Het heeft alleen waarschijnlijk niets met #metoo of een hysterische samenleving te maken. Eerder met een soort van diep doordrongen christelijke boodschap dat je al overspel hebt gepleegd als je een vrouw hebt begeerd, en dat 'ie dat nu koste wat het kost wil voorkomen. Zichzelf niet in de verleiding brengen. Ken meerdere (christelijke) mannen die zo met dit soort situaties omgaan. Al jaren. Komt volgens mij van Bill Hybels ofzo (een Amerikaanse theoloog).quote:Op maandag 15 juli 2019 15:18 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien is het een beetje gechargeerd, maar hij heeft wel een punt. De maatschappij is hysterisch aan het worden.
Dit hele topic is bizarre nonsens en misplaatst slachtoffergejank.quote:Op maandag 15 juli 2019 22:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het heeft alleen waarschijnlijk niets met #metoo of een hysterische samenleving te maken. Eerder met een soort van diep doordrongen christelijke boodschap dat je al overspel hebt gepleegd als je een vrouw hebt begeerd, en dat 'ie dat nu koste wat het kost wil voorkomen. Zichzelf niet in de verleiding brengen. Ken meerdere (christelijke) mannen die zo met dit soort situaties omgaan. Al jaren. Komt volgens mij van Bill Hybels ofzo (een Amerikaanse theoloog).
quote:Op maandag 15 juli 2019 23:03 schreef Faxie het volgende:
Hij had beter moslim kunnen zijn. Dan hadden degenen die hem nu zitten af te branden hem verdedigd waarschijnlijk.
Ik zeg alleen maar hoe er in bepaalde kringen tegenaan wordt gekeken.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit hele topic is bizarre nonsens en misplaatst slachtoffergejank.
Jawel, die bestaan.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja want valse beschuldigingen/mensen met een grote fantasie bestaan niet natuurlijk.
Neuh..quote:Op maandag 15 juli 2019 23:03 schreef Faxie het volgende:
Hij had beter moslim kunnen zijn. Dan hadden degenen die hem nu zitten af te branden hem verdedigd waarschijnlijk.
Het was een aanvulling, geen kritiek.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:04 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar hoe er in bepaalde kringen tegenaan wordt gekeken.
Je hebt het zelf gezegd: "Maar als je dan in zo'n sterk competitief wereldje zit, moet je dan niet gewoon altijd oppassen voor mensen met slechte intenties?"quote:Op maandag 15 juli 2019 23:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Jawel, die bestaan.
Maar het is toch belachelijk dat je vanuit het risico 'dat iemand je valselijk beschuldigt' beredeneert dat je dan dus geen sociale interactie met iemand alleen meer kan hebben.
Dan heb je gewoon waanideeën.
Paranoia ten top hoor...quote:Op maandag 15 juli 2019 23:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je hebt het zelf gezegd: "Maar als je dan in zo'n sterk competitief wereldje zit, moet je dan niet gewoon altijd oppassen voor mensen met slechte intenties?"
Ik gaf aan dat dit slechts op een bepaald aspect is, namelijk vrouwen die op zijn geld uit zijn of rancuneus zijn naar zijn politieke ideologie. Voor politici zal hij wel andere verzekeringsmaatregelen hebben.
Waar lees jij dat ik hem een slachtoffer noem? En als er vrouwen zijn die mannen willen mijden, doen ze dat toch lekker? Ik ga dan niet hypocriet lopen zeggen dat dat overdreven is. Je kunt mensen niet verplichten om anderen te vertrouwen.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paranoia ten top hoor...
En zoals eerder al tig x gezegd is hier: vrouwen hebben veel meer en zeer reële redenen om mannen te mijden.
Maar mannen zijn uiteraard het échte slachtoffer..![]()
"Goedemiddag mevrouw Whiskers2009, welkom bij bedrijf X voor uw sollicitatiegesprek voor de functie Y. Neem gerust plaats maar laat alstublieft de deur open staan. We moeten namelijk even wachten op mijn collega van HR. Zij zal verder niet betrokken zijn bij dit kennismaking-gesprek hoor, zij is er alleen maar bij om er op toe te zien dat ik, als man, u niet seksueel intimideer, misbruik, verkracht of vermoord. Dat begrijpt u natuurlijk."quote:
Ik mis even het verband tussen mijn post en jouw reactie. Care to explain?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:17 schreef probeer het volgende:
[..]
"Goedemiddag mevrouw Whiskers2009, welkom bij bedrijf X voor uw sollicitatiegesprek voor de functie Y. Neem gerust plaats maar laat alstublieft de deur open staan. We moeten namelijk even wachten op mijn collega van HR. Zij zal verder niet betrokken zijn bij dit kennismaking-gesprek hoor, zij is er alleen maar bij om er op toe te zien dat ik, als man, u niet seksueel intimideer, misbruik, verkracht of vermoord. Dat begrijpt u natuurlijk."
In het geval van valse beschuldigingen wel ja. Vrouwen worden dan een stuk sneller serieus genomen (mind the pun) dan mannen.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Paranoia ten top hoor...
En zoals eerder al tig x gezegd is hier: vrouwen hebben veel meer en zeer reële redenen om mannen te mijden.
Maar mannen zijn uiteraard het échte slachtoffer..![]()
Dat was er ook niet echtquote:Op maandag 15 juli 2019 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik mis even het verband tussen mijn post en jouw reactie. Care to explain?
'Uiteraard begrijp ik dat. Als man bent u immers bij voorbaat al verdacht'quote:Op maandag 15 juli 2019 23:17 schreef probeer het volgende:
[..]
"Goedemiddag mevrouw Whiskers2009, welkom bij bedrijf X voor uw sollicitatiegesprek voor de functie Y. Neem gerust plaats maar laat alstublieft de deur open staan. We moeten namelijk even wachten op mijn collega van HR. Zij zal verder niet betrokken zijn bij dit kennismaking-gesprek hoor, zij is er alleen maar bij om er op toe te zien dat ik, als man, u niet seksueel intimideer, misbruik, verkracht of vermoord. Dat begrijpt u natuurlijk."
Nou, nee hoor. Ik zie de smeerlappen vooral dik in de problemen komen. Werd tijd dat ze er niet meer mee wegkwamen ook.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:19 schreef Faxie het volgende:
[..]
In het geval van valse beschuldigingen wel ja. Vrouwen worden dan een stuk sneller serieus genomen (mind the pun) dan mannen.
Maar dat metoo geneuzel komt een beetje als een boomerang terug waardoor echte slachtoffers aan de vrouwelijke kant minder vaak serieus genomen worden. Nou gefeliciteerd met je overwinning
quote:Op maandag 15 juli 2019 23:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat was er ook niet echt. Ik ben het gewoon met je eens dat dit echt heel bizar is. Omgekeerde wereld shit.
"Goh, wat raar.. De afgelopen millennia kwamen jullie altijd weg met jullie grijpgrage onderdrukkende en onderbetalende gedrag. Maar fijn dat dat not done meer is".quote:Op maandag 15 juli 2019 23:20 schreef Faxie het volgende:
[..]
'Uiteraard begrijp ik dat. Als man bent u immers bij voorbaat al verdacht'
De praktijken waar die vrouwen het prima mee eens waren, totdat ze er jaren later opeens een slaatje uit konden slaan bedoel je?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Ik zie de smeerlappen vooral dik in de problemen komen. Werd tijd dat ze er niet meer mee wegkwamen ook.
Want iedereen wist vd praktijken maar niemand deed iets. Good riddance.
Je bent echt niet bij je kersenpit he? Godsamme...quote:Op maandag 15 juli 2019 23:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
De praktijken waar die vrouwen het prima mee eens waren, totdat ze er jaren later opeens een slaatje uit konden slaan bedoel je?
Bedankt voor het bevestigen. En nu worden de dames vaak ook met argusogen bekeken en kijken de echte slachtoffers wel weer uit om naar buiten te komen
Gewoon vergif in het eten doen terwijl je aan het aanrecht staat tochquote:Op maandag 15 juli 2019 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Goh, wat raar.. De afgelopen millennia kwamen jullie altijd weg met jullie grijpgrage onderdrukkende en onderbetalende gedrag. Maar fijn dat dat not done meer is".
Ik vind het in beide gevallen dus echt compleet achterlijk en volkomen overdreven. Heeft niets met hypocrisie te maken.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik hem een slachtoffer noem? En als er vrouwen zijn die mannen willen mijden, doen ze dat toch lekker? Ik ga dan niet hypocriet lopen zeggen dat dat overdreven is. Je kunt mensen niet verplichten om anderen te vertrouwen.
Jij wel?quote:Op maandag 15 juli 2019 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent echt niet bij je kersenpit he? Godsamme...
Gast, weet je wat vrouwen millennia lang is aangedaan? En nog? Stel je ff aan zeg.. Incelletje.quote:Op maandag 15 juli 2019 23:33 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jij wel?
Je hebt de metoo topics gemist?
Maar leef maar in ontkenning hoor. Figuren als jij zijn geen haar beter dan degenen die je continu aan het beschuldigen bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |