Ben het met je eens dat men een stuk afkeriger mag/moet zijn voor nieuwe regels als deze, maar je laatste zin maakt je post er niet sterker op. Het gemiddelde IQ is altijd 100.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:57 schreef SugeLucky het volgende:
Altijd die domme schapen die dit soort nieuwe beperkingen klakkeloos accepteren en zelfs wel goed vinden. Want ja, 'ik betaal toch eigenlijk altijd alles met mijn pinpas'.
Zo'n beperking omvat veel meer dan voortaan alleen bedragen boven de 3K niet meer contant mogen betalen.
Het is een stapje naar totale controle wat de overheid al jaren lang langzaam aan door onze strot aan het drukken is.
Ook makkelijk voor overheid dat er veel mensen te dom zijn om daar bij stil te staan of zich druk over te maken. Maar ja, het gemiddelde IQ is dan ook 100.
Oogt legitquote:Op maandag 1 juli 2019 13:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Regelmatig, voor scooter, auto's
Mijn broer laatst nog iets van 20k voor een auto;
[ afbeelding ]
Hoezo kan je er "niks"mee? Je kan het in delen uitgeven, en als je het per se in 1x kwijt moet dan breng je het naar de bank...quote:Op maandag 1 juli 2019 14:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Heeft niks met lastig te maken, het gaat om het idee, contant betalen via MP mag wel maar dat geld wat je dan krijgt kun je niks mee.
want?quote:Op maandag 1 juli 2019 14:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vraag mij af of dit wel grondwettelijk is.
Ja, duuuuh. Hebben we hem weer. Het is juist de bedoeling om zwart geld af te vangen.quote:Bovendien; ze proberen de burger en de zzp’er hiermee zijn zwarte centjes af te pakken; makkelijk voor de belastingdienst om ze te pakken.
Voor woningonderhoud en klussen betaal ik graag zwart, de overheid naait mij al aan alle kanten.
Echt niet. Als jij 100k + hebt en dat onder het deposito garantie stelsel wil brengen, dan open je gewoon weer een nieuwe rekening bij een andere bank. Kom je een heel eind, al helemaal als je klant wordt van alle rabobanken.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:07 schreef SugeLucky het volgende:
Een bank garandeert overigens tot 100.000 euro je geld. Daarna heb je gewoon pech als er wat gebeurt.
Zijn veel mensen die daarom ook geld thuis bewaren. Daar kan je dus straks ook geen aankopen boven de 3K meer mee doen en zo word je min of meer verplicht je geld op de bank te bewaren, al zit daar een risico aan.
Nog even los van het feit dat de overheid het geld wat je thuis bewaard als zwart geld ziet.
Als je het wilde gebruiken voor 1 grote aankoop dan kan het niet nee. En waar zijn er tegenwoordig nog banken waar je geld kunt storten? Bij mij in de buurt niet iig. Sowieso vind ik 3000 euro echt niet zo veel, als ik daarmee bij een winkel kom dan word ik dus aangekeken alsof ik een druglord benquote:Op maandag 1 juli 2019 18:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoezo kan je er "niks"mee? Je kan het in delen uitgeven, en als je het per se in 1x kwijt moet dan breng je het naar de bank...
Zoals... een auto?quote:Op maandag 1 juli 2019 18:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je het wilde gebruiken voor 1 grote aankoop dan kan het niet nee. En waar zijn er tegenwoordig nog banken waar je geld kunt storten? Bij mij in de buurt niet iig. Sowieso vind ik 3000 euro echt niet zo veel, als ik daarmee bij een winkel kom dan word ik dus aangekeken alsof ik een druglord ben
Inderdaad maar het was ook waanzin om de cent af te schaffen, in Duitsland is die nog en blijft er ook!quote:
Precies dit. Van hetzelfde niveau als allerhande privacybeperkende maatregelen goedkeuren, want "ik heb toch niets te verbergen".quote:Op maandag 1 juli 2019 17:27 schreef Wegenbouwer het volgende:
In ander nieuws lees je dan weer dat men vrijheid een van de belangrijkste Nederlandse waarden vindt.
