HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De aero regels voor 2019 | Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? | Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
ChevyCaprice | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Je vindt hem zo goed dat je z’n naam verkeerd spelt? | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
![]() | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Ferrari toch naar softs, faal tactiek confirmed. | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Mourinho ![]() Carlos ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Het zal wel aan mij liggen maar snap echt niet wat ze aan het doen zijn laatste kwalificaties. | |
ChevyCaprice | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Albon ![]() | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Wellicht bewijzen ze mijn ongelijk, maar ik snap helemaal niets van de bandenstrategie van Ferrari. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Ik ga Sainz maar weer voor Norris wisselen inde manager. Die ruil heeft verdomd slecht uitgepakt | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
topics dit weekend niet genummerd? | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Albon BTW ![]() | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
Norris en Albon doen het goed tot dusver. En wat is Ferrari in vredesnaam weer aan het doen qua strategie? ![]() | |
Aquarii | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43 |
![]() | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Ferrari zelf ook niet. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Fipo | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Niet alleen in de kwalificaties hoor ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Hoezo weet jij nu al dat het de verkeerde strategie is? | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Ow kut ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Ferrari is gewoon Ferrari aan het zijn, die hebben altijd last gehad van tactiek op orde krijgen. | |
Mothzor | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
2-stopper misschien? | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Mooi dat Gasly gewoon op de mediums mag starten. Die lijkt een goed weekend te draaien | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Omdat het ferrari is? | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
Scheelde niet veel. | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:44 |
lag ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
| |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
Ik zou die Norris volgend jaar graag bij een topteam willen zien. | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
Because Ferrari | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
Pole pakken en bijna winnen bedoel je? | |
potjecreme | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:45 |
Waar is Ferrari mee bezig? | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Mijn brein. Lag. Vandaag. Proost ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Al die zogenaamde experts hier over bandenstrategie ![]() | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Daar zit hij al, tenminste, ze zijn op weg om weer een topteam te worden. | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
ze houden gewoon niet van geel | |
potjecreme | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Pole pakken en niet winnen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Flinke lag ![]() ![]() | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
McLaren is volgend jaar een topteam ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
AAh, jij hebt Q3 al gezien? | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46 |
Hij moet weer even ![]() Poll: Wie pakt P6 voor de kwalificatie op Silverstone? • Gasly • Norris • Ricciardo • Je moeder Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 15:47:20 ] | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:47 |
Ik zeg niet dat het verkeerd is. Ik vraag me af wat ze aan het doen zijn. Waarom zou je de gele band überhaupt gebruiken? Zand in de ogen strooien van de concurrentie? | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:47 |
Als het morgen regent maken die banden niks uit | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:47 |
Maar dat lag niet aan de strategie in Q3. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:47 |
Bandenslijtage is ontzettend hoog, lijkt mij dat een start op een band die harder is en langer meegaat je meer opties geeft in de race. Nu moeten ze weer na 10 rondes naar binnen en komen dan in verkeer terwijl merc en rb een gat kunnen trekken voor een gratis stop. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:47 |
Wat? Als je Ferrari's track record op het gebied van tactische blunders erbij pakt.... niet best die bodem. | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Een regenrace zou mooi zijn. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Bedankt meneer de expert. | |
Maver24 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Als de rode de beste strategie is dan hadden Mercedes en Red Bull dat ook wel gedaan. Waarom zou je anders op geel beginnen. Doornbos heeft het over uit de hoge hoed. Helemaal niet. Want mercedes en red bull hadden heel makkelijk op rood de tijd kunnen rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Mijn strategie is om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 15:49:00 ] | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Mogelijk wel aan de strategie in Q2. | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:48 |
Mercedes zal zo wel weer de knopjes opendraaien en met een halve seconde verschil de pole pakken. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Starten op de rode banden dus. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Alle Party modes aan | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Ik zie McLaren er wel weer komen, maar weet niet of dat volgend jaar al is. Zou er wel meteen voor tekenen. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Nope. | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
![]() | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Weet je niet. | |
Fer | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Die knopjes heeft Ferrari (en Renault) ook | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:49 |
Gaat Seb Lec towen? | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
Mercedes naar P1. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
all weathers. geen zin in dat gekut als ik een keertje naar onze oosterburen moet. | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
Merc en RBR starten op geel, Ferrari op rood... | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
Ben geen expert hoor ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
Jawel. Leclerc's strategie in de race had daar niets mee te maken. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
![]() | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:50 |
Ongetwijfeld | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
Hammertime! | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
Nee hoor. Red Bull en Verstappen wonnen de race door fantastisch bandenmanagement. | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
De banden waarop je start heeft niets met de strategie van je race te maken ? ![]() | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
Zou leuk zijn als Bottas dat wordt. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
Je Moeder, DOTD ![]() Poll: Wie pakt P6 voor de kwalificatie op Silverstone? • Gasly • Norris • Ricciardo • Je moeder Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
Klopt. En nu? | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51 |
In dit geval niet. Hij had best net zo lang als Verstappen door kunnen gaan. Maar hij moest een undercut voorkomen. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52 |
Combinatie van factoren zal het zijn geweest. De geniale race van Max en goed management van rb zal daar zeer zeker aan hebben bijgedragen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52 |
Bottas ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 15:52:48 ] | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52 |
Heeft Honda een partymode? | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52 |
![]() | |
Mothzor | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:52 |
En daar klapt F1 TV eruit ![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Bier drinken ![]() | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Ferrari stelt teleur. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Niet perfect...![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Jep, al sinds vorig jaar. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Nou ja, Mercedes snelste in Q3, wat een verrassing. | |
Maver24 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
En toen lag mercedes een halve seconde voor 😂😂😂 | |
S95Sedan | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Ja Plus Vtec | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Gelukkig geen gaten naar merc van meer dan 1 seconde ![]() | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Mol wil de tijd van Hamilton als geweldig neerzetten, komt Valtteri er meteen dik onderdoor ![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Ja. VTEC noemen ze die partymode ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:53 |
Max sneller dan de Ferrari's voorlopig | |
PzKpfw | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
Ferrari nu al een faal race met de start op de zachte band. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
Ferrari had ik wel sneller ingeschat in Q3. Maar wellicht in de tweede run nog. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
Die banden roken op als ze te lang achter anderen zitten. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
Die oranje leeuw ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
Doornbos weigerde ook al om Bottas te noemen. Zoals ik al zei, het was weer gezellig op het Mercedes event. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:54 |
![]() | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Ferrari wacht niet eens meer tot zondag om hun race te verkloten ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Ferrari krijgt de soft weer nauwelijks aan het werk. | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Seb moet Lec gewoon towen zodat Lec P1 kan veiligstellen. | |
DKUp | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Ferrari gaat echt lekker. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Hoezo kunnen/mogen ze in de Q wel 2 auto's tegelijk servicen en tijdens de race niet? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Gasly sneller dan Vettel Gasly WDC confirmed ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Misschien kan iemand ze vertellen dat de race morgen pas is? ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Hamilton gaat natuurlijk alsnog gewoon pole pakken. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:55 |
Moeten nog meer Italianen aannemen. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:56 |
![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:56 |
Dat is wel een groot probleem. Die gaan het morgen weer afleggen tegen een Red Bull denk ik ![]() | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:56 |
p3![]() | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:57 |
Geef nog wat inkoppertjes zou ik zeggen ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:57 |
Met dat nieuwe asfalt lijkt het mij niet dat die softs lang meegaan maargoed. | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:57 |
Het hele weekend gaan die banden er nogal gauw aan bij Ferrari. Vooral links voor. En ze lijken het beter te doen op de mediums. Maarja het zal wel aan mij liggen dan en Ferrari is geniaal. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:57 |
Hangt ook een beetje van het weer af. | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:57 |
Albon trouwens wel netjes dat die in de Q3 zit. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:58 |
Jij weet inderdaad helemaal niets, dat klopt. | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 15:59 |
Leg jij het maar uit dan. | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Charles gaat hem pakken | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
kut Leklerk | |
Maver24 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Bottas !!! | |
Wereldgozer | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Lekker voor je ham | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Gelukkig gewoon weer een Mercedes eerste startrij ipv al dat rare gebeuren van de vorige race. | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Bottas ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Wel lekker dicht bij elkaar hoor ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Het is leqlerc. | |
ChevyCaprice | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:01 |
Zo dan ![]() | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Vettel ![]() | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Gasly ook best netjes gedaan dit keer. | |
PzKpfw | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
We zien het. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Leclerc wel, Vettel niet. RBR zit er toch dichter bij dan begin van het jaar. | |
Zorro | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Laatste sector Charles doet hem de das om. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Leuk voor gasly, lekker in de buurt van Max. Hopelijk een goede race morgen. Tikje voor ham in zijn thuis gp, maar die knalt bot wel voorbij morgen. Bij Vet moet iets mis zijn vermoed ik, is wel erg langzaam. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Terug naar P4![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Jezus Foptas, koop eens nieuwe kleren voor je vrouw; dit is toch geen porum ![]() | |
Funzel | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Oef, dat was best spannend ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:02 |
Absoluut. Die kan morgen eindelijk eens fatsoenlijke punten pakken | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
Gelukkig zit ik er naast dit keer ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
Sjarls ![]() | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
Tijd voor het Vettelwebcareteam. | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
0.183 vanaf pole gaat wel echt de goede kant op. | |
Funzel | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
Poep start en dan beginnen vanaf plek 10 ![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
![]() | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:03 |
En weer een kwalificatie voor Bottas... Hamilton laat het voor de absolute legende die hij moet zijn wel vaak liggen in de kwalificatie. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:04 |
Sjarls de Kerk ![]() | |
Marcoss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:04 |
Vrouwen doen dat meestal zelf wel he | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:04 |
Spannend hoor.....Mercedes en Ferrari P1,2,3 | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:04 |
Lijkt haast wel alsof die er helemaal geen zin meer in heeft ofzo sinds Canada. | |
Marcoss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:04 |
Poepstarts horen vooral bij z'n teamgenoot | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Mja, meestal zet ie Bottas dan gewoon aan de kant in de eerste bocht. Hopelijk deze keer eens niet. | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Drie tienden is nog steeds veel, maar voor zijn doen is het wel een hele verbetering ja. Als hij dit zo structureel kan doen en het in de race kan verzilveren, dan kan hij ook gewoon structureel top 6 rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Dus de andere teams moeten harder werken om de auto goed te krijgen. | |
Smoofie | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Vettel's DRS had in Q1 problemen, was dat opgelost? | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Tegenover Foptas. Dat is nog wel het ergste. Laten we maar zeggen dat Lewis geluk heeft dat Max, Ocon, Russell of Norris niet in die 2de Merc zitten. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Beide mercs maakte foutjes. Maar ziet er wel goed uit | |
Kapitein_Schavuit | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Best crowd ever Great crowd!!!! ![]() ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Bij Leclerc staat het ook niet echt in verhouding tot zijn tijd op de mediums. Voor de tweede keer op rij outqualified door Leclerc! | |
Gruj0 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:05 |
Wat zei ik? ![]() | |
tralalala | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
BEST FANS | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Great crowd. Best fans. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Bottas is en blijft een pannenkoek als het er op aan komt. Ik zie hem niet winnen. | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Outqualified door Gasly. | |
Marcoss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Dit is een bijzonder rijtje | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Ik ook niet, maar we moeten toch ergens op hopen niet? | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:06 |
Ook in hun 2e run? | |
Doevelaer | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
BEST FANS GENOT | |
Smoofie | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
Hopelijk kan leclerc op de softs de mercs inhalen bij de start | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
Dat klopt. des te vreemder dat ze op soft gaan starten. Vettel was sowieso aan het worstelen met zijn auto. | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
Alsof je naar Wimbledon aan het kijken bent, stilte en wat klappen. Was in Oostenrijk wel anders, Brazilië zijn ze ook gek ![]() | |
Nober | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
![]() | |
Tarado | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
en Ferrari weer op softs bij de start, wordt weer een moeilijke zondag voor ze | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
Dat zijn samen met Sjarls de coureurs van de komende 10-15 jaar ![]() | |
RamboDirk | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:07 |
Je hoort hem dit zelden zeggen, komt oprecht en gemeend over! | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:08 |
Wel hoopvol dat de onderlinge verschillen een stuk kleiner zijn dan in het begin van het seizoen. | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:08 |
Het blijven stugge Britten natuurlijk ![]() | |
tralalala | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:08 |
F2 genot zo op het open net | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:09 |
![]() | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:10 |
Is die blonde al Blacked door Lewis? ![]() | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:11 |
Nu hopen dat Vestappen de start niet verneukt | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:12 |
Hamilton, "de beste qualifier uit de geschiedenis van de F1", alweer verslagen door invalkracht Bottas. | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:12 |
Benieuwd hoe Weltschmertz deze faal van Vettel weer recht gaat praten. ![]() | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:12 |
Cijfermatig klopt het. Maar ja... | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13 |
![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13 |
Juist wel. You didn't see what happened last time? | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13 |
Met de Renault achterin ging dat stukken beter. Volgens mij is Max dit seizoen zo een beetje de meeste plekken verloren bij de start, al heb ik daar geen bron of cijfers van. Gevoelskwestie zegmaar. | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14 |
Gevoelskwestie. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14 |
De logica ontgaat mij ook, op zich is soft een voordeel bij de start, misschien willen ze zo snel mogelijk uit de weg hebben. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14 |
Volgens mij alleen in Oostenrijk, de rest in positie gebleven. Maar puur op snelheid van starten loopt het niet al te lekker met Honda. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:14 |
Ja maar dat kan ie niet blijven doen Start moet gewoon goed zijn...punt | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:15 |
Het is geen voordeel als je op P6 staat... | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:16 |
Ik verwacht eigenlijk een medium-hard strategie bij de meesten. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:17 |
Max is tevreden... | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:17 |
Het leidde wel tot leuk commentaar. "Vettel has gone soft again! Well... his tires, not Vettel himself." | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:18 |
Vettel exit confirmed | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:18 |
![]() | |
tralalala | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:18 |
Max gaat winnen morgen. Koekoek. MODE 11 | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:18 |
Er was met de Renault een periode waarin Verstappen juist heel veel moeite had met de start. Ook vaak van die anti-stall issues volgens mij. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:19 |
Vtec yo! | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:20 |
Van? | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:20 |
Morgen een overzichtje hoeveel PK's iedere auto heeft | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:22 |
Norrisgod! | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:23 |
Ook niet, cijfermatig heeft hij de meeste poles, maar dat is wat anders dan de beste qualifier. Ik zou zeggen dat de beste qualifier in de geschiedenis van de F1 slechts bij hoge uitzondering wordt outqualified door zijn teamgenoot. Dat is bij Bottas, Rosberg en Button nooit het geval geweest. Een cijfermatige onderbouwing zou een vergelijking zijn met andere coureurs wat betreft hoe vaak ze verslagen zijn in de kwalificatie. Anders is het vooral een bewijs van hoe goed de auto is. Ik schat dat Hamilton zo'n 100 keer outqualified is, en Schumacher en Senna meer in de buurt van een keer of 10. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:23 |
fixed | |
J.A.R.V.I.S. | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:23 |
Ik vind het een toppertje ![]() | |
Marcoss | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:23 |
Oostenrijk was de 1e race in lange tijd waar hij posities verloor na de start, geloof ik | |
Justevo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:25 |
Albon is wel beetje een deusje. | |
TAV74 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:26 |
En toch doet hij het beter dan ik verwacht had. | |
ShaoliN | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:28 |
Ferrari en RBR zitten er toch lekker bij. Met nog een spec4 in het vooruitzicht wordt het miss toch nog leuk dit jaar. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:33 |
Hamilton verklootte vorig jaar zelf zijn start, Raikkonen kreeg wel straf en Hamilton kreeg een SC ipv een VSC omdat Leclerc was gecrashed en er nog net een stukje van zijn auto boven de horizon uitkwam. | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:34 |
Michel Bleekemolen morgen in de studio ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:37 |
Een godheid? | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:37 |
Probleem is ook gewoon dat hij vaak strijd met Ferrari. Dan zie je dat hij wel een goede start heeft, maar met een wat langer recht stuk gewoon te veel vermogen tekortkomt. | |
Tarado | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:37 |
vanaf pole wel maar nu lijkt het me een moeilijk verhaal | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:38 |
Deze had ik niet gezien....![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:39 |
Stroll ![]() | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:39 |
Volgens mij verbeterde ze hun eerste sector al niet dus was geen optimaal rondje | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:41 |
Wat een onzin weer. He weet nog niet eens wie er de komende 5 jaar nog doorkomen, laat staan de komende 10 a 15. Alsof er hierna geen toppers meer kunnen komen | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42 |
Haha, lekker doorzichtig weer. Laten we het na deze kwalificatie hebben over de capaciteiten van Hamilton. Dan valt de faal van Vettel wellicht niet zo op... | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42 |
Het zou me ook niks verbazen als het gewoon weer een fuck up van Ferrari is. | |
Tinos85 | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42 |
Goeie start van Perez was dat ja ![]() | |
sebaz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42 |
Sorry als het al 10 keer gezien/vermeld is maar start Max nu op softs of mediums? Ben op het circuit en heb even gemist of Max had verbeterd in Q2 op softs ![]() | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:42 |
Paar duizendste. Hoeveel was het verschil tussen LeClerk en jouw wonderboy? | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:43 |
Medium. | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:44 |
Wel handig dat je tegenwoordig alles kunt opnemen bij Ziggo Maar waarom neemt ie dan ook alle herhalingen op? ![]() Zo is je ruimte natuurlijk snel gebruikt ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:49 |
Kappen. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:50 |
Ik heb Vettel nog niet gehoord. Bij ziggo zeiden ze dat ze hem graag voor de microfoon wilden hebben maar blijkbaar is dat niet gelukt, wellicht wilden ze toch niet zo graag. Ik wijs er alleen even op dat Ziggo de feiten verdraait om Hamilton beter af te schilderen dan hij is. Anders leg je even naast elkaar hoe vaak Hamilton en Vettel verslagen zijn door hun teamgenoot in de kwalificatie. Zelfs met Vettels rampjaar in de RB waarmee hij niet over weg kon zal dat minder zijn Hamilton, die ook dit jaar weer vaker verslagen is door invalkracht Bottas dan Vettel door het aanstormende talent Leclerc. | |
Tarado | zaterdag 13 juli 2019 @ 16:58 |
toch verrassend op dit circuit al verbeterde Bottas zich ook niet meer de 2e keer | |
Vliegbaard | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:03 |
Aandoenlijk bijna ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:05 |
Vast een 2e rijders circuit dit. | |
motorbloempje | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:06 |
Ben al een tijdje redelijk inactief hier; Zijn er nog mensen die serieus op Weltschmerz ingaan? ![]() | |
Dutchguy | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:08 |
Toch een raar idee dat we in het begin van het seizoen dachten en hoopten dat het dit seizoen tussen Hamilton en Vettel zou gaan en Vettel doodleuk zesde staat op de startrij. De deceptie van het seizoen. | |
Jane | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:17 |
Ik kwam hier voor antwoord op de vraag waar Leclerc/Ferrari in Q2 in godsnaam mee bezig waren, maar jullie weten het blijkbaar ook niet. Waarom überhaupt die moeite doen op geel als je toch op rood wil starten? | |
HiDiHo | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:20 |
Misschien om geel in te rijden? | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:29 |
Vettel staat wel gewoon vierde in het kampioenschap met een redelijke voorsprong op Leclerc en dat de Mercs weer enorm hebben lopen sandbaggen in Barcelona was ook niet bepaald iets dat mensen verbaasde. ![]() | |
Jane | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:31 |
Tja... ik denk zelf dat ze er misschien in Q2 achterkwamen dat ze het niet gingen winnen van Mercedes in Q3 en dat Leclerc op rood wil proberen gelijk voor de Mercs te komen om ze hopelijk de hele race achter zich te houden. Ik betwijfel of dat dan zal lukken, maar goed... Als ik Verstappen was zou ik maar een beetje uit de buurt blijven van de eventuele startcrash die dat kan opleveren. ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:34 |
Je komt alleen pochen als je op de tribune zit, alsof dat interessant is. | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:34 |
Dat vonden meer mensen hier waaronder ik een opmerkelijke keuze inderdaad. Maar daar mag je van fir3fly niets van vinden kennelijk. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:36 |
Ja, roepen dat Ferrari het nu alweer verkloot heeft is 'er iets van vinden'. Uh huh ![]() | |
Dutchguy | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:39 |
Ik vind Vettel anders bijzonder goed in sandbaggen dit seizoen. Hij blijft het maar volhouden. ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:44 |
Mensen zetten er vraagtekens bij. Leg jij het eens uit dan aan al die "zogenaamde experts over banden strategie". | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:44 |
Dat is onwaar. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:48 |
Ferrari heeft dit jaar nog geen race gewonnen, als ze het zelfde doen als Mercedes verliezen ze blijkbaar dus. Een aantal jaar terug had Ferrari de tactiek om express op zachtere banden te starten dan Mercedes om zo een net iets beter te kunnen starten en ze hopelijk te passeren en dan vervolgens de Mercedes er achter te houden die dan last krijgt van dirty air/minder downforce/moeilijker banden management terwijl ze proberen te passeren. Ik denk dat ze nu Mercedes niets wijzer wilde maken over hun tactiek. Door Vettel en Leclerc beiden op een andere band te laten rijden weet de competitie niet wat ze van plan zijn. Leclerc kon toen op het laatst de mogelijkheid om een alternatieve strategie te kiezen tov de Mercs. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:50 |
Vorige race ging de strategie toch best goed voor Leclerc? Vettel had zn problemen in de Q3 dus is lastig beoordelen, maar Leclerc finishde voor 2 merc's. In 8 van de 9 races had je als je voor 2 mercs was gefinished gewonnen. | |
Jane | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:54 |
Ja, ik denk ook dat dit de redenatie is, idd. Of het werkt zullen we zien. Ik heb mijn twijfels, aangezien je vervolgens in het verkeer terechtkomt na je vroege pitstop. Maar de Ferrari-modellen zullen wel uitwijzen dat dit een winnende strategie is, anders probeerden ze het niet nog een keer. | |
ShaoliN | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:56 |
Het enige wat ik mij kan bedenken is een 2 stopper. Rood geel rood of rood wit rood ofzo. En zo dus een nieuwe set softs over houden. Ik kan er anders ook niet bij. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:56 |
Welk verkeer? De top 6 rijdt vaak zo veel harder dan iedereen erachter dat ze meestal wel een vrije pitstop kunnen maken. En bovendien, dat 'verkeer' rijdt op dezelfde zachte band dus moet rond dezelfde ronde een stop maken. | |
M.Melandri | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:57 |
Ook alleen maar omdat Leclerq kapot ging in Bahrein. | |
ShaoliN | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:58 |
Nee dat is wel degelijk waar. Ik ken iig 3 mensen die hun vraagtekens hebben. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 17:59 |
Ferrari verklootte wel de pitstop van Vettel, anders was die derde geworden. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:02 |
Vettel had anders ook flink pech dat hij niet deel kon nemen aan een kwali waarbij de ferrari sterk genoeg was voor pole. | |
Jane | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:03 |
Vettel was op zondag eigenlijk gewoon beter dan Leclerc in Oostenrijk. | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:04 |
Die is dan ook van vorig jaar. Sirotkin in de Williams. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:04 |
Iedere week weer ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:05 |
Dat is Stroll niet | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:05 |
ik hoop dat Bottas morgen na de leiding de start behoud, tenzij er een rode of blauwe auto voor kan komen natuurlijk ![]() | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:05 |
LeclerQ die een Kimi doet bij Hamilton | |
XL | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:15 |
Nou ja, 2 en 4 starten in de binnenbocht en ruimte geven hoeft niet meer hebben we in Oostenrijk geleerd. | |
vosss | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:16 |
Ruimte geven hoeft nooit als de bocht van jou is. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:17 |
Dat is onzin. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:18 |
Je schattingen zijn behoorlijk ver naast de werkelijkheid Hamilton 134-73 http://www.f1-facts.com/stats/teammates/L.Hamilton Vettel 136-62 http://www.f1-facts.com/stats/teammates/S.Vettel Schumacher 227-78 http://www.f1-facts.com/stats/teammates/M.Schumacher Bij Senna zit je nog in de buurt: 140-12 http://www.f1-facts.com/stats/teammates/A.Senna Als je statistieken gebruikt, moet je ze niet zelf verzinnen. | |
Tijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:22 |
De regel dat je ruimte moet laten, gaat over de situatie dat je iemand achter je probeert te houden. Wanneer je verdedigt mag je niet iemand de muur in rijden. Bovendien gaat dat over het moment voor de bocht, niet tijdens of erna. | |
XL | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:24 |
Ik gooi alleen de olie op het vuur jongens. Ben kamp Max/Fia in deze kwestie. En volledig daarvan overtuigd. | |
Nieuwschierig | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:48 |
Toch ben ik benieuwd welke gevolgen de uitspraak over Oostenrijkse kwestie in de praktijk gaat geven. De grens tussen 'de bocht en de racelijn is van jou' en een divebom is soms flinterdun. Sommige analisten hebben zelfs voorspeld dat de genomen beslissing op termijn het einde van de F1 gaat worden | |
XL | zaterdag 13 juli 2019 @ 18:56 |
De binnenkant niet verdedigen zal niet meer gebeuren en de coureurs weten dondersgoed of ze er voorbij zijn. Een rondje eerder liet Max plek, want hij zat niet goed. Rondje later was het zijn bocht. Leclerc is gewoon een onervaren jonkie met een rookiefout. Dat mag ook prima met zo weinig ervaring. | |
ESF1Gamer | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:02 |
Moeten ze beter de racelijn verdedigen | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:03 |
Die bestaat nu dus niet meer. Was op zich al een tijdje zo, maar deze uitspraak verstevigt dat alleen maar. Vanaf nu dus alleen nog maar DRS-divebombs en geen echte inhaalacties meer. Verdedigen is in F1 vrijwel onmogelijk gemaakt. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06 |
mediums. Gele band in q2 gebruikt, dus er zou voordeel moeten zijn ten opzichte van ferrari. | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06 |
valt best mee. Er is zat ruimte voor een potje stevig verdedigen. Leclerc liet aan de binnenzijde een gat vallen waar een vrachtwagen nog doorheen past | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:08 |
Zijwaarts. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:09 |
Hoe dan? Binnenkant verdedigen mag niet. Zie Verstappen vs Bottas op Monza. Buitenkant mag ook niet want de aanvaller mag je gewoon van de baan duwen. | |
FoppeBoppe1986II | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:11 |
Ik hoop ook dat Bottas na de leiding de start behoudt ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:14 |
Hoezo niet? De verdedigende partij mag gewoon de lijn kiezen zolang de aanvallende partij er niet naast zit. Je wilt racen zien, niet een jurysport. Je moet meer toestaan en ja, soms kan dat in tranen eindigen. Dan weet je ook weer tot hoever je kunt gaan. | |
XL | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:18 |
Als Max bij het terugkomen van die actie hem niet had geraakt was Bottas hem nooit voorbijgekomen. Gewoon de lijn naar buiten rijden, dan was Bottas zonder contact rechtdoor gegaan. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:19 |
Ik ben benieuwd of we morgen mode 11 genot krijgen. | |
XL | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:19 |
Denk het wel. De leiding grijpt nooit in bij een mercedes op de eerste plek. Zal dus gewoon mogen starten. | |
Evenstar | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:21 |
Jij kraamt zoveel onzin uit dat je het waarschijnlijk zelf echt gaat geloven. Verdedigende partijen moeten soms ook gewoon accepteren dat ze verslagen zijn. Als ze buiten de baan gaan rijden om hun punt te maken zegt dat toch genoeg. Je trekt nu conclusies uit je grote hoed en probeert ze aan te bieden als feiten. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:22 |
Dat is dus niet verdedigen. Dan mag de aanvallende partij altijd gewoon hem er naast zetten en dan heeft hij al gewonnen. Dat is dus het probleem he. De idiote regel dat je iemand van de baan mag drukken bij het uitkomen van de bocht slaat echt nergens op, er is ook geen enkele andere klasse waar dat gewoon wordt toegestaan. Het is nu al een aantal jaren zo dat dat gewoon mag in F1, echt bizar. Dat Verstappen daar dan gebruik van maakt valt hem niet kwalijk te nemen natuurlijk. | |
motorbloempje | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:23 |
Blij dat sommige dingen gewoon hetzelfde blijven. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:25 |
Je over simplificeert 'hem er naast zetten' wel heel erg hier. Zo makkelijk doen ze dat niet | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:26 |
Jawel, zie Ricciardo met die domme divebombs altijd. Hamilton doet het ook. En nu Verstappen laatste race. Een echt gevecht zie je bijna niet meer. Behalve dus de ronde voor het contact, Verstappen gaf net genoeg ruimte voor Leclerc en ze moesten samen knokken om de bocht. Dat is wat je wil zien. Ik vond dat een prachtig gevecht. [ Bericht 2% gewijzigd door Fir3fly op 13-07-2019 19:31:57 ] | |
VacaLoca | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:27 |
Max heeft elke keer technische problemen als Pole er in zit | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:28 |
Ten eerste is het onzin om te doen alsof het iets anders dan een grove schatting was. Ten tweede ben ik spot on bij Senna. Bij Schumacher ziet het er ook al heel anders uit als je zijn come back buiten beschouwing laat. Daarnaast snap ik niet helemaal hoe Hamilton maar 9 kwalificaties meer heeft dan Vettel terwijl hji een jaar langer meedoet. Het ziet er in ieder geval niet goed uit voor 'de beste qualifier uit de Formule 1 geschiedenis', met zo'n 64% terwijl hij 4.5 seizoen een teamgenoot heeft gehad die nou niet bepaald de eerste keus was maar de beschikbare invaller was. Dan doet Vettel het al een stukje beter met bijna 70%. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:31 |
Het bizarre is vooral dat het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Of beter gezegd, de ene mag het wel en de andere coureur niet. Als iedereen het mag dan kun je je daarop instellen en ook op basis daarvan verdedigen. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:41 |
Deze discussie is in inmiddels vele malen gevoerd. FIA heeft beslist, move on please. Het begint vermoeiend te worden. | |
opreis | zaterdag 13 juli 2019 @ 19:42 |
Volgens mij klopt die site niet helemaal. Ik weet niet hoe jij op 4.5 seizoenen komt met niet bepaald eerste keus teamgenoot. Maar wil je nou echt beweren dat Vettel lastigere teamgenoten heeft gehad dan Hamilton? Bourdais(1jaar), Webber(5jaar) en Raikonen(4jaar) zijn echt wel van beduidend lager niveau dan Alonso, Button en Rosberg. Alleen Heiki en nu Bottas zijn niet super. | |
DonVincenzo | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:03 |
Ja, het grappige aan Weltschmertz is dat ie andere rijders vaak probeert te declasseren met argumenten die in veel sterkere mate gelden voor Vettel zelf. | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:07 |
Gelukkig is morgen de race, nog even een paar uurtjes dit eindeloze nutteloze gezwets doorbijten ![]() (vanaf morgenavond uiteraard weer oeverloos doormiepen over regeltjes en statistieken ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:07 |
Verstappen deed geen divebomb. Not even close. Leclerc had zijn verlies gewoon genomen als er grind had gelegen of een muur had gestaan. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:18 |
Daarvoor zou je eigenlijk ook nog moeten kijken naar de grootte van het verschil, maar daar wordt het voor Hamilton niet beter op. Rosberg en Button hebben ook een enorme herwaardering ondergaan toen ze Hamilton wel eens bleken te kunnen verslaan.Terwijl Button daarvoor al een keer omhoog was geschoten in achting omdat hij bekwaam een kampioensauto naar huis reed. Net als Bottas nu hergewaardeerd wordt. Bij Webber en Raikkonen was het andersom toen ze kansloos bleken tov Vettel. Ik vind het moeilijk te zeggen, maar als ik afga op wat de mensen die nu Hamilton zo fantastisch vinden, Coulthard, Brundle, Jordan, dan heeft Vettel sterkere teamgenoten gehad. Webber zou immers wereldkampioen kunnen worden ten kosten van Alonso en Hamilton, Rosberg zou geen kans maken tegen Hamilton, Button zou geen kans maken tegen Hamilton, Raikkonen was de razendsnelle oud wereldkampioen die de viervoudig wereldkampioen het vuur wel even aan de schenen zou leggen. Mijn inschatting was toen ook al anders, in het voordeel van Rosberg en Button, en beter dus. Maar waarom zou dat dat niet gelden voor mijn huidige inschatting? Nee, de FIA heeft niet beslist wat wel mag en wat niet. Dat is juist het probleem. De FIA heeft eigenlijk niet beslist. Het was een beetje als de VAR die zegt 'bal en hand raken elkaar nou eenmaal weleens in het strafschopgebied, doorspelen want we willen het publiek niet teleurstellen'. Het maakt mij echt heel weinig uit wat de uitkomst was. Maar er had een beslissing moeten komen in de zin van 'Dit moch wel want zus en zus en zo, en daarmee onderscheidt het zich van eerdere gevallen zoals.... want zus en zo is het bepalende criterium. Nu hebben ze zich verscholen achter het feit dat ze elkaar ook raakten, waar het natuurlijk niet om ging, en het beoordeeld alsof het een botsing was. | |
bianconeri | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:21 |
Je woordkeus? Sinds wanneer schrijf ik voor ze? Maar jij kent het woord clickbait en verslaan dus niet. Of het nou overdreven is of niet, het klopt wel. Ik zei niet dat iemand slechter was? Ik zei dat Gasly beter was. Wees niet zo negatief..... | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:26 |
Als WS die woordendiarree nou gewoon inkort tot "Vettel goed, Hamilton slecht, FIA stom!", dan hoef ik een stuk minder te scrollen op mobiel. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:42 |
En dan blijft het nog op jouw niveau ook. | |
potjecreme | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:52 |
Kan het weer over deze GP gaan? | |
3rr0r | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:52 |
![]() | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:55 |
Dit ja, voor al die discussies over onzinnige feitjes is er gewoon een algemeen F1 topic: F1 / [F1 Algemeen] 2019 Formula1 GP's #745 | |
Monolith | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:55 |
Ik zie het meer als een vorm van lossless compression. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2019 @ 20:58 |
Zit Weltschmerz weer aan de zelfgestookte drank ![]() | |
potjecreme | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:03 |
Is het morgen warmer dan vandaag op Silverstone? | |
LTVDK | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:05 |
Volgens mij een zelfde soort weer, mogelijk wel wat minder kans op regen en wat meer zon. | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:29 |
Jawel. De bocht in duiken zonder ook maar enige bedoeling hebben om de apex te halen is per definitie een divebomb. Het mag van de FIA. Als er een muur had gestaan was Verstappen vergruist en bestraft voor het in gevaar brengen van Leclerc want dan waren ze gecrasht. Bovendien is dat verder irrelevant, die muur staat er niet. Het blijft belachelijk dat er zo veel regels bestaan omtrent 'ruimte laten' maar alles gaat ineens het raam uit zodra het om het uitkomen van de bocht gaat. Zonder reden. Je zult het hier op Silverstone ook zien bij Stowe, gewoon er laat naast gooien en van de baan drukken. Mag allemaal en verdedigen kan niet. [ Bericht 5% gewijzigd door Fir3fly op 13-07-2019 21:35:39 ] | |
Whiskers2009 | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:37 |
Nope | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:38 |
Oh ja, daarom negeer ik jouw posts altijd. Bedankt voor de herinnering. | |
Tijn | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:38 |
Verstappen had best de apex kunnen halen als-ie dat had gewild. Hij liep expres wat verder naar buiten, om te voorkomen dat Leclerc er weer langskwam, zoals de ronde daarvoor. Leclerc had gewoon de binnenkant wat meer moeten verdedigen, in plaats van te denken dat er wel ruimte voor 'm gelaten zou worden. | |
TheFreshPrince | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:39 |
Zoek de verschillen. ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 juli 2019 @ 21:39 |
Dat klopt. Hij laat geen ruimte voor Leclerc. Dat mag volgens de regels en de stewards maar er is geen reden voor. En Rosberg is er alsnog tweemaal voor gestraft. |