abonnement Unibet Coolblue
pi_187683834
Hoi,

Hier in deze topic plaats ik kleine reviews van elk Songfestival nummer. Om te beginnen met de Nederlandse inzendingen.

Ik geef elk nummer één cijfer van 1 tot 10. Wat eigenlijk 2 tot 9 is want 1 is te slecht en 10 perfect. En ik eigenlijk geen nummer te slecht of perfect kan vinden. Want geen enkele nummer is dat.
Het is mijn mening. En mog je er niet mee eens zijn, dan bespreken we even ergens.
Ik geef dus een cijfer tussen 2 en 9.

2,3 of 4 niet mijn ding
5 of 6 OK, prima
7 of 8 mag gedraaid worden
9 gewoon goed.

Verder krijgt een nummer de volgende labels

E = Evergreen. een nummer die nog steeds goed is om een bepaalde reden
D = dated. of gedateerd. Dat nummer heeft te veel ouderwetse muziek of tekst.


Cash = gewoon goed. 👍🏻
Trash = niks aan.👎🏻

Verder geef ik bij elk nummer één paar smilies die mijn gevoel bij elk nummer aangeven.

Ik hou rekening met de tijd waarin het nummer uit kwam en hoe het nu klinkt.

Veel luister en klein leesplezier. :W

[ Bericht 4% gewijzigd door ryxje op 30-06-2019 19:12:44 ]
pi_187685416
Zoals ik al zei begin eerst met alle Nederlandse inzendingen

Jaar:1956
Nederland 🇳🇱
Artiest:Jetty Pearl
Nummer:Vogels van Holland.
Componist: Cor Lenaire
Schrijvers: Annie M. G. Schmidt
Genre: Chanson
Duur 3 min
Opname: geen single, wel een audio opname van de TV. Geen beeld.



Om te beginnen doe ik eerst het allereerste nummer van het Songfestival. Het nummer gaat volgens mij trouw van de Hollandse meisjes of over de schoonheid van ons landje.

Het nummer komt bij mij over als een Nederlandse versie van een lied van de film Mary Poppins. Dus het moet net je smaak zijn. Maar het is echt mooi gezongen. Verder is het echt lente liedje dat soms kinderlijk overkomt maar vrolijk wordt ik er wel van. En zing zelfs mee. Verder krijg ik echt zo'n " in NL is het goed - gevoel" van dit kleine lieve nummertje

Emoties: *) O+
Labels: D en C
Cijfer:7

[ Bericht 12% gewijzigd door ryxje op 30-06-2019 20:44:23 ]
pi_187685786
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2019 17:14 schreef ryxje het volgende:
Hoi,

Hier in deze topic plaats ik kleine reviews van elk Songfestival nummer. Om te beginnen met de Nederlandse inzendingen.
Een bewonderenswaardig initiatief. Nu komt er wel een ik-wil-me-nergens-mee-bemoeien-maar opmerking. Wat ik ook al eens tegen Nexum zei in zijn topic: het is misschien handiger als je wat varieert in de jaren, in plaats van alles chronologisch te doen. Dan blijf je immers vrij lang in de ietwat suffe jaren '50 en '60 hangen. Misschien alle nummers die ooit meededen op alfabetische volgorde zetten en dan een willekeurig getal tussen 1 en 1500 noemen (of hoeveel liedjes het zijn) en die dan beoordelen? Dat houdt ook voor jezelf het verrassingselement erin.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187685944
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een bewonderenswaardig initiatief. Nu komt er wel een ik-wil-me-nergens-mee-bemoeien-maar opmerking. Wat ik ook al eens tegen Nexum zei in zijn topic: het is misschien handiger als je wat varieert in de jaren, in plaats van alles chronologisch te doen. Dan blijf je immers vrij lang in de ietwat suffe jaren '50 en '60 hangen. Misschien alle nummers die ooit meededen op alfabetische volgorde zetten en dan een willekeurig getal tussen 1 en 1500 noemen (of hoeveel liedjes het zijn) en die dan beoordelen? Dat houdt ook voor jezelf het verrassingselement erin.
OK zal kijken hoe. Ik begin met alle Nederlandse inzendingen. Dus een getal tussen 1 en 61 denk ik.
pi_187685948
De Vogels van Holland is voor die tijd niet echt slecht, ook niet echt super. Ik zou zeggen een 6.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2019 @ 19:14:29 #6
368283 ato
pi_187686064
Op zich is het geen verkeerd nummer, sterk gezongen en duidelijk gezongen. Toch vind ik het aan de ene kant ook wat truttig. Ik geef het ook een 6.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187687729
Jaar: 2012
Nederland 🇳🇱
Artiest: Joan Franka
Nummer: You and me
Componist of Producers: Holger Schwedt
Schrijvers: Joan Franka en Jessie Maria
Genre: Pop met een beetje Folk
Taal: Engels
Duur: 3 min
Single of album: download
Opname: TV opname


Bij de analoge review schreef ik alleen maar gewoon eh. En moet bekennen dat dit nummer mij nu ook niet veel zegt. Maar een redelijke tekst over een jeugdliefde. Helaas kan de stem van Joan mij niet echt boeien. Maar misschien is het ook wel dat dit soort country Folk nummers mijn smaak niet is.


Emoties: :{
Labels: D en Trash
Cijfer: 3

[ Bericht 14% gewijzigd door ryxje op 30-06-2019 20:45:05 ]
pi_187687960
En op aanraden van @Fred_B besloot ik alle Nederlandse inzendingen een nummer te chronische cijfer te geven en zo te bepalen welke het wordt
  † In Memoriam † zondag 30 juni 2019 @ 22:00:44 #9
368283 ato
pi_187689523
Joan was juist 1 van de betere in de Nationale finale, maar het werd totaal verpest omdat iedereen er mee ging bemoeien voor het ESF.

Resultaat; een ander en slechtere act en een vals zingende (zenuwachtige) Joan.
Jammer er had meer in kunnen zitten. Liedje is voor mij 6.5
Life can be a bitch, so like it..
pi_187731751
Jaar: 1961
Nederland🇳🇱
Artiest: Greetje Kauffeld
Nummer: Wat een dag.
Componist of Producers:
Schrijvers: Pieter Goemans
Genre: Jazz
Taal: Nederland
Duur: 3 min 17
Single of album: geen
Opname: TV opname


Wie heeft niet zo'n dag gehad waarin je zo vrolijk bent dat echt niks je dag kon verpesten. Dat je de hele tijd echt zo: *O* loopt. Verliefdheid kan een van die redenen zijn.

Het is voor mij een heel herkenbaar nummer. Nouja los van het eerste couplet. Want voor mij was dat 20 mei 2019 toen ik de dag ervoor hoorde dat "we" hadden gewonnen. Was toen te happy. Echt leuk dat nummers je zo kunnen opvrolijken. 👍🏻 Maar het nummer heeft nog steeds die vroege jaren sfeertje. En dat is een beetje een domper. Maar het blijft een vrolijk nummertje met leuke herinneringen. En ja. Dit is een beetje te persoonlijke review volgende keer beter. :6 :P

Emoties: *O*
Labels: D en Cash
Cijfer: 8

[ Bericht 16% gewijzigd door ryxje op 03-07-2019 15:10:59 ]
pi_187733264
Jaar:1999
Nederland🇳🇱
Artiest:Marlayne Saupala
Nummer: One good reason
Componist of Producers:
Schrijvers: Tjeerd van Zanen en Alan Michael
Genre: Pop
Taal: Engels
Duur: 3 min
Single of album: single van album
Opname: TV opname


Een typisch 90's nummer met country fibes. Wat zou ik typen. Het gaat over een stel waarvan de een vraagt om een goede reden om bijelkaar te blijven of juist niet.

Ik krijg een onzeker gevoel bij dit nummer als of het stel van dit nummer maar niet echt uitkomt. De een is onzeker en de ander juist strijdvaardig en zeker.

Het is voor mij een prima nummer maar zelf zou ik niet vaak draaien. Maar misschien komt het door mijn relationele verleden. Want ik hoor ook die zekere hoopvolle kant van dit nummer.

Emoties: *; :% :? *) :@
Labels: D en Trash
Cijfer: 7
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 19:28:49 #12
368283 ato
pi_187735752
1961:
Vreselijk lied, 1 van de slechtste Nederlandse inzendingen ooit.
Ik geef het een 3

1999:
Eerste keer vond ik het niets, sowieso was het een slechte Nationale finale.
Na een paar keer vond ik het aardig en Marlayne gaf een prima uitvoering van haar liedje.
Ik geef het een 7.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187828945
Tamplete:
Jaar: 1970
Nederland🇳🇱
Artiest: Heart of soul
Nummer: Waterman
Genre: soul/nederpop
Taal: Nederlands
Duur: 2.45 min
Single of album: album
Opname: TV opname


Een ik-wil-jou-want-jij-bent-mijn-ware-nummer. Bij dit nummer krijg ik het idee van een pubermeisje, die op haar bed liht met een meidentijdschrift voor haar neus en net de horoscooppagina bekijkt, en dan wegdroomt over een jongen op wie zij verliefd is en afvraagt wat zijn sterrenbeeld is.

Ik zou dit nummer niet zo gauw op zetten. Maar catchy is het wel. En ook simpel en dromerig. Je hoort duidelijk die 60's en 70's sfeer erin. OK nummertje


Emoties: :O :z O+
Labels: D en Trash
Cijfer: 5
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2019 @ 14:36:27 #14
368283 ato
pi_187829250
Nederland 1970:
Prachtig arrangement, prachtig gezongen. Toch heeft het ook iets truttigs, waardoor ik het een 8 geeft.

De dames deden ook mee namens België in 1977 onder de naam Dream expres en werden weer 7e.
Stella deed nog een keer mee namens België in 1982 en werd 4e.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187829354
Tamplete: esf
Jaar:1987
Nederland🇳🇱
Artiest:Marcha
Nummer: Rechtop in de wind
Genre: Nederpop
Taal: Nederlands
Duur: 3 min
Opname: TV opname

Zelfverzekerd en sterk. Zo komt dit nummer bij mij binnen. Het gaat over een scheiding die voor een van de partijen juist goed is en die gene beter voelt zonder de ander.
Ook doet het mij denken aan "set fire to the rain" van Adele... Maar
Wel als het in de 80's was geschreven... Maar verder wel met een goeie zangeres die haar gevoel goed overbrengt.


Emoties: ^O^ :W
Labels: D en Cash
Cijfer:8
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 14:55:49 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187829446
Labels D en C enzo? Waar staat dat voor?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187841836
zie de OP.

E = Evergreen. een nummer die nog steeds goed is om een bepaalde reden
D = dated. of gedateerd. Dat nummer heeft te veel ouderwetse muziek of tekst.

C = Cash = gewoon goed. 👍🏻
T = Trash = niks aan.👎🏻
pi_187841916
Marcha O+
Hearts of Soul :Z
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2019 @ 15:25:16 #19
368283 ato
pi_187847000
1987, Marcha:

Ik heb het altijd al een niets zeggend liedje gevonden, couplet is nog wel spannend. Maar het refrein Blegh.
Uitvoering was goed, ik geef het een 5.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 15:28:59 #20
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187847029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:08 schreef Sableheart het volgende:
zie de OP.

E = Evergreen. een nummer die nog steeds goed is om een bepaalde reden
D = dated. of gedateerd. Dat nummer heeft te veel ouderwetse muziek of tekst.

C = Cash = gewoon goed. 👍🏻
T = Trash = niks aan.👎🏻
Och verhip
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187899915
Jaar:1993
Nederland🇳🇱
Artiest: Ruth Jacott
Nummer: Vrede
Genre: Pop
Taal: Nederlands
Duur: 3 min
Single of album: album
Opname: TV opname

Vrolijk, swingend en nog actueel zelfs al is deze nummer 26 jaar oud. :o Want men vindt vanalles uit maar de vrede wil nog steeds niet komen... :D Mooi gezongen door Ruth en het was de eerste nummer met een dj die stretch dat gedeelte had voor mij niet gehoeven. -O- Maar blijft een goed nummer. ^O^

Emoties: O+ *O* O-) :s)
Labels: E en Cash
Cijfer:9

[ Bericht 0% gewijzigd door ryxje op 13-07-2019 15:46:28 ]
pi_187900891
w/ w/ w/
Jaar:1959
Nederland🇳🇱
Artiest: Teddy scholten
Nummer:'n beetje
Genre: Chanson
Taal: Nederlands
Duur: 3 min
Opname:TV opname


Een beetje, ach jeetje..
En oud liedje dat weet je.
Wie zijn Faust en Greetje?

Communicatie is de sleutel tot elkaar.
Wees open en nooit snel klaar.
Een oude wijsheid maar niet raar.

Een afvragende bezorgde vrouw.
Is haar man haar nog steeds trouw.
De liefde is wat afgekoeld, wat lauw.

Subtiel met een leuk melodietje.
Gezongen door een leuke grietje.
Een verhalend musicalliedje.

Met deze lied wonnen we voor de tweede keer.
Ik draai dit vast wel een keer.
Maar of de winst verdient is weet ik niet zo zeer.


Emoties: :+ :s) O+ ^)
Labels: D en Cash
Cijfer: 8
pi_187902405
Jaar:2013
Nederland🇳🇱
Artiest: Anouk
Nummer: Birds
Genre: Pop
Taal: Engels
Duur: 3 min
Opname: TV opname

In mijn schriftje schreef ik hier bij "eindelijk een goed nummer na dat ik de voorgaande jaren heb beluisterd. Voorgaande jaren met meh of ok nummers.
De periode na dit nummer noem ik de Renaissance na die donkere ouderwetse tijden. 👍🏻 Het was ook de eerste keer dat ik dat dat we gingen winnen. 💪🏻

Maar mocht niet baten. Maar het blijft een prachtige nummer over de onzekerheid in de liefde. Net als Anouk zelf is dit nummer eigenwijs. Wel dromerig waardoor je het soms zeikerig kan vinden maar blijft gewoon goed.

Emoties: O+ ^O^
Labels: E en Cash
Cijfer: 9

[ Bericht 5% gewijzigd door ryxje op 13-07-2019 17:15:24 ]
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2019 @ 18:45:10 #24
368283 ato
pi_187903648
1993:
Na matige ESF jaren kwam Nederland sterk terug met een goede nationale finale met hulp van Paul de leeuw.
'Vrede' blijft voor mij 1 van de beste Nederlandse inzendingen ooit, die gewoon had moeten winnen of minstens top 3 had moeten worden ik geef het een 10.

1959:
Ach het is aardig, goede uitvoering maar liedje vind ik Mwoah. Ik geef het een 6.

2013:
En weer zo'n sterk qnederlandse inzending ooit, wat ook gewoon had moeten winnen of zeker top 3 had moeten zijn. Zo kwetsbaar gezongen ook. Ik geef het een 10.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187989158
Jaar: 1977
Nederland🇳🇱
Artiest:Heddy Laster
Nummer: de mallemolen
Genre: Nederlands
Taal: Nederlands
Duur: 3 min
Opname: TV opname

Haal alles uit je leven want het gaat snel voorbij. En je kunt niks aan doen dus ga mee met de stroming. Een thema waar ik weinig mee heb.

Een veel bezongen thema. Een beetje kinderlijk beschreven. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het Nederlandse volks is. Voor mij klinkt dit als of het veel eerder is uitgebracht.

Emoties: :{
Labels: D en Trash
Cijfer: 2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')