Terwijl ze voor ieder verbod staan te juichen zolang ze er zelf geen last van hebben, zoals nu ook weer.
Maakt het je iets uit waar ze je voor aanzien, ik heb er lak aan hoor, dan hebben ze iets om over te lallen!quote:Op maandag 1 juli 2019 18:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je het wilde gebruiken voor 1 grote aankoop dan kan het niet nee. En waar zijn er tegenwoordig nog banken waar je geld kunt storten? Bij mij in de buurt niet iig. Sowieso vind ik 3000 euro echt niet zo veel, als ik daarmee bij een winkel kom dan word ik dus aangekeken alsof ik een druglord ben
Ah ja, als jij iets niet dagelijks doet, dan is verbieden een valide optie.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:54 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, laten we de maatregel dan maar skippen, omdat je anders niet meer cash auto's kan afrekenen. Iets wat men ook dagelijks doet.
En de mensen die dat wel doen, kneiterhard mee frauderen, is vandaag maar weer eens gebleken. Als ING of shell de boel bedonderd is het land te klein, maar oh wee als ze aan mijn zwarte geld komen.
Wel geinig trouwens, dat vorige week het hele land nog in armoede leefde, en nu schijnbaar dagelijks transacties van 3k in cash doet...
Ja, lekker als je miljoenen hebt om dat zo te doen...quote:Op maandag 1 juli 2019 18:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Echt niet. Als jij 100k + hebt en dat onder het deposito garantie stelsel wil brengen, dan open je gewoon weer een nieuwe rekening bij een andere bank. Kom je een heel eind, al helemaal als je klant wordt van alle rabobanken.
Huh? Sinds wanneer is de cent afgeschaft in Nederland?quote:Op maandag 1 juli 2019 18:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad maar het was ook waanzin om de cent af te schaffen, in Duitsland is die nog en blijft er ook!
Nee lekker miljoenen cash thuis opslaan.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:00 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja, lekker als je miljoenen hebt om dat zo te doen...
Klopt, daarom slikken de meesten ook alles. Niet alleen in dit geval uiteraard.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:04 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat men een stuk afkeriger mag/moet zijn voor nieuwe regels als deze, maar je laatste zin maakt je post er niet sterker op. Het gemiddelde IQ is altijd 100.
In het contante gebeuren is die afgeschaft wel te verstaan.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer is de cent afgeschaft in Nederland?
Wellicht veiliger dan op de bank alsnog.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee lekker miljoenen cash thuis opslaan.
HALLLLOOOO quote 500 bende.
Want?quote:Op maandag 1 juli 2019 19:04 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Wellicht veiliger dan op de bank alsnog.
Valt mee. Ze verzinnen steeds maar weer nieuwe lijstjes. Als je op alle nederlandse banken 100k hebt, sta je echt al in de quote.quote:Je moet overigens wel erg veel miljoenen hebben om de quote 500 te halen.
Oh nee. Lig je er ook wakker van dat je geen telegram meer kan sturen? Dat de melkboer niet meer komt?quote:Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer is de cent afgeschaft in Nederland?
Nee. Veel winkels nemen ze niet in, en dat geven ze duidelijk aan, maar de cent blijft een wettig betaalmiddel. Maar dat je dus bij veel winkels de cent niet meer kunt gebruiken, is de keus van de winkel (net als dat ze geen biljetten van 200 en 500 euro aannemen) en geen overkoepelende regel van de overheid.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
In het contante gebeuren is die afgeschaft wel te verstaan.
Je lult maar wat.quote:Op maandag 1 juli 2019 19:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want?
[..]
Valt mee. Ze verzinnen steeds maar weer nieuwe lijstjes. Als je op alle nederlandse banken 100k hebt, sta je echt al in de quote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |