https://www.ad.nl/wk-vrou(...)n-frankrijk~a5b2de87quote:VS naar halve finales na kraker tegen Frankrijk
ORANJE 1 ZEGE VAN SPELENVerenigde Staten hebben zich moeizaam geplaatst voor de halve finales van het WK in Frankrijk. De titelverdediger schakelde het gastland met 2-1 uit. Megan Rapinoe was met twee treffers de Amerikaanse heldin.
In de halve finales speelt Verenigde Staten tegen Engeland. Nederland treedt morgen in de kwartfinales aan tegen Italië. De winnaar van dat duel treft in de halve eindstrijd Duitsland of Zweden.
Door de plaatsing van Amerika bij de laatste vier, levert een plek in de halve finales Oranje tevens een olympisch ticket voor Tokio 2020 op. Dat startbewijs ligt namelijk klaar voor de beste drie Europese landen op het WK in Frankrijk. Wint Oranje morgen, dan gaan de Leeuwinnen volgend jaar naar Japan.
© REUTERS
De Amerikaanse ploeg kwam in de vijfde minuut op voorsprong door een curieuze vrije trap van Rapinoe, die vanaf de linkervleugel het net wist te vinden met een schot dat iedereen verraste (1-0). De Amerikaanse spits haalde onlangs nog het wereldnieuws door een uithaal van president Donald Trump op Twitter. “Megan moet eerst winnen voordat ze praat”, liet hij onder meer weten. Trump doelde op eerdere uitspraken van Rapinoe, dat ze niet van plan was naar het Witte Huis te komen indien Verenigde Staten de wereldtitel in Frankrijk prolongeert.
De Amerikaanse ploeg verzuimde het duel na de succesvolle start snel te beslissen. Een groot overwicht leverde genoeg kansen, maar geen doelpunt op. Daardoor bleef Frankrijk, met keepster Sarah Bouhaddi in een hoofdrol, in een stunt geloven. Beste kans kreeg Eugénie Le Sommer. In de 58ste minuut schoot de Franse aanvalster in het zijnet.
Uit een soepele aanval leek Rapinoe het duel in de 65ste minuut te beslissen (2-0). Frankrijk bleef er niettemin in geloven, maar meer dan een treffer van Wendie Renard leverde het Franse wanhoopsoffensief niet op.
https://www.nu.nl/wk-vrou(...)ge-op-noorwegen.htmlquote:De Engelse voetbalsters hebben zich donderdag geplaatst voor de halve finales op het WK. De ploeg van bondscoach Phil Neville boekte in Le Havre een eenvoudige overwinning op Noorwegen: 3-0.
Jill Scott opende al vroeg de score in Stade Océane. Ellen White verdubbelde de marge enkele minuten voor rust en Lucy Bronze bepaalde na een klein uur spelen de eindstand.
Engeland is de eerste ploeg die de halve finales van dit WK bereikt. De 'Lionesses' nemen het dinsdag bij de laatste vier op tegen gastland Frankrijk of titelverdediger Verenigde Staten. Die twee landen staan vrijdag tegenover elkaar in Parijs.
Vier jaar geleden haalden de Engelse vrouwen ook de halve eindstrijd van het WK. Daarin was Japan te sterk, waarna het duel om de derde plek tegen Duitsland wel werd gewonnen.
Engeland doet met de halvefinaleplaats goede zaken in de strijd om een olympisch ticket. De beste drie Europese landen op het WK krijgen een ticket voor de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio.
De Oranjevrouwen spelen zaterdag hun kwartfinale tegen Italië. Bij een overwinning neemt de ploeg van bondscoach Sarina Wiegman het op tegen Duitsland of Zweden. Die twee landen komen eveneens zaterdag in actie.
Engeland viert de vroege openingstreffer van Jill Scott. (Foto: Pro Shots)
Scott brengt Engeland al in derde minuut op voorsprong
Engeland kende een droomstart in Le Havre, want Scott bracht haar ploeg al in de derde minuut op voorsprong. De middenvelder rondde goed voorbereidend werk van Bronze af, nadat White over de bal heen maaide.
De formatie van Neville ging daarna op zoek naar de 2-0 en was na een klein half uur dicht bij de tweede treffer. Een schot van White kwam op de paal terecht.
Vijf minuten voor rust was het wel opnieuw raak voor Engeland. White rondde een fraaie aanval van haar ploeg af en maakte haar vijfde treffer op dit WK.
Waar Noorwegen nog enige hoop koesterde, maakte Bronze in de 57e minuut aan alle illusies een einde. De verdediger vond het doel met een hard schot van 20 meter, nadat Beth Mead een vrije trap breed had gelegd.
Ingrid Hjelmseth keert de strafschop van Nikita Parris. (Foto: Pro Shots)
Parris mist strafschop in slotfase
Engeland liet daarna het initiatief aan Noorwegen, dat nog een aantal kansen op de 3-1 kreeg. Een inzet van invaller Lisa-Marie Utland werd van de lijn gehaald en Isabell Herlovsen faalde oog in oog met keeper Karen Bardsley.
In de slotfase kreeg de nummer drie van het vorige WK de uitgelezen kans om de score verder op te voeren. De bal ging op de stip nadat Maria Thorisdottir Stephanie Houghton duwde.
De strafschop van Nikita Parris werd echter gekeerd door keeper Ingrid Hjelmseth, waardoor het bij 0-3 bleef.
fake news, geen kut te zienquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
https://twitter.com/USWNT/status/1146139459014012928
Die foto van die kut
Ah dus zo ziet dat eruit.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Die foto van die kut
Het idee is mooi, de uitvoering wat minder.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:36 schreef Zorro het volgende:
Aan die steekpassjes die ze af en toe tegen beter weten in proberen zie je toch wel dat vrouwen en ruimtelijk inzicht niet echt samengaan,
Typisch Amerikaans, bij sommige video's:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Die foto van die kut
quote:Deze video is niet beschikbaar op jouw locatie.
twitter:Akemanns twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 21:42:47Keepster Engeland is 1.74 'lang', dat kan toch niet 😂 #ENGUSA reageer retweet
Bij de VS zijn ze alle drie 1.75cm dat maakt het verschil. Van Veenendaal is 1.77!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:44 schreef RipCity het volgende:
twitter:Akemanns twitterde op dinsdag 02-07-2019 om 21:42:47Keepster Engeland is 1.74 'lang', dat kan toch niet 😂 #ENGUSA reageer retweet
Zie alleen ons.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Denk dat jij het maar moet verzorgen.
PSV had vroeger een keeper van 1.71quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:44 schreef RipCity het volgende:
Toen er nog zand in de bal zat?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
PSV had vroeger een keeper van 1.71
Gelukkig niet fan van een "club" met koeienshirts.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Anouk is vreselijk, en dan is ze ook nog eens voor Ajax. Gaat dubbel op.
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gelukkig niet fan van een "club" met koeienshirts.
Hope Solo heeft zeker een diepgaande anaalyse.quote:
"Zolang er maar een gat in zit."quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh zien ze er niet allemaal zo uit.
WEET IK NOG NIKS!
quote:
racisme?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:07 schreef Kopiko het volgende:
Voor zoiets kreeg een Nigeriaanse laatst geel.
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Engeland komt gewoon tekort. Dan moet Nederland USA maar verslaan in de finale
Ja dit lijkt onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:13 schreef vaarsuvius het volgende:
dat wordt NL-USA en een easy victory voor die amerikaanse dames
En dat geloof je zelf?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Engeland komt gewoon tekort. Dan moet Nederland USA maar verslaan in de finale
Stressquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat trouwens met al dat gekauwgomkauw dat voetbalt toch niet lekker....
MURICAquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat trouwens met al dat gekauwgomkauw dat voetbalt toch niet lekker....
Was een engelse waar ik het over hadquote:
oh, dan is het wel apartquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was een engelse waar ik het over had
Niet weten dat NL wereldkampioen wordtquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:17 schreef TheVulture het volgende:
Wie dit wint is waarschijnlijk wereldkampioen, ik zie Oranje (gezien de vorm van het toernooi) of Zweden hier niet van winnen
Oranje Leeuwinnen groeien in het toernooi jongen, tegen Zweden komt de groeispurt!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:17 schreef TheVulture het volgende:
Wie dit wint is waarschijnlijk wereldkampioen, ik zie Oranje (gezien de vorm van het toernooi) of Zweden hier niet van winnen
ja in je broekje een groeispurt maar niet bij de damesquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oranje Leeuwinnen groeien in het toernooi jongen, tegen Zweden komt de groeispurt!
Bij Zweden lopen wel veel blonde dames rond alleen ze zijn niet echt aantrekkelijkquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:19 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ja in je broekje een groeispurt maar niet bij de dames
Dat denk ik ook, al geef ik ze tegen Engeland nog net wat meer kans dan tegen de VSquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:20 schreef Revanches het volgende:
Oranje gaat hier eervol ten onder. Bij beide ploegen.
Misschien kan Maxima ff skypen met Donnie zodat hij team USA gaat chanteren met een enkeltje Gitmoquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, al geef ik ze tegen Engeland nog net wat meer kans dan tegen de VS
quote:
Denk het ookquote:
Voet welquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Arm doet niet mee, kan je niet mee scoren.
Ja, 15 cm ofzo, maar wel buitenspel. Geen twijfel over.quote:
grassprietquote:
10 cmquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, 15 cm ofzo, maar wel buitenspel. Geen twijfel over.
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
grasspriet
Even serieus. Door die tering VAR is de spanning helemaal weg. Afschaffen die handel.
(ik was eerst voorstander) maar begrijp dat die hele VAR de spanning gewoon weghaalt
Nee pik, de VAR maakt het spel gewoon eerlijker, ik begrijp dat jij een spannende wedstrijd wilt, maar een eerlijke wedstrijd is veel belangrijker. De tijd van Blatter is nu echt voorbij.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
grasspriet
Even serieus. Door die tering VAR is de spanning helemaal weg. Afschaffen die handel.
(ik was eerst voorstander) maar begrijp dat die hele VAR de spanning gewoon weghaalt
jij mag opdonderenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee pik, de VAR maakt het spel gewoon eerlijker, ik begrijp dat jij een spannende wedstrijd wilt, maar een eerlijke wedstrijd is veel belangrijker. De tijd van Blatter is nu echt voorbij.
Ja, veel juichmomenten worden pas minuten later doorgestreept. Das wel jammer.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
grasspriet
Probeer het inhoudelijke te houden, bij voorbaat dank.quote:
Zo is het zeker.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee pik, de VAR maakt het spel gewoon eerlijker, ik begrijp dat jij een spannende wedstrijd wilt, maar een eerlijke wedstrijd is veel belangrijker. De tijd van Blatter is nu echt voorbij.
10 cm wel en 15 cm niet? Waar houdt het op? 0 cm is veel makkelijkerquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Of gewoon die buitenspel regel aanpassen aan de VAR... dat je gewoon wel 10 cm er voor mag staan maar niet een hele lichaamsbreedte ofzo.
Want? er mag best een balans gevonden worden tussen spanning en eerlijkheid.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar zijn zeer waarschijnlijk wel meer voorbeelden van.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:29 schreef TLC het volgende:
Als in '98 de VAR er ook was geweest had Nederland in de WK finale gestaan tegen Frankrijk
Dan had Seedorf die pingel mogen nemenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:29 schreef TLC het volgende:
Als in '98 de VAR er ook was geweest had Nederland in de WK finale gestaan tegen Frankrijk
Dan had je nu dus een goal voor Engeland gegeven?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Want? er mag best een balans gevonden worden tussen spanning en eerlijkheid.
Voor het VAR-tijdperk gebeurde dat nog wel eens (zeker met het toekennen van pingels)quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan had je nu dus een goal voor Engeland gegeven?
En als de VS deze situatie had en ze dus 1-3 zouden maken en de spanning weg was had je hem niet gegeven?
Ik bedoelde eigenlijk meer vaart in de wedstrijd. Liever dat mensen kunnen juichen na een doelpunt dan dat eerst de boel gecheckt en gedubbelcheckt moet worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan had je nu dus een goal voor Engeland gegeven?
En als de VS deze situatie had en ze dus 1-3 zouden maken en de spanning weg was had je hem niet gegeven?
Ongetwijfeld, maar dat is toch geen goede zaak? Fluiten voor de ploeg die achter staat en tegen de ploeg die voor staat om de ''spanning in de wedstrijd te houden''. Daar is toch niets eerlijk aan man, doe even normaalquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor het VAR-tijdperk gebeurde dat nog wel eens (zeker met het toekennen van pingels)
Daar ging het niet over, het ging over de spanning in de wedstrijd die terug zou zijn bij een 2-2 stand.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer vaart in de wedstrijd. Liever dat mensen kunnen juichen na een doelpunt dan dat eerst de boel gecheckt en gedubbelcheckt moet worden.
Nee, uiteraard. met die spanning hoeft van mij ook geen rekening gehouden te worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar ging het niet over, het ging over de spanning in de wedstrijd die terug zou zijn bij een 2-2 stand.
Maar ik ben met je eens dat het oponthoud niet wenselijk is, maar een oneerlijke wedstrijden nog minder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is al een tijd afgeschaftquote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:38 schreef zolderraam het volgende:
En ook rood uiteraard als je ze hem geeft
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 22:39 schreef KingRoland het volgende:
Als er contact is = pingel
lees de regels eens even stelletje debielen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |