abonnement Unibet Coolblue
pi_187744657
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 22:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van het weekend moest ik door de discussie over dat de democraten een ruk naar links zouden hebben gemaakt denken aan hoe die ruk naar links in een internationaal perspectief geplaatst zou zijn. Zou het dan extreem zijn?

Kanttekening was sowieso ook wel dat verschillende onderzoeken enigszins verschillende resultaten laten zien en dat kiezers en vertegenwoordigers uit elkaar liggen. Dit terzijde.

Stomtoevallig bleek vorige week een New York Times artikel geschreven te zijn hierover, wat zich baseert op dit onderzoeksproject, wat zich baseert op uitlatingen uit partijprogramma's en andere partijstukken.

En wat blijkt? Ook zij constateren een verlinksing van de democaten:
[ afbeelding ]

Refragmental kan zich gesterkt weten in zijn mening. Echter is dan de vraag of hij ook de rest van wat dat dat betekent omarmt...

Volgens hen ziet het internationaal in West Europa + Canada + VS dan op het moment zo er uit:
[ afbeelding ]

Daar valt dan op dat de democraten wat links van de internationale mediaan zitten, de republikeinen ver naar rechts en onze PVV het verst naar rechts. Ik ken Die Linke niet zo, dus kan daar niet zoveel over zeggen ... wel is er de kanttekening dat de linkerflank nauwer bij het centrum zit dan de rechterflank.

Verder ingezoomed op rechts zien we wat prominente standpunten die er uit springen:
[ afbeelding ]

Vanuit de gegevens in dit project zie je inderdaad de verlinksing van de democraten, wat vast als gegeven omarmd zal worden door Refragmental, die die discussie aan ging, maar gaat het radicaal rechts zijn van de republikeinen ontkend worden (mogelijk net als het nog veel radicaler zijn van de PVV)?

Ook wel opvallend vond ik dat de verrechtsing van de democraten voor 2008 getoond werd. Stond niet zo op mijn radar.

SPOILER: Verder nog een klein overzichtelijk inkijkje naar hoe deze groep dingen rate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie post ^O^
Had deze data eerder vandaag ook al gezien, maar helaas te druk. De ruk naar links is gewoon een feit, en op een vrij korte periode ook.
Dit helpt natuurlijk de polarisatie in de hand, vooral in een land waar de media en politiek daar ook nog eens een handje aan meehelpen.
Helaas zijn veel gematigde conservatieven hier de dupe van... ondanks dat het gros stil staat doet een grote groep een ruk naar links en schreeuwt dan dat deze conservatieven naar rechts oprukken en nazis zijn, en daarnaast veelvuldig haat en geweld krijgen te verduren.

Hoe het zich verhoudt met politiek in anderen landen is verder niet zo heel interessant, wat vooral belangrijk is, is dat er extreme verschuivingen plaatsvinden op een vrij korte periode binnen de VS. De gematigde kiezer zit daar vaak niet op te wachten, vandaar dat je in 2016 ook veel gematigde democraten de overstap zag maken naar Trump omdat ze zich niet meer herkenden in hun partij.

Kan hier helaas niet verder op ingaan. Tis al laat en heb een paar drukke dagen voor de boeg.
Wel bedankt voor dit fijne onderwerp wat verder reikt dan "orange man bad!"
pi_187744746
Als dit waar is 8)7

“...The Borowitz Report: Donald Trump said that he finalized the flyover deal while speaking to Vladimir Putin at the G-20 Summit last week. “Putin said, ‘This is the least we can do, after all you’ve done for us,’ ” Trump said...”

Ben ik nou gek of...

Headline in The New Yorker : Trump’s Fourth of July Parade to Include Flyover by Russian Air Force
Is dit gebruikelijk? buiten U.S. of A.

Soms denk ik, dat iedereen en alles wordt getroll’d door de man.
  donderdag 4 juli 2019 @ 00:42:22 #228
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187744834
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:35 schreef AnneX het volgende:
Als dit waar is 8)7

“...The Borowitz Report: Donald Trump said that he finalized the flyover deal while speaking to Vladimir Putin at the G-20 Summit last week. “Putin said, ‘This is the least we can do, after all you’ve done for us,’ ” Trump said...”

Ben ik nou gek of...

Headline in The New Yorker : Trump’s Fourth of July Parade to Include Flyover by Russian Air Force
Is dit gebruikelijk? buiten U.S. of A.

Soms denk ik, dat iedereen en alles wordt getroll’d door de man.
Heb je een linkje? Want dat klinkt als satire.
pi_187744836
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:35 schreef AnneX het volgende:
Als dit waar is 8)7

“...The Borowitz Report: Donald Trump said that he finalized the flyover deal while speaking to Vladimir Putin at the G-20 Summit last week. “Putin said, ‘This is the least we can do, after all you’ve done for us,’ ” Trump said...”

Ben ik nou gek of...

Headline in The New Yorker : Trump’s Fourth of July Parade to Include Flyover by Russian Air Force
Is dit gebruikelijk? buiten U.S. of A.

Soms denk ik, dat iedereen en alles wordt getroll’d door de man.
Google news result:

quote:
Trump's Fourth of July Parade to Include Flyover by Russian Air Force
The New Yorker (satire)-7 hours ago
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_187744959
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-07-2019 om 22:22:30 If Illegal Immigrants are unhappy with the conditions in the quickly built or refitted detentions centers, just tell them not to come. All problems solved! reageer retweet
Wat een president he, heeft natuurlijk volkomen gelijk met deze tweet. Als je niet tevreden bent ga je toch lekker terug.

[ Bericht 11% gewijzigd door trein2000 op 04-07-2019 01:04:40 ]
pi_187744973
@ crystal meth...dank en excuus voor verwarring.

Het is ook niet goed om op dit tijdstip tweets te scrollen.
Alhoewel...over die census question...het is een rotzootje. o|O
  donderdag 4 juli 2019 @ 01:12:00 #232
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:52 schreef Houtenbeen het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-07-2019 om 22:22:30 If Illegal Immigrants are unhappy with the conditions in the quickly built or refitted detentions centers, just tell them not to come. All problems solved! reageer retweet
Wat een president he, heeft natuurlijk volkomen gelijk met deze tweet. Als je niet tevreden bent ga je toch lekker terug.

Ach ja, de VS heeft ook tijdens de tweede wereld oorlog 900 joden geweigerd en de dood in gejaagd, dus waarom zou je verwachten dat een land van immigranten nu wel begaan is met hun lot?
Zeker niet van een familie die vrouwen exploitereerde om aan hun vermogen te komen.

Jezus had het zo gewild toch?
pi_187745250
[quote]0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 01:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ach ja, de VS heeft ook tijdens de tweede wereld oorlog 900 joden geweigerd en de dood in gejaagd, dus waarom zou je verwachten dat een land van immigranten nu wel begaan is met hun lot?
Zeker niet van een familie die vrouwen exploitereerde om aan hun vermogen te komen.

Jezus had het zo gewild toch?
[/qu

Wat heeft Trump te maken met zijn voorouders waarvan er een hoerenkasten exploiteerde?
Ik kan me nou niet echt een Amerikaanse president Herinneren die geen voorouders had met discubatable feiten op hun naam
  donderdag 4 juli 2019 @ 01:57:38 #234
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 01:34 schreef Laagopgeleide het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 4 juli 2019 01:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ach ja, de VS heeft ook tijdens de tweede wereld oorlog 900 joden geweigerd en de dood in gejaagd, dus waarom zou je verwachten dat een land van immigranten nu wel begaan is met hun lot?
Zeker niet van een familie die vrouwen exploitereerde om aan hun vermogen te komen.

Jezus had het zo gewild toch?
[/qu

Wat heeft Trump te maken met zijn voorouders waarvan er een hoerenkasten exploiteerde?
Ik kan me nou niet echt een Amerikaanse president Herinneren die geen voorouders had met discubatable feiten op hun naam
Nou ja als immigrant was de familie van trump de familie die een bordeel exploiteerde. Niet echt christelijk, En als mensen die hun geld verdiende met het exploiteren van vrouwen nu concentratie kampen oprichten, dan heb ik geen resepect voor ze.
  donderdag 4 juli 2019 @ 02:03:49 #235
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745298
En daarnaast was de vader van Trump lid van de KKK. Of iiig fan.

Graag een bron dat Trump daar ooit afstand van genomen heeft!

Racisten voeden racisten op, Trump is er een van.
pi_187745302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 01:57 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nou ja als immigrant was de familie van trump de familie die een bordeel exploiteerde. Niet echt christelijk, En als mensen die hun geld verdiende met het exploiteren van vrouwen nu concentratie kampen oprichten, dan heb ik geen resepect voor ze.
Waar waren de christenen toen die vrouwen geexploiteerd werden? hebben ze hun handelaren gestopt?
nee geen enkele christen heeft zich daar voor ingezet

waar waren de christenen toen die kampen opgericht werden?
  donderdag 4 juli 2019 @ 02:05:59 #237
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:04 schreef Laagopgeleide het volgende:

[..]

Waar waren de christenen toen die vrouwen geexploiteerd werden? hebben ze hun handelaren gestopt?
nee geen enkele christen heeft zich daar voor ingezet

waar waren de christenen toen die kampen opgericht werden?
Wat is je punt?
pi_187745305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:03 schreef Tweek het volgende:
En daarnaast was de vader van Trump lid van de KKK. Of iiig fan.

Graag een bron dat Trump daar ooit afstand van genomen heeft!

Racisten voeden racisten op, Trump is er een van.
de kkk was een groep mensen met christelijk wortels daar is trump gewoon een exponent van
  donderdag 4 juli 2019 @ 02:07:07 #239
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:06 schreef Laagopgeleide het volgende:

[..]

de kkk was een groep mensen met christelijk wortels daar is trump gewoon een exponent van
En daar sta jij achter?
pi_187745307
De wreedheid in die concentratiekampen is het doel, niet het middel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187745311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:05 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Mijn punt is dat je een ander pas kan aanvallen als je resultaten heb bereikt en of prestaties die het tegendeel en jou moreel bewijzen
ik ben het met je eens dat een hoerenkast niks is om trots op te zijn
maar dat staat wel los van trump zelf als persoon
  donderdag 4 juli 2019 @ 02:10:44 #242
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745312
Laten we het simple houden, de republikeinen zijn pro concentratie kampen. Ze zijn pro genocide. Ik zie graag een argument tegen die stelling.
pi_187745313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:07 schreef Tweek het volgende:

[..]

En daar sta jij achter?
Nee dat is 200 jaar geleden dus ik zie niet in dat mensen kunnen worden afgerekend op de daden van hun voorouders
wat jezelf doet in het heden is voor mij relevant
pi_187745316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:10 schreef Tweek het volgende:
Laten we het simple houden, de republikeinen zijn pro concentratie kampen. Ze zijn pro genocide. Ik zie graag een argument tegen die stelling.
Ik zou zo graag die stelling willen verwerpen, maar ik kan het niet meer ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_187745317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:10 schreef Tweek het volgende:
Laten we het simple houden, de republikeinen zijn pro concentratie kampen. Ze zijn pro genocide. Ik zie graag een argument tegen die stelling.
Als dat zo is dan is het wel terleurstellend geteld met de mensheid
Zeker in een land als amerika denk ik dat er andere opties zijn als genocide
toch vind ik dat mensen zich te makkelijk voortplanten zonder na te denken over het feit of het mogelijk is
ik hou van de meeste mensen
ik denk wel dat een grootscheepse oorlog onvermijdelijk is over een jaar of 20
er zijn gewoon teveel mensen
ik heb me niet massaal voorgepland
ik zal me niet schuldig voelen in een oorlog
pi_187745319
Een aantal oud (illegale) werknemers hebben Trump een brief hebben geschreven:

quote:
More than 20 undocumented workers previously employed by President Trump’s company have requested a meeting with their former boss to discuss how to reform the country’s immigration system and to ask for protection from deportation.

The Wednesday letter to the White House — from former groundskeepers, maids and kitchen staff at the Trump Organization’s golf courses — also asks the president to recall their years of service and “do the right thing” for them and others in the country unlawfully.
Ik neem aan dat hij daar geen uitzondering voor gaat maken, die worden bij de eerst volgende gelegenheid gedeporteerd of iig worden ze daarmee gedreigd als de Democraten weer eens niet doen wat hij wil.

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 4 juli 2019 @ 02:17:35 #247
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187745322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:15 schreef Laagopgeleide het volgende:

[..]

Als dat zo is dan is het wel terleurstellend geteld met de mensheid
Zeker in een land als amerika denk ik dat er andere opties zijn als genocide
toch vind ik dat mensen zich te makkelijk voortplanten zonder na te denken over het feit of het mogelijk is
ik hou van de meeste mensen
ik denk wel dat een grootscheepse oorlog onvermijdelijk is over een jaar of 20
er zijn gewoon teveel mensen
ik heb me niet massaal voorgepland
ik zal me niet schuldig voelen in een oorlog
Welke mensen hou je niet van?
pi_187745323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Welke mensen hou je niet van?
Ik hou van iedereen
pi_187745331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:22 schreef Laagopgeleide het volgende:

[..]

sodemieter op gek jij heb geen idee over voedselproblematiek of over resources
joh het zal wel loslopen denk ik maar er zijn een hoop uitdagingen ben je soms blind voor de duizenden mensen die vergaan elke dag van honger en armoede
pi_187745333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 02:21 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zoek help, ga praten met je arts.
Waarom moet ik mensen haten? voor mij geld dat ik de mens beschouw als een een waardevol iets
dat jij er niet bijkan vanwege je kleinzerige egootje is niet mijn probleem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')