SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
40.6 in Kleine-Brogel zojuistquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:11 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe is het eigenlijk in België vandaag?
???quote:
China is er niets bijquote:
In de file staan om naar het strand te gaanquote:
Ik doe daar nog een vol kwartier over.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In de file staan om naar het strand te gaanNiet gewoon 5 minuten fietsen naar het strand.
Of 30 sec lopen, zoals ik.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In de file staan om naar het strand te gaanNiet gewoon 5 minuten fietsen naar het strand.
Protip : Pak een hete douche. Ongemakkelijk als je eronder staat maar je lichaam schiet dan in koelingsmodus, wat voordelig is in ieder geval een periode nadien. Koude douche heeft precies het tegenovergestelde effect.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
Godver, sta ik ff 10 minuten onder een koude douche omdat ik het echt te fokkin warm had, mis ik gewoon de historische 40 graden posts
Maar alsnog: JEEEEEEEJ!
Je kan beter warm (lauw) douchen, anders heeft het geen enkele zin om af te koelen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
Godver, sta ik ff 10 minuten onder een koude douche omdat ik het echt te fokkin warm had, mis ik gewoon de historische 40 graden posts
Maar alsnog: JEEEEEEEJ!
quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Of 30 sec lopen, zoals ik.
Ook niet waar. Eerst koud om van al die opgebouwde warmte af te komen, daarna lauw.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:15 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je kan beter warm (lauw) douchen, anders heeft het geen enkele zin om af te koelen.
Even koud starten en dan inderdaad warm zetten.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Protip : Pak een hete douche. Ongemakkelijk als je eronder staat maar je lichaam schiet dan in koelingsmodus, wat voordelig is in ieder geval een periode nadien. Koude douche heeft precies het tegenovergestelde effect.
voordat de weergoden zorgen dat het weer een fucking normale temp wordt wel jaquote:
Dit is overigens wat ik min of meer heb gedaan net ja.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook niet waar. Eerst koud om van al die opgebouwde warmte af te komen, daarna lauw.
Lastige schaal dit, is het nou 40 of -16°C heeft hetzelfde kleurtjequote:
Vatifuckingcaanstad. Hebben ze daar ook al een weerstation..quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:18 schreef Dven het volgende:
Mocht 40.4 blijven staan dan heeft Nederland Slowakije, Polen en San Marino ingehaald en staat het nu samen met Tsjechië op een gedeelde 25e positie. Volgende landen : België, Oostenrijk, Duitsland en Vaticaanstad.
Je moet een koude douche pakken. Net zoals dat koud drinken beter is dan thee.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Protip : Pak een hete douche. Ongemakkelijk als je eronder staat maar je lichaam schiet dan in koelingsmodus, wat voordelig is in ieder geval een periode nadien. Koude douche heeft precies het tegenovergestelde effect.
Je moet echt achterlijke Henkie zijn om met dit weer naar t strand te gaanquote:
Natuurlijk om de daden van god bij te houden. Hitterecord is 12 extra weesgegroetjes voor de hele parochie.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vatifuckingcaanstad. Hebben ze daar ook al een weerstation..
's Winters misschien. Allemaal bewezen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:21 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je moet een koude douche pakken. Net zoals dat koud drinken beter is dan thee.
Koud bier klinkt wel goed.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:22 schreef Dven het volgende:
[..]
's Winters misschien. Allemaal bewezen.
Krijg het daar Spaans Benauwd van de gedachte alleen al...quote:
Had per ongeluk een biertje in de auto van een vriend laten staan. Heeft de hele dag in de zon gestaan. 's Avonds bij terugkomst kon je hem niet meer aanrakenquote:
Buien zijn afgeschaft.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe zit het met de eventuele buien vanmiddag/vanavond?
Ja, een koud biertje is alweer 18 uur geleden.quote:
Uh, oke.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
Iedereen blij doen, maar het is eigenlijk gewoon rampzalig en dodelijk weer! Maar allemaal blij doen om een statistiekje!
Dat is ja niet best om jezelf daar in t zand te leggen met deze temperaturenquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Krijg het daar Spaans Benauwd van de gedachte alleen al...
Doe zoals in de mediterranean, blijf weg en doe een siesta met de luiken dicht tussen 13u00-17u00.
Boehoehoe..quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
Iedereen blij doen, maar het is eigenlijk gewoon rampzalig en dodelijk weer! Maar allemaal blij doen om een statistiekje!
Schandalig!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, een koud biertje is alweer 18 uur geleden.
Waarom dat nou weer?quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
Er ontstaan nu wat buien in midden Belgie omdat de convectietemperatuur is bereikt. Stroming is richting zuid Nederland. Die bui bij Aken is al een tijdje actief.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe zit het met de eventuele buien vanmiddag/vanavond?
Ja maar als het dan tóch pleurisheet en taffeswarm is, laat ie dan dat record ook maar breken. Ja toch? Anders zitten we hier een beetje voor niks te lijden.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
jonguuhhhh, ik ben net nog naar de bakker geweest voor een WARM saucijzenbroodje. Zo, nu jij weer.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer?
Als je niet viesdik bent is het prima te doen hoor
Sowieso, overal overleven mensen 40 graden. Niet zo dramatisch doen hoor. Gewoon beetje aanpassen, klaar.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar als het dan tóch pleurisheet en taffeswarm is, laat ie dan dat record ook maar breken. Ja toch? Anders zitten we hier een beetje voor niks te lijden.
Nou ik ben alles behalve viesdik maar er komt niks nuttigs meer uit m'n handen hoor na drie uur op een kantoor met een plat dak zonder airco. Opstaan om een ijsje te pakken kan nog nét maar dan houdt het wel op. En m'n denkvermogen is ook aardig door het putje.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer?
Als je niet viesdik bent is het prima te doen hoor
Hoe groot is de kans dat t in Overijssel/Gelderland vanavond nog gaat onweren?quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:26 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Er ontstaan nu wat buien in midden Belgie omdat de convectietemperatuur is bereikt. Stroming is richting zuid Nederland. Die bui bij Aken is al een tijdje actief.
Konijnengedrag in een warm holletje.... want wat moet/kan je er anders over zeggen ?quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Maharski het volgende:
Bedankt voor de irrelevante plaatjes en het nieuws van een half uur geleden.quote:
NIEUW RECORD!!!!!! 40,4!!!!!!!!!quote:
Ik denk ook niet meer fatsoenlijk na. Ik probeer te overleven.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ik ben alles behalve viesdik maar er komt niks nuttigs meer uit m'n handen hoor na drie uur op een kantoor met een plat dak zonder airco. Opstaan om een ijsje te pakken kan nog nét maar dan houdt het wel op. En m'n denkvermogen is ook aardig door het putje.
Joah. Eens. Al had ik het wel intense medelijden met de mannen die net aan de weg aan het werk waren.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso, overal overleven mensen 40 graden. Niet zo dramatisch doen hoor. Gewoon beetje aanpassen, klaar.
Waar woon je precies in Twente? Misschien kan ik iets voor je betekenen 😏quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:29 schreef Lola69 het volgende:
Twente lijkt gewoon af te koelen. Kom op, ik wil mijn 40
39,3 en Hupsel 39,4.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:29 schreef Lola69 het volgende:
Ja, lekker nuttig hoor, zo'n meting aan de grond. Zal ik maar even met m'n thermometertje op de landingsbaan van Eindhoven Airport gaan zitten dan? Kun je lachen.quote:
Nou is het wel zo dat Nederland voor geen meter voor de hitte gebouwd is. Gisteravond was mijn slaapkamer al 36 graden. Dat gaat vandaag niet beter worden nu alles al warm wasquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso, overal overleven mensen 40 graden. Niet zo dramatisch doen hoor. Gewoon beetje aanpassen, klaar.
Gisteren was het om 18:00 het warmst, dus het kan nog.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:29 schreef Lola69 het volgende:
Is toch gewoon leuk voor de archieven. Zit niet zo te janken man. Neem een koude douche!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, lekker nuttig hoor, zo'n meting aan de grond. Zal ik maar even met m'n thermometertje op de landingsbaan van Eindhoven Airport gaan zitten dan? Kun je lachen.
Oké oké, I surrenderquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:27 schreef Greys het volgende:
Ja maar als het dan tóch pleurisheet en taffeswarm is, laat ie dan dat record ook maar breken. Ja toch? Anders zitten we hier een beetje voor niks te lijden.
Geloof me dat dat in heel wat warmere landen niet anders isquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:31 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat Nederland voor geen meter voor de hitte gebouwd is. Gisteravond was mijn slaapkamer al 36 graden. Dat gaat vandaag niet beter worden nu alles al warm wasik reken op 40
Op de bank slapenquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:31 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat Nederland voor geen meter voor de hitte gebouwd is. Gisteravond was mijn slaapkamer al 36 graden. Dat gaat vandaag niet beter worden
Woonkamer 22, slaapkamer aan zonkant 26, andere kamer geen meting maar zal ook zoiets zijn. Ligt maar net aan de kwaliteit/isolatie van je huis.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:31 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat Nederland voor geen meter voor de hitte gebouwd is. Gisteravond was mijn slaapkamer al 36 graden. Dat gaat vandaag niet beter worden nu alles al warm wasik reken op 40
Die was maar een halve graad koeler. Dat is me de rugpijn niet waardquote:
Aftellen, nog anderhalve dag en nog twee nachten. Op naar wat mildere warmte.quote:
Warmte is niet zo erg, het is de luchtvochtigheid. Het is nu beter vol te houden dan enkele uren geleden. Toen zweette ik als een otterquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Geloof me dat dat in heel wat warmere landen niet anders is
Ik heb een goed geïsoleerd huis, maar toch is het 27 graden in de woonkamer.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Woonkamer 22, slaapkamer aan zonkant 26, andere kamer geen meting maar zal ook zoiets zijn. Ligt maar net aan de kwaliteit/isolatie van je huis.
Koop koelmatjes voor huisdieren bij de dierenwinkel en ga er zelf op liggen vannacht.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:32 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Die was maar een halve graad koeler. Dat is me de rugpijn niet waard
Dan kan nog makkelijk gaan stijgenquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:29 schreef Lola69 het volgende:
Precies, laat het over aan je eigen instinct....terug naar de overlevingsbasis en vooral niet al te veel bewegen. Zijn die verre vakanties toch nog ergens goed voor... om zo van locals te leren hoe je je warm moet gedragen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik denk ook niet meer fatsoenlijk na. Ik probeer te overleven.
Het was een FANTASTISCHE dag!!!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Dven het volgende:
Eindhoven : Trotse eigenaar van Nederlands hitterecord 24/7/2019 - 24/7/2019
Estofex heeft een 'moderate' kans 50% uitgegeven. Met de minuut worden de buien groter en talrijker op het moment.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat t in Overijssel/Gelderland vanavond nog gaat onweren?
Ik ook! En ook 27 graden! #team27quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik heb een goed geïsoleerd huis, maar toch is het 27 graden in de woonkamer.
Laat maar komen. Als dat geen vuurwerk wordtquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:34 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Estofex heeft een 'moderate' kans 50% uitgegeven. Met de minuut worden de buien groter en talrijker op het moment.
Ik niet, 25.5quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ah, daar ben jequote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Koop koelmatjes voor huisdieren bij de dierenwinkel en ga er zelf op liggen vannacht.
Niet die vieze dingen waar je water op moet doen maar gewoon die gevuld zijn met koelgel.
Op verre vakantie hoef je niet te gaan. Gewoon naar de arbeidsethos van vluchtelingen kijken en je hebt ook genoeg geleerd.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Precies, laat het over aan je eigen instinct....terug naar de overlevingsbasis en vooral niet al te veel bewegen. Zijn die verre vakanties toch nog ergens goed voor... om zo van locals te leren hoe je je warm moet gedragen.
Ik wil bierquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Is toch gewoon leuk voor de archieven. Zit niet zo te janken man. Neem een koude douche!
Zelfde hier.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:35 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Club van 27 is niet meer haalbaar voor mij
AINDHOVEH DE WARMST-...quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Dven het volgende:
Eindhoven : Trotse eigenaar van Nederlands hitterecord 24/7/2019 - 24/7/2019
Hoe kan je bier nou op zijn. Wat een matige voorbereiding.quote:
quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
AINDHOVEH DE WARMST-...
[ afbeelding ]
Wij vieren ons eigen feestje, op lokaal niveau. Het is wel ons persoonlijke record hè!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is net als met de voetbal, ze doen niet echt meer mee.
HvH is wel een vreemde eend hoor. Daar heeft de zee zelden invloed.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:39 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hoek van Holland 38,2. Straks gaat zelfs een kustplaats het oude Warnsveld record voorbij
Gilze-Rijen, Volkel, Woensdrecht, etc...quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Het station van Enschede ligt trouwens ook gewoon op een vliegveld
Dat kan en dat mag uiteraard.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wij vieren ons eigen feestje, op lokaal niveau. Het is wel ons persoonlijke record hè!
En natuurlijk gaat ie ernaast liggenquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, daar ben je
Zoals die m'n moeder vandaag binnen kreeg voor haar jack?
Bedankt voor de tip![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mja klimaatsverandering is wel zorgwekkend.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Babygolf.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:42 schreef butz0rs het volgende:
Hopelijk geen stroomstoring in Twente, zoals tijdens de hittegolf afgelopen jaar.
Te hard doorgegaan gisterquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe kan je bier nou op zijn. Wat een matige voorbereiding.
Dat moet je in Twente niet willen hebbenquote:
Hier ook een redelijk iso huis (rolluiken dicht), woonkamer 28°C , buiten 36°Cquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
Hé, de lokale temperatuur heeft het record van vorig jaar verbrokenquote:
Dat moet je aan Gilze vragenquote:
En ff een record hoger dan dat van België.quote:
twitter:WilfredJanssen_ twitterde op donderdag 25-07-2019 om 15:40:31Inmiddels hebben ook Hupsel en Twenthe zich bij het illustere rijtje gevoegd van 40+ graden! Beide stations wisten 40.2 graden te noteren!!! reageer retweet
Nu de Bilt nog!quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:46 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:WilfredJanssen_ twitterde op donderdag 25-07-2019 om 15:40:31Inmiddels hebben ook Hupsel en Twenthe zich bij het illustere rijtje gevoegd van 40+ graden! Beide stations wisten 40.2 graden te noteren!!! reageer retweet
Is verpulverd.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:47 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Twente en Hupsel bedoel je?
Eindhoven hing nog op 39,2°C
Arme hontquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik woon vlakbij weerstation Twenthe en heb net een kwartier met de hond buiten gelopen. Watn weer.
Wat is er in Baskenland voor kinderen zoal te doen dan?quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:49 schreef Class het volgende:
Glaasje rood (koud) gemixt met cola/ijs.
Voel me als een kind in Baskenland :>
Boer met een goede sprinklerquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:48 schreef butz0rs het volgende:
Waarom is temp bij dat station halverwege Limburg zo laag #dtv?
Zou een boer veel sproeien.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:48 schreef butz0rs het volgende:
Wat houdt dat precies in?quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:50 schreef DemonRage het volgende:
Convectie komt nu goed op gang boven België.
Nee, toplocatie, hemelsbreed 15KM daarvandaan werd het in België gisteren al ruim 40 graden en is het nu 41 graden.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou een boer veel sproeien.
En waarschijnlijk matige plek gok ik zo.
M'n ex woont daar.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:48 schreef butz0rs het volgende:
Convectiequote:
Met deze temperaturen moet je ook gewoon sproeien. Ik geef hem geen ongelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, toplocatie, hemelsbreed 15KM daarvandaan werd het in België gisteren al ruim 40 graden en is het nu 41 graden.
Het is echt die boer die er waarschijnlijk voor zorgt dat Ell niet de heetste plek van NL wordt
Bedoel matig in de zin van dat het misschien voor hoge temperaturen niet perfect gepositioneerd staat ofzo.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, toplocatie, hemelsbreed 15KM daarvandaan werd het in België gisteren al ruim 40 graden en is het nu 41 graden.
Het is echt die boer die er waarschijnlijk voor zorgt dat Ell niet de heetste plek van NL wordt
Net over de grens 41 graden?... dan zit er nog wel rek in voor Gilze-Rijen en Eindhoven.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Thxquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Convectie
Convectie:
Verticale luchtbewegingen door plaatselijke verwarming van het aardoppervlak door de zon. In dergelijke situaties kan de onderste luchtlaag onstabiel van opbouw worden, waardoor zich spontaan sterke verticale bewegingen kunnen ontwikkelen. Deze verticale luchtbewegingen, zowel omhoog als omlaag gericht, waarbij transport van warmte en vocht plaatsvindt naar de hogere luchtlagen, noemt men convectie. Bij stijgende luchtbewegingen daalt de temperatuur met ca. l°C per 100 meter. Aangezien geen vocht wordt toegevoegd of verdwijnt, zal de vochtigheidsgraad (relatieve vochtigheid) toenemen. Afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de lucht zal op een bepaalde hoogte condensatie plaatsvinden. Dit niveau wordt het convectief condensatieniveau genoemd. Wanneer inderdaad bewolking wordt gevormd, wordt gesproken van natte convectie. Is dat niet het geval, dan is er sprake van droge convectie. In de luchtvaart wordt dit proces doorgaans thermiek genoemd.
100% dat deze afbeelding nog vaak gebruikt gaat worden in wintermaanden als men klaagt dat het koud isquote:
Vrachtwagenchauffeur is thuis.quote:
Daar staat een vrachtwagen.quote:
Doe Gilze ook maar. 40,4 is toch al in de tas.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:58 schreef DemonRage het volgende:
Maastricht lijkt me al uit de running met alle buienvorming daar in de buurt.
Denk dat Eindhoven ook bedreigd gaat worden door buienvorming.
Ze gaan voor de neerslagrecords nu.quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:58 schreef DemonRage het volgende:
Maastricht lijkt me al uit de running met alle buienvorming daar in de buurt.
Een fohn is het.quote:
Waar zien jullie die data allemaal?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ow Arcen ingestort. Hoe snel gaat dat dan. 1.2 graden in 10 min.
Westdorpe volgende 40+?
Kans dat die er al is geweest kort voor de 39.9 natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ow Arcen ingestort. Hoe snel gaat dat dan. 1.2 graden in 10 min.
Westdorpe volgende 40+?
Zeggen we niet. Sites zijn al retetraag. Volg het topic maar.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:02 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Waar zien jullie die data allemaal?
https://www.buienradar.nl(...)/actuele-temperatuurquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:02 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
IMNK.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:02 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeggen we niet. Sites zijn al retetraag. Volg het topic maar.
Of een luchtstroom, recvht vanaf de poolquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:06 schreef RemcoW23 het volgende:
Is er een kans dat we vanavond zo`n onweer krijgen dat het morgen ineens wel mee valt qua hitte?
twitter:Waterbedrijf twitterde op donderdag 25-07-2019 om 11:22:28Er is gisteren 36 miljoen liter water extra gebruikt. Vooral tijdens de spits. Daarom het verzoek om tussen 06.00-09.00 uur en 18.00 – 22.00 uur het waterverbruik te beperken. Zodat niemand last krijgt van bruin water of minder water #hittegolf https://t.co/Mz8JcB41Yx reageer retweet
Eerder tegen. Temperatuur zakt wel, maar luchtvochtigheid schiet omhoog.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:06 schreef RemcoW23 het volgende:
Is er een kans dat we vanavond zo`n onweer krijgen dat het morgen ineens wel mee valt qua hitte?
Met gemak... net even de auto gemeten met vlees thermometer.... 68°C (voeler uit de zon, in de luchtopening).quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:07 schreef aloa het volgende:
40 graden in Nederland![]()
Die 40.4 kan nog verbetert worden.
Nope,quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
40,3 in Eindhoven, hadden we die al genoemd?
Weer op de loer om het record van Gilze-Rijen af te snoepen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
40,3 in Eindhoven, hadden we die al genoemd?
Dat was voor 15:50, om 16u 39,3 in Eindhoven, dus zakt weer flink.quote:
De temperatuurpieken in Eindhoven zijn wispelturig... net als gisteren lijkt het elke keer af te zakken en om vervolgens een sprong omhoog te maken.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat was voor 15:50, om 16u 39,3 in Eindhoven, dus zakt weer flink.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:07 schreef showtimer het volgende:
twitter:robhayles1 twitterde op donderdag 25-07-2019 om 16:01:00Tv cables melting here at the commentary position. Fire service here to try and cool them down. Video taken by @:g_r_owen .#TDF2019 https://t.co/1QmknIYM7m reageer retweet
Vlak bij Twente. Hier is het nu weer 39,8.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:10 schreef kilon het volgende:
Overigens hebben de Duitsers hun record ook verbeterd tot 41,5 graden in Lingen. Ook niet superver van de grens.
Wie gaat er nou op het heetst van de dag bij deze temperaturen met de hond wandelen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:13 schreef Maharski het volgende:
Heb net ff een rondje buiten gelopen. Apart gevoelZweten als een otter op den duur. In de schaduw echt heel tropisch gevoel. En geen kip te bekennen op straat. Ja, kwam 2 vrouwen tegen met hun hijgende hond.
quote:
Mensen die nu met een hond gaan wandelen moeten ze direct opsluiten. Zware dierenmishandeling!!!quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:13 schreef Maharski het volgende:
Heb net ff een rondje buiten gelopen. Apart gevoelZweten als een otter op den duur. In de schaduw echt heel tropisch gevoel. En geen kip te bekennen op straat. Ja, kwam 2 vrouwen tegen met hun hijgende hond.
Dat begreep ik ook niet helemaal. Maar 2 vrouwen in 2 minuten tijd kwam ik tegenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:14 schreef DemonRage het volgende:
Wie gaat er nou op het heetst van de dag bij deze temperaturen met de hond wandelen.
Yep..... gewoon leefklimaat wat je rondom de Middellandse Zee ziet.... en dan straks je kids tot 01u00 's nachts laten buiten spelen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:13 schreef Maharski het volgende:
Die honden verbranden hun potenquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:15 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dat begreep ik ook niet helemaal. Maar 2 vrouwen in 2 minuten tijd kwam ik tegen
Ik ook. Het is als Aruba zonder NO Passaat.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:13 schreef Maharski het volgende:
WESTDORPEquote:
Mesquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:16 schreef Studiotje het volgende:
Effe een uur in een trein zitten, met airco, en dan er uit stappen is gewoon pijnlijk
Ja, begreep het ook niet echt. Maar wel rond een vijver, op gras en in schaduw dus. Wellicht moest het beest heel nodig. Het leken me niet echt debiele types verder.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mensen die nu met een hond gaan wandelen moeten ze direct opsluiten. Zware dierenmishandeling!!!
Rechtstreekse call naar KNMI API?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeggen we niet. Sites zijn al retetraag. Volg het topic maar.
Ik ga zo een stukje fietsen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:15 schreef NaturalScience het volgende:
40,2 gehaald in Westdorpe in Zeeland!
Ik heb de dakramen op een kier, ook niet goed? Sauna hier als ik ze dicht houdt.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:17 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, begreep het ook niet echt. Maar wel rond een vijver, op gras en in schaduw dus. Wellicht moest het beest heel nodig. Het leken me niet echt debiele types verder.
Ook mensen trouwens die nu ramen wagenwijd open hebben staan en hun deuren. Snappen die nou serieus echt niet hoe dom dat is?
Het record van Aruba is 36.5.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook. Het is als Aruba zonder NO Passaat.
Kan ms nog wel hoger..... heetste moment (cumulatie in schaduw) moet nog komen.... iets van 17u30 of zo.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:15 schreef NaturalScience het volgende:
40,2 gehaald in Westdorpe in Zeeland!
NOG 0.1C VERDOMMEquote:
Na 17:00.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:19 schreef beantherio het volgende:
Het is 16.00 uur geweest. Lijkt me dat het nu zo wel gaat dalen.
Waarschijnlijk wordt het op zolder anders alsnog wel heter dan buiten, dan is een raam open geen slecht idee.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb de dakramen op een kier, ook niet goed? Sauna hier als ik ze dicht houdt.
Mwah. Loopt nog wel door tot 18:00 uur.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:19 schreef beantherio het volgende:
Het is 16.00 uur geweest. Lijkt me dat het nu zo wel gaat dalen.
Dan nog, laat dat beest dan in de tuin plassen en poepen. Ruim je het op klaar.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:17 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, begreep het ook niet echt. Maar wel rond een vijver, op gras en in schaduw dus. Wellicht moest het beest heel nodig. Het leken me niet echt debiele types verder.
Ook mensen trouwens die nu ramen wagenwijd open hebben staan en hun deuren. Snappen die nou serieus echt niet hoe dom dat is?
Dat verschil he? Is ook al als je uit de supermarkt komt. Echt zo'n muur van warmte ineens, bam.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:16 schreef Studiotje het volgende:
Effe een uur in een trein zitten, met airco, en dan er uit stappen is gewoon pijnlijk
Westdorpe ligt westelijker dan Gilze-Rijen dus wordt het warmste punt later bereikt dus WESTDORPE WARMSTE PLEK VAN NEDERLANDquote:
Nope. Hier absoluut niet.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:19 schreef -0- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het op zolder anders alsnog wel heter dan buiten, dan is een raam open geen slecht idee.
Ik vind dat nogal overdreven gedoe. Nee je moet er niet mee gaan hardlopen maar wat denk je dat alle hondjes in Zuid-Europa de hele dag doen?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan nog, laat dat beest dan in de tuin plassen en poepen. Ruim je het op klaar.
Honden kunnen niet zweten en oververhitting is met dit weer zeer aannemelijk. Plus ze verfikken hun pootjes. Je wandelt 's morgens flink stuk (5-10 km) en straks als het bijna donker is weer zoiets
Opsluiten dat tuig.
Zelfs Bulgarije was warmer dan bij Dagoquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope. Hier absoluut niet.
Dago waarschijnlijk ander verhaal, daar kan je bijna schaatsen.
Ja, maar dan heb je het over een zolder?quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:18 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb de dakramen op een kier, ook niet goed? Sauna hier als ik ze dicht houdt.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat deze afbeelding nog vaak gebruikt gaat worden in wintermaanden als men klaagt dat het koud is
(en met men bedoel ik mezelf ja)
Klopt en eens.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:23 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het over een zolder?
Had het nu over woonkamers en slaapkamers van huizen met 3 verdiepingen.
Heb even snel met m'n hand aan de stoep gevoeld en ben daarna alleen nog maar op gras gaan lopen met de honden want oef.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb net lekker met de hond gewandeld. Die geeft zelf wel aan wanneer het leuk geweest is.
Hint: ik was er eerder klaar mee
Nee maar ook niet naast de fiets rennen op asfalt van miljoen graden zoals sommige randdebielen hier nog steeds doen. Beetje oppassen kan geen kwaad. Mijn honden komen uit Spanje en Griekenland en konden daar vast prima tegen de warmte maar na een paar jaar hier blijven ze er bijna in vandaag. Liever dat mensen wat te voorzichtig met dieren doen deze dagen dan te laks.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal overdreven gedoe. Nee je moet er niet mee gaan hardlopen maar wat denk je dat alle hondjes in Zuid-Europa de hele dag doen?Echt niet van 10 tot 20 in de schaduw liggen
Ik neem aan dat het maar een heel klein stukje was. Hoop het maar iig.quote:Op donderdag 25 juli 2019 16:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dan nog, laat dat beest dan in de tuin plassen en poepen. Ruim je het op klaar.
Honden kunnen niet zweten en oververhitting is met dit weer zeer aannemelijk. Plus ze verfikken hun pootjes. Je wandelt 's morgens flink stuk (5-10 km) en straks als het bijna donker is weer zoiets
Opsluiten dat tuig.
Toen het nog mooi weer wasquote:Op donderdag 25 juli 2019 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat deze afbeelding nog vaak gebruikt gaat worden in wintermaanden als men klaagt dat het koud is
(en met men bedoel ik mezelf ja)
Ok, Maastricht is afquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:29 schreef Oom_Agent het volgende:
Gaat best hard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wilde dit net zeggenquote:
Vergeet Deelen 43.5 nietquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:31 schreef Dagoduck het volgende:
40,5 - Gilze Rijen
40,4 - Westdorpe
40,3 - Eindhoven
40,2 - Twenthe
40,2 - Hupsel
laatste bezoek: nooitquote:Op donderdag 25 juli 2019 16:33 schreef Abdus18 het volgende:
En de zon verdwijnt hier achter de wolken @:Maastricht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |