abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187892887
registreer om deze reclame te verbergen
240px-LEGO_logo.svg.png

Hier het legotopic, met o.a. treinen, kastelen, piraten, city, technic, en al het andere wat erbuiten valt. Post ook vooral je eigen creaties!

Handige links:
Peeron
Een site met een overzicht van bijna alle onderdelen, en in welke sets deze zitten, en ingescande handleidingen.
BrickLink
Een site waar een hoop lego-webwinkels staan, en waar je per onderdeel kan sorteren op o.a. prijs, land of voorraad.
LowLug
Een Nederlandse lego usergroup (LUG).
Lego Servicesite (NL)
Officele Lego service site voor missende stukjes en bestellen losse stukjes.
Brickset
Een handige online database waar vrijwel alle uitgegeven Legosets te vinden zijn. Handig om je verzameling bij te houden of sets van vroeger op te zoeken

Topiclist
Topicreeks: Het enige echte Lego-topic

Overige gerelateerde topics:
GC / Lego 2, sorteren enzo
GC / Lego
MLN / De echte lego!! Lego Mania nummer 2
MLN / De echte Lego!

Voor het verkopen of kopen van Lego op FOK!:
V&A / [CENTRAAL] Lego Blokje voor blokje 3

Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik

[ Bericht 1% gewijzigd door Attitude op 13-07-2019 13:36:05 ]
pi_187892896
Laatste reactie:

Nu Lego Taj Mahal bij Ibood voor 249.95 + 9 euro verzendkosten.
pi_187894359
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 00:10 schreef Attitude het volgende:
Laatste reactie:

Nu Lego Taj Mahal bij Ibood voor 249.95 + 9 euro verzendkosten.
beetje een tegenvaller weer..

onderste plaatje in OP doet et niet meer..
  Lieve Belg zaterdag 13 juli 2019 @ 14:58:47 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_187900102
Hoelang bestaat dit al? https://rewards.lego.com/
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_187900126
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:58 schreef Jump het volgende:
Hoelang bestaat dit al? https://rewards.lego.com/
max een week, eerder dag of 4
  Lieve Belg zaterdag 13 juli 2019 @ 15:00:53 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_187900140
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

max een week, eerder dag of 4
Merkte het pas nu. Zo te zien is het ganse VIP punten systeem herwerkt. Geen punt per euro meer, maar 7.5 punten per euro.
pi_187900210
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:00 schreef Jump het volgende:

[..]

Merkte het pas nu. Zo te zien is het ganse VIP punten systeem herwerkt. Geen punt per euro meer, maar 7.5 punten per euro.
ja klopt, omrekenen wordt ook lastiger.

Deel het aantal punten wat je hebt door 750 en vermenigvuldig dat uitkomst met 5 = aantal euro's die je te besteden hebt.

Overigens wel een nadeel met dit nieuwe systeem, je van vouchers krijgen va 5 , 20, 50 of 100. Dus als je iets wilt kopen van 102 euro, moet je alsnog 2 euro bijbetalen... en dat hoefde voorheen niet, als je genoeg punten had.
pi_187900274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:04 schreef Attitude het volgende:

[..]

ja klopt, omrekenen wordt ook lastiger.

Deel het aantal punten wat je hebt door 750 en vermenigvuldig dat uitkomst met 5 = aantal euro's die je te besteden hebt.

Overigens wel een nadeel met dit nieuwe systeem, je van vouchers krijgen va 5 , 20, 50 of 100. Dus als je iets wilt kopen van 102 euro, moet je alsnog 2 euro bijbetalen... en dat hoefde voorheen niet, als je genoeg punten had.
hoe is dat precies veranderd?

vroeger claimde je per 5 euro (100 punten)

nu lever je waardebonnen in, die je ook "teveel" kan inleveren (in jou voorbeeld 100 + 5, want stacken kan gewoon)
  Lieve Belg zaterdag 13 juli 2019 @ 15:11:16 #9
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_187900311
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:08 schreef mschol het volgende:

[..]

vroeger claimde je per 5 euro (100 punten

nu lever je waardebonnen in, die je ook "teveel" kan inleveren
Het is ook verraderlijk dat bonnen voor de winkel apart staan dan voor de website. En die voor de winkel staan bovenaan...

Maar blijkbaar kan je nu opeens wel terug de Ford Mustang sleutelhanger bestellen.

Enige voordeel dat ik zie is dat je ook tickets voor LEGOLAND parken kan inwisselen nu.
pi_187900367
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Het is ook verraderlijk dat bonnen voor de winkel apart staan dan voor de website. En die voor de winkel staan bovenaan...

Maar blijkbaar kan je nu opeens wel terug de Ford Mustang sleutelhanger bestellen.

Enige voordeel dat ik zie is dat je ook tickets voor LEGOLAND parken kan inwisselen nu.
oeh, aparte waardebonnen voor winkel of website? dat is lame..

ik heb het zelf nog niet bekeken (nagenoeg geen punten meer), maar hoorde idd van wat unieke dingetjes die je nu idd kan bestellen met punten
pi_187903016
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:08 schreef mschol het volgende:

[..]

vroeger claimde je per 5 euro (100 punten)

nu lever je waardebonnen in, die je ook "teveel" kan inleveren (in jou voorbeeld 100 + 5, want stacken kan gewoon)
Het aantal punten dat je al had , dat is allemaal omgerekend dus je mist niets. Het enige wat je nu ziet is het aantal punten en niet het bedrag in euro dat je mag besteden.

En wil je weten hoeveel geld je hebt, dan moet je omrekenen en dat gaat met wat ik schreef.

100 punten is gelijk aan 7.5 deense kronen wat weer gelijk is aan 5 euro. Geen idee waarom Lego nu ineens kronen hanteert.

Wat je zegt over stacken , dat begrijp ik niet. Je moet bonnen kopen van 5, 20, 50 of 100. Stel dat ik 102 hebt, Dan moet ik of 100 bon hebben + 2 euro betalen of 100 + 5 bon hebben maar moet ik die 3 euro ook opmaken.
pi_187903028
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Die sleutelhanger kost omgerekend 7.50 euro. En op marktplaats deden ze toen voor 25 euro...
pi_187903256
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:44 schreef Attitude het volgende:

[..]

Het aantal punten dat je al had , dat is allemaal omgerekend dus je mist niets. Het enige wat je nu ziet is het aantal punten en niet het bedrag in euro dat je mag besteden.

En wil je weten hoeveel geld je hebt, dan moet je omrekenen en dat gaat met wat ik schreef.

100 punten is gelijk aan 7.5 deense kronen wat weer gelijk is aan 5 euro. Geen idee waarom Lego nu ineens kronen hanteert.

Wat je zegt over stacken , dat begrijp ik niet. Je moet bonnen kopen van 5, 20, 50 of 100. Stel dat ik 102 hebt, Dan moet ik of 100 bon hebben + 2 euro betalen of 100 + 5 bon hebben maar moet ik die 3 euro ook opmaken.
(stacken = meerdere bonnen tegelijk gebruiken)
zover ik gelezen heb hoef je die 3 euro niet ook op te maken, net zoals voorheen ook niet hoefde; er is dus niet zoveel veranderd wat betreft inleveren, puntentelling is wel anders
pi_187903320
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:09 schreef mschol het volgende:

[..]

(stacken = meerdere bonnen tegelijk gebruiken)
zover ik gelezen heb hoef je die 3 euro niet ook op te maken, net zoals voorheen ook niet hoefde; er is dus niet zoveel veranderd wat betreft inleveren, puntentelling is wel anders
Alleen hebben die bonnen een beperkte houdbaarheidsdatum. Ik geloof 30 dagen. Dus moet je die 3 euro binnen 30 dagen opmaken.
pi_187955535
Hebbe hebbe hebbe :9~

En nu moet ik die stomme Corvette ook halen _O-

Benieuwd of er meerdere auto's in die schaal gaan uitkomen. Hoop het wel :9
pi_187957100
Sariel zijn filmpje deed mij ook verlangen...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')