https://www.volkskrant.nl(...)utm_campaign=stdc_vkquote:Nederland bereikt halve finale na verdiende 2-0 zege op Italië
Europees kampioen Nederland is na de verdiende zege op Italië (2-0) halve finalist op het WK in Frankrijk en mag meedoen aan Olympische Spelen van Tokio.
Willem Vissers29 juni 2019, 17:08
De reis gaat door, het avontuur blijft lonken. De Nederlandse vrouwenploeg staat in de halve finales van het WK voetbal en plaatste zich en passant voor de Olympische Spelen van Tokio. De leeuwinnen, zoals ze zichzelf noemen, reizen naar Lyon voor de halve finale, woensdag om 21.00 uur tegen de winnaar van het duel Duitsland - Zweden.
Impuls van middenvelders
De Europees kampioen stond na een abominabele eerste helft knap op, onder impuls van de middenvelders Jackie Groenen, Daniëlle van de Donk en Sherida Spitse, die bovendien haar spelhervatting als wapen heeft. Ze legde in de 70ste minuut de indraaiende vrije trap op het hoofd van topschutter Vivianne Miedema, die de bal volleerd raakte. Niet te hard, niet te zacht. Precies goed eigenlijk. En ruim tien minuten later herhaalde Spitse haar kunstje van de rechterkant, met een heerlijk strakke bal, ingekopt door verdediger Stefanie van der Gragt.
Omdat de Verenigde Staten zich vrijdag ten koste van gastland Frankrijk plaatste voor de halve eindstrijd, is het zeker dat Nederland bij de beste drie Europese landen van de wereld behoort, waarvoor olympische startbewijzen gereserveerd zijn. Daarmee is aan alle doelstellingen van de KNVB voldaan.
In de braadpan van Valenciennes voltrok zich een voetbalwedstrijd die aanvankelijk bijna elke beschrijving tartte, zo slecht als het spel van Italië en Nederland was, de kwartfinale van een WK nog wel. Gelukkig voor Nederland was de tweede helft aanmerkelijk beter, en viel op de overtuigende zege uiteindelijk niets af te dingen.
Te warm
Het was eigenlijk te warm om te voetballen. Een graad of 33 in de schaduw, maar de wedstrijd vond plaats op een veld vrijwel zonder schaduwen, met steile tribunes en bijna windstil. De wedstrijd was al tijden geleden vastgesteld om 15.00 uur, vermoedelijk met de gedachte dat een Aziatisch land zou voetballen en het in Japan of China een prettige tijd van tv-kijken was. Maar de warmte was geen excuus voor het gepruts van Nederland tot de rust, met zo ongelooflijk veel onnodig balverlies.
Miedema scoort de 1-0. Beeld AFP
In de tweede helft herpakte het elftal van Sarina Wiegman zich uitstekend, en was de ploeg al voor de doelpunten geregeld dicht bij een treffer, onder meer met het mooie, geplaatste boogballetje van Daniëlle van de Donk op de lat. De overwinning was een logisch gevolg van de toenemende druk in de tweede helft, waarin een doelpunt op een gegeven moment niet meer kon uitblijven. Vivianne Miedema en Stefanie van der Gragt kopten de vrije trappen van Sherida Spitse uiteindelijk prachtig in.
Van der Gragt scoort de 2-0. Beeld soccrates / BSK
De eerste helft was onaanvaardbaar. De vrouwen willen erkenning. Ze willen meer beloning. Dat mag allemaal, maar dan zijn ze ook toe aan dezelfde benadering. En vooral de aanval bleef tot de rust ver beneden zijn niveau. De wat apathische spits Vivianne Miedema, die een hekel heeft aan hitte met voetballen. En het was weer een kwelling om Shanice van de Sanden te aanschouwen. Vrijwel alles ging mis. Zoveel mislukte acties. Ze waren niet te tellen. De dreiging van haar snelheid blijft altijd bestaan, maar zelfs als ze weg was gelopen van haar tegenstander, volgde meestal iets vreemds, iets onbegrijpelijks, iets dat mis ging.
Beerensteyn
Bondscoach Sarina Wiegman was niet gezwicht voor de druk om de succesvolle invaller Lineth Beerensteyn te laten starten. Het knappe aan Van de Sanden is dat ze het wel blijft proberen, dat ze blijft gaan, en dat ze dus ook tot gevaar kwam, bij een voorzetje op Miedema bijvoorbeeld, kort na rust. Miedema kon de bal net niet genoeg raken. En even later zette ze weer goed voor, nu op Lieke Martens, die niet voldoende kon uithalen. Zo bezien is het ook begrijpelijk dat Wiegman Van de Sanden weer lang liet staan, al zal Beerensteyn zich hebben verbeten op de bank. Net op het moment dat Van de Sanden beter ging voetballen, verving Wiegman haar door Beerensteyn. En Oranje drukte door.
Voor rust kreeg Nederland slechts één kans, toen Spitse van even buiten het strafschopgebied een vrije trap mocht nemen. Het was een veredeld rollertje. Dan was het af en toe redelijk combinerende Italië dichter bij een doelpunt, via Bergamaschi en een schuiver van Giacinti. Na rust werd steeds duidelijker dat Nederland ging winnen, vooral omdat Groenen ballen bleef afpakken, Spitse haar traptechniek koesterde en Van de Donk duels ging winnen en steeds beter passte. Miedema, Martens en Beerensteyn waren voortdurend dreigend.
Doelpunten waren een kwestie van tijd. Ze vielen uit vrije trappen, één van de wapens van Oranje. Nederland weet zaterdagavond laat wie de tegenstander is, woensdag in Lyon. Zweden of Duitsland. De reis gaat door.
https://www.voetbalprimeu(...)-oranje-in-lyon.htmlquote:Zweden buigt achterstand om, verbijstert Duitsland en treft Oranje in Lyon
Gepubliceerd: Zaterdag 29 juni 2019 om 20:23
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Niet Duitsland, maar Zweden is de tegenstander van Nederland in de halve finales van het WK. De ploeg van Peter Gerhardsson werd aanvankelijk overlopen door de tweevoudig wereldkampioen, maar herstelde zich knap en zorgde voor een daverende verrassing.
Duitsland hield de niet geheel fitte Dzsenifer Marozsán uit voorzorg op de bank, maar had de sterspeelster aanvankelijk niet nodig. Die Frauschaft greep het initiatief in Rennes en brak de wedstrijd na een kwartier open. Sara Däbritz reet de Zweedse defensie open met een steekpass en Lina Magull rondde af: 1-0. Amper vijf minuten later was het echter alweer gelijk: de complete defensie van Duitsland liet zich verrassen door een lange bal van Linda Sembrant en Sofia Jakobsson schoot op uiterst koelbloedige wijze de 1-1 binnen.
Marozsán kwam na de gelijk opgaande eerste helft alsnog binnen de lijnen en zag hoe de Zweden al snel op voorsprong kwamen. Doelvrouw Almuth Schult redde nog fraai op een kopbal van Fridolina Rolfö, maar Stina Blackstenius had de rebound voor het inschieten: 1-2. Duitsland moest nu in de achtervolging, maar kon niet meer terugkomen in de wedstrijd. De ingevallen Lena Oberdorf kreeg vijf minuten voor tijd de grootste kans, maar kon een foutje van keepster Hedvig Lindahl niet afstraffen en kopte naast.
Zweden hield stand tijdens de zes minuten durende blessuretijd en mag zich nu opmaken voor de halve finale tegen Nederland: woensdagavond wordt er om 21.00 uur afgetrapt in Lyon. De vorige confrontatie tussen beiden viel uit in het voordeel van Oranje: Lieke Martens en Vivianne Miedema bezorgden Nederland in 2017 een 2-0 zege in Doetinchem, waarna Oranje doordenderde richting de Europese titel.
Mac SmitGodquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vraag het niet aan mij, ik ben met pensioen.
BLOKKEREDtwitter:RdBoer1970 twitterde op woensdag 03-07-2019 om 23:44:58Namens @Blokker ... @oranjevrouwen van harte gefeliciteerd met het behalen van de finale. Wat een ongelofelijk prestatie. 💪🏻👏🏻 @JackieGroenen #nietaltjdgoed #maarwelstrijdbaar #WKvrouwenvoetbal reageer retweet
De vieze en talentloze versie van Geneequote:Op donderdag 4 juli 2019 00:04 schreef bombmannl het volgende:
Wat een engnek deze interviewer, ontsla deze vent!
Of op zijn auto.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:03 schreef BlackNero het volgende:
Sneijder zou bij hem op schoot gaan zitten.
Vroeger deelden ze dat Twitter account.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
BLOKKEREDtwitter:RdBoer1970 twitterde op woensdag 03-07-2019 om 23:44:58Namens @:Blokker ... @:oranjevrouwen van harte gefeliciteerd met het behalen van de finale. Wat een ongelofelijk prestatie. 💪🏻👏🏻 @:JackieGroenen #nietaltjdgoed #maarwelstrijdbaar #WKvrouwenvoetbal reageer retweet
Of op Yolanthequote:
Ja leuke meidquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:04 schreef SonicVolcano het volgende:
DanielleNet zo'n irritant keffertje in het veld maar dat maakt haar wel goed en leuk
Wat is die slecht zeg als controlerende middenvelder, van wat ik heb gezien.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:04 schreef SonicVolcano het volgende:
DanielleNet zo'n irritant keffertje in het veld maar dat maakt haar wel goed en leuk
Brrrr...!quote:
Dat was ook treurig ja.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:05 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Vroeger deelden ze dat Twitter account.
Was vandaag wel haar slechtste wedstrijd ja.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:06 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Wat is die slecht zeg als controlerende middenvelder, van wat ik heb gezien.
becamquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:08 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Hoe ga je dat payen van je bijstandscake
Nee maar ook gewoon verstoppertje spelen met je vrouw. Zodat de flanken bezet raken.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:07 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Was vandaag wel haar slechtste wedstrijd ja.
Klopt. Groenen is veel verfijnder. Van de Donk haar arbeid is wel een compliment waard. Kan het elftal goed gebruiken.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:08 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Nee maar ook gewoon verstoppertje spelen met je vrouw. Zodat de flanken bezet raken.
Simpel naar de bal toe, aanbieden en meteen door passen of open draaien is er niet bij.
Bron?quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:11 schreef Vollenhoven het volgende:
55 miljoen + 10 miljoen variabelen voor De Ligt
quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hoe ziet die trofee er bij de dames eigenlijk uit?
Ik las Fresia.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:10 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Zoals leen van Frisia?
[ afbeelding ]
Ellie Lust is stiekem Davy Klaassen bij de NCRVquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:10 schreef -Chakotay- het volgende:
zoek de verschillen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Openingsbod blijkbaar (lol)quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:11 schreef Vollenhoven het volgende:
55 miljoen + 10 miljoen variabelen voor De Ligt
Mes tussen de tanden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zondag die Amerikanen even slopen. Die konden er niks van tegen Spanje OMEGALUL
Hope heeft ook Italiaanse roots. Pizzasnijder in de kut.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Beetje creampie bij Hope Solo tussen dr benen
Cruijff vindt ik de laatste tijd los zandquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind "de italianen enzovoorts enzovoorts" helemaal niet des cruijfs klinken... meestal zegt hij iets wat semi filosofisch klinkt.
quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hoe ziet die trofee er bij de dames eigenlijk uit?
Ok kan ook, ik ga pitten nu lekker dromen over mijn carrière als bijstandsgoeroequote:
@onlogisch @GGMMquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cruijff vindt ik de laatste tijd los zand
Ja hij laat zich amper horen tegenwoordig.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cruijff vindt ik de laatste tijd los zand
Da's een beestquote:
Rutte zal er vast ook wel heengaan.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht overigens wel dat we WA of Maxima bij de finale gaan zien
Alsof iemand naar haar kijkt als Anouk er naast zitquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Qua kledingsponsor gaat Helene er ook niet echt op vooruit
vanaf de eerste minuut er bovenopquote:Op donderdag 4 juli 2019 00:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe gaan we zondag de VS bestrijden jongens?
quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
vanaf de eerste minuut er bovenop
een finale kun je winnen
Zal wel meevallen. Amerika was mokerslecht tegen Spanje o.a.quote:Op donderdag 4 juli 2019 01:13 schreef MakkieR het volgende:
Finale bereikt, hoogst haalbare lijkt mij. Zou gewoon niet komen opdagen, scheelt een vernedering.
Je moet echt hun treffen met een off day, anders kan dit wel eens een uitslagje Thailand gaan worden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 01:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Amerika was mokerslecht tegen Spanje o.a.
En het is de vierde WK finale dat Nederland ooit heeft gespeeld met voetbal.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:49 schreef TLC het volgende:
Nederland is pas het vierde Europese land dat in de WK finale voor vrouwen staat
Denk dat je Nederland enorm onderschat. Amerika had de grootste moeite met Spanje, Engeland, Frankrijk. Allemaal teams waar Nederland met gemak van heeft gewonnen in de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 4 juli 2019 01:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je moet echt hun treffen met een off day, anders kan dit wel eens een uitslagje Thailand gaan worden.
Van Gaal zou 532 gaan spelen, met vd Sanden in de rol van Robben.quote:Op donderdag 4 juli 2019 01:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je moet echt hun treffen met een off day, anders kan dit wel eens een uitslagje Thailand gaan worden.
USA gaat sowieso 2 man op Martens zetten als ze speelt waardoor Groenen vrij komt op het middenveld of Vd Donk. Vd Sanden houd die back wel bezig. Zon snelle vleugelspeler is niet fijn hoor als backquote:Op donderdag 4 juli 2019 01:24 schreef Bonken het volgende:
[..]
Van Gaal zou 532 gaan spelen, met vd Sanden in de rol van Robben.
Beste Loekie de Leeuw,quote:Op donderdag 4 juli 2019 02:16 schreef Loekie1 het volgende:
Shanice word gemist @:Loekie1 had gelijk
Zoals altijd.
Ik heb de thriller vanaf de verlening niet kunnen aanzien, maar nu zie ik dat ze gewonnen hebben. Chapeau.
*wordt. Ze viel ook lekker in ja, met prachtige voorzetten. (lol)quote:Op donderdag 4 juli 2019 02:16 schreef Loekie1 het volgende:
Shanice word gemist @:Loekie1 had gelijk
Zoals altijd.
Ik heb de thriller vanaf de verlening niet kunnen aanzien, maar nu zie ik dat ze gewonnen hebben. Chapeau.
En na gisteravond hoort Nederland bij n illuster drietal landen dat zowel bij de mannen als bij de dames de WK finale gehaald heeft (Duitsland, Zweden, Nederland)quote:Op donderdag 4 juli 2019 01:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En het is de vierde WK finale dat Nederland ooit heeft gespeeld met voetbal.
voordeel is dat ze nu zwaar de underdog zijnquote:Op donderdag 4 juli 2019 08:23 schreef speknek het volgende:
7 juli is exact op de dag 45 jaar na die finale tegen West Duitsland.
Kan niet wachten tot de vrouwen de traditie voortzetten.
@GGMMquote:Op donderdag 4 juli 2019 05:40 schreef klaasweetalles het volgende:
IK had het nog voorpeld he
dat Nederland de finale kon halen
als 1 van de weinige hier
Dat is ongeveer dezelfde kijkcijfers als het EK Nederland - Duitsland halve finales met Van Basten, Rijkaard, Gullit in 1988, dat was volgens mij ook zo rond de 5 miljoen. Best wel bizar als je hierover nadenkt.quote:
We zijn een verschrikkelijk hype gevoelig volkje. Echt om van te walgen. We hebben geen muzieksmaak, het maakt ons geen reet uit wat we zien, als we maar kunnen JUICHEN.quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dezelfde kijkcijfers als het EK Nederland - Duitsland in 1988, dat was volgens mij ook zo rond de 5 miljoen. Best wel bizar als je hierover nadenkt.
toen waren er nog minder tv'squote:Op donderdag 4 juli 2019 08:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is ongeveer dezelfde kijkcijfers als het EK Nederland - Duitsland halve finales met Van Basten, Rijkaard, Gullit in 1988, dat was volgens mij ook zo rond de 5 miljoen. Best wel bizar als je hierover nadenkt.
was inderdaad slaapverwekkendquote:Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef yvonne het volgende:
Ik heb gister naar m'n plant gekeken, die kreeg een nieuw blad, dat ging sneller
Hans bedanktquote:Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef yvonne het volgende:
Ik heb gister naar m'n plant gekeken, die kreeg een nieuw blad, dat ging sneller
En was alles nog in zwart wit zeker, nee 1988 valt best mee, iedereen keek mee en uiteindelijk kijk je op 1 televisie naar de wedstrijd, dus dat zal niet zoveel verschillen, totale bevolking is uiteraard wel gegroeid, maar eigenlijk zou je hiervoor naar geen excuses moeten zoeken. Het is gewoon bizar hoeveel Nederlanders naar het WK voor vrouwen kijken. Dat is dus echt niet meer te onderschatten.quote:
Je had ook Obese kunnen kijken, was een toffe afleveringquote:Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef yvonne het volgende:
Ik kijk toch liever naar vrouwen voetbal, misschien niet hoogstaand voetbal, maar het is wel zenuwslopend hoe de vrouwen zijn ontsnapt gedurende het toernooi. Spanning is voor mij dan ook kijkplezier.quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je had ook Obese kunnen kijken, was een toffe aflevering
absoluut maar het zal ook wel iets met de manier van meten te maken hebben, die wedstrijd in 88 was er echt niemand op straatquote:Op donderdag 4 juli 2019 09:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En was alles nog in zwart wit zeker, nee 1988 valt best mee, iedereen keek mee en uiteindelijk kijk je op 1 televisie naar de wedstrijd, dus dat zal niet zoveel verschillen, totale bevolking is uiteraard wel gegroeid, maar eigenlijk zou je hiervoor naar geen excuses moeten zoeken. Het is gewoon bizar hoeveel Nederlanders naar het WK voor vrouwen kijken. Dat is dus echt niet meer te onderschatten.
Ik weet het, ik was erbij. Het verbaasd mij ook enorm dat vrijwel iedereen naar het WK voor vrouwen zit te kijken en het verbaasd me ook weer niet. Een WK is een WK en voetbal is en blijft populair mede omdat iedereen het spelletje kent of er iets mee heeft. Wij Nederlanders willen nu eenmaal graag Wereldkampioen worden en al helemaal met voetbal als volkssport nummer 1. Het leeft misschien niet zoals het EK1988, maar we kijken er massaal wel naar. Als voorbeeld het journaal als best bekeken normale programma heeft maar 2 miljoen kijkcijfers als het een goede dag heeft. 5 miljoen kijkcijfers is gewoon veel, ontzettend veel zelfs. En dan moet de finale op zondag nog komen. Iedereen vrij dat gaat richting de 10 miljoen als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
absoluut maar het zal ook wel iets met de manier van meten te maken hebben, die wedstrijd in 88 was er echt niemand op straat
quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef yvonne het volgende:
ik denk niet dat ik er wakker van lig of NL VWK wordt of niet, dat is wel het grote verschil met het mannenvoetbal al gun ik het ze van harte hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het, ik was erbij. Het verbaasd mij ook enorm dat vrijwel iedereen naar het WK voor vrouwen zit te kijken en het verbaasd me ook weer niet. Een WK is een WK en voetbal is en blijft populair mede omdat iedereen het spelletje kent of er iets mee heeft. Wij Nederlanders willen nu eenmaal graag Wereldkampioen worden en al helemaal met voetbal als volkssport nummer 1. Het leeft misschien niet zoals het EK1988, maar we kijken er massaal wel naar. Als voorbeeld het journaal als best bekeken normale programma heeft maar 2 miljoen kijkcijfers als het een goede dag heeft. 5 miljoen kijkcijfers is gewoon veel, ontzettend veel zelfs. En dan moet de finale op zondag nog komen. Iedereen vrij dat gaat richting de 10 miljoen als je het mij vraagt.
Is er nog hoop voor mensen zoals ik ja?quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je had ook Obese kunnen kijken, was een toffe aflevering
Eens. Moeten sowieso niet vergelijken met mannenvoetbal en die vrouwen zijn geen aanstellers of matennaaiers dus alleen al daarom leuker om naar te kijkenquote:Op donderdag 4 juli 2019 09:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik kijk toch liever naar vrouwen voetbal, misschien niet hoogstaand voetbal, maar het is wel zenuwslopend hoe de vrouwen zijn ontsnapt gedurende het toernooi. Spanning is voor mij dan ook kijkplezier.
Zeker, voor mensen met mentaliteit en doorzettingsvermogen is altijd hoopquote:Op donderdag 4 juli 2019 09:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is er nog hoop voor mensen zoals ik ja?
Beste McBrokkiepiloot, het gaat om het team in zijn geheel, en dat is met Shanice beter en zelfverzekerder omdat ze op elkaar ingespeeld zijn. Dat op het laatste moment omgooien is heel risicovol, en dat is gebleken in de eerste helft tegen Zweden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 04:52 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Beste Loekie de Leeuw,
Ik raad je aan om alle voorgaande wedstrijden te bekijken, waar v/d Sanden basisspeler was. Zoals je wellicht wel hebt gezien, raakte ze geen pepernoot. De matige wedstrijden volgden elkaar in rap tempo op.
Nee, Shanice werd niet gemist. Integendeel.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Brokkie
.
quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker, voor mensen met mentaliteit en doorzettingsvermogen is altijd hoop
Heeft niet enkel met hype te maken hoor, grote sportevenementen op de NPO trekken altijd enorm veel kijkers. Er keken ook gewoon 2 miljoen mensen naar VS-Engeland dinsdag..quote:Op donderdag 4 juli 2019 08:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
We zijn een verschrikkelijk hype gevoelig volkje. Echt om van te walgen. We hebben geen muzieksmaak, het maakt ons geen reet uit wat we zien, als we maar kunnen JUICHEN.
was wel een groot verschil in kwaliteit tussen die 2 wedstrijdenquote:Op donderdag 4 juli 2019 10:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft niet enkel met hype te maken hoor, grote sportevenementen op de NPO trekken altijd enorm veel kijkers. Er keken ook gewoon 2 miljoen mensen naar VS-Engeland dinsdag..
Klopt, maar dat maakt voor de kijkcijfers toch niet zoveel uit? Of zouden er zoveel mensen zijn die niet van plan waren om te kijken, daarna ergens meekregen dat het niveau heel hoog was en alsnog zijn gaan kijken?quote:Op donderdag 4 juli 2019 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
was wel een groot verschil in kwaliteit tussen die 2 wedstrijden
inderdaad veel kijkers voor een neutrale wedstrijd, het niveau draagt wel bij tot het blijven kijken, daar had ik gisteren veel meer moeite mee.quote:Op donderdag 4 juli 2019 11:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt voor de kijkcijfers toch niet zoveel uit? Of zouden er zoveel mensen zijn die niet van plan waren om te kijken, daarna ergens meekregen dat het niveau heel hoog was en alsnog zijn gaan kijken?
Het was echt knokken tot aan het einde. Best genoten.quote:Op donderdag 4 juli 2019 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad veel kijkers voor een neutrale wedstrijd, het niveau draagt wel bij tot het blijven kijken, daar had ik gisteren veel meer moeite mee.
Technisch was het ook afgrijselijk.quote:Op donderdag 4 juli 2019 11:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het was echt knokken tot aan het einde. Best genoten.
Wat dit team mist is een accurate afwerking. Technisch zijn ze best, goed maar dan moet wel die goal vallen als de bal naar voren wordt gespeeld. Ik mis toch een goede scorende spits. Maar het zijn wel knokkers waarvoor respect.
Misschien de eerste helft. Tweede helft ging het tegen elkaar op.quote:
ben ik ook benieuwd naar ja. Zag er naar uitquote:
Schade alsof ze een auto is...quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:34 schreef egoblokje het volgende:
https://www.ad.nl/wk-vrou(...)lve-finale~a8eb8e37/
Gelukkig valt het allemaal mee.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:34 schreef egoblokje het volgende:
https://www.ad.nl/wk-vrou(...)lve-finale~a8eb8e37/
quote:Op donderdag 4 juli 2019 09:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens. Moeten sowieso niet vergelijken met mannenvoetbal en die vrouwen zijn geen aanstellers of matennaaiers dus alleen al daarom leuker om naar te kijken
Zijn die potten niet gewend.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Echt bizar hoeveel speelsters ruzie met de bal hadden
daarom vond ik Japan eigenlijk wel goed, die houden de afstanden onderling klein zodat passnauwkeurigheid veel hoger ligtquote:Op donderdag 4 juli 2019 13:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Echt bizar hoeveel speelsters ruzie met de bal hadden
Die konden wel lekker tikken ja.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vond ik Japan eigenlijk wel goed, die houden de afstanden onderling klein zodat passnauwkeurigheid veel hoger ligt
inderdaad en ook meteen die voorzet geven terwijl er nog meters aan ruimte ligtquote:Op donderdag 4 juli 2019 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die konden wel lekker tikken ja.
Bij Nederland vond ik de veldbezetting ook gewoon heel erg kut, maar weinig spelen via het middenveld en veel te veel proberen met voorzetten die toch zelden werken (ook in het mannenvoetbal niet)
En dan ook nog zonder te kijkenquote:Op donderdag 4 juli 2019 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad en ook meteen die voorzet geven terwijl er nog meters aan ruimte ligt
lijkt mee te vallen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:52 schreef NaturalScience het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die Zweedse dame die er in de 120ste minuut vanaf ging?
Groenen is technisch ook wel de beste van het team denk ik.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij kan het beter? Met dat schot van Groenen was technisch helemaal niets mis ...
Inderdaad, Japan de best voetballende ploeg van het WK. Hoe ze in godsnaam niet scoorden tegen Nederland mag Joost weten ...quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom vond ik Japan eigenlijk wel goed, die houden de afstanden onderling klein zodat passnauwkeurigheid veel hoger ligt
Ja, want je mag alleen kritiek op topsporters hebben als je het zelf beter kanquote:
En een vechtersmentaliteit zeg!!! Die gaf werkelijk alles wat ik haar zat. Ze vrat het gras bijkans op ....quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Groenen is technisch ook wel de beste van het team denk ik.
Nee, zeiken op een ander terwijl jezelf nog geen deuk in een bak boter kan trappen. Chapeau inderdaad ...quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, want je mag alleen kritiek op topsporters hebben als je het zelf beter kan
GIFquote:Op donderdag 4 juli 2019 13:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
En een vechtersmentaliteit zeg!!! Die gaf werkelijk alles wat ik haar zat. Ze vrat het gras bijkans op ....
Hef het hele forum dan maar op. Dan mogen we bij alles wat gebeurt alleen maar hosanna roepenquote:Op donderdag 4 juli 2019 14:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, zeiken op een ander terwijl jezelf nog geen deuk in een bak boter kan trappen. Chapeau inderdaad ...
Ga je gangquote:Op donderdag 4 juli 2019 14:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hef het hele forum dan maar op. Dan mogen we bij alles wat gebeurt alleen maar hosanna roepen
De waarheid is natuurlijk dat dit topsporters zijn die uitkomen voor ons land en daar mag je een bepaald niveau van verwachten. Dat wordt absoluut niet gehaald, ongeacht mijn gebrek aan voetbalkwaliteiten. (Om die reden kom ik ook niet uit voor een nationaal elftal)quote:
Daarom staan ze ook maar in de finale he. Omdat ze er helemaal niets van bakken. Canada, Japan, Italie en Zweden zijn ook maar een stelletje prutsers is het niet?quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De waarheid is natuurlijk dat dit topsporters zijn die uitkomen voor ons land en daar mag je een bepaald niveau van verwachten. Dat wordt absoluut niet gehaald, ongeacht mijn gebrek aan voetbalkwaliteiten. (Om die reden kom ik ook niet uit voor een nationaal elftal)
Technisch bakken ze er niet veel van nee. Heel veel slordige fouten. Maargoed, dat kan ook over de andere ploegen gezegd worden, blijkbaar is dat de status quo.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daarom staan ze ook maar in de finale he. Omdat ze er helemaal niets van bakken. Canada, Japan, Italie en Zweden zijn ook maar een stelletje prutsers is het niet?
Ah, jij hebt een glazen bol en kent de uitslag al. Ik zou er op wedden als ik jou wasquote:Op donderdag 4 juli 2019 14:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Technisch bakken ze er niet veel van nee. Heel veel slordige fouten. Maargoed, dat kan ook over de andere ploegen gezegd worden, blijkbaar is dat de status quo.
Amerika gaat ze zondag dan ook volledig van het veld vegen, en die technische tekortkomingen feilloos blootleggen.
Dan wil je niet weten hoe ik klink.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:08 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Graf accent, ja ho maar.
@:jr-style-93
Waar het om ging is dat jij vindt dat je geen kritiek mag hebben op iets dat je zelf niet zo goed kan als diegene. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, jij hebt een glazen bol en kent de uitslag al. Ik zou er op wedden als ik jou was
Je moet gewoon niet zo lopen zeiken. Ze staan in de finale en dat is een hele knappe prestatie, hoe dan ook ....quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar het om ging is dat jij vindt dat je geen kritiek mag hebben op iets dat je zelf niet zo goed kan als diegene. Dat is natuurlijk onzin.
Oh dat is zeker waar. Maar technisch was het slecht. En niet alleen van het Nederlands elftal.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zo lopen zeiken. Ze staan in de finale en dat is een hele knappe prestatie, hoe dan ook ....
Dus je punt is? Enig idee hoe warm het daar is, heeft ook invloed op het spel.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh dat is zeker waar. Maar technisch was het slecht. En niet alleen van het Nederlands elftal.
En ik neem aan dat jij beter kan verdedigen dan die Engelsen? Ik bedoel, je levert er wel kritiek op he. Zou raar zijn als je dat deed terwijl je het zelf ook niet kanquote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:35 schreef matspontius het volgende:
Lag het nou aan mij of waren die Engelse verdedigers super slecht? En dat voor een land met beide finalisten in zowel de CL als EL.
God, gaan we op die toer. Dat is mannenvoetbal en daar hebben we het hier niet overquote:Op donderdag 4 juli 2019 14:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En ik neem aan dat jij beter kan verdedigen dan die Engelsen? Ik bedoel, je levert er wel kritiek op he. Zou raar zijn als je dat deed terwijl je het zelf ook niet kan
Nee, we hadden het over kritiek leveren op iets dat je zelf ook niet goed kan.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
God, gaan we op die toer. Dat is mannenvoetbal en daar hebben we het hier niet over
Ja, het gaat om je gelijk krijgen en niet om de inhoud. Jij hebt gewonnen, blij?quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over kritiek leveren op iets dat je zelf ook niet goed kan.
Maargoed, je hypocrisie is alweer aangetoond.
We zullen zien zondag.
Dan heb je een Nederlands elftal gezien dat niet eens 3 keer fatsoenlijk kan overspelen, maar god oh god wat hebben ze hard gewerkt en wat is het knap.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:08 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Graf accent, ja ho maar.
@:jr-style-93
JR Wortelboer.gifquote:Op donderdag 4 juli 2019 14:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan wil je niet weten hoe ik klink.
Dan gaan al die potten en feministen allemaal roepen dat ze beter zijn dan de mannen omdat zij wel wereldkampioen zijn geworden en de mannen niet.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:57 schreef matspontius het volgende:
En allemaal niet janken als ze winnen zondag he
Een koelkast. En de titel wereldkampioen voetbal. En een berg geneuzel van pers die ze wil interviewen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:29 schreef fliert het volgende:
Iets heel anders:
Wat krijgen die dames nou bij een 1e of 2e plaats op het WK? Is daar iets bekend over?
Weet de bedragen niet, maar prijzengeld voor de bond is bij winst 3 miljoen volgens mij. Totale prijzenpot is 30 miljoen ongeveer volgens mij. Ik las echter al wel een artikel van de KNVB zelf dat ze verlies maken, zelfs als Oranje het WK weet te winnen, maar ze zien het als investering ofzo (heel achterlijk).quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:29 schreef fliert het volgende:
Iets heel anders:
Wat krijgen die dames nou bij een 1e of 2e plaats op het WK? Is daar iets bekend over?
quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had voorspeld dat de finale gehaald zou worden
en ik had de rondvaart ook al aangekondingd in 1 van mijn post
Harvard![]()
![]()
Gloryhunterquote:Op donderdag 4 juli 2019 16:12 schreef Voszje het volgende:
Willy is er zondag bij!
https://www.ad.nl/binnenl(...)winnen-aan~a27242f6/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |