https://www.volkskrant.nl(...)utm_campaign=stdc_vkquote:Nederland bereikt halve finale na verdiende 2-0 zege op Italië
Europees kampioen Nederland is na de verdiende zege op Italië (2-0) halve finalist op het WK in Frankrijk en mag meedoen aan Olympische Spelen van Tokio.
Willem Vissers29 juni 2019, 17:08
De reis gaat door, het avontuur blijft lonken. De Nederlandse vrouwenploeg staat in de halve finales van het WK voetbal en plaatste zich en passant voor de Olympische Spelen van Tokio. De leeuwinnen, zoals ze zichzelf noemen, reizen naar Lyon voor de halve finale, woensdag om 21.00 uur tegen de winnaar van het duel Duitsland - Zweden.
Impuls van middenvelders
De Europees kampioen stond na een abominabele eerste helft knap op, onder impuls van de middenvelders Jackie Groenen, Daniëlle van de Donk en Sherida Spitse, die bovendien haar spelhervatting als wapen heeft. Ze legde in de 70ste minuut de indraaiende vrije trap op het hoofd van topschutter Vivianne Miedema, die de bal volleerd raakte. Niet te hard, niet te zacht. Precies goed eigenlijk. En ruim tien minuten later herhaalde Spitse haar kunstje van de rechterkant, met een heerlijk strakke bal, ingekopt door verdediger Stefanie van der Gragt.
Omdat de Verenigde Staten zich vrijdag ten koste van gastland Frankrijk plaatste voor de halve eindstrijd, is het zeker dat Nederland bij de beste drie Europese landen van de wereld behoort, waarvoor olympische startbewijzen gereserveerd zijn. Daarmee is aan alle doelstellingen van de KNVB voldaan.
In de braadpan van Valenciennes voltrok zich een voetbalwedstrijd die aanvankelijk bijna elke beschrijving tartte, zo slecht als het spel van Italië en Nederland was, de kwartfinale van een WK nog wel. Gelukkig voor Nederland was de tweede helft aanmerkelijk beter, en viel op de overtuigende zege uiteindelijk niets af te dingen.
Te warm
Het was eigenlijk te warm om te voetballen. Een graad of 33 in de schaduw, maar de wedstrijd vond plaats op een veld vrijwel zonder schaduwen, met steile tribunes en bijna windstil. De wedstrijd was al tijden geleden vastgesteld om 15.00 uur, vermoedelijk met de gedachte dat een Aziatisch land zou voetballen en het in Japan of China een prettige tijd van tv-kijken was. Maar de warmte was geen excuus voor het gepruts van Nederland tot de rust, met zo ongelooflijk veel onnodig balverlies.
Miedema scoort de 1-0. Beeld AFP
In de tweede helft herpakte het elftal van Sarina Wiegman zich uitstekend, en was de ploeg al voor de doelpunten geregeld dicht bij een treffer, onder meer met het mooie, geplaatste boogballetje van Daniëlle van de Donk op de lat. De overwinning was een logisch gevolg van de toenemende druk in de tweede helft, waarin een doelpunt op een gegeven moment niet meer kon uitblijven. Vivianne Miedema en Stefanie van der Gragt kopten de vrije trappen van Sherida Spitse uiteindelijk prachtig in.
Van der Gragt scoort de 2-0. Beeld soccrates / BSK
De eerste helft was onaanvaardbaar. De vrouwen willen erkenning. Ze willen meer beloning. Dat mag allemaal, maar dan zijn ze ook toe aan dezelfde benadering. En vooral de aanval bleef tot de rust ver beneden zijn niveau. De wat apathische spits Vivianne Miedema, die een hekel heeft aan hitte met voetballen. En het was weer een kwelling om Shanice van de Sanden te aanschouwen. Vrijwel alles ging mis. Zoveel mislukte acties. Ze waren niet te tellen. De dreiging van haar snelheid blijft altijd bestaan, maar zelfs als ze weg was gelopen van haar tegenstander, volgde meestal iets vreemds, iets onbegrijpelijks, iets dat mis ging.
Beerensteyn
Bondscoach Sarina Wiegman was niet gezwicht voor de druk om de succesvolle invaller Lineth Beerensteyn te laten starten. Het knappe aan Van de Sanden is dat ze het wel blijft proberen, dat ze blijft gaan, en dat ze dus ook tot gevaar kwam, bij een voorzetje op Miedema bijvoorbeeld, kort na rust. Miedema kon de bal net niet genoeg raken. En even later zette ze weer goed voor, nu op Lieke Martens, die niet voldoende kon uithalen. Zo bezien is het ook begrijpelijk dat Wiegman Van de Sanden weer lang liet staan, al zal Beerensteyn zich hebben verbeten op de bank. Net op het moment dat Van de Sanden beter ging voetballen, verving Wiegman haar door Beerensteyn. En Oranje drukte door.
Voor rust kreeg Nederland slechts één kans, toen Spitse van even buiten het strafschopgebied een vrije trap mocht nemen. Het was een veredeld rollertje. Dan was het af en toe redelijk combinerende Italië dichter bij een doelpunt, via Bergamaschi en een schuiver van Giacinti. Na rust werd steeds duidelijker dat Nederland ging winnen, vooral omdat Groenen ballen bleef afpakken, Spitse haar traptechniek koesterde en Van de Donk duels ging winnen en steeds beter passte. Miedema, Martens en Beerensteyn waren voortdurend dreigend.
Doelpunten waren een kwestie van tijd. Ze vielen uit vrije trappen, één van de wapens van Oranje. Nederland weet zaterdagavond laat wie de tegenstander is, woensdag in Lyon. Zweden of Duitsland. De reis gaat door.
https://www.voetbalprimeu(...)-oranje-in-lyon.htmlquote:Zweden buigt achterstand om, verbijstert Duitsland en treft Oranje in Lyon
Gepubliceerd: Zaterdag 29 juni 2019 om 20:23
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Niet Duitsland, maar Zweden is de tegenstander van Nederland in de halve finales van het WK. De ploeg van Peter Gerhardsson werd aanvankelijk overlopen door de tweevoudig wereldkampioen, maar herstelde zich knap en zorgde voor een daverende verrassing.
Duitsland hield de niet geheel fitte Dzsenifer Marozsán uit voorzorg op de bank, maar had de sterspeelster aanvankelijk niet nodig. Die Frauschaft greep het initiatief in Rennes en brak de wedstrijd na een kwartier open. Sara Däbritz reet de Zweedse defensie open met een steekpass en Lina Magull rondde af: 1-0. Amper vijf minuten later was het echter alweer gelijk: de complete defensie van Duitsland liet zich verrassen door een lange bal van Linda Sembrant en Sofia Jakobsson schoot op uiterst koelbloedige wijze de 1-1 binnen.
Marozsán kwam na de gelijk opgaande eerste helft alsnog binnen de lijnen en zag hoe de Zweden al snel op voorsprong kwamen. Doelvrouw Almuth Schult redde nog fraai op een kopbal van Fridolina Rolfö, maar Stina Blackstenius had de rebound voor het inschieten: 1-2. Duitsland moest nu in de achtervolging, maar kon niet meer terugkomen in de wedstrijd. De ingevallen Lena Oberdorf kreeg vijf minuten voor tijd de grootste kans, maar kon een foutje van keepster Hedvig Lindahl niet afstraffen en kopte naast.
Zweden hield stand tijdens de zes minuten durende blessuretijd en mag zich nu opmaken voor de halve finale tegen Nederland: woensdagavond wordt er om 21.00 uur afgetrapt in Lyon. De vorige confrontatie tussen beiden viel uit in het voordeel van Oranje: Lieke Martens en Vivianne Miedema bezorgden Nederland in 2017 een 2-0 zege in Doetinchem, waarna Oranje doordenderde richting de Europese titel.
Niet gelezen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:22 schreef Vollenhoven het volgende:
Een man in de woestijn is bekaf, opeens ziet hij een kamelenverkoper.
Hij vraagt: "hoe duur?"
De Kamelenverkoper:"Gratis, maar met tekens."
De man wil natuurlijk weten wat de tekens zijn.
De verkoper zegt: "Als je poe-poe zegt gaat hij lopen, en als je poe-poe-poe-poe zegt dan gaat hij rennen, en als je oh-oh zegt stop hij."
"Oke"egt de man.
De man gaat op weg... hij zegt poe-poe.
Na een kwartier denkt de man dat gaat wel lekker.
Hij zegt: "Poe-poe-poe-poe!"
Opeens ziet hij een ravijn en zegt: "Wat was het stopwoord ookalweer?"
"Oh-oh ik weet het niet meer!!"Zegt de man en het kameel stopt met lopen 1 centimeter voor het ravijn.
Man: "Poe-poe dat was schrikken!"
@Zipportalquote:
xDquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:22 schreef Vollenhoven het volgende:
De verkoper zegt: "Als je poe-poe zegt gaat hij lopen, en als je poe-poe-poe-poe zegt dan gaat hij rennen, en als je oh-oh zegt stop hij."
"Oke"egt de man.
"Oh-oh ik weet het niet meer!!"Zegt de man en het kameel stopt met lopen 1 centimeter voor het ravijn.
Ik mis dat paarse konijn wat moppe tapte wel een beetjequote:Op woensdag 3 juli 2019 21:22 schreef Vollenhoven het volgende:
"Oke"egt de man.
Wat een originele kijk op de materie.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
VS laat van geen van deze twee ploegen ook maar een spaander heel.
staafmixerquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:24 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ik mis dat paarse konijn wat moppe tapte wel een beetje
Ab NormaalGodquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:24 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ik mis dat paarse konijn wat moppe tapte wel een beetje
Ik hoop dat @GGMM er is. En dat user @Scrummie2.0 komt buurtenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:23 schreef Coco. het volgende:
Onlogisch hoopt dat Vollenhoven in zijn team zit tijdens de rust.
3/10quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:22 schreef Vollenhoven het volgende:
"Oke"egt de man.
quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:25 schreef -XOR- het volgende:
Dit Nederland mist een type Shanice van de Sande
Virginquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat een negativitiet hier, kijk gewoon naar die mooie speelsters en niet naar het voetbal.
Gaan we de pingels straks ABBA nemen?quote:
Agnetha.quote:
Winner takes it allquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaan we de pingels straks ABBA nemen?
Van Veenendaalquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat een negativitiet hier, kijk gewoon naar die mooie speelsters en niet naar het voetbal.
RIP Wiebe Hartogquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:25 schreef Oscar. het volgende:
[..]
jaaaaaaaa
https://www.ad.nl/show/sc(...)erug-op-tv~a3df96d2/
Misschien komt ie terug
Tip: Het is niet Anni-Patat.quote:
2/10quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Vollenhoven het volgende:
Een man gaat naar ‘t ziekenhuis waar zijn vrouw is bevallen. Bij zijn aankomst zegt de verpleegster: ”Gefeliciteerd meneer, jullie hebben een vijfling gekregen. Vijf gezonde jongens.” “Dat dacht ik al”, zegt de man, “Ik heb ‘n leuning als een schoorsteen.” De verpleegster antwoordde: “Dan zou ik er maar eens over denken om die schoorsteen te laten vegen, want de baby’s zijn allemaal zwart.”
Die grappen van jou zijn van hetzelfde niveau als de wedstrijd.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Vollenhoven het volgende:
Een man gaat naar ‘t ziekenhuis waar zijn vrouw is bevallen. Bij zijn aankomst zegt de verpleegster: ”Gefeliciteerd meneer, jullie hebben een vijfling gekregen. Vijf gezonde jongens.” “Dat dacht ik al”, zegt de man, “Ik heb ‘n leuning als een schoorsteen.” De verpleegster antwoordde: “Dan zou ik er maar eens over denken om die schoorsteen te laten vegen, want de baby’s zijn allemaal zwart.”
Witheetquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:27 schreef Sked het volgende:
[..]
Die grappen van jou zijn van hetzelfde niveau als de wedstrijd.
blackedquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Vollenhoven het volgende:
0/0quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:26 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik ben er.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat @:GGMM er is. En dat user @:Scrummie2.0 komt buurten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze staan in de opbouw juist veel te veel voorin imoquote:
AZ had hier.. nouja, laten we het daar maar niet over hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ajax had hier ooit bijna een choke tegen Lyon.
“One night, I went to a bar; I was with a woman. We talked all night. We laughed, we flirted, I paid for several drinks of hers. At around 5 am, a guy came in, grabbed her by the arm and took her to the bathroom. He made love to her and she left with him. That doesn’t matter, because I had most of the possession on that night.”quote:
Ga je deze wedstrijd nou analyserenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:30 schreef Tagliano het volgende:
Van Lunteren maakt zich ook totaal niet aanspeelbaar als Vd Gracht de bal heeft, handig wel
Niveautje Vollenhoven ditquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch borsten voor.
Ik schud ze zo uit mijn mouwquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ga je deze wedstrijd nou analyseren
Hij analyseert ook darts.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ga je deze wedstrijd nou analyseren
Maar net toen Miedema de bal voorin had alleen Martens voorin en de rest stond hun tampon te herschikken.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ze staan in de opbouw juist veel te veel voorin imo
Of je moet gewoon lange halen spelen dan kan het wel
Krijgen we weer geen 9-darter.quote:
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
“One night, I went to a bar; I was with a woman. We talked all night. We laughed, we flirted, I paid for several drinks of hers. At around 5 am, a guy came in, grabbed her by the arm and took her to the bathroom. He made love to her and she left with him. That doesn’t matter, because I had most of the possession on that night.”
Op zichzelf is dat natuurlijk ook wel een belangrijke zaakquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar net toen Miedema de bal voorin had alleen Martens voorin en de rest stond hun tampon te herschikken.
Dat ie geen vrouwen hosselt.quote:
Als jij meedoet zal dat wel meevallenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:33 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het niveau tijdens hax zal zo wel hoger liggen.
Is het ooit geen tijd voor bier dan?quote:
Jouw posts zijn een wanvertoningquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:35 schreef Saekerhett het volgende:
Och och och hou maar op. Wat een wanvertoning dit.
quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:32 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
“One night, I went to a bar; I was with a woman. We talked all night. We laughed, we flirted, I paid for several drinks of hers. At around 5 am, a guy came in, grabbed her by the arm and took her to the bathroom. He made love to her and she left with him. That doesn’t matter, because I had most of the possession on that night.”
sorry, was ff wegquote:
Ja, wanneer je in slaap valt na te hebben gezopen.quote:
Hey lieve oma khou van jou alleen van jou fuck opa!quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat Jan Smit muziekje is vet kut
quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op het Feyenoord van vorig seizoen
Op zo'n moment is er sowieso niet zoiets als tijd.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, wanneer je in slaap valt na te hebben gezopen.
Broodje PietGodquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:36 schreef Tagliano het volgende:
Als ze nou gewoon rechtop blijft staan ipv zon showduik pakt ze hem gewoon klemvast
quote:
Waarheid.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op zo'n moment is er sowieso niet zoiets als tijd.
Konden ze er wel wat van?quote:
Geen pizza bestellen tijdens zo'n krakerquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:37 schreef T3hTommay het volgende:
Kut, ben aan het koken. Hopen dat ik over 8 minuten klaar ben.
quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Twiitch het volgende:
Wie ook doorgaat, die krijgen met vijf nul klop van de VS.
Weinig combinaties lukken.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik mag het misschien niet zeggen, maar het is niet om aan te gluren
Ironisch dit.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:37 schreef T3hTommay het volgende:
Kut, ben aan het koken. Hopen dat ik over 8 minuten klaar ben.
Niet om 18u etenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Geen pizza bestellen tijdens zo'n kraker
Alsof die mogen sportenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Nober het volgende:
Zweden is toch een moslimland, waarom zie ik dat niet terug op het veld?
mag niet van de imamquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Nober het volgende:
Daarom staat ze erin. De meest constante speelster.quote:
Lijkt Juventus wel.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:39 schreef bianconeri het volgende:
Respect voor wie dat kan aanzien. En dat elke vrouwenvoetbal wedstrijd elke keer maar weer.
Dit is geen voetbal te noemen. Voetbal onterend.
Het moet van ver komen om dat niveau omhoog te krijgen.
Tja, dat zegt al genoeg over het niveauquote:
Wat doe je dan hier en waarom kijk je dan?quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:39 schreef bianconeri het volgende:
Respect voor wie dat kan aanzien. En dat elke vrouwenvoetbal wedstrijd elke keer maar weer.
Dit is geen voetbal te noemen. Voetbal onterend.
Rustig maar, ik kook voor de aankomende paar dagen alvast wat.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet om 18u etenJe bent toch niet voor Spanje ofzo.
Die weten beter dan aan deze wanvertoning mee te doenquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Nober het volgende:
Ja die blazen zichzelf op.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:40 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Die weten beter dan aan deze wanvertoning mee te doen
Dan liever klaasweetalles.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:40 schreef Tagliano het volgende:
Respect voor wie dat kan aanzien. En dat elke post van bianconeri elke keer maar weer.
Dit is geen proza te noemen. Proza onterend.
Moslimas zijn onzichtbaar.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Nober het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Sow. Tag geeft even het goede voorbeeldquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:40 schreef Tagliano het volgende:
Respect voor wie dat kan aanzien. En dat elke post van bianconeri elke keer maar weer.
Dit is geen proza te noemen. Proza onterend.
Ouwe reus, wat ben je aan het maken?quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:40 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Rustig maar, ik kook voor de aankomende paar dagen alvast wat.
Dan zou het wel een stuk aanvallender zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:38 schreef Nober het volgende:
Explosiever vooral.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan zou het wel een stuk aanvallender zijn.
Allah akhbar schreewend bij iedere corner genot.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er mist nu inderdaad wat explosiviteit.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ben jij dom zeg.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat nou als je ongesteld wordt tijdens het voetballen?
Deze vrouwen hebben te veel testosteron om ongesteld te worden.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef -Chakotay- het volgende:
Hoi Bugno.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef Bugno2 het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat dit niet om aan te zien is, zo mensonterend slecht?
Ik heb van Italië alleen de eerste helft gezien maar ik vermaak me niet veel meer of minder vergeleken met datquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stiekem toch al verzadigd met olympisch ticket?
Dan slik je de pil.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef -Chakotay- het volgende:
Nederland komt enorm duelkracht tekort op het middenveldquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:39 schreef DeeBee het volgende:
Nederland heeft geen middenveld, elke afvallende of lange bal is voor Zweden...
Heb laatst een Palestijnse opblaaspop gekocht, superhandig want blaast zichzelf op ahahaha.quote:
Dat hebben ze al het gehele toernooi dus die gaan wederom winnen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:42 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Nederland kan dit alleen winnen met heel erg veel geluk.
Er bestaat ook zoiets als tampons.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:42 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Werkt niet altijd.
Van wat ik heb gehoord.
En met doelpunten.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:42 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Nederland kan dit alleen winnen met heel erg veel geluk.
Ik luister momenteel niet naar Jody Bernal eigenlijk. Blek Star Densin nu.quote:
Zie Messi.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:43 schreef onlogisch het volgende:
Martens kan er ook niet zoveel van hé. Hoe voetbalt zoiets bij barça?
Tja v/d Sanden speelt bij de CL-winnaar (lol)quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:43 schreef onlogisch het volgende:
Een t-bone met bearnaisesaus.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:41 schreef MC-Morgan het volgende:
[..]
Ouwe reus, wat ben je aan het maken?
bEStE SpeELtEr VaN dE WeREldquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:43 schreef onlogisch het volgende:
Kun je gewoon uitstellen he of anders tampons. Die wijven die bij gym niet mee konden doen geloofde jij?quote:
Die nr 6 is wel aardigquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:43 schreef RamboDirk het volgende:
De kwaliteit van het vlees valt bij Zweden wel tegen. Veel man wijven.
Jaquote:Op woensdag 3 juli 2019 21:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kun je gewoon uitstellen he of anders tampons. Die wijven die bij gym niet mee konden doen geloofde jij?
Echt he.quote:Op woensdag 3 juli 2019 21:44 schreef Tagliano het volgende:
Miedema kappen draaien kappen draaien kappen draaien kappen draaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |