abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187881218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Maar geeft dat overheden dan het recht om te bepalen wat jij wel of niet mag gebruiken? Lijkt mij dan eerder zaak voor je werkgever, partner etc om daar paal en perk aan te stellen.
Of - en hoe - je deze algemene rechtvaardigimg wat mij betreft in dit concrete geval moet omzetten? Zie mijn uitgebreide post over legalisatie van drugs hierboven. Daar bepleit ik geen verbod op gebruik of bezit, maar voor handel en productie van heroïne. Terwijl ik de meeste andere drugs geheel uit de illegaliteit wil trekken. Dus het antwoord op je vraag is eigenlijk: nee. Ik zou menen dat middelengebruik niet strafbaar moet zijn, maar dat middelengebruik een vraagstuk is van volksgezondheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 12-07-2019 13:49:47 ]
pi_187881313
Waarom niet legaliseren ? Dan verdienen we er nog wat aan.
Nu moeten we dubbel betalen we betalen voor de "handhaving" en alle problemen die voortvloeien uit de illegaliteit. Plus we lopen inkomen mis zou het legaal zijn.
pi_187881385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En aan welke drugs zit jij?
Hoef je niet te vragen, ik weet dat je voor die partij bent, het was er mij misschien wel om te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 14:30:20 ]
pi_187881406
Legaliseren kun je vergeten zolang er Christengekkies in de regering zitten. Zelfs wat het beleid met softdrugs betreft gaat NL er op achteruit, terwijl andere landen ver voorop lopen op ons (Portugal, USA).
pi_187881431
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Legaliseren kun je vergeten zolang er Christengekkies in de regering zitten. Zelfs wat het beleid met softdrugs betreft gaat NL er op achteruit, terwijl andere landen ver voorop lopen op ons (Portugal, USA).
Het ene land levert iets in het andere iets erbij, alleen zo verkrijgt men 1 Europa!
pi_187881433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja klopt maar wijn is wel oke natuurlijk omdat Jezus dat vroeger dronk
pi_187881450
Ik was er niet bij, misschien was het wel zeik met een kleurtje?
  vrijdag 12 juli 2019 @ 13:57:21 #159
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_187881476
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:54 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ja klopt maar wijn is wel oke natuurlijk omdat Jezus dat vroeger dronk
Tja, religie en bewustzijnsvernauwing, een gouden combinatie lijkt me.
pi_187881493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:55 schreef john2406 het volgende:
Ik was er niet bij, misschien was het wel zeik met een kleurtje?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk daarnaast wie zuipt er nou zeik ?
Erg werd veel wijn gebrouwen in die tijd
pi_187881507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:58 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Lijkt me erg onwaarschijnlijk daarnaast wie zuipt er nou zeik ?
Erg werd veel wijn gebrouwen in die tijd vooral door gelovigen in het klooster
Hoeveel jaar was het geleden? misschien aten ze wel mensen in die tijd?

En of er al een klooster was toen Jezus dat dronk?
pi_187881528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel jaar was het geleden? misschien aten ze wel mensen in die tijd?

En of er al een klooster was toen Jezus dat dronk?
Ja kloosters waren er nog niet echt klopt
Voornamelijk werd het gebrouwen door de Romeinen aldaar

2000 jaar geleden ongeveer

Kannibalisme was er niet in die cultuur
pi_187881540
Nederland en z'n drugsfaalbeleid. :')

Ik kan hier in de buurt zo 5 man aanwijzen die grof geld verdienen met de handel en productie van drugs. Politie blijkbaar niet maar wel zolders in huurwoningen ontruimen met veel bombarie. :')

Dat helpt :')
pi_187881545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:01 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Kannibalisme was er niet in die cultuur
Of het staat niet in de bijbel, daar men daar niet zo blij van was, of mee was.

Kom op zeg dat boek zal wel met een roze bril op geschreven zijn.
pi_187881562
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:02 schreef Brybry het volgende:
Nederland en z'n drugsfaalbeleid. :')

Ik kan hier in de buurt zo 5 man aanwijzen die grof geld verdienen met de handel en productie van drugs. Politie blijkbaar niet maar wel zolders in huurwoningen ontruimen met veel bombarie. :')

Dat helpt :')
Weten ze heus wel, Maar waarom die stroom zwart geld stoppen ? Daar runt de halve economie op.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:05:03 #166
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_187881569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

of anders een flinke pil genomen :-)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_187881578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of het staat niet in de bijbel, daar men daar niet zo blij van was, of mee was.

de bijbel heb je niet nodig om te weten hoe het er daar aan toe ging

De wijn was trouwens vroeger met meer alcohol en zoeter omdat ze druiven gebruiken later uit het oogst seizoen
pi_187881593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:05 schreef RAVW het volgende:

[..]

of anders een flinke pil genomen :-)
Naar het evenbeeld van deze werd de mens geschapen, hoeveel bezonders kan dat geweest zijn dan? Eerlijk antwoord graag ja.
pi_187881678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:05 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

de bijbel heb je niet nodig om te weten hoe het er daar aan toe ging

De wijn was trouwens vroeger met meer alcohol en zoeter omdat ze druiven gebruiken later uit het oogst seizoen
Mijn mening, ik denk dat men in het Oosten van Europa wel anders gewend is, die eten desnoods alles of drinken desnoods alles neem ik aan, dus het westen denk ik legt altijd het loodje daar neer vermoed ik. Zou het in die tijd van Jezus er anders aan toe gegaan zijn, zo veel te eten in die tijd en te drinken? En dat raad ik gewoon zo zonder bijbel hoor.
pi_187881696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:24 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zelfs dan niet. Stel je verwond jezelf thuis, en belt 112. Zij zullen komen helpen, ondanks dat jij het jezelf hebt aangedaan. Daarmee ben je al niet meer geheel geïsoleerd.

Zelfs bij een zelfmoord zou dit zo zijn, aangezien een ander jouw overblijfselen moet opruimen.

In een samenleving is volledige isolatie lastig voor te stellen (en dat is ook maar prima). Maar dat neemt dus mee dat je altijd rekening moet houden met deze samenleving, en dat daarom in sommige gevallen jou vrijheid wordt ingeperkt.

(beetje een variant op: jouw vrijheid kan een anders vrijheid inperken, daarom moeten we ieders vrijheid een beetje beperken)

Vrijheid is niet absoluut, zegmaar
Ok, even samenvattend: je bent het niet eens met de stelling 'mijn lichaam, mijn keuze' omdat er een kans bestaat dat er negatieve effecten optreden op (een deel van) de samenleving bij een vrije invulling van die keuze, vooral op de volksgezondheid.

Heeft iedereen dan een maatschappelijke plicht om gezond te leven?

Want als het alleen om overlast zou gaan, zou je het principe van lichamelijk integriteit in stand kunnen houden door alleen de overlastgevers in hun vrijheid te beperken.
Zodat de goeden niet onder de kwaden leiden, en je ook niet op een gevaarlijke glijdende schaal van vrijheidsbeperkingen terecht komt.
pi_187881733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mijn mening, ik denk dat men in het Oosten van Europa wel anders gewend is, die eten desnoods alles of drinken desnoods alles neem ik aan, dus het westen denk ik legt altijd het loodje daar neer vermoed ik. Zou het in die tijd van Jezus er anders aan toe gegaan zijn, zo veel te eten in die tijd en te drinken? En dat raad ik gewoon zo zonder bijbel hoor.
Oh zeker de voedsel productie hadden die Romeinen wel op orde dat kun je ze nageven
pi_187881738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:13 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Heeft iedereen dan een maatschappelijke plicht om zo gezond mogelijk te leven?

Als men donor is, ben ik die mening wel toebedeeld.
pi_187881816
quote:

[..]

Ok, even samenvattend: je bent het niet eens met de stelling 'mijn lichaam, mijn keuze' omdat er een kans bestaat dat er negatieve effecten optreden op (een deel van) de samenleving bij een vrije invulling van die keuze, vooral op de volksgezondheid.

Want als het alleen om overlast zou gaan, zou je het principe van lichamelijk integriteit in stand kunnen houden door alleen de overlastgevers in hun vrijheid te beperken.
Zodat de goeden niet onder de kwaden leiden, en je ook niet op een gevaarlijke glijdende schaal van vrijheidsbeperkingen terecht komt.
Probleem is dat het kwaad dan al geschiet is daarom is het denk ik wel goed om sommige middelen te verbieden
pi_187881849
Te verbieden of dat het helemaal nergens meer te verkrijgen is?

Het mag wel makkelijk zijn voor de overheid toch, dus toch maar verbieden, daar dat het makkelijkste is?

Had men dat ook maar met de tabak of asbest gedaan!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 14:23:35 ]
pi_187882058
quote:

[..]

Volgens mij zijn we het helemaal niet zo oneens hoor. Ik heb het over een algemene theorie, niet over dit concrete geval namelijk. Wat ik dus zeg is, dat lichamelijke integriteit niet absoluut is (dus inderdaad, mijn lichaam mijn keuze hoeft niet altijd waar te zijn) . Dat zegt niks over hoe dat in dit concrete geval zou moeten worden ingevuld.

Hoe ik vind dat het in dit concrete geval moet worden ingevuld heb ik besproken in posts 103 en 126, en volgens mij vinden we elkaar daar best voor een groot deel.
pi_187882100
Kan het kloppen dat er op Fok geen plek is waar je over gebruik van drugs kan praten?
pi_187882117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan het kloppen dat er op Fok geen plek is waar je over gebruik van drugs kan praten?
Is Seks zonder zich voort te planten geen drugs?

Als je het met mij eens bent is er dus wel een plaats.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2019 14:42:00 ]
pi_187882307
Hij wil zeker dat festivals vanaf nu alleen nog door de EO georganiseerd mogen worden en dat er alleen lofliederen voor Jezus gezongen worden.

Als je ERGENS drugs voor nodig hebt om het vol te houden..... :X
pi_187882325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Lifestyle
pi_187882634
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Lifestyle
Er was toch ooit ook een drugs subforum?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_187882673
Was gehad het vieste woord dat er bestaat vind ik.
pi_187882687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Er was toch ooit ook een drugs subforum?
In Lifestyle! :Y
  vrijdag 12 juli 2019 @ 16:52:53 #183
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_187884631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ken niemand die flessen bleek achterover slokt dus dat voorbeeld volg ik niet helemaal. Ik snap wel dat drugs schadelijk kunnen zijn bij verkeerd gebruik en dat als we dat gaan legaliseren moeten we voldoende voorlichting geven, en zelfs dan moeten we bereid zijn dat er geheid problemen komen. Mensen zullen overlijden omdat ze drugs niet snappen, gevoelig zijn, meer drugs in het verkeer... Praat eens met een uitsmijter wat hij vindt van de combinatie alcohol en coke in het uitgaansleven en volgens mij moeten we juist niet alleen praten over de volksgezondheid (we gaan idd niet massaal dood aan x) maar ook over de maatschappelijke gevolgen.
Jij drinkt geen bleek, ik drink geen bleek, waarmee bewezen is dat goede voorlichting dus helpt met het vermijden van verkeerde keuzes, vandaar het voorbeeld ;)
Ik denk vooral dat de doden die vallen door drugsgebruik komen door verkeerd gebruik, het mixen van, het combineren met alcohol, te weinig eten en te weinig water drinken, de verhalen van 1 pil en hij was dood neem ik altijd met een korreltje zout, behalve als er vervuilde pillen in omloop zijn wat weer pleit voor legalisatie en gecontroleerde productie.
En Coke en Alcohol is berucht ja, ik hou er niet van, sowieso niet van coke en cokemensen, de attitude die ze hebben staat me tegen, maar voor mij is het recht op kennis en zelfbeschikking groter dan het kiezen van die wel en die niet....

quote:
Kom genoeg op festivals waar je vantevoren nog even wordt ingelicht op Facebook dat je beetje voorzichtig met drugs moet omgaan, je stopt een zakje onder de balzak en een beveiliger doet iets wat op foullieren lijkt en je mag door.
Het heeft vaak met toch de drukte en doorstroom te maken, dat zie je ook wel dat ze grondig beginnen en gaandeweg sneller en sneller werken, primair zoeken ze wapens en dealers, sowieso is het OM beleid om gebruikers niet te vervolgen al lijkt dat soms anders, al weet ik niet of dat nu nog zo is, en het zakje onder je zak, t is de enige plek waar particuliere beveiligers niet mogen komen, bij je genitaliën dus wordt daar gretig gebruik van gemaakt, wat dat betreft snap ik die Grapperhaus helemaal niet, want t leeuwendeel van de beveiliging wordt door security gedaan en als die iets of iemand pakken dan pas gaat t naar de politie waar je je gelijk naakt mag strippen.
quote:
Ik bedoel, het is niet zo dat die beveiligers compleet perplex staan als om 12u iedereen onder invloed dat terrein verlaat he? Die hebben ook wel door dat ze daar voor de schijn staan.
En geloof ik, ik zeg helemaal niet dat festivals nu de plicht hebben om te zorgen dat er geen drugs het terrein op komen want dat is werkelijk compleet onuitvoerbaar, maar als het gaat om drugs wil men vooral de procedures en regels volgens, maar ze weten heus wel wat er door de poortjes loopt.
De reden waarom zag je hierboven, ze mogen daar niet echt voelen, laat staan strip fouilleren, dus ja zo komt t binnen en nee ze schoppen niet elke gast met grote ogen t terrein af, want dan kan je t volgend jaar vergeten, het kat en muis spel is prima, maar als je,zeker op dance/techno/rammen feesten niks meer kan gebruiken sterft je publiek snel uit.
Dat is vast wat Grapperhaus wil, maar dan heb je het eigenlijk wel over de grootste festivals van Nederland en blijf je met allerlei uit z'n krachten gegroeide dorpsfeestjes zitten die geen reet voorstellen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_187884780
Minder festivals want we kunnen ons werk niet aan
Dat is een leuke logica ja
pi_187885887
Je drinkt geen bleek omdat het geen voordelen heeft. Wat een vergelijking man man :')

Blijkbaar werkt die voorlichting dan niet bij alcohol roken en drugs. Dus je punt klopt gewoonweg niet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_187885972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je drinkt geen bleek omdat het geen voordelen heeft. Wat een vergelijking man man :')

Blijkbaar werkt die voorlichting dan niet bij alcohol roken en drugs. Dus je punt klopt gewoonweg niet.
Want de voorlichting moet er volgens jou toe leiden dat niemand het meer doet?
pi_187887235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 18:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Want de voorlichting moet er volgens jou toe leiden dat niemand het meer doet?
Dat was het punt waarop ik reageerde aangezien iemand voor drugs legalisering was omdat bleek ook legaal is en dat ligt ook in de supermarkt.

Het is gewoon een dom argument. Duizenden mensen komen elk jaar naar de hulpdiensten vanwege verkeerd drugsgebruik (ook alcohol).
pi_187887290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

Of jammer genoeg komt er bij bleek wel gelijk de man met de hamer en bij dat andere niet.

Als de overheid er niet zoveel op zou heffen zou ik haast zeggen het is hun erom te doen!
  zaterdag 13 juli 2019 @ 00:46:43 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_187893470
Lachwekkend, gelukkig mogen we ons we kapot zuipen en oncontroleerbaar gedrag vertonen en weer meer onzinwetgeving van de VVD om de aandacht af te leiden van grote corruptie door bankiers en politici. .

Artikel van 8 mei:
quote:
VVD wil lachgas verbieden tijdens uitgaan in Enschede

ENSCHEDE - Het gebruik van lachgas onder bezoekers van horeca, evenementen en festivals in Enschede moet afgelopen zijn, vindt de VVD.

De fractie dient maandagavond 13 mei een motie in om het gebruik van de partydrug in horecagebieden te verbieden.

Korte roes

Lachgas is een verdovingsmiddel, maar is ook in slagroomspuiten verwerkt. Onder jongeren zijn ballonnetjes gevuld met lachgas populair bij het uitgaan. Het inademen veroorzaakt een korte roes.

Omdat doorsnee gebruik niet gevaarlijk wordt geacht, zijn de gaspatronen legaal te krijgen. Ook in Enschede zijn er horecazaken die lachgasballonnen verkopen.

Oncontroleerbaar gedrag

Malkis Jajan wijst op mogelijke schadelijke effecten van lachgas. In combinatie met een grote hoeveelheid alcohol zijn er directe gezondheidsrisico’s. Gebruik van lachgas leidt volgens hem tot hallucinatie en oncontroleerbaar gedrag.

De VVD roept maandag op om in gebieden waar al een verbod op drugsgebruik geldt (zoals de binnenstad) ook het gebruik van lachgas te verbieden. Ook op festival en evenementen zou de partydrug niet gebruikt mogen worden. Coalitiepartner Burgerbelangen zal het voorstel in ieder geval steunen.
quote:
'Enschede wil als eerste stad lachgas helemaal verbieden'

Enschede stelt een permanent verbod in op het gebruik van lachgas in de binnenstad. Het gemeentebestuur werkt aan aanpassing van de regels, meldt de regionale krant De Stentor.

Het verbod zou er komen op verzoek van de politie, die stelt in de krant dat het gebruik van lachgas leidt tot agressie in het uitgaansleven.Enschede zou de eerste stad in Nederland zijn die zo concreet werkt aan een verbod.

Landelijk verbod

Enkele maanden geleden werd bekend dat ook landelijk onderzocht wordt of lachgas aan banden kan worden gelegd. Staatssecretaris van Volksgezondheid Paul Blokhuis stelde in mei te onderzoeken of de verkoop kan worden verboden. Het plan van Enschede gaat nog verder: de gemeente wil dus ook het gebruik verbieden.

Partydrug

Lachgas is de laatste jaren enorm in opkomst als partydrug. Het geeft voor weinig geld een korte, maar hevige roes. Het is bovendien legaal verkrijgbaar, zelfs voor jongeren die nog niet eens alcohol mogen kopen. De gezondheidseffecten op lange termijn zijn niet bekend.

Met Koningsdag werden in Amsterdam tientallen mensen onwel na het gebruik van lachgas.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_187895187
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:58 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Geen idee waar je dit vandaan haalt, ik ken geen enkel festival "wat een oogje dichtknijpt" het beleid ten aanzien van drugscontroles wordt door de veiligheidsdriehoek uiteen gezet en daar heeft een festival zich aan te houden, punt uit.
Ik denk dat elk festival in Nederland "zero tolerance" in de huisregels heeft staan en als je zichtbaar iets neemt is t meestal maar even wachten voor zo'n persoon door de security van t veld wordt gesleept.

Tuurlijk wordt er gebruikt en dat zal niet veranderen, maar dat kan je festivaldirecteuren niet aanrekenen, de rijen bij de ingang zijn een berucht fenomeen en de wachttijd vanwege fouillering kan soms oplopen tot 2 uur, dat is niet een oogje dichtknijpen lijkt me.

Overigens is XTC in 1988 op lijst 1 van de opium wet gezet omdat men vreesde voor grootschalige productie en export van de pilletjes, we kunnen 30 jaar later wel stellen dat het idee de productie zo te voorkomen volledig gefaald heeft.

Het enige wat op termijn zal werken is legalisatie, productie onder overheidscontrole waardoor je schone pillen hebt die louter MDMA bevatten in een vaste dosis, dat is uiteindelijk veel veiliger en beter dan in schuurtjes geproduceerde troep.

Maar tot die tijd is het niet te stoppen, niet met meer controles, niet met minder festivals en niet met meer politie, drugsgebruik is van alle tijden, het verbieden ervan en pogingen tot zijn een jammerlijke faal van de laatste 120 jaar, voorlichting en schone productie zouden echt heel veel ellende schelen, wereldwijd, oh ja, en criminaliteit.
Want als ik kon kiezen tussen een vaag geel dingetje of een witte gegarandeerde pil uit de apotheek, dan was de keuze snel gemaakt.
Nogmaals, legalisatie van harddrugs zie ik binnen Nederlands als Europees verband niet gebeuren.

De tendens ten aanzien van drugs is juist richting meer verbod. We zagen rond het millennium het verbod op paddo's. Meerdere zogenaamde smartdrugs zijn inmiddels op de opiatenlijst gezet en ik verwacht binnenkort ook een landelijk verbod op lachgas.

Men is niet in staat de cannabis branche te legaliseren en uit de criminele sfeer te halen.

Daarbij moet je niet vergeten dat de productie van xtc nauwelijks meer van doen heeft met de oorspronkelijke productie van xtc eind jaren tachtig. Dat waren andere pillen met een andere uitwerking. We spreken nu over een miljarden productie van het aantal pillen met een andere samenstelling en waarvan we nauwelijks weten wat er allemaal inzit. Het is immers gericht op massa productie waarvoor je andere grondstoffen behoeft.

Zekers, dan zou toezicht door middel van een legaal productieproces voor de gezondheid van de gebruiker beter zijn. Maar tegelijkertijd zou je nimmer kunnen voldoen aan de vraag. Want het produceren van zoveel zuivere pillen is dan simpelweg niet mogelijk waardoor het toch in het illegale circuit blijft die wel kan voldoen aan de vraag. Alleen zijn de pillen dan qua samenstelling minder zuiver.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elzies op 13-07-2019 08:00:41 ]
pi_187895898
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 07:40 schreef Elzies het volgende:
Zekers, dan zou toezicht door middel van een legaal productieproces voor de gezondheid van de gebruiker beter zijn. Maar tegelijkertijd zou je nimmer kunnen voldoen aan de vraag. Want het produceren van zoveel zuivere pillen is dan simpelweg niet mogelijk waardoor het toch in het illegale circuit blijft die wel kan voldoen aan de vraag. Alleen zijn de pillen dan qua samenstelling minder zuiver.
Waarom zouden we bij legalisatie niet kunnen voldoen aan de vraag? Heineken en Grolsch produceren toch ook genoeg bier voor heel Nederland, dat moet met pillen net zo makkelijk te doen zijn lijkt me.

quote:
We spreken nu over een miljarden productie van het aantal pillen met een andere samenstelling en waarvan we nauwelijks weten wat er allemaal inzit.
Iedereen kan zijn of haar pillen (en iedere andere drug) anoniem laten testen bij een testcentrum, zij kunnen je precies vertellen wat er allemaal in dat pilletje zit.
pi_187895996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:28 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Iedereen kan zijn of haar pillen anoniem laten testen bij een testcentrum, zij kunnen je precies vertellen wat er allemaal in dat pilletje zit.
Ook dat is niet helemaal waar. Men schraapt slechts een klein deel van zo'n pilletje af en men kan zien hoeveel werkzame stof van het MDMA erin zit. En zelfs dat is niet volledig betrouwbaar te noemen.

De rest van de chemische samenstelling wordt helemaal niet meegenomen. Dus men weet totaal niet wat men aan reststoffen inneemt en of dit schadelijk is voor het lichaam.

We weten allemaal hoe het afvalproduct van een xtc productie eruit ziet dus trek zelf de conclusie.

Ik ken nog gebruikers uit die goede oude tijd die wekelijks zo'n pilletje namen bij het uitgaan. Veertigers met een gezicht van een zeventigjarige en kampend met een flinke korte termijn geheugenstoornis. Moeite hebben met concentreren. En dan nog claimen dat het niet schadelijk is. Sure! :')
pi_187896246
achterlijke man... hij heeft vast liever zuip festivals, want daar hoeft de politie nooit te komen...
pi_187896484
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ook dat is niet helemaal waar. Men schraapt slechts een klein deel van zo'n pilletje af en men kan zien hoeveel werkzame stof van het MDMA erin zit. En zelfs dat is niet volledig betrouwbaar te noemen.

De rest van de chemische samenstelling wordt helemaal niet meegenomen. Dus men weet totaal niet wat men aan reststoffen inneemt en of dit schadelijk is voor het lichaam.

We weten allemaal hoe het afvalproduct van een xtc productie eruit ziet dus trek zelf de conclusie.

Ik ken nog gebruikers uit die goede oude tijd die wekelijks zo'n pilletje namen bij het uitgaan. Veertigers met een gezicht van een zeventigjarige en kampend met een flinke korte termijn geheugenstoornis. Moeite hebben met concentreren. En dan nog claimen dat het niet schadelijk is. Sure! :')
Is niet mijn ervaring, de laatste keer dat ik een pilletje heb ingeleverd om te laten testen werd ik gebeld en vertelde de meneer mij dat er x mg aan mdma in zat, maar ook x mg aan mdx (of iets in die trend) met de waarschuwing erbij dat het het effect van mdma afvlakt waardoor ik mogelijk teveel zou nemen omdat ik zou kunnen denken dat ze niet heel sterk zijn.

Een hoekje eraf schrapen om te testen of het mdma is kan je ook thuis doen met een Marquis test, maar die verteld je alleen maar of het mdma is, verder niks.

Mensen die menen dat elke week een pilletje nemen niet ongezond is zijn gewoon harstikke dom. Drugs zijn niet gezond, maar met verantwoord gebruik niet ongezonder als alcohol.

Verantwoord gebruik is echter wel een dingetje, er zit tegenwoordig 220-300mg mdma in 1 pil, dat is 3 keer de aanbevolen dosering voor ervaren gebruikers van +/- 75kg. (drugsenuitgaan.nl, Trimbos) zo'n pil verantwoord doseren is bijna niet te doen.

Met legalisering kan je wel een strikte controle hanteren op de hoeveelheid mdma per pil. Verantwoordelijkheid ligt dan wel alsnog bij de gebruiker, want die kan er dan alsnog 4 van opvreten. Maar dat is niet anders als nu met alcohol of ongezond eten.

quote:
Slecht argument, het afvalproduct van het productieproces van medicatie is net zo schadelijk, dat ook maar verbieden?
pi_187896702
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 10:22 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Mensen die menen dat elke week een pilletje nemen niet ongezond is zijn gewoon harstikke dom.
Een dingetje bij MDMA is het effect dat het heeft een paar dagen na gebruik. Als je pech hebt kan je een paar dagen in een dip raken omdat de serotonine-huishouding is verstoord. En dan heb ik het nog niet eens over andere bijwerkingen. De een kan er beter tegen dan een ander maar over het algemeen ben ik wel pro MDMA.
pi_187896783
pakje MDMA, dan neem je gewoon een beetje, valt prima te doseren.
pillen ook toch... neem dan een kwartje en dan zie je verder wel.
pi_187896817
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 00:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Lachwekkend, gelukkig mogen we ons we kapot zuipen en oncontroleerbaar gedrag vertonen en weer meer onzinwetgeving van de VVD om de aandacht af te leiden van grote corruptie door bankiers en politici. .

Artikel van 8 mei:

[..]

Ik vind het echt zo belachelijk. Mede door een paar ballonnen lachgas drink ik veel, veel minder tijdens het uitgaan. Nee, verbied het maar... Wordt echt zo moe van dit beleid.
pi_187896821
Xtc is nog nooit zo zuiver geweest man.

Hoeveel mensen zijn er afgelopen jaren gestorven aan een vieze pil?
pi_187896900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 10:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een dingetje bij MDMA is het effect dat het heeft een paar dagen na gebruik. Als je pech hebt kan je een paar dagen in een dip raken omdat de serotonine-huishouding is verstoord. En dan heb ik het nog niet eens over andere bijwerkingen. De een kan er beter tegen dan een ander maar over het algemeen ben ik wel pro MDMA.
Ik weet er alles van :P In mijn XTC jaren heb ik me aardig misdragen met dat spul, achteraf heb ik er wel spijt van want het doet nu vrijwel niks meer voor me, behalve me de week erna super depressief te maken.

Als ik mezelf vanaf het begin netjes aan de 3 maanden regel had gehouden was het nu misschien nog wel leuk geweest. Maar ja in het begin merk je er niks van en is het lang leve de lol :P
pi_187896910
Jaaaaaaaaaa nog meer verbieden *O*

Laten we gewoon alles wat leuk is voor een mens verbieden!
Zonder wrijving geen glans
pi_187897474
quote:

[..]

Heb je het wel eens laten testen, of verzin je dit nu? Ze schrapen inderdaad ter plekke wat af en geven je voorlopig resultaat. De rest sturen ze op, dan krijg je een kaartje met een nummer en kun je een week of wat later bellen voor de gehele analyse.
pi_187898047
quote:
Als je suiker oplost in water heeft na enige tijd elke cm^3 dezelfde concentratie. Het is bijna onmogelijk, gezien het productieproces, dat een klein deel van de pil vol zit met giftige stoffen en de rest daaromheen MDMA is. En dat toevallig de testservice dat stukje met MDMA afschraapt waardoor het resultaat niet representeerbaar is. Zo werken chemische processen simpelweg niet. Dus ja, het testen van pillen is gewoon betrouwbaar. 94% van de Nederlandse pillen in 2017 bevatten, naast vulmiddellen, zuiver MDMA (zie https://www.jellinek.nl/i(...)rten-en-prijzen-xtc/).

Jullie verzinnen gewoon allemaal dingen en hebben totaal geen weet van hoe wetenschap werkt.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:27:18 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_187902789
Filmpje!:

quote:
Komen er ook echt strengere drugscontroles op festivals?

De afgelopen week domineerde minister van Justitie Grapperhaus het nieuws met zijn uitspraken over drugs. Hij riep op tot minder festivals en kondigde aan dat je "met een pilletje het festivalterrein niet meer opkomt". Maar wat houden de stevige woorden van de minister in de praktijk in? NOS op 3 confronteerde de minister met zijn uitspraken.

Check hier wat er allemaal terechtkomt van de uitspraken over drugs en festivals van Grapperhaus.
Er gebeurd dus niets ("Het werkt niet, dat weet ik ook")
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_187903985
Volgens mij werkt niets, daar ik van mening ben als men in het bedrijfsleven niet slaagt is er nog altijd de politiek.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 19:49:40 #205
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187904431
Festivals zijn Europese cultuur geworden inclusief de genotsmiddelen die erbij horen.

Maar eigen cultuur heeft geen waarde in Nederland. Dat moet kapot. Oikofobie.
pi_187906663
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Festivals zijn Europese cultuur geworden inclusief de genotsmiddelen die erbij horen.

Nja. Dat lijkt me wel beetje vergezocht. Het is in ieder geval niet iets nieuws. Ook in de jaren 80 speelde dezelfde kat en dezelfde muis al met elkaar.
  zondag 14 juli 2019 @ 10:44:22 #207
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_187912399
Ben helemaal pro verbod mits alcohol en tabak tegelijk ook verboden worden. Dan en alleen dan is je beleid echt gebaseerd op het beschermen van de volksgezondheid en niet op het pleasen van je achterban en je onderbuik.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_187914693
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 10:44 schreef maniack28 het volgende:
Ben helemaal pro verbod mits alcohol en tabak tegelijk ook verboden worden. Dan en alleen dan is je beleid echt gebaseerd op het beschermen van de volksgezondheid en niet op het pleasen van je achterban en je onderbuik.
Ik denk dat ik het hiermee eens kan zijn, doe er nog snoepgoed bij anders.

En ik ben helemaal geen drugs gebruiker!
  zondag 14 juli 2019 @ 18:02:04 #209
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_187921054
Vannacht naar een fantastisch techno feestje geweest in Doornroosje van Bauhauz.
Ik zeg fuck Grapperhaus en leve MDMA.

Misschien een idee om zo'n feestje te geven in de tweedenkamer, dan snappen ze misschien dat er niks mis mee is, allemaal vrolijke blije mensen die heerlijk aan het dansen zijn en geen gezeik vanwege alcohol gebruik, waar de meest mensen stierlijk vervelend van worden.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door broodjepindakaashagelslag op 14-07-2019 18:10:18 ]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 14 juli 2019 @ 19:05:04 #210
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_187922378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:49 schreef Ixnay het volgende:
Festivals zijn Europese cultuur Big Business geworden inclusief de genotsmiddelen die erbij horen.

pi_187923557
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Vannacht naar een fantastisch techno feestje geweest in Doornroosje van Bauhauz.
Ik zeg fuck Grapperhaus en leve MDMA.

Misschien een idee om zo'n feestje te geven in de tweedenkamer, dan snappen ze misschien dat er niks mis mee is, allemaal vrolijke blije mensen die heerlijk aan het dansen zijn en geen gezeik vanwege alcohol gebruik, waar de meest mensen stierlijk vervelend van worden.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Helemaal eensch. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')