abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187794295
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187794375
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

I stand corrected.
[..]

Ik zal er eens naar googelen.
https://www.digibron.nl/s(...)williger-liever-niet


Die professor doktor en hoogleraar vrijwilligerswerk zegt letterlijk dat de ontkerkelijking een oorzaak is van het tekort aan vrijwilligers.

quote:
Dat geldt wel in het bijzonder voor kerkgangers, zo onderstreept het eerdergenoemde onderzoek van het SCP. Regelmatige kerkgangers, vooral de protestantse, zijn sterk oververtegenwoordigd onder de vrijwilligers. Onder meer bij de deelname aan collectieve acties springen de protestantse kerkgangers eruit.
Ontkerkelijking betekent gewoon ook meer ontwrichting van de maatschappij, aangezien die toch voor een heel deel draait op vrijwilligers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187794423
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.digibron.nl/s(...)williger-liever-niet

Die professor doktor en hoogleraar vrijwilligerswerk zegt letterlijk dat de ontkerkelijking een oorzaak is van het tekort aan vrijwilligers.
[..]

Ontkerkelijking betekent gewoon ook meer ontwrichting van de maatschappij, aangezien die toch voor een heel deel draait op vrijwilligers.
Je hebt gelijk, denk ik.

Hoewel ik termen als 'ontwrichting van de maatschappij' wel schromelijk overdreven vind.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2019 14:43:07 ]
pi_187794684
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, denk ik.

Hoewel ik termen als 'ontwrichting van de maatschappij' wel schromelijk overdreven vind.
Ontwrichting heeft gradaties, natuurlijk. En er zijn al best veel organisaties die moeilijk vrijwilligers kunnen vinden, terwijl er steeds meer door vrijwilligers gedaan moet worden. Denk aan het vermaak van mensen in een instelling, er een rondje mee wandelen oid mag of kan vaak niet meer door een betaalde medewerker worden gedaan. Laat staan bijvoorbeeld een keer per week naar het zwembad gaan of een dierentuin bezoeken. Voor die mensen kan het dus behoorlijk ontwrichtend werken.

Maar goed, dit is allemaal best offtopic. Ik vrees dat het Baudet namelijk puur om het winnen van stemmen gaat en er geen diepere gedachten of iets als het gebrek aan vrijwilligers oid achter zit, dat hij nu dweept met het christendom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187795001
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.digibron.nl/s(...)williger-liever-niet

Die professor doktor en hoogleraar vrijwilligerswerk zegt letterlijk dat de ontkerkelijking een oorzaak is van het tekort aan vrijwilligers.
[..]

Ontkerkelijking betekent gewoon ook meer ontwrichting van de maatschappij, aangezien die toch voor een heel deel draait op vrijwilligers.
Hij zegt juist dat het NIET ligt aan een tekort, maar aan de ambities:
quote:
Hoofdoorzaak is volgens de hoog¡leraar niet dat mensen niet meer willen, maar dat verenigingen te hoge ambities hebben.
Bovendien denk ik dat het, door afnemende financiering, in sommige gevallen door vrijwilligers opgevangen moeten worden.

En in een krappe arbeidsmarkt is het ook makkelijker om een betaalde baan te krijgen i.p.v. onbezoldigd vrijwilligerswerk.

P.S. Het artikel is ook alweer tien jaar oud en sterk gericht op vrijwilligswerken binnen religieuze organisaties. Dat vertekent het beeld ook wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_187795167
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hij zegt juist dat het NIET ligt aan een tekort, maar aan de ambities:
[..]

Bovendien denk ik dat het, door afnemende financiering, in sommige gevallen door vrijwilligers opgevangen moeten worden.

En in een krappe arbeidsmarkt is het ook makkelijker om een betaalde baan te krijgen i.p.v. onbezoldigd vrijwilligerswerk.

P.S. Het artikel is ook alweer tien jaar oud en sterk gericht op vrijwilligswerken binnen religieuze organisaties. Dat vertekent het beeld ook wel.
In dat artikel wordt een rapport van het SCP aangehaald dat aan geeft dat christenen oververtegenwoordigd zijn bij vrijwilligers. En het SCP is echt neutraal wat dat betreft. Verder zie ik geen reden om aan te nemen dat zoiets in de afgelopen 10 jaar sterk veranderd is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187795404
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

In dat artikel wordt een rapport van het SCP aangehaald dat aan geeft dat christenen oververtegenwoordigd zijn bij vrijwilligers. En het SCP is echt neutraal wat dat betreft. Verder zie ik geen reden om aan te nemen dat zoiets in de afgelopen 10 jaar sterk veranderd is.
Uit het rapport van 2017:
quote:
Kerkgangers en mensen met ervaring in de zorg doen relatief vaak vrijwilligerswerk in de
zorg
Als we kijken naar het incidentele vrijwilligerswerk, dan zien we nauwelijks verschil naar achtergrondkenmerken. Mensen die maandelijks een kerk, synagoge, moskee of andere
gebedsbijeenkomst bezoeken en degenen die in de zorg werk(t)en, doen vaker aan
vrijwilligerswerk in de zorg dan anderen, maar de verschillen zijn klein.
Waarschijnlijk hebben laatstgenoemden meer affiniteit met dit type activiteiten. Ditzelfde beeld zagen we bij
de mantelzorg.
Kijken we naar het structurele vrijwilligerswerk, dan hangt dat ook samen met geslacht,
leeftijd en het hebben van een baan. Zo doen vrouwen en 55-plussers, en vooral
55-74-jarigen, relatief vaak aan (structureel) vrijwilligerswerk. Dit hangt vermoedelijk
samen met het feit dat jongeren zich minder vastleggen (Dekker en Steenvoorden 2008),
maar wellicht hebben ouderen ook meer affiniteit met dit type vrijwilligerswerk dan
anderen, omdat zij ook meer hulpbehoevenden kennen.
Mensen met een baan (van twaalf uur per week of meer) doen minder aan vrijwilligerswerk
in de zorg dan mensen die niet werken en mensen die minimaal eens per maand naar de
kerk of andere gebedsbijeenkomst gaan doen juist meer vrijwilligerswerk. Dit geldt ook
voor vrijwilligerswerk in het algemeen (Bekkers et al. 2015; Den Ridder et al. 2015).
Opleiding hangt niet samen met vrijwilligerswerk in de zorg. Hoogopgeleiden doen wel
vaker vrijwilligerswerk in het algemeen dan anderen. Het gaat dan bijvoorbeeld om
bestuurlijk werk of vrijwilligerswerk voor een school, sportvereniging, culturele vereniging,
vakbond of politieke partij (Arends en Flöthe 2015; Dekker en De Hart 2009).
Het SCP is neutraal, ja, maar zoals gezegd is de blog die je aanhaalt best wel gekleurd. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 7 juli 2019 @ 16:27:26 #8
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187796221
Baudet komt zelfs langs in diverse buitenlandse artikelen over het vrouwenvoetbal

https://www.spiegel.de/sp(...)wurde-a-1276065.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 juli 2019 @ 12:50:46 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187811223


Van je vrienden moet je het hebben.. :W
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187812211
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Van je vrienden moet je het hebben.. :W
Nou ja, ze stemmen in ieder geval zoals ze zich graag profileren: rechtser dan de VVD.
pi_187813914
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet komt zelfs langs in diverse buitenlandse artikelen over het vrouwenvoetbal

https://www.spiegel.de/sp(...)wurde-a-1276065.html
Simon Kuper is een Nederlandse publicist van Britse afkomst, en gewoon weer een andere open grenzen neoliberaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 juli 2019 @ 15:43:05 #12
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187813919
Ik kan het gewauwel over dat PVV en SP beiden links zijn niet meer aanhoren. Pure leugens.

Je kunt wel zien wie de geldschieters van FvD zijn....
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187814145
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Van je vrienden moet je het hebben.. :W
Dit is al eerder langsgekomen. Het gaat hier niet om een motie over het ophogen van het minimumloon, maar een motie over het onderzoek naar de gevolgen van.
Goed dat je zelf de moeite hebt genomen om de motie te lezen.
pi_187814169
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan het gewauwel over dat PVV en SP beiden links zijn niet meer aanhoren. Pure leugens.

Je kunt wel zien wie de geldschieters van FvD zijn....
PVV en SP en dan weer naar FvD.
Snap je het zelf nog wel?
pi_187814221
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:55 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Dit is al eerder langsgekomen. Het gaat hier niet om een motie over het ophogen van het minimumloon, maar een motie over het onderzoek naar de gevolgen van.
Goed dat je zelf de moeite hebt genomen om de motie te lezen.
De vraag blijft waarom fvd het effect van afschaffen van met minimum jeugdloon voor 18+ niet wil laten onderzoeken.
pi_187814272
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De vraag blijft waarom fvd het effect van afschaffen van met minimum jeugdloon voor 18+ niet wil laten onderzoeken.
Heb je wel gelezen waar de motie over gaat?
pi_187814294
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:03 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen waar de motie over gaat?
Ja, precies wat ik zeg.


Edit: ik snap de verwarring al. Ophogen van minimum jeugdloon tot het niveau van van minimum loon is de iure hetzelfde als het afschaffen van minimumjeugdloon voor 18+ ;)

Om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen:

De vraag blijft waarom fvd het effect van het verhogen van het minimumjeugdloon voor 18+ niet wil laten onderzoeken.
pi_187814943
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ja, precies wat ik zeg.

Edit: ik snap de verwarring al. Ophogen van minimum jeugdloon tot het niveau van van minimum loon is de iure hetzelfde als het afschaffen van minimumjeugdloon voor 18+ ;)

Om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen:

De vraag blijft waarom fvd het effect van het verhogen van het minimumjeugdloon voor 18+ niet wil laten onderzoeken.
Ik ben ook wel benieuwd? Ik zou het op zich logisch vinden als ze voorstander zijn om jeugdloon helemaal af te schaffen. In dat geval hoef je een verhoging ook niet meer te onderzoeken. Alleen ik heb niet het idee dat ze voor afschaffing zijn een snelle google FvD, jeugdloon levert me weinig op.
pi_187815137
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd? Ik zou het op zich logisch vinden als ze voorstander zijn om jeugdloon helemaal af te schaffen. In dat geval hoef je een verhoging ook niet meer te onderzoeken. Alleen ik heb niet het idee dat ze voor afschaffing zijn een snelle google FvD, jeugdloon levert me weinig op.
Juist als je het jeugdloon wil afschaffen lijkt het me nodig om de effecten daarvan te laten onderzoeken. Als je het jeugdloon niet wil aanpassen, is de noodzaak van zo een onderzoek minder groot. (maar zie je alsnog dat dit soort onderzoeksmoties vaak gesteund wordt)
pi_187815243
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Simon Kuper is een Nederlandse publicist van Britse afkomst, en gewoon weer een andere open grenzen neoliberaal.
Wat is neoliberalisme en wie zijn dat?
pi_187815294
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd? Ik zou het op zich logisch vinden als ze voorstander zijn om jeugdloon helemaal af te schaffen. In dat geval hoef je een verhoging ook niet meer te onderzoeken. Alleen ik heb niet het idee dat ze voor afschaffing zijn een snelle google FvD, jeugdloon levert me weinig op.
Ik kan alleen vinden dat o.a. FvD het minimumloon wilde verhogen in 2018, maar er geen meerderheid voor was in de kamer

https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vkugpsln2zyh
pi_187815835
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:49 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Juist als je het jeugdloon wil afschaffen lijkt het me nodig om de effecten daarvan te laten onderzoeken. Als je het jeugdloon niet wil aanpassen, is de noodzaak van zo een onderzoek minder groot. (maar zie je alsnog dat dit soort onderzoeksmoties vaak gesteund wordt)
Ja maar een onderzoek naar het afschaffen heeft nogal een ander uitgangspunt dan een onderzoek naar verhogen. Natuurlijk je zou een uitgebreid onderzoek kunnen doen waar meer opties mee worden genomen. Ik zeg vooral dat ik begrijp dat als je het zou willen afschaffen je liever een onderzoek daarnaar ziet dan naar wat een verhoging doet.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:57 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik kan alleen vinden dat o.a. FvD het minimumloon wilde verhogen in 2018, maar er geen meerderheid voor was in de kamer

https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vkugpsln2zyh
Dat lijkt me ook een goede zaak, maar zoiets maakt het toch alleen maar curieuzer dat ze tegen het onderzoeken van een verhoging van het jeugdloon stemmen? Als je het minimumloon wil verhogen lijkt het me een logische vervolgstap om ook het minimumjeugdloon te laten meestijgen. Daarbij presenteert FvD zich altijd als een partij die graag effectief beleid voert en dan zou je denken dat hierbij onderzoek naar het effect van beleid hoort voordat je over dat beleid beslist.
pi_187816017
Ik kan best verzinnen waarom het onhandig zou kunnen zijn het minimumjeugdloon te verhogen (je moet iig de verschillen niet groter maken, nu worden 17 jarigen soms al ontslagen omdat ze te veel duurder zijn dan 15 jarigen). Maar waarom je het niet zou willen onderzoeken is me echt een raadsel. Dan weet je of het een goed idee is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187816844
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 17:42 schreef Hanca het volgende:
Ik kan best verzinnen waarom het onhandig zou kunnen zijn het minimumjeugdloon te verhogen (je moet iig de verschillen niet groter maken, nu worden 17 jarigen soms al ontslagen omdat ze te veel duurder zijn dan 15 jarigen). Maar waarom je het niet zou willen onderzoeken is me echt een raadsel. Dan weet je of het een goed idee is.
Waarom moet er verschil zijn. Als een 15 jarige en een 60 jarige hetzelfde werk doen bijvoorbeeld een krantenwijk zouden ze hetzelfde moeten verdienen. Als je minimumjeugdloon vervangt door minimumloon kun je ook geen 17 jarigen onstlaan omdat ze veel meer verdienen dan 15 jarigen. Daarbij is het minimumloon voor 15 jarigen echt schandalig laag, 2.80 per uur als een klusje zo weinig oplevert is het wat mij betreft de vraag of het uberhaupt de moeite van het uitvoeren is. Ik denk dat zulke bedragen betalen voor werk gewoon gebruikmaken is van de zwakke positie van jonge mensen.
pi_187816890
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom moet er verschil zijn. Als een 15 jarige en een 60 jarige hetzelfde werk doen bijvoorbeeld een krantenwijk zouden ze hetzelfde moeten verdienen. Als je minimumjeugdloon vervangt door minimumloon kun je ook geen 17 jarigen onstlaan omdat ze veel meer verdienen dan 15 jarigen. Daarbij is het minimumloon voor 15 jarigen echt schandalig laag, 2.80 per uur als een klusje zo weinig oplevert is het wat mij betreft de vraag of het uberhaupt de moeite van het uitvoeren is. Ik denk dat zulke bedragen betalen voor werk gewoon gebruikmaken is van de zwakke positie van jonge mensen.
Ja, daar zit wat in. Ik zeg alleen dat je de verschillen tussen 15 jarigen en 17 jarigen niet moet vergroten, want dat vergroot de problematiek.

Ik heb het debat waar deze motie uit kwam gemist, dus geen idee wat het exacte idee er achter is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187817774
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, daar zit wat in. Ik zeg alleen dat je de verschillen tussen 15 jarigen en 17 jarigen niet moet vergroten, want dat vergroot de problematiek.

Ik heb het debat waar deze motie uit kwam gemist, dus geen idee wat het exacte idee er achter is.
Gezien een 17 jarige 39,5% van minimumloon krijgt en een 15 jarige 30% lijkt me niet dat het verschil veel groter wordt. De grootste verschillen zijn 19>20 en 20>21 dan komt er 20% bij. Ik kan me voorstellen dat er dan een redelijke prikkel is voor werkgevers om voor jongere werknemers te bijven gaan. De 9,5% verschil tussen een 15 en 17 jarige is niet om over naar huis te schrijven.
https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2019
pi_187817987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom moet er verschil zijn. Als een 15 jarige en een 60 jarige hetzelfde werk doen bijvoorbeeld een krantenwijk zouden ze hetzelfde moeten verdienen. Als je minimumjeugdloon vervangt door minimumloon kun je ook geen 17 jarigen onstlaan omdat ze veel meer verdienen dan 15 jarigen. Daarbij is het minimumloon voor 15 jarigen echt schandalig laag, 2.80 per uur als een klusje zo weinig oplevert is het wat mij betreft de vraag of het uberhaupt de moeite van het uitvoeren is. Ik denk dat zulke bedragen betalen voor werk gewoon gebruikmaken is van de zwakke positie van jonge mensen.
Verschil is natuurlijk wel dat het werk voor jonge mensen slechts een bijbaantje is terwijl een oudere ervan moet rondkomen.
Maar goed, ik weet niet waarom ze tegen gestemd hebben.
pi_187818114
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:41 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Verschil is natuurlijk wel dat het werk voor jonge mensen slechts een bijbaantje is terwijl een oudere ervan moet rondkomen.
Maar goed, ik weet niet waarom ze tegen gestemd hebben.
Er zijn echt wel jongeren >21 te vinden die ook gewoon moeten rondkomen van hun werk ook al worden ze nu genaaid met minimumjeugdloon. Zullen ook vast wel ouderen te vinden zijn voor wie hun baantje alleen maar een bijbaantje is naast bijvoorbeeld hun AOW.
pi_187824555
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja maar een onderzoek naar het afschaffen heeft nogal een ander uitgangspunt dan een onderzoek naar verhogen. Natuurlijk je zou een uitgebreid onderzoek kunnen doen waar meer opties mee worden genomen. Ik zeg vooral dat ik begrijp dat als je het zou willen afschaffen je liever een onderzoek daarnaar ziet dan naar wat een verhoging doet.
[..]

Dat lijkt me ook een goede zaak, maar zoiets maakt het toch alleen maar curieuzer dat ze tegen het onderzoeken van een verhoging van het jeugdloon stemmen? Als je het minimumloon wil verhogen lijkt het me een logische vervolgstap om ook het minimumjeugdloon te laten meestijgen. Daarbij presenteert FvD zich altijd als een partij die graag effectief beleid voert en dan zou je denken dat hierbij onderzoek naar het effect van beleid hoort voordat je over dat beleid beslist.
Excuusm wederom heb ik verwarring gecreëerd. Ophogen van minimum jeugdloon naar het niveau van het minimumloon is hetzelfde als minimumjeugdloon afschaffen.

Ik zou nog steeds menen dat als je een verhoging wil, zeker als die substatieel is, je de effecten daarvan eerst onderzocht wil hebben.
pi_187825860
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom moet er verschil zijn. Als een 15 jarige en een 60 jarige hetzelfde werk doen bijvoorbeeld een krantenwijk zouden ze hetzelfde moeten verdienen.
Is dat nu niet zo dan?
Ik dacht dat je bij een krantenwijk een vaste vergoeding kreeg per bezorgitem, geen uurloon gebaseerd op leeftijd.
quote:
Als je minimumjeugdloon vervangt door minimumloon kun je ook geen 17 jarigen onstlaan omdat ze veel meer verdienen dan 15 jarigen. Daarbij is het minimumloon voor 15 jarigen echt schandalig laag, 2.80 per uur als een klusje zo weinig oplevert is het wat mij betreft de vraag of het uberhaupt de moeite van het uitvoeren is. Ik denk dat zulke bedragen betalen voor werk gewoon gebruikmaken is van de zwakke positie van jonge mensen.
Er zit nogal een verschil tussen de kwaliteit van arbeid van iemand van 15 jaar en iemand van 17 is mijn ervaring. Als die beide minimaal hetzelfde zouden moeten verdienen nemen wij niemand meer aan onder de 18 jaar.
Daarnaast mag je uiteraard een werknemer meer betalen dan minimum. Dus als iemand productiever is dan gebruikelijk voor zijn leeftijd kun je die persoon een hoger salaris aanbieden.
Werk waarbij 17 jarigen vanwege de kosten worden ontslagen is van een dermate laag niveau dat je sowieso beter iets anders kunt zoeken. Het laagste niveau werk in ons bedrijf wordt gedaan door werknemers tussen de 16 en 24 jaar. Die laatsten zijn een stuk duurder, maar ook veel productiever. Ik heb meerdere van 16 nodig om dezelfde productiviteit te halen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_187826858
@Wantie: ja, waar 17 jarigen ontslagen worden zijn natuurlijk vooral vakkenvullers en schoonmakers bij de McDonalds. Maar als 17 jarige is het lang niet altijd makkelijk om weer een bijbaantje te vinden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik 17 was werden de meeste 17 jarigen gewoon niet meer aangenomen bij veel weekend/vakantiebaantjes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187826928
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:38 schreef Hanca het volgende:
@:Wantie: ja, waar 17 jarigen ontslagen worden zijn natuurlijk vooral vakkenvullers en schoonmakers bij de McDonalds. Maar als 17 jarige is het lang niet altijd makkelijk om weer een bijbaantje te vinden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik 17 was werden de meeste 17 jarigen gewoon niet meer aangenomen bij veel weekend/vakantiebaantjes.
Dat is wel enigszins veranderd geloof ik, winkels en horeca kunnen een stuk moeilijker aan personeel komen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:22:27 #33
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187844455
fvd_in_beeld twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 13:50:16 FvD Groningen, motie ondersteuning voedselbank, 3-juli jl. #FvD #GroningenVoor: 17 FvD, PvhN, SP, PVV, PvdD, 50PLUS, Groninger BelangTegen: 25 VVD, GroenLinks, PvdA, D66, ChristenUnie, CDA https://t.co/NRTXfUjrgC reageer retweet
Klassiek links gestemd door de linkse en christelijke partijen :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:24:35 #34
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_187844489
Petitie met 2300 handtekeningen zorgt voor heroverweging bomenkap langs de N489

De provincie Zuid-Holland wil 355 bomen kappen langs de N489 tussen het busstation aan de Reedijk bij Heinenoord en de Stougjesdijk ter hoogte van Klaaswaal. Volgens de provincie is de kap noodzakelijk en moeten de bomen om tijdens groot onderhoud aan de weg, eind dit jaar. Een deel van de bomen is aan het einde van de levensduur.

Daar is Vereniging Dorp Mijnsheerenland het niet mee eens. Net als inwoners van Westmaas, onder wie Hanneke van der Giesen. Zij hebben samen voor een second opinion gezorgd. Een bomenexpert (die via Forum voor Democratie Zuid-Holland werd ingeschakeld) heeft bepaald dat de bomen niet ziek zijn.


https://www.ad.nl/hoeksch(...)ferrer=https://t.co/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_187845005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:43 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is wel enigszins veranderd geloof ik, winkels en horeca kunnen een stuk moeilijker aan personeel komen.
Wilde ik net zeggen. Wij kunnen geen 17 jarigen vinden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 13 juli 2019 @ 23:34:26 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_187908131
quote:
|:(.

Zijn ze al tegen vaccineren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187908372
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:34 schreef speknek het volgende:

[..]

|:(.

Zijn ze al tegen vaccineren?
De overheid doet onderzoek naar de gezondheidsrisico's en reguliere kranten berichten over zorgen rondom privacy, maar jij valt hierover?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 23:56:54 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_187908458
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De overheid doet onderzoek naar de gezondheidsrisico's en reguliere kranten berichten over zorgen rondom privacy, maar jij valt hierover?
Eh ja naar de veiligheid van vaccinaties worden ook onderzoeken gedaan. Ik stel gewoon vragen als een bezorgde moeder.

Dat je de Chinezen het 5G netwerk niet laat bouwen lijkt me dan verder prima en is ook de mening van de AIVD. (Alhoewel je ook over 4G prima afgeluisterd kan worden)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187908480
Er stond gisteren een interessant stuk in de Volkskrant: Hoe rechtzinnige katholieken samen met ‘cultuurchristenen’ de strijd aanbinden tegen links

Ik word er niet bepaald vrolijk van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187908497
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh ja naar de veiligheid van vaccinaties worden ook onderzoeken gedaan. Ik stel gewoon vragen als een bezorgde moeder.
En terecht. Ik heb me zelf ook ingelezen in de materie voor mijn kinderen vaccinaties kregen. Er schuilt geen schande in het stellen van kritische vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 juli 2019 @ 00:03:13 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_187908546
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 23:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En terecht. Ik heb me zelf ook ingelezen in de materie voor mijn kinderen vaccinaties kregen. Er schuilt geen schande in het stellen van kritische vragen.
Oh goed van je, ik wist niet dat je medicijnen had gestudeerd.


(Kritische vragen ja dat is wat hier gebeurt haha)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187908624
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Oh goed van je, ik wist niet dat je medicijnen had gestudeerd.

(Kritische vragen ja dat is wat hier gebeurt haha)
Heb ik ook niet, en toch lees ik me bijvoorbeeld in over of ik al dan niet NOAC's moet slikken. Ik ben ook al geen bouwvakker en lees me ook in ten aanzien van de mogelijke gevaren van PUR als vloerisolatie en het naar buiten leiden van een cv-afvoer naast een raam. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De meningen van experts zijn veel waard, maar ze zijn nooit heilig. En het siert je met je wetenschappelijke achtergrond niet dat je lachwekkend doet over bezorgde moeders. Die arrogantie is precies wat het wantrouwen voedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-07-2019 00:15:31 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 juli 2019 @ 00:10:51 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_187908649
Ik vind eigenlijk nog het interessantste dat protestanten zich bekeren tot orthodoxe katholieken. Die hoor je niet vaak, en vooral op welke religieuze basis? Tenzij het ook het "cultuurchristelijke" is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187908701
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:10 schreef speknek het volgende:
Ik vind eigenlijk nog het interessantste dat protestanten zich bekeren tot orthodoxe katholieken. Die hoor je niet vaak, en vooral op welke religieuze basis? Tenzij het ook het "cultuurchristelijke" is.
Wellicht dat de protestanten niet militant genoeg zijn? De gereformeerden in Nederland zijn toch vooral van de kleine stapjes. Behouden wat er is en waar mogelijk wat zaken remmen, maar niet strijden om zaken weer terug te draaien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_187908709
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:10 schreef speknek het volgende:
Ik vind eigenlijk nog het interessantste dat protestanten zich bekeren tot orthodoxe katholieken. Die hoor je niet vaak, en vooral op welke religieuze basis? Tenzij het ook het "cultuurchristelijke" is.
Ik snap het wel. Je wordt doorgaans 'toevallig' protestant doordat je in een bepaalde regio bent geboren. Het protestantisme zelf is alleen niet zo aantrekkelijk, zeker niet voor een dandy. Ik zou alleen al voor de mooie kerkgebouwen katholiek worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187908744
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Je wordt doorgaans 'toevallig' protestant doordat je in een bepaalde regio bent geboren. Het protestantisme zelf is alleen niet zo aantrekkelijk, zeker niet voor een dandy. Ik zou alleen al voor de mooie kerkgebouwen katholiek worden.
Je wordt niet "toevallig" katholiek op basis van waar je geboren wordt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 juli 2019 @ 00:18:44 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_187908771
quote:
4s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb ik ook niet, en toch lees ik me bijvoorbeeld in over of ik al dan niet NOAC's moet slikken bijvoorbeeld. Ik ben ook al geen bouwvakker en lees me ook in ten aanzien van de mogelijke gevaren van PUR als vloerisolatie en het naar buiten leiden van een cv-afvoer naast een raam. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De meningen van experts zijn veel waard, maar ze zijn nooit heilig. En het siert je met je wetenschappelijke achtergrond niet dat je lachwekkend doet over bezorgde moeders. Die arrogantie is precies wat het wantrouwen voedt.
Ik doe niet lacherig over de moeders (nouja dat misschien ook, maar dat is niet waar ik hier lacherig over doe (en deze mensen zijn al zo vaak rationeel voorgelicht dat ik je these dat hoon het wantrouwen voedt niet onderschrijf)), maar over de manier waarop FvD weer gretig inspeelt op de antiwetenschappelijke onderbuik. Complottheorien rond het klimaat, complottheorien rond stralingsonderzoek, daar zijn de complottheorien rond vaccinaties gewoon de volgende logische stap. En aangezien de FvD een verantwoordelijkheid heeft (overigens moeders ook) past daar hoon over het inspelen op deze trend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187908777
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je wordt niet "toevallig" katholiek op basis van waar je geboren wordt?
Ja, ook. En ik kan eveneens redenen bedenken waarom een katholiek protestants zou worden, bijvoorbeeld iemand die soberheid verheerlijkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187908821
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ook. En ik kan eveneens redenen bedenken waarom een katholiek protestants zou worden, bijvoorbeeld iemand die soberheid verheerlijkt.
Of gewoon seculier, want het gros van Nederland is natuurlijk wel klaar met die onzin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')