Het zijn maar woorden. Allah zal straffen.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is ongepast om hier de spot mee te drijven, en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
Gelovigen zijn over het algemeen geen hele leuke mensen, dat klopt. Ben er mee opgegroeid helaas. Ben ruimdenkend maar heb tegelijkertijd de schurft aan iedere vorm van religie.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:04 schreef spierbal het volgende:
Ooit een keer een discussie gehad met een moslim collega of de Islam en Allah.
Het kwam hier op neer: Allah is heel barmhartig.
Ik zeg waarom is de besnijdenis er in de Islam?
Dat was om je trouw oid aan Allah te bewijzen.
Ik zeg maar een stuk van je lichaam afsnijden als bewijs is toch niet barmhartig?
Toen was ie stil.
Gelovige zijn ten eerste een stuk dommer omdat ze geen relativerend vermogen hebben en het zijn kleinzerige mensen.
Eigenlijk mensen die je niet in je leven wil hebben en land.
Adieu.
Nee hoor, is het helemaal niet.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is ongepast om hier de spot mee te drijven, en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
Nederland is juist zo vrij geworden door de spot te drijven met dit soort zaken.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Allah, swt, vergelijken met een Koningquote:Op maandag 22 juli 2019 18:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
De koning en de politiek mogen naar hartenlief gepersifleerd worden, maar een religie, o wee je gebeente!
Ik dring niks op. Ik vraag niemand de takbir aan te heffen. Het enige dat ik zei is dat ik het goed vond dat de organisatie deze met de takbir spotdrijvende banner verwijderd heeft. That's all, geef slechts mijn mening. Eng he? Daarbij heb ik dus niet eens gezegd dat ik dit racisme vind waar in de OP sprake van is.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is in Nederland ongepast om je religieuze bullshit aan anderen op te dringen.
Vertel eens, welke ontwikkeling hadden we als samenleving niet door kunnen maken wanneer een of andere Miep het 'onze vader' niet belachelijk gemaakt zou hebben?quote:Op maandag 22 juli 2019 19:51 schreef Repentless het volgende:
Nederland is juist zo vrij geworden door de spot te drijven met dit soort zaken.
Mies Bouwman en haar kinderen werden in 1964 nog met de dood bedreigd voor een grapje in het TV-programma Zo is het toevallig ook nog eens een keer, een soort voorloper van Ook dat nog! Ze maakten een parodie op het Christelijke gebed 'Onze vader'.
Dat is inderdaad onvergelijkbaar. Van koningen en politici is aangetoond dat ze bestaan itt de tot religie verheven waanbeelden van een epileptische woestijnrover.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Allah, swt, vergelijken met een Koningof een politicus
Dan heb je het niet helemaal begrepen hoor, man man man.
Voor sommigen onder ons zijn zij de hoogste wetgevende macht in Nederland. Waarom verdient de ene groep voorkeur over de andere? Noch Allah, noch Mohammed, noch Jezus hebben voor mij enige betekenis. De politici in tweede kamer hebben dat wel (tot op zekere hoogte, het is geen verafgoding). Maar desondanks moet ik me maar schikken met de speciale behandeling van figuren waar ik geen enkele waarde aan hecht?quote:Op maandag 22 juli 2019 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Allah, swt, vergelijken met een Koningof een politicus
Dan heb je het niet helemaal begrepen hoor, man man man.
[..]
Raak.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:56 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Het is ook ongepast om iemand te eren die een meisje trouwde en neukte toen ze slechts 9 jaar oud was.
Dan valt dit nog wel mee, vind ik.
Maten van me gingen 16 jaar terug al naar de zwarte cross toen het nog veel kleinschaliger was. Respect boeit ze geen flikker joh, gewoon een weekend ouwehoeren met mensen die daar ook van houden. Of jij en ik daar nou respect voor hebben zal ze worst wezen. Dat mensen zich van buiten willen bemoeien met wat daar gebeurt is wel vervelend.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Absoluut niet. Vraag het anders aan een paar Superboeren.
Een onvoorwaardelijke vrijheid van meningsuiting, die slechts stopt bij het oproepen tot geweld.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vertel eens, welke ontwikkeling hadden we als samenleving niet door kunnen maken wanneer een of andere Miep het 'onze vader' niet belachelijk gemaakt zou hebben?
Ontzuiling was sowieso een gegeven. Dit proces had ook gewoon plaats kunnen vinden zonder Christenen te bashen.
Waarom denk je dat het nodig is om grappen ten kosten van anderen te maken? Doe je dat op je werk ook? Zal je wel in dank afgenomen worden.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:10 schreef Repentless het volgende:
Het recht om vrij te kunnen denken, het recht om grappen te kunnen maken over alles en iedereen, zonder daarbij voor je leven te hoeven vrezen. Dat is het land waarin ik wil wonen.
Dus denigrerende opmerkingen over de PVV enzulks worden nooit gemaakt op het werk? Is tenslotte ook ten koste van hun stemvee... En dan is er nog een verschil tussen de PVV belachelijk maken op je werk in het bijzijn van je PVV stemmende collega's en het persifleren van Wilders in een eetkraampje.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het nodig is om grappen ten kosten van anderen te maken? Doe je dat op je werk ook? Zal je wel in dank afgenomen worden.
Dat is het punt helemaal niet, of ik het nodig vind. Zo'n beetje de hele kunstvorm cabaret bestaat uit het maken van grappen ten koste van anderen.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het nodig is om grappen ten kosten van anderen te maken? Doe je dat op je werk ook? Zal je wel in dank afgenomen worden.
U bent moslim?quote:Op maandag 22 juli 2019 18:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://mindkorrelatie.nl(...)E7RL1lUaAq6GEALw_wcB
Let wel:quote:Op maandag 22 juli 2019 20:28 schreef Klaploper het volgende:
[..]
U bent moslim?
Ik maakte een grapje. De kanker die religie vaak is heeft je brein blijkbaar al te ver aangetast.
Nee hoor dat is het niet. Als iemand moslim is, dan kiest hij ervoor om zich aan de regels van de islam te houden en daar hoort bij dat je niet spot met de takbir, want dat past een moslim niet.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben geen veganist, maar dan nog steeds zie ik geen noodzaak veganisten belachelijk te gaan maken. Waarom zou je dat doen?quote:Op maandag 22 juli 2019 20:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor dat is het niet. Als iemand moslim is, dan kiest hij ervoor om zich aan de regels van de islam te houden en daar hoort bij dat je niet spot met de takbir, want dat past een moslim niet.
Die regel geldt niet voor andere mensen die geen moslim zijn, net zomin als dat het niet ongepast is om te eten met de Ramadan, niet vijf keer per dag te bidden, rundvlees te eten, alcohol te drinken, Holi te vieren, geen keppeltje te dragen, geen kipan/tulband/kam/ongeknipt haar te dragen etc.
Nee, Ik dacht dat je misschien behoefte had aan een goed gesprek.quote:Op maandag 22 juli 2019 20:28 schreef Klaploper het volgende:
[..]
U bent moslim?
Ik maakte een grapje. De kanker die religie vaak is heeft je brein blijkbaar al te ver aangetast.
quote:Op maandag 22 juli 2019 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe is dit in godsnaam racisme? Dit is gewoon een woordengrap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |