SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9STrotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
30+ is sowieso niet subtropisch. Zelfs de Sahara is subtropisch.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nou ja, als 20+ warm is, 25+ zomers en 30+ tropisch, wat zijn 35+ en 40+ dan? Ik zou zeggen 30+ sub-tropisch, 35+ tropisch en 40+ woestijnisch, of zo
5 dagen boven de 35 waarvan 3 boven de 40 is een supermegahittegolfquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is dat, vijf dagen 30 graden waarvan 3 dagen 35?
Dat wil ik nooit! meemaken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:24 schreef Dven het volgende:
5 dagen boven de 35 waarvan 3 boven de 40 is een supermegahittegolf
Superhittegolf, hyperhittegolf, ultrahittegolf.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:24 schreef Dven het volgende:
[..]
30+ is sowieso niet subtropisch. Zelfs de Sahara is subtropisch.
Warm, zomers, tropisch. Voor 35+ is er nergens ter wereld een benaming
[..]
5 dagen boven de 35 waarvan 3 boven de 40 is een supermegahittegolf
Gaan we vandaag al dik overheen.quote:
Ja, ik ook, die is hier toch al heel ver weg.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hou het gewoon bij hittegolf
Superhypermegaultrahittegolf des doodsquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Superhittegolf, hyperhittegolf, ultrahittegolf.
Vanaf begin van de middag trekt bewolking over het zuiden.quote:
Dat klopt, we gaan niet voor blijven lopen. We liften nu nog mee op gister.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vanaf begin van de middag trekt bewolking over het zuiden.
In de kop van Noord-Pool wonenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, ik ook, die is hier toch al heel ver weg.
weer des doods, die aangekondigd worden, vallen altijd tegen.quote:
Mijn zwembad was weggewaaid door die wind, die ben ik om 3 uur ‘s nacht nog gaan halen in mijn onderbroekquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, net wakker. Ben denk ik rond 01:30 in slaap gevallen om vervolgens rond 02:30 wakker te worden van plotselinge harde wind. Ging echt hard waaien opeens, dus ik denk: daar komt een onweersbui van jewelste...
Maar na 15 minuten flinke harde wind en een paar flitsen in de verte ging de wind weer liggen en dat was 'm. Geen druppel viel er.
Kwa nacht temperatuur was dit ook echt bizar. Rond 01:30 was het gewoon serieus nog ruim 29 graden buiten.
Hilarisch.
Minder hilarisch was het slapen. Voel me een zombie nu
Je moet er ook water in doen, anders heb je er zo weinig aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn zwembad was weggewaaid door die wind, die ben ik om 3 uur ‘s nacht nog gaan halen in mijn onderbroek
Waarschijnlijk in zijn achtertuin of zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie,wat waar? 27,7 volgens de site van KNMI
Oh fuck, zat naar max. temp. kaartje te kijkenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie,wat waar? 27,7 volgens de site van KNMI
Dat was vannacht dan waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Oh fuck, zat naar max. temp. kaartje te kijken
In mijn achtertuin de hoogste temperatuur van het land. Hahaha. Haha.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in zijn achtertuin of zo.
Na een hele dag spelen door de kids wat het water meer modder geworden. Dus die had ik net een paar uur ervoor leeggekieperd.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:33 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Je moet er ook water in doen, anders heb je er zo weinig aan.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Oh fuck, zat naar max. temp. kaartje te kijken
Lekker tot in de nacht op het terras van de kroeg zitten.quote:
Chillquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lekker tot in de nacht op het terras van de kroeg zitten.
En maandag weer werken?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, net wakker. Ben denk ik rond 01:30 in slaap gevallen om vervolgens rond 02:30 wakker te worden van plotselinge harde wind. Ging echt hard waaien opeens, dus ik denk: daar komt een onweersbui van jewelste...
Maar na 15 minuten flinke harde wind en een paar flitsen in de verte ging de wind weer liggen en dat was 'm. Geen druppel viel er.
