Vriendelijke vriend, je kan onmogelijk van de foto's opmaken hoe het smaakt. In ieder geval bedankt voor je bijdrage.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:19 schreef Antonov89 het volgende:
Praadje is een Belg, die moet zich niet met Hollandse groentesoep bemoeien, en dat blijkt ook wel
Mooie is dat je met groentesoep alle kanten op kan gaan. Ik vind het ook heerlijk. Gewoon een zak voorgesneden groente halen is ook niks mis mee als je de tijd niet hebt (of geen zin hebt).quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:31 schreef Sigaartje het volgende:
Ziet er goed uit!
Ik maak zelf regelmatig groentesoep. Omdat het een van de lekkerste soepen is. Ik doe geen champignons, ik gebruik gewoon een zak groente van Ah, mix van Knorr of Maggi en inderdaad (kleinere) gehaktballetjes. Ik gooi er ook gesneden pepertes doorheen, maar pas heel laat.
Ik eet het vaak bij mijn ontbijt in het weekend. Broodje kaas erbij en een gekookt eitje en je kunt de hele dag weer aan.
@praadjequote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:19 schreef Antonov89 het volgende:
Praadje is een Belg, die moet zich niet met Hollandse groentesoep bemoeien, en dat blijkt ook wel
Praadje is een rasechte Nederlandse. SVWS heeft het recept aangepast aan zijn eigen smaak en ziet er goed uitquote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:19 schreef Antonov89 het volgende:
Dat waren dan zeker die dobbelsteentjes die ze toen hadden.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 21:30 schreef praadje het volgende:
[..]
Praadje is een rasechte Nederlandse. SVWS heeft het recept aangepast aan zijn eigen smaak en ziet er goed uit
Het origineel naar grootmoeders recept
-6 bouillonblokjes (rund of groente)
-1 flinke schenkel
-3 liter water
-350 gram soepvlees
-250 gram gehakt of voorgedraaide balletjes
-1 grote of 2 kleine zakjes soepgroente
-1/2 pakje vermicelli
Water opzetten met de bouillonblokjes, de schenkel en het soepvlees.
Tegen de kook aanbrengen en daarna 3 uur laten garen
Gehaktballetjes erin, na 10 minuten de groenten en na 5 minuten de vermicelli.
Dit nog even op laten staan tot de vermicelli gaar is.
Goed gevuld door het vlees en de groenten. Geen omkijken naar, af en toe even kijken of het niet kookt maar wel goed heet blijft.
1 blokje per 1/2 literwater. Dus op 3 liter 6 blokjes. Staat ook op de verpakkingquote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:36 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat waren dan zeker die dobbelsteentjes die ze toen hadden.
De tabletten die we nu hebben, tellen in hun eentje waarschijnlijk al minstens voor 4.
Oh dat is heel simpel. Dat komt omdat ik weinig tijd heb. Op het werk gaan mensen met vakantie en dragen ze werk aan me over en gaan er mensen weg. Er gebeurt heel veel, dus ik ben al blij dat ik 's avonds wat rust kan vinden. Eten koop ik soms kant en klaar bij de groenteboer. Soms is het zo zo, soms is het heerlijk. Hij heeft best goede spullen, maar laatst had ik daar een Griekse schotel gekocht met aubergine, tja, veel te veel saus, was niet je van het.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:35 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Mooie is dat je met groentesoep alle kanten op kan gaan. Ik vind het ook heerlijk. Gewoon een zak voorgesneden groente halen is ook niks mis mee als je de tijd niet hebt (of geen zin hebt).
Vroeg me af waarom jij geen fototopics meer maakt, Sigaartje?
Zal wel een marketingstrategie zijn dat er nu minder kruiden inzitten, je meer blokjes nodig hebt, ze groter zijn gemaakt en je dus sneller een nieuwe verpakking nodig hebt.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:38 schreef praadje het volgende:
[..]
1 blokje per 1/2 literwater. Dus op 3 liter 6 blokjes. Staat ook op de verpakking
Op de verpakking staat 6 blokjes voor 4 liter.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:38 schreef praadje het volgende:
[..]
1 blokje per 1/2 literwater. Dus op 3 liter 6 blokjes. Staat ook op de verpakking
Bij mij staat er toch echt op alle verpakkingen 1 tablet per halve liter water. Bij de kip/groente en vleesbouillon.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Op de verpakking staat 6 voor 4 liter.
Ik neem aan dat dat per tablet is
Mja, op die van mij, van Maggi, staat voor 6 liter bouillon.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:43 schreef praadje het volgende:
[..]
Bij mij staat er toch echt op alle verpakkingen 1 tablet per halve liter water. Bij de kip/groente en vleesbouillon.
Hier hoef je amper naar om te kijken Sigaartje en je hebt gelijk een paar bakjes voor in de diepvries.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Oh dat is heel simpel. Dat komt omdat ik weinig tijd heb. Op het werk gaan mensen met vakantie en dragen ze werk aan me over en gaan er mensen weg. Er gebeurt heel veel, dus ik ben al blij dat ik 's avonds wat rust kan vinden. Eten koop ik soms kant en klaar bij de groenteboer. Soms is het zo zo, soms is het heerlijk. Hij heeft best goede spullen, maar laatst had ik daar een Griekse schotel gekocht met aubergine, tja, veel te veel saus, was niet je van het.
Mja, dit was voor kip.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:01 schreef praadje het volgende:
Ik heb altijd gewoon het huismerk maar bij Maggi zijn de adviezen nogal wisselend lees ik op de site van de Consumentenbond.
Ik zou gewoon aanhouden wat er op de verpakking staat. Dan zit je altijd wel goed.
Ik pas het even aan bij het recept dat je de hoeveelheid die op de verpakking staat het beste kunt aanhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |