quote:Op zondag 14 juli 2019 17:25 schreef NaturalScience het volgende:
1
Mercedes AMG 407
2
Ferrari 243
3
Red Bull 191
4
McLaren 60
5
Renault 39
6
Alfa Romeo 26
7
SportPesa Racing Point 19
8
Toro Rosso 19
9
Haas 16
10
Williams 0
Denk dat Max voor Bottas had gelegen na de pitstop van Bottas, maar dat Bottas met de rode banden wel weer een plek had kunnen terugpakken.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, qua rekenwerk had ik Max op P2 toen hij achter Vettel zat, vooral omdat Bottas nog naar binnen moest en Vettel duidelijk een lagere pace had.
Maarja, zoals altijd met racen: als, als...
helaas is Mercedes nog wel ver wegquote:Op zondag 14 juli 2019 17:25 schreef NaturalScience het volgende:
1
Mercedes AMG 407
2
Ferrari 243
3
Red Bull 191
4
McLaren 60
5
Renault 39
6
Alfa Romeo 26
7
SportPesa Racing Point 19
8
Toro Rosso 19
9
Haas 16
10
Williams 0
Red Bull gaat Ferrari inhalen dit seizoen!
Als Gasly deze vorm behoudt en Vettel zo vaak blijft falen dan zeker.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:25 schreef NaturalScience het volgende:
1
Mercedes AMG 407
2
Ferrari 243
3
Red Bull 191
4
McLaren 60
5
Renault 39
6
Alfa Romeo 26
7
SportPesa Racing Point 19
8
Toro Rosso 19
9
Haas 16
10
Williams 0
Red Bull gaat Ferrari inhalen dit seizoen!
Huhquote:Op zondag 14 juli 2019 17:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat Max voor Bottas had gelegen na de pitstop van Bottas, maar dat Bottas met de rode banden wel weer een plek had kunnen terugpakken.
Maar ja ... Bottas en inhalen.
Klopt, als Max zich breed had kunnen maken uiteraardquote:Op zondag 14 juli 2019 17:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat Max voor Bottas had gelegen na de pitstop van Bottas, maar dat Bottas met de rode banden wel weer een plek had kunnen terugpakken.
Maar ja ... Bottas en inhalen.
Doet niet terzake. Als de regels niet voor iedereen gelijk zijn zijn het geen regels maar manipulaties van de races en de titelstrijd.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij Baku vielen beide rijders uit, een tijdstraf had dus sowieso niet veel toegevoegd. Daarnaast waren het teamgenoten.
Vettel staat er ook nog ergens in het grind geloof ikquote:Op zondag 14 juli 2019 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naar verluidt moet Rosberg nu nog insturen
Wat snap je niet?quote:
Het waren gewoon verschillende situaties.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet niet terzake. Als de regels niet voor iedereen gelijk zijn zijn het geen regels maar manipulaties van de races en de titelstrijd.
Vettel stond in het stadiongedeelte vastquote:Op zondag 14 juli 2019 17:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vettel staat er ook nog ergens in het grind geloof ik
Nah, dat was op een andere plek, paar bochten later geloof ik?
is hier nog discussie over?quote:Op zondag 14 juli 2019 17:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het waren gewoon verschillende situaties.
Hier had Vettel het makkelijk kunnen voorkomen.
Vettel bood nota bene zijn verontschuldigingen aan bij Max, hij wist dat hij een fout maakte.
Dan hadden ze wel heel weinig vertrouwen in Max.. Lewis ging op oude mediums ook harder dan Bottas op nieuwe mediums na de pitstop.. Vond het een vage call en daarmee was het voordeel van starten op medium ook meteen wegquote:Op zondag 14 juli 2019 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max reed op oude mediums, Leclerc ging naar nieuwe mediums. Het risico dat daarmee de pitstop window verdween (Leclerc had het gat kunnen verkleinen na z'n stop) was te groot denk ik, dus ze hebben hem mee laten klappen.
Het was niet 10 seconden geweest. Hooguit 2-3 seconden.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:32 schreef VacaLoca het volgende:
Er mag toch geen enkele twijfel zijn dat Max gewoon tweede was geworden. Alsof Bottas na een stop ff 10 seconden dicht zou rijden op Max en inhalen in 10 ronden tijd..
Wat zei Hulkenberg?quote:Op zondag 14 juli 2019 17:30 schreef LTVDK het volgende:
Hulkenberg is aan het afgeven op zijn team alsof die al weet dat die volgend jaar daar niet meer welkom is.
Met de medium band had RBR meer opties voor strategieën denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:30 schreef MakkieR het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]Op zondag 14 juli 2019 17:20 schreef MaGNeT het volgende:[/b]
[..]
Max reed op oude mediums, Leclerc ging naar nieuwe mediums. Het risico dat daarmee de pitstop window verdween (Leclerc had het gat kunnen verkleinen na z'n stop) was te groot denk ik, dus ze hebben hem mee laten klappen.
[/quote]
Maar voor de eerste pitstop had RBR de touwtjes mooi strak in handen met Gasly voor Vettel geloof ik en Verstappen dicht op LeClerc. Ik had gehoopt dat RBR gasly bij Vettel liet houden om hem het leven zuur te maken en tot mijn verbazing werd LeClerc het eerste uitgehaald en die had volgens mij ook mediums. Ronde rijden waren gelijk en aan snelheid werd niet ingeboet, daarom vond ik die eerste stop zo vreemd, helemaal toen Verstappen er meteen achter aan ging en Mercedes nog eindeloos lang met dezelfde mediums door kon en Vettel zelfs met rode banden.
het is vooral jammer dat door die SC Bottas er geen race van kon maken tegen Hamilton, al maakte het de race op die 2 posities na wel weer interessanterquote:Op zondag 14 juli 2019 17:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het was niet 10 seconden geweest. Hooguit 2-3 seconden.
Het is koffiedik kijken, want wij hebben Max bijna geen rondje zien rijden met echt vrije baan. Geen idee hoe hun snelheid was t.o.v. Mercedes.
Yup dat was domme pech. Ik vond die SC ook wel en beetje overdreven, maar goed zullen wel een goede reden hebben gehad.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is vooral jammer dat door die SC Bottas er geen race van kon maken tegen Hamilton, al maakte het de race op die 2 posities na wel weer interessanter
Je zit er nogal ver naast. Als Verstappen daar had gereden had Mercedes Bottas pas gepit op het moment dat hij er voor Verstappen weer uit zou komen.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:32 schreef VacaLoca het volgende:
Er mag toch geen enkele twijfel zijn dat Max gewoon tweede was geworden. Alsof Bottas na een stop ff 10 seconden dicht zou rijden op Max en inhalen in 10 ronden tijd..
Max + Leclerc bij Ferrari is echt vragen om drama en dat kunnen ze daar echt niet aan joh.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef MakkieR het volgende:
Wat zegt dit over de toekomst van Vettel, LeClerc gaat zo snel de eerste rijder worden, als Vettel alleen maar gefrustreerd blijft handelen. De zogenaamde Vettel foutjes worden er nu toch wel erg veel, en Ferrari kost dit nog meer punten. Misschien komt er een stoeltje vrij bij Ferrari voor Max
Ja, ik weet dat er al eens geopperd is om de pitsstraat dicht te gooien bij een SC en pas te openen als het veld weer aangesloten is. Aan de andere kant, het kost je de ene keer wat, de andere keer profiteer je er van.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is vooral jammer dat door die SC Bottas er geen race van kon maken tegen Hamilton, al maakte het de race op die 2 posities na wel weer interessanter
quote:Op zondag 14 juli 2019 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan hadden ze wel heel weinig vertrouwen in Max.. Lewis ging op oude mediums ook harder dan Bottas op nieuwe mediums na de pitstop.. Vond het een vage call en daarmee was het voordeel van starten op medium ook meteen weg
dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Max mag wel wat meer credits hebben.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan hadden ze wel heel weinig vertrouwen in Max.. Lewis ging op oude mediums ook harder dan Bottas op nieuwe mediums na de pitstop.. Vond het een vage call en daarmee was het voordeel van starten op medium ook meteen weg
Kwam er op neer dat Renault zijn race door de pitstrategie heeft verneukt, te lang buiten laten terwijl zijn banden al op waren etc..quote:
Natuurlijk niet. Kampioenschap is sowieso al afgelopen, volgend jaar moeten ze maar een snellere auto bouwen.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef MakkieR het volgende:
Wat zegt dit over de toekomst van Vettel, LeClerc gaat zo snel de eerste rijder worden,
Daarnaast is Ferrari op dit moment niet het team waar je wil zitten.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Max + Leclerc bij Ferrari is echt vragen om drama en dat kunnen ze daar echt niet aan joh.
Hoeveel sneller was Bottas die rondes?quote:Op zondag 14 juli 2019 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zit er nogal ver naast. Als Verstappen daar had gereden had Mercedes Bottas pas gepit op het moment dat hij er voor Verstappen weer uit zou komen.
Yup. Ik weet ook niet of Mercedes een goede zet zou zijn om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daarnaast is Ferrari op dit moment niet het team waar je wil zitten.
Max staat nog steeds voor beide Ferrari's in het kampioenschap.
Geeft wel prachtige gevechten weer, een natte droom voor iedere F1 denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Max + Leclerc bij Ferrari is echt vragen om drama en dat kunnen ze daar echt niet aan joh.
quote:Op zondag 14 juli 2019 17:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom Hulkenberg op een gegeven moment langzaam reed en een paar plaatsen verloor aan de Toro Rosso's? Op RTL Duitsland hadden ze het niet echt in de gaten geloof ik.
Bandjes op dusquote:Op zondag 14 juli 2019 17:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kwam er op neer dat Renault zijn race door de pitstrategie heeft verneukt, te lang buiten laten terwijl zijn banden al op waren etc..
twitter:BerrageizF1 twitterde op zondag 14-07-2019 om 17:27:09#F1 #FUnoAT #F1Tech #BritishGp 🇬🇧Ecco il danno al diffusore della #RedBull dell’olandese #Verstappen dopo il tamponamento con #Vettel https://t.co/3SSTFlhAHY reageer retweet
mwah, ik denk iets resetten, want Hülk pakte wel een punt uiteindelijk, nog voor een Toro Rossoquote:
Het gekke is niet de SC maar Bottas die op moment van SC al vijf ronden op nieuwe banden rondreed en Hamilton nog moest stoppen.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is vooral jammer dat door die SC Bottas er geen race van kon maken tegen Hamilton, al maakte het de race op die 2 posities na wel weer interessanter
Bottas was sneller en had al bijna een pitstop voorsprong. De kans dat Verstappen nog 2de kon worden was bijna nihil.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel sneller was Bottas die rondes?
Want hij had geloof ik 11 sec voorsprong op Verstappen en met een pitstop verlies je 21(?) seconden toch?
Volgende race zit daar een buizenframe met (red)bullbar aan de achterkantquote:Op zondag 14 juli 2019 17:40 schreef beantherio het volgende:
De schade lijkt nog mee te vallen:twitter:BerrageizF1 twitterde op zondag 14-07-2019 om 17:27:09#F1 #FUnoAT #F1Tech #BritishGp 🇬🇧Ecco il danno al diffusore della #RedBull dell’olandese #Verstappen dopo il tamponamento con #Vettel https://t.co/3SSTFlhAHY reageer retweet
De vraag is dan of een Ferrari stoeltje beter is dan een RBR stoeltje, gegeven de stand in het WK kan je concluderen dat dit nauwelijks het geval is.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef MakkieR het volgende:
Wat zegt dit over de toekomst van Vettel, LeClerc gaat zo snel de eerste rijder worden, als Vettel alleen maar gefrustreerd blijft handelen. De zogenaamde Vettel foutjes worden er nu toch wel erg veel, en Ferrari kost dit nog meer punten. Misschien komt er een stoeltje vrij bij Ferrari voor Max
Denk niet dat ie daar heen moet gaan. Die falen zo vaak met hun tactische keuzes.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef MakkieR het volgende:
Wat zegt dit over de toekomst van Vettel, LeClerc gaat zo snel de eerste rijder worden, als Vettel alleen maar gefrustreerd blijft handelen. De zogenaamde Vettel foutjes worden er nu toch wel erg veel, en Ferrari kost dit nog meer punten. Misschien komt er een stoeltje vrij bij Ferrari voor Max
Deze race ben ik geneigd te zeggen dat Leclerc beter heeft gereden dan Verstappen. En dan heb ik mijn oranje bril op.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:41 schreef Mansjester het volgende:
Mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Verstappen,Leclerc verdedigde als een baas
Blijft toch bijzonder, de Haasjes tikten elkaar een beetje aan en lagen vervolgens beiden uit de race. Bij Vettel en Max was het echt een volle aanrijding inclusief vliegen en grindbak en op een nieuw vleugeltje bij Vettel na hebben ze gewoon allebei de race uit kunnen rijden.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:40 schreef beantherio het volgende:
De schade lijkt nog mee te vallen:twitter:BerrageizF1 twitterde op zondag 14-07-2019 om 17:27:09#F1 #FUnoAT #F1Tech #BritishGp 🇬🇧Ecco il danno al diffusore della #RedBull dell’olandese #Verstappen dopo il tamponamento con #Vettel https://t.co/3SSTFlhAHY reageer retweet
Nee dat was na de pitstops toen hij gewoon op hard reed. Maar goed maakt verder ook niet uit.quote:
Sterker nog, ik denk dat de vleugel van Vettel nog best ok was maar dat ze het risico niet wilden nemen. Zat wel een flinke schaafplek op de puntquote:Op zondag 14 juli 2019 17:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder, de Haasjes tikten elkaar een beetje aan en lagen vervolgens beiden uit de race. Bij Vettel en Max was het echt een volle aanrijding inclusief vliegen en grindbak en op een nieuw vleugeltje bij Vettel na hebben ze gewoon allebei de race uit kunnen rijden.
Godzijdank heeft Vettel wel al zijn punten verloren.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder, de Haasjes tikten elkaar een beetje aan en lagen vervolgens beiden uit de race. Bij Vettel en Max was het echt een volle aanrijding inclusief vliegen en grindbak en op een nieuw vleugeltje bij Vettel na hebben ze gewoon allebei de race uit kunnen rijden.
Eh? Hoe zie je dat? Zonder Vettels idiotie was Leclerc op zijn best 4e geworden.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Deze race ben ik geneigd te zeggen dat Leclerc beter heeft gereden dan Verstappen. En dan heb ik mijn oranje bril op.
Ricciardo besloot er toen ook niet over te zeuren, maar zijn eigenlijke mening was wat anders.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het waren gewoon verschillende situaties.
Hier had Vettel het makkelijk kunnen voorkomen.
Vettel bood nota bene zijn verontschuldigingen aan bij Max, hij wist dat hij een fout maakte.
Ik heb vooral over de gevechten tussen Verstappen die sneller was en LeClerc die hem er niet langs liet gaan. Dat LeClerc uiteindelijk achter Verstappen kwam had te maken met de SC, dus niet door Verstappen zijn rijvaardigheden.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Hoe zie je dat? Zonder Vettels idiotie was Leclerc op zijn best 4e geworden.
Ik hoop de komende 10 - 15 jaar op nog veel van dit soort gevechten.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Deze race ben ik geneigd te zeggen dat Leclerc beter heeft gereden dan Verstappen. En dan heb ik mijn oranje bril op.
Zonder falende strategie had Sjarls geen plekken verloren met een te late pitstopquote:Op zondag 14 juli 2019 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Hoe zie je dat? Zonder Vettels idiotie was Leclerc op zijn best 4e geworden.
was wel weer entertaining die 2, voor Vettel toch wel jammer dat hij het racen verleerd lijkt te zijn, tenminste hij maakt toch wel teveel fouten voor het goeie.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:44 schreef Monolith het volgende:
Leclerc en Verstappen in hetzelfde team is wel topvermaak, maar funest voor een kampioenschap lijkt me.
Max zei op Sky dat hij met opzet terughoudend was in de gevechten met Leclerc omdat de race nog lang was. Hij wilde geen touchés en mogelijk schade oplopen.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb vooral over de gevechten tussen Verstappen die sneller was en LeClerc die hem er niet langs liet gaan. Dat LeClerc uiteindelijk achter Verstappen kwam had te maken met de SC, dus niet door Verstappen zijn rijvaardigheden.
Vettel lijkt wel gefrustreerd te zijn met alles wat er gebeurt rondom hem en het team. We zagen het al met Hamilton en eerder had hij ook al van die rare acties. Zoals Hamilton al eerder zei, de druk wordt hem te veel. Daar kan hij best wel eens gelijk in hebben.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
was wel weer entertaining die 2, voor Vettel toch wel jammer dat hij het racen verleerd lijkt te zijn, tenminste hij maakt toch wel teveel fouten voor het goeie.
Man, TRU is die kant op.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ricciardo besloot er toen ook niet over te zeuren, maar zijn eigenlijke mening was wat anders.
Ik zie het relevante verschil in de situaties niet. Als de stewards dat wel zien moeten ze dat ook in hun beslissing kunnen duiden. Net als bij 5, 10 seconden of een S&G. Maar ze doen gewoon datgene waar de pers het minste over zeikt. Dus Hamilton niet straffen, dat hebben ze in Spa 2009 (?) wel geleerd. Rosberg wel, Vettel zo vaak en zo hard mogelijk, Verstappen alleen in heel extreme gevallen en niet als Vettel de benadeelde en Hamilton de bevoordeelde is.
OK maar als hij er voorbij had gekund had hij het wel gedaanquote:Op zondag 14 juli 2019 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max zei op Sky dat hij met opzet terughoudend was in de gevechten met Leclerc omdat de race nog lang was. Hij wilde geen touchés en mogelijk schade oplopen.
Was vorig jaar precies hetzelfde, GP Duitsland, weten we het nog? Vettel in gewonnen positie parkeert de Ferrari in het grind, nul punten.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vettel lijkt wel gefrustreerd te zijn met alles wat er gebeurt rondom hem en het team. We zagen het al met Hamilton en eerder had hij ook al van die rare acties. Zoals Hamilton al eerder zei, de druk wordt hem te veel. Daar kan hij best wel eens gelijk in hebben.
Ik weet het niet, Verstappen en terughoudendheid? Even iets eerder zei hij nog, als we niets mogen doen dan kunnen we wel thuisblijven, en graag mag hij ook quotes van Senna uitspreken. Zoiets als: als je een gaatje niet durft te nemen dan ben je geen racer.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max zei op Sky dat hij met opzet terughoudend was in de gevechten met Leclerc omdat de race nog lang was. Hij wilde geen touchés en mogelijk schade oplopen.
Stel je niet aan, Max is meerdere malen van het podium geplukt en vaak ook terecht, al voelde dat op dat moment misschien niet altijd zo.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ricciardo besloot er toen ook niet over te zeuren, maar zijn eigenlijke mening was wat anders.
Ik zie het relevante verschil in de situaties niet. Als de stewards dat wel zien moeten ze dat ook in hun beslissing kunnen duiden. Net als bij 5, 10 seconden of een S&G. Maar ze doen gewoon datgene waar de pers het minste over zeikt. Dus Hamilton niet straffen, dat hebben ze in Spa 2009 (?) wel geleerd. Rosberg wel, Vettel zo vaak en zo hard mogelijk, Verstappen alleen in heel extreme gevallen en niet als Vettel de benadeelde en Hamilton de bevoordeelde is.
quote:Op zondag 14 juli 2019 17:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel je niet aan, Max is meerdere malen van het podium geplukt en vaak ook terecht, al voelde dat op dat moment misschien niet altijd zo.
Dit was een race incident maar het was te voorkomen.
Vettel gaf zelf aan dat hij de keerde kant gekozen had, nam de schuld op zich.
Maar dat komt door falen van de coureurs. En de ene keer faalt Vettel, de andere keer LeqlerC, en dan weer het team. Ik denk dat ze best wel eens een put of 30-40 voorsprong op Max hadden kunnen/moeten hebbenquote:Op zondag 14 juli 2019 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is dan of een Ferrari stoeltje beter is dan een RBR stoeltje, gegeven de stand in het WK kan je concluderen dat dit nauwelijks het geval is.
Vettel heeft inderdaad er al wat langer last van en ik kan mij voorstellen dat Ferrari hier ook mee in de maag zit.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was vorig jaar precies hetzelfde, GP Duitsland, weten we het nog? Vettel in gewonnen positie parkeert de Ferrari in het grind, nul punten.
Hij doet dat nog steeds hoor. Maar wel weldoordacht tegenwoordig.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Verstappen en terughoudendheid? Even iets eerder zei hij nog, als we niets mogen doen dan kunnen we wel thuisblijven, en graag mag hij ook quotes van Senna uitspreken. Zoiets als: als je een gaatje niet durft te nemen dan ben je geen racer.
Die reactie ging om de inhaalactie van Max op Charles in Oostenrijk. Die was prima maar er kwam toch een onderzoek.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Verstappen en terughoudendheid? Even iets eerder zei hij nog, als we niets mogen doen dan kunnen we wel thuisblijven
Klopt. Maar je auto stuk rijden is ook niet zijn doel. Hij is duidelijk een stuk rustiger dan vorige seizoenen en dat betaalt hem tot nu toe redelijk goed uit. Vandaag kon hij er weinig aan doen, hij was er al voorbij.quote:, en graag mag hij ook quotes van Senna uitspreken. Zoiets als: als je een gaatje niet durft te nemen dan ben je geen racer.
Vlak het falen met de strategie niet uit...quote:Op zondag 14 juli 2019 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat komt door falen van de coureurs. En de ene keer faalt Vettel, de andere keer LeqlerC, en dan weer het team. Ik denk dat ze best wel eens een put of 30-40 voorsprong op Max hadden kunnen/moeten hebben
inderdaad, en met verstappen in dat Ferrari stoeltje, was het zeker een gevaarlijke concurrent voor Hamilton geweest.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat komt door falen van de coureurs. En de ene keer faalt Vettel, de andere keer LeqlerC, en dan weer het team. Ik denk dat ze best wel eens een put of 30-40 voorsprong op Max hadden kunnen/moeten hebben
Ik zie Verstappen vaak genoeg terughoudend zijn dit seizoen. Als je op punten wilt dan kun je niet altijd maar overal vol voor gaan met een significant risico dat het in tranen eindigt.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Verstappen en terughoudendheid? Even iets eerder zei hij nog, als we niets mogen doen dan kunnen we wel thuisblijven, en graag mag hij ook quotes van Senna uitspreken. Zoiets als: als je een gaatje niet durft te nemen dan ben je geen racer.
Vergeet niet dat Mercedes dit jaar nog geen enkel uitval heeft gehad, dat was vorig jaar ook wel anders. Anders had RBR met een betrouwbare Honda al veel hoger gestaan op de ranglijst.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben blij dat de Honda motor zeer betrouwbaar is gebleken dit seizoen.
Nu er ook wat power bij komt zou er na de zomerstop zomaar nog eens wat moois kunnen komen.
Honda doet het veel beter dan verwacht. Gelukkigquote:Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Mercedes dit jaar nog geen enkel uitval heeft gehad, dat was vorig jaar ook wel anders. Anders had RBR met een betrouwbare Honda al veel hoger gestaan op de ranglijst.
Dat heeft hij wel geleerd de afgelopen jaren. Gelukkig maar.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen vaak genoeg terughoudend zijn dit seizoen. Als je op punten wilt dan kun je niet altijd maar overal vol voor gaan met een significant risico dat het in tranen eindigt.
Als Max wint op Monza of Spa dan geloof ik er wel in voor volgend seizoenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Mercedes dit jaar nog geen enkel uitval heeft gehad, dat was vorig jaar ook wel anders. Anders had RBR met een betrouwbare Honda al veel hoger gestaan op de ranglijst.
Een team wat faalt gaat niet ineens niet falen omdat een van de rijders Verstappen heet, natuurlijk. Ik denk dat het team van RBR beter is en gezien de vooruitgang van Honda en het chassis denk ik dat er voor Max weinig te winnen is met een overstap.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar dat komt door falen van de coureurs. En de ene keer faalt Vettel, de andere keer LeqlerC, en dan weer het team. Ik denk dat ze best wel eens een put of 30-40 voorsprong op Max hadden kunnen/moeten hebben
Op Monza gaan ze waarschijnlijk de nwe PU in de wagen gooien. En dus gridpenalty'squote:Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als Max wint op Monza of Spa dan geloof ik er wel in voor volgend seizoen
Lijkt me een prima circuit om dat te doen. Met een goede strategie komt Max wel weer naar voren, DRS zones genoeg.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op Monza gaan ze waarschijnlijk de nwe PU in de wagen gooien. En dus gridpenalty's
Daar valt niets over te zeggen, ze wisselen de motoren ver voordat het eigenlijk zou moeten. Tweede helft van het jaar volgen er daardoor nog flink wat gridpenalties.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben blij dat de Honda motor zeer betrouwbaar is gebleken dit seizoen.
Ik kan die "logica" niet volgen. Care to explain?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Mercedes dit jaar nog geen enkel uitval heeft gehad, dat was vorig jaar ook wel anders. Anders had RBR met een betrouwbare Honda al veel hoger gestaan op de ranglijst.
Owh, dat geloof ik ook wel. Maar P1?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lijkt me een prima circuit om dat te doen. Met een goede strategie komt Max wel weer naar voren, DRS zones genoeg.
zelfs jij kan niet ontkennen dat ze aardig bezig zijn, of het voldoende is om volgend jaar mee te strijden betwijfel ik ook nog welquote:Op zondag 14 juli 2019 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar valt niets over te zeggen, ze wisselen de motoren ver voordat het eigenlijk zou moeten. Tweede helft van het jaar volgen er daardoor nog flink wat gridpenalties.
Het kan hem weinig meer boeien lijkt het wel.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vettel lijkt wel gefrustreerd te zijn met alles wat er gebeurt rondom hem en het team. We zagen het al met Hamilton en eerder had hij ook al van die rare acties. Zoals Hamilton al eerder zei, de druk wordt hem te veel. Daar kan hij best wel eens gelijk in hebben.
Aardig ja. Maar ook tot nu toe steeds weer enorme beloftes zonder resultaat. Net als Renault.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
zelfs jij kan niet ontkennen dat ze aardig bezig zijn, of het voldoende is om volgend jaar mee te strijden betwijfel ik ook nog wel
Whut?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aardig ja. Maar ook tot nu toe steeds weer enorme beloftes zonder resultaat. Net als Renault.
Dat de hitte maar flink toe mag slaan. De RBR lijkt dan nog beter te presteren en de Merc minder.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ben blij dat de Honda motor zeer betrouwbaar is gebleken dit seizoen.
Nu er ook wat power bij komt zou er na de zomerstop zomaar nog eens wat moois kunnen komen.
Maar Vettel heeft in Bahrein veel punten laten liggen, die had de winst moeten hebben na het falen van de motor van Leqlerq. En in Canada en Monaco had had LeqlerC er beter bij kunnen zitten. Zo zijn er wel meer races geweest. Ik denk echt dat een Ferrari 30 punten hoger had moeten staan dan Max nu.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een team wat faalt gaat niet ineens niet falen omdat een van de rijders Verstappen heet, natuurlijk. Ik denk dat het team van RBR beter is en gezien de vooruitgang van Honda en het chassis denk ik dat er voor Max weinig te winnen is met een overstap.
Dan nog doen ze het beter dan Renault, even veel motoren gebruikt maar minder plofsquote:Op zondag 14 juli 2019 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar valt niets over te zeggen, ze wisselen de motoren ver voordat het eigenlijk zou moeten. Tweede helft van het jaar volgen er daardoor nog flink wat gridpenalties.
Deden beide erg weinig fout. Leclerc reageerde erg scherp toen Max even geen grip had na die pitstop, dat is wel een bonuspuntje waard.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Deze race ben ik geneigd te zeggen dat Leclerc beter heeft gereden dan Verstappen. En dan heb ik mijn oranje bril op.
denk het ook, toen was de Ferrari gewoon sneller, nu lijkt Red Bull op race pace er net wat voor te zitten.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar Vettel heeft in Bahrein veel punten laten liggen, die had de winst moeten hebben na het falen van de motor van Leqlerq. En in Canada en Monaco had had LeqlerC er beter bij kunnen zitten. Zo zijn er wel meer races geweest. Ik denk echt dat een Ferrari 30 punten hoger had moeten staan dan Max nu.
Hij zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen. When it rains it pours enzo, van Canada kun je zeggen het is weer een foutje, maar hij moet natuurlijk ook meer op de limiet rijden dan Hamilton in zijn Mercedes. Toen die met zijn McLaren net iets tekort kwam op Vettel en regelmatig werd verslagen door Button maakte die ook een heleboel fouten.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
was wel weer entertaining die 2, voor Vettel toch wel jammer dat hij het racen verleerd lijkt te zijn, tenminste hij maakt toch wel teveel fouten voor het goeie.
Dat is ook een keertje gebeurd. Zoals vorig jaar zat Vettel er gewoon naast, maar stuurt Verstappen in omdat die vindt dat je daar niet kunt inhalen. Moet je eens bij Hamilton doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel je niet aan, Max is meerdere malen van het podium geplukt en vaak ook terecht, al voelde dat op dat moment misschien niet altijd zo.
Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku.quote:Dit was een race incident maar het was te voorkomen.
Vettel gaf zelf aan dat hij de keerde kant gekozen had, nam de schuld op zich.
Vettel had natuurlijk kunnen weten dat Max daar de binnenkant zou verdedigen.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku.
Kun je ook eens posten zonder de woorden Hamilton en straffen te gebruiken?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen. When it rains it pours enzo, van Canada kun je zeggen het is weer een foutje, maar hij moet natuurlijk ook meer op de limiet rijden dan Hamilton in zijn Mercedes. Toen die met zijn McLaren net iets tekort kwam op Vettel en regelmatig werd verslagen door Button maakte die ook een heleboel fouten.
Maar het is natuurlijk al jaren zo dat wanneer de Ferrari het niet laat afweten het vaak de strategie is die hem in de steek laat, inclusief de teamstrategie. Is het dat niet dat is het well een Red Bull die zijn race komt verwoesten, en dan verliest hij elk seizoen ook nog een punt of 30-40 op Hamilton door beslissingen van de raceleiding en de stewards. Als je tegen Hamilton vecht je nooit tegen Hamilton alleen. Erg veel credit voor zijn racecraft krijgt hij ook niet, niet bij de vele inhaalraces of geslaagde inhaalacties op Hamilton zelf, dan doet iedereen alsof het de Ferrari motor is. Dat is ook niet gewoon de druk die bij de sport hoort.
[..]
Dat is ook een keertje gebeurd. Zoals vorig jaar zat Vettel er gewoon naast, maar stuurt Verstappen in omdat die vindt dat je daar niet kunt inhalen. Moet je eens bij Hamilton doen.
[..]
Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku.
Want? Pure middelmaat achter het stuur en een soort Backstreet Boy buiten de auto.quote:
Wow...quote:Op zondag 14 juli 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen. When it rains it pours enzo, van Canada kun je zeggen het is weer een foutje, maar hij moet natuurlijk ook meer op de limiet rijden dan Hamilton in zijn Mercedes. Toen die met zijn McLaren net iets tekort kwam op Vettel en regelmatig werd verslagen door Button maakte die ook een heleboel fouten.
Maar het is natuurlijk al jaren zo dat wanneer de Ferrari het niet laat afweten het vaak de strategie is die hem in de steek laat, inclusief de teamstrategie. Is het dat niet dat is het well een Red Bull die zijn race komt verwoesten, en dan verliest hij elk seizoen ook nog een punt of 30-40 op Hamilton door beslissingen van de raceleiding en de stewards. Als je tegen Hamilton vecht je nooit tegen Hamilton alleen. Erg veel credit voor zijn racecraft krijgt hij ook niet, niet bij de vele inhaalraces of geslaagde inhaalacties op Hamilton zelf, dan doet iedereen alsof het de Ferrari motor is. Dat is ook niet gewoon de druk die bij de sport hoort.
[..]
Dat is ook een keertje gebeurd. Zoals vorig jaar zat Vettel er gewoon naast, maar stuurt Verstappen in omdat die vindt dat je daar niet kunt inhalen. Moet je eens bij Hamilton doen.
[..]
Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku.
nou ja vandaag vond ik wel kamikaze actie, zeker voor een routinier, in Canada ook een fout al vond ik dat wel zwaar bestraft uiteindelijk want hij zat er voor.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk in de hoek waar de klappen vallen. When it rains it pours enzo, van Canada kun je zeggen het is weer een foutje, maar hij moet natuurlijk ook meer op de limiet rijden dan Hamilton in zijn Mercedes. Toen die met zijn McLaren net iets tekort kwam op Vettel en regelmatig werd verslagen door Button maakte die ook een heleboel fouten.
Maar het is natuurlijk al jaren zo dat wanneer de Ferrari het niet laat afweten het vaak de strategie is die hem in de steek laat, inclusief de teamstrategie. Is het dat niet dat is het well een Red Bull die zijn race komt verwoesten, en dan verliest hij elk seizoen ook nog een punt of 30-40 op Hamilton door beslissingen van de raceleiding en de stewards. Als je tegen Hamilton vecht je nooit tegen Hamilton alleen. Erg veel credit voor zijn racecraft krijgt hij ook niet, niet bij de vele inhaalraces of geslaagde inhaalacties op Hamilton zelf, dan doet iedereen alsof het de Ferrari motor is. Dat is ook niet gewoon de druk die bij de sport hoort.
[..]
Dat is ook een keertje gebeurd. Zoals vorig jaar zat Vettel er gewoon naast, maar stuurt Verstappen in omdat die vindt dat je daar niet kunt inhalen. Moet je eens bij Hamilton doen.
[..]
Dat is erg sympathiek van hem en hij kon ook niet meer remmen toen hij van kant wisselde, maar Verstappen roept het ook over zichzelf af door zo laat de deur dicht te gooien zoals in Baku.
Noem eens een beslissing in het nadeel van Hamilton van de laatste jaren, maak er maar 5 of 6 jaar van.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:24 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Kun je ook eens posten zonder de woorden Hamilton en straffen te gebruiken?
Je begint Don Quichot achtige trekjes te krijgen door werkelijk alle beslissingen in het voordeel van Hamilton te zien.
Hij komt gewoon niet al te vaak in kut situaties terecht, omdat hij vooraan begint, weg weet te rijden en vooraan eindigt.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Noem eens een beslissing in het nadeel van Hamilton van de laatste jaren, maak er maar 5 of 6 jaar van.
Ja, die was 12 ofzo? Die heeft nog best laat een leuke chick gescoord ofzo?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het was het kind (???!!!) van Whiting die de start deed (lights out).
Geen idee. Het is dat Ted het net zeiquote:Op zondag 14 juli 2019 18:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, die was 12 ofzo? Die heeft nog best laat een leuke chick gescoord ofzo?
Olav zei het ook bij de start van de racequote:Op zondag 14 juli 2019 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee. Het is dat Ted het net zei
Ik keek Skyquote:Op zondag 14 juli 2019 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Olav zei het ook bij de start van de race
Maar daar zit natuurlijk wel een portie team fouten bij dus ik vraag mij af of het zo'n goede move is want ik zie vooral het team van Ferrari hele slechte beslissingen nemen, banden strategie in Oostenrijk, die compleet mislukte kwalificatie van Leclerc, andere race strategie beslissingen tijdens races.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar Vettel heeft in Bahrein veel punten laten liggen, die had de winst moeten hebben na het falen van de motor van Leqlerq. En in Canada en Monaco had had LeqlerC er beter bij kunnen zitten. Zo zijn er wel meer races geweest. Ik denk echt dat een Ferrari 30 punten hoger had moeten staan dan Max nu.
Hee.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Want? Pure middelmaat achter het stuur en een soort Backstreet Boy buiten de auto.
Grid penalty laatst nogquote:Op zondag 14 juli 2019 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Noem eens een beslissing in het nadeel van Hamilton van de laatste jaren, maak er maar 5 of 6 jaar van.
Bestaat weer kennelijkquote:
Gemistquote:Op zondag 14 juli 2019 18:37 schreef AMDB het volgende:
[..]
Daar zeiden ze het ook... Niet zijn leeftijd tho
Hij slaat een beetje door in het voordeel van Seb en wat Max betreft heeft hij een beetje een waas voor de ogen, maar uitgerekend over Hamilton kan ik Weltschmerz op geen enkele onwaarheid betrappen.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:24 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Kun je ook eens posten zonder de woorden Hamilton en straffen te gebruiken?
Je begint Don Quichot achtige trekjes te krijgen door werkelijk alle beslissingen in het voordeel van Hamilton te zien.
De vorige race. Maar als Vettel dat had gedaan was hij natuurlijk drie races geschorst geweest en had hij vijftig WK-punten aftrek gehad.quote:
Ik denk dat Max eigenlijk liever naar Merc gaat en hij is ook wel goed genoeg om dat af te dwingenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar daar zit natuurlijk wel een portie team fouten bij dus ik vraag mij af of het zo'n goede move is want ik zie vooral het team van Ferrari hele slechte beslissingen nemen, banden strategie in Oostenrijk, die compleet mislukte kwalificatie van Leclerc, andere race strategie beslissingen tijdens races.
Max had nog steeds derde gestaan als hij in de Ferrari had gezeten, mischien dichterbij maar Ferrari kan Mercedes eigenlijk niet verslaan nu en hebben meer te duchten van RBR.
Ik denk dat hij prima zit waar hij zitquote:Op zondag 14 juli 2019 18:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat Max eigenlijk liever naar Merc gaat en hij is ook wel goed genoeg om dat af te dwingen
hij heeft veel inbreng bij RB. Bij Merc zal dat niet zijnquote:Op zondag 14 juli 2019 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij prima zit waar hij zit
Nopequote:Op zondag 14 juli 2019 18:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hij slaat een beetje door in het voordeel van Seb en wat Max betreft heeft hij een beetje een waas voor de ogen, maar uitgerekend over Hamilton kan ik Weltschmerz op geen enkele onwaarheid betrappen.
Voor nu wel ja.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij prima zit waar hij zit
Meestal alleen als hij op de achtergrond meedraaide, dan staat het in de cachequote:Op zondag 14 juli 2019 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Snert, net Max gemist in Ted's Notebook
Kun je een ace terugspoelen?
Uiteindelijk kan hij niet meer remmen dus is het grotendeels zijn fout, maar nogmaals, het verschil met Baku was minimaal.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ja vandaag vond ik wel kamikaze actie, zeker voor een routinier, in Canada ook een fout al vond ik dat wel zwaar bestraft uiteindelijk want hij zat er voor.
Klopt, maar dan nog. Rijdt uit de pitstrook over het gras de baan weer op, krijgt hij geen straf met de motivering dat hij zo eerlijk zijn fout toegaf. Hij verpest Grosjeans snelle ronde, krijgt geen gridstraf. Rijdt met te lage bandenspanning, krijgt geen DSQ. Rijdt zijn auto kapot in de quali en gaat hem aanduwen, geen straf.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij komt gewoon niet al te vaak in kut situaties terecht, omdat hij vooraan begint, weg weet te rijden en vooraan eindigt.
Kut, maar waar.
Die was ook tamelijk standaard. Hij heeft hem eerder weleens niet gekregen, maar dat was op zijn thuiscircuit. Ik weet niet meer wat voor konijn de stewards toen uit de hoge hoed toverden maar het was zo'n moment waar elke coureur een gridstraf voor krijgt.quote:
Komt toch ook youtube?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Snert, net Max gemist in Ted's Notebook
Kun je een ace terugspoelen?
Ik probeerde wat en kwam weer op de vorige stream (ESPN)....quote:Op zondag 14 juli 2019 18:51 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Meestal alleen als hij op de achtergrond meedraaide, dan staat het in de cache
Als Mercedes net zoveel uitvallen had als vorig jaar, dan stond Max op de ranglijst veel hoger.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan die "logica" niet volgen. Care to explain?
En alsjeblieft geen regen meer, we moeten hitte hebbenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:11 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat de hitte maar flink toe mag slaan. De RBR lijkt dan nog beter te presteren en de Merc minder.
Veel uitvallen?quote:Op zondag 14 juli 2019 18:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als Mercedes net zoveel uitvallen had als vorig jaar, dan stond Max op de ranglijst veel hoger.
Ik geef toe het is nogal een overgang.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En alsjeblieft geen regen meer, we moeten hitte hebben
Ja ik bedoel uitvallen en nul punten scores, volgens mij had Mercedes vorig seizoen er wel een aantal. nu is het 0.0 en alleen maar een eerste of een tweede plaats. Dus vrijwel kansloos om daar tegen te vechten.quote:
Een regenrace zou juist leuk zijn, want lang niet gehad, behalve tijdens Q3 in Hockenheim vorig jaar, maar dat was niks.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En alsjeblieft geen regen meer, we moeten hitte hebben
Het vertrouwen in een regenrace is bij mij wat gedaald met Verstappen. Eerst was hij heer en meester maar ik vond hem met de laatste regen races wat matig en voorzichtig.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:02 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Een regenrace zou juist leuk zijn, want lang niet gehad, behalve tijdens Q3 in Hockenheim vorig jaar, maar dat was niks.
De wagen was matig in de regen....quote:Op zondag 14 juli 2019 19:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het vertrouwen in een regenrace is bij mij wat gedaald met Verstappen. Eerst was hij heer en meester maar ik vond hem met de laatste regen races wat matig en voorzichtig.
Ik wil er een, niet zozeer vanwege Verstappen, meer omdat dat de huidige races boeiender zal maken denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het vertrouwen in een regenrace is bij mij wat gedaald met Verstappen. Eerst was hij heer en meester maar ik vond hem met de laatste regen races wat matig en voorzichtig.
Hopen dat Spa een regenrace wordt.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik wil er een, niet zozeer vanwege Verstappen, meer omdat dat de huidige races boeiender zal maken denk ik.
Hij mag volgend jaar waarschijnlijk oprotten omdat Ocon zijn intrede zal doen. Heeft bij Renault nog nooit een prijs gepakt. Is het zo raar dan, dat die opgekropte frustratie zich eindelijk begint te uiten?quote:Op zondag 14 juli 2019 19:17 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/qy9a3
Nico niet happy, zou er meer spelen?
Die weet al dat zijn stoeltje voor volgend jaar weg is ten faveure van Ocon. Renault wilt een Fransoos in het team.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:17 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/qy9a3
Nico niet happy, zou er meer spelen?
De druk denk ik. Hij gaf bij Ziggo ook aan dat hij al zeven ronden riep dat z'n banden volledig op waren en hij niet naar binnen mocht. Dat helpt ook niet.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:17 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/qy9a3
Nico niet happy, zou er meer spelen?
De laatste 2 races waren aardig boeiend wat mij betreft..quote:Op zondag 14 juli 2019 19:04 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik wil er een, niet zozeer vanwege Verstappen, meer omdat dat de huidige races boeiender zal maken denk ik.
Denk dat de vloer zelf meer schade heeft. Die rode curbs en landing in het grind richten wel wat schade aan.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:40 schreef beantherio het volgende:
De schade lijkt nog mee te vallen:twitter:BerrageizF1 twitterde op zondag 14-07-2019 om 17:27:09#F1 #FUnoAT #F1Tech #BritishGp 🇬🇧Ecco il danno al diffusore della #RedBull dell’olandese #Verstappen dopo il tamponamento con #Vettel https://t.co/3SSTFlhAHY reageer retweet
Dit is pas het eerste jaar dat hij wat onder doet voor zijn teamgenoot, renault heeft echt in hun handen mogen wrijven met Nicoquote:Op zondag 14 juli 2019 19:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hij mag volgend jaar waarschijnlijk oprotten omdat Ocon zijn intrede zal doen. Heeft bij Renault nog nooit een prijs gepakt. Is het zo raar dan, dat die opgekropte frustratie zich eindelijk begint te uiten?
De vloer absoluut. Maar Max had het op Sky ook over zijn stoeltje en nog wat dingen.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:21 schreef franske19 het volgende:
[..]
Denk dat de vloer zelf meer schade heeft. Die rode curbs en landing in het grind richten wel wat schade aan.
Prost/Senna, Hamilton/Rosberg sfeertje.quote:Op zondag 14 juli 2019 17:44 schreef Monolith het volgende:
Leclerc en Verstappen in hetzelfde team is wel topvermaak, maar funest voor een kampioenschap lijkt me.
Klopt nu je het zegt. En minimaal nog 1 ding noemde hij.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:26 schreef Monolith het volgende:
Stuurbekrachtiging deed het ook niet best meer geloof ik.
zit er een rail in het ding ofzo?quote:Op zondag 14 juli 2019 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt nu je het zegt. En minimaal nog 1 ding noemde hij.
Naast het stoeltje dat bij elke rembeweging naar voren schoof.
Monaco.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:12 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hopen dat Spa een regenrace wordt.
of
Zandvoort volgend jaar
Er stond een auto vast in de grindbak, moest een tractor voor komen. Is sinds Bianchi altijd SCquote:Op zondag 14 juli 2019 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup dat was domme pech. Ik vond die SC ook wel en beetje overdreven, maar goed zullen wel een goede reden hebben gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan ook met een vscquote:Op zondag 14 juli 2019 19:51 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Er stond een auto vast in de grindbak, moest een tractor voor komen. Is sinds Bianchi altijd SC
quote:Op zondag 14 juli 2019 18:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Want? Pure middelmaat achter het stuur en een soort Backstreet Boy buiten de auto.
Hoe moest Bottas in godsnaam nog 10 seconden weg rijden van Max?quote:Op zondag 14 juli 2019 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je zit er nogal ver naast. Als Verstappen daar had gereden had Mercedes Bottas pas gepit op het moment dat hij er voor Verstappen weer uit zou komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof er niks van.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wow, als dit eens zou kloppen...
https://www.f1maximaal.nl(...)-mercedes-krachtbron
quote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wow, als dit eens zou kloppen...
https://www.f1maximaal.nl(...)-mercedes-krachtbron
Dan ben je toch klaar met lezen?quote:We weten al een tijdje dat er een flinke motor van de krachtbron aanstaande is.
Tegen die tijd zal Mercedes ook wel met een update komen. Ik wil best geloven dat ze in de buurt kunnen komen, maar vergeet ook niet dat de mercedes motoren behalve krachtig ook nog eens betrouwbaar zijn en ook echt 7 races mee kunnen.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wow, als dit eens zou kloppen...
https://www.f1maximaal.nl(...)-mercedes-krachtbron
Bron is Auto, Motor und Sport. Geen slechte bron.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:30 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je toch klaar met lezen?
nee, maar het schrijfwerk van genoemde site is regelmatig broddelwerkquote:Op zondag 14 juli 2019 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron is Auto, Motor und Sport. Geen slechte bron.
Dat zeg ik, die 10 seconden die je roept kloppen niet.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hoe moest Bottas in godsnaam nog 10 seconden weg rijden van Max?
So? Het gaat om de bron.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het schrijfwerk van genoemde site is regelmatig broddelwerk
Whut?quote:Op zondag 14 juli 2019 19:29 schreef mikieu het volgende:
Ik snap echt niet dat zoveel mensen roepen dat Max naar Ferrari of Merc zou moeten. Heb je dan echt niet door wat die jongen aan het doen is?
Heeft wat fouten gemaakt (vind ik erg meevallen maar het geluk viel even de verkeerde kant op), vervolgens laten zien dat hij het kwalificatiebeest heeft verslagen, nummer 1 geworden in het team. Mee besloten over de motor (gokje anders wel in zn besluit meegenomen), en zo een fabrieksteam worden.
Veel respect tonen aan je team, hun prestaties. Want blijkbaar vinden veel mensen het normaal dat je na een motorswitch direct voor t kampioenschap zou gaan.. natuurlijk niet, deze prestatie is eigenlijk al bizar.
Nu zijn ze van best of the rest, naar mijn idee stonden ze meer daar dan in de top 3, naar nr 2 gegaan. Blijkbaar doen ze iets heel goed bij RBR en Honda, ze hebben de grootste stap gemaakt.
Mercedes is nog ver, maar zo een team bouwen en dan weggaan?
Het zou 100x mooier zijn om zo kampioen te worden dan instappen en wegrijden.
En na FP1, FP2 EN FP3 eindigt Gasly wederom boven zijn teamgenoot. Wat een metamorfosequote:Op zondag 14 juli 2019 20:59 schreef bianconeri het volgende:
Echt een mooie race.
Leclerc en Gasly top race. Beiden reden best fel. Goede acties.
Nee gewoon live, maar ik kon nu pas reagerenquote:
Je had je handen nog vol met bier en nootjes zekerquote:Op zondag 14 juli 2019 21:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee gewoon live, maar ik kon nu pas reageren
quote:Op zondag 14 juli 2019 21:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee gewoon live, maar ik kon nu pas reageren
Hij reed dit hele weekend heel anders dan vorige weekenden. Dat is echt heel mooi om te zien.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En na FP1, FP2 EN FP3 eindigt Gasly wederom boven zijn teamgenoot. Wat een metamorfose
Als Gasly tijdens de drie vrije trainingen beter dan zijn teamgenoot was. Dan was hij dat vandaag toch ook aangezien hij vijf seconden eerder over de finish komt?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij reed dit hele weekend heel anders dan vorige weekenden. Dat is echt heel mooi om te zien.
Hij reed gewoon snel en sterk, maakte acties. Was wel de mindere van Max in quali en eig ook in race, maar toch.
Mooi
Dat is toch minder dan anderhalve-pagina-binnen-twee-minuten-gevuld-met-gescheld-op-Vettel-genot.quote:
Waar heb jij het nou allemaal over? RBR heeft top faciliteiten en wordt een stuk beter gerund dan het stuurloze schip wat Ferrari heet.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut?
Natuurlijk zou Max als hij echt wat wil naar Ferrari of Mercedes moeten.
RBR is gewoon een subtop team wat net achter de 2 toppers hangt.
Heel leuk dat je af en toe eens mee kunt doen met de toppers, maar dat is niet zijn ambitie.
Daarnaast heeft RBR gewoon niet de mogelijkheden daartoe, Honda niet de kwaliteit en nee dat ligt niet aan dat het pas het 1e seizoen is.
En Max heeft nog nooit een kwaliteitsbeest verslagen.
Ook heel leuk je verhaal over Max en een team.
Ja in het voetbal kun je ook in de F-jes een heel leuk team hebben. Had Christiano Ronaldo zijn hele leven bij de F-jes moeten gaan zitten omdat hij zo leuk met het team kan samenwerken?
Zeker. Vloeken tieren etc.quote:
Ging het los hier ja?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is toch minder dan anderhalve-pagina-binnen-twee-minuten-gevuld-met-gescheld-op-Vettel-genot.
Dit. Die 2 knaapjes nemen het stokje over van Lewis en Vettelquote:Op zondag 14 juli 2019 21:08 schreef Gehrman het volgende:
De battles tussen Leclerc en Verstappen waren echt een genot. Die twee samen gaan nog voor heel wat vermakelijke GP's zorgen de komende jaren.
jammer dat Lewis geen battles nodig heeft voor P1quote:Op zondag 14 juli 2019 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Die 2 knaapjes nemen het stokje over van Lewis en Vettel
Zekerquote:Op zondag 14 juli 2019 21:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer dat Lewis geen battles nodig heeft voor P1
Als die F'jes niet lang geleden de champignons league 4x achter elkaar hebben gepakt, geen budget plafond hebben, en zojuist voor het eerst een eigen stadion kregen wel ja.quote:
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin. Alleen jammer van de SC en dat ze hem op een andere strategie zette. Trouwens wel absurd dat hij op zn ouwe harde banden nog de FL kan zetten die Bottas op nieuwe softs niet kan matchenquote:Op zondag 14 juli 2019 21:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer dat Lewis geen battles nodig heeft voor P1
Waren geen nieuwe softs.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin. Alleen jammer van de SC en dat ze hem op een andere strategie zette. Trouwens wel absurd dat hij op zn ouwe harde banden nog de FL kan zetten die Bottas op nieuwe softs niet kan matchen
Hamilton is natuurlijk niet zo slecht als sommige mensen hier ons willen doen geloven.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin. Alleen jammer van de SC en dat ze hem op een andere strategie zette. Trouwens wel absurd dat hij op zn ouwe harde banden nog de FL kan zetten die Bottas op nieuwe softs niet kan matchen
Nee, zeker niet. Het eigenlijk meer hopen op een open battle tussen Verstappen, LeClerc en Hamilton.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hamilton is natuurlijk niet zo slecht als sommige mensen hier ons willen doen geloven.
Waarin Bottas zowaar een keer terugsloeg! Dat heb ik nog nooit eerder gezien, laten we hopen dat hij dat vaker kan doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin.
Moest van Emilia, anders mocht hij er niet op vanavondquote:Op zondag 14 juli 2019 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarin Bottas zowaar een keer terugsloeg! Dat heb ik nog nooit eerder gezien, laten we hopen dat hij dat vaker kan doen.
Bottas zat op eigen verzoek op een tweestopper, maar kwam er onderweg achter dat een eenstopper ook had gekundquote:Op zondag 14 juli 2019 22:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Het eigenlijk meer hopen op een open battle tussen Verstappen, LeClerc en Hamilton.
Vandaag had Bottas eigenlijk moeten winnen, maar door het geluk van de kampioen ging dat feestje niet door.
De versie waar ze Kees Momma achter hebben gemonteerd is leuker.quote:
Die laatste ronde lieten de verhoudingen wel even zien.quote:Op zondag 14 juli 2019 21:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Vandaag had hij nog best een leuk gevecht met Bottas in het begin. Alleen jammer van de SC en dat ze hem op een andere strategie zette. Trouwens wel absurd dat hij op zn ouwe harde banden nog de FL kan zetten die Bottas op nieuwe softs niet kan matchen
Wel goed dat de regie toen juichende supporters liet zien..quote:Op zondag 14 juli 2019 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarin Bottas zowaar een keer terugsloeg! Dat heb ik nog nooit eerder gezien, laten we hopen dat hij dat vaker kan doen.
Tuurlijk, jochie.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:56 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zou Max als hij echt wat wil naar Ferrari of Mercedes moeten.
RBR is gewoon een subtop team wat net achter de 2 toppers hangt.
Misschien moet jij weer terug naar je marathonpunniken, want van Formule 1 heb je weinig kaas gegeten.quote:1
Lewis Hamilton Mercedes AMG Motorsport 223
2
Valtteri Bottas Mercedes AMG Motorsport 184
3
Max Verstappen Red Bull Racing 136
4
Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 123
5
Charles Leclerc Scuderia Ferrari 120
In ieder geval is het niet zo erg als MotoGP, waar we elke ronde naar pitborden en willekeurige monteurs zitten te starenquote:Op zondag 14 juli 2019 23:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel goed dat de regie toen juichende supporters liet zien..
Tot en met volgend jaar.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoelang heeft Vettel nog een contract bij Ferrari? Denk dat hij na dit seizoen wel wil stoppen.
waarom zou hij dat willen? Ik begrijp ook wel dat het niet zo lekker gaat maar zelf de stekker eruit trekken zie ik hem niet doenquote:Op zondag 14 juli 2019 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoelang heeft Vettel nog een contract bij Ferrari? Denk dat hij na dit seizoen wel wil stoppen.
De trolls moeten toch wat te doen hebben.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou hij dat willen? Ik begrijp ook wel dat het niet zo lekker gaat maar zelf de stekker eruit trekken zie ik hem niet doen
strategie van te voren bedacht.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Was wel genieten vandaag, totdat Vettel Max er af kleunde. Mooie gevechten op de baan. Jammer dat de uitslag beinvloed is door een safetycar.
Weet iemand waarom Max zo vroeg binnenkwam? Als hij hetzelfde had gedaan als Hamilton, was hij met 2 vingers in zijn neus 2de geworden.
Hij heeft duidelijk moeite met het gegeven dat hij een teamgenoot heeft die hem kan kloppen. Zag je ook in zijn laatste jaar bij Red Bull. Leclerc gaat alleen maar groeien en beter worden, dus de kans dat Vettel in een Ferrari ooit nog wereldkampioen wordt, wordt steeds kleiner.quote:
Op het moment dat Max samen met Leclerc ging pitten wist ik al dat het een vergissing was. Dus misschien is het voor jou achteraf, voor mij niet.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
strategie van te voren bedacht.
En achteraf hebben we allemaal de loterij gewonnen
Mja, achteraf is het mooi wonen.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
strategie van te voren bedacht.
En achteraf hebben we allemaal de loterij gewonnen
oh, maar dat zag ik tijdens de race ook. Maar het gaat om het team en het moment.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op het moment dat Max samen met Leclerc ging pitten wist ik al dat het een vergissing was. Dus misschien is het voor jou achteraf, voor mij niet.
Zelfs zonder safety car zou Hamilton gewonnen hebben, aangezien Bottas al binnen was geweest en nog een keer moest.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Was wel genieten vandaag, totdat Vettel Max er af kleunde. Mooie gevechten op de baan. Jammer dat de uitslag beinvloed is door een safetycar.
Weet iemand waarom Max zo vroeg binnenkwam? Als hij hetzelfde had gedaan als Hamilton, was hij met 2 vingers in zijn neus 2de geworden.
Hoezo? Hij had nog een keer moeten pitten. Dat kon hij nu onder de safetycar doen, maar als die er niet geweest was, had de vroege stop hem niet naar de 2de plek gebracht. Doorrijden en een 1-stopper doen zou hem een veel betere kans geven.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
oh, maar dat zag ik tijdens de race ook. Maar het gaat om het team en het moment.
RB zag het als een kans om voor Ferrari te komen. Dat lukte, maar het ging daarna niet zoals gepland. Was het plan wel geslaagd dan had Max tweede kunnen worden.
Hamilton is niet de enige coureur op de baan.quote:Op maandag 15 juli 2019 00:05 schreef sasquatsch het volgende:
Zelfs zonder safety car zou Hamilton gewonnen hebben, aangezien Bottas al binnen was geweest en nog een keer moest.
Onzin, Hamilton kreeg een gratis pitstop. Het plan van Bottas was om weg te rijden en dan na de tweede stop Hamilton op oude banden te pakken.quote:Op maandag 15 juli 2019 00:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs zonder safety car zou Hamilton gewonnen hebben, aangezien Bottas al binnen was geweest en nog een keer moest.
quote:
*laten we vanaf nu stoppen met dat gedoe over de naam*quote:
Ik ga er gewoon van uit dat max 2de was geworden hoor. Het verschil ten opzichte van bottas was geloof ik 11 seconden. Ik denk niet dat bottas met max in clean air die extra 8 seconden weg had kunnen rijden.quote:Op maandag 15 juli 2019 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Klinkt misschien gek, maar ik zat net te denken, dat Max nu eigenlijk meer heeft gewonnen, dan wanneer hij zonder race incident derde was geworden.
Okey, hij mag dan misschien wel ten opzichte van Leclerc 5 punten hebben verloren, maar hij wint 10 van zijn directe concurrent Vettel, die nog steeds voor Leclerc staat.
zonder race incident was Vettel hoogstwaarschijnlijk vierde geworden en dan had Max maar 3 punten gewonnen van Vettel. ( we gaan voor het gemak er vanuit dat Bottas tweede wordt )
Ik vind toch dat ze er met totaalpakket al knap dichtbij zitten. Een gat van 0,2 in kwalificatie op Silverstone had ik absoluut niet verwacht. Dan moet het op vermogen ook behoorlijk goed zitten.quote:Op maandag 15 juli 2019 07:56 schreef mikieu het volgende:
Honda moet onderin nog wat meer vinden, of zou Max toch nog wel veel last hebben gehad van de Turbolag?
Daarom, vorig jaar was het 8 tienden voor Verstappen en 1,2 seconden voor Ricciardo.quote:Op maandag 15 juli 2019 08:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vind toch dat ze er met totaalpakket al knap dichtbij zitten. Een gat van 0,2 in kwalificatie op Silverstone had ik absoluut niet verwacht. Dan moet het op vermogen ook behoorlijk goed zitten.
Maar zelfs als Max tweede was geworden dan had hij 18 punten verdiend. Laten we zeggen dat Vettel dan vierde was geworden dan kreeg hij 12 punten. dat was dan 6 punten winst op Vettel, Als Vettel vijfde was geworden en Max tweede dat had Max 8 punten winst opgeleverd, nog steeds niet de 10 punten winst op Vettel zijn directe concurrent. Dus ik bedoel te zeggen, los van het gemis van het podiumfeestje was de uitslag voor Max gisteren helemaal zo beroerd nog niet. En voor RBR is de uitslag zelfs nog beter met Gasly aan maximale punten.quote:Op maandag 15 juli 2019 07:26 schreef theclansman het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon van uit dat max 2de was geworden hoor. Het verschil ten opzichte van bottas was geloof ik 11 seconden. Ik denk niet dat bottas met max in clean air die extra 8 seconden weg had kunnen rijden.
Is ook goed. Maar je merkt heel erg dat er onderin niet genoeg was.quote:Op maandag 15 juli 2019 08:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vind toch dat ze er met totaalpakket al knap dichtbij zitten. Een gat van 0,2 in kwalificatie op Silverstone had ik absoluut niet verwacht. Dan moet het op vermogen ook behoorlijk goed zitten.
quote:Ik heb uit betrouwbare bron ( de nld mb) dat de botsing tussen vet en ver geen ongeluk was.
ferrari was bang dat lec gedemotiveerd zou raken als ver weer een plekje zou afpakken... ( Soort gas maar dan in het rood)
Om dit te verkomen is op hoog nivo besloten vet te offeren, zodat lec in relatieve rust P3 kan pakken en een behoorlijke veer in zijn reet kan steken ( wij weten beter)
Nu kan ik niet onthullen wie (de nld mb) is. Maar ik beloof dit op 14-07-2024 openbaar te maken.
Bleek had tijd over gezien hij niet bij Ziggo op de bank zat.quote:Op maandag 15 juli 2019 09:37 schreef BroesWillems het volgende:
Kom er net achter dat een bepaalde user die alles weet ook op tweakers zit:
[..]
Ik betwijfel of dat gelukt zou zijn, zeker gezien Bottas pace.quote:Op maandag 15 juli 2019 00:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin, Hamilton kreeg een gratis pitstop. Het plan van Bottas was om weg te rijden en dan na de tweede stop Hamilton op oude banden te pakken.
Prima, maar zeggen dat Hamilton sowieso zou hebben gewonnen is veel te gemakkelijk.quote:Op maandag 15 juli 2019 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat gelukt zou zijn, zeker gezien Bottas pace.
Dat biedt dan in ieder geval perspectief als ze er ondanks die lag al zo dichtbij zitten.quote:Op maandag 15 juli 2019 09:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Is ook goed. Maar je merkt heel erg dat er onderin niet genoeg was.
Ik lees net dat die lag er sinds Frankrijk is, dus ook in de race nog dus.
Uiteraard, ik had het dan ook over alle andere races.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De laatste 2 races waren aardig boeiend wat mij betreft..
twitter:SportmphMark twitterde op maandag 15-07-2019 om 08:28:16.@LewisHamilton had his own plan for winning the British GP that didn't look possible to the data analysts. this and more here:https://t.co/cEa4B0LfWh reageer retweet
De Hamilton-lofzang sla ik maar over, maar dit is toch wel grappig:quote:Op maandag 15 juli 2019 12:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:SportmphMark twitterde op maandag 15-07-2019 om 08:28:16.@:LewisHamilton had his own plan for winning the British GP that didn't look possible to the data analysts. this and more here:https://t.co/cEa4B0LfWh reageer retweet
Genoeg mensen die dit al jaren roepen maar niemand bij de FIA lijkt te luisteren... in plaats daarvan gaan ze juist nog verder de verkeerde kant opquote:What was happening here? Why were the cars able to follow closely and race wheel-to-wheel through such fast corners? The answer was that the tyres were slightly under-temperature with a track temperature of just 28-deg C. Which meant they were not overheating when you sat behind the car in front. But where was the aerodynamic forcefield that normally loses you 50% of your downforce once you’re within couple of car lengths? In this, the massive downforce of this generation of car dovetailed fantastically well with the track’s layout. Corners such as Copse, Maggotts, Chapel and Abbey are so easily flat you can afford to lose some downforce and still be right there. Especially with your tyres not overheating. It was a happy confluence that together with some relaxed race stewarding that allowed the drivers to take full advantage of this, was to make for some fantastic racing.
Vooraf dacht ik: Ferrari heeft rode banden, Max heeft gele banden, daar had Olav al genoeg over gesproken tijdens en na de kwalificatie wat dit inhoud en waarom de top teams graag proberen hun team te laten vertrekken met gele banden. Dat is dus dat Ferrari met rode banden hun banden snel zal verbruiken, daar hoorde je Olav tijdens de race nog steeds over, zoiets als Max jaagt op Ferrari ( Leclerc ) om die banden van hen te doen verslijten. Dan ga je er van uit dat Ferrari als eerste zijn pitstop moet houden, Die zie je ook vaak voor de wedstrijd de zogenoemde banden strategie, rode band gaat sneller naar binnen. En eigenlijk zoals Oostenrijk had ik verwacht dat Max zijn mediums zo lang mogelijk zou heel houden om uiteindelijk met veel nieuwere banden het voordeel te krijgen ten opzichte van Ferrari.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op het moment dat Max samen met Leclerc ging pitten wist ik al dat het een vergissing was. Dus misschien is het voor jou achteraf, voor mij niet.
Baan was koud, asfalt was nieuw. Rood tov geel is dan niet zo groot qua slijtage itt Spielberg. Zoiets kan ook een RBR strateeg wel verzinnen lijkt mequote:Op maandag 15 juli 2019 13:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vooraf dacht ik: Ferrari heeft rode banden, Max heeft gele banden, daar had Olav al genoeg over gesproken tijdens en na de kwalificatie wat dit inhoud en waarom de top teams graag proberen hun team te laten vertrekken met gele banden. Dat is dus dat Ferrari met rode banden hun banden snel zal verbruiken, daar hoorde je Olav tijdens de race nog steeds over, zoiets als Max jaagt op Ferrari ( Leclerc ) om die banden van hen te doen verslijten. Dan ga je er van uit dat Ferrari als eerste zijn pitstop moet houden, Die zie je ook vaak voor de wedstrijd de zogenoemde banden strategie, rode band gaat sneller naar binnen. En eigenlijk zoals Oostenrijk had ik verwacht dat Max zijn mediums zo lang mogelijk zou heel houden om uiteindelijk met veel nieuwere banden het voordeel te krijgen ten opzichte van Ferrari.
Dit was echt niet achteraf praat, maar voor af kon je hier toch wel duidelijk een strategie op aflezen. Achteraf ging het inderdaad anders, misschien een flatspot, of slechte banden management, waardoor max zijn gele banden net zo snel waren versleten, dan Leclerc zijn rode banden. Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik geloof ook dat RBR hierop heeft verloren. of foute strategie, of slechte banden management ten opzichte van Leclerc/Bottas.
het kan ook strategisch geweest zijn, uiteindelijk pakten ze Leclerc in de pitstraat wat op de baan ervoor niet lukte.quote:Op maandag 15 juli 2019 13:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vooraf dacht ik: Ferrari heeft rode banden, Max heeft gele banden, daar had Olav al genoeg over gesproken tijdens en na de kwalificatie wat dit inhoud en waarom de top teams graag proberen hun team te laten vertrekken met gele banden. Dat is dus dat Ferrari met rode banden hun banden snel zal verbruiken, daar hoorde je Olav tijdens de race nog steeds over, zoiets als Max jaagt op Ferrari ( Leclerc ) om die banden van hen te doen verslijten. Dan ga je er van uit dat Ferrari als eerste zijn pitstop moet houden, Die zie je ook vaak voor de wedstrijd de zogenoemde banden strategie, rode band gaat sneller naar binnen. En eigenlijk zoals Oostenrijk had ik verwacht dat Max zijn mediums zo lang mogelijk zou heel houden om uiteindelijk met veel nieuwere banden het voordeel te krijgen ten opzichte van Ferrari.
Dit was echt niet achteraf praat, maar voor af kon je hier toch wel duidelijk een strategie op aflezen. Achteraf ging het inderdaad anders, misschien een flatspot, of slechte banden management, waardoor max zijn gele banden net zo snel waren versleten, dan Leclerc zijn rode banden. Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik geloof ook dat RBR hierop heeft verloren. of foute strategie, of slechte banden management ten opzichte van Leclerc/Bottas.
Uhm nee dat is niet logisch?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Gasly tijdens de drie vrije trainingen beter dan zijn teamgenoot was. Dan was hij dat vandaag toch ook aangezien hij vijf seconden eerder over de finish komt?
Dat lijkt me logisch
Nee waar heb jij het over?quote:Op zondag 14 juli 2019 21:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou allemaal over? RBR heeft top faciliteiten en wordt een stuk beter gerund dan het stuurloze schip wat Ferrari heet.
Bij Ferrari evenmin getuige de huidige wk-stand. Dat zijn de keiharde cijfers zoals ze er staan en niet anders.quote:Op maandag 15 juli 2019 13:49 schreef bianconeri het volgende:
Bij RBR ga je komende tijd echt niet meedoen voor een titel.
Maar goed dan dat ze dit seizoen banden gebruiken die minder snel oververhitten dan die van vorig jaar.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Hamilton-lofzang sla ik maar over, maar dit is toch wel grappig:
[..]
Genoeg mensen die dit al jaren roepen maar niemand bij de FIA lijkt te luisteren... in plaats daarvan gaan ze juist nog verder de verkeerde kant op.
Het gerucht gaat dat hij volgend jaar waarschijnlijk vervangen wordt door Hulkenberg, las ik vanmorgen.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:05 schreef THEFXR het volgende:
Als Gunther Steiner die Grosjean er niet volgend jaar niet uitgooit, neem ik hem niet meer serieus.
Hoeveel wereldtitels heeft Ferrari de afgelopen 10 jaar gewonnen? En hoeveel Red Bull Racing?quote:Op maandag 15 juli 2019 13:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm nee dat is niet logisch?
[..]
Nee waar heb jij het over?
Als je naar een topteam als Ferrari kunt altijd doen. Ongeacht dat het nu minder gaat. Is in alles een vooruitgang tov RBR.
Bij RBR ga je komende tijd echt niet meedoen voor een titel.
quote:Op maandag 15 juli 2019 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij Ferrari evenmin getuige de huidige wk-stand. Dat zijn de keiharde cijfers zoals ze er staan en niet anders.
Ferrari is en blijft Ferrari.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoeveel wereldtitels heeft Ferrari de afgelopen 10 jaar gewonnen? En hoeveel Red Bull Racing?
Dat klinkt goed, Hulk is een gedegen coureur.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat hij volgend jaar waarschijnlijk vervangen wordt door Hulkenberg, las ik vanmorgen.
Net zoals McLaren + Williams? Naam zegt niets, Ferrari heeft ook periodes gehad waarin ze niets te vertellen hadden.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ferrari is en blijft Ferrari.
Zal altijd aan de top staan en blijven meedoen.
Toch is er dit jaar, op Canada na, altijd een RBR boven een Ferrari geëindigd.quote:Kijk naar RBR nu. Bungelen er wat achter. Af en toe een weekendje dat ze wel vooruit kunnen kijken.
Ferrari heeft een goede auto, maar is een chaos, RB is een georganiseerde machine.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ferrari is en blijft Ferrari.
Zal altijd aan de top staan en blijven meedoen.
Kijk naar RBR nu. Bungelen er wat achter. Af en toe een weekendje dat ze wel vooruit kunnen kijken.
Qua tactiek bungelt Ferrari ver onder Red Bull en dat al langere tijd. Max moet daar niet heen willen als daar geen verandering in komt. Ze hebben weer een Engelsman nodig.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ferrari is en blijft Ferrari.
Zal altijd aan de top staan en blijven meedoen.
Kijk naar RBR nu. Bungelen er wat achter. Af en toe een weekendje dat ze wel vooruit kunnen kijken.
jammer wel hoor, ik had er na vorig jaar goede hoop op dat ze het dit jaar Mercedes lastig(er) zouden kunnen maken.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ferrari heeft een goede auto, maar is een chaos, RB is een georganiseerde machine.
Dus Max moet niet naar Ferrari gaan, dat wordt oorlog.
als het maar geen Italiaan is, wat dat betreft heel jammer dat Schumacher er niet is, die had ik wel gezien in een teammanager positie.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Qua tactiek bungelt Ferrari ver onder Red Bull en dat al langere tijd. Max moet daar niet heen willen als daar geen verandering in komt. Ze hebben weer een Engelsman nodig.
Klopt. Te trots om iemand van buitenaf aan te trekken denk ik.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het maar geen Italiaan is, wat dat betreft heel jammer dat Schumacher er niet is, die had ik wel gezien in een teammanager positie.
Zo'n gerucht is denk ik gebaseerd op een ongelukkige Hulkenberg bij Renaultquote:Op maandag 15 juli 2019 14:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat hij volgend jaar waarschijnlijk vervangen wordt door Hulkenberg, las ik vanmorgen.
En op het gerucht over Ocon naar Renault nadat Wolff zei dat Ocon vrij is om naar een ander team te gaan. Renault wil nl. graag een Franse coureur (en ze waren vorig jaar naar het schijnt bijna rond met Ocon toen Ricciardo ineens toehapte).quote:Op maandag 15 juli 2019 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo'n gerucht is denk ik gebaseerd op een ongelukkige Hulkenberg bij Renault
wie weet halen ze Vettel wel terug als die het niet meer ziet zitten bij Ferrariquote:Op maandag 15 juli 2019 15:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dan moet je vooral naar Haas gaan, als je ongelukkig bent bij Renault. Ik denk dat Hulkenberg zijn frustraties vooral komen door het feit dat hij zijn carrière langzaam maar zeker in duigen ziet vallen. Uiteindelijk is hij gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Als Red Bull zijnde zou ik hem wel naast Max zetten trouwens. Hij is wel een stuk stabieler dan een Gasly of Kvyat.
Ik zou eerst even willen zien wat Gasly ervan bakt de komende paar races. Als-ie in vorm blijft zoals-ie afgelopen weekend was, is er absoluut geen enkele reden om 'm te vervangen.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Uiteindelijk is hij gewoon niet zo'n bijzondere coureur. Als Red Bull zijnde zou ik hem wel naast Max zetten trouwens. Hij is wel een stuk stabieler dan een Gasly of Kvyat.
Volg je echt niet..quote:Op zondag 14 juli 2019 20:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik, die 10 seconden die je roept kloppen niet.
Mijn mondhoeken winnen het door dit flimpje iig niet van de zwaartekracht.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:46 schreef maan_man het volgende:
Vaak ben ik niet zo van de bewerkte filmpjes, maar deze deed mij glimlachen: https://www.dumpert.nl/me(...)ettel_uitgelekt.html
Eerder op het feit dat Grosjean fouten blijft maken en Ocon genoemd wordt in de plaats de Hulk bij Renault.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo'n gerucht is denk ik gebaseerd op een ongelukkige Hulkenberg bij Renault
Ah das ook zoquote:Op maandag 15 juli 2019 15:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En op het gerucht over Ocon naar Renault nadat Wolff zei dat Ocon vrij is om naar een ander team te gaan. Renault wil nl. graag een Franse coureur (en ze waren vorig jaar naar het schijnt bijna rond met Ocon toen Ricciardo ineens toehapte).
Ocon naast Ric, ja, dat wil ik wel eens zien idd.quote:Op maandag 15 juli 2019 16:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah das ook zo
Ik heb het te doen met Hulkie
Ocon terug zou wel tof zijn, zeker als hij gedold wordt door zijn teamgenoot
Nou, mij niet.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:46 schreef maan_man het volgende:
Vaak ben ik niet zo van de bewerkte filmpjes, maar deze deed mij glimlachen: https://www.dumpert.nl/me(...)ettel_uitgelekt.html
coolquote:Op maandag 15 juli 2019 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
Nog even schaamloos een filmpje van gisteren:
https://imgur.com/a/4fAsPnb
Wat doen die 2 in het midden die de luchtinlaat vasthouden??quote:Op maandag 15 juli 2019 21:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
absoluut interessante race.
Red Bull heeft het wereldrecord pit stop afgepakt van Williams
Auto stabiel houden, je pakt hem voor en achter in het midden op, je wiebelt dus makkelijk van links naar rechts.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat doen die 2 in het midden die de luchtinlaat vasthouden??
Meh, ik vond die van Vettel beter.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:46 schreef maan_man het volgende:
Vaak ben ik niet zo van de bewerkte filmpjes, maar deze deed mij glimlachen: https://www.dumpert.nl/me(...)ettel_uitgelekt.html
Correct.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Auto stabiel houden, je pakt hem voor en achter in het midden op, je wiebelt dus makkelijk van links naar rechts.
Dat Ferrari het minder doet heeft niks te maken met de auto, dat RBR het goed doet heeft vooral te maken met Max Verstappen. Ferrari heeft de auto, RBR heeft het ultieme racetalent. Ik zeg voeg je deze samen, dan heeft Hamilton meteen een enorm probleem erbij.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij Ferrari evenmin getuige de huidige wk-stand. Dat zijn de keiharde cijfers zoals ze er staan en niet anders.
Tot op de millimeter lijkt me sterk. Het is vooral om de boel stabiel te houden en kantelen tegen te gaan.quote:Op maandag 15 juli 2019 21:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Correct.
Het wiel gaat alleen los als ze wielgun op de millimeter nauwkeurig goed positioneren.
Mocht je ooit de kans krijgen, probeer het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |