abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 juli 2019 @ 14:08:00 #101
269689 crew  Viv
pi_187986363
Ik heb altijd begrepen dat die opblaasvleugeltjes totaal geen nut hebben qua verdrinkingsgevaar inperken, vreemd dat ze her en der verplicht zijn inmiddels.
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:12:29 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_187986447
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Voor dochter alleen wil ik het wel doen maar hen samen en dan al snel naar huis vind ik voor mijn zoon niet leuk. :)
Weet niet hoe oud je zoon is maar hier gaan de meiden ook samen. Oudste van 4 is het veel minder snel zat dan jongste en klaagt ook dat ze nog langer wil zwemmen. Maar ik denk dan, beter anderhalf uur dan niet. En dat zeg ik mijn dochter ook. Vertel ook wel thuis al dat we niet de hele dag blijven.
pi_187987055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat die opblaasvleugeltjes totaal geen nut hebben qua verdrinkingsgevaar inperken, vreemd dat ze her en der verplicht zijn inmiddels.
Vleugels zijn een zwemhulpmiddel, bedoeld om te leren zwemmen maar er is nog altijd toezicht bij nodig. Het is geen reddingsvest wat verdrinken voorkomt.

Ik ken ook niet anders dan dat ze verplicht zijn bij zichzelf voortbewegende kinderen. Zeker sinds de verdrinking van dat Syrische meisje zijn zwembaden er streng op.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187987131
Bij ons in het zwembad zijn zwembandjes ook verplicht voor alle kinderen zonder zwemdiploma.
Banaan vindt het prachtig en is sowieso dol op water. Een uur is wel het langst haalbare denk ik, hij vindt het best vermoeiend. Mijn man is er dan trouwens ook wel klaar mee.

Buitenbad gaan we met die hitte maar eens 's ochtends doen, Bosbad in Leersum zit vlakbij. :)

Venco wat vervelend dat je slecht in je vel zit. Is er iemand in je omgeving die je kan ondersteunen? De suggestie dat je eens met de huisarts gaat praten vind ik ook een goeie, dan kan die eens kijken of het "aan jou ligt" of dat er misschien meer aan de hand is. Niet te lang mee blijven rondlopen hoor. :*

Leuk Lemijn ook al aan de dreumesdans. Die dansjes snapte Banaan ook nog niets van, zelfs niet van de liedjes waar hij thuis wel wat mee doet.
Ik moest lachen om het tijdrekken trouwens. Van dat gedrag merk ik nou nog niets maar dat kan volgende week ineens anders zijn.

Tandjesleed of andere ellende boks met Ellie en Rena. Banaan krijgt zijn kiezen boven en heeft een loopneus. Hij is of chagrijnig of hyper maar in beide gevallen voelt het alsof hij constant aan me loopt te trekken.
Die tijden zijn trouwens wel echt ellendig Ellie, hopelijk gaat dat snel voorbij. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187988331
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:57 schreef vencodark het volgende:
@:minilot :
Ik vind het lastig. Misschien is er kans op verbeteringen want de laatste weken zijn we wel een paar keer weggeweest maar gister weer een giga ‘break down’ gehad van mijn kant en daardoor is het kaartenhuis weer helemaal ingestort.
Het gaat elke keer opnieuw mis, na een paar dagen.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigt dat er ‘meer’ achter zit dan 2 persoonlijkheden die niet goed matchen.
Er zit bij mij gewoon iets niet helemaal goed. Psychisch ofzo. Als ik kijk hoe ik wederom gisteren helemaal instortte dan is dat echt niet normaal. :?
Ik weet natuurlijk niet precies waarom je gisteren instortte, en ik lees natuurlijk ook steeds maar een deel van het verhaal, maar toch wilde ik nog even kwijt wat er in me op kwam toen ik dit las. Dus ik ontlurk Lieve venco, als jij (zo goed als) in je eentje de zorg voor jullie kinderen draagt en ook nog (zo goed als) de enige bent die dingen met ze onderneemt, dan is het toch helemaal niet gek dat je af en toe instort? Het lijkt mij enorm zwaar, enerzijds alle zorg die je levert en dingen die je met je kinderen onderneemt, en daarnaast ook nog misschien de frustraties en/of het verdriet over dat je het allemaal alleen moet doen. Ik vind dat niet zozeer lezen alsof er met jou iets psychisch mis is, maar meer alsof de situatie zoals die nu is voor jou teveel is om overeind te blijven.

Nogmaals, ik ken natuurlijk niet de hele situatie, dus misschien is er wel degelijk ook bij jou iets waar je hulp bij nodig hebt (het is absoluut niet bedoeld als bagatelliseren), maar het leest alsof je de 'schuld'/oorzaak nu wel heel erg bij jezelf legt.

Hoe dan ook lijkt me even langs de huisarts met je verhaal en kijken of je ergens hulp kan krijgen om alles op een rijtje te krijgen en jezelf beter te voelen een heel goed idee.

Ik deel overigens het gevoel van mini ook, ik word er ook een beetje verdrietig van als ik het zo lees. Sterkte met de situatie :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 juli 2019 @ 16:30:34 #106
269689 crew  Viv
pi_187988856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:45 schreef Clubsoda het volgende:
Vleugels zijn een zwemhulpmiddel, bedoeld om te leren zwemmen maar er is nog altijd toezicht bij nodig. Het is geen reddingsvest wat verdrinken voorkomt.

Ik ken ook niet anders dan dat ze verplicht zijn bij zichzelf voortbewegende kinderen. Zeker sinds de verdrinking van dat Syrische meisje zijn zwembaden er streng op.
Maar doet het daadwerkelijk iets tegen de kans op verdrinking? Ik ben inderdaad reddingsvesten gewend als kind (hele zomers zeilen met mijn ouders), en bij zwemles moesten we van die kurken zwemgordels om. Ik vind verdrinkende Syrische meisjes ook heel tragisch, maar dan nog moeten ze alleen iets verplicht stellen als het echt nut heeft, vind ik.
pi_187989045
Dat lijkt me wel, je verdrinkt in ieder geval langzamer want het geeft een kind de gelegenheid om in rustig water het hoofd boven water te houden. Er zijn ook duidelijke veiligheidsnormen voor dus het lijkt me geen schijnvertoning van zwembaden.

Kurken en gordels zijn ook zwemhulpmiddelen, bedoeld om drijfvermogen en bewegingsvrijheid te geven als je al een beetje kan zwemmen. Daarmee verzuip je als ongeoefende zwemmer met kleding aan op open zee evengoed ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187989114
https://www.veiligheid.nl(...)iddelen/zwemvleugels

Onderaan staat een link naar een pdf met veel info.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187989637
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat die opblaasvleugeltjes totaal geen nut hebben qua verdrinkingsgevaar inperken, vreemd dat ze her en der verplicht zijn inmiddels.
Ja we blijven er wel zelf bij. Maar die vleugeltjes moet hij wel aan, morgen gaan we op vakantie, we zijn daar vlakbij het strand, zwembad aan huis ook. Moet ik goed opletten met onze Jules.
  donderdag 18 juli 2019 @ 19:13:37 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187991387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:47 schreef Clubsoda het volgende:
https://www.veiligheid.nl(...)iddelen/zwemvleugels

Onderaan staat een link naar een pdf met veel info.
Ik wilde toevallig morgen een puddle jumper halen omdat ik eens las dat dat beter/betrouwbaarder was, maar kan dat niet makkelijk terugvinden. Weet jij het toevallig?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187991555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wilde toevallig morgen een puddle jumper halen omdat ik eens las dat dat beter/betrouwbaarder was, maar kan dat niet makkelijk terugvinden. Weet jij het toevallig?
Ik vind deze reactie van veiligheidNL op een ander forum:
Vraagje over puddle jumper.
  donderdag 18 juli 2019 @ 19:42:11 #112
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187991896
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:23 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie van veiligheidNL op een ander forum:
Vraagje over puddle jumper.
Dank Aure!
De puddle jumper is vanaf 30 pounds, dat is omgerekend 13,6kg. Laat dat nou precies het meest recente gewicht van Jacob zijn :P . Dus ik rijd morgen even langs een winkel hier in de buurt, dan gaan we daarna lekker weer eens zwemmen in water dat dieper is dan 25 cm!
Al was hij vanmiddag weer dolgelukkig in het pierebadje van de speeltuin hier, in zijn luier. Hij heeft eigenlijk niet veel meer nodig. Maar we gaan lekker toch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187991967
Ik wilde die eigenlijk ook halen voor op vakantie maar ik denk dat Jip dan nog te licht is helaas..
pi_187992179
Wij hebben ook n puddlejumper, het is n beetje n dik bakbeest (je kind wordt er n beetje n waggelend pinguinnetje van :D) maar ze werken wel fijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187992398
Zwemmen doen wij standaard 1x per maand. We hebben het geblokt in onze agenda en we slaan alleen over als we op vakantie zijn. :D
We moeten een half uurtje rijden voor het zwembad, maar het is te gek met een pierebadje; peuter/zweminstructiebad (heel fijn om samen in te gaan); en een golfslagbad met wildwaterbaan.
Toen ze kleiner was kreeg ze ook altijd een voeding en deed ze een slaapje in onze armen tussendoor in het zwembad. We zijn meestal maximaal 3 uur in het zwembad.
Sinds ze 1,5 is hebben we zwemvleugeltjes tot 11 kg.
Ik vind puddlejumpers etc geen optie omdat ze naar mijn mening belemmeren in beweging ofzo? Ik vind het er nooit comfortabel uitzien. Ik probeer haar nu al wat zwembewegingen te leren, maar hebben haar natuurlijk altijd vast. In het pierebadje zijn vleugeltjes de grootste onzin. Ze heeft er meer aan om zonder die hindernis aan de armen zichzelf snel weer omhoog te kunnen duwen als ze in het water struikelt.
pi_187992479
Voor zwembewegingen leren vond ik die swimtrainer van freds ideaal. Alleen zodra ze kunnen lopen is t wat onhandig om in rond te lopen :D die puddlejumper hebben wij vooral omdat hij die niet snel zelf uit kan trekken.het is wel n beetje stug/schurend materiaal, helemaal op natte kwetsbare huid :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187994387
Verder wil ik nog even *O* voor stappende Jip en *O* voor lopende mars. Wat goed!

Venco ik deel mijn mening met mini. Ik zou zelf enorm verdrietig worden als mijn vriend nooit iets samen zou willen doen. Wij zijn juist erg op elkaar gericht en doen het liefst alle uitjes met het hele gezin.

N slaapt deze week al een paar keer tot 7:00/7:30 in haar eigen bed; de hele nacht dus! :o Vriend zegt haar te missen als hij midden in de nacht wakker wordt. :+
Wat inslapen betreft is het al bijna 2 jaar aan 1 stuk slaapregressie met soms wat ups en regelmatig downs. Daar veren we maar lekker in mee. Gisteren was het 21:45; vandaag 20:45 en zo is elke dag weer een verrassing.

Verder een leuk weekend voor de boeg dus daar gaan we maar eens goed van genieten!
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:35:11 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187994889
Ik moest even googlen wat een puddle jumper is :P maar die ken ik wel.
Meh wel jammer van het min. gewicht, mijnes is bijna 11kg.
Maar het is echt een waterrat en onderneemt graag :') dus dat zal wel weer rennen en vliegen worden.
pi_187999598
Als Juul wat groter is, gaan we ook aan de Puddle Jumper, ideale dingen lijkt mij. Voor nu vleugeltjes in ieder geval. B heeft ze ook altijd aan gehad, maar wel met zachte binnenkant, die plastic dingen schuren zo.
B heeft nu voor het eerst een Swim Easy zwemvest, dan kunnen we met de drijvers 'spelen' zeg maar en zijn ook nog fijn als hij over een half jaar zijn zwemdiploma heeft en we in drukker water of de zee gaan zwemmen.

Bij de M'veense Plassen waar wij regelmatig rondhangen moet alle kinderen die geen diploma's hebben een drijfmiddel aan, ook op het strandje. Ze controleren er echt op.

Wij gaan vanavond met zijn 2tjes uit eten, wel in het dorp dus dichtbij. Het oppasmeisje komt voor het eerst. Ze past al een paar jaar bij mijn zwager en schoonzus op. We hebben wel wat oppasmeisjes (alsof we een blik opentrekken ;) ) maar die hebben allemaal nog nooit op een baby dreumes gepast.
En morgen gaan beide koters uit logeren :@ :D *O* Ineens veel 'we time' achter elkaar.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:30:57 #120
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187999814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:13 schreef exode het volgende:
Ze controleren er echt op.

Hoe? moet je je zwemdiploma meenemen? :P

Hier staat het ook groot in het zwembad aangegeven en er zijn ook leenmiddelen beschikbaar, maar hoe controleren ze zoiets.
pi_187999842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hoe? moet je je zwemdiploma meenemen? :P
Toen ik nog werkte bij een recreatieplas lieten we kinderen waar we over twijfelden een stukje zwemmen. Het gaat er natuurlijk niet echt om of een kind een diploma heeft, maar of het goed genoeg kan zwemmen.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:39:22 #122
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187999884
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:34 schreef Hupje het volgende:

[..]

Toen ik nog werkte bij een recreatieplas lieten we kinderen waar we over twijfelden een stukje zwemmen. Het gaat er natuurlijk niet echt om of een kind een diploma heeft, maar of het goed genoeg kan zwemmen.
Dat kan natuurlijk ook, nooit zo bij bij nagedacht. :D
pi_187999899
SC, ik wist dat die vraag ging komen :P

Ze schatten het in aan de grootte van het kind EN ze vragen het aan de ouders. Bij veel kinderen zie je het ook gewoon omdat ze klein zijn. B wordt altijd overschat want die is groot voor zijn leeftijd.

Twijfelen ze, dan moet het dus wel, het staat ook in de algemene voorwaarden van het strandbad. En verder blijft het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de ouders (2 jaar geleden was er een heel naar verdrinkincident van een oudere jongen, de ouders lieten hem alleen gaan en stelden daarna het bad aansprakelijk. De hele familie stond voor de poort....)

Ik weet nog dat ik als kind zo'n dingetje op mijn broekje genaaid had zitten met mijn diploma's dat was bij ons zwembad verplicht.
pi_188001902
wat voor drinkbeker is aan te raden voor een mevrouwtje van 14m? als ik een gewone beker geef gaat die vrij snel op de kop op de grond. ik zie van die bekers met een rietje of platte bovenkant? ik heb nu nog een met een met tuut om aan te zuigen

[ Bericht 15% gewijzigd door wootahH op 19-07-2019 12:24:59 ]
:]
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:31:46 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_188004628
Ik ga eigenlijk nooit zwemmen :@ Ondanks dat we een center Parcs letterlijk in onze achtertuin hebben.

Mie heeft gisteren de Günther-update gedraaid :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 19 juli 2019 @ 17:51:09 #126
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188008470
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:09 schreef wootahH het volgende:
wat voor drinkbeker is aan te raden voor een mevrouwtje van 14m? als ik een gewone beker geef gaat die vrij snel op de kop op de grond. ik zie van die bekers met een rietje of platte bovenkant? ik heb nu nog een met een met tuut om aan te zuigen
die je nu hebt zijn minder goed voor de mondmotoriek. Een open beker (of munchkinbeker) zijn t beste, daarna zo'n rietjesbeker :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188009165
Wij gebruiken inderdaad zoveel mogelijk een open beker als we hem kunnen begeleiden en anders een

Ik ga komende week ook maar lekker met de jongens zwemmen. We doen ze alleen zwembandjes aan en houden ze dan vast. Ik zag laatst iets over les voor dreumessen om zichzelf onder water te redden, dat was wel tof om te zien!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:50:08 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188010360
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 18:24 schreef LeSage het volgende:
Wij gebruiken inderdaad zoveel mogelijk een open beker als we hem kunnen begeleiden en anders een

Ik ga komende week ook maar lekker met de jongens zwemmen. We doen ze alleen zwembandjes aan en houden ze dan vast. Ik zag laatst iets over les voor dreumessen om zichzelf onder water te redden, dat was wel tof om te zien!
En anders een.... wat?

Hier ook stug een open beker gebruikt, daardoor kon hij het best snel. Grootste probleem is nog steeds het omstoten. Dagelijks. Extra reden om vrijwel alleen water te geven, dan wordt alles niet zo vies. We hebben ook wel lang een rijtjesbeker voor ernaast gehad trouwens en zo'n munchkin 360.

Die puddle jumper zegt in het Nederlands dat het vanaf 15 kg is. Jacob heeft ermee gezwommen vanmorgen maar eigenlijk was hij er te dun voor, zowel om zijn romp als om zijn armen. Dus ik overweeg alsnog vleugeltjes voor deze zomer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:53:50 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188010404
Wij hebben gewoon een cheapie rietjesbeker van de wieb, anders kan ik de hele dag dweilen.
Hij kan wel prima uit een beker of glas drinken :P alleen niet tijdens het spelen enzo.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:01:38 #130
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188010505
De kaptein heeft geen geduld voor open bekers.. Dat gaat drie slokken goed, dan wordt ie overmoedig en gooit ie m leeg over zn gezicht :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:20:42 #131
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188010746
Mijnes neemt 3 slokken en gooit het dan leeg in de gootsteen. Vind ik wel acceptabel :P.

SacreCoeur, ik had een poosje die munchkin beker in de kamer staan voor eventuele slokjes tussendoor, maar daar maakte hij zelden gebruik van. Dus nu drinken we gewoon op de eetmomenten en voor en na bed, en als hij meer wil komt hij erom vragen. Vind het wel prima zo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188011355
Hier bij de eetmomenten een open beker waarmee ik hem help. Voor tussendoor staat er altijd een rietjesbeker waar ook regelmatig uit wordt gedronken.

Een gewoon rietje werken ook uitstekend buiten de deur. Zoals vandaag bij de kinderboerderij een smoothie. rietje erbij en drinken maar :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:13 schreef exode het volgende:
Als Juul wat groter is, gaan we ook aan de Puddle Jumper, ideale dingen lijkt mij. Voor nu vleugeltjes in ieder geval. B heeft ze ook altijd aan gehad, maar wel met zachte binnenkant, die plastic dingen schuren zo.
De vleugeltjes met zachte binnenkant, dat klinkt interessant. Waar vind ik zoiets?
pi_188011674
Ik hoor om mij heen goede verhalen over de Cherek’s Kraulquappen. Dat zijn ronde zwemvleugels zonder scherpe randjes en er zit schuimrubber in. Wel een stuk duurder vergeleken met de bekende oranje zwemvleugels.

Ik heb geen testrapporten oid gelezen, alleen de gebruikerservaringen om mij heen

[ Bericht 17% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-07-2019 21:19:30 ]
pi_188011849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:50 schreef Lemijn het volgende:

[..]

En anders een.... wat?

Hier ook stug een open beker gebruikt, daardoor kon hij het best snel. Grootste probleem is nog steeds het omstoten. Dagelijks. Extra reden om vrijwel alleen water te geven, dan wordt alles niet zo vies. We hebben ook wel lang een rijtjesbeker voor ernaast gehad trouwens en zo'n munchkin 360.

Die puddle jumper zegt in het Nederlands dat het vanaf 15 kg is. Jacob heeft ermee gezwommen vanmorgen maar eigenlijk was hij er te dun voor, zowel om zijn romp als om zijn armen. Dus ik overweeg alsnog vleugeltjes voor deze zomer.
Rietjesbeker :+
Even vlug typen tijdens mijn pauze gaat vaak mis :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188011887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:20 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes neemt 3 slokken en gooit het dan leeg in de gootsteen. Vind ik wel acceptabel :P.

SacreCoeur, ik had een poosje die munchkin beker in de kamer staan voor eventuele slokjes tussendoor, maar daar maakte hij zelden gebruik van. Dus nu drinken we gewoon op de eetmomenten en voor en na bed, en als hij meer wil komt hij erom vragen. Vind het wel prima zo.
Die Munchkin was vooral interessant toen bleek dat als je er hard genoeg mee gooit hij een heel tof patroon van water op de grond achterlaat ;( :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_188019674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:56 schreef Elleska het volgende:
Hier bij de eetmomenten een open beker waarmee ik hem help. Voor tussendoor staat er altijd een rietjesbeker waar ook regelmatig uit wordt gedronken.

Een gewoon rietje werken ook uitstekend buiten de deur. Zoals vandaag bij de kinderboerderij een smoothie. rietje erbij en drinken maar :)
[..]

De vleugeltjes met zachte binnenkant, dat klinkt interessant. Waar vind ik zoiets?
Ik kon zo snel niet de kleinere maten vinden, maar zoiets: https://www.decathlon.nl/(...)54?mc=8545654&c=ROZE
pi_188019944
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:14 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik hoor om mij heen goede verhalen over de Cherek’s Kraulquappen. Dat zijn ronde zwemvleugels zonder scherpe randjes en er zit schuimrubber in. Wel een stuk duurder vergeleken met de bekende oranje zwemvleugels.

Ik heb geen testrapporten oid gelezen, alleen de gebruikerservaringen om mij heen
Over die heb ik ook nog even getwijfeld, vind ze best groot uitzien.
Kwam nu de Flipper Swimsafe bandjes tegen, kosten ongeveer evenveel maar lijken me wat kleiner :)
Denk dat die het gaan worden.
pi_188030603
Nog bedankt voor jullie reacties op mijn verhaal een paar dagen terug.
Ik vind het lastig op iedereen te reageren dus ik pik er even wat dingetjes uit die ik heb onthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 21-07-2019 00:31:11 ]
pi_188031261
Ach lieve venco.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier drinkt ze sinds anderhalf altijd uit een open beker. Voor onderweg de munckin beker mee want handig antilek in de auto. Rietjes werken inmiddels ook prima inderdaad, handig joh!
We dronken vandaag verse sap bij de lunch (normaal krijgt ze melk of water) klokt ze in 1 keer de beker weg en vraagt om meer. Ze voldeed aan de voorwaarde om eerst haar broodje op te eten en klokte toen ook de tweede halve beker zo weg. Dat viel in de smaak!
  zondag 21 juli 2019 @ 08:53:32 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188035333
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 22:03 schreef vencodark het volgende:
Nog bedankt voor jullie reacties op mijn verhaal een paar dagen terug.
Ik vind het lastig op iedereen te reageren dus ik pik er even wat dingetjes uit die ik heb onthouden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lieverd toch :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188037220
venco :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 juli 2019 @ 19:21:12 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188043655
Sterkte voor venco! Ik hoop dat je wat hebt aan alle reacties.

Ik heb in een vlaag van... vakantierust :? autootjes geknutseld met rozijntjes erin om te trakteren morgen. Maar Jacob werd echt woest toen hij er niet mee mocht spelen. Nu ben ik bang dat hij morgen ook boos wordt als hij ze uit moet delen cq de andere kinderen met die leuke autootjes gaan spelen. Lekker dan -O- 8)7 .

Verder is hij heel moe al snap ik niet waarvan. Misschien van proberen te praten terwijl ik heel veel niet versta. Oeg is gooien en hoef is boot en tij is rijden, maar veel blijft nog een raadsel helaas. Ik heb hem geadviseerd om een beetje aan zijn articulatie te werken.
Enig voordeel: hij ligt al dagen voor 19 uur te slapen. En ik kon ook vrij makkelijk zijn slaapzak weglaten uit het avondritueel. Gewoon hop in romper zijn bed in. Dat hoefde ik een poosje geleden echt niet te proberen. Wel fijn, dan smelt hij niet straks in de hittegolf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188046484
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:17 schreef Elleska het volgende:
venco :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wat ik ook zou adviseren denk ik, vooral omdat diegene wel kan zien of er meer hulp gewenst is of dat je hart luchten bij hem/haar al kan schelen. Venco :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188046566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:21 schreef Lemijn het volgende:Ik heb hem geadviseerd om een beetje aan zijn articulatie te werken.
:D

Wel fijn dat hij weer wat makkelijker gaat slapen, en hij is dus alweer bijna een peuter he :o

Wij zijn vandaag met de meiden naar Ballorig geweest, hebben daarvoor het middagdutje van C een keer geskipt en het ging op een kleine inzinking bij de McDonalds na wonderlijk goed _O_ Ik kon haar thuis zelfs nog in bad doen zonder drama :7 Dat belooft wat voor onze vakantie volgende maand dat we wat meer en langer op stap kunnen hopelijk :)

Ze loopt steeds langere stukjes achter elkaar, vanochtend vanuit de gang over de drempel naar de bank en nog best een stukje door Ballorig *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188050680
Jeetje Venco, het klinkt zo pittig en verdrietig. Ik heb geen tips of oplossingen, wel een virtuele knuffel.
Ik ben benieuwd hoe het trakteren gaat vandaag, Lemijn :D
Gooooooo C!

Wij hebben zo'n 360 graden beker en een rietjesbeker. Een open beker vindt Juul hilarisch maar niet om uit te drinken...sowieso drinkt mevrouw altijd 1 a 2 slokken en gooit het object vervolgens op de grond/op de tafel/naar haar broer toe/gooien dus. Als ze dan weer een slok wilt, wijst ze en roep 'uh' en pakt haar grote broer over het algemeen de beker weer op.

Vrijdag was er voor het eerst een oppasmeisje en zaterdag gingen B en Juul samen logeren bij hun oom, tante, neef en nichtje. Juul is erg lang enorm eenkennig geweest en beide oma's kunnen niet op 2 kinderen passen dus we zijn blij dat we nu 'los kunnen' _O-
Met het oppasmeisje ging het hartstikke goed, sliepen beide meteen.

Het logeren ging ook al top. Juul lag bij haar nichtje van 5 op een kamer. Die wilde perse zo haar bed hebben staan dan hun hoofden gelijk lagen zodat ze naar Juul kon kijken O+ Ze was 'nachts 1 keer haar speen kwijt maar voordat mijn schoonzus aan haar bedje stond had ons nichtje de speen alweer in haar mond gedaan.
Ze heeft alleen maar gelachen en gespeeld. Ze hebben een enorme tuin, kippen, konijnen en een grote hond (Rottweiler) en Juul is nogal een dierenlover dus die keek haar ogen uit.
Het eerste wat we te horen kregen toen we ze kwamen ophalen gisteren 'Wat hebben jullie toch makkelijke kinderen!' B en zijn nichtje zitten overigens in dezelfde klas en we zien elkaar regelmatig bij de M'veense Plassen en op school dus het was een makkelijke logeerstart voor Juul.

We negeren het feit dat ze bij anderen altijd engeltjes zijn, maar thuis de boel af kunnen breken. Ook dat ze elkaar om speelgoed in de haren zitten, noemen we even niet.

En het verschil in karakter werd gisterenmiddag ook weer duidelijk. B kreeg rond 16:30 een meltdown (leve netflix) en Juul bleef haar vrolijke zelf.
pi_188053044
Mevrouw in de supermarkt net tegen C; als je praat moet je je speen uit je mond halen he :{w Ze was niet eens aan het praten, en ik dacht waar bemoei je je mee. Vervolgens vragen hoe oud ze was en dat haar kinderen met 2 van de speen afwaren. Ja leuk, Annie, wat moet ik met die informatie? Al draagt ze nog een speen als ze 10 is, je hebt er niks mee te maken. Voor het eerst dat ik advies van een vreemde als extreem bemoeizuchtig opvatte. :X

Exode, fijn dat het logeren en oppassen zo goed ging! Ik ben zelf nog niet toe aan een vreemd meisje in huis :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188053416
Snap ik hoor rena, wij hebben natuurlijk B die de weg heeft vrijgemaakt. Dat duurde ook even voordat we dat deden maar het is zo fijn.

En we hadden een soort van oppasmeisjes pool vanuit het KDV bij B. Dat was echt ideaal. Die waren gescreend door het KDV en moesten verplicht 1 dag meelopen en de basis van kinder EHBO leren. Daarnaast moesten ze allemaal een opleiding doen die kindergerelateerd was. Kortom....perfecte oppassers :D :P
Juul zit op een ander KDV maar we hebben de nummers uiteraard nog. Dit meisje past ook op bij mijn zwager en schoonzus en andere gezinnen die we kennen, dat is wel erg fijn.

Oppassen is hier overigens altijd een feestje. Dan gelden andere regels zeg maar. Dus altijd iets eten wat B erg lekker vindt, wat langer opblijven etc.
pi_188054048
*O* Voor de stappende Jip!

Lemijn, wat leuk dat Jacob het naar zijn zin had op dreumesdans! Hoe ging het trakteren vandaag? Klinkt wel als hele leuke traktaties O+ Lastig dat praten, hopelijk kan hij zichzelf snel wat duidelijker maken want het lijkt mij voor hem en voor jullie heel frustrerend en lastig :{

Zwemmen O+ Helaas hebben vrouwlief en ik maar 1 dag per week samen vrij, de overige dagen werken we om elkaar heen. In mijn eentje zwemmen met een kind van 1 en een kind van 2 zie ik echt niet zitten, dus we zwemmen minder dan mij lief is jammer genoeg.

Exode, heerlijk die we-time! Daar wordt je als ouders zoveel gelukkiger van en indirect daarmee je kinderen dus ook volgens mij O+

Mie die de deur open kan doen, oh-oh! :') Is mijn peuter trouwens zo klein of zitten onze klinken zo hoog? Zij kon uberhaupt pas bij de klink toen ze ruim 2 was, wat wel zo rustig was overigens :')

Ik zou ook vaker een open beker moeten gebruiken voor Vlokje, op de opvang doen ze het ook standaard. Uit pure gemakzucht gebruik ik echter altijd rietjesbekers of de miracle cup. Ga ik dan toch maar eens mee aan de slag.

Rena, wat een ongelooflijke bemoeial die vrouw :o Knap dat je netjes hebt kunnen blijven!

Vlokje zit nog steeds in een fase waarvan ik al heeeeel lang hoop dat hij snel overgaat :') Ze is zo huilerig en miemelig.. Ik hoef haar maar even neer te zetten en ze begint te huilen, klampt zich aan mij vast en laat mij als het even kan geen seconde uit het oog. Ik vind het zo sneu voor haar, ze lijkt al zo lang niet lekker in haar velletje te zitten, maar moet toegeven dat ik het ook steeds vermoeiender begin te vinden. Met nog een peuter erbij is het gewoon niet haalbaar om haar altijd op de arm te dragen, etc. Tussendoor kan ze ook haar vrolijke zelf wel zijn (zonder dat ik haar vast heb), maar dat zijn dan zeg maar 5 minuten vrolijk zijn afgewisseld met 60 minuten miemelen. Een beetje uit verhouding dus :')
  maandag 22 juli 2019 @ 14:32:28 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_188055095
:W vanuit de tuin en een dikke knuffel en een :* voor Venco

Het plan was eind van de middag naar Roze Maandag in Tilburg, maar professioneel dutjesweigeraar Günther dacht daar anders over. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naja. Dan maar wat later. De draaimolens, ballonnen, de Muizenstad, de poffertjes en de drag queens zijn er vanavond ook nog wel :7

In dat kader: kocht vanmorgen bij de Zeeman een gewone basic hardroze romper.

Winkeljuf tegen Günther:
'Zoooo, ben jij kleertjes voor je zusje aan het kopen?

Günther: '?!'

Echt hè, hou die suffe aannames lekker voor je! :')
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 22 juli 2019 @ 14:39:25 #150
221912 minilot
Nancy boy
pi_188055244
Och @Lemijn, ik snap dat het lastig is maar wat een creatieve verbasteringen! O+
Hier wat saai: 'ballon' is 'ban!' en 'roeren' is 'loelen!'. :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:26 schreef rena het volgende:
Mevrouw in de supermarkt net tegen C; als je praat moet je je speen uit je mond halen he :{w Ze was niet eens aan het praten, en ik dacht waar bemoei je je mee. Vervolgens vragen hoe oud ze was en dat haar kinderen met 2 van de speen afwaren. Ja leuk, Annie, wat moet ik met die informatie? Al draagt ze nog een speen als ze 10 is, je hebt er niks mee te maken. Voor het eerst dat ik advies van een vreemde als extreem bemoeizuchtig opvatte. :X

Bwuuuuh. Negeren, negeren, negeren! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188055280
Venco, helemaal vergeten op jou te reageren :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie nog een knappe Gunther voorbij komen O+ En wat een aanname inderdaad, lekker bekrompen :o
pi_188058255
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:39 schreef minilot het volgende:
Bwuuuuh. Negeren, negeren, negeren! :*
Ik was druk bezig de boodschappen in te pakken dus dat lukte redelijk, maar ik kan echt vreselijk fel worden als het mijn kind betreft :@

Met zoiets als dat van jou bij de zeeman zou ik ook zwaar geirriteerd raken 🙈 Ben echt zo driftig nog af en toe, wel een heel stuk minder dan het eerste jaar gelukkig. Veel minder hormonen in het lijf gok ik.

Heb net voor C een piratenboot watertafel besteld voor de hete dagen; lekker klooien met water en het badje.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188063946
Is Jacob ook al jarig lemijn? Ben ook benieuwd hoe het trakteren ging!

Schanu wij oefenden eerst alleen bij eetmomenten met een open beker drinken (de melk bijv) dan zitten we er toch altijd bij en ik doe dus nooit wat anders dan water in de munchkin beker. Toen ze dat wat meer onder de knie had ook overdag het water in een open beker. Nu kun je buiten natuurlijk ook prima oefenen, geen probleem als het mis gaat met die hitte!
Hopelijk slaat de balans snel de andere kant op bij vlokje, lijkt me zeker vermoeiend!

Mini, nog gelukt om naar roze maandag te gaan? Hoe vond gunther het? Vast geweldig!

Fijn voor C rena, lekker spatten met water.

Hier heeft N op de wc geplast vanavond! :o ze wilde op het potje maar toen de luier uitging zei ze steeds ‘cee plassen’. Oke prima, en het lukte ook nog vrijwel meteen. :D
  maandag 22 juli 2019 @ 22:23:32 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188064090
Ik doe nog steeds vaak maar bodempjes water (of melk) in zijn beker. Wegens voorliefde voor gooien en alle per ongeluk-stootacties. En hij vindt 2 slokken meestal wel genoeg.

Trakteren ging oke-ish, zoals je bij een tweede verjaardag kan verwachten denk ik. Ben toch even gaan kijken. Hij vond het liedjes zingen stom (zei steeds klaar) en de muts ging uiteraard niet op zijn hoofd. Maar verder was hij genoeg onder de indruk om de auto's uitgedeeld te zien worden. Daarna nam ik hem mee naar huis.
ik: Jacob, heb je je verjaardag gevierd?
hij, stralend: ja :D
ik: was het leuk?
hij: JA!!!!! :Y *O* .
Mafkees.
Hij is nog gewoon 1 hoor. Maar dat duurt niet heel lang meer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 22 juli 2019 @ 22:26:31 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188064144
Wat knap Nolita!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188067970
Wat bijzonder om te kunnen kijken zeg, Lemijn. Lijkt me toch best leuk. En Jacob al bijna een peuter, wat erg! Het duurt hier nog een eventjes, maar ik ben ook nog flink in de ontkenning. Ineens zijn ze zo groot! :'( O+

Over drinken: Dirk krijgt een open beker, altijd. Die laat het sporadisch uit z'n mond lopen (1 op de 100 dagen ongeveer) en soms wordt er geknoeid (1 op de 20 dagen). Prima scores om niet meer moeilijk te doen met zoeken naar z'n bekers. :)

En verder heb ik weinig onthouden. Ik geniet zo van mijn kind en het weer en ons gezin, dat er geen tijd voor is om bij te blijven. Hij zegt nu mag niet bij dingen die hij niet mag, en als hij iets niet leuk vind gaat hij met z'n armpjes over elkaar staan. Hij ontwikkelt als een malle en buiten zijn is hemel. Het enige minpunt is dat in al deze ontwikkeling het alleen spelen vrijwel ontbreekt. Maar de leuke dingen compenseren ruimschoots. Mijn vrolijke ondeugd. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188068247
Jacob O+ klinkt toch wel heel schattig zo.

Venco nog een :* voor jou. Wat lijkt mij dat zwaar. Ik hoop dat je iets kan met de adviezen van de rest.

Wij zitten hier weer ff in een slechte slaap periode :P wennen wel, maar komt vast wel weer goed. Ik merk dat ik toe ben aan vakantie maar we gaan pas in oktober... Meh.
pi_188069628
Nolita, wat knap zeg _O_

Jacob O+

Aure, balen van de nachten -O-

Hier moeten we ook eens gaan oefenen met open bekers, maar C is nog zo lomp met haar dichte drinkbekers dat ik benieuwd ben hoe het gaat.

Hier lekker op het werk bij de airco vandaag _O_ Geen straf :7
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188072843
Oh Aure wat balen van de nachten.. Oktober duurt nog lang dan zeg. En dan zeker met alle mensen om je heen die vakantie hebben. Maaar iedereen is jaloers op jou in oktober haha!

Lang leve de airco rena! En wat kunnen mensen zich bemoeien met kinderen (nog even reactie op het speensupermarktverhaal) ik kan daar zo slecht tegen. Iedereen weet alles beter. Hou je mond. Ik heb niet om je mening gevraagd :P

Minilot nog weg geweest gister? Wat kan Gunther heerlijk spelen in de tuin! Hier normaal ook de hele dag maar midi en maxi vinden het nu te warm...

En nog een knuffel voor venco! En felicitaties voor de bijna jarige van Lemijn!

Verder vergeten. Te warm.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 14:42:43 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_188073890
Jazeker zijn wij nog de deur uitgegaan! Kwamen rond zes uur aan in Tilburg en vertrokken om half twaalf weer. :) Günthers grote favoriet was de klassieke rupsbaan, met zo'n kap die erover gaat ('Tentje! Tentje! Tentje!'), hier met vaderlief:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de voet gevolgd door Muizenstad ('MUIIIIIIISSSS!'):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder poffertjes en broodjes bratwurst en ogen uitkijken naar alle lichtjes bij schemering en knuffelen met kennissen en hun vriendjes en 's avonds in de auto zachtjes zingen en knikkebollen O+
Ondanks bakken herrie en drukte lijkt de koter vooralsnog niet te doen aan het concept 'overprikkeld raken'. Kind van z'n moeder :7

Nou heb ik zelf overigens weinig met kermissen, maar volgens mij zou Günther wel elke avond willen :')
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 23 juli 2019 @ 14:46:31 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_188073964
Hoera voor N. op de 'cee!

En ha, kan me voorstellen dat je stiekem even bent gaan kijken, @Lemijn! :Y
Ik ga je wel hartgrondig missen als je zoon te oud is voor dit topic hoor! :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_188074282
Ah leuk Mini! Wat goed joh dat Gunther dat zo volhoudt, hier dondert Juul standaard rond 19:00 om. (en grote broer kan het nu soms met moeite tot 20:00 trekken)
Vrienden waren ook in Tilburg, er kwamen aparte beelden binnen via de App. :D

Juul trekt zich wederom niets aan van de warmte. Dat kind is duidelijk in de eeuwigdurende hittegolf van 2018 geboren. Ze slaapt en eet goed en is poepjevrolijk.

Vandaag mijn laatste 'werk'dag vanaf morgen 4 weken vakantie. Ik wacht op een telefoontje van de garage dat de auto klaar is en dan gaat mijn laptop dicht (niet dat ie de komende 4 weken niet open zal gaan).

En onze 2 blondies vermaken zich ondertussen prima in een half lek zwembadje. Juul zat in haar eigen zwembadje maar die bleek nog lekker te zijn. Kortom 2 nieuwe zwembadjes kopen voor de vakantie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 15:15:38 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_188074478
Wat een verrukkelijk zomerse foto @exode en heel fijne vakantie gewenst! O+

Dat Günther het zo lang redt 's avonds is ook wel omdat -ie een wat eigenaardig ritme heeft: 's morgens vaak uitslapen tot negen uur á half tien en 's middags geregeld heel stevige dutjes van drie uur onafgebroken. Dan is er 's avonds nog energie genoeg en is af en toe tot wat later het huis uit eigenlijk nooit een probleem :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188075864
Wel lekker zo’n ritme minilot! Zeker in de zomer. Dan kan je nog echt even wat doen als het afkoelt.

Ik zie overal kindjes in badjes. Dus ik ook badje opzetten. Maar ze willen er niet in :P nu de duplomand maar omgegooid op het gras.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45:30 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_188076072
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:31 schreef Songeur het volgende:
Wel lekker zo’n ritme minilot! Zeker in de zomer. Dan kan je nog echt even wat doen als het afkoelt.
Yup! :Y Voornaamste reden is overigens dat mijn lief gewoonlijk pas tegen half acht 's avonds thuis is en we het allebei belangrijk vinden dat we doordeweeks 's avonds gedrieën ruim tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Zou niet mogelijk zijn als Günther vroeg naar bed zou moeten.
Als -ie ooit eens naar de crèche moet of sowieso over tweeënhalf jaar (slik!) naar school dan is dat pas het moment waarop -ie 's avonds eerder naar bed zal gaan.

En dank voor de reminder: al een poosje van plan eens Duplo te halen, maar vergeet het steeds!
En hup, badje inzetten als voetenbad voor jezelf! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188076141
Lekker hoor mini. En heerlijke foto's zo op de kermis.

Jip gaat meestal ergens tussen 8 en 9 naar bed, eerder naar bed betekent vrijwel altijd gedonder. Maar zo hebben we inderdaad nog wel even de tijd met hem en dat is heel fijn.
pi_188076710
DFD *O*

klimgeit bij de kinderboerderij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 17:28:28 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_188076779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:24 schreef Elleska het volgende:
DFD *O*

klimgeit bij de kinderboerderij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Profturner in de dop! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188076972
Lekker zandhappen O+
Het is zo leuk om te zien dat het bij elke poging beter ging. Hij vindt het heerlijk daar. De meeste speeltoestellen zijn nog wat te moeilijk maar hij kan zich een hele tijd vermaken met het zand.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:15:15 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188078378
Wow Elleska! _O_ .

En heerlijke kermisplaatjes.

Beeld komt even beter binnen dan tekst, sorry.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188084851


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 23-07-2019 23:25:29 ]
pi_188088532
Yes Exode, vakantie! Heerlijke foto van je tweetal!

Mini, wat leuk zo op de kermis O+ Hier ook een makkelijk ritme. Kinderen zijn niet perse uitslapers maar kunnen het wel makkelijk tot laat redden dus heerlijk 's avonds erop uit. En als I. het niet redt slaapt ze zonder problemen in de doek bij mij.
Ze liggen hier nu beide nog te tukken.

Haha Elleska, koppeltje duikelen :D
pi_188089430
Elleska :D Creatief klimmen _O-

Gunther op de kermis O+

Het duo van Exode lekker aan het poedelen :)

Verder niet bijgelezen want druk en weer eens ziek voor de verandering, vreselijke keelpijn :{

Een late DFD;

Kiekeboe 🤪
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188089898
Laat slapen past niet bij mijn 2 blondies (bij mijn derde, volwassen blondie ook niet overigens).

B was behoorlijk ritmevast. Tot 3 maanden geleden moest mijnheer om 18:45 op bed liggen, op schooldagen maakten we hem dan om 07:15 wakker en in het weekend sliep hij tot een uur of 8. En dat luisterde vrij nauw :@ B is een enorm makkelijke slaper, die jongen slaapt overal (bolderkar, trein, bus, voorzitje stoel, campingbed, luchtbed, vouwwagen, 2persoonsbed naast oma etc etc), maar hij is bloed sjago als hij niet genoeg slaapt. En te weinig slaap is ook 15 minuten korter slapen. Geloof me, we hebben het vaak uitgetest.

Voordeel was wel dat we altijd nog een hele avond voor onszelf hadden/hebben.
Sinds een maand of 3 kunnen we af en toe afwijken. Nu met die bloedhitte in zijn kamer leggen we hem wat later op bed en dat gaat prima. Maar dat is nog steeds 20:00 overigens.

Juul valt gewoon om rond 18:30, dus die slaapt altijd om 19:00, dan slaapt ze tot 07:00 en soms 08:00. Grote verschil met B is dat zij wat lastiger slaapt (niet in de auto, niet in de wagen, alleen in een bed slaapt mevrouw) maar dat haar humeur niet echt te lijden heeft van minder slaap. Ze blijft een vrolijke dodo. 's Avonds richting slaaptijd wordt ze moe en dan wordt ze net als haar andere moeder hilarisch, van die vermoeidheid grapjes. B wordt overigens altijd hyper net voor het naar bed gaan, heeft ie ook van die andere moeder. Dan denken andere mensen 'Naar bed? Maar hij is zo actief, die is toch niet moe.' Eenmaal op bed slaapt ie dan zodra hij zijn kussen aanraakt. _O-
pi_188090188
Mijn brein is gesmolten :') Maar wat ik onthouden heb:

Goeie klimmer Elleska! :D

Günther op de kermis! Fijn dat zijn ritme zo goed aansluit bij jullie ritme. Toen er hier ritme kwam was 19:00 de max. bij Casper. Nu met deze zomerdagen ligt het ergens tussen 19:30 en 21:30. En overdag slaapt hij alleen in bed of in de autostoel, kinderwagen helaas niet dus dat is soms wel even plannen.

Leuk duo Exode O+

Beterschap Rena! Mooi meisje heb je daar O+

Casper heeft afgelopen donderdag op het kdv 2x gespuugd, zaterdagochtend waren wij allebei de pineut. Zo handig met een rondlopende dreumes :')

En ik heb nog onthouden dat Jacob bijna jarig is en getrakteerd heeft :D

En nog een :* voor Venco!

We komen net bij het CB vandaan. 11,850kg en 84cm. Exact in verhouding volgens de curve :D

Hier ook nog een verlate DFD. Op elk bankje moet gezeten worden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:26:17 #176
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_188091190
Pff, even stoom afblazen!
Onze dame van 13 maanden wilt ineens niet meer slapen op de dag sinds 1-2 weken, ondanks dat ze hartstikke moe is. Krijst de hele boel bij elkaar.
En dat terwijl het 's avonds eigenlijk geen probleem is. Verlatingsangst?
Iemand een fantastische tip?
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:12:25 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188092214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:26 schreef Goddelijker het volgende:
Pff, even stoom afblazen!
Onze dame van 13 maanden wilt ineens niet meer slapen op de dag sinds 1-2 weken, ondanks dat ze hartstikke moe is. Krijst de hele boel bij elkaar.
En dat terwijl het 's avonds eigenlijk geen probleem is. Verlatingsangst?
Iemand een fantastische tip?
Heb je al het verschuiven van tijden geprobeerd? en gaat het om èèn slaapje of?
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:47:00 #178
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_188092898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Heb je al het verschuiven van tijden geprobeerd? en gaat het om èèn slaapje of?
Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
pi_188092933
Leuk weer al die foto's. O+

Geen idee Goddelijker, volgens mij zijn er wel meer die in het dreumesjaar een tijdje moeilijker zijn met slapen. Bij ons was het tussen elf en veertien maanden het lastigst denk ik. Geen tips, anders dan geduld tot het weer oké is.

Herkenbaar Fleur dat overal willen zitten. Bij ons zijn het stoeltjes trouwens, geen bankjes.

Hier ook een hyper kindje als hij heel moe is Exode. Van hyper gebabbel naar ineens *poef* uit.

Beterschap Rena. :*

Venco ik hoop dat je binnenkort op welke manier dan ook weer wat beter in je vel komt te zitten. Je zorgt zo goed voor je kindjes, al dat zorgen vergt ook gewoon zijn tol, zeker als je zoveel alleen doen moet. En ik ben heel benieuwd wat er onder je edit stond. :*

Verder wel meegelezen maar minder actief.
Wij zitten middenin de auw-fase. Alles is "auw", echte pijn, een klein pijntje, zacht vallen, jeuk, korstje op zijn knie, steentje onder zijn voet, plekken aanwijzen op de grond waar hij eens viel, kat omdat die weleens slaat, kersensap omdat het lijkt op bloed, hij wees zelfs eens naar mijn hand die niets deed. Het lijkt weleens alsof hij een contactziekte heeft en elke aanraking pijn doet. ;)
Ik vraag ook altijd waar het pijn doet en vertel dan wat het is dat hij voelt. Hij onderzoekt in ieder geval echt de betekenis van het woord.

Hij wordt ook steeds beter met praten. Hij herhaalde pas mijn laatste twee woorden achter elkaar. Gisteravond toen hij moest slapen maakte hij een soort zin met "mauw mauw aaien". En hij kan al een beetje zeuren, "pappaaaaa" en "mammaaaaa". :D

Mijn man is twee dagen weg voor scouting, ik zie er een beetje tegenop om alles helemaal zelf te moeten doen. Zeker met deze hitte. Vanochtend heb ik ons in het badje geparkeerd en ik denk dat we de rest van onze tijd ook zo gaan doorbrengen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188092953
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
Nou ik dit zo lees, misschien eens proberen hoe het gaat als je haar om 12:30 ofzo in bed legt? Bij het consultatiebureau werd me ooit verteld dat kindjes soms niet meer op de ochtend willen gaan slapen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:54:52 #181
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_188093040
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
Wij hebben doen het slaapje wat later gedaan (deden ze op het kdv ook dus dat hebben we gevolgd) slapen rond 12:30 ongeveer :Y dat doet de onze nu, met 22 maanden nog steeds :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:07:37 #182
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188093232
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
Ik zou toch eens proberen het wat te verschuiven naar 12.00/12.30.
Misschien kun je het wat verlengen door de eetmomenten ook te verschuiven?
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:37:30 #183
382129 crew  Donna
pi_188095134
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat om 1 slaapje, meestal zo rond 11 uur (vanaf half 7-7 uur uit bed). En daarna gaat ze door tot uur of 7-8 's avonds.

En ze is duidelijk moe met duimen, oogwrijven, etc.
Is ze niet te moe? Als onze dochter zit te oogwrijven, zijn we eigenlijk te laat en is het inslapen een drama (tot nu toe lukt het nog wel, maar ze is dan gewoon heel onrustig). Als we het voor zijn, dan slaapt ze direct in en ook goed door haar slaapje heen.

Ze is hier bijna 16 maanden, maar 1 slaapje redt ze echt nog niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 24-07-2019 16:29:36 ]
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:50:37 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188095402
Hier èèn grote van 3/4 uur of als ik weg moet een paar uurtjes en dan in de middag nog een keer. Nog steeds go with the flow hier en geen enkele nacht wakker :D hoe doet ie het toch, al 14 maanden lang.

Het is zo'n lekker ding, vooral met dit weer is hij echt in zijn element. We hebben nu een zandbak in de tuin en dat inclusief met water = uren vermaak natuurlijk. Hij was vanmorgen om 10 uur wakker, ging om half 2 naar bed en slaapt dus mooi door het heetste van de dag heen. Straks als meneer wakker is weer zwembroek aan en buiten keuvelen de rest van de middag/avond, incl pizza's :{w ik ga mooi niet koken nu.
pi_188097347
Ik ben blij dat ze nog niet bedacht heeft het krukje te gebruiken;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Sacre, ik blijf jaloers hoor op zo’n goede slaper _O_

PKM, succes de komende dagen! Ik vind het ook altijd pittig zonder manlief en C is over het algemeen niet eens lastig.

Ze heeft vanmiddag lekker gepoedeld en met haar nieuwe waterspeeltafel gespeeld en ik heb er naar gekeken met mijn snothoofd. Ik ben dit weer alweer zat hoor :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188097468
Haha Rena! _O-

Succes deze dagen pkm! Lijkt me ook pittig! En ook pittig voor je man en z’n scoutingactiviteiten met dit weer denk ik? :o wat betreft de bankjes. Van ons huis naar de supermarkt is het 140 meter en daar staan 3 bankjes, heen en terug duurt dan ook vrij lang :')

Ja SC jouw slaper, ongelofelijk. Niks geen -het is een fase, het is een fase, het is een fase- bij jou! :D
pi_188110231
Fleur, die fraaie Casper zoekt wel puike bankjes op om op te zitten zeg! O+

En heh, C.tje, go go go! Deuren openmaken is awesome!

Günther 'leest' zichzelf tegenwoordig voor en het is reteschattig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder, in het kader van speelgoed dat geen speelgoed is, meuk sorteren in een bakvorm: de! hele! dag!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een shoutout naar, ik denk, @FlyingFish, die hier eens postte hoe je memory aan kleine koters leert: inmiddels een dikke hit hier ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_188110686
Eten jullie dreumesen overigens ook zo belabberd met dit warme weer? De score van vandaag tot dusver: paar stukjes watermeloen, een plakje ham en 1 ijsklontje :')
Zo maar eens zien of de boobs tot extra borstvoeding te porren zijn..
Let me see you stripped down to the bone
pi_188110697
Die Disney leesclub-boekjes zijn ook echt fijn voor jonge kinderen! Grote peuter is er echt dol op, en je kunt ze voor spotprijsjes tweede hands kopen (nieuwe worden niet meer gemaakt helaas). Oma heeft een enorme stapel die deels door mijn man en zijn zus al kapot gelezen zijn vroeger, maar grote peuter mag daar als soort bibliotheek elke keer drie nieuwe boekjes lenen, afgezien van de eigen voorraad die we sinds Koningsdag hebben. Maar het zelf voorlezen is idd wel heel leuk om te zien. De mol die op zijn hoofd gepoept is was hier het eerste duidelijk zelf voorleesboek. Hoorden we steeds “ik? Nee. Ik doe zo *geluidje*” de rest was onverstaanbaar :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188110863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:45 schreef FlyingFish het volgende:
De mol die op zijn hoofd gepoept is was hier het eerste duidelijk zelf voorleesboek. Hoorden we steeds “ik? Nee. Ik doe zo *geluidje*” de rest was onverstaanbaar :D
Haha, hier exact hetzelfde met het drollenmollenboek! :D O+

Nou ja, 'hoezo?' nog na de 'nee' ;)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:55:36 #191
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188110915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:44 schreef minilot het volgende:
Eten jullie dreumesen overigens ook zo belabberd met dit warme weer? De score van vandaag tot dusver: paar stukjes watermeloen, een plakje ham en 1 ijsklontje :')
Zo maar eens zien of de boobs tot extra borstvoeding te porren zijn..
Hier tot nu 3 boterhammen met beleg als ontbijt, 1 geklutst ei omelet met wat kruiden als lunch, een vrieslolly en een zakje naturel crocky chips want verkansie :D hij drinkt heeeeeeeeel veel ijswater en nu met een fles melk op bed /vreetzakbaby

Ik eet zelf wel minder, of nou ja anders. Niet van plan te koken vanavond, gister was het al pizza :') dus ik zal toch iets gezonds moeten verzinnen.
pi_188112976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier tot nu 3 boterhammen met beleg als ontbijt, 1 geklutst ei omelet met wat kruiden als lunch, een vrieslolly en een zakje naturel crocky chips want verkansie :D hij drinkt heeeeeeeeel veel ijswater en nu met een fles melk op bed /vreetzakbaby

Ik eet zelf wel minder, of nou ja anders. Niet van plan te koken vanavond, gister was het al pizza :') dus ik zal toch iets gezonds moeten verzinnen.
Ter inspiratie: wij eten salade (sla en rundvleessalade), stokbrood en chipolataworstjes. Daarvoor trotseerde ik de hitte vanochtend om bij de slager te geraken met twee kinderen. Gelukkig voor het echt heet werd.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:44 schreef minilot het volgende:
Eten jullie dreumesen overigens ook zo belabberd met dit warme weer? De score van vandaag tot dusver: paar stukjes watermeloen, een plakje ham en 1 ijsklontje :')
Zo maar eens zien of de boobs tot extra borstvoeding te porren zijn..
Vanochtend één boterham ipv twee dus ik maakte vanmiddag een monkeyplatter met meloen, oude kaas, ham, fusilli en maïsboogjes. Dat ging goed. Verder staan nu overal bekers drinken verspreid door het huis, dat gaat ook goed.
Dat lezen is echt O+.

@rena, beterschap!

@Venco, :*.

Oh en de rest ben ik alweer vergeten. Echt, die temperatuur doet wat met een mens...
pi_188113093
Monkeyplatters vind ik een sympathiek concept, maar random gesnaai door de dag heen is niet iets dat ik onderschrijf, onder meer inzake invloed op tandbederf.. Maar op dagen als vandaag zie ik de voordelen er wel van :)

Maar goed, pre-dutje kreeg ik net bij Günther een paar happen witte bonen in tomatensaus met een volkoren soepstengel naar binnen, een handje kersen en 1 van 2 borsten, dus ik vind het wel prima :) Voor een kekke versgeblenderde smoothie van kokosmelk, bosbessen en honing haalde de dude zijn neus op (zelf ondanks kleurig rietje!) dus die lurk ik nu zelf maar helemaal op :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_188113632
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:39 schreef minilot het volgende:
Monkeyplatters vind ik een sympathiek concept, maar random gesnaai door de dag heen is niet iets dat ik onderschrijf, onder meer inzake invloed op tandbederf.. Maar op dagen als vandaag zie ik de voordelen er wel van :)

Maar goed, pre-dutje kreeg ik net bij Günther een paar happen witte bonen in tomatensaus met een volkoren soepstengel naar binnen, een handje kersen en 1 van 2 borsten, dus ik vind het wel prima :) Voor een kekke versgeblenderde smoothie van kokosmelk, bosbessen en honing haalde de dude zijn neus op (zelf ondanks kleurig rietje!) dus die lurk ik nu zelf maar helemaal op :O
Hier was de monkeyplatter ook ipv lunch. Niet en en. Maar sowieso weinig zorgen om tandbederf hier, een van de weinige voordelen van amper tanden.

Fijn dat hij wat gegeten en gedronken heeft!
pi_188113759
Op hoeveel tanden zit ie nu Malteser? :D
pi_188113865
Jip eet best okay deze week. Zijn brood moet wel zonder korsten momenteel, maar dan wil het er prima in. Daarnaast eet ie nog een shitload aan fruit en savonds gewoon zijn avondeten. En 's middags en 's avonds nog een fles. Volgens mij komen we dan uit op 5 a 6 eetmomenten inclusief bv ochtendsessie.
pi_188114011
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:08 schreef Aure het volgende:
Op hoeveel tanden zit ie nu Malteser? :D
Twee! En de derde is ook doorgebroken. Dus we gaan de goede kant op.
pi_188114287
Gisteren ging er vooral koek, chips en ijs in en natuurlijk fruit. Mijn eigen soep at ik 's avonds niet meer op want meneer zijn geduld was compleet op.
Vandaag wil hij ineens wel lekker eten. Terwijl ik het ontbijt met klaar had vroeg hij nog om ei, die serveerde ik dus iets later. Hij at zowaar tweederde op. Ook flink wat ham en een hele kiwi. Hij was wel heel duidelijk dat hij "ijsssss" moest maar had er eigenlijk geen trek in. Water wil hij helaas ook nauwelijks en melk vooral net voor het slapen.

Die Disney boekjes ga ik naar kijken in de kringloopwinkel, dat klinkt leuk. Banaan leest soms ook zichzelf voor maar dat is een onherkenbare woordenbrei. :)

Banaan spuugde vandaag net na het eten, hij steekt zijn hand zover in zijn mond dat hij kokhalst. Afgelopen week ook al eens. Dit gaat ook over, toch? Echt, soms lijkt hij al zo wijs, en dan ineens weer zo totaal niet. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 25 juli 2019 @ 18:34:31 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188117914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ter inspiratie: wij eten salade (sla en rundvleessalade), stokbrood en chipolataworstjes. Daarvoor trotseerde ik de hitte vanochtend om bij de slager te geraken met twee kinderen. Gelukkig voor het echt heet werd.

Lekker! Ik heb soep gemaakt en daarbij koude pasta pesto en broodjes met knakworstjes. :')

Wij hadden na het dutje een lunch van croissantjes, watermeloen & verse ananas.
Ging er goed in. :P
pi_188117984
'Heej Günther, wat vind je van dit weer?'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')