abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2019 @ 12:36:28 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187879961

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

Gebouw en terreinen van De Vereeniging aan het Keizer Karelplein in Nijmegen zijn langjarig start- en finishplaats en onderkomen van de organisatie geweest. Inmiddels is dat verplaatst naar de nabijgelegen Wedren, waar met tijdelijke voorzieningen veel meer ruimte is gecreëerd ook in het aangrenzende Julianapark en op het Vierdaagseplein. Gestart wordt in afstandsblokken 's ochtends vanaf 4.00 uur; de uiterlijke finishtijd is de eerste drie dagen 17.00 en op vrijdag 18.00 uur. Militaire deelnemers starten en melden af op het militaire kamp Heumensoord.

Het evenement werd sinds 1928 traditioneel geopend met een vlaggenparade; sinds 1951 werd deze kleurrijke deelnemersontvangst in Stadion De Goffert in Nijmegen gehouden. In 2011 werd de vlaggenparade voor de laatste keer gehouden vanwege de teruglopende belangstelling. In 2016 keerde de vlaggenparade terug ter gelegenheid van de 100ste Vierdaagse - niet in het Goffertstadion, maar door de straten van Nijmegen.

De Vierdaagse kent iedere dag een andere route door het Gelderse, Brabantse of het Limburgse land, in de wijde omgeving van de stad Nijmegen. Elke wandeldag staat een andere plaats in de omgeving van Nijmegen centraal.

De Vierdaagse kent verschillende soorten beloningen:

Vierdaagsekruis (Kruis voor betoonde marsvaardigheid) en cijfers
Groepsmedaille
Certificaat van deelname
Verzorgersmedailles en batons
Stempels van ILL / IMV /KWBN

Wandelaars die tien keer of vaker reglementair de Vierdaagse hebben uitgelopen, kunnen lid worden van de in 1951 opgerichte vereniging Gouden Kruisdragers Vierdaagse.

Het Vierdaagsekruis behoort tot de officiële Nederlandse onderscheidingen, en mag daarom door Nederlandse militairen in binnen- en buitenland op het uniform gedragen worden.
Bron: Wikipedia
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2019 @ 12:37:01 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187879973
Ik doe dit jaar voor de 2e keer mee. Meer lopers hier? Of mensen die langs de kant staan om de lopers te steunen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 12:38:50 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187880014
Nou ja ik dus :D Ik kom je aanmoedigen op vrijdag *;
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187880125
Succes. Hoe vond de het de vorige keer te doen? Ik heb zelf die afstand ook wel eens gelopen, maar niet in Nijmegen. Ondanks training vond ik die allerlaatste kilometer echt wel genoeg, pff, kon amper meer.

Het is ook de dagelijkse aftakeling. 40km redt iedereen nog wel. Maar de volgende dag weer 40, dan heb je toch al wat ingeleverd. Je begint niet meer 'fris'. En dan heb ik het nog niet over de derde en vierde dag :X je levert elke dag een stukje in want het lukt je nooit om volledig te herstellen in de nacht.

Misschien zou ik Nijmegen volgend jaar wel een keertje willen lopen.
Somebody that I used to know
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2019 @ 12:56:04 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187880351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:44 schreef Postbus100 het volgende:
Succes. Hoe vond de het de vorige keer te doen? Ik heb zelf die afstand ook wel eens gelopen, maar niet in Nijmegen. Ondanks training vond ik die allerlaatste kilometer echt wel genoeg, pff, kon amper meer.

Het is ook de dagelijkse aftakeling. 40km redt iedereen nog wel. Maar de volgende dag weer 40, dan heb je toch al wat ingeleverd. Je begint niet meer 'fris'. En dan heb ik het nog niet over de derde en vierde dag :X je levert elke dag een stukje in want het lukt je nooit om volledig te herstellen in de nacht.

Misschien zou ik Nijmegen volgend jaar wel een keertje willen lopen.
Ik vond het fantastisch. Niet speciaal vanwege de wandeling, maar wel vanwege de drukte, het publiek langs de route, alle mensen langs de route die van alles uitdelen (eten, drinken, maar ook hoeden tegen de zon en allerlei andere dingen), de muziek en de DJ's enzovoort. het was echt een belevenis. En je moet het meemaken om het te begrijpen, denk ik.

Ik draai mijn hand trouwens niet om voor dit soort afstanden. Het is vorig jaar ook probleemloos gegaan. Tijdens mijn oefeningwandelingen heb ik ook aantal keer 40 en zelfs een keer 50 gelopen.

Toen ik op de laatste dag aan de laatste kilometers bezig was zie iemand naast me "ik ben blij dat ik klaar ben" waarop ik zei "Ik vind het jammer dat het geen 5daagse is".. :)
pi_187880421
Ah oké, dan ben je wel getraind ja ^O^ en kan je er misschien ook wat meer van genieten. Nee, voor mij was het echt wel een prestatietocht (als in : flink doorzetten).het lukte wel, maar het was wel een flinke prestatie.
Somebody that I used to know
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2019 @ 13:15:22 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187880702
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ah oké, dan ben je wel getraind ja ^O^ en kan je er misschien ook wat meer van genieten. Nee, voor mij was het echt wel een prestatietocht (als in : flink doorzetten).het lukte wel, maar het was wel een flinke prestatie.
Lekker gaan oefenen, dan doe je volgend jaar ook mee.. Tenminste, als je ingeloot wordt, want dat is wel een dingetje. Ik ben 1x uitgeloot en de 2e keer ingeloot. Mijn moeder was dit jaar uitgeloot, maar kon doordat er te weinig inschrijvingen waren later toch nog meedoen.

Het was van het begin tot het eind genieten. Zeker in de doorkomstplaatsen met als hoogtepunt de tijdelijke pontonbrug bij Cuijk.

Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 06:20:15 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187910928
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
  zondag 14 juli 2019 @ 08:39:14 #9
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_187911198
Succes! Ik heb hem drie keer gelopen.

Vanwege mijn gezondheid mag ik geen 40 meer doen, dus liep ik dit jaar de 20 in Apeldoorn. Hele andere soort vierdaagse. Juist heel rustig en natuurrijk. En veel kleinschaliger.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_187911266
Ik ga donderdag en vrijdag naar de feesten en zal nog wel wat wandelaars zien. Veel succes. ;)
  zondag 14 juli 2019 @ 08:57:02 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_187911330
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.

Buiten Nijmegen is er relatief weinig interesse voor dit event natuurlijk.
pi_187911362
Alleen de feesten zijn leuk
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 juli 2019 @ 09:04:57 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187911395
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:
Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187911444
Mijn man loopt dit jaar ook.
Ik ga donderdag ergens kijken.
pi_187911467
Donderdagochtend sta ik aan te moedigen.
Vrijdagmiddag 'binnenhalen' en feesten vooral *O*
pi_187911770
Ik twijfel er al jaren over om mij een keer in te schrijven maar het is er nooit van gekomen.
Als ik het doe wil ik er wel echt goed voor gaan trainen. Mijn conditie is prima maar zulke afstanden ben ik niet gewend.

In ieder geval succes! ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 09:51:23 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187911776
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komen ^O^
77 nationaliteiten maar.. :+

quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:15 schreef Anne het volgende:
Donderdagochtend sta ik aan te moedigen.
Vrijdagmiddag 'binnenhalen' en feesten vooral *O*
Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 09:52:27 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187911792
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:50 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik twijfel er al jaren over om mij een keer in te schrijven maar het is er nooit van gekomen.
Als ik het doe wil ik er wel echt goed voor gaan trainen. Mijn conditie is prima maar zulke afstanden ben ik niet gewend.

In ieder geval succes! ^O^
Zeker doen. Ik heb me in 2001 toen ik er een keer vrijwilliger bij was voorgenomen om 'm ook een keer te gaan lopen. En in 2018 voor de eerste keer gedaan en gelijk verslaafd. Dus als je twijfelt: doen.
pi_187916592
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 09:51 schreef qltel het volgende:

[..]

77 nationaliteiten maar.. :+
[..]

Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?
Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langs :Y.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 17:40:15 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187920679
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 15:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langs :Y.
He, wat jammer, we gaan elkaar niet zien. Ik ben al zo oud dat ik de 40 mag. Volgend jaar wil ik wel de 50 lopen.
pi_187921916
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.

Het is op tv zelfs :|W
pi_187921960
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Ik moet er niet aan denken ;)
Mijn max is 20 km en ik loop liefs in mijn eentje in een bos
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juli 2019 @ 18:57:24 #23
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_187922184
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Het is op tv zelfs :|W
Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken ;)
Mijn max is 20 km en ik loop liefs in mijn eentje in een bos
Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen. Alleen door een bos vind ik ook heerlijk, maar zo'n vierdaagse is ook heel speciaal, hoor.. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
  zondag 14 juli 2019 @ 19:26:42 #24
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_187922906
Veel succes!

Lijkt me geweldig om te doen. Vorig jaar 30 km gelopen bij een wandeltocht hier. Was erg leuk maar wel zwaar. Nu een flinke heupblessure dus nu kan ik erg weinig lopen.
pi_187929737
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..
[..]

Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen.
ik krijg last van gewrichten en pezen, heb ook geen behoefte aan langere afstanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')