abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:30:39 #176
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_188226706
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die snap ik niet zo. Californië is sowieso voor de democraten.
Ook zo, maar ik zie andere frontrunners O'Rourke nog niet echt vragen om running mate te worden. Wellicht Buttigieg maar die geef ik al minder kansen om de nominatie te winnen dan Harris, Biden, Warren of Sanders.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 20:30:44 #177
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188226707
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:08 schreef OMG het volgende:
Neh, Beto mag er van mij mee stoppen, net als 5-6 anderen van gisteravond.
Ain't gonna happen. O'Rpurke gaat meedoen met de volgende debatten. Er zijn nog genoeg mogelijkheden.

Bill Clinton was in 1991 ook nergens. Obama stond in 2007 ook iets van 25 punten achter HRC. Dat is simpel te vergeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 20:35:17 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188226777
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:25 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik zit meer in kamp Warren maar Warren zal O'Rourke niet snel selecteren als running mate denk ik. Harris/O'Rourke en je hebt 93 kiesmannen al binnen. Dat is geen slecht begin.
Warren / Castro? Die zie ik eerder. Ze werkten in het vorige debat prima samen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:36:42 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_188226799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ook zo, maar ik zie andere frontrunners O'Rourke nog niet echt vragen om running mate te worden. Wellicht Buttigieg maar die geef ik al minder kansen om de nominatie te winnen dan Harris, Biden, Warren of Sanders.
Vorige keer werd het Tim “who the fuck” Kaine. Zou dus echt willekeurig wie worden tezijnertijd. Doen alsof mensen in Texas ineens overstag gaan vanwege O’Rourke als VP lijkt me echt sterk overdreven. Er is voor zover ik weet nooit een sterk verband aangetoond hierin.
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 20:47:35 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188226981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vorige keer werd het Tim “who the fuck” Kaine. Zou dus echt willekeurig wie worden tezijnertijd. Doen alsof mensen in Texas ineens overstag gaan vanwege O’Rourke als VP lijkt me echt sterk overdreven. Er is voor zover ik weet nooit een sterk verband aangetoond hierin.
Kijk die bovenstaande poll.

Ik zie Trump niet 15 punten stijgen. Die gaat niet ineens populair worden in Texas. He fucked it up bigly.
Misschien wordt het verschil tussen de rest en Trump ook groter in die staat. Dat kan. Dan is Beto zijn voordeel kwijt. Maar als Beto de Texas primary heel duidelijk pakt...dan moet je hem wat beloven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:51:57 #181
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_188227069
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Kijk die bovenstaande poll.

Ik zie Trump niet 15 punten stijgen. Die gaat niet ineens populair worden in Texas. He fucked it up bigly.
Misschien wordt het verschil tussen de rest en Trump ook groter in die staat. Dat kan. Dan is Beto zijn voordeel kwijt. Maar als Beto de Texas primary heel duidelijk pakt...dan moet je hem wat beloven.
Er is veel bewijs voor dat mensen een groot voordeel hebben in hun thuisstaat als ze bovenaan het ticket staan, maar als VP veel minder. Toon me een aantal polls die bv. Harris met O'Rourke als VP hebben vs Trump/Pence en dan kan het zijn dat ik er wat anders over ga denken in dit specifieke geval, maar vooralsnog zijn het m.i. appels en peren.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-07-2019 21:04:45 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 21:20:45 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188227438
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er is veel bewijs voor dat mensen een groot voordeel hebben in hun thuisstaat als ze bovenaan het ticket staan, maar als VP veel minder. Toon me een aantal polls die bv. Harris met O'Rourke als VP hebben vs Trump/Pence en dan kan het zijn dat ik er wat anders over ga denken in dit specifieke geval, maar vooralsnog zijn het m.i. appels en peren.
Trump zal vol aan de bak moeten. En dat is het punt.

Zet Beto op het ticket (of laat hem campagne voor je voeren in ruil voor een mooie post) en Trump moet iets doen. Trump heeft dan een uitdaging in de Rustbelt èn één in een conservatief bastion. . Het is met deze cijfers geen appeltje-eitje meer voor de GOP. (Als ze het eerlijk spelen.)

En zie jij Trump ineens populair worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:25:16 #183
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_188228140
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Trump zal vol aan de bak moeten. En dat is het punt.
Mijn punt is dus dat er weinig bewijs is dat iemand als VP op het ticket de stem in de eigen thuisstaat verandert in de orde waar jij het over hebt.

Bijvoorbeeld uit 1989: https://www.jstor.org/stable/2111159?seq=1#page_scan_tab_contents
quote:
On average the vice-presidential candidate gains only about 0.3 percent more in his home state than expected.
Of een 538 artikeltje wat stelt dat zij een gemiddelde meten van zo'n 2 procentpunt: https://fivethirtyeight.c(...)l-home-state-effect/

Elders lees je wel dat het meer uitmaakt naar mate de staat dunbevolkter / groter is. Misschien dat dat in dit geval dus wel in zijn voordeel spreekt.

Hoe dan ook, gegeven eerder onderzoek is de situatie dat wanneer we geen polls hebben uit Texas specifiek over Beto als VP, de situatie denk ik dat Trump niet om deze reden vol aan de bak zou moeten daar tenzij het anders ook al close zou zijn.

quote:
Zet Beto op het ticket (of laat hem campagne voor je voeren in ruil voor een mooie post) en Trump moet iets doen. Trump heeft dan een uitdaging in de Rustbelt èn één in een conservatief bastion. . Het is met deze cijfers geen appeltje-eitje meer voor de GOP. (Als ze het eerlijk spelen.)
Ja, dit strookt zoals hiervoor aangehaald dus niet met onderzoek. Ja, wel een effect als VP, maar niet in de orde waar jij op hoopt. Het zou misschien wel extra helpen in deze specifieke verkiezing, omdat het kan dat een deel van de republikeinen een excuus zoekt om op iemand anders dan Trump te kunnen stemmen en omdat Texas een erg grote staat is wat klaarblijkelijk wel zo kunnen uitmaken.

quote:
En zie jij Trump ineens populair worden?
Niet direct. Wat ik wel zie is dat de FED de rente gaat verlagen, mogelijk onder politieke druk vanuit Trump. Als dat een kortstondige hogere economische groei laat zien hoger dan 3% kan dat net het verschil maken, hoewel ook dat speculatief is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-07-2019 22:31:32 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 22:40:32 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188228295
Wat is dan een betere optie om Texas te flippen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 22:47:35 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188228383
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:


Niet direct. Wat ik wel zie is dat de FED de rente gaat verlagen, mogelijk onder politieke druk vanuit Trump. Als dat een kortstondige hogere economische groei laat zien hoger dan 3% kan dat net het verschil maken, hoewel ook dat speculatief is.
De economie gaat nu al als een trein. Mensen merken er weinig van. Zijn populariteit had 20 punten hoger moeten staan. Trickle-down: Per definitie is dat langzaam. Het geduld van de kiezer is op een gegeven moment op. Dus tenzij Trump zakken geld gaat uitdelen gaat dat niet helpen.
.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 31 juli 2019 @ 23:08:26 #186
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_188228719
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:40 schreef Ulx het volgende:
Wat is dan een betere optie om Texas te flippen?
Het doel is niet om Texas te flippen, maar om de verkiezingen te winnen. Texas flippen zou een zeer leuke bonus zijn... hoewel ik liever een hoop kleine staatjes zou "flippen" ivm de senaat.

Een betere optie om Texas te flippen is om O'Rourke de presidentskandidaat te maken, zoals de poll die je quote liet zien.
pi_188230302
Texas gaat niet flippen en mocht een wonder toch gebeuren dan betekent dat de Democraten al op weg zijn naar een landslide. Democraten moeten lekker focussen op Wisconsin, Pennsylvania, Michigan, Arizona en Florida.

Zo'n onrealistische peiling van +12 in Texas kan als beste genegeerd worden

Debat: het is wel heel geforceerd Biden vs Harris nu :')
Ze komen beide slechter uit
  donderdag 1 augustus 2019 @ 02:50:06 #188
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230311
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 02:36 schreef L3gend het volgende:

Debat: het is wel heel geforceerd Biden vs Harris nu :')
Ze komen beide slechter uit

Het loopt nog niet echt lekker voor ze. Yang maakt het argument dat Harris had moeten maken, haal de gezondheidsverzekering weg bij de werkgever en zowel ondernemen als van baan veranderen gaat beter.

Biden struikelt wel vaak over ze woorden zeg.

Booker doet het op zich prima, maar nog wel een beetje onzichtbaar.
pi_188230315
"The fact of the matter is..." :')
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:04:03 #190
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230317
Ha Castro gooit ze one line eruit: "Looks like one of us has learned from the past and the other hasn't". Was al verwacht, reactie is redelijk in de zaal. Biden is duidelijk de centrist van het stel, maar zijn argumenten krijgen niet echt bijval uit de zaal.

Wel wordt er gedemonstreerd. Eerder bij Booker ook, geen idee wat er geroepen wordt alleen.

Andrew Yang is wel lekker bezig, krijgt veel bijval uit de zaal. Kort en to the point.

Booker is ook goed bezig, maar hij mist authenticiteit komt iets te gemaakt over.

Inslee noemt Trump een white nationalist. Gejuich uit de zaal.
pi_188230320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 03:04 schreef Tweek het volgende:


Wel wordt er gedemonstreerd. Eerder bij Booker ook, geen idee wat er geroepen wordt alleen.


Fire Pantaleo. Was een agent betrokken bij Eric Garner;
https://www.wxyz.com/news(...)anting-fire-pantaleo
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:08:00 #192
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230322
Bill de Blasio en Booker tagteamen Biden op het constant terug grijpen op Obama maar zelf geen verantwoordelijkheid nemen over een moeilijke vraag over wat hij als VP deed.

Je krijgt ook wel een beetje het idee dat Biden voornamelijk Obama aan het verdedigen is.

Als het volgende debat met Biden, Warren, Sanders, Harris en Booker is krijgt dan is die kansloos.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:08:13 #193
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230323
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 03:06 schreef OMG het volgende:

[..]

Fire Pantaleo. Was een agent betrokken bij Eric Garner;
https://www.wxyz.com/news(...)anting-fire-pantaleo
Ah, duidelijk. Bedankt.
pi_188230325
- Biden komt wat beter uit dan vorige debat.
- Bennet probeert de centrist uit te hangen, maar daar is echt geen ruimte in de primary. Gematigder dan Biden flanken is kansloos
- Booker vergeet dat er een primary is en dat er best over de verschillen gesproken mag worden.
- Ik denk dat de Democraten echt te ver links zijn geschoten op migratie wat ze in 2020 kan breken
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:12:27 #195
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 03:09 schreef L3gend het volgende:

- Ik denk dat de Democraten echt te ver links zijn geschoten op migratie wat ze in 2020 kan breken
Ze lijken even te vergeten dat het niet alleen draait om de onmenselijke behandeling van de illegale immigranten. Als je dat hebt opgelost zit je nog steeds met een grote stroom. Er worden wel wat dingen gezegd over een marschall plan voor de driehoek waar de stroming vandaan komt, maar je zal toch ook wat maatregelen aan de grens moeten nemen.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:17:40 #196
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230331
The fact of the matters is en number one, zijn wel echt stopwoordjes van Biden. Hij wordt nu ook weer overklast door Booker. Maar nog geen gotcha momentje zoals vorige keer.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:22:46 #197
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230334
Biden gebruikt Obama, zoals Guilliani 9/11. Om moedeloos van te worden.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:31:17 #198
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230338
Harris wordt hard aangepakt op haar verleden door Gabbard, iets wat Biden ook probeerde maar die struikelde weer over ze worden. Harris is trots op wat ze gedaan heeft en blijft er achter staan. Wat op zich goed is, maar of je daar punten mee scoort?
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:54:50 #199
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230344
Shit volgens Yang zijn wij Nederlanders ten dode opgeschreven, hij wil genoeg geld voor Amerikanen om hoger te gaan wonen.

Gaat over klimaatverandering. Inslee is goed, Harris heeft het over een green new deal voor wie daar geïnteresseerd in is.

Iedereen is voor en het is een beetje ver pissen over wie het meeste wil doen.

CNN gooit er even vraag tegen aan over Biden die de beste keus is om Trump te verslaan op basis van polls. Wat een onzin.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 03:59:55 #200
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_188230345
Gaat lastig worden om een winnaar aan te wijzen bij dit debat. Gister waren er goede momenten die herhaald worden, memes worden. Vandaag niet echt. Ik denk niet dat er mensen vandaag echt switchen. Als je al voor Biden was dan krijg je wat je wilt. Harris was oke maar niet uitzonderlijk. Booker doet het goed, maar spreekt niet echt aan. Inslee is Inslee, maak hem baas van de EPA. Yang scoort goed, maar die blijft toch in de marge zitten.

Denk dat het toch vooral gaat om wie verliest en Biden komt wederom niet sterk over, de aanvallen die hij deed werden gepareerd en soms kwam hij er zelfs slechter uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')