https://en.wikipedia.org/(...)ne_crash_controversyquote:Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
Flavio Briatore heeft dit scenario al eens in de praktijk gebracht.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
Sow.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Idd, bij de tour de france leggen ze toch ook geen wedstrijd stil als 2 koplopers 10 minuten voorsprong hebben zodat het peloton weer kan aansluiten
F1, wanne kutsport, ohnee niet eens sport want ze hoeven zelf alleen maar gas te geven en te sturen, sport voor luie mensen
Jawel.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:43 schreef Hyaenidae het volgende:
Idd, bij de tour de france leggen ze toch ook geen wedstrijd stil als 2 koplopers 10 minuten voorsprong hebben zodat het peloton weer kan aansluiten
Jawel toch. Want 40% reduce laptime speed. Nou zal het niet bijzonder veel tijd schelen. Maar toch. Het kan wel.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Flavio Briatore heeft dit scenario al eens in de praktijk gebracht.
Maar wat bedoel je? Tijdens gele vlaggen of virtual safetycar kan/mag je in principe geen tijd winnen.
Als je teamgenoot in de vangrail gaat heb je hele dure reperaties, geen punten van die rijder en geen enkele zekerheid dat je de leider dan wel kan inhalen, geen team die daaraan begint.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Wil iemand mij iets uitleggen? Max rijdt voorop met 11 seconden voorsprong. Dan komt er gele vlag. Vervolgens zit iedereen er zodra de gele vlag voorbij is gewoon direct achter. Kortom zijn hele voorsprong is weg omdat er een gele vlag is.
Nu gaat het in de Formule veelal om verbetering van 10-en van secondes maar je hoort nooit iemand dat het belachelijk is dat met een gele vlag eigenlijk alle gemaakte voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Waarom mag je gewoon weer helemaal naar degene voor je gaan rijden bij een gele vlag? Nogmaals alles gaat om kleine tijdsverschillen maar met een gele vlag loop je gewoon weer 10-tallen seconden in. Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
Max had vandaag geloof ik wel 3 x een voorsprong van 10 - 12 seconden. Toen kwam er safety car en was hij deze kwijt. Zitten ze meteen als ratten zo dichtbij achter hem aan. Stel hij slipt even weg dan kan hij dat in paar seconden goed maken. Maar na zo'n safety car kan ie dus geen fout permiteren wat ie dus wel kan met 10 seconden voorsprong. Kortom die hele harmonica (iedereen schuift als een harmonica in elkaar) is niet eerlijk. Zeker niet omdat het allemaal om kleine verschillen gaat. Heb je eindelijk 10 seconden voorsprong, ben je die kwijt omdat er iemand ergens (ongevaarlijk) ergens 40 meter van de baan stilstaat.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:48 schreef wdn het volgende:
[..]
Jawel.
Indien er een overweg dicht gaat en er staan wielrenners te wachten op die trein moeten renners die daar voordeel uithalen stoppen en wachten tot het verschil weer hetzelfde is.
Ja maar wat wil je dan? Het gaat erom dat de marshalls veilig een auto kunnen bergen na wat er met Jules Bianchi gebeurt is.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:51 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Max had vandaag geloof ik wel 3 x een voorsprong van 10 - 12 seconden. Toen kwam er safety car en was hij deze kwijt. Zitten ze meteen als ratten zo dichtbij achter hem aan. Stel hij slipt even weg dan kan hij dat in paar seconden goed maken. Maar na zo'n safety car kan ie dus geen fout permiteren wat ie dus wel kan met 10 seconden voorsprong. Kortom die hele harmonica (iedereen schuift als een harmonica in elkaar) is niet eerlijk. Zeker niet omdat het allemaal om kleine verschillen gaat. Heb je eindelijk 10 seconden voorsprong, ben je die kwijt omdat er iemand ergens (ongevaarlijk) ergens 40 meter van de baan stilstaat.
Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)quote:Op zondag 28 juli 2019 17:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je dan? Het gaat erom dat de marshalls veilig een auto kunnen bergen na wat er met Jules Bianchi gebeurt is.
Mja wat is dan wel een sport? Alle sporten staan strak van de dope, op de spelletjes uitgezonderd misschien zoals voetbal enz maar daar is conditie ook een stuk minder van belangquote:Op zondag 28 juli 2019 17:47 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sow.
En dan een andere wannabee sport als voorbeeld nemen Beetje een molentje rond draaien met je beentjes terwijl je strak staat van de doping.
Dat bestaat al, virtual safetycar.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:57 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)
waarom is het hele veld dan uitgerekt en bij een gele vlag alles weer 1 meter achter elkaar?quote:Op zondag 28 juli 2019 17:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat bestaat al, virtual safetycar.
Als er op en/of aan de baan gewerkt moet worden, is het wel prettig dat het veld dicht bij elkaar ligt en opquote:Op zondag 28 juli 2019 18:20 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
waarom is het hele veld dan uitgerekt en bij een gele vlag alles weer 1 meter achter elkaar?
Gast, dan hebben ze een uur gereden om voorsprong te hebben en dan is die voorsprong gewoon weer weg. Snap niet dat 'iedereen' daar geen punt van maakt. 10 miljoen regels staan er in dat handboek maar het belangrijkste (na de veiligheid) dat je opgebouwde voorsprong behouden blijft neemt iedereen voor zoete koek.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:39 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Als er op en/of aan de baan gewerkt moet worden, is het wel prettig dat het veld dicht bij elkaar ligt en op
lage snelheid voorbij komt
Gast, jij snapt niets van autosport!quote:Op zondag 28 juli 2019 18:44 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Gast, dan hebben ze een uur gereden om voorsprong te hebben en dan is die voorsprong gewoon weer weg. Snap niet dat 'iedereen' daar geen punt van maakt. 10 miljoen regels staan er in dat handboek maar het belangrijkste (na de veiligheid) dat je opgebouwde voorsprong behouden blijft neemt iedereen voor zoete koek.
Dat klopt, daarom stel ik deze vraag hier: Waarom gaat al je voorsprong weg bij een gele vlag en komt er geen regel dat iedereen de afstand houdt die hij bij aanvang gele vlag heeft. Kom dan niet met 'je snapt het niet'. Dat weet ik wel.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:45 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Gast, jij snapt niets van autosport!
Bij een gele vlag komt het hele veld niet dichterbij elkaar. Men wordt gewaarschuwd voor een onveilige situatie en moet (op dat gedeelte van de baan) de snelheid aanpassen en, bij dubbele gele vlag, voorbereid zijn om eventueel te stoppen. Daarna, bij de eerste groene vlag, kunnen ze weer door.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:47 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom stel ik deze vraag hier: Waarom gaat al je voorsprong weg bij een gele vlag en komt er geen regel dat iedereen de afstand houdt die hij bij aanvang gele vlag heeft. Kom dan niet met 'je snapt het niet'. Dat weet ik wel.
Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'quote:Op zondag 28 juli 2019 18:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Bij een gele vlag komt het hele veld niet dichterbij elkaar. Men wordt gewaarschuwd voor een onveilige situatie en moet (op dat gedeelte van de baan) de snelheid aanpassen en, bij dubbele gele vlag, voorbereid zijn om eventueel te stoppen. Daarna, bin de eerste groene vlag, kunnen ze weer door.
Bij een safety car komt het veld wel bij elkaar, zodat de Marshalls aan/op (en naast) de baan veilig kunnen werken.
Een safety car zorgt inderdaad voor “oneerlijke” situaties, omdat je ervan kan profiteren of juist een nadeel door hebt. Aan de andere kant is het voor iedereen gelijk wanneer de safety car de baan op komt.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:58 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'
Het gaat er toch om dat iemand wint omdat ie het snelste is (lees voorsprong vergaart)
Ja, maar alleen als de veiligheid gegarandeerd kan worden.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:58 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Dan bedoel ik de safety car. Bij een safety car kan iedereen weer in elkaar schuiven. Daar moeten ze wat aan doen! Of doet jullie dat niks? Zo van 'ach er is nu een uur geraced en alle voorsprongen worden weer te niet gedaan, dat doet me niks als ik maar naar een rijdende auto kan kijken?'
Het gaat er toch om dat iemand wint omdat ie het snelste is (lees voorsprong vergaart)
Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?quote:Op zondag 28 juli 2019 19:02 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Een safety car zorgt inderdaad voor “oneerlijke” situaties, omdat je ervan kan profiteren of juist een nadeel door hebt. Aan de andere kant is het voor iedereen gelijk wanneer de safety car de baan op komt.
Maar sowieso staat de veiligheid voorop!
Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 ).quote:Op zondag 28 juli 2019 19:19 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?
Die regel is er al. In de F1 virtual safety car. In andere raceklassen slow zones.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:19 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Maar waarom niet de regel bij safety car om allemaal dezelfde afstand te houden, bijv. door regel dat je max. 40 mag. Dat is toch veel eerlijker?
Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!quote:Op zondag 28 juli 2019 19:21 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 ).
En die afstand regel is er al, dat is de Virtual safety car.
Zie hier trouwens een voorbeeld van waarom je auto's allemaal bij elkaar gedrukt wilt hebben en niet verspreid over het veld. Dit was tijdens een SC waarbij het veld nog moest samen drukken.
[ afbeelding ]
Ben je nou aan het trollen? De baan was zeiknat. Als een auto van de baan schiet precies op het punt waar de Marshalls aan het werk zijn om de andere auto te bergen. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
Stuur een suggestie naar de FIA dat ze voortaan de auto's rondom het circuit moeten laten duwen zou ik zeggen.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:
stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
Deze stond ook ver van de baan.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:44 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Maar zoals vandaag was er geloof ik drie keer safety car en geen een keer lag iets noemenswaardigs op de weg, alle bolides stonden ver van de weg af. en stapvoets rijden kan dat niet? 10-20 km per uur? Je voorsprong wil je gewoon behouden!
x1000.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Misschien moet je wel als strateeg bij Haas aan de slag. Leg ze dan gelijk uit dat ze elkaar niet van de baan moeten rijden!quote:Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Dat mag zeker. Sterker mog, dat was de goed taktiek geweest voor Ricciardo en Verstappen in Baku 2018. Helaas hadden ze beide het gogme me niet om het toe te passen.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Waarom doen Hamilton en Bottas dat niet als ze 1 en 2 rijden?quote:Op zondag 28 juli 2019 22:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Sterker mog, dat was de goed taktiek geweest voor Ricciardo en Verstappen in Baku 2018. Helaas hadden ze beide het gogme me niet om het toe te passen.
Omdat de coureurs bang zijn dat ze er zelf niet meer voorbij gelaten worden als ze de ander hebben voor gelaten. Bovendien kan het eigenlijk aleen in Baku want daar zit eerst een recht stuk voor de DRS zone.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:13 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Waarom doen Hamilton en Bottas dat niet als ze 1 en 2 rijden?
nog een van dit jaar (Sergio Perez bijna een uit ze schoenen geredenquote:Op zondag 28 juli 2019 19:21 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ze moeten de warmte in de banden houden en dus een minimale snelheid aanhouden (die een stuk hoger is dan 40 ).
En die afstand regel is er al, dat is de Virtual safety car.
Zie hier trouwens een voorbeeld van waarom je auto's allemaal bij elkaar gedrukt wilt hebben en niet verspreid over het veld. Dit was tijdens een SC waarbij het veld nog moest samen drukken.
[ afbeelding ]
Ahum Hamilton kuch.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:53 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen? De baan was zeiknat. Als een auto van de baan schiet precies op het punt waar de Marshalls aan het werk zijn om de andere auto te bergen. Levensgevaarlijk.
Dat mag wel, maar dan moet je dus meerdere rondes achter elkaar binnen een seconde van elkaar blijven. Dan gaan de banden er aan, krijgt de auto te weinig verse lucht en heeft de auto die er achter rijdt minder downforce. Schiet niet op dus. Bij de kwalificatie zie je het wel eens gebeuren, maar dan geeft de persoon voorop zijn snelle ronde op om goed uit te komen.quote:Op zondag 28 juli 2019 20:15 schreef meneertje1972 het volgende:
En wat vinden jullie van dit idee van mij...
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Dit is wel heel simpel gezegd.quote:Op woensdag 31 juli 2019 08:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat mag wel, maar dan moet je dus meerdere rondes achter elkaar binnen een seconde van elkaar blijven. Dan gaan de banden er aan, krijgt de auto te weinig verse lucht en heeft de auto die er achter rijdt minder downforce. Schiet niet op dus. Bij de kwalificatie zie je het wel eens gebeuren, maar dan geeft de persoon voorop zijn snelle ronde op om goed uit te komen.
Als het werkte deed iedereen het
VRAAG 1:quote:Op zondag 28 juli 2019 17:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Wil iemand mij iets uitleggen? Heb 2 vragen
VRAAG 1
Max rijdt voorop met 11 seconden voorsprong. Dan komt er gele vlag. Vervolgens zit iedereen er zodra de gele vlag voorbij is gewoon direct achter. Kortom zijn hele voorsprong is weg omdat er een gele vlag is.
Nu gaat het in de Formule veelal om verbetering van 10-en van secondes maar je hoort nooit iemand dat het belachelijk is dat met een gele vlag eigenlijk alle gemaakte voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Waarom mag je gewoon weer helemaal naar degene voor je gaan rijden bij een gele vlag? Nogmaals alles gaat om kleine tijdsverschillen maar met een gele vlag loop je gewoon weer 10-tallen seconden in. Zo kun je in theorie je teamgenoot expres in de vangrail laten rijden als je zelf 2e rijdt op grote afstand. Dan komt er gele vlag en zit je weer direct achter de nummer 1 en kun je nog winnen.
VRAAG 2
Als je met je teamgenoot achter elkaar zit kun je elkaar steeds DRS-en en express elkaar steeds inhalen met DRS zodat je sneller gaat dan iedereen. Als een soort elastiek trek je elkaar steeds voorbij. Of mag dat niet?
Daar maak je een denkfout. Racen gaat niet om voorsprong halen. Racen gaat om als eerste over de streep komen. Of dat met 40 seconden of met 0,004 seconden verschil is maakt niet uit. Bij bijvoorbeeld wielrennen (of rallyrijden) gaat het juist om het tijdsverschil op de streep. Daar is ook niet 1 finish, maar zijn de resultaten verdeeld over meerdere stages waarbij het verschil elke keer berekend wordt aan de hand van het vorige verschil.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:57 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Wat ik wil? Dat de voorsprong gelijk blijft. Het hele racen gaat toch om voorsprong halen? Maar die gaat dus weg bij zo'n situatie. Waarom doen ze niet iets hieraan? Dat het niet mag (dichterbij komen) bijvoorbeeld iedereen MOET 80 km per uur rijden (max)
Dan mogen de Grand Prix wel wat langer worden. 350 kilometer, bijvoorbeeld (ipv 305 nu), zodat je per saldo minstens net zo veel raceronden hebt. Oh, en die 2 uur limiet moet dan ook alleen tijdens het racen gelden, en stoppen bij een Safety Car.quote:Op maandag 26 augustus 2019 09:30 schreef nils7 het volgende:
Ik ben er voor bij elke gele vlag een Safety Car te doen.
Zoals bij de Indycar.
Beetje kunstmatige spanning is niet verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |