abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02:53 #251
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187720129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:

[..]

Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
Bedankt voor de inzichten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187720130
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen..

Gewoon exact hetzelfde volk wat je veelal in de stadions ziet.

Zelf zuipen we ook genoeg, maken we er een feest van, maar zijn andere niet tot last.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:03:59 #253
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187720140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_187720251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:13 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen.

Het is namelijk ongeacht de uitkomst een waardeloze beslissing. De motivering is geen motivering. Het is net zoiets als een voetbalscheidsrechter die zegt er was een duel in het strafschopgebied en geen van beide partijen was grotendeels schuldig. Dat kan ook niet, ook de VAR en zelfs de scheids moeten kunnen aangeven of de bal gespeeld werd en of dat voor het contact was of daarna.

Dat het een race-incident was hadden we allemaal wel gezien, het was namelijk een incident tijdens een race. Ze moeten duidelijk maken waarom het hier geen geval van crowding was, waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden, waarom Leclerc geen recht had op 'racing room' zoals Hamilton dat wel toekomt.

Voor deze motivering volstaat de alleroppervlakkigste beoordeling, alsof ze er niet echt naar gekeken hebben, of geen idee hebben waarop te letten en dus maar weer de makkelijkste weg hebben gekozen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187720673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
pi_187720756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
Klopt, totaal niet vergelijkbaar.

Rosberg stuurde rechtdoor tot aan de witte lijn, nog voor de curbs überhaupt beginnen.


pi_187720912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juli 2019 @ 20:52:32 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187720946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_187721005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton was daar helemaal niet bij.

Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
pi_187721020
Weltschmerz leeft in zijn eigen wereld. Die is niet voor rede vatbaar. Niet alleen wat betreft de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187721212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport.

Ik vind het prima dat het toegelaten wordt, maar dan moet je elders een grens trekken. Het maakt mij eigenlijk niet uit waar de grens getrokken wordt, het gaat mij erom dat die eindelijk eens een keer getrokken wordt en dan ook geldt voor Hamilton en ook geldt wanneer het een anticlimax betekent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187721287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187721374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
pi_187721490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op...

Max en Rosberg 2016 op Hockenheim is inderdaad niet vergelijkbaar, Rosberg stuurde daar een heel stuk rechtdoor en haalde zelf de haarspeld maar amper.
pi_187721655
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.

C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
pi_187721784
Zolang je een normale racelijn neemt en je er daadwerkelijk naast zit, mag je die ander ernaast drukken.

Het mag alleen niet als je na een verdedigende actie terug naar er racelijn wil. Of als je Express op een abnormale stuurt om die ander eraf te rijden.
.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:36:44 #267
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_187721802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.

C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
Mercedes op 1 en 2.
Ferrari daarachter, Max daar weer vlak achter.
pi_187721965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
[..]


Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht.

Zelfs je geliefde Vettel is er niet voor bestraft toen Verstappen hem in China inhaalde en Vettel terug kruiste. Daarna drukte Vettel Verstappen op het gras. En gelukkig maar, dat is racen, dat willen we zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2019 21:55:12 ]
pi_187722111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Goed voorbeeld, exact dezelfde move. :)
pi_187722147
Maar, @Weltschmerz , even los van dit ene moment, ben ik serieus benieuwd of je genoten hebt van deze race. :)
pi_187722461
Ik vond het wel genieten :)
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19:23 #272
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187722507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:16 schreef Antonov89 het volgende:
Ik vond het wel genieten :)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187725182
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Goed voorbeeld, exact dezelfde move. :)
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt.
De bazenactie van Max was juist zo exceptioneel omdat hij bewust de bocht later instuurt dan de ronde ervoor, om Leclerc zijn wil op te leggen en te voorkomen dat hij weer met meer tractie uit de bocht zou komen.
Leclerc had daar zijn verlies moeten nemen.
Het gelul dat Max het een rondje later nog eens had moeten proberen en er dan toch wel langs zou zijn is goedkoop. Hij had nog twee kansen, mogelijk met een achterblijver die als stoorzender zou fungeren, en het snelheidsverschil was niet dermate dat Max er al voor T3 voorbij zou raken. Kortom, Max deed het noodzakelijke om te winnen. Briljant.
Oordeel van de stewards is dan ook volstrekt irrelevant. Als hijndit niet zo had gedaan was de kans groot dat hij tweede zou zijn geworden.
  woensdag 3 juli 2019 @ 00:41:00 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_187725489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden
Uit het reglement:

quote:
20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.

Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
pi_187725540
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uit het reglement:
[..]

Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.

Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')