SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Sterkte.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:33 schreef Abdus18 het volgende:
En de zon verdwijnt hier achter de wolken @:Maastricht
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:32 schreef Dven het volgende:
Eén ultieme warmte-uitstoot geparkeerde vrachtwagen en Westdorpe is het warmste dorp van Nederland
Eventjes geduld nog want het onweersbuitje komt morgenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nu wil ik ook gewoon onweer des doods.
https://www.ad.nl/dossier(...)ilze-rijen~a2b952f3/quote:Het Nederlandse record valt overigens in het niet bij dat in Duitsland. Daar werd 40,9 graden gemeten. In Parijs steeg het kwik tot 40,6, net zo heet als in België.
Die de hitte naar Westdorpe drijft. 40.9quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:35 schreef JDude het volgende:
Lightningmaps laat één bliksem zien net ten zuiden van Tilburg.
RIP Gilze-Rijen
Ben er niet zo zeker van.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Eventjes geduld nog want het onweersbuitje komt morgen
In het niet vallen?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:35 schreef Zipportal het volgende:
Het Nederlandse record valt overigens in het niet bij dat in Duitsland. Daar werd 40,9 graden gemeten. In Parijs steeg het kwik tot 40,6, net zo heet als in België.
https://www.ad.nl/dossier(...)ilze-rijen~a2b952f3/
Is correct Nederlands.quote:
Wel zonder accent, anders komen ze achter je woonplaats.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:36 schreef Maharski het volgende:
[..]
ZAL IK DOEN OOK, GA ZE HELEMAAL VERROT SCHELDEN!!!!!!!!!!!!!
De zes geveertigersquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:37 schreef Dagoduck het volgende:
40,6 - Gilze Rijen
40,4 - Westdorpe
40,3 - Eindhoven
40,2 - Twenthe
40,2 - Hupsel
40,0 - Woensdrecht
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:37 schreef Dagoduck het volgende:
40,6 - Gilze Rijen
40,4 - Westdorpe
40,3 - Eindhoven
40,2 - Twenthe
40,2 40.4- Hupsel
40,0 - Woensdrecht
https://www.buienradar.nl/nederland/gezondheid/luchtkwaliteitquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:37 schreef JDude het volgende:
Blijfbinnenpaniekpushbericht van Omroep Brabant wegens terreursmog.
Excuus.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:38 schreef butz0rs het volgende:
40,6 - Gilze Rijen
40,4 - Westdorpe
40,3 - Eindhoven
40,2 - Twenthe
40,2 40.4- Hupsel
40,0 - Woensdrecht
RIP Sas van Gentquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:37 schreef Rabieluh het volgende:
https://goo.gl/maps/pwgUjLtGu7R7DqAr6
Westdorpe.
Ja weet je, ik geef er geen zak om. Van mij mag er per direct een onweer losbarsten dat de boel 10 graden doet dalen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Limburg![]()
![]()
Vier provincies die heter zijn
Het leven begint pas bij 40.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:37 schreef Dagoduck het volgende:
40,6 - Gilze Rijen
40,4 - Westdorpe
40,3 - Eindhoven
40,2 - Twenthe
40,2 - Hupsel
40,0 - Woensdrecht
Het gaat daar druk wordenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Slaat dit subforum ook eindelijk eens ergens op40+ - the Reboot!
En dan bedenken dat dit record (ooit, nog) wel weer eens zal worden gebroken.....quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:40 schreef LTVDK het volgende:
75 jaar lukt het niet het record te breken en nu gewoon 2 dagen achter elkaar, zelfs met 2 graden verschil
Haha, nee.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef Blubbertut het volgende:
Nu hopen dat aankomende winter het kouderecord verbroken wordt,ik eis net zoveel enthousiasme als nu!
Blijft de hele nacht 40 graden.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:40 schreef pleeborstel het volgende:
Komt er binnenkort ook heftig onweer of gaat de temperatuur alleen lafjes dalen?
-40quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef Blubbertut het volgende:
Nu hopen dat aankomende winter het kouderecord verbroken wordt,ik eis net zoveel enthousiasme als nu!
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef Blubbertut het volgende:
40+ / Zes weerstations 40+!quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Slaat dit subforum ook eindelijk eens ergens op40+ - the Reboot!
Ik ben voorquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef Blubbertut het volgende:
Bel de wouten.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:42 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is echt insane. Ik ben net terug van een week Italië waar het op de laatste dagen flink heet was voor mijn gevoel, rond de 34/35.
Net ff een rondje buiten gelopen om het even te 'ervaren'... en ja, het voelt hier serieus warmer dan dat het daar op vakantie voelde.
Bi-zar
Hoop het niet. Warmte kun je je nog op kleden, koude kun je weinig tegen doen behalve binnen zitten bij de haard.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:41 schreef Blubbertut het volgende:
Ja ook bizar in Parijs 42,4 in de schaduw !!!!quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:40 schreef aloa het volgende:
Net als in Frankrijk gewoon met 2 graden het record verbroken.
Kleden op hitte? Ja, door niets aan te trekkenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hoop het niet. Warmte kun je je nog op kleden, koude kun je weinig tegen doen behalve binnen zitten bij de haard.
Nee joh, gewoon laagjes aantrekken.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hoop het niet. Warmte kun je je nog op kleden, koude kun je weinig tegen doen behalve binnen zitten bij de haard.
Jurken dragen... of niqab wat ongeveer verboden is.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Kleden op hitte? Ja, door niets aan te trekken.
De kat hier heeft eindelijk de wijze beslissing gemaakt om binnen te settelenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:45 schreef Rabieluh het volgende:
Nou m'n tuin heeft ook de 40 bereikt, uiteraard blijft dat kat gewoon buiten liggen.
Record in Frankrijk is 46 meen ik. Dit jaar gemeten in juni. (was 44).quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja ook bizar in Parijs 42,4 in de schaduw !!!!
Op straat kan/wordt het al snel 45-48 en natuurlijk in de zon nog veel hoger.
Lul niet jonge, precies andersom.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik wil wel ruilen hoor.quote:
41 nuquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kat hier heeft eindelijk de wijze beslissing gemaakt om binnen te settelen
Onzin.quote:
Ja, lekker koel hajeetje drinken.quote:
Andersom juist. Koude kan je je op kleden.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:49 schreef Dven het volgende:
Westdorpe weer 39.9
Maar goed gevochten makker. Zeeland op één na warmste plek van Nederland
weer ≠ klimaatquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:48 schreef Maharski het volgende:
Ik vermoed dat dit vooral het nieuws en de actualiteiten gaat domineren: 'HET HITTERECORD VERPULVERD!!! Ja, en dat is natuurlijk historisch, en ergens 'leuk', maar toch zijn dit de directe gevolgen van de klimaatsveranderingen. Hoe kijken we hier tegenaan?' en dan komen de experts.
Pery sindsdien verdwenenquote:
De zin die je dacht dat je nooit ging typen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:49 schreef Dven het volgende:
Westdorpe weer 39.9
Maar goed gevochten makker. Zeeland op één na warmste plek van Nederland
Dam trek je zo'n koel vest aanquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Lul niet jonge, precies andersom.
Ik kan extra dingen blijven aantrekken bij kou, maar bij warmte zit je op een gegeven moment in je blote reet. En dan?
Gilze heeft vaker de hoogste temperatuur, staat dat ding wel goed afgesteld? Waarom die van Deelen invalide verklaren maar niet twijfelen aan Gilze?quote:
Not sure if trollquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gilze heeft vaker de hoogste temperatuur, staat dat ding wel goed afgesteld? Waarom die van Deelen invalide verklaren maar niet twijfelen aan Gilze?
Klopt, elders - alwaar de passaat of zo waait is of kan het warmer zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Record in Frankrijk is 46 meen ik. Dit jaar gemeten in juni. (was 44).
Omdat ruim twee graden temperatuursstijging in tien minuten niet kan.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gilze heeft vaker de hoogste temperatuur, staat dat ding wel goed afgesteld? Waarom die van Deelen invalide verklaren maar niet twijfelen aan Gilze?
trolololquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De VAR gaat er nog naar kijken.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:52 schreef Pery het volgende:
[..]
Hete valwind zorgde daar voor 42,1 toch? Meteen afgeschreven door andere meetpuntautisten
Gekkehuus!quote:
Het Microscopisch Deelens Woestijn Köppenklimaatquote:
Ik wil (nog) niet zo ver gaan dat met deze "records", het klimaat zal veranderen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:48 schreef Maharski het volgende:
Ik vermoed dat dit vooral het nieuws en de actualiteiten gaat domineren: 'HET HITTERECORD VERPULVERD!!! Ja, en dat is natuurlijk historisch, en ergens 'leuk', maar toch zijn dit de directe gevolgen van de klimaatsveranderingen. Hoe kijken we hier tegenaan?' en dan komen de experts.
Werkt zo'n alu-hoed echt?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:54 schreef DuizendGezichten het volgende:
Zo, ging rond enen naar het zwembad. Huiskamer 23,5° C. Kom net terug. Huiskamer 23,5°C. Leve isolatie en zilverfolie!
gelooftquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:55 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Als je er maar in geloofd. 😁
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Het Microscopisch Deelens Woestijn Köppenklimaat
quote:Tijmen de Boer
@MeteomanTB
Als ik dit T-verloop van Deelen nu zie (ook Tgras mee omhoog) denk ik toch aan een warme “down wash” (motoren) van een Chinook. Die hebben daar gevlogen vandaag.
@PKuipersMunneke
@leijen_jan
@GerritHiemstra
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:54 schreef DuizendGezichten het volgende:
Zo, ging rond enen naar het zwembad. Huiskamer 23,5° C. Kom net terug. Huiskamer 23,5°C. Leve isolatie en zilverfolie!
Zilverfolie? Leg uit?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:54 schreef DuizendGezichten het volgende:
Waarmee Nederland zich naast Vaticaanstad heeft gevestigdquote:
Aan de buitenkant van de ramen.quote:
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarmee Nederland zich naast Vaticaanstad heeft gevestigd
Hier 38 graden, vind het echt niet te doen nu! Kan ook slecht ademen, vies..quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:54 schreef Lola69 het volgende:
[ afbeelding ]
Die luchtvochtigheid is wel lekker zo![]()
. Jammer dat het vanacht weer vochtig als een gek zal worden.
Was tijdens de lunch even buiten geweest toen het 35 graden was. En zojuist bij 40. En het is nu een stuk beter te doen dan om 1 uur.
Zijn 2 dorpen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Gilze Rijen: wat een godenwoonplaats moet dat zijn
Twee zelfs.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar heb ik ooit stage gelopenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoe komen ze deze klap te boven....quote:Op donderdag 25 juli 2019 17:00 schreef Dagoduck het volgende:
Zuur dat Maastricht geen 40 heeft gehaald. Zo hun best gedaan de hele ochtend en middag.
Ik heb een bloedhekel aan dit weer, maar toch op één of andere manier vind ik het kicken dat 40c is gehaald, hoop alleen dat het nooit meer gebeurd 🍀quote:
Dan trek je toch wat uit?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:59 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Hier 38 graden, vind het echt niet te doen nu! Kan ook slecht ademen, vies..
Zijn twee plaatsenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar binnen welke plaats ligt dat weerstation?quote:
Ik ervaar het andersom. Als het zo verziekend heet is kan je niet meer doen dan al je kleding uitdoen, en dan nog kan je het bloedheet hebben. Op de kou kan je je veel beter kledenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Rijenquote:Op donderdag 25 juli 2019 17:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar binnen welke plaats ligt dat weerstation?
Jep, en even reëel als dat je straks struikelt over een eenhoorn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |