hebt. Aan de andere kant is het voor iedereen gelijk wanneer de safety car de baan op komt.

Maar sowieso staat de veiligheid voorop!
Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188176623
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:19 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?
Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 :P ).
En die afstand regel is er al, dat is de Virtual safety car.

Zie hier trouwens een voorbeeld van waarom je auto's allemaal bij elkaar gedrukt wilt hebben en niet verspreid over het veld. Dit was tijdens een SC waarbij het veld nog moest samen drukken.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2019 19:23:23 ]
pi_188176700
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:19 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?
Die regel is er al. In de F1 virtual safety car. In andere raceklassen slow zones.

Voordeel van een safety car is dat het hele veld bij elkaar ligt, zodat men, voordat of nadat het veld voorbij is, aan/op de baan kan werken
  zondag 28 juli 2019 @ 19:29:26 #30
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188176751
TS heeft een goed punt maar de safety-car is 1 van de 3 hoofdelementen om een race spannend / verrassend te houden.
(Andere 2 zijn regen en layout van het circuit.)
Zonder die 3 ontstaat al snel de zo gevreesde optocht.
Wie dit leest is gek
pi_188176946
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:21 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 :P ).
En die afstand regel is er al, dat is de Virtual safety car.

Zie hier trouwens een voorbeeld van waarom je auto's allemaal bij elkaar gedrukt wilt hebben en niet verspreid over het veld. Dit was tijdens een SC waarbij het veld nog moest samen drukken.
[ afbeelding ]
Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188177129
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
Ben je nou aan het trollen? De baan was zeiknat. Als een auto van de baan schiet precies op het punt waar de Marshalls aan het werk zijn om de andere auto te bergen. Levensgevaarlijk.
pi_188177139
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:

stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
Stuur een suggestie naar de FIA dat ze voortaan de auto's rondom het circuit moeten laten duwen zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2019 19:54:30 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 19:59:06 #34
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188177200
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
Deze stond ook ver van de baan.


Na aanleiding van dit werkt het nu zoals het werkt.
And so is the past
  zondag 28 juli 2019 @ 20:12:24 #35
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_188177418
De formule 1 :')
#KICKOUTZP
pi_188177473
En wat vinden jullie van dit idee van mij...

Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_188177915
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...

Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
:') x1000.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2019 20:38:18 ]
pi_188179392
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...

Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Misschien moet je wel als strateeg bij Haas aan de slag. Leg ze dan gelijk uit dat ze elkaar niet van de baan moeten rijden!
  zondag 28 juli 2019 @ 22:08:36 #39
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188179976
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...

Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Dat mag zeker. Sterker mog, dat was de goed taktiek geweest voor Ricciardo en Verstappen in Baku 2018. Helaas hadden ze beide het gogme me niet om het toe te passen.
Wie dit leest is gek
pi_188180100
quote:
99s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:08 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat mag zeker. Sterker mog, dat was de goed taktiek geweest voor Ricciardo en Verstappen in Baku 2018. Helaas hadden ze beide het gogme me niet om het toe te passen.
Waarom doen Hamilton en Bottas dat niet als ze 1 en 2 rijden?
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  zondag 28 juli 2019 @ 22:17:32 #41
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188180189
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:13 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Waarom doen Hamilton en Bottas dat niet als ze 1 en 2 rijden?
Omdat de coureurs bang zijn dat ze er zelf niet meer voorbij gelaten worden als ze de ander hebben voor gelaten. Bovendien kan het eigenlijk aleen in Baku want daar zit eerst een recht stuk voor de DRS zone.
In bochten voor het rechte stuk verliest de 2e man teveel terrein om op tijd aan te haken voor een goede tow.
Wie dit leest is gek
  zondag 28 juli 2019 @ 23:12:16 #42
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_188181211
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:21 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 :P ).
En die afstand regel is er al, dat is de Virtual safety car.

Zie hier trouwens een voorbeeld van waarom je auto's allemaal bij elkaar gedrukt wilt hebben en niet verspreid over het veld. Dit was tijdens een SC waarbij het veld nog moest samen drukken.
[ afbeelding ]
nog een van dit jaar (Sergio Perez bijna een uit ze schoenen gereden

Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_188183768
De safety car situatie benadeeld de rijder voorop licht. Maar die is niet zo maar vooraan komen te liggen. Je hebt gelijk dat hij dan een groter risico loopt. Maar stel nou dat jouw favoriet tweede ligt. Dan maakt hij weer een extra kansje.

De veiligheid van iedereen pp de baan is belangrijkste. Maar daarnaast maakt een SC een gereden race ook interessanter. Ik als kijker heb liever dat mijn favoriet af en toe met z'n billen samen geknepen moet rijden. Mexico 2017 lag Max dominant op kop. En dus zag je niks van hem. Saai.

Nee hoor, doe mij af en toe maar een SC. Wie er de snelste is, is maar één van duizenden factoren.
  maandag 29 juli 2019 @ 09:33:56 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188184469
- dit voegt niks toe -

[ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 30-07-2019 11:25:28 ]
Wie dit leest is gek
  maandag 29 juli 2019 @ 10:35:03 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188185199
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:53 schreef Najieto het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? De baan was zeiknat. Als een auto van de baan schiet precies op het punt waar de Marshalls aan het werk zijn om de andere auto te bergen. Levensgevaarlijk.
Ahum Hamilton kuch.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 31 juli 2019 @ 08:20:29 #46
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_188217170
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...

Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Dat mag wel, maar dan moet je dus meerdere rondes achter elkaar binnen een seconde van elkaar blijven. Dan gaan de banden er aan, krijgt de auto te weinig verse lucht en heeft de auto die er achter rijdt minder downforce. Schiet niet op dus. Bij de kwalificatie zie je het wel eens gebeuren, maar dan geeft de persoon voorop zijn snelle ronde op om goed uit te komen.

Als het werkte deed iedereen het :+
pi_188221959
- doeslief -

[ Bericht 98% gewijzigd door Nattekat op 31-07-2019 18:35:16 ]
pi_188222001
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:20 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat mag wel, maar dan moet je dus meerdere rondes achter elkaar binnen een seconde van elkaar blijven. Dan gaan de banden er aan, krijgt de auto te weinig verse lucht en heeft de auto die er achter rijdt minder downforce. Schiet niet op dus. Bij de kwalificatie zie je het wel eens gebeuren, maar dan geeft de persoon voorop zijn snelle ronde op om goed uit te komen.

Als het werkte deed iedereen het :+
Dit is wel heel simpel gezegd.

Het is in niet alsof je als teamgenoten zo maar bij elkaar rijdt.
Het principe van slipstream en DRS werkt wel. Dat is ook het hele idee van een slipstream (duh).

Echter dat perfectioneren (ivm vuile lucht als je net verkeerd zit en met name in bochten). En dit ronden lang te doen zonder elkaar te hinderen.

Het mag en kan in elk geval voor een tijd gunstig zijn.
Echter het blijven doen? Betwijfel het.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 13:45:22 #49
23056 diomedes
Koning ToTo wolf blaat....
pi_188571597
Formule 1 racing is niet alleen de coureur die de snelste is. Er is ook een behoorlijke strategy achter de schermen wat betreft banden wisselen. Ook de safetycar speelt daarin mee. Hoort dus gewoon bij het spel. Zo ook het weer en de hellingen en de bochten.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  donderdag 22 augustus 2019 @ 19:45:47 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188576539
TS heeft natuurlijk wel een punt. Het blijft vreemd dat je met een gewone SC je voorsprong volledig kwijt raakt. Anderhalf uur lang de ballen uit je broek gereden voor 10 seconden voorsprong en, poef, alles weg. Terwijl het electronisch simpel te regelen is. Gewoon alle auto's voorzien van een speedlimiter a la de pitlanelimiter.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 26 augustus 2019 @ 09:30:16 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188629567
Ik ben er voor bij elke gele vlag een Safety Car te doen.
Zoals bij de Indycar.
Beetje kunstmatige spanning is niet verkeerd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188630736
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Wil iemand mij iets uitleggen? Heb 2 vragen

VRAAG 1
Max rijdt voorop met 11 seconden voorsprong. Dan komt er gele vlag. Vervolgens zit iedereen er zodra de gele vlag voorbij is gewoon direct achter. Kortom zijn hele voorsprong is weg omdat er een gele vlag is.

Nu gaat het in de Formule veelal om verbetering van 10-en van secondes maar je hoort nooit iemand dat het belachelijk is dat met een gele vlag eigenlijk alle gemaakte voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Waarom mag je gewoon weer helemaal naar degene voor je gaan rijden bij een gele vlag? Nogmaals alles gaat om kleine tijdsverschillen maar met een gele vlag loop je gewoon weer 10-tallen seconden in. Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.

VRAAG 2
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
VRAAG 1:
Zoals al vaker gezegd: Bij een gele vlag moet je allemaal rustig rijden, maar die gele vlag is na een bocht ook weer weg. Dus het effect daarvan is vrijwel 0. Je hebt het over een situatie bij een safety car. Zo'n safetycar wordt ingezet wanneer er op de baan zelf schoongemaakt moet worden, of op een punt waar auto's terecht kunnen komen wanneer ze van de baan af schieten en de marshalls niet kunnen/mogen werken als er een auto aan komt. Je wilt dan als organisatie dat de auto's bij elkaar rijden, zodat er zo lang mogelijk onaangebroken gewerkt kan worden, gevolgd door een zo kort mogelijke pauze als het veld langs komt.

Dat de auto's dan bij elkaar liggen is een risico waar de strategen bij de F1 wel degelijk rekening mee houden. Elk F1 team heeft stategieeen voor scenarios met een Safetycar in ronde 1, 2 t/m 10, 10 t/m 20, laatste deel van de 1e stint, eerste deel van de 2e stint, en eventueel alle overige momenten waarbij een safetycar een andere strategy zou kunnen vereisen. Het is dus niet oneerlijk, want elke team heeft hetzelfde probleem, en houdt daar ook wel degelijk rekening mee.

VRAAG2:
Dat mag, maar dat is niet handig wanneer je op een bandenspaar strategie (bijna altijd tegenwoordig) rondrijdt. Achter iemand anders rijden, en telkens de minimum rondetijden rijden vreet namelijk banden. Vaak wil je juist de eerste paar rondjes een gat trekken, en daarna rustiger aan gaan doen om banden te sparen. Dan heeft het alleen maar een slecht effect wanneer je teammaat om de ronde voor je gaat rijden. Door de verloren downforce moet jij namelijk meer banden gebruiken om net zo snel te gaan. Daarom zie je deze strategy eigenlijk alleen maar tijden de kwalificatie gebeuren. Dan timen ze de wagens zo dat de wagen die zojuist zijn snelle ronde gereden heeft, precies op het DRS punt een tow kan geven aan de wagen die een ronde later zijn snelle ronde doet.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:57 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)
Daar maak je een denkfout. Racen gaat niet om voorsprong halen. Racen gaat om als eerste over de streep komen. Of dat met 40 seconden of met 0,004 seconden verschil is maakt niet uit. Bij bijvoorbeeld wielrennen (of rallyrijden) gaat het juist om het tijdsverschil op de streep. Daar is ook niet 1 finish, maar zijn de resultaten verdeeld over meerdere stages waarbij het verschil elke keer berekend wordt aan de hand van het vorige verschil.
Je krijgt punten voor de positie waarop je eindigt, niet voor de tijd die je er over gedaan hebt.
Wat wij willen zien is strijd. Coureurs die met elkaar in gevecht zijn om die ene positie te behalen, zoals bijvoorbeeld Max in Oostenrijk.

Inmiddels is er iets als een virtual safetycar, die gebruikt wordt als er niet op de baan zelf, maar wel op plekken naast de baan gewerkt moet worden. Dan hebben de coureurs een 'delta' tijd die ze moeten rijden. Bijvoorbeeld 15 seconden tussen de exit van Bocht 1, en de entry van bocht 3. Ze moeten dan zorgen dat ze langzamer zijn dan die delta tijd. Ze mogen niet meer dan 2 delta tijden te snel zijn achter elkaar, en maximaal 4 keer per ronde, ofzo. Daarnaast is er ook nog een delta rondetijd, waar ze gewoon uberhaupt niet onder mogen komen. Dat is de reden dat je ze vaak in de laatste bocht ineens ziet versnellen als ze de pits in gaan bij een virtual safetycar. Dat zijn toch weer een paar seconden die je straffeloos kunt pakken omdat je de delta toch niet haalt vanwege de 2 seconden die je stil staat tijdens je stop.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 09:30 schreef nils7 het volgende:
Ik ben er voor bij elke gele vlag een Safety Car te doen.
Zoals bij de Indycar.
Beetje kunstmatige spanning is niet verkeerd.
Dan mogen de Grand Prix wel wat langer worden. 350 kilometer, bijvoorbeeld (ipv 305 nu), zodat je per saldo minstens net zo veel raceronden hebt. Oh, en die 2 uur limiet moet dan ook alleen tijdens het racen gelden, en stoppen bij een Safety Car.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')