abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188167993
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:42 schreef drollenvanger het volgende:
Kan iemand mij een linkje sturen voor lenderspender?
Zie pm.
pi_188168025
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:13 schreef xaban06 het volgende:
Hoe kan je je geld uit een lopende lening terugtrekken? Dat geld is toch al beschikbaar gesteld aan leningnemer?

Ook begrijp ik niet precies, dat wanneer ik nu een bedrag het, het gelijk geÔnvesteerd wordt en rendeert. Betekend dat leningnemers wachten tot dat geld beschikbaar komt?
Dat gebeurt middels een akte van cessie, zoals ik hierboven schreef. Dit zorgt ervoor dat schulden / vorderingen overdraagbaar zijn.
pi_188168710
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 10:56 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dat gebeurt middels een akte van cessie, zoals ik hierboven schreef. Dit zorgt ervoor dat schulden / vorderingen overdraagbaar zijn.
Dat zou betekenen dan LS zelf ook geld heeft uitstaan?

Heb je post erbij gepakt, ja dus :)

Thanks!
pi_188168773
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 09:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is juist. Sommigen halen op buitenlandse sites zoals Twino, Mintos, Bondora, Estateguru vťťl hogere rendementen maar dat is een speculatieve activiteit. Je hebt geen enkele garantie dat dit goed blijft gaan. Of Łberhaupt het platform wel blijft bestaan. Er zijn wel vaker buitenlandse platformen ineens op zwart gegaan (Trustbuddy). Het spreekwoord luidt niet voor niets 'als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal zo'. Het zijn woekerrentes die worden berekend aan mensen die toch al vaak niets hebben.

Bij L&S betalen Nederlandse leningnemers een zeer schappelijke rente maar ze moeten wel een vast arbeidscontract hebben (dus mogelijkheid van loonbeslag) of pensioen, en aan nog wat strenge criteria voldoen. Het betaalrisico is dus ook veel lager en de geringe betalingsachterstanden bij L&S tonen dat aan. Het zal wellicht oplopen als er weer meer werkloosheid komt, maar dan nog is dat te overzien.

En wat belangrijk is, je kunt het geld bij L&S dagelijks opnemen terwijl dat bij die genoemde buitenlandse sites in heel beperkte mate geldt.
Zoals al eerder in Nederland bewezen is kunnen websites ineens op zwart en bedrijven failliet. Overigens is niet alles wat buitenlands is woekerrente, nog onverklaarbaar. Het Nederlandse zorgstelsel is een prachtige reden waarom de rentes hier lager zijn (er zijn altijd appeltjes voor de dorst te vorderen en iemand zal zich vanzelf gaan melden als hij gebruik wil maken van de sociale zekerheden). Bij de eerstvolgende crisis vliegen de mensen met vaste contracten er weer uit en dan zal ook L&S een grote knauw gaan krijgen.

Kijk overigens eens wat je voor een particulier doorlopend krediet betaald bij de SNS bank. Dan is L&S echt goedkoop en zijn juist die andere platformen realistischer
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 07:57 schreef pontus-sverige het volgende:

[..]

Op de spaarrekening is het rendement bijna nul.
Dat is iets wat ik niet bepaald ontken, maar vergeet niet dat je wel als investeerder voor het incasseren zal betalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door investeerdertje op 28-07-2019 12:03:42 ]
pi_188168894
quote:

[..]

Dat is juist. Sommigen halen op buitenlandse sites zoals Twino, Mintos, Bondora, Estateguru vťťl hogere rendementen maar dat is een speculatieve activiteit. Je hebt geen enkele garantie dat dit goed blijft gaan. Of Łberhaupt het platform wel blijft bestaan. Er zijn wel vaker buitenlandse platformen ineens op zwart gegaan (Trustbuddy). Het spreekwoord luidt niet voor niets 'als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal zo'. Het zijn woekerrentes die worden berekend aan mensen die toch al vaak niets hebben.

Bij L&S betalen Nederlandse leningnemers een zeer schappelijke rente maar ze moeten wel een vast arbeidscontract hebben (dus mogelijkheid van loonbeslag) of pensioen, en aan nog wat strenge criteria voldoen. Het betaalrisico is dus ook veel lager en de geringe betalingsachterstanden bij L&S tonen dat aan. Het zal wellicht oplopen als er weer meer werkloosheid komt, maar dan nog is dat te overzien.

En wat belangrijk is, je kunt het geld bij L&S dagelijks opnemen terwijl dat bij die genoemde buitenlandse sites in heel beperkte mate geldt.
Goed verhaal. Ik heb door 25 jaar ervaring geleerd met aandelen enz dat je niet blind moet staren op een hoog rendement soms is het zelfs beter voor laag rendement te gaan en vooral spreiding van de portefeuille is belangrijk. Lender & Spender is mooi aanvulling op mijn portefeuille. Natuurlijk rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

[ Bericht 2% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 12:46:16 (Aanvulling) ]
pi_188169053
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:07 schreef pontus-sverige het volgende:

[..]

Goed verhaal. Ik heb door 25 jaar ervaring geleerd met aandelen enz dat je niet blind moet staren op een hoog rendement soms is het zelfs beter voor laag rendement te gaan en vooral spreiding van de portefeuille is belangrijk. Lender & Spender is mooi aanvulling op mijn portefeuille.
Of l&s een goede aanvulling is, is bij ieder voor zichzelf. Als het goed is hebben oude beleggers afgelopen maand weer een goede 5§ incassokosten ingehouden zien worden. Houd hier rekening mee.

Wat ik geleerd heb van crowdfunding en particuliere financieringen is dat een goede zekerheid boven een goed rendement gaat. Net iets andere kijk omdat je hier bij aandelen geen last van hebt.
pi_188169228
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of l&s een goede aanvulling is, is bij ieder voor zichzelf. Als het goed is hebben oude beleggers afgelopen maand weer een goede 5§ incassokosten ingehouden zien worden. Houd hier rekening mee.

Wat ik geleerd heb van crowdfunding en particuliere financieringen is dat een goede zekerheid boven een goed rendement gaat. Net iets andere kijk omdat je hier bij aandelen geen last van hebt.
Wat bedoelt u met § 5 incassokosten?
pi_188169440
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:30 schreef pontus-sverige het volgende:

[..]

Wat bedoelt u met § 5 incassokosten?
Ik heb enige tijd geleden mijn vermogen uit Lender&Spender gehaald omdat het aantal defaults enorm steeg en er zeer schimmig gedaan werd over de wijze waarop (en of er) geld terug gehaald zal worden. Opzich zit Lender&Spender hier goed op, de incassotrajecten op de leningnemers worden opgestart en leningen worden opgeeist. Opeisen kost geld, iemand zal dat moeten voorschieten. De investeerders. Men rekent het dus door.

Je is overigens prima.
pi_188169598
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 12:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb enige tijd geleden mijn vermogen uit Lender&Spender gehaald omdat het aantal defaults enorm steeg en er zeer schimmig gedaan werd over de wijze waarop (en of er) geld terug gehaald zal worden. Opzich zit Lender&Spender hier goed op, de incassotrajecten op de leningnemers worden opgestart en leningen worden opgeeist. Opeisen kost geld, iemand zal dat moeten voorschieten. De investeerders. Men rekent het dus door.

Je is overigens prima.
Ik zie het zo is het rendement nul dan heb ik nog geen verlies tov van de spaarrekening en dat risico durf ik wel aan. Ik raad mensen aan om een grote buffer aan te houden op hun spaarrekening en niet met hun geld te speculeren dat ze niet kunnen missen daarom rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_188169659
Wat vinden jullie van October Nederland? Iemand ervaring hiermee?
pi_188169736
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:03 schreef pontus-sverige het volgende:
Ik kreeg een lief kaartje van ze in de bus of ze mij konden helpen aangezien ik nog niet geinvesteerd had
pi_188169811
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik kreeg een lief kaartje van ze in de bus of ze mij konden helpen aangezien ik nog niet geinvesteerd had
Gezien uw ervaring hebt u geen hulp nodig verwacht ik.
pi_188169824
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk overigens eens wat je voor een particulier doorlopend krediet betaald bij de SNS bank. Dan is L&S echt goedkoop en zijn juist die andere platformen realistischer
[..]

als je gaat lenen bij sns (ing, abn) dan moet je wel desperaat zijn. PL van 25000 bij Freo kost 3,9%.
pi_188169865
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:13 schreef pontus-sverige het volgende:

[..]

Gezien uw ervaring hebt u geen hulp nodig verwacht ik.
Was meer bedoeld als, ik ben niet verder gekomen dan registreren en op dat moment hadden ze geen direct interessante financieringen. Dus ik moet er later nog een keer naar gaan kijken.
pi_188169909
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Was meer bedoeld als, ik ben niet verder gekomen dan registreren en op dat moment hadden ze geen direct interessante financieringen. Dus ik moet er later nog een keer naar gaan kijken.
Lijkt mij een mooie aanvulling. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft hier. Ik hoor het graag.
pi_188169937
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:03 schreef pontus-sverige het volgende:
Ik investeer er sinds een half jaar. Ik heb inmiddels 30 leningen verspreid over vier landen: Frankrijk, Spanje, ItaliŽ en Nederland. Sinds kort is het platform ook actief in Duitsland. Ik heb nog geen achterstanden. Ik vind het een groot voordeel dat in alle aangeboden leningen wordt geÔnvesteerd door professionele partijen ťn door het management van het platform. Ik denk dat dit een positieve invloed zal hebben op het selectieproces en op de recovery. Of dat ook echt zo is, zal in de toekomst moeten blijken. Wat ik ook fijn vind, is dat je kunt investeren vanaf 20 euro. Dat biedt ruimte om voldoende spreiding aan te brengen, ook als je geen tienduizenden euro's kunt of wilt investeren. Hoewel de pitches uitgebreid zijn (incl. financiŽle gegevens), vertrouw ik in de praktijk erg op de beoordeling door dit platform. Er worden nergens kosten in rekening gebracht bij investeerders. De aangeboden rente is wel lager dan je doorgaans bij een Nederlands platform krijgt aangeboden. Mijn rendement is nu 5,48%. Verder is het dashboard duidelijk en, voor zover ik kan nagaan, actueel. De app is ook prima te gebruiken (zelfs met voice-over).

Mocht je overwegen om 500 euro in je wallet te storten op dit platform - hetgeen je overigens nog tot niets verplicht - dan deel ik graag een promotiecode met je. Dan krijgen we beiden §20,- extra. Maar ůf October iets voor jou is, dan moet je uiteraard zelf bepalen.
pi_188169949
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:13 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

als je gaat lenen bij sns (ing, abn) dan moet je wel desperaat zijn. PL van 25000 bij Freo kost 3,9%.
Afhankelijk van het type
pi_188170039
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik investeer er sinds een half jaar. Ik heb inmiddels 30 leningen verspreid over vier landen: Frankrijk, Spanje, ItaliŽ en Nederland. Sinds kort is het platform ook actief in Duitsland. Ik heb nog geen achterstanden. Ik vind het een groot voordeel dat in alle aangeboden leningen wordt geÔnvesteerd door professionele partijen ťn door het management van het platform. Ik denk dat dit een positieve invloed zal hebben op het selectieproces en op de recovery. Of dat ook echt zo is, zal in de toekomst moeten blijken. Wat ik ook fijn vind, is dat je kunt investeren vanaf 20 euro. Dat biedt ruimte om voldoende spreiding aan te brengen, ook als je geen tienduizenden euro's kunt of wilt investeren. Hoewel de pitches uitgebreid zijn (incl. financiŽle gegevens), vertrouw ik in de praktijk erg op de beoordeling door dit platform. Er worden nergens kosten in rekening gebracht bij investeerders. De aangeboden rente is wel lager dan je doorgaans bij een Nederlands platform krijgt aangeboden. Mijn rendement is nu 5,48%. Verder is het dashboard duidelijk en, voor zover ik kan nagaan, actueel. De app is ook prima te gebruiken (zelfs met voice-over).

Mocht je overwegen om 500 euro in je wallet te storten op dit platform - hetgeen je overigens nog tot niets verplicht - dan deel ik graag een promotiecode met je. Dan krijgen we beiden §20,- extra. Maar ůf October iets voor jou is, dan moet je uiteraard zelf bepalen.
Mijn dank voor uw aanbod, maar heb ik mij onlangs al geregistreerd en alle papieren opgestuurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 17:34:37 ]
pi_188170155
quote:

[..]

Ook mijn dank voor uw reactie. Inderdaad het laag instapniveau van § 20 is een pluspunt.
pi_188170778
Geachte heer @Jaco078, mijn dank voor uw aanbod, maar heb ik mij onlangs al geregistreerd en alle papieren opgestuurd

[ Bericht 0% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 17:35:32 ]
pi_188171396
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 14:21 schreef pontus-sverige het volgende:
Geachte heer @:Jaco078, mijn dank voor uw aanbod, maar heb ik mij onlangs al geregistreerd en alle papieren op gestuurd
Hahaha, zeg maar 'jij' inderdaad
pi_188174860
quote:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Omdat het op buitenlandse sites is en de rendementen hoger zijn, verwacht je dat het risico hoger is, maar dat is niet per definitie zo. Nederland is qua financieel toezicht het wilde westen en zou zich een voorbeeld moeten nemen aan de Baltische landen. In het buitenland is er sprake van actief toezicht, waarbij sites ook regelmatig zaken aanpassen op aandringen van de toezichthouder. In Nederland zijn de crowdfundplatformen ontheven van toezicht, waardoor sommige platformen gewoon maar wat aanklooien. In Nederland is ook al eens een platform omgevallen. En dat ging niet toevalligerwijs ook om consumentenleningen. Rente en risico zijn naar mijn mening in Nederland vaak niet in verhouding.
Dat de rentes in het buitenland hoger zijn, komt omdat er daar geen maximum rente bestaat voor consumentenleningen. Er zijn in het buitenland (bijvoorbeeld Mintos) ook wel leningen met lagere rentes, waar dan vaak ook betere zekerheden bij horen.

Edit: nog een toevoeging. Ik denk dat een site als L&S in veel landen nooit een ontheffing of vergunning gekregen zou hebben. Het beleggingsproduct wat ze aanbieden is dusdanig complex dat het naar mijn mening totaal ongeschikt is voor consumenten om er via crowdfunding in te investeren. Ik snap de beslissing van de AFM in deze dan ook eigenlijk niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Benger op 28-07-2019 17:24:54 ]
pi_188176419
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:16 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Omdat het op buitenlandse sites is en de rendementen hoger zijn, verwacht je dat het risico hoger is, maar dat is niet per definitie zo. Nederland is qua financieel toezicht het wilde westen en zou zich een voorbeeld moeten nemen aan de Baltische landen. In het buitenland is er sprake van actief toezicht, waarbij sites ook regelmatig zaken aanpassen op aandringen van de toezichthouder. In Nederland zijn de crowdfundplatformen ontheven van toezicht, waardoor sommige platformen gewoon maar wat aanklooien. In Nederland is ook al eens een platform omgevallen. En dat ging niet toevalligerwijs ook om consumentenleningen. Rente en risico zijn naar mijn mening in Nederland vaak niet in verhouding.
Dat de rentes in het buitenland hoger zijn, komt omdat er daar geen maximum rente bestaat voor consumentenleningen. Er zijn in het buitenland (bijvoorbeeld Mintos) ook wel leningen met lagere rentes, waar dan vaak ook betere zekerheden bij horen.

Edit: nog een toevoeging. Ik denk dat een site als L&S in veel landen nooit een ontheffing of vergunning gekregen zou hebben. Het beleggingsproduct wat ze aanbieden is dusdanig complex dat het naar mijn mening totaal ongeschikt is voor consumenten om er via crowdfunding in te investeren. Ik snap de beslissing van de AFM in deze dan ook eigenlijk niet.
Oeps gaat iets fout

[ Bericht 5% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 19:15:57 ]
pi_188176468
[quote]0s.gif Op zondag 28 juli 2019 19:08 schreef pontus-sverige het volgende:

[..]

Wat vindt u van het stukje op
investeerders.nl van Lender & Spender van 25 juli jl.?

[ Bericht 0% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 19:17:25 ]
pi_188176480
Mijn excuses ging iets goed fout.

[ Bericht 100% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 19:22:41 ]
pi_188176504
Mijn excuses ging iets goed fout. Alles dubbel gepost. Helaas kan ik geen bericht verwijderen.

[ Bericht 87% gewijzigd door pontus-sverige op 28-07-2019 19:24:07 ]
pi_188184738
Voor wie bij investormatch in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit. Als het goed is wordt deze vandaag betaalt. Lag niet aan de ondernemer maar aan een kleine hick-up bij de betalingsprovider. Aldus investormatch.

[ Bericht 18% gewijzigd door flexion op 29-07-2019 09:57:40 (Spoiler) ]
pi_188184978
Technologie maakt kleine leningen weer lucratief voor banken (FD,vandaag)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188185600
quote:

[..]

Ik wil me graag inschrijven; wil de code met me delen?
pi_188185836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 11:13 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Ik wil me graag inschrijven; wil de code met me delen?
Verstuurd via DM.
pi_188186203
quote:
Starter met 1e hypotheek. Ziet er goed uit. Altijd markt voor deze units.
pi_188186519
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:04 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Starter met 1e hypotheek. Ziet er goed uit. Altijd markt voor deze units.
Er moeten tijdens de bouw natuurlijk geen gekke dingen gebeuren, want dan is die hypotheek van weinig betekenis.
Ik begrijp dat die 2 units nog niet verhuurd zijn, was mooier geweest als er al gegadigden waren.
pi_188186526
Bij de bank zie je vaak een opslag op de hypotheek bij het kadaster van 40% bijvoorbeeld, dat zie ik bij deze niet. Heeft dat een reden dat GVE die opslag niet doorvoert op de 1e hypotheek?
pi_188187724
De inschrijving wordt standaard verhoogd met 40% voor rente en kosten.

quote:
De hoogte van de hypothecaire inschrijving wordt altijd genoemd in de pitch en wordt standaard met 40% verhoogd voor renten en kosten. Wanneer Geldvoorelkaar.nl hypoteekrecht vestigt, laten wij in de pitch altijd een Loan-to-Value ratio zien. Dit percentage wordt berekend door de waarde van de lening te delen door de (onbelaste) waarde van het onderpand. Hoe lager dit percentage is, hoe groter de kans is dat het volledige leenbedrag door executieverkoop terug te vorderen is.
`
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/zekerheden.aspx
pi_188188560
Bericht gehad van KOM na een week over mijn klacht over project Tripbooker.
Het dossier ligt 'inmiddels' bij St. Zekerheid KOM. Het is dus een bureau verschoven......
Er komt 'zo spoedig mogelijk' een update. Ze slapen weer door.
pi_188188973
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:46 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
inschrijving wordt standaard verhoogd met 40% voor rente en kosten.
Ah ok, dat wist ik niet.
pi_188189329
Volgende OAMKB-er die vervroegd aflost
quote:
OAMKB Groningen-Noordenveld. Van dit project zijn reeds 16 termijnen betaald. De overige termijnen zijn, conform de aflossingsvoorwaarden, in ťťn keer afgelost
pi_188190405
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er moeten tijdens de bouw natuurlijk geen gekke dingen gebeuren, want dan is die hypotheek van weinig betekenis.
Ik begrijp dat die 2 units nog niet verhuurd zijn, was mooier geweest als er al gegadigden waren.
Hoofdelijke aansprakelijkheid momenteel van morele waarde.
Er wordt 7 ton geÔnvesteerd.
er wordt 2 ton geleend van de crowd.
gaan die 2 kopers dan vooraf betalen?
pi_188191461
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:50 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Hoofdelijke aansprakelijkheid momenteel van morele waarde.
Er wordt 7 ton geÔnvesteerd.
er wordt 2 ton geleend van de crowd.
gaan die 2 kopers dan vooraf betalen?
Daar zat ik ook al naar te kijken.
Ook als je kijkt naar de taxatie ovb van 4 units en wat er betaald is (of wordt) voor de verkoop van 2.
Zijn deze 2 groter? Anders zou de ltv onder de 50% zijn.
En kijkende naar de verkoopwaarde en geprojecteerde waarde van de 4units bij elkaar dan blijft de 200 000 nog niet eens over
pi_188191688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:05 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Men heeft een hoop commentaar en administratief zou het voor ons wat eenvoudiger kunnen. Maar wat betreft afspraken maken met wanbetalers, verslaglegging aan ons daarvan en ook nog wat bedragen binnenhalen staan ze voor mij dik op nummer 1. Deze maand weer deelbetaling van 5 wanbetalers binnen.
En een tweede betaling deze maand is al weer binnen. Zie later wel weer wie er weliswaar te laat maar wel heeft betaald en/of wie de achterstand weer (deels?) heeft ingelopen. Ik blijf de betalingen belangrijker vinden dan direct te kunnen zien waarvoor het is: dat zie ik een of twee dagen later dan wel weer.
pi_188192753
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 18:05 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al naar te kijken.
Ook als je kijkt naar de taxatie ovb van 4 units en wat er betaald is (of wordt) voor de verkoop van 2.
Zijn deze 2 groter? Anders zou de ltv onder de 50% zijn.
En kijkende naar de verkoopwaarde en geprojecteerde waarde van de 4units bij elkaar dan blijft de 200 000 nog niet eens over
er staat niet ltv maar ltc in de pitch
pi_188193385
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:09 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

er staat niet ltv maar ltc in de pitch
Ah my bad te vluchtig gelezen. Heb ik ook over het punt gelezen hoe groot alle units zijn?
Met andere woorden zou de huidige waarde vd units de 500k zijn of zijn de units die ze in handen houden minder/meer waard
  maandag 29 juli 2019 @ 23:33:08 #294
454405 escortmk2
petrolhead
pi_188197826
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:55 schreef flexion het volgende:
Voor wie bij investormatch in
SPOILER
zit. Als het goed is wordt deze vandaag betaalt. Lag niet aan de ondernemer maar aan een kleine hick-up bij de betalingsprovider. Aldus investormatch.
Probleem is blijkbaar nog steeds niet opgelost. Geldt bij mij voor nog 2 andere projecten ook. Een vraag hierover werd netjes per mail beantwoord, maar dit soort dingen moet je gewoon zelf pro-actief melden als je jezelf een beetje serieus neemt.
pi_188200085
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:47 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ah my bad te vluchtig gelezen. Heb ik ook over het punt gelezen hoe groot alle units zijn?
Met andere woorden zou de huidige waarde vd units de 500k zijn of zijn de units die ze in handen houden minder/meer waard
heb niks kunnen lezen over grootte units.
momenteel zijn ze nog maar weinig waard omdat ze nog gebouwd moeten worden
als ik de tekening zie zou ik denken allen even groot.
Ik doe er zo in ieder geval niet aan mee, kan me niet herinneren dat ik bij GVE wel eens zo weinig informatie heb gezien.
pi_188200414
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:47 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Op de investeringsbegroting staat dat de verkoop van 2 units § 503.000,- oplevert. De kosten om 4 units te bouwen bedragen § 703.000,- en het verschil wordt door de lening bij GVE gefinancierd. Als ik de afbeelding bekijk, dan heb ik de indruk dat alle units even groot zijn. Hoe groot dat is, is inderdaad niet gegeven.

De twee te verkopen units zijn kennelijk al verkocht. Dat is fijn voor de ondernemers, want dat geld is nodig om Łberhaupt met de bouw te kunnen starten. Om als investeerder je geld terug te krijgen, ben je - als ik het goed zie - echter afhankelijk van de huurinkomsten van de andere twee units. Die zijn nog niet verhuurd en we weten ook niet of daar interesse in is. Er staat slechts: "De 2 units leveren in principe voldoende huurinkomsten op".

Het bouwbedrijf van broer Davy (die eigenlijk Dave heet) bestaat inmiddels 20 jaar en 7 maanden (als zijn LinkedIn-profiel correct is). Hij is dus jong begonnen als ondernemer. Dat had ik allemaal niet uit de pitch op GVE gehaald. Daar staat slechts dat de heren al 15 jaar de ambitie hebben om samen vastgoedprojecten te ontwikkelen. Maar dat zegt niets, omdat je heel goed ambitie kunt hebben zonder stappen te zetten om die ambitie ooit te kunnen realiseren.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:34:20 #297
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188200539
quote:
dinsdag 9 juli 2019 Investeringsbedrag ontvangen
Waarom duurt het zo lang bij GvE om een investering te laten lopen? Welke administratieve handelingen moeten nog gedaan worden? Waarom wordt dit niet gedaan voordat de bedragen worden opgeŽist?
pi_188200686
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom duurt het zo lang bij GvE om een investering te laten lopen? Welke administratieve handelingen moeten nog gedaan worden? Waarom wordt dit niet gedaan voordat de bedragen worden opgeŽist?
Ik weet niet over welk project dit gaat maar vaak komt dit doordat investeerders niet of niet tijdig hun investering overmaken. Dan moeten er nieuwe investeerders gevonden worden en een nieuw contract voor geldlening getekend worden. Als er dan toevallig ook nog een notaris bij betrokken is (eventuele hypotheek) dan gaat het nog wat langer duren.
pi_188201218
Alweer een extra betaling van FNC ontvangen (gisteren), nog niet verwerkt in het dashboard/investeringen, maar gezien het bedrag kan ik wel raden welke het is.
pi_188201434
Hier een van de bedrijfsunits van GvE:

https://www.fundainbusine(...)ct-40015375-neonweg/
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')