abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 15:04:09 #257
269689 crew  Viv
pi_188113658
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:01 schreef McLaren_Fan het volgende:
Zal ik zeker doen! Maar jullie niet klagen als je je geld (grotendeels) kwijt bent als de GP niet doorgaat! :D
In het geval van Kyran en mij (en onze dochter) is de schade heel beperkt hoor. ;) Die gok durven wij wel te nemen.
pi_188114675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:47 schreef McLaren_Fan het volgende:


De F1 heeft hele hoge standaarden. Op elk circuit is een medisch center met een volledig uitgeruste operatiekamer en medisch team dat gedurende alle uren dat er geracet wordt standby staat. Heeft het medisch center op Zandvoort überhaupt een operatiekamer? Of moet die ook nog ingevlogen worden?

Daarnaast is de ruimte op het circuit sowieso een probleem! Waar laat men het paddock met alle trucks en motorhomes? “Die laten ze maar thuis” roept men dan gelijk, maar waar laten zij alle apparatuur en gereedschap? In de pitbox kunnen ze dat niet kwijt.
In de motorhomes ontvangt men gasten/sponsoren die het feestje mogelijk maken. Zijn die niet welkom bij het “oranje-feestje”?

En waar laten ze het paddock voor de support races? De teams van de F2, F3 en Porsche Super Cup moeten toch ook ergens aan de wagens kunnen sleutelen? Of worden die op het strand weggezet?

Nee, Zandvoort is niet geschikt voor de F1 (en F2 en F3). Lay-out is niet goed, te krappe baan, vervallen faciliteiten en sowieso geen ruimte.
Hoe doet men dat op Monaco dan?
pi_188114790
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:50 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Hoe doet men dat op Monaco dan?
De trucks staan in diverse parkeergarages van hotels, motorhomes in de haven. Red Bull op een ponton. Pits zijn 2 verdiepingen hoog. Monaco heeft meer ruimte dan Zandvoort!

En daarnaast is Zandvoort geen Monaco. Monaco kan zich wel wat meer permitteren dan de Dutch GP

[ Bericht 7% gewijzigd door McLaren_Fan op 25-07-2019 16:16:07 ]
pi_188120698
Qua wat er allemaal aan het circuit moet worden aangepast en de financiering zie ik het allemaal niet zo somber in. Een groter probleem lijkt de Europese wetgeving voor de stikstof uitstoot, die men dacht te omzeilen door het Programma Aanpak Stikstof. Echter is die door de rechter de prullenbak in gegooid, waardoor veel bouwprojecten voorlopig stil zijn komen te liggen of niet opgestart kunnen worden. Hieronder vallen ook de verbouwingen voor Zandvoort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_188124180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
Qua wat er allemaal aan het circuit moet worden aangepast en de financiering zie ik het allemaal niet zo somber in. Een groter probleem lijkt de Europese wetgeving voor de stikstof uitstoot, die men dacht te omzeilen door het Programma Aanpak Stikstof. Echter is die door de rechter de prullenbak in gegooid, waardoor veel bouwprojecten voorlopig stil zijn komen te liggen of niet opgestart kunnen worden. Hieronder vallen ook de verbouwingen voor Zandvoort.
zover is het nog niet eens. je kunt geen bouwproject stil leggen voordat er een plan is. Eerst moet het plan nog gemaakt worden, en voorgelegd aan de FIA. Pas als de FIA het plan heeft goedgekeurd, gaat in November volgens planning de eerste schop de grond in.
En dan pas kan het bouwproject worden stil gelegd. Wat ik niet zie gebeuren overigens.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de tweede ingang vanaf de boulevard er niet gaat komen. Gezien het duingebied tot Natura2000 toebehoord, is het maar een kleine handreiking.
Jammer voor de visboer die aan het einde staat van dit pad.
quote:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 25 juli 2019 @ 23:34:59 #262
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188125253
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:45 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]


Zonder deze grote groei van fans zou deze GP op Zandvoort nooit georganiseerd worden. Dat vind ik persoonlijk wel negatief. De reden voor deze GP is verkeerd. Niet een mooi circuit met veel inhaalmogelijkheden, maar de grote aantallen fans die de sport nu in Nederland trekt.
Ben ik het niet mee eens. De aanwezigheid van een grote schare supporters is op zichzelf een prima argument. Bij topsport evenementen horen ook volle tribunes.
Het mag alleen niet het enige argument zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_188127828
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 22:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zover is het nog niet eens. je kunt geen bouwproject stil leggen voordat er een plan is. Eerst moet het plan nog gemaakt worden, en voorgelegd aan de FIA. Pas als de FIA het plan heeft goedgekeurd, gaat in November volgens planning de eerste schop de grond in.
En dan pas kan het bouwproject worden stil gelegd. Wat ik niet zie gebeuren overigens.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de tweede ingang vanaf de boulevard er niet gaat komen. Gezien het duingebied tot Natura2000 toebehoord, is het maar een kleine handreiking.
Jammer voor de visboer die aan het einde staat van dit pad.
[..]

Als ze al een vergunning hebben heb je denk ik gelijk. Als ze nog geen vergunning hebben dan kon het nog wel eens een uitdaging worden. Alles ligt nu stil tot er een oplossing is voor de PAS problematiek. En ook al komt het los zullen ze voor de vergunning moeten bewijzen dat het wel meevalt met de toename van de stikstof depositie in die gebieden. En met de verkeersaantrekkende werking van dit evenement en van meer evenementen die door een geupgrade circuit mogelijk worden voorzie ik daar de meeste problemen. De enige escape dan is dat de minister een uitzonder gaat maken in het maatschappelijk belang maar ik denk dat ze die gaat bewaren voor dingen als dijkverzwaringen en snelwegen, niet voor een spelletje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188128032
Nou ja dan pleuren we wel een paar hooibalen neer en gaan ze daar maar rondjes om rijen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 10:56:50 #265
269689 crew  Viv
pi_188130298
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:01 schreef Karstman het volgende:
Alles ligt nu stil tot er een oplossing is voor de PAS problematiek.
Het zou wel weer typisch Nederland zijn om onszelf in de voet te schieten door een Europese norm zo streng te interpreteren. Altijd het braafste jongetje van de klas. En heel toepasselijk in het geval van de F1: je weet wat ze zeggen over "nice guys". :')
pi_188130552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het zou wel weer typisch Nederland zijn om onszelf in de voet te schieten door een Europese norm zo streng te interpreteren. Altijd het braafste jongetje van de klas. En heel toepasselijk in het geval van de F1: je weet wat ze zeggen over "nice guys". :')
Of het extra streng wordt geinterpreteerd durf ik niet te zeggen. Maar dat schot in de voet is gebeurd.
En ja voor de F1 is het niet handig om de nice guy te zijn maar in de slaapkamer hoor ik enkel positieve geluiden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:21:56 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188130777
proest :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 11:49:11 #268
269689 crew  Viv
pi_188131291
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:10 schreef Karstman het volgende:
Of het extra streng wordt geinterpreteerd durf ik niet te zeggen. Maar dat schot in de voet is gebeurd.
Ik begrijp niet waarom we CO2-uitstoot wél zouden mogen compenseren en stikstof-uitstoot niet. En ik kan me haast niet voorstellen dat alle EU-landen daar zo netjes mee omgaan.
quote:
En ja voor de F1 is het niet handig om de nice guy te zijn maar in de slaapkamer hoor ik enkel positieve geluiden.
:D
pi_188132033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
Qua wat er allemaal aan het circuit moet worden aangepast en de financiering zie ik het allemaal niet zo somber in. Een groter probleem lijkt de Europese wetgeving voor de stikstof uitstoot, die men dacht te omzeilen door het Programma Aanpak Stikstof. Echter is die door de rechter de prullenbak in gegooid, waardoor veel bouwprojecten voorlopig stil zijn komen te liggen of niet opgestart kunnen worden. Hieronder vallen ook de verbouwingen voor Zandvoort.
Ik denk dat als 5 kilometer verderop Tata een kwartiertje dicht gaat om de werknemers de F1 start te laten kijken je al het 150 voudige hebt gecompenseert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188132100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:47 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

De vereisten voor een F1 circuit liggen niet hoog? Waarom heeft Zandvoort dan überhaupt nog geen Grade-1 licentie? Waarom zijn verbouwingen dan nodig? Die aanpassingen aan de bochten zijn niet enkel om het racen spectaculairder/überhaupt mogelijk te maken.

Pitscomplex is volledig vervallen. Daarnaast heel erg krap. Andere faciliteiten zoals tribune zijn vervallen of niet aanwezig.

De F1 heeft hele hoge standaarden. Op elk circuit is een medisch center met een volledig uitgeruste operatiekamer en medisch team dat gedurende alle uren dat er geracet wordt standby staat. Heeft het medisch center op Zandvoort überhaupt een operatiekamer? Of moet die ook nog ingevlogen worden?

Daarnaast is de ruimte op het circuit sowieso een probleem! Waar laat men het paddock met alle trucks en motorhomes? “Die laten ze maar thuis” roept men dan gelijk, maar waar laten zij alle apparatuur en gereedschap? In de pitbox kunnen ze dat niet kwijt.
In de motorhomes ontvangt men gasten/sponsoren die het feestje mogelijk maken. Zijn die niet welkom bij het “oranje-feestje”?

En waar laten ze het paddock voor de support races? De teams van de F2, F3 en Porsche Super Cup moeten toch ook ergens aan de wagens kunnen sleutelen? Of worden die op het strand weggezet?

Nee, Zandvoort is niet geschikt voor de F1 (en F2 en F3). Lay-out is niet goed, te krappe baan, vervallen faciliteiten en sowieso geen ruimte.
Qua medische faciliteiten zit het wel goed, voordeel van Nederland is dat het klein is, gespecialiseerde ziekenhuizen zitten op een paar minuten vliegen, daarnaast kun je redelijk eenvoudig een mobiele operatie ruimte optuigen als dat nodig is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188132437
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom we CO2-uitstoot wél zouden mogen compenseren en stikstof-uitstoot niet. En ik kan me haast niet voorstellen dat alle EU-landen daar zo netjes mee omgaan.
[..]

:D
Ingewikkeld verhaal maar het werkt met stikstof anders dan met co2, plat gezegd als je een boom plant kun je de co2 die die opneemt wegstrepen tegen de uitstoot. Zo werkt het stikstof niet. Die komt in de bodem terecht en werkt daar als meststof. In gebieden met van nature arme grond (waar plantjes groeien die daarvan houden) zoals duingebied, wordt de grond rijker en gaan andere planten groeien die de inheemse arme plantjes verdrijven. Dat kun je niet compenseren dus de enige manier is uitstoot voorkomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188132478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat als 5 kilometer verderop Tata een kwartiertje dicht gaat om de werknemers de F1 start te laten kijken je al het 150 voudige hebt gecompenseert.
Dat is misschien niet eens een hele rare, gewoon een weekje uitkopen die tent.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_188139430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 23:34 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. De aanwezigheid van een grote schare supporters is op zichzelf een prima argument. Bij topsport evenementen horen ook volle tribunes.
Het mag alleen niet het enige argument zijn.
Als er voor een GP de juiste faciliteiten zijn, dan is de grote schare fans een goede reden om de GP te organiseren. Echter, in Nederland hebben we geen geschikt F1 circuit. Assen is fantastisch voor de MotoGP, maar de ChampCar race was destijds ook niet spannend, omdat de inhaalmogelijkheden ontbreken.

Straks vallen circuits zoals Spa van de kalender, omdat wij ons oranje feestje in Zandvoort moeten hebben. Als raceliefhebber vind ik dat inderdaad jammer. Mij gaat het om de race niet om het oranje (Max)feestje.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 juli 2019 @ 18:01:29 #274
408813 crew  trein2000
pi_188139720
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:54 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ingewikkeld verhaal maar het werkt met stikstof anders dan met co2, plat gezegd als je een boom plant kun je de co2 die die opneemt wegstrepen tegen de uitstoot. Zo werkt het stikstof niet. Die komt in de bodem terecht en werkt daar als meststof. In gebieden met van nature arme grond (waar plantjes groeien die daarvan houden) zoals duingebied, wordt de grond rijker en gaan andere planten groeien die de inheemse arme plantjes verdrijven. Dat kun je niet compenseren dus de enige manier is uitstoot voorkomen.
Of de ADC-toets. Maar die gaat hier niet op.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:13:34 #276
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188151835
Als ze nou hadden meegelezen in dit topic hadden ze het kunnen weten :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188151889
quote:
Wat een chaos :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juli 2019 @ 13:20:05 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188151933
quote:
Karma. Keihard karma. 0,0 medelijden met die paupers.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_188151967
kom maar door met de 'slachtoffer'-verhalen. 'Hoge aanmaningskosten bij niet betalen dutchgp tickets' wil ik lezen :Y
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 27 juli 2019 @ 18:49:43 #280
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188158771
Liever dat ze de tickets die niet worden betaald weer verloten onder de ingeschreven menigte, beginnend met een hoger quota voor bestellingen van het minste aantal tickets (maak je meer mensen blij die samen willen, i.p.v. grotere groepen waarvan de 6 tickets waarschijnlijk niet eens voor persoonlijk gebruik geoogt waren). Begrijp sowieso niet dat daar niet meteen op ingespeeld werd. Is een beetje zoals bij de Amazon lightning deals, mensen mikken het item in hun wagentje en het wordt voor 15 min gereserveerd. Zijn alle artikels al toegewezen aan anderen hun karretje, dan kun je op de wachtlijst komen, checkt iemand z'n mandje niet op tijd uit, dan krijg je alsnog de kans als wachtlijstklant om de deal te scoren. Dus behandel alle mensen die nu geen tickets toegewezen te hebben gekregen als mensen op de wachtlijst. Worden de tickets niet binnen 5 dagen betaald, komen ze weer vrij voor de organisatie om weer vergeven te worden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188167124
Nogmaals, men had de tickets gewoon moeten veilen, daarmee zet je de zwarte markt direct buitenspel en heeft de organisatie de maximale opbrengst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 28 juli 2019 @ 09:59:47 #282
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188167367
Mja... maar als je ziet dat mensen hun huizen daar nu al verhuren voor 12000,- EUR ofzo voor 't weekend... wat denk je dan dat ticketprijzen zouden doen. ;( Dan wordt het echt alleen een feestje voor Prins Bernhard en z'n high-society huisjesmelkerbuddies.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188199414
“Veranderingen aan Circuit Zandvoort nog niet goedgekeurd door FIA”

https://nl.motorsport.com(...)keuring-fia/4503321/

quote:
Voordat Circuit Zandvoort aan de slag gaat, moet de lay-out echter nog wel worden goedgekeurd door de circuitcommissie. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. “Dit proces loopt nog”, aldus Masi na afloop van de Duitse Grand Prix in Hockenheim tegenover onder andere Motorsport.com. “We hebben om nog wat meer informatie gevraagd.” Hoewel sommigen vrezen dat mei 2020 wel eens te kortdag zou kunnen zijn voor Zandvoort, hoeft het feit dat de FIA nog geen groen licht heeft gegeven voor de plannen met betrekking tot de lay-out, nog geen reden tot zorg te zijn. Motorsport.com heeft begrepen dat er sprake is van een open dialoog tussen de autosportbond en het circuit en dat de zegen van de FIA er snel kan zijn als de openstaande vragen tot tevredenheid zijn beantwoord.
Natuurlijk hoeven we ons geen zorgen te maken dat de GP doorgaat. Vooral doorgaan met betalen van de tickets! _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door McLaren_Fan op 30-07-2019 07:08:35 ]
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 07:52:54 #284
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_188199648
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 06:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
“Veranderingen aan Circuit Zandvoort nog niet goedgekeurd door FIA”

https://nl.motorsport.com(...)keuring-fia/4503321/
[..]

Natuurlijk hoeven we ons geen zorgen te maken dat de GP doorgaat. Vooral doorgaan met betalen van de tickets! _O-
Nou je gunt ons het pleziertje wel he.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_188199835
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nou je gunt ons het pleziertje wel he.
Zeker gun ik ieder zijn pleziertje, maar dit is gewoon nadenken. In vier maanden Zandvoort F1-waardig maken? Dat is gewoon niet mogelijk.

Het is een oud vervallen circuit, zonder groot binnenterrein en dat is ingesloten door een camping, golfbaan, (beschermd) duin-/natuurgebied en strand. Men heeft gewoon plek.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 08:22:48 #286
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188199872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:18 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Zeker gun ik ieder zijn pleziertje, maar dit is gewoon nadenken. In vier maanden Zandvoort F1-waardig maken? Dat is gewoon niet mogelijk.

Het is een oud vervallen circuit, zonder groot binnenterrein en dat is ingesloten door een camping, golfbaan, (beschermd) duin-/natuurgebied en strand. Men heeft gewoon plek.
Als dit waar zou zijn lag er nu geen contract.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_188199979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:22 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als dit waar zou zijn lag er nu geen contract.
Contract is gesloten met de belofte dat men het circuit zal aanpassen. Als Zandvoort die belofte niet kan nakomen is dat het probleem van Zandvoort en niet van de FOM. Zandvoort weet wat de eisen van de FIA zijn.

Donington kreeg de verbouwing ook niet op tijd af/kreeg de financiering niet meer rond en ging failliet. Zandvoort zal hetzelfde lot ondergaan!
pi_188200060
Ik snap werkelijk niet waarom een kritische journalist zijn/haar werk niet doet en eens gaat kijken bij die ruïne. Circuit en alle faciliteiten zijn vervallen. Daarnaast is het ontzettend krap en heeft men nergens de ruimte om uit te breiden. Het breder maken van de baan/bochten kost alleen maar meer van die beperkte ruimte.

De voorgestelde verbouwingen van de baan kost al veel tijd (zeker het maken van een kombocht van 18 graden in de Arie Luyendykbocht). Daarnaast moeten de faciliteiten uitgebreid worden (welke verbouwingen natuurlijk gelijktijdig gedaan worden), maar zelfs voor het plaatsen van de tribunes moeten de duinen bij de Tarzanbocht verplaatsen worden. Het plaatsen van andere tribunes zal ook niet zonder slag of stoot gaan. Het uitbreiden van de pitboxen zal wel met tijdelijke oplossingen gedaan worden, maar waar haal je deze vandaan. Sowieso het met 8 meter dieper maken van de pitboxen maakt het probleem dat de vrachtwagens van de teams niet (gemakkelijk) achter de pits kunnen worden geplaatst. Ruimte voor een paddock is er sowieso bijna niet en helemaal niet voor een paddock voor de support races. De medische faciliteiten zijn niet op Grade-1 niveau (welke wellicht ingevlogen moet worden), maar is er daar plek voor? Is er sowieso plek voor de (medische) helikopter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')