Kwa nacht temperatuur was dit ook echt bizar. Rond 01:30 was het gewoon serieus nog ruim 29 graden buiten.
Hilarisch.
Minder hilarisch was het slapen. Voel me een zombie nu
Misschien even een duik in zee nemen aan het begin van de avond.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Chill. Ik zou aan het water gaan zitten, maar de kroeg kan ook
Ah zo, ja. Begrijpelijk. Die leeftijd ben ik voorbij dat ik met zand ga spelen in het zwembad. 3300 liter is mij ook iets te veel om dagelijks te verversen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Na een hele dag spelen door de kids wat het water meer modder geworden. Dus die had ik net een paar uur ervoor leeggekieperd.
Badje zit nu weer vol hoor
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/minimumtemperatuur/quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:40 schreef LTVDK het volgende:
Is er ergens een kaartje met de minimumtemperaturen van vannacht?
Ja. Schijtzooi.quote:
Ja, dat kan. Met een multi-split aircoquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:37 schreef Greys het volgende:
Kan je een slaapkamer airco binnenunit en een woonkamer airco binnenunit niet op dezelfde buitenunit aansluiten?Dat dacht ik altijd maar elke offerte die ik krijg heeft het over twee aparte installaties terwijl het aan dezelfde kan van het huis moet komen. Iemand die het heeft toevallig?
Merciquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/minimumtemperatuur/
Dus de Bilt kan tegen die tijd de parasols weer uit de kast trekken?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja. Schijtzooi.
Maar slechts twee weekjes werken en dan heb ik weer twee weken vrij en ga ik naar NY
Je kan prima 1 buitenunit/compressor gebruiken voor één of meerdere binnenunits.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:37 schreef Greys het volgende:
Kan je een slaapkamer airco binnenunit en een woonkamer airco binnenunit niet op dezelfde buitenunit aansluiten?Dat dacht ik altijd maar elke offerte die ik krijg heeft het over twee aparte installaties terwijl het aan dezelfde kan van het huis moet komen. Iemand die het heeft toevallig?
Wees er maar trots op.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In mijn achtertuin de hoogste temperatuur van het land. Hahaha. Haha.
Hoe kom je zo snel aan de officiėle meting?quote:
Naar New York? In augustus?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja. Schijtzooi.
Maar slechts twee weekjes werken en dan heb ik weer twee weken vrij en ga ik naar NY
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:43 schreef Houtenbeen het volgende:
9.30
Arcen 30.1
Volkel 30.0
Gilze-Rijen 29.7
Hupsel 29.4
De Bilt 29.1
[ afbeelding ]
Je hebt duidelijk niet opgelet. Het werd hier geeneens 30 graden gisteren.quote:
Oeh, nice! weekje NY. Daar is het trouwens ook heet en daarnaast veel meer luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja. Schijtzooi.
Hm, dank! Gek dat ik dan alleen maar offertes krijg met twee aparte.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:42 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Met een multi-split airco
Ik was gisteravond nog niet in dit topic.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet opgelet. Het werd hier geeneens 30 graden gisteren.
https://www.rrpelletkache(...)ZEAQYASABEgL7EPD_BwEquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, dank! Gek dat ik dan alleen maar offertes krijg met twee aparte.Benieuwd waarom dat is. Maar er komt er binnenkort eentje langs. Niemand kan alleen installeren voor oktober maar dat zat erin.
Complot van de kantoormiepen van het KNMI.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:44 schreef _UserName_ het volgende:
Dat De Bilt meedoet in de top 5 warmste plekken, opvallend.
Absoluut!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:43 schreef Pery het volgende:
[..]
Dus de Bilt kan tegen die tijd de parasols weer uit de kast trekken?
Dankjewel!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:46 schreef DrainBamage het volgende:
[..]
https://www.rrpelletkache(...)ZEAQYASABEgL7EPD_BwE
In dat geval zal Den Helder zo de koppen ook bij elkaar steken. Die dertiger moet toch wel worden gehaald.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Complot van de kantoormiepen van het KNMI.
Heeft geen zin meer. Tijd voor de eerste 35'er ooit!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:51 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
In dat geval zal Den Helder zo de koppen ook bij elkaar steken. Die dertiger moet toch wel worden gehaald.
Zet dat veld vol heaters!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heeft geen zin meer. Tijd voor de eerste 35'er ooit!
Het is op het vliegveld, daar mag ik niet komenquote:
Regels zijn er om te brekenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is op het vliegveld, daar mag ik niet komen
Even een vliegtuigje regelen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Even een vliegtuigje vouwen zodat je kunt zeggen dat je een piloot bent.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Laat ik het beter zeggen, het is op maritieme vliegkamp. Straks krijg ik NH90's achter me aan.quote:
Dan moet je @YokiKloon regelen daarvoor, die woont daar in de buurt en krijgt een strakke plasser van zulk soort vliegmateriaal.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Laat ik het beter zeggen, het is op maritieme vliegkamp. Straks krijg ik NH90's achter me aan.
Hopelijk is vanavond Riders on the Storm toepasselijkquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:59 schreef Dagoduck het volgende:
Heb The Doors maar ff opgezet, past wel bij dit weer die psychedelische Californische muziek.
We lopen voor op gister!!!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:50 schreef Houtenbeen het volgende:
30.6 Gilze-Rijen
30.5 Volkel
30.5 Arcen
Oh het Area 51 van Nederland, of zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Laat ik het beter zeggen, het is op maritieme vliegkamp. Straks krijg ik NH90's achter me aan.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:59 schreef Dagoduck het volgende:
Heb The Doors maar ff opgezet, past wel bij dit weer die psychedelische Californische muziek.
Ik had gehoopt dat het vandaag minder zou zijn....quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:02 schreef Houtenbeen het volgende:
9.50:
Arcen 31.3
Gilze-Rijen 31.1
Volkel 30.5
Ja weer een verbreking van het hitterecord, het wordt vandaag 42+ gradenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:03 schreef Momo... het volgende:
Krijgen we vandaag een onaangename plot twist?
Wees maar niet bang, op het einde zal het wel minder warm zijn.quote:
Beter hier niet, heb zaterdag een verjaardag in een tuin.quote:
Zo'n zin in!quote:
Eerste de marinegolfbaan overquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:01 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh het Area 51 van Nederland, of zo.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:06 schreef Momo... het volgende:
ZW krijgt wat afkoeling later op de middag maar dit geld niet voor Limburg, Achterhoek en Twente
Ik was helaas te laat, hier sinds een kwartiertje ook weer alles dicht.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:12 schreef Faraday01 het volgende:
Heb om 9 uur alles dicht gedaan omdat het buiten al bijna 30 graden was
Binnen is het niet verder afgekoeld dan 27,5 graad dus veel heeft het niet uitgemaaktquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik was helaas te laat, hier sinds een kwartiertje ook weer alles dicht.
MUZ / Muziek met onweer!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:19 schreef DuizendGezichten het volgende:
Net Riders on the storm opgezet. Zelfs de suggestie van onweer helpt al. 😄
Kreeg net offerte, 1650 eu slaapkamer incl btw en installatie en 1750 eu woonkamer.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
Wat kost een split unit airco voor een kamer van bijna 40 m2 ongeveer inclusief installatie? Alvast voor 2020 want deze zomer is er natuurlijk geen installateur meer te vinden
Voor dat soort bedragen zing ik die vreselijk hete dagen wel even uit..quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Kreeg net offerte, 1650 eu slaapkamer incl btw en installatie en 1750 eu woonkamer.
Het zijn meestal een paar dagen waarop de temperatuur piekt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor dat soort bedragen zing ik die vreselijk hete dagen wel even uit..
Dank je, staat er op de offerte wat het aansluitvermogen is? Met een snelle berekening kom ik uit voor de woonkamer op 5-6 kW aansluitvermogenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Kreeg net offerte, 1650 eu slaapkamer incl btw en installatie en 1750 eu woonkamer.
Ik zou dan alleen de woonkamer doen. En als het ondragelijk wordt in de slaapkamer lekker in de woonkamer slapenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het nu ook niet doen, maar pas volgend jaar. De voorspellingen zijn niet zo belachelijk heet meer en het scheelt je veel geldquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dank je, staat er op de offerte wat het aansluitvermogen is? Met een snelle berekening kom ik uit voor de woonkamer op 5-6 kW aansluitvermogen
Wtf johquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:34 schreef Houtenbeen het volgende:
10.20
Gilze-Rijen 32.5
Arcen 32.3
Volkel 32.0
Nee maandag komt ie langs om te kijken en daarna gespecificeerde offerte dus dan gil ik wel ff.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dank je, staat er op de offerte wat het aansluitvermogen is? Met een snelle berekening kom ik uit voor de woonkamer op 5-6 kW aansluitvermogen
En dat met een zon die momenteel af en toe nog achter de wolken zit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:34 schreef Houtenbeen het volgende:
10.20
Gilze-Rijen 32.5
Arcen 32.3
Volkel 32.0
Kan ook nog.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:36 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ik zou dan alleen de woonkamer doen. En als het ondragelijk wordt in de slaapkamer lekker in de woonkamer slapen
Je zou dit weer maar 2 wkn hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:13 schreef kilon het volgende:
Het punt is bereikt dat het binnen bijna niet meer uit te houden is. Warmer dan ooit (nu al) en dat lichte windje dat er buiten staat zorgt ook niet echt voor verkoeling omdat het buiten niet echt koeler is...
Nog een dag... En dan nog een dag extra voor het huis weer eens afgekoeld is waarschijnlijk. Maar dan is het buiten wel weer beter vol te houden. Lekker regen.
#teamGRquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:34 schreef Houtenbeen het volgende:
10.20
Gilze-Rijen 32.5
Arcen 32.3
Volkel 32.0
Precies de reden dat ik een airco heb aangeschaft. Werd er een beetje moe van. En deze hitte zou zonder airco nog wekenlang in huis hebben gezeten. Kan je luchten wat je wilt maar zodra de ramen dichtgaan stijgt de temperatuur weer net zo hard terug.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:13 schreef kilon het volgende:
Het punt is bereikt dat het binnen bijna niet meer uit te houden is. Warmer dan ooit (nu al) en dat lichte windje dat er buiten staat zorgt ook niet echt voor verkoeling omdat het buiten niet echt koeler is...
Nog een dag... En dan nog een dag extra voor het huis weer eens afgekoeld is waarschijnlijk. Maar dan is het buiten wel weer beter vol te houden. Lekker regen.
quote:Wegdek komt halve meter omhoog door hitte in Biggekerke
BIGGEKERKE - Het wegdek aan de Meliskerkseweg in Biggekerke is vandaag een halve meter omhooggekomen door de hitte. De weg is afgesloten door het waterschap.
https://www.bndestem.nl/z(...)biggekerke~a9df92c0/
Dat doe je dan sowieso....quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
33 Arcen
Sterf vieze vuile kutzon
En anders doe ik het
Toch blijft dat raar klinken: afkoelen naar 33 graden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:45 schreef Maver24 het volgende:
Vanmiddag moet het rond 16:00 al gaan afkoelen en is het al 33 gr ipv de 38 van gister hier in Rdam. Hoogtepunt is om 2/3 uur
The Dukes of Biggekerkequote:
Ja idd maar denk dat het wel zo voelt namelijkquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch blijft dat raar klinken: afkoelen naar 33 graden.
In het hele land of alleen westen? Volgens mij gaat het in het zuiden/oosten nog doodleuk door.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:45 schreef Maver24 het volgende:
Vanmiddag moet het rond 16:00 al gaan afkoelen en is het al 33 gr ipv de 38 van gister hier in Rdam. Hoogtepunt is om 2/3 uur
Echt tijd dat ik die branche in ga. Hier alles aankopen, busje die kant op en nog steeds dikke winst makenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat weerbericht voor vandaag ook:quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja idd maar denk dat het wel zo voelt namelijk
Feitelijk gezien wel juistquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat weerbericht voor vandaag ook:
“ morgen wordt het koeler met 36 graden”
Koeler!
Wij krijgen hier weer die westen wind in de na middagquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:49 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
In het hele land of alleen westen? Volgens mij gaat het in het zuiden/oosten nog doodleuk door.
36 graden en spreker over koeler.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat weerbericht voor vandaag ook:
“ morgen wordt het koeler met 36 graden”
Koeler!
Bizar dat wij vroeger eveneens de onlogische Fahrenheit-schaal gebruiktenquote:
quote:
In 1911 hadden ze het ook gewoon over koeler.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
36 graden en spreker over koeler.Minder heet eerder.
Ik lees het veel wanneer het over het buitenland ging. Iets van "In Maastricht 36 graden, in Brussel 92". Gewoon door elkaar ookquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bizar dat wij vroeger eveneens de onlogische Fahrenheit-schaal gebruikten
"het buitenland"quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
In 1911 hadden ze het ook gewoon over koeler.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:50 schreef Houtenbeen het volgende:
10.40
Arcen 33.2
Gilze-Rijen 32.9
Hupsel 32.4
Volkel 32.3
1 graad erbij in 10 min in Volkel, 0.9in Hupselquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:01 schreef Houtenbeen het volgende:
10.50
Arcen 33.6
Volkel 33.3
Hupsel 33.3
Gilze-Rijen 33.2
Dit (5-6kW) zal ws het koelvermogen zijn, anders kom je sws al snel op aparte stroom groepen voor de airco. FF door zeg 2,5 tot 3 delen en je komt voor de vuist uit op het elektrische aansluitvermogen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Mijn ijsje smolt in een paar seconden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:06 schreef DemonRage het volgende:
Ik deed gisteren extra lang over mijn friet.
De friet koelde maar niet af tot een comforabele snaai-temperatuur.
Maar ik verwacht dat het de komende jaren wel langer en vaker heet zal zijn dus ik doe het denk ik maar ook gewoon boven. Geen zin om weken op de bank te moeten slapen elke zomer.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, naar alle tevredenheid. En verbruik valt me best mee
Gisteren was echt heerlijk. tot 23:00 op het strand. GENOTquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
VIES WARM. Zelfs gisteren was lekkerder
Deze winter komt er hier ook een airco. Vinnet mooi geweest.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik verwacht dat het de komende jaren wel langer en vaker heet zal zijn dus ik doe het denk ik maar ook gewoon boven. Geen zin om weken op de bank te moeten slapen elke zomer.
Kan wel zijn dat het koeler is, maar dat wil niet zeggen dat het niet nog steeds (te) warm is.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
In 1911 hadden ze het ook gewoon over koeler.
[ afbeelding ]
Dat gaat wel erg hard.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
1 graad erbij in 10 min in Volkel, 0.9in Hupsel
Nuja, of niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het wel prima dat #teamoost achterblijft vandaag.
True, maar 3 graden minder warm dan #teamzuid.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:20 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Nuja, of niet.
Het is veel smeriger dan gisteren. Het voordeel van zulke hitte is dat het vocht dan teminste nog verdampt.
weer ≠ klimaatquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:20 schreef DW457 het volgende:
En sommige mensen blijven maar roepen dat er geen sprake is van klimaatverandering...
Broeierig hier, en dat met een matige windkracht 3 momenteelquote:
Volkel is onderweg om orde op zaken te stellenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:23 schreef Dagoduck het volgende:
Belgisch record is trouwens bijgesteld. 41,8 in Begijnendijk.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)jk-was-het-gisteren/
GODVERDOMME HEBBEN ZE WEER EEN HOGER RECORD
Klopt, maar het regent wel warmterecords de afgelopen 20 jaar. In tegenstelling tot slecht een handjevol kouderecords. Dat zegt wel iets.quote:
Of anders Arcenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:24 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Volkel is onderweg om orde op zaken te stellen
Het klimaat verandert (gelukkig) altijd, ook zonder mensen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:20 schreef DW457 het volgende:
En sommige mensen blijven maar roepen dat er geen sprake is van klimaatverandering...
Het KNMI heeft ook veel records geschrapt voor 1950quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar het regent wel warmterecords de afgelopen 20 jaar. In tegenstelling tot slecht een handjevol kouderecords. Dat zegt wel iets.
Dit. Het weer is wel een uiting van het klimaat. Soort symptoom van een groter probleem.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar het regent wel warmterecords de afgelopen 20 jaar. In tegenstelling tot slecht een handjevol kouderecords. Dat zegt wel iets.
Dan wel het proces versnelt of dient als katalysator.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het klimaat verandert (gelukkig) altijd, ook zonder mensen.
Het grootste probleem zijn de aantallen mensen die leven in dat klimaat en een aanzwellende groep die ook elke dag 30-50kWh wil verstoken.
Dat de mens schuldig is aan verandering klopt wat ik liever lees als "deelneemt aan verandering".
Huh ..... olie op het vuur.... wat is dan buiten wat puffen en jezelf aanpassen, dan het probleem ?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit. Het weer is wel een uiting van het klimaat. Soort symptoom van een groter probleem.
Ze hebben ze aangepast, en die waren alsnog lager dan nu.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het KNMI heeft ook veel records geschrapt voor 1950
Grootste probleem wmb is dat we de natuur geen kans geven om eraan te wennen danwel te herstellen. Groepen trekkende vogels kunnen bijvoorbeeld steeds minder goed uitwijken naar andere gebieden, (als hun favoriete gebied niet geschikt meer is) omdat alles gewoon volgebouwd wordt. De natuur wordt in steeds kleinere blokjes opgesplitst, die steeds minder goed bestand zijn tegen eventuele veranderingen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan wel het proces versnelt of dient als katalysator.
Dat kloptquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze hebben ze aangepast, en die waren alsnog lager dan nu.
11:30 gister was 34,6 hoogste in Hupsel. We hadden nu om 11:10 34,5 in Arcen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe zitten we nu in vergelijking met gisteral bijna 35 graden, wss nog voor half 12
Ik ga mijzelf niet van kant maken omdat anderen zeggen dat ik het "probleem" veroorzaak, op te lossen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan wel het proces versnelt of dient als katalysator.
Wat was het gister om 12 uur?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:31 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat we rond 12 uur het rood in gaan (als heywoodu een lijstje had gemaakt) waarbij dus gister warmer was. We zullen zien.
Er is dan ook geen normaal persoon die dat voorstelt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga mijzelf niet van kant maken omdat anderen zeggen dat ik het "probleem" veroorzaak, op te lossen.
35,4 Maastricht.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat was het gister om 12 uur?
Kan je als mod je username veranderen naar: Kurkdrogekat.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is de druppel, ik kan het niet meer koel houden
Mijn geniale plan om beneden te slapen heeft er nu voor gezorgd dat ik doodmoe ben, en omdat ik halverwege de nacht naar boven ben verhuisd kon de zon het beneden goed opwarmen.
Neequote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je als mod je username veranderen naar: Kurkdrogekat.
Valt me op hoelang ik de kraan open moet hebben om echt dat koude water te krijgen. De eerste minuut is het gewoon lauw (amsterdam)quote:
Mijn prefecte temp waar ik goed tegen kan is gewoon 23/24 graden met zon en een beetje wind.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:34 schreef Kettlebell het volgende:
Allemaal leuk en aardig dit, maar het lijkt erop dat we na het weekend weer steady dagen/weken lang oer hollands kwakkelweer krijgen (net aan 20 graden met regen)
Waarom is het nou OF zo pleuris heet, of meteen net te fris/nat om lekker te kunnen zwemmen buiten (ca 25 graden met een zonnetje graag).
Is al de afgelopen 2 jaar vind ik. Ik woon al 30 jaar langs een bos. Sinds de droogte van vorig jaar staat alles droog, alle slootjes en vijvertjes. Is in die 30 jaar dat ik daar woon nog nooit gebeurd. Bizarquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:34 schreef Maver24 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het uitzonderlijk vind dat nu al sinds dinsdag de hitte hebben en gewoon geen regen op de meeste plaatsen. Normaal dikke onweer na 1 dag van deze hitte. Nu komt het morgen maar lang volgehouden. Hoe komt dat?
Ja dat had ik dus net ook uit de kraan uit de wasbak. Duurde wel 20 sec voordat het water koud werdquote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt me op hoelang ik de kraan open moet hebben om echt dat koude water te krijgen. De eerste minuut is het gewoon lauw (amsterdam)
Hier ook, warme leidingen denk ;-)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus net ook uit de kraan uit de wasbak. Duurde wel 20 sec voordat het water koud werd
Zweetkat.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je als mod je username veranderen naar: Kurkdrogekat.
Dat is ook niet wat er gezegd wordt. Wat heel terecht wel gezegd wordt is dat er meer rekening gehouden moet worden met de natuur en deze ook de tijd en ruimte moet geven om mee te veranderen. Daarnaast is het gebruik van fossiele brandstoffen ook wel echt iets waar een eind aan moet komen en zal er gekeken moeten worden hoe de bevolkingsgroei omgedraaid kan worden naar een bevolkingskrimp. We zijn ook simpelweg met te veel. Dat betekend niet dat we massaal moeten uitsterven, maar wel dat er een rem moet komen op het grote aantal kinderen dat geboren wordt op globaal niveau. Maar goed, dat is misschien wel een discussie voor elders.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga mijzelf niet van kant maken omdat anderen zeggen dat ik het "probleem" veroorzaak, op te lossen.
Ben afgelopen maand twee keer naar N(eil) Y(oung) geweest!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:37 schreef Pery het volgende:
[..]
Toch maar liever NY hoor (denk ik, nooit geweest)
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar kom je zo snel aan die gegevens?
Aha ik zit telkens bij actuele temperaturen te kijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/maximumtemperatuur/
Pas wel op, want sommige temperaturen in dat kaartje zijn nog van vannacht.
29,6 daar nu, koelt af.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
35.0 in dat Zeelandse plaatsje, ow dat was vannacht![]()
Denk niet dat we opnieuw een record krijgen, maar denk wel dat we een aantal station records kunnen hebben.quote:
Met boven/beneden is dat wel anders jah. Hier zet ik de binnendeuren open en dan koelt het in de slaapkamer ook goed af (was 26 graden vannacht, prima te doen).quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik verwacht dat het de komende jaren wel langer en vaker heet zal zijn dus ik doe het denk ik maar ook gewoon boven. Geen zin om weken op de bank te moeten slapen elke zomer.
Dat zullen we tussen 12u en 12:30 pas echt merken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
stijgt minder snel dan gister nu geloof ik.
Westdorpe is weer gestegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 11:55 schreef Maver24 het volgende:
Is de koude lucht al in zicht, Zeeland koelt af, hier wordt het ook niet veel warmer meer
Is het al prettig thuis of nog niet? Anders blijf ik nog even op kantoor.quote:
Het voelt minder slecht...quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:12 schreef DuizendGezichten het volgende:
West Brabant hier. Het voelt al beter dan gisteren om hetzelfde tijdstip.
Misschien ben ik beter geacclimatiseerd, zou ook kunnen.
Nee, het voelt beter.
Gaat Warnsveld er eindelijk aan?quote:
U heeft onder een steen geleefd?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Gaat Warnsveld er eindelijk aan?
Ik zat een paar uur op de fietsquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
@:heywoodu is er niet met zijn tabel
Vannacht om 3:00 alles opengegooidquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:16 schreef ACT-F het volgende:
Meh, vanmorgen in slaap gedonderd met alle ramen en deuren open. Het is nu binnen warmer dan gisteren
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Gaat Warnsveld er eindelijk aan?
Ik ben niet de enigequote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vannacht om 3:00 alles opengegooid
En door slechte nachtrust veel te laat wakker geworden waardoor het alsnog geen zak heeft uitgemaakt
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En door slechte nachtrust veel te laat wakker geworden waardoor het alsnog geen zak heeft uitgemaakt
Troost je. Heb ik ook gedaan en heb rond 7 uur alles dichtgedaan en ben weer gaan slapen. Ik heb het van 29 naar 26,5 graden gekregen vannacht maar toen ik net opstond was het weer 28,5quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuintemperatuur is net gedaald naar 27.8 graden!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is het al prettig thuis of nog niet? Anders blijf ik nog even op kantoor.
Dat is al aangenamer.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:27 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Tuintemperatuur is net gedaald naar 27.8 graden!
Hier dus ook he, woonkamertemp nu naar 26 graden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb max 5 uur geslapen. Voel me best brakquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sjezus, het is minder warm, maar ik ben zoveel slomer dan gister. Misschien door de slechte nachtrust. Was eindelijk bijna in slaap gevallen ondanks de hitte, barst er teringhard onweer los.
Yep. Hier ook zoiets. Denk dat 't er veel zijn die zich zo voelen vandaag...quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb max 5 uur geslapen. Voel me best brak
ja, meldt. En het is niet zo dat dat door afgelopen nacht dat het zo warm was, maar gewoon al de hele week, aan het einde van de week, merk je dat dan toch.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Hier ook zoiets. Denk dat 't er veel zijn die zich zo voelen vandaag...
oh fijn is dat.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:34 schreef Simmertje het volgende:
Amsterdam ging vannacht inderdaad los, zat rechtop in mijn bed. Daarnaast ook nog een mug, ellende
@Rabieluh kan je dit bevestigen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:36 schreef Mani89 het volgende:
Begint te waaien van uit het zuidwesten zo te zien, mooooiiii.
Opbokken met die zeewindquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:36 schreef Mani89 het volgende:
Begint te waaien van uit het zuidwesten zo te zien, mooooiiii.
Serieus?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:34 schreef Simmertje het volgende:
Amsterdam ging vannacht inderdaad los, zat rechtop in mijn bed.
Ja idd, ophoping van elke dag weer die warmte. Dat vreet energie, niet normaalquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ja, meldt. En het is niet zo dat dat door afgelopen nacht dat het zo warm was, maar gewoon al de hele week, aan het einde van de week, merk je dat dan toch.
Lijkt hier nog noordwest te zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
@:Rabieluh kan je dit bevestigen?
Ja, was lekker koel!quote:
Zit wel een heel erg treurig verhaal achter. Waarschijnlijk is dit ontstaan omdat de Koreanen niet wilde herkennen dat mensen zelfmoord pleegde, dus kwamen ze met het verhaal dat het door de ventilatie kwamquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Koreanen
https://en.wikipedia.org/wiki/Fan_death
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik dacht dat het op een enkel buitje in het verre zuiden na overal droog bleef.
Ik kan het bevestigen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik dacht dat het op een enkel buitje in het verre zuiden na overal droog bleef.
En daarmee ook een lokale hittegolf?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:41 schreef Dagoduck het volgende:
Het voor de vierde keer dit jaar tropisch in Den Helder
Nee, dan moeten we morgen de 30 halenquote:
Ik zei dit laatst tegen mn vriendin (komt uit korea) en zei dat ze dat inderdaad geloofde als kind. Maar meer als een soort horrorverhaal. Net zoals kinderen soms in heksen geloven oid. Maar dat verhaal werd ook door volwassenen gesteundquote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Koreanen
https://en.wikipedia.org/wiki/Fan_death
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zei dit laatst tegen mn vriendin (komt uit korea) en zei dat ze dat inderdaad geloofde als kind. Maar meer als een soort horrorverhaal. Net zoals kinderen soms in heksen geloven oid. Maar dat verhaal werd ook door volwassenen gesteund
Ik dacht dat ik vroeger door het afvoerputje van het bad getrokken kon worden door een monster. Zal wel door Paul van Loon komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |