abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:39:07 #226
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187952906
Ondertussen weet ik na 5 pagina's nog steeds niet of het een lekker wijf is.......
pi_187953255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:30 schreef jantco het volgende:

[..]

We hebben het veel in zijn algemeenheid over dit onderwerp gehad. En hoe ze in het verleden was: meestal drie vriendjes. Dus heb ik haar ook gevraagd (3, en 2, en1 jaar geleden) hoe zij daar nu in staat. Het antwoord is steeds: dat kost te veel tijd, het is te ingewikkeld, het is te complex. Dus begreep ik dat ze monogaam was geworden. Ze vond het al heel moeilijk om op een andere tijd naar bed te gaan.... laat staan om zich aan mij aan te passen. Dat moest ik doen richting haar. Met als gevolg een best wel lange relatie van drie jaar.

(Voor mij is drie jaar kort. Ik ben bijvoorbeeld 25 jaar gehuwd geweest).

Je hebt helemaal gelijk, dat communicatie van het eerste belang is. Maar: 'over gevoelens kun je niet communiceren!', zegt ze. We hebben uren gepraat over wat zinnetjes, maar ze is niet bereid toe te geven.

Het aanmoedigen tegen terugval is niet meer nodig hoor. Ik ben er doorheen. Ik heb het contact geblokkeerd tot ik er helemaal overheen ben.
Ik moedig je niet aan tegen een terugval. Ik probeer je daadwerkelijk een zinnig inzicht te geven in de puinhoop die je toch echt mede zelf gemaakt hebt ook al probeer je te doen alsof je alleen maar slachtoffer bent, zodat je er van kunt leren en in het vervolg niet zon zak hooi bent
pi_187955422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:47 schreef jantco het volgende:

[..]

100% met je eens: "zonder mijn medeweten". Maar mijn probleem ligt net wat dieper. Ik sprak haar hierop aan en ze zei dat zij "autonoom is":"*IK* bepaal wie er naast mij ligt, daar ga jij niet over!". Dus ik legde haar uit, dat zulks een juridisch standpunt is. En natuurlijk, zij en niemand anders bepaalt wie er naast haar ligt. Maar ná het aangaan van een relatie, is er ook iets van relatie-logica, dat je van elkaar weet wat je aan elkaar hebt. Het zijn dus twee verschillende lagen.

Kijk, iedereen met wie ik dit bespreek, snapt dit. Maar zij niet. Volgens haar is dit verschil er niet. Ze zegt: "Ik heb je altijd gezegd, ik ben niet van de relaties."

En wat moet je dan daarmee?

Ik vind het ook zielig voor haar. Ze voelde zich zo speciaal, dat twéé mannen van haar hielden.

Het is geen eenvoudig probleem.
Relationeel gezien klopt er niks van. Als jullie in een relatie zitten, wat jij zegt. Heeft zij zich aan de relatie te houden.

Ethisch gezien klopt er ook niks van. Aangezien ze 0% respect heeft met jouw gevoelens.

Ik zou zoiets hebben van donder op. Maar ja, waarom heb je uberhaupt contact met haar? Ze brengt je niks meer dan in ellende.
pi_187955519
Ik ben op jonge leeftijd (25) ook genoeg gekke wijven tegengekomen. Die totaal misbruik maken van hun "partner".

Maat van mij had met een vriendin van mij (vriendengroep) en zij ging ook constant vreemd. Een keer zelfs met een vriend van die maat in de vriendengroep.

Ze hadden ook een of andere soort vage constructie relatie, zo een die typisch maar voor een kant altijd voordelig is. Ik heb hun ook beide er keihard op aangesproken dat het zo niet werkt, maar helaas die maat bleef maar achter haar aanlopen.
pi_187955559
Helaas is in dezen topic. De TS als enige schuldig aan het punt. Dat hij er niks van begrijpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2019 19:24:43 ]
pi_187957301
quote:

[..]

100% met je eens: "zonder mijn medeweten". Maar mijn probleem ligt net wat dieper. Ik sprak haar hierop aan en ze zei dat zij "autonoom is":"*IK* bepaal wie er naast mij ligt, daar ga jij niet over!". Dus ik legde haar uit, dat zulks een juridisch standpunt is. En natuurlijk, zij en niemand anders bepaalt wie er naast haar ligt. Maar ná het aangaan van een relatie, is er ook iets van relatie-logica, dat je van elkaar weet wat je aan elkaar hebt. Het zijn dus twee verschillende lagen.

Kijk, iedereen met wie ik dit bespreek, snapt dit. Maar zij niet. Volgens haar is dit verschil er niet. Ze zegt: "Ik heb je altijd gezegd, ik ben niet van de relaties."

Ik vind het ook zielig voor haar. Ze voelde zich zo speciaal, dat twéé mannen van haar hielden.

Ehh ... in gaan zien dat zij, zoals ze zegt 'niet zo van de relaties is' en jou dus nooit die bevestiging van een monogame relatie zal geven waar je zo om zit te springen.

Zielig voor haar? Vind je dat serieus? Want dan lijkt me dat nogal een probleem. Niet omdat er iets mis zou zijn met haar of dat zíj een probleem heeft. Maar wel dat jij dat blijkbaar denkt. Dat jij denkt te weten hoe het zit, en zij het niet wil/kan snappen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:50 schreef Allures het volgende:
Het is wel een eenvoudig probleem alleen niet omdat jij niet durft te communiceren
Je weet ook wel dat je geen (monogame) relatie met haar had
Maar die pijnlijke werkelijkheid ben je altijd liever uit de weg gegaan
Net zoals dat je weet dat als jij op je strepen gaat staan dat je haar waarschijnlijk verliest en daarom durf je dat niet en doe je maar alsof je een vrije hippie bent terwijl je dat helemaal niet bent en doe je allemaal dingen die over je eigen grenzen gaan. Vanuit lafheid en angst

Hoe is dat ingewikkeld? Is simpel en oeroud en vertaalt zich naar kei veel relatieproblemen
Ja, precies dit dus eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 16-07-2019 21:06:57 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_187957407
quote:

[..]

We hebben het veel in zijn algemeenheid over dit onderwerp gehad. En hoe ze in het verleden was: meestal drie vriendjes. Dus heb ik haar ook gevraagd (3, en 2, en1 jaar geleden) hoe zij daar nu in staat. Het antwoord is steeds: dat kost te veel tijd, het is te ingewikkeld, het is te complex. Dus begreep ik dat ze monogaam was geworden. Ze vond het al heel moeilijk om op een andere tijd naar bed te gaan.... laat staan om zich aan mij aan te passen. Dat moest ik doen richting haar. Met als gevolg een best wel lange relatie van drie jaar.

Zou dat misschien niet iets geweest kunnen zijn wat jij zelf ingevuld hebt? Omdat 1) zij daar niet over wilt praten, en 2) jij dat (monogamie) graag wilde?

quote:
Je hebt helemaal gelijk, dat communicatie van het eerste belang is. Maar: 'over gevoelens kun je niet communiceren!', zegt ze. We hebben uren gepraat over wat zinnetjes, maar ze is niet bereid toe te geven.
En na een poosje van niet-communiceren zou jij dan moeten gaan in zien dat zij jou die dingen (oa communicatie, monogamie) niet gaat geven. Zeker niet wanneer ze ook (op haar manier) aangeeft dat ze 'niet aan zaken als relaties of praten over emoties doet'. Dan is het aan jou om je verwachtingen bij te stellen en zélf keuzes te maken. Dat is dan geen kwestie meer dat 'zij niet bereid is om toe te geven aan jouw behoeftes', maar eerder dat jij niet kan accepteren dat zij al lang heel duidelijk heeft gemaakt.

Leermomentje voor jou dus. Zodat je een volgende keer je eigen behoeften wat minder als verwachtingen aan de ander oplegt en ze in plaats daarvan wat beter in persoonlijke grenzen omzet.

En voor de duidelijkheid; wat je vraagt (monogamie en communicatie) is voor de meeste mensen hartstikke normaal (en zelfs synoniem voor 'een goede relatie') hoor.

quote:
Het aanmoedigen tegen terugval is niet meer nodig hoor. Ik ben er doorheen. Ik heb het contact geblokkeerd tot ik er helemaal overheen ben.
Top.

[ Bericht 15% gewijzigd door probeer op 16-07-2019 21:14:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_187957618
quote:

[..]

Zij is hartstikke duidelijk over hoe zij in een relatie staat.
Daar kun je het mee eens zijn.
Of mee oneens zijn. Illegaal is het niet, moreel zal de balans in de maatschappij naar jouw kant doorslaan. Maar daarheen je weinig aan.

Zo te lezen wil jij je standpunt niet veranderen en zij ook niet. Dat kan. Zij vindt het prima om jou als sub-relatie erbij te houden. Maar als jij een monogame vriendin wil, zul jij ervoor moeten kiezen je eigen weg te gaan. Gaat zij niet voor je doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187957731
quote:

[..]

Wat dacht je van gewoon luisteren en geloven wat ze zegt? En in even je hand in eigen boezem steken, want kennelijk is communiceren ook niet jouw sterke punt..

En nogmaals, dat medelijden van je lijkt het sowieso al heel duidelijk te maken dat er geen gelijkwaardige relatie (mogelijk?) was..

quote:

[..]

Het kan aan mij liggen hoor, maar als je haar situatie als zo stressvol thuis beschrijft etc, dan lijkt me dat een logischer oorzaak voor de niet meer vriendjes nemend dan dat ze ineens monogaam zou zijn geworden. Dat je iets niet actief praktiseert in een periode hoeft niet te betekenen dat je helemaal van je geloof gevallen bent. Die aanname doe je dan echt helemaal zelf dat ze dan wel monogaam moet zijn geworden, dat kun je haar en haar communiceren niet aanrekenen lijkt me. Wat Allures zegt.

Lijkt me verstandig dat je het contact geblokkeerd hebt, als je toch niet te horen krijgt wat je wil openstaat voor wat ze wel te bieden heeft kun je maar beter wat of iemand anders gaan doen ja. Dan is er nu ook meer tijd en ruimte om te gaan verwerken, sterkte daarmee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:22 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik ben op jonge leeftijd (25) ook genoeg gekke wijven tegengekomen. Die totaal misbruik maken van hun "partner".

Maat van mij had met een vriendin van mij (vriendengroep) en zij ging ook constant vreemd. Een keer zelfs met een vriend van die maat in de vriendengroep.

Ze hadden ook een of andere soort vage constructie relatie, zo een die typisch maar voor een kant altijd voordelig is. Ik heb hun ook beide er keihard op aangesproken dat het zo niet werkt, maar helaas die maat bleef maar achter haar aanlopen.
En ik ook zat gekke kerels, dus beter houden we het erop dat mensen gewoon kut kunnen doen. Alleen zijn we daar als volwassenen ook zelf verantwoordelijk voor dus beter doen we niet alsof het alleen aan die gekkies ligt dat ze zo ver kunnen gaan.
pi_187960211
Wow, wat een goede reacties! Allemaal dank. Ik laat het op mij inwerken.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_187960966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 23:28 schreef jantco het volgende:
Wow, wat een goede reacties! Allemaal dank. Ik laat het op mij inwerken.
Ik heb trouwens nergens uit kunnen opmaken dat je ex het uit wilde maken. Ze vond de aandacht van twee mannen volgens mij wel leuk.

Met andere woorden, je had de relatie gewoon kunnen behouden. En die terminale patient was er dan vanzelf wel eens bij neergevallen. Rationeel gezien had je helemaal niet zoveel te verliezen, te meer je niet tegen open relaties bent.

Emotioneel gezien zit het wel anders. En kun je stellen dat je een hoop emotioneel gezeik bespaard is gebleven. Wat dat betreft begrijp ik goed dat je het uitgemaakt hebt.
pi_187977723
Tvp.
pi_187977860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:03 schreef jantco het volgende:
Ze zegt, beetje boos:"Ik bén niet van de relatie, dat heb ik altijd gezegd!" En later blijkt dan dat ze aan verlatingsangst leidt.
Altijd mooi excuus om je niet te hoeven binden.

Op zich prima, maar daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn of te accepteren.
Somebody that I used to know
pi_187977898
quote:
100% met je eens: "zonder mijn medeweten". Maar mijn probleem ligt net wat dieper. Ik sprak haar hierop aan en ze zei dat zij "autonoom is":"*IK* bepaal wie er naast mij ligt, daar ga jij niet over!".
Ja natuurlijk. En jij bepaalt dat dat voor jou niet oké genoeg is.

(maar ik begrijp dat je je biezen al hebt gepakt?)
Somebody that I used to know
pi_187979715
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. En jij bepaalt dat dat voor jou niet oké genoeg is.

(maar ik begrijp dat je je biezen al hebt gepakt?)
Ja, precies, het moet van twee kanten passen. En wat Scary_Mary en Allures zeggen: het was mijn invulling, mijn verwachtingen over haar die niet klopten. Met deze opmerking verdween mijn boosheid!
Dus ik ben inderdaad gestopt met deze relatie. En verder: vóór we verkering kregen, waren we al 6 jaar goede vrienden; die situatie wil ik terug.
  donderdag 18 juli 2019 @ 06:47:48 #241
476281 Butjekef
Put met keren
pi_187981350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 00:04 schreef jantco het volgende:
En verder: vóór we verkering kregen, waren we al 6 jaar goede vrienden; die situatie wil ik terug.
Oh dear.
pi_187981402
Ik heb de intro van dit onderwerp gelezen en ook begrepen.

Wat is er toch mis mee met het delen van elkanders affectie en de daarbij vrijgekomen energie gebruiken voor een prettig leven ?

Zijn wij elkaars eigendom of zo ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187981423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 07:14 schreef cempexo het volgende:
Ik heb de intro van dit onderwerp gelezen en ook begrepen.

Wat is er toch mis mee met het delen van elkanders affectie en de daarbij vrijgekomen energie gebruiken voor een prettig leven ?

Zijn wij elkaars eigendom of zo ?
Leuk verhaal, maar hoe denk je over eerlijkheid?
Blijkbaar deelde de ex affectie rond alsof het snoepjes zijn maar vond het niet nodig haar partner (die meende in een monogame relatie te zitten) hierover te informeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187981465
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Blijkbaar deelde de ex affectie rond alsof het snoepjes zijn maar vond het niet nodig haar partner (die meende in een monogame relatie te zitten) hierover te informeren.
Eerlijkheid is precies de basis van de onrust en de maatschappelijke afwijzing van dit gedrag. Mensen volgen niet hun eigen behoeftes meer maar voldoen dat wat de maatschappij aan gedrag verlangt, te beginnen dat wat de kerken, religie dus, eisen en derhalve het geprogrammeerde denken moeten volgen. Zeg maar...je bent in overtreding.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 18-07-2019 08:11:15 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_187981597
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Altijd mooi excuus om je niet te hoeven binden.

Op zich prima, maar daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn of te accepteren.
Is het altijd een mooi excuus? Kunnen mensen niet gewoon echt zo zijn?

Als je als volwassene na zulke duidelijke taal gewoon mee doet aan zo een relatie, dan geef je de ander wel een signaal af dat je ok bent met zo een gedachtegang. Dat versterk je door geen duidelijke afspraken te maken erover en zonder naar elkaar uit te spreken wat er nou echt speelt op wensen of daadwerkelijke handelingen liever aannames te (blijven) doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 00:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Ja, precies, het moet van twee kanten passen. En wat Scary_Mary en Allures zeggen: het was mijn invulling, mijn verwachtingen over haar die niet klopten. Met deze opmerking verdween mijn boosheid!
Dus ik ben inderdaad gestopt met deze relatie. En verder: vóór we verkering kregen, waren we al 6 jaar goede vrienden; die situatie wil ik terug.
Beter eerst je gevoelens die meer dan vriendschap zijn goed laten slijten, voor je het contact weer aan probeert te halen.

Had je trouwens eerder topics over haar geopend? Even vluchtig door je pohi bladerend lijkt er wel iets van een thema waarneembaar..

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En blijkbaar vond haar "partner" ignorance is bliss geruime tijd leuker, aangezien hij niet wilde luisteren naar wat ze wel te zeggen heeft gehad over niet monogaam willen of kunnen zijn en liever zijn gewenste beeld van hun relatie in stand wilde houden ten koste van de realiteit en haar belevingswereld. Dat lijkt me nou ook geen lichtend voorbeeld over eerlijkheid van zijn kant..
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:58:22 #246
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_187981706

[ Bericht 100% gewijzigd door BarryOSeven op 18-07-2019 07:59:04 ]
pi_187982843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 07:28 schreef cempexo het volgende:

[..]

Eerlijkheid is precies de basis van de onrust en de maatschappelijke afwijzing van dit gedrag. Mensen volgen niet hun eigen behoeftes meer maar voldoen dat wat de maatschappij aan gedrag verlangt, te beginnen dat wat de kerken, religie dus, eisen en derhalve het geprogrammeerde denken moeten volgen. Zeg maar...je bent in overtreding.

Off-topic, maar wel heel interessant.

Het is voor een mens héél moeilijk om eerlijk te zijn. Laatst heeft iemand in Engeland dat een jaar lang geprobeerd, en er een boek over geschreven. We bezondigen ons aan sociale leugens, maar die zijn nuttig omdat ze de relaties niet beschadigen. Niet-liegen vergt sterke sociale vaardigheden: tact, inlevingsvermogen, incasseringsvermogen. Dus met de toename van de levenservaring komt dat misschien in zicht.
Natuurlijk hebben de mensen dat duizenden jaren geleden al ontdekt, en geprobeerd vast te leggen in regels en die laten uitvoeren door instituties. Dat werkt inderdaad niet. Daar heb je gelijk in.

Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
pi_187982863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Het is een diepgaand conflict.
Nee hoor. Ze is heel duidelijk. Je hoort alleen niet
En je probeert iets te claimen wat zij niet aanbied

Ik vind je eigenlijk heel dwingend. Je doet alsof zij dat is maar ik heb veel meer dat gevoel bij jou
pi_187982872
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:04 schreef jantco het volgende:

[..]

Off-topic, maar wel heel interessant.

Het is voor een mens héél moeilijk om eerlijk te zijn. Laatst heeft iemand in Engeland dat een jaar lang geprobeerd, en er een boek over geschreven. We bezondigen ons aan sociale leugens, maar die zijn nuttig omdat ze de relaties niet beschadigen. Niet-liegen vergt sterke sociale vaardigheden: tact, inlevingsvermogen, incasseringsvermogen. Dus met de toename van de levenservaring komt dat misschien in zicht.
Natuurlijk hebben de mensen dat duizenden jaren geleden al ontdekt, en geprobeerd vast te leggen in regels en die laten uitvoeren door instituties. Dat werkt inderdaad niet. Daar heb je gelijk in.

Ook hier waren het sociale leugens. Ze wilde mij beschermen: "omdat je zo gevoelig bent". Maar zo wordt het alleen maar erger: ik voel me genegeerd en gepasseerd.
Ik heb nog geprobeerd om -als mosterd na de maaltijd- haar toestemming te geven voor de seksuele handelingen met de andere vriend. Maar ook daarvan wil ze niets weten: ik ga niet over het geven van dat soort toestemming. Wat voor mij weer als een ontkenning van mijn bestaan voelt. Het is een diepgaand conflict.
Uuhhhhhhm. Oke dan.

Stop er mee. Ook vriendschappelijk gezien, dit gaat nooit meer goed voelen en goedkomen.

Of je moet er stiekem van genieten deze soap..
pi_187982920
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:12 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Wat een raar wijf. En als jij daar in meegaat ben jij ook raar.

Wegrennen en niet meer omkijken.
Precies dit.
Redacted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')