Stel deze staan allemaal voor je deur, zijn het er dan veel of maar weinig?quote:Op zondag 14 juli 2019 23:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Enkele, dan verwacht ik er sowieso niet meer dan 50.000. Laten we dan zeggen 0,3% van de bevolking. In bijvoorbeeld de VS zitten ze op 3-4%
Daar geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enige wat ik voel is onverschilligheid.
Dan líjken het er veel. Dat zegt niks over de daadwerkelijke hoeveelheid. Als ik drie vrouwen in mijn bed heb zou ik dat er ook wel veel vinden, maar als dat alle vrouwen in Nederland zijn, kan je dat lastig veel vrouwen vinden.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stel deze staan allemaal voor je deur, zijn het er dan veel of maar weinig?
Je wil het niet lezen he!
Of zijn het er dan niet gek veel?
Als jij 100% van de (3) vrouwen in Nederland in je bed hebt dan ben ik nog steeds onder de indruk, hoor.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan líjken het er veel. Dat zegt niks over de daadwerkelijke hoeveelheid. Als ik drie vrouwen in mijn bed heb zou ik dat er ook wel veel vinden, maar als dat alle vrouwen in Nederland zijn, kan je dat lastig veel vrouwen vinden.
Nou stel ze staan voor stemings maker Koos voor de deur zou die dan nog zeggen niet veel, zonder bron!quote:Op zondag 14 juli 2019 23:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan líjken het er veel. Dat zegt niks over de daadwerkelijke hoeveelheid. Als ik drie vrouwen in mijn bed heb zou ik dat er ook wel veel vinden, maar als dat alle vrouwen in Nederland zijn, kan je dat lastig veel vrouwen vinden.
Ja het is leuk geweest, reageer nou even inhoudelijk of reageer niet.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou stel ze staan voor stemings maker Koos voor de deur zou die dan nog zeggen niet veel, zonder bron!
Dat is ook het sneue. Functionerend, redelijk beschaafd maar verder nogal onzichtbaar beleid wordt dankzij dom rechts ingeruild voor niet functionerend, schreeuwerig en duur gekloot.quote:Op zondag 14 juli 2019 23:49 schreef capricia het volgende:
Qua afgewezen asielzoekers die terugkeert naar land van herkomst, heeft NL het hoogste percentage in Europa: 44%
Bron:
[ afbeelding ]
(VK)
Onder Obama was het geen issue en onder Trump (die qua aantallen er inderdaad minder uitzet) schreeuwt men verontwaardigd moord en brand.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:52 schreef Elfletterig het volgende:
ICE zélf zegt dat er onder Obama meer illegalen zijn uitgezet dan onder Trump:
https://nypost.com/2019/0(...)er-obama-than-trump/
... maar dat weerhoudt de Nederlandse Trump-fanclub er uiteraard niet van om een vochtig onderbroekje te krijgen.
Overigens kunnen we in Nederland nog het nodige leren van Obama en Trump. Het is namelijk gewoon normaal om wetten en regels te handhaven. Het is normaal om je eigen soevereiniteit te bewaken en om baas in eigen land te zijn.
Andersom : waarom geniet jij ervan als mensen uit een ander land zich daar (of hier) permanent vestigen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom geniet je ervan dat mensen uit een ander land worden getrapt? Ik kan daar persoonlijk niet bij met m'n verstand.
Of die mensen wel of niet in de VS mogen blijven is mij persoonlijk om het even.quote:Op maandag 15 juli 2019 10:52 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Andersom : waarom geniet jij ervan als mensen uit een ander land zich daar (of hier) permanent vestigen?
Grens overlopers zijn een derde. Er steken per maand 80.000 mensen de grens over en dat worden er elke maand meer. Er komen elk jaar 3 miljoen illegalen het land binnen en dat loopt ook op. Een muur gaat zeker helpen en al helemaal als je het combineerd met massale uitzettingen. Ze kunnen dan niet meer legaal het land in komen en door de muur word illegaal binnen komen ook lastig.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Om even over het hoofd te zien dat illegale grens-overstekers maar een heel klein aandeel zijn van de instroom aan illegalen in de VS.
Het grootste deel komt op een legale manier (bv. toeristenvisum) het land binnen en wil er dan gewoon niet meer uit. Daar gaat geen hek of muur tegen helpen.
Net zo goed als de grootste hoeveelheden aan drugs niet door tunnels onder de Mexicaanse grens worden geïmporteerd, maar gewoon in een zeecontainer de haven van New York in worden gevaren.
Ik denk dat ik al heb vastgesteld dat dat sowieso een misleidend statement is van jou.quote:Op maandag 15 juli 2019 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of die mensen wel of niet in de VS mogen blijven is mij persoonlijk om het even.
Je realiseert je dat "een muur" geen hermetisch afgesloten grenzen betekent? Een ondoordringbare muur is op die schaal gewoon niet praktisch, dus wat je krijgt is een veredeld hek (denk aan het ijzeren gordijn) wat je nog altijd actief moet gaan bewaken, want anders kom je er net zo makkelijk doorheen.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:11 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]Ze kunnen dan niet meer legaal het land in komen en door de muur word illegaal binnen komen ook lastig.
Natuurlijk zullen er altijd manieren zijn en is geen enkele muur perfect. Alleen is het een hoge stalen muur welke nu in rap tempo verder gebouwd word. Als het maar 1% tegen houd, is het al een overwinning. Daarna steeds hardere maatregels tegen illegalen om te zorgen dat mensen het niet meer proberen. De huidige situatie is niet meer te houden, er moet iets gedaan worden.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je dat "een muur" geen hermetisch afgesloten grenzen betekent? Een ondoordringbare muur is op die schaal gewoon niet praktisch, dus wat je krijgt is een veredeld hek (denk aan het ijzeren gordijn) wat je nog altijd actief moet gaan bewaken, want anders kom je er net zo makkelijk doorheen.
Een muur op zichzelf is gewoon een fysiek obstakel waar je met genoeg manieren doorheen, onderdoor, overheen of omheen kan. Het is net zo effectief als een internetfilter: De mensen die doelgericht iets willen bereiken verzinnen daar gewoon een methode op.
Dat ziet Trump heel even over het hoofd als hij die muur probeert te verkopen aan zijn kiezers: Hij doet alsof het neerzetten van de muur betekent dat er daarna geen enkele illegaal meer vanuit Mexico het land in kan wandelen. En dat klopt natuurlijk van geen kant.
Als het budget er aan op gaat, terwijl je met veel minder geld veel effectievere maatregelen kunt treffen is het gewoon een achterlijk ego-manisch project.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er altijd manieren zijn en is geen enkele muur perfect. Alleen is het een hoge stalen muur welke nu in rap tempo verder gebouwd word. Als het maar 1% tegen houd, is het al een overwinning. Daarna steeds hardere maatregels tegen illegalen om te zorgen dat mensen het niet meer proberen. De huidige situatie is niet meer te houden, er moet iets gedaan worden.
Waarom is 1% voldoende? Als je dertig miljard uitgeeft aan 1% minder migranten, is dat dan goed besteed budget?quote:Op maandag 15 juli 2019 11:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er altijd manieren zijn en is geen enkele muur perfect. Alleen is het een hoge stalen muur welke nu in rap tempo verder gebouwd word. Als het maar 1% tegen houd, is het al een overwinning. Daarna steeds hardere maatregels tegen illegalen om te zorgen dat mensen het niet meer proberen. De huidige situatie is niet meer te houden, er moet iets gedaan worden.
30 miljard? Er word voor 6 miljard een muur gebouwd. En als het 30 miljald zou zijn, zou dat nog een goede besteding van belastinggeld zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom is 1% voldoende? Als je dertig miljard uitgeeft aan 1% minder migranten, is dat dan goed besteed budget?
De muur levert veel werkgelegenheid op, vooral onder laaggeschoolde mensen. Bouwbedrijven nemen nu veel mensen aan om de muur te bouwen. Daarnaast moeten er veel grondstoffen geregeld worden en is dit goed voor de Amerikaanse staal industrie. Zie de muur als een investering in de economie. Daarnaast is het bedrag dat er heen gaat peanuts.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:58 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Als het budget er aan op gaat, terwijl je met veel minder geld veel effectievere maatregelen kunt treffen is het gewoon een achterlijk ego-manisch project.
Ik ben voor het recht van elk land om te bepalen wie er wel of niet binnen komt. Ik ben ook voor het recht om illegalen eruit te gooien.
Maar m.i. pakt Trump de meest onpraktische manier puur omdat hij nu eenmaal met een achterlijke belofte is gekomen.
6 miljard lijkt me heel optimistisch.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
30 miljard? Er word voor 6 miljard een muur gebouwd. En als het 30 miljald zou zijn, zou dat nog een goede besteding van belastinggeld zijn.
Er is 6 miljard vrijgemaakt voor het bouwen van de muur.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
6 miljard lijkt me heel optimistisch.
Voor het bouwen van een stukje muur. Bovendien is dat inmiddels ook alweer teruggedraaid door de rechter, dacht ik, omdat Trump middels noodtoestanden niet met geld mag schuiven.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:27 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Er is 6 miljard vrijgemaakt voor het bouwen van de muur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |