abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2019 @ 12:15:35 #101
13309 nostra
ask why
pi_187913520
quote:
13s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:06 schreef BEFEM het volgende:
Stellen een verkoop uit wat de grootste beursgang van dit jaar had moeten worden. Koers was afgelopen dagen al aantal procent gezakt maar zal nog wel meer gaan op maandag.
SAB Miller nagenoeg volledig met geleend geld overnemen was dan ook wel idioot agressief. Wat is hun debt-to-ebitda ratio tegenwoordig, 5+?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_187913627
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Werd dat pas nabeurs bekend dan?
Gisteren officieel volgens mij. Getuige de koers zat het er wel al aan te komen.
pi_187913644
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:15 schreef nostra het volgende:

[..]

SAB Miller nagenoeg volledig met geleend geld overnemen was dan ook wel idioot agressief. Wat is hun debt-to-ebitda ratio tegenwoordig, 5+?
Zou het niet weten eerlijk gezegd, wel hoog in ieder geval :+

Maar bier blijft men drinken en de rente wordt lager w/ . Zit nog wel even goed :P
  zondag 14 juli 2019 @ 16:29:05 #104
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_187918881
Inbev leent tegen negatieve rentes en gezien de omvang van hun schulden worden die gewoon gekocht door de ECB als ze H2 van dit jaar weer gaan inkopen. Maar ook zonder dat zijn de cashflows van Inbev wel voldoende om de schuld te laten dalen.

Denk alleen wel dat de gasten van 3G Capital wel wat rustiger aandoen nu hun truukje bij zowel Kraft Heinz als bij Ab Inbev niet zo lekker loopt.
The more debt, the better
  zondag 14 juli 2019 @ 17:14:25 #105
13309 nostra
ask why
pi_187920053
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 16:29 schreef flyguy het volgende:
Inbev leent tegen negatieve rentes en gezien de omvang van hun schulden worden die gewoon gekocht door de ECB als ze H2 van dit jaar weer gaan inkopen.
Ken hun precieze schuldpositie niet, maar het lijkt me dat hun financieringsexposure zwaar geskewed is in USD, dus normale rentes. Ik mag aannemen dat die posities inmiddels wel doorgerold zijn naar langlopende vaste rentes en dat ze hun verplichtingen allemaal prima kunnen voldoen, maar mijn ding is het niet om groei zo kunstmatig te kopen (en jezelf vooral zwaar te belemmeren in je bewegingsruimte op middellange termijn).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 14 juli 2019 @ 17:32:20 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187920500
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Ken hun precieze schuldpositie niet, maar het lijkt me dat hun financieringsexposure zwaar geskewed is in USD, dus normale rentes. Ik mag aannemen dat die posities inmiddels wel doorgerold zijn naar langlopende vaste rentes en dat ze hun verplichtingen allemaal prima kunnen voldoen, maar mijn ding is het niet om groei zo kunstmatig te kopen (en jezelf vooral zwaar te belemmeren in je bewegingsruimte op middellange termijn).
Ook geen fan van overfinanciering omdat de rentes nu eenmaal laag staan. En zeler niet wanneer dat geld gebruikt wordt voor overname’s met een flinke goodwill.
Het is eigenlijk gewoon geld verbranden en heb dit zo vaak fout zien gaan. Macho-gedrag ten koste van de aandeelhouder.
The End Times are wild
pi_187921315
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook geen fan van overfinanciering omdat de rentes nu eenmaal laag staan. En zeler niet wanneer dat geld gebruikt wordt voor overname’s met een flinke goodwill.
Het is eigenlijk gewoon geld verbranden en heb dit zo vaak fout zien gaan. Macho-gedrag ten koste van de aandeelhouder.
Ik ben gelukkig vrij laag ingestapt, toen die rond de 75 stond.
pi_187921979
Zijn er fokkers die aandelen hebben in het Northern Trust World Custom ESG Equity Index UCITS FGR Feeder Fund fonds?

Ik ben opzoek naar wat index fondsen voor de langere termijn (maandelijkse aankoop), aankoop via Rabobank zelf beleggen.
De TER is maar 0,15%.

Wat denken jullie hiervan?
BlaBlaBla
  maandag 15 juli 2019 @ 11:11:01 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_187931921
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zou het niet weten eerlijk gezegd, wel hoog in ieder geval :+

Maar bier blijft men drinken en de rente wordt lager w/ . Zit nog wel even goed :P
Kun je ook Altria kopen. Die hebben een kleine 10% AB InBev vanwege hun SAB-belang en dan zit je ook goed qua roken en blowen voor 6% dividend :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_187932041
quote:
12s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kun je ook Altria kopen. Die hebben een kleine 10% AB InBev vanwege hun SAB-belang en dan zit je ook goed qua roken en blowen voor 6% dividend :P.
Hebben die mannen ook nog een restbelang in KraftHeinz eigenlijk?
  maandag 15 juli 2019 @ 16:31:10 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187936719
Ondertussen staat fugro op een ATL en blijft maar dalen. Ik heb hier ooit een heel mooi ritje mee gemaakt van meer dan 100% in een paar weken. Nu heb ik echter geen positie. Iets zegt me er af te blijven, maar kan het miet beargumenteren. Iemand een mening? An sich toch een mooi bedrijf.
The End Times are wild
  maandag 15 juli 2019 @ 17:35:17 #112
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187937984
Zit zelf long Tidewater. En denk over Ensco.

Offshore olie komt wel weer goed. Er is nog moeilijk veel olie nodig in de wereld, en niet genoeg development om hier aan te voldoen. Shale is op zijn eind (al is de dalende rente goed voor shale).

De Pijn zal nog ff duren maar op termijn gaat ie zeker weer omhoog. Gewoon een goed gerund bedrijf.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 15 juli 2019 @ 17:37:15 #113
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187938020
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er fokkers die aandelen hebben in het Northern Trust World Custom ESG Equity Index UCITS FGR Feeder Fund fonds?

Ik ben opzoek naar wat index fondsen voor de langere termijn (maandelijkse aankoop), aankoop via Rabobank zelf beleggen.
De TER is maar 0,15%.

Wat denken jullie hiervan?
Benchmark hugger lijkt het?
  maandag 15 juli 2019 @ 17:46:06 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187938137
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 17:35 schreef One_conundrum het volgende:
Zit zelf long Tidewater. En denk over Ensco.

Offshore olie komt wel weer goed. Er is nog moeilijk veel olie nodig in de wereld, en niet genoeg development om hier aan te voldoen. Shale is op zijn eind (al is de dalende rente goed voor shale).

De Pijn zal nog ff duren maar op termijn gaat ie zeker weer omhoog. Gewoon een goed gerund bedrijf.
Ik heb zelf sbmo geen spijt van natuurlijk. Maar terwijl die markt hersteld of stabiliseerd blijft fugro dalen. Mismanagement denk ik ook niet, maar wat dan wel?
The End Times are wild
  maandag 15 juli 2019 @ 18:21:05 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187938580
Ik heb zelf al genoeg olie-gerelateerd. Misschien dat ik iets daarvan verkoop en toch een plukje fugro oppak als de tijd daar is.
The End Times are wild
  maandag 15 juli 2019 @ 18:32:22 #116
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187938735
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 16:31 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen staat fugro op een ATL en blijft maar dalen. Ik heb hier ooit een heel mooi ritje mee gemaakt van meer dan 100% in een paar weken. Nu heb ik echter geen positie. Iets zegt me er af te blijven, maar kan het miet beargumenteren. Iemand een mening? An sich toch een mooi bedrijf.
Tis een beetje een speelbal-aandeel. Slechte resultaten, schulden, geen dividend.
Ik lees veel 'als dit, als dat'. Dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen, hopen is verkopen.
  maandag 15 juli 2019 @ 19:37:34 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187939826
quote:
Wellicht de herfinanciering?
Momenteel wel erg goedkoop inderdaad, begin van het jaar werden er nog koersdoelen van rond de 20 euro uitgegeven.

Bourbon corp zit in dezelfde sector en is heel hard aan het herstellen, wellicht is eenzelfde scenario mogelijk voor Fugro?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 juli 2019 @ 20:50:48 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_187941499
quote:
5s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Hebben die mannen ook nog een restbelang in KraftHeinz eigenlijk?
Volgens mij is KraftHeinz volledig verzelfstandigd sinds 2003. Kan in elk geval geen aanmerkelijk belang vinden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_187946602
quote:
Fugro draait sinds 2014 verlies. Dit was ook het jaar dat de olie prijs flink daalde. Ik vermoed dat als eerste voorwaarde de olie prijs weer flink moet stijgen om Fugro rendabel te krijgen. De 2de voorwaarde is dat de olie-industrie vervolgens voldoende vertrouwen heeft dat die olie prijs voorlopig hoog zal blijven om de investeringen in exploratie op te schroeven.

Als je inderdaad een hogere olieprijs verwacht, dan is het misschien handiger in een tracker te investeren? Dan hoef je alleen op voorwaarde 1 te wachten.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 07:51:05 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187947097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 06:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Fugro draait sinds 2014 verlies. Dit was ook het jaar dat de olie prijs flink daalde. Ik vermoed dat als eerste voorwaarde de olie prijs weer flink moet stijgen om Fugro rendabel te krijgen. De 2de voorwaarde is dat de olie-industrie vervolgens voldoende vertrouwen heeft dat die olie prijs voorlopig hoog zal blijven om de investeringen in exploratie op te schroeven.

Als je inderdaad een hogere olieprijs verwacht, dan is het misschien handiger in een tracker te investeren? Dan hoef je alleen op voorwaarde 1 te wachten.
Bedankt. Ik denk dat fugro dan ook op een lagere olieprijs winst zou moeten kunnen maken. Voor hoeveel % is het olie?
The End Times are wild
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:02:05 #121
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187950919
http://cfany.gallery.vide(...)by=PUBLISH_DATE:DESC

Vanaf minuut 7 praatje over Subsea 7, offshore gedeeltelijk concurrent Fugro
pi_187951897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 07:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bedankt. Ik denk dat fugro dan ook op een lagere olieprijs winst zou moeten kunnen maken. Voor hoeveel % is het olie?
60% Oil & Gas
pi_187952500
Met RIG heb ik een tijdje op herstel van de oliemarkt gespeculeerd, maar dat heeft me alleen maar geld gekost.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:48:10 #124
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187952999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:11 schreef Lyrebird het volgende:
Met RIG heb ik een tijdje op herstel van de oliemarkt gespeculeerd, maar dat heeft me alleen maar geld gekost.
Being early is being wrong. Ik was ook nog te vroeg in TDW, maar daar ljikt de bodem nu in. Steeds positievere berichten en vooruitzichten, ook van mgmt zelf. Ensco had al een aardig run vorig jaar.

Voordeel is dat ik aan niemand verantwoording af hoef te leggen en TDW makkelijk jaartje vast kan houden.
pi_187962162
Niet renderende aandelen vasthouden. Ik heb het vroeger ook gedaan. Nu ga ik daar veel lichtvoetiger mee om. Rendeert het niet? Verkopen.

ROKU + 7%.

Tech.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')