quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:11 schreef gbm het volgende:
[..]
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen...
Bedankt voor de inzichten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
+ nieuwere banden dan de rest van het veld
+ aero updates op z’n wagen die goed werkten
+ de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen..quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ach, dat zie je bij MotoGP ook.
Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij.
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden.
Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie.
Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder:
https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
Klopt, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd.
Hamilton was daar helemaal niet bij.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat.
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was daar helemaal niet bij.
Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule.
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken.
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland?
Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten.
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
Mercedes op 1 en 2.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari.
C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB)
Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor.
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal.
Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is.
quote:
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goed voorbeeld, exact dezelfde move.
Uit het reglement:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.quote:20.3 Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen...quote:Op woensdag 3 juli 2019 00:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit het reglement:
[..]
Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven.
Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |