abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188027569
Met dank aan @praadje voor het recept. Ik heb zojuist weer een pan groentesoep gemaakt.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2019 13:20:09 ]
pi_188027948
Praadje is een Belg, die moet zich niet met Hollandse groentesoep bemoeien, en dat blijkt ook wel :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2019 19:20:06 ]
pi_188028101
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:19 schreef Antonov89 het volgende:
Praadje is een Belg, die moet zich niet met Hollandse groentesoep bemoeien, en dat blijkt ook wel :')
Vriendelijke vriend, je kan onmogelijk van de foto's opmaken hoe het smaakt. In ieder geval bedankt voor je bijdrage.
pi_188028118
Ziet er goed uit!
Ik maak zelf regelmatig groentesoep. Omdat het een van de lekkerste soepen is. Ik doe geen champignons, ik gebruik gewoon een zak groente van Ah, mix van Knorr of Maggi en inderdaad (kleinere) gehaktballetjes. Ik gooi er ook gesneden pepertes doorheen, maar pas heel laat.

Ik eet het vaak bij mijn ontbijt in het weekend. Broodje kaas erbij en een gekookt eitje en je kunt de hele dag weer aan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188028159
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:31 schreef Sigaartje het volgende:
Ziet er goed uit!
Ik maak zelf regelmatig groentesoep. Omdat het een van de lekkerste soepen is. Ik doe geen champignons, ik gebruik gewoon een zak groente van Ah, mix van Knorr of Maggi en inderdaad (kleinere) gehaktballetjes. Ik gooi er ook gesneden pepertes doorheen, maar pas heel laat.

Ik eet het vaak bij mijn ontbijt in het weekend. Broodje kaas erbij en een gekookt eitje en je kunt de hele dag weer aan.
Mooie is dat je met groentesoep alle kanten op kan gaan. Ik vind het ook heerlijk. Gewoon een zak voorgesneden groente halen is ook niks mis mee als je de tijd niet hebt (of geen zin hebt).

Vroeg me af waarom jij geen fototopics meer maakt, Sigaartje?
  Spellchecker zaterdag 20 juli 2019 @ 19:54:02 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188028395
quote:
@praadje :{w
  Spellchecker zaterdag 20 juli 2019 @ 19:55:16 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188028474
Nu krijg ik trek in groente soep.

Mijn groentesoep bestaat uit bouillonblokjes, soepgroente en gekruid gehakt in plukjes er bij gegooid (ik ga toch geen ballen draaien, veels te lang bezig :))
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 20 juli 2019 @ 20:16:31 #9
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188028679
quote:
Dit is gemengd gehakt (varkensvlees 66,3 procent, rundvlees 31,7 procent)
En wat nog meer?
pi_188029511
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 20:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En wat nog meer?
2% zeiksnor.
Is dat zo?
pi_188029522
Soepje is vast lekker, TS! :)
Is dat zo?
pi_188029928
Goed verslag! Yumyum!
Sappig !!
pi_188030006
Ziet er goed uit @SVW6. ^O^
pi_188030042
quote:
Praadje is een rasechte Nederlandse. SVWS heeft het recept aangepast aan zijn eigen smaak en ziet er goed uit

Het origineel naar grootmoeders recept

-6 bouillonblokjes (rund of groente) Kijk even op de verpakking, de mijne zijn 1 blokje per halve
liter water
-1 flinke schenkel
-3 liter water
-350 gram soepvlees
-250 gram gehakt of voorgedraaide balletjes
-1 grote of 2 kleine zakjes soepgroente
-1/2 pakje vermicelli

Water opzetten met de bouillonblokjes, de schenkel en het soepvlees.
Tegen de kook aanbrengen en daarna 3 uur laten garen
Gehaktballetjes erin, na 10 minuten de groenten en na 5 minuten de vermicelli.
Dit nog even op laten staan tot de vermicelli gaar is.

Goed gevuld door het vlees en de groenten. Geen omkijken naar, af en toe even kijken of het niet kookt maar wel goed heet blijft.

[ Bericht 2% gewijzigd door praadje op 20-07-2019 23:03:12 ]
pi_188031233
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 21:30 schreef praadje het volgende:

[..]

Praadje is een rasechte Nederlandse. SVWS heeft het recept aangepast aan zijn eigen smaak en ziet er goed uit

Het origineel naar grootmoeders recept

-6 bouillonblokjes (rund of groente)
-1 flinke schenkel
-3 liter water
-350 gram soepvlees
-250 gram gehakt of voorgedraaide balletjes
-1 grote of 2 kleine zakjes soepgroente
-1/2 pakje vermicelli

Water opzetten met de bouillonblokjes, de schenkel en het soepvlees.
Tegen de kook aanbrengen en daarna 3 uur laten garen
Gehaktballetjes erin, na 10 minuten de groenten en na 5 minuten de vermicelli.
Dit nog even op laten staan tot de vermicelli gaar is.

Goed gevuld door het vlees en de groenten. Geen omkijken naar, af en toe even kijken of het niet kookt maar wel goed heet blijft.
Dat waren dan zeker die dobbelsteentjes die ze toen hadden.
Mijn moeder deed er ook meestal een stuk of 6 van in.
De tabletten die we nu hebben, tellen in hun eentje waarschijnlijk al minstens voor 4.
pi_188031297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:36 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Dat waren dan zeker die dobbelsteentjes die ze toen hadden.
De tabletten die we nu hebben, tellen in hun eentje waarschijnlijk al minstens voor 4.
1 blokje per 1/2 literwater. Dus op 3 liter 6 blokjes. Staat ook op de verpakking
pi_188031344
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 19:35 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Mooie is dat je met groentesoep alle kanten op kan gaan. Ik vind het ook heerlijk. Gewoon een zak voorgesneden groente halen is ook niks mis mee als je de tijd niet hebt (of geen zin hebt).

Vroeg me af waarom jij geen fototopics meer maakt, Sigaartje?
Oh dat is heel simpel. Dat komt omdat ik weinig tijd heb. Op het werk gaan mensen met vakantie en dragen ze werk aan me over en gaan er mensen weg. Er gebeurt heel veel, dus ik ben al blij dat ik 's avonds wat rust kan vinden. Eten koop ik soms kant en klaar bij de groenteboer. Soms is het zo zo, soms is het heerlijk. Hij heeft best goede spullen, maar laatst had ik daar een Griekse schotel gekocht met aubergine, tja, veel te veel saus, was niet je van het.
pi_188031353
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:38 schreef praadje het volgende:

[..]

1 blokje per 1/2 literwater. Dus op 3 liter 6 blokjes. Staat ook op de verpakking
Zal wel een marketingstrategie zijn dat er nu minder kruiden inzitten, je meer blokjes nodig hebt, ze groter zijn gemaakt en je dus sneller een nieuwe verpakking nodig hebt.
pi_188031354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:38 schreef praadje het volgende:

[..]

Op de verpakking staat 6 blokjes voor 4 liter.
Ik neem aan dat dat per tablet is.
pi_188031417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Op de verpakking staat 6 voor 4 liter.
Ik neem aan dat dat per tablet is
Bij mij staat er toch echt op alle verpakkingen 1 tablet per halve liter water. Bij de kip/groente en vleesbouillon.
pi_188031508
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:43 schreef praadje het volgende:

[..]

Bij mij staat er toch echt op alle verpakkingen 1 tablet per halve liter water. Bij de kip/groente en vleesbouillon.
Mja, op die van mij, van Maggi, staat voor 6 liter bouillon.
Maar ik ga echt geen 10 tabletten in 6 liter water gooien.
2 Is iig te veel voor 8 liter soep.
pi_188031747
Damn :o je hebt nog gelijk ook.
Net even de verpakking bekeken.
8 Tabletten voor 8 liter.
Op de zijkant staat 1 of 2 tabletten in een liter water oplossen.

Poehee. Ik wil best geloven dat er 6 van die dobbelsteentjes in een grote pan soep gingen (reken 2X een bord voor 4 mensen). Zoals gezegd; mijn moeder deed niet anders.
Vaak genoeg die dingen zelf uit hun jasje mogen peuteren.
Maar 1 tablet per liter vind ik echt te veel.
pi_188031816
Ik heb altijd gewoon het huismerk maar bij Maggi zijn de adviezen nogal wisselend lees ik op de site van de Consumentenbond.
Ik zou gewoon aanhouden wat er op de verpakking staat. Dan zit je altijd wel goed.

Ik pas het even aan bij het recept dat je de hoeveelheid die op de verpakking staat het beste kunt aanhouden.
pi_188031870
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh dat is heel simpel. Dat komt omdat ik weinig tijd heb. Op het werk gaan mensen met vakantie en dragen ze werk aan me over en gaan er mensen weg. Er gebeurt heel veel, dus ik ben al blij dat ik 's avonds wat rust kan vinden. Eten koop ik soms kant en klaar bij de groenteboer. Soms is het zo zo, soms is het heerlijk. Hij heeft best goede spullen, maar laatst had ik daar een Griekse schotel gekocht met aubergine, tja, veel te veel saus, was niet je van het.
Hier hoef je amper naar om te kijken Sigaartje en je hebt gelijk een paar bakjes voor in de diepvries.
pi_188031904
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:01 schreef praadje het volgende:
Ik heb altijd gewoon het huismerk maar bij Maggi zijn de adviezen nogal wisselend lees ik op de site van de Consumentenbond.
Ik zou gewoon aanhouden wat er op de verpakking staat. Dan zit je altijd wel goed.

Ik pas het even aan bij het recept dat je de hoeveelheid die op de verpakking staat het beste kunt aanhouden.
Mja, dit was voor kip.
Volgens mij was de rund voor 6 liter.
Als ze dat echt bedoelen, wil ik het niet eten. :r
pi_188032079
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:05 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, dit was voor kip.
Volgens mij was de rund voor 6 liter.
Als ze dat echt bedoelen, wil ik het niet eten. :r
Ik zit net te lezen over de Knorr kippbouillon en dat is ook 1 tablet per halve liter.

https://www.ah.be/producten/product/wi237241/knorr-bouillon-kip

Ik neem ook wel eens bouillon uit een potje om een kop bouillon te maken en daar gaat dan ook twee theelepels in.

En echt, 6 blokjes op 3 liter en je hebt echt geen zoute soep. Ik ben trouwens nierpatient maar wel een met een zouttekort en te lage bloeddruk dus ik moet regelmatig mijn zout aanvullen en dat doe ik dan met die potjes. Dus ik ben geen anti-zout, ik heb het juist nodig.
Maar probeer de soep eens op deze manier en je hebt de heerlijke ouderwetse groentesoep.
pi_188032206
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:14 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik zit net te lezen over de Knorr kippbouillon en dat is ook 1 tablet per halve liter.

https://www.ah.be/producten/product/wi237241/knorr-bouillon-kip

Ik neem ook wel eens bouillon uit een potje om een kop bouillon te maken en daar gaat dan ook twee theelepels in.

En echt, 6 blokjes op 3 liter en je hebt echt geen zoute soep. Ik ben trouwens nierpatient maar wel een met een zouttekort en te lage bloeddruk dus ik moet regelmatig mijn zout aanvullen en dat doe ik dan met die potjes. Dus ik ben geen anti-zout, ik heb het juist nodig.
Maar probeer de soep eens op deze manier en je hebt de heerlijke ouderwetse groentesoep.
Mja, ik houd het wel bij mijn eigen soep :) ;)

Zouttekort. Ken ik.
Maar dan omdat ik excessief zweet.
Vroeger nam ik idd wel eens een kopje bouillon.
Eerst zo'n dobbelsteentje in een grote mok oplossen.
Later een theelepel uit een potje, of een Cup-a-Soup.
Maar alles moest met minder zout, dus als ik het nu doe, ben ik nog extra zout aan het toevoegen :')
Flauwe zooi.
pi_188032290
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 23:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, ik houd het wel bij mijn eigen soep :) ;)

Zouttekort. Ken ik.
Maar dan omdat ik excessief zweet.
Vroeger nam ik idd wel eens een kopje bouillon.
Eerst zo'n dobbelsteentje in een grote mok oplossen.
Later een theelepel uit een potje, of een Cup-a-Soup.
Maar alles moest met minder zout, dus als ik het nu doe, ben ik nog extra zout aan het toevoegen :')
Flauwe zooi.
Haha herkenbaar. Niet door overmatig zweten trouwens, gewoon een rare kronkel in mijn lichaam.
pi_188033088
Ik mis de vermicelli ;(
En rundvlees is ook lekker. Groentesoep met rundvlees en ballen. Bouillon van het rundvlees met mergpijp en bouillonblokje.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_188033510
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 00:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik mis de vermicelli ;(
En rundvlees is ook lekker. Groentesoep met rundvlees en ballen. Bouillon van het rundvlees met mergpijp en bouillonblokje.
Oy ^O^
Blikje tomatenpuree of verse tomaten erbij en je hebt tomatensoep.
pi_188034379
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het recept dat Praadje poste op de vorige pagina is idd nog lekkerder maar dat moet ik eens doen als ik nuchter ben (was gistermiddag/vandaag?) aardig aangeschoten tijdens het koken.
pi_188034384
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 00:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik mis de vermicelli ;(
Vermicelli zat voor een klein gedeelte al in de AH Basic maar niet veel. Rundvlees vind ik ook lekkerder, moet ik eens proberen.
pi_188034399
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 20:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

En wat nog meer?
Het ligt al in de prullenbak dus kan niet meer op de ingrediëntenlijst kijken. Zullen wel suikers en andere toegevoegde stoffen zijn geweest.
pi_188034408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oke

Mocht je weer tijd hebben, ik vind je fototopics altijd leuk.
pi_188036463
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 02:06 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Oke

Mocht je weer tijd hebben, ik vind je fototopics altijd leuk.
Ik ook
  zondag 21 juli 2019 @ 11:08:32 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188036493
Hoe bedoel je, je soep was vergiftigd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_188036502
Volgens mij was ik psychotisch geworden door die soep. Heb nu een foto van de oude soep er in gezet.
  zondag 21 juli 2019 @ 11:09:20 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188036510
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:08 schreef SVW6. het volgende:
Volgens mij was ik psychotisch geworden door die soep. Heb nu een foto van de oude soep er in gezet.
Je wordt niet psychotisch door soep.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188036512
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Hoe bedoel je, je soep was vergiftigd?
Klopte iets niet met de ingredienten leek wel. Ben nu alweer wat helderder maar vanochtend was ik weer de weg kwijt.
  zondag 21 juli 2019 @ 11:15:39 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188036574
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:08 schreef SVW6. het volgende:
Ik zou even contact opnemen met je hulpverleners want dit zijn geen normale gedachten. Sterkte.
Spoilers!
pi_188037088
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:09 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Klopte iets niet met de ingredienten leek wel. Ben nu alweer wat helderder maar vanochtend was ik weer de weg kwijt.
Zeker weten dat het niet door de drank kwam?

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 02:02 schreef SVW6. het volgende:
(was gistermiddag/vandaag?) aardig aangeschoten tijdens het koken.
pi_188037885
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:09 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Uhhh, heb je al aan de bel getrokken bij iemand, je ouders ofzo? Dit is niet normaal hoor -O-
Succes :*
pi_188038038
Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb net weer buiten een wandeling gemaakt, met buren gepraat en sta weer met beide benen op de grond. Later vanmiddag ga ik langs mijn ouders. Mijn vader gaat visjes op de plaat bakken.

Als ik met mensen spreek gaat het altijd goed. De echte hel begint in mijn dromen.

Maar goed ik ga aankomend weekend opnieuw groentesoep maken en zal niet verder over mijn problemen praten in een eetforum haha.
pi_188038068
Heb ook dat vergiftigd verwijderd in de OP anders staat het zo raar. Die pan soep in de OP heb ik een paar weken geleden gemaakt en was van alle keren de best gelukte groentesoep tot nu toe.
  zondag 21 juli 2019 @ 13:39:08 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188038355
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:19 schreef SVW6. het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb net weer buiten een wandeling gemaakt, met buren gepraat en sta weer met beide benen op de grond. Later vanmiddag ga ik langs mijn ouders. Mijn vader gaat visjes op de plaat bakken.

Als ik met mensen spreek gaat het altijd goed. De echte hel begint in mijn dromen.

Maar goed ik ga aankomend weekend opnieuw groentesoep maken en zal niet verder over mijn problemen praten in een eetforum haha.
^O^
Spoilers!
pi_188038371
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:19 schreef SVW6. het volgende:

Geniet van de visjes SVW-tje. Lekker even eruit. :*
pi_188053970
Oh, lekker! Groentensoep :9
Ik doe er lekker veel vlees in :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_188054866
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Haha ik ook.
pi_188055025
Ik ga er volgende keer ook extra vlees ingooien, liefst iets met rund.
pi_188055619
quote:
17s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
En zo min mogelijk groente :9
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188056327
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:29 schreef SVW6. het volgende:
Blokjes soepvlees kun je zo in de koeling vinden SVW6. Vaak zitten er ook gehakballetjes bij en een schenkel. Ik neem voor drie liter dan nog een apart bakje soepvlees en gehaktballetjes.
Wel de schenkel, bouillon en het soepvlees tegelijk opzetten en drie uur laten trekken.
pi_188056398
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:29 schreef SVW6. het volgende:
Ik gooi er gehaktballetjes en runderpoulet in :9

Runderpoulet en schenkel laat ik samen een paar uur (2/3 uur) trekken met een klontje boter en dat vormt dan de basis voor mijn soep :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_188056408
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:41 schreef praadje het volgende:

[..]

Blokjes soepvlees kun je zo in de koeling vinden SVW6. Vaak zitten er ook gehakballetjes bij en een schenkel. Ik neem voor drie liter dan nog een apart bakje soepvlees en gehaktballetjes.
Wel de schenkel, bouillon en het soepvlees tegelijk opzetten en drie uur laten trekken.
Bedankt voor de tip. Zo beginnen met uit de koeling lijkt me voor mij een beter dan gelijk een duur stuk vlees bij de slager halen waarvan ik niet weet hoe ik het klaar moet maken.

Wat ik nu zeg klinkt misschien hilarisch, maar als kind at ik bij mijn opa en oma altijd "oudemannetjesvlees", wat gewoon draadjesvlees was. Heb als kind altijd gedacht dat het echt van oude mannetjes afkwam. Draadjesvlees (sowieso rundvlees) is nog immer mijn favoriete soort vlees dus ik ga het aankomend weekend proberen in de groentesoep.
pi_188056460
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:47 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Zo beginnen met uit de koeling lijkt me voor mij een beter dan gelijk een duur stuk vlees bij de slager halen waarvan ik niet weet hoe ik het klaar moet maken.

Wat ik nu zeg klinkt misschien hilarisch, maar als kind at ik bij mijn opa en oma altijd "oudemannetjesvlees", wat gewoon draadjesvlees was. Heb als kind altijd gedacht dat het echt van oude mannetjes afkwam. Draadjesvlees (sowieso rundvlees) is nog immer mijn favoriete soort vlees dus ik ga het aankomend weekend proberen in de groentesoep.
_O_ En dan na die drie uur de gehaktballetjes hey, dan na 10 minuten de soepgroenten en dan na 10 miniten de vermicelli en alles nog even 10 minuten laten pruttelen.
pi_188059312
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:49 schreef praadje het volgende:

[..]

_O_ En dan na die drie uur de gehaktballetjes hey, dan na 10 minuten de soepgroenten en dan na 10 miniten de vermicelli en alles nog even 10 minuten laten pruttelen.
Als de weersvoorspellingen kloppen gaat het aankomende vrijdag oud-Hollands klote weer worden. Ik ga me dit keer weer aan jouw recept houden. Toen ik het vanmiddag nog eens teruglas is dat zelfs veel praktischer dan al die onnodige dingen die ik in de oorspronkelijke openingspost had gemaakt.
pi_188059332
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:38 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Als de weersvoorspellingen kloppen gaat het aankomende vrijdag oud-Hollands klote weer worden. Ik ga me dit keer weer aan jouw recept houden. Toen ik het vanmiddag nog eens teruglas is dat zelfs veel praktischer dan al die onnodige dingen die ik in de oorspronkelijke openingspost had gemaakt.
Succes en als het je lukt een foto, pretty please :P
pi_188062440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:39 schreef praadje het volgende:

[..]

Succes en als het je lukt een foto, pretty please :P
Of het lukt of niet, foto komt sowieso ergens zaterdag.
pi_188062582
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:08 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Of het lukt of niet, foto komt sowieso ergens zaterdag.
Tuurlijk lukt het. ^O^
pi_188075309

Heb vandaag dit gehaald. Eens wat andere merken proberen. Boerengroentesoep was uit voorraad en deze Deense soep had vrijwel dezelfde ingrediënten. Bouillon een keer van een ander merk gehaald, weet niet of het verschil maakt kwa smaak.

Iedereen die mij kent weet dat ik vrijdag een biertje drink en ik durf het niet aan om mijn pan 3 uur te laten pruttelen in beschonken toestand. Ik ga dit keer 200 of 300 gram voorgedraaide runderballetjes halen en boerengroente met champignons. Belangrijkste is dat de bouillon goed smaakt, dat maakt of breekt de soep.

Als ik nog iets over het hoofd heb gezien, of iemand tips heeft dan hoor ik het graag.
pi_188075525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:58 schreef SVW6. het volgende:
[ afbeelding ]

Heb vandaag dit gehaald. Eens wat andere merken proberen. Boerengroentesoep was uit voorraad en deze Deense soep had vrijwel dezelfde ingrediënten. Bouillon een keer van een ander merk gehaald, weet niet of het verschil maakt kwa smaak.

Iedereen die mij kent weet dat ik vrijdag een biertje drink en ik durf het niet aan om mijn pan 3 uur te laten pruttelen in beschonken toestand. Ik ga dit keer 200 of 300 gram voorgedraaide runderballetjes halen en boerengroente met champignons. Belangrijkste is dat de bouillon goed smaakt, dat maakt of breekt de soep.

Als ik nog iets over het hoofd heb gezien, of iemand tips heeft dan hoor ik het graag.
Verstandige keus als je weet dat je gaat drinken om geen al te lange gerechten te maken. Dit klinkt ook als een heerlijke soep en je hebt je vlees en groenten ook weer binnen. ^O^
pi_188087417
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:10 schreef praadje het volgende:

[..]

Verstandige keus als je weet dat je gaat drinken om geen al te lange gerechten te maken. Dit klinkt ook als een heerlijke soep en je hebt je vlees en groenten ook weer binnen. ^O^
Hoe ver ik ook heen ben, er zit altijd nog een greintje verstand in mijn achterhoofd. Ga overigens zaterdag de soep maken want vrijdag op bezoek bij familie en dan gaan we vis eten.
pi_188088685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 06:17 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Hoe ver ik ook heen ben, er zit altijd nog een greintje verstand in mijn achterhoofd. Ga overigens zaterdag de soep maken want vrijdag op bezoek bij familie en dan gaan we vis eten.
^O^ Lekker, vis. Heb ik gisteren gegeten. Een vers lekkerbekje van de viskraam en 2 haringen.
pi_188098544

Heb met dat zakje 1,5 liter rundvleessoep gemaakt. Had 200 gram voorgedraaide rundersoepballetjes gekocht, 150 gram champignons en deze keer 3 bouillonblokjes erbij gedaan. Soepgroenten heb ik er dit keer niet bij gedaan.

Heb net een kop op en het smaakt heel goed. Met die warmte drink ik veel alcohol ander slaap ik 's nachts niet. Ik ga verspreid over de avond die hele pan opeten.

Heb nog een bak spaghetti over maar die eet ik morgen.
pi_188098721
Ik probeer het altijd met een halve dosering blokjes en begin eerst met bouillon trekken van schenkel, soepvlees, hele ui en gemalen peper.

Als ik bouillon heb blokjes erbij.

Ondertussen balletjes draaien van gehakt, waar ik peper en zout in stop.
.
pi_188099339
Bij mij staat nu een pan groentesoep gezellig te pruttelen _O_
pi_188099495
En klaar

Alvast voorraadje maken

En proeven
pi_188099518

Uitstekend!
pi_188099532
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:10 schreef Fer het volgende:
Ik probeer het altijd met een halve dosering blokjes en begin eerst met bouillon trekken van schenkel, soepvlees, hele ui en gemalen peper.

Als ik bouillon heb blokjes erbij.

Ondertussen balletjes draaien van gehakt, waar ik peper en zout in stop.
Ja, dat doe ik ook. Tenminste met de bouillon. Is de smaak te flauw dan gooi ik er meer bij.
pi_188099541
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:53 schreef Sigaartje het volgende:
En klaar

[ afbeelding ]

Alvast voorraadje maken
[ afbeelding ]

En proeven
Ziet er goed uit, Sigaartje!
pi_188099666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:56 schreef SVW6. het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, Sigaartje!
Bij deze temperaturen heb ik geen honger. Om toch iets binnen te krijgen, eet ik dit en ik moet zeggen, perfect ^O^

Ik voelde me erg flauwtjes door het warme weer toen ik thuiskwam. Hoofdpijn etc. Na dit kommetje soep voel ik me stukken beter! De hoofdpijn is ook weg.
Ik hou nog twee emmertjes over als voorraad, eentje gaat de vriezer in.
pi_188099785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:03 schreef SVW6. het volgende:
[ afbeelding ]

Heb met dat zakje 1,5 liter rundvleessoep gemaakt. Had 200 gram voorgedraaide rundersoepballetjes gekocht, 150 gram champignons en deze keer 3 bouillonblokjes erbij gedaan. Soepgroenten heb ik er dit keer niet bij gedaan.

Heb net een kop op en het smaakt heel goed. Met die warmte drink ik veel alcohol ander slaap ik 's nachts niet. Ik ga verspreid over de avond die hele pan opeten.

Heb nog een bak spaghetti over maar die eet ik morgen.
Ziet er goed uit SVW'tje. Denk je er wel aan dat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam dus extra zout en tussendoor wat anders drinken.
pi_188099818
[quote]0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Bij deze temperaturen heb ik geen honger. Om toch iets binnen te krijgen, eet ik dit en ik moet zeggen, perfect ^O^

Ik voelde me erg flauwtjes door het warme weer toen ik thuiskwam. Hoofdpijn etc. Na dit kommetje soep voel ik me stukken beter! De hoofdpijn is ook weg.
Ik hou nog twee emmertjes over als voorraad, eentje gaat de vriezer in.
[/quote

Ziet er goed uit Sigaartje en door het zout aan te vullen dmv de bouillon knap je inderdaad wat op.
pi_188099907
@praadje
Ze hadden alleen fijne soepgroenten bij AH. Wel een beetje jammer, vind het wel leuk om hele stronkjes bloemkool bijvoorbeeld te zien rondzwemmen.
pi_188100204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:16 schreef Sigaartje het volgende:
@:praadje
Ze hadden alleen fijne soepgroenten bij AH. Wel een beetje jammer, vind het wel leuk om hele stronkjes bloemkool bijvoorbeeld te zien rondzwemmen.
Haha ja, dat ziet er wel gezellig uit ja. Heb je een eigen recept gebruikt of die van mijn opoe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')