Eens! Die van mij was zeker drie keer zo groot.quote:
Lekker dat ie nog slaapt!quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:59 schreef Lot_1 het volgende:
babyspul en beddengoed is (indien nodig gestreken), gevouwen en ligt in de kast. Nu de enorme berg kleding van onszelf nog. Maar dat komt een andere dag. Eerst een was ophangen - het houdt nooit op.
kind slaapt nog steeds![]()
Bluez, fijn dat het al zo'n stuk beter gaat! Wel herkenbaar, het lijf wat je tegenhoudt. Ik heb ook nog niet echt mijn oude conditie terug. En ik heb steeds spierpijn en rugpijn van het sjouwen met mijn steeds zwaarder wordende kindIk moet toch eens letten op een betere ergonomische houding.
Anne, ik vroeg me laatst al af: sta je nog regelmatig stil bij hoe anders je leven met zorg voor de schoonouders was? Hoe kijk je terug op die periode?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:03 schreef AnneX het volgende:
Zónder de sch.ouderswas is het behapbaar.
En dan ben ik gezegend met iemand, die het sneller wegwerkt met strijk dan ik.
Goed bezig Bloes
Ja mooie vraagquote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:05 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Anne, ik vroeg me laatst al af: sta je nog regelmatig stil bij hoe anders je leven met zorg voor de schoonouders was? Hoe kijk je terug op die periode?
Ditquote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn om te lezen over de vorderingen Bluezz. Je lijkt een en ander verstandig aan te pakken.
Oh mocht je nog eens behoefte hebben maar geen was.... roep maarquote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:16 schreef minilot het volgende:
Ik was, hang op, strijk en berg op - op zo'n vijf dagen in de week. De enige huishoudelijke kwestie waar ik serieus plezier in heb![]()
En derhalve ook het enige dat écht goed bijgehouden wordt
Check. Probeer beiden op zaterdagen netjes weg te werken. Meestal lukt het wel maar ben er altijd te lang mee bezig naar mijn smaakquote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:23 schreef borisz het volgende:
Wasje draaien geen probleem. Daarna de was opbergen wel
Ik sorteer het op de strijkplank en stoelen in het Rommelhok (aka studiekamer)quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Check. Probeer beiden op zaterdagen netjes weg te werken. Meestal lukt het wel maar ben er altijd te lang mee bezig naar mijn smaak
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:05 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Anne, ik vroeg me laatst al af: sta je nog regelmatig stil bij hoe anders je leven met zorg voor de schoonouders was? Hoe kijk je terug op die periode?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets. Ik hou maar op, want loop leeg onder de spoiler
[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 09-07-2019 15:29:55 ]
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 15:20 schreef AnneX het volgende:
[..]Best heftig nog steeds, maar je hebt het ook over jaren, dat is niet in 1 jaar 'opgeruimd' en dan heb ik het niet over hoarderij. (ik wilde hoerderij schrijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets. Ik hou maar op, want loop leeg onder de spoiler)
Leeglopen in spoilers is lekker voor jezelf, nog eens je gedachten erover laten gaan, ordenen, wegzetten. Wij zijn geduldig![]()
Komt goedquote:Op dinsdag 9 juli 2019 17:02 schreef golfer het volgende:
Voorlopig wel weer genoeg familie voor een half jaar gezien.
[..]ja, heftig blijft het, om zo terug te kijken. Wat Bluez zegt, het heeft ook jaren geduurd en is zeer intensief geweest. Het kost tijd om dan weer een nieuwe balans te vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets. Ik hou maar op, want loop leeg onder de spoilerfreedom is just another word for nothing left to lose
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets. Ik hou maar op, want loop leeg onder de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Nou... Dat weekend hebben we familieweekend in de Belgische Ardennen helaasquote:Op dinsdag 9 juli 2019 17:56 schreef AnneX het volgende:
Lief van de antwoorden op de spoiler.![]()
Ok. Straks geroosterde kikkererwten met tortilla’shttps://www.hellofresh.nl(...)a57de6881d000f76f272
En Lonaa...ga je met de tent van Krea in de trein naar Berlijn enPraag? Of naar een festivalletje?
En Lein ook weer aan die Arbeit, mag A ook zandtaartjes komen maken op Schev.? Ja, hé.
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:20 schreef Kreator het volgende:
Als deze lek is komt dat door het opzetten.
Stomquote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:13 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou... Dat weekend hebben we familieweekend in de Belgische Ardennen helaas
Ja. Vooral omdat je zo lekker kunt bakken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Nee joh gekkie.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:45 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik wil best iets bakken zodat iemand anders t mee kan nemen hoor!
Oh ja. Scheelt het veel in gebruik?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
Nieuwe ziggo next kastje is wel een vooruitgang. Lekker snel.
Andere keer...quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Anne, heb je uberhaupt wel leren pensioneren voor de mantelzorg losbarstte? Ik ben niet geheel op de hoogte van de tijdlijn.
quote:
oh, wie houdt bij wat iedereen bakt enzo. Ik had ook “ingeschreven” met taartquote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee joh gekkie.
MIjn snickers cheesecake is veel te onhandig om te eten op een strand. Ik ga voor citroen-rozemarijncake en/of boterkoek. Over iets hartigs wordt nog nagedacht.
Met kamperen kook je dan toch gewoon zelf? 😅quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Andere keer...
[..]doet mij eraan denken:tijdje terug - vorige eeuw - ging een stel kamperen in Hongarije met twee honden.
Allerlei papieren in orde. Zetten in Dld de tent op voor een overnachting. Tentstokken thuisgelaten.😠
Al ruziënd beland in restaurant...worden gehoord door (onbekende) mensen op de terugreis en die lenen hun tent uit! Alsnog snel weer teg uit H, want paprika paprika paprika werd een beetje té. Sorry Krea.
[..]
oh, wie houdt bij wat iedereen bakt enzo. Ik had ook “ingeschreven” met taart
Zo ongebakken zurig uit zo'n klef pakje, oprollen met vulling, liefst bieslooksmeerkaas en zalmquote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:57 schreef AnneX het volgende:
Affijn, megapost hiervoor en ik wilde alleen maar melden, dat ik géen fan van eten met wraps en tortilla’s ben.
Dus.![]()
En ik zeur niet gauw/ nauwelijks over eten, smaken etc..
Geen recept maar klinkt lekker damequote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:59 schreef sigme het volgende:
Nou, dat was weer een decent avondmaal.
Er lag nog wat procureur van zondag. Liefste had zin in gebakken aardappels, dus een struikje uit de moestuin gehaald. En een courgette, en een rode spitskool. En wat basilicum
Aardappeltjes even kort voorgekookt, daarna gebakken in ganzenvet. Groente gestoofd in roomboter, op het laatst de stukken procureur erbij om ook warm te worden.
Huisgemaakte mayonaise (want teveel eieren) van olijfolie, met een teentje knoflook
En dan mascarpone met cacao en rumgeweekte krentjes + een lutje advocaat toe.
Misschien een tikje romig allemaal
De fles advocaat is bijna leeg en er zijn nog steeds eieren teveel, eigenlijk moet ik zelf advocaat maken. Nooit gedaan, wel eens gehad, van wijl schoonmoeder, dus die kan ik niet om recept vragen. Iemand hier een goed recept?
Yumquote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:59 schreef sigme het volgende:
Nou, dat was weer een decent avondmaal.
Er lag nog wat procureur van zondag. Liefste had zin in gebakken aardappels, dus een struikje uit de moestuin gehaald. En een courgette, en een rode spitskool. En wat basilicum
Aardappeltjes even kort voorgekookt, daarna gebakken in ganzenvet. Groente gestoofd in roomboter, op het laatst de stukken procureur erbij om ook warm te worden.
Huisgemaakte mayonaise (want teveel eieren) van olijfolie, met een teentje knoflook
En dan mascarpone met cacao en rumgeweekte krentjes + een lutje advocaat toe.
Misschien een tikje romig allemaal
De fles advocaat is bijna leeg en er zijn nog steeds eieren teveel, eigenlijk moet ik zelf advocaat maken. Nooit gedaan, wel eens gehad, van wijl schoonmoeder, dus die kan ik niet om recept vragen. Iemand hier een goed recept?
Schijnt van wel. Geen idee.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja. Scheelt het veel in gebruik?
**maakt notities**quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, ik heb een advocaat recept!
1 liter eidooier (1 eidooier = 20 gram)
1 kilo kristalsuiker
Merg van 1 vanillestokje
1200 ml alcohol (ik neem absolut wodka)
Dooiers met suiker en vanille zo lang kloppen tot het lichtgeel wordt. Au bain marie verwarmen met de wodka erbij, constant roeren totdat het bindt, ongeveer 85 graden.
In de voorraadkast zeker een jaar houdbaar. Als je er zo lang vanaf kan blijven.
Je komt niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:13 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou... Dat weekend hebben we familieweekend in de Belgische Ardennen helaas
Die van ons wordt morgen afgeleverd.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
En wat kun je nu wat met een CI+ card niet kan?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:49 schreef Kreator het volgende:
Advocaatdate bij jou dan maar?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:41 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh je zou eigenlijk de mijne een keer moeten proeven. Advocaat
Wel es van die flessen gezien bij de Jumbo, maar dat waren juist eiwitten. Eigeel wel gezien bij de Sligro maar daar kan ook niet iedereen komen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij kan je tegenwoordig een fles eidooier kopen, zit je niet met tig eiwitten (merengue is lekker maar op een gegeven moment ook niet meer)
Opnemen. Terugkijken. Verder geen idee. Er zitten apps op. Voice control.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
En wat kun je nu wat met een CI+ card niet kan?
Naar vrolijk knipperende ledjes kijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
En wat kun je nu wat met een CI+ card niet kan?
Die is van hardoxquote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met de dichtheid van die plaat voor je kop
En de zwarte kabel naar je aan de smetteloze wand zwevende tv?quote:
Dank! Als ik het kwijt ben tegen de tijd dat ik eraan wil beginnen kom ik je aan de jas trekken.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, ik heb een advocaat recept!
1 liter eidooier (1 eidooier = 20 gram)
1 kilo kristalsuiker
Merg van 1 vanillestokje
1200 ml alcohol (ik neem absolut wodka)
Dooiers met suiker en vanille zo lang kloppen tot het lichtgeel wordt. Au bain marie verwarmen met de wodka erbij, constant roeren totdat het bindt, ongeveer 85 graden.
In de voorraadkast zeker een jaar houdbaar. Als je er zo lang vanaf kan blijven.
Dank voor de tip, maar dat helpt dan weer niks tegen mijn grote voorraad eierenquote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij kan je tegenwoordig een fles eidooier kopen, zit je niet met tig eiwitten (merengue is lekker maar op een gegeven moment ook niet meer)
Memoquote:Op dinsdag 9 juli 2019 20:17 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedenavond
Brrr advokaat is niet aan mij besteed
quote:
Het was wel grappig, zo'n mooie monoloogquote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:26 schreef Myraela het volgende:
Weinig dingen zo smerig als dat gele goedje.
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:26 schreef Myraela het volgende:
Wij gingen vandaag spontaan uiteten aangezien we al 1.5 uur in de file stonden en Rotterdam nog niet eens uit waren.
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:27 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik was vandaag voor m'n werk in het stadhuis van Rotterdam, en dat is wel echt een prachtig gebouw.En de binnentuin.
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:34 schreef Myraela het volgende:
En ik heb een nieuwe theedoos.Helemaal blij mee.
Ok!quote:
Beetje introvert en moe de laatste weken (lees: wel lezen maar weinig posten). Komt wel goed. Lief dat je het vraagtquote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Whiskers! Waar hing jij uit joh.
Hoegaatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |