SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Hier niet. Net was nog 26,9 en dat is nu 27,5quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:34 schreef Nikonlover het volgende:
Gaan we de 30 graden voor 10 uur al halen? Ik denk het wel![]()
![]()
Dan eindig ik sowieso als hamburgerquote:Op woensdag 24 juli 2019 09:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Daarmee insmeren en dan in de zon gaan liggen
Makkelijkquote:Op woensdag 24 juli 2019 09:34 schreef Nikonlover het volgende:
Gaan we de 30 graden voor 10 uur al halen? Ik denk het wel![]()
![]()
Hier 37,9 nuquote:Op woensdag 24 juli 2019 09:46 schreef Nikonlover het volgende:
Maastricht 30 graden!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens mij vorig jaar wel, op die hele hete dagen toen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:52 schreef Momo... het volgende:
Is dat ooit eerder gebeurd 30 graden voor 10 uur?
Grappig wel dat het toen in dezelfde week op dezelfde dagen was. Vorig jaar was er op woensdag en donderdag een evenement in de stad en dat was net tijdens die warme dagen. Dat evenement is nu ook weer vandaag en morgen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij vorig jaar wel, op die hele hete dagen toen.
twitter:gjvoldenborgh twitterde op woensdag 24-07-2019 om 08:59:55Weather forecast for the Netherlands for tomorrow. Note that the all-time record for De Bilt is 35.7 °C (2006 and 2018) and anywhere in the country from 38.6 °C (in 1944). If the forecast verifies both will be broken, with the help of a trend of 3 °C over the last century. @KNMI https://t.co/QR6Xh1wqv7 reageer retweet
Hebben wij hier ook. Vrijdag. Dat was vorig jaar de warmste dag van het jaar.quote:Op woensdag 24 juli 2019 09:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Grappig wel dat het toen in dezelfde week op dezelfde dagen was. Vorig jaar was er op woensdag en donderdag een evenement in de stad en dat was net tijdens die warme dagen. Dat evenement is nu ook weer vandaag en morgen.
Gooit die KNMI kaartjes even op imgur.com oid, zijn dynamische afbeeldingen dus elke 10 minuten is het een ander plaatje.quote:
Weet ik. Maar ik laat 'm lekker staan.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gooit die KNMI kaartjes even op imgur.com oid, zijn dynamische afbeeldingen dus elke 10 minuten is het een ander plaatje.
Beter, want dan staan de actuele temperaturen erop die de komende uren alleen nog maar oplopen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik laat 'm lekker staan.![]()
Inderdaad. Ik leef in het nu, en niet in een plaatje van een uur geleden.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:36 schreef Pery het volgende:
[..]
Beter, want dan staan de actuele temperaturen erop die de komende uren alleen nog maar oplopen.
Je zou 2 weken geleden nu maar een weekje Spanje oid geboekt hebben.
Zit je dan met argusogen naar Nederland te kijken
Nee hoor. 1944 is dan vervangen door 2019 en het gezeur begint opnieuw.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk gaat dat record er vandaag al aan, zijn we van dat gezeur ook weer af
Denk dat je gewoon met een sangriaatje lekker aan een azuurblauwe zee van lage luchtvochtigheid en een zeewindje aan het genieten bent en medeleven hebt met alles en iedereen in Nederlandquote:Op woensdag 24 juli 2019 10:36 schreef Pery het volgende:
[..]
Beter, want dan staan de actuele temperaturen erop die de komende uren alleen nog maar oplopen.
Je zou 2 weken geleden nu maar een weekje Spanje oid geboekt hebben.
Zit je dan met argusogen naar Nederland te kijken
Ik ben toch blij dat ik er niet zit. Toch altijd balen als het in je eigen land warmer is dan op je vakantieadres.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon met een sangriaatje lekker aan een azuurblauwe zee van lage luchtvochtigheid en een zeewindje aan het genieten bent en medeleven hebt met alles en iedereen in Nederland
Ik zie niet zo goed in waarom je je druk zou maken om 40 graden in Nederland terwijl je op vakantie bent, de zon nog steeds feller is en het normaliter prettiger vertoeven is.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:07 schreef Pery het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat ik er niet zit. Toch altijd balen als het in je eigen land warmer is dan op je vakantieadres.
Al zullen de meesten inderdaad zeggen dat het ze niet zoveel uitmaakt
Verwijderen kan ook nogquote:Op woensdag 24 juli 2019 10:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik laat 'm lekker staan.![]()
Zoals ik al zei.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie niet zo goed in waarom je je druk zou maken om 40 graden in Nederland terwijl je op vakantie bent, de zon nog steeds feller is en het normaliter prettiger vertoeven is.
Kijk, zit je met 25 graden aan zee en het regent of wat dan ook is het weer een ander verhaal.
Zal zo wel bewolkt raken dan rond Utrechtquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, weer terug binnen de NLse grenzen.
Haast warmer dan Italië hier.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:18 schreef Pery het volgende:
[..]
Zal zo wel bewolkt raken dan rond Utrecht
Niet iedereen heeft dezelfde definitie van lekker weer. Ik wil voor geen goud vrij zijn met dit weer.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:11 schreef Pery het volgende:
[..]
Zoals ik al zei.
Als je 2 weken geleden geboekt hebt om het slechte weer te ontvluchten en het is dan net in die week snikheet in Nederland dan baal je.
Ik had het in ieder geval wel gedaan.
Dat denk ik ook, zou nu juist liever aan een Spaanse Costa zittenquote:Op woensdag 24 juli 2019 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon met een sangriaatje lekker aan een azuurblauwe zee van lage luchtvochtigheid en een zeewindje aan het genieten bent en medeleven hebt met alles en iedereen in Nederland
Tenzij er opeens dikke onweersbuien spontaan ontstaan overal.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:26 schreef Dagoduck het volgende:
Met dit tempo is het 36,5 graden in het zuiden om 13u.
Vroeger kon je er van op aan dat er na 2 warme dagen in NL altijd wel onweer kwam.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tenzij er opeens dikke onweersbuien spontaan ontstaan overal.
Maar dat zal wel niet...
Ik werk buiten, dus wel blij dat ik vanaf 12:30 vrij hebquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:22 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dezelfde definitie van lekker weer. Ik wil voor geen goud vrij zijn met dit weer.
Ik ging voor Westdorpje, helaas, zeewind is vroeger binnengevallen dan verwacht dus het zuidwesten blijft achter. Woensdrecht wel goed bezig.quote:
Met dit weer neem ik aan gewoon in je blote tampeloeres??quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk buiten, dus wel blij dat ik vanaf 12:30 vrij heb
Doe het aan de buitenkant.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:19 schreef RemcoW23 het volgende:
Raam waar vanaf 1630hr tot 2000hr zon op schijnt nu ook afgeplakt.
23.2 in huis op het moment, buiten 30. Kijken wat het gaat doen de komende dagen.
Alufolie tegen het raam hier werkt primaquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:42 schreef Maver24 het volgende:
Heb me raam nog verder bedekt. Had nog extra dekbed hoezen. Het helpt wel echt
Heb ik gisteren ook maar gedaan bij de enige ramen die niet van rolluiken zijn voorzien. Alleen geen idee hoe dat werkt aangezien ik nu niet thuis ben.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:43 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Alufolie tegen het raam hier werkt prima
Gisteren was de Tmax pas om 19:30.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
inderdaad, 34,5 om 11:40, misschien 35 voor 12 uur?
Maar was dat niet omdat de hete lucht nog kwam binnendrijven vanuit het zuiden? Die hete lucht is er nu dus denk dat het al eerder afkoelt.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:53 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gisteren was de Tmax pas om 19:30.
Dus we hebben nog heel wat uurtjes te gaan.
Oh... nevermind. De temperatuur in Eindhoven maakt een inhaalslag.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:51 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven blijft een beetje achter. (niet dat ik daar op het moment ben)
Opvallend is dat Hoek van Holland ook weer lekker gaat vandaag.
Zonsondergang is pas 21:46 vandaagquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar was dat niet omdat de hete lucht nog kwam binnendrijven vanuit het zuiden? Die hete lucht is er nu dus denk dat het al eerder afkoelt.
Ik wil met elk weer vrij zijn. En dan ben ik ook, nog wel.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:22 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dezelfde definitie van lekker weer. Ik wil voor geen goud vrij zijn met dit weer.
Ik was sporten.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:58 schreef NaturalScience het volgende:
34,6 graden in Enschede om 11:40.
Daar hoeft maar 4,2 graden bij voor evenaring van het record.
Loopt nu iets terug terwijl Gilze stijgt.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:58 schreef NaturalScience het volgende:
34,6 graden in Enschede om 11:40.
Daar hoeft maar 4,2 graden bij voor evenaring van het record.
Ja maar de temperatuur stijgt dan al een tijdje niet meer.quote:
Onweersbuitjes op de Noordzee idd.quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie hier heel in de verte ten NW van mij een enorm aambeeldOnweer?
ALs ik op buienradar kijk zie ik hem inderdaad, maar die gaat er lekker vandoorquote:Op woensdag 24 juli 2019 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb mijn dakraam gewoon op een kier, anders is het sowieso een sauna hier.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb ik gisteren ook maar gedaan bij de enige ramen die niet van rolluiken zijn voorzien. Alleen geen idee hoe dat werkt aangezien ik nu niet thuis ben.
Ik vind jou een van de vervelendste mensen van dit forum, maar omdat we in het weertopic zijn: ja op de Noordzee zit wat onweer.quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:01 schreef Nikonlover het volgende:
Als ik zo kijk ligt normaal de max tussen 16 en 19 uur in juli.quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar de temperatuur stijgt dan al een tijdje niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |