https://www.ad.nl/wk-vrou(...)n-frankrijk~a5b2de87quote:VS naar halve finales na kraker tegen Frankrijk
ORANJE 1 ZEGE VAN SPELENVerenigde Staten hebben zich moeizaam geplaatst voor de halve finales van het WK in Frankrijk. De titelverdediger schakelde het gastland met 2-1 uit. Megan Rapinoe was met twee treffers de Amerikaanse heldin.
In de halve finales speelt Verenigde Staten tegen Engeland. Nederland treedt morgen in de kwartfinales aan tegen Italië. De winnaar van dat duel treft in de halve eindstrijd Duitsland of Zweden.
Door de plaatsing van Amerika bij de laatste vier, levert een plek in de halve finales Oranje tevens een olympisch ticket voor Tokio 2020 op. Dat startbewijs ligt namelijk klaar voor de beste drie Europese landen op het WK in Frankrijk. Wint Oranje morgen, dan gaan de Leeuwinnen volgend jaar naar Japan.
© REUTERS
De Amerikaanse ploeg kwam in de vijfde minuut op voorsprong door een curieuze vrije trap van Rapinoe, die vanaf de linkervleugel het net wist te vinden met een schot dat iedereen verraste (1-0). De Amerikaanse spits haalde onlangs nog het wereldnieuws door een uithaal van president Donald Trump op Twitter. “Megan moet eerst winnen voordat ze praat”, liet hij onder meer weten. Trump doelde op eerdere uitspraken van Rapinoe, dat ze niet van plan was naar het Witte Huis te komen indien Verenigde Staten de wereldtitel in Frankrijk prolongeert.
De Amerikaanse ploeg verzuimde het duel na de succesvolle start snel te beslissen. Een groot overwicht leverde genoeg kansen, maar geen doelpunt op. Daardoor bleef Frankrijk, met keepster Sarah Bouhaddi in een hoofdrol, in een stunt geloven. Beste kans kreeg Eugénie Le Sommer. In de 58ste minuut schoot de Franse aanvalster in het zijnet.
Uit een soepele aanval leek Rapinoe het duel in de 65ste minuut te beslissen (2-0). Frankrijk bleef er niettemin in geloven, maar meer dan een treffer van Wendie Renard leverde het Franse wanhoopsoffensief niet op.
https://www.nu.nl/wk-vrou(...)ge-op-noorwegen.htmlquote:De Engelse voetbalsters hebben zich donderdag geplaatst voor de halve finales op het WK. De ploeg van bondscoach Phil Neville boekte in Le Havre een eenvoudige overwinning op Noorwegen: 3-0.
Jill Scott opende al vroeg de score in Stade Océane. Ellen White verdubbelde de marge enkele minuten voor rust en Lucy Bronze bepaalde na een klein uur spelen de eindstand.
Engeland is de eerste ploeg die de halve finales van dit WK bereikt. De 'Lionesses' nemen het dinsdag bij de laatste vier op tegen gastland Frankrijk of titelverdediger Verenigde Staten. Die twee landen staan vrijdag tegenover elkaar in Parijs.
Vier jaar geleden haalden de Engelse vrouwen ook de halve eindstrijd van het WK. Daarin was Japan te sterk, waarna het duel om de derde plek tegen Duitsland wel werd gewonnen.
Engeland doet met de halvefinaleplaats goede zaken in de strijd om een olympisch ticket. De beste drie Europese landen op het WK krijgen een ticket voor de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio.
De Oranjevrouwen spelen zaterdag hun kwartfinale tegen Italië. Bij een overwinning neemt de ploeg van bondscoach Sarina Wiegman het op tegen Duitsland of Zweden. Die twee landen komen eveneens zaterdag in actie.
Engeland viert de vroege openingstreffer van Jill Scott. (Foto: Pro Shots)
Scott brengt Engeland al in derde minuut op voorsprong
Engeland kende een droomstart in Le Havre, want Scott bracht haar ploeg al in de derde minuut op voorsprong. De middenvelder rondde goed voorbereidend werk van Bronze af, nadat White over de bal heen maaide.
De formatie van Neville ging daarna op zoek naar de 2-0 en was na een klein half uur dicht bij de tweede treffer. Een schot van White kwam op de paal terecht.
Vijf minuten voor rust was het wel opnieuw raak voor Engeland. White rondde een fraaie aanval van haar ploeg af en maakte haar vijfde treffer op dit WK.
Waar Noorwegen nog enige hoop koesterde, maakte Bronze in de 57e minuut aan alle illusies een einde. De verdediger vond het doel met een hard schot van 20 meter, nadat Beth Mead een vrije trap breed had gelegd.
Ingrid Hjelmseth keert de strafschop van Nikita Parris. (Foto: Pro Shots)
Parris mist strafschop in slotfase
Engeland liet daarna het initiatief aan Noorwegen, dat nog een aantal kansen op de 3-1 kreeg. Een inzet van invaller Lisa-Marie Utland werd van de lijn gehaald en Isabell Herlovsen faalde oog in oog met keeper Karen Bardsley.
In de slotfase kreeg de nummer drie van het vorige WK de uitgelezen kans om de score verder op te voeren. De bal ging op de stip nadat Maria Thorisdottir Stephanie Houghton duwde.
De strafschop van Nikita Parris werd echter gekeerd door keeper Ingrid Hjelmseth, waardoor het bij 0-3 bleef.
Joe.quote:
quote:Phil Neville is niet te spreken over de arrogante houding van de Amerikaanse voetbalvrouwen. De bondscoach van de Engelse vrouwen uitte zijn woede op een persconferentie. Engeland en de Verenigde Staten strijden samen op een plek in de finale.
In aanloop naar die halve finale bezochten een aantal Amerikaanse stafleden het hotel waar de Engelse ploeg verblijft, omdat dat de verblijfplaats gaat worden als de Verenigde Staten de finale bereiken. 'Ik vind het niet heel chic. Zelfs een tikkeltje arrogant' sprak Neville. 'Zelf zou ik het niet accepteren als iemand in ons team dat zou doen.'
De bondscoach van Amerika, Jill Ellis, kan zich totaal niet vinden in de kritiek van Neville. 'Het is gewoon belangrijk dat we ons werk doen. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar met de planning en voorbereiding voor ons team. We proberen ons werk gewoon zo goed mogelijk te doen. Dat is heel normaal.'
Dinsdagavond spelen beide landen om een plek in de WK-finale. De daaropvolgende dag spelen Zweden en Nederland om de andere finaleplaats. De finale is op 7 juli in Lyon.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ing-verenigde-staten
Denk idd wel dat dit de twee beste teams zijn van het toernooi.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:15 schreef spleeh het volgende:
In tegenstelling tot alle tv mensjes denk ik dat dit de finale had moeten zijn. Engeland is in mijn ogen beter dan de Fransen
Je bent me voorquote:Op dinsdag 2 juli 2019 19:21 schreef phoenyx het volgende:
Hoop dat Engeland wint, die rapino gun ik niks
ja, dit iddquote:Op dinsdag 2 juli 2019 19:21 schreef phoenyx het volgende:
Hoop dat Engeland wint, die rapino gun ik niks
Maar waarom niet?quote:
Zou netjes zijn. Maar zou me ook niks verbazen als het "te kort van te voren is om zoiets te organiseren"quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:43 schreef SonicVolcano het volgende:
Zouden ze een minuut stilte doen voor die voetbalster?
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou netjes zijn. Maar zou me ook niks verbazen als het "te kort van te voren is om zoiets te organiseren"Hopelijk zit ik er naast.
BBC kijken, zeker deze wedstrijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:53 schreef Perrin het volgende:
Reclame voor mannenvoetbal: bier en toto
Reclame voor vrouwenvoetbal: zielige kinderen en middelen voor vaginale kwaaltjes
It's coming home.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:53 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
BBC kijken, zeker deze wedstrijd.
bij darts zie je die ook altijd. Bijzonder.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:53 schreef Perrin het volgende:
Reclame voor vrouwenvoetbal: zielige kinderen en middelen voor vaginale kwaaltjes
Jij bent af.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef RipCity het volgende:
he die volkslied protester is er niet bij?!? die scoorde er toch 2?
Van de VS?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef RipCity het volgende:
ja maar dat is niet belangrijk. Symboliek en politiek gaat het om.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef RipCity het volgende:
Ah kinderachtigquote:
Die is een hele pallet van dat vaginale middeltje aan het wegwerken.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:56 schreef RipCity het volgende:
Ziedend.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:58 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die is een hele pallet van dat vaginale middeltje aan het wegwerken.
Zure sloot dat het is.
Ja nu je het zegt dat is bizarquote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen minuut stilte voor Florijana Ismaili dus
Uefamaffiaquote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen bij Nederland dan maar. Dat verwacht ik nu wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Leah Williamson gun je het toch wel?quote:
Nou ik zie hetquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:02 schreef RipCity het volgende:
Na 1 minuut zie je al het verschil met een NL-elftal.
Had nu gemoetenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:02 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Morgen bij Nederland dan maar. Dat verwacht ik nu wel.
Ja nou ja misschien kunnen ze ze nog onder het veld trappenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Nederland tegen USA moet wordt het echt een bloedbad met die mammoettankers bij NL achterin
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als Nederland tegen USA moet wordt het echt een bloedbad met die mammoettankers bij NL achterin
Ach welnee, ze zouden wel verliezen, maar afgeslacht gaat niet gebeurenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:05 schreef asco het volgende:
Nederland zou hier door worden afgeslacht. Hopelijk komt het zo ver.
Park the bus genot en Miedema, Van der Sanden en die andere Surinamer voorin.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon een Trumpie pullen. Muur achterin bouwenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van de Sande loopt alles en iedereen eruit!!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:08 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
UiteraardEn dan begint het probleem voor Nederland, als ik dit zo zie
Je vergeet dat NL nog tegen Zweden moetquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:08 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
UiteraardEn dan begint het probleem voor Nederland, als ik dit zo zie
Goed gezien, muv de keeper.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:08 schreef Vollenhoven het volgende:
Ligt het aan mij of is het team bij Engeland overwegend wit.
Klopt, en de VS is overwegend rood.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:08 schreef Vollenhoven het volgende:
Ligt het aan mij of is het team bij Engeland overwegend wit.
Gauw, gokken!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Mijn Ziggo stream loopt vieslang achter
Wordt gedacht aan een blessurequote:
Npo Start genotquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
en de NOS stream? Maar je moet toch met 30 sec rekening houden voor het encoden, bufferenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:10 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zit in een Noordkoreaans strafkamp.quote:
Had ik al verandert piemolhaarquote:
Zo werkt het niet vriendquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:14 schreef ZaZoe het volgende:
Team USA op 13-0 schema. Eerste goal tegen Thailand viel pas in de 12e minuut
tegen elkaarquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:15 schreef gepromoveerT het volgende:
Soort van Blitzkrieg, maar dan van de geallieerden
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:16 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk dat team USA team NL helemaal afdroogt in de finale. Misschien maar beter dat we morgen eervol verliezen van Zweden
heb je weer een vbl banquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:16 schreef klaasweetalles het volgende:
zo ik ben re ook
hebben die kut amerikanen alweer gescoord binnen een kwartier
Ik hoop echt dat ze winnen van Zweden, zo'n kans krijgen ze nooit meer op een WK finale, dan maar daar eervol verliezenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:16 schreef Evertjan het volgende:
Ik denk dat team USA team NL helemaal afdroogt in de finale. Misschien maar beter dat we morgen eervol verliezen van Zweden
Nee, finale halen is finale halen. 2e worden is beter dan 3e.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:16 schreef Evertjan het volgende:
Klaasgodquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:16 schreef klaasweetalles het volgende:
zo ik ben re ook
hebben die kut amerikanen alweer gescoord binnen een kwartier
niet dat ik weet...quote:
Dit is hogere wiskunde.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:19 schreef Evertjan het volgende:
dit is de gelijkmaker nu moet team USA scoren om te winnen
Rode verf was opquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:19 schreef RipCity het volgende:
Die vrouw die stond te juichen had Finland vlag op dr gezicht?
Schaarvriendin?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:19 schreef MC-Morgan het volgende:
Goede bal van de vriendin van DanielleGodin
Dan wordt het 7-0 ofzo voor AZquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar toch he? Hoe zou dit vrouwenUSA het doen tegen een AZ mannenteam of zo?
Waarschijnlijk kansloosquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
denk je echt ja?quote:
Hoe zou het mannen team van Laren het doen tegen de vrouwen van Oranje-Zwart in het hockey???quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
AZ is ook niet bepaald het zevende wereldwonder he, waarschijnlijk n kleine overwinning voor AZquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Een kleine overwinning. Maar wel met dubbele cijfers.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:23 schreef TLC het volgende:
[..]
AZ is ook niet bepaald het zevende wereldwonder he, waarschijnlijk n kleine overwinning voor AZ
Vrouwen niveau is te vergelijken met B-junioren. tegen AZ zou USA er echt niet zonder dubbele cijfers afkomen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
denk je echt ja?Moeilijk tempo vergelijken op zich
AZ heeft een geweldige ploeg als het draait maar het draait nooit.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:23 schreef TLC het volgende:
[..]
AZ is ook niet bepaald het zevende wereldwonder he, waarschijnlijk n kleine overwinning voor AZ
Hahahahahahahahaquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:23 schreef TLC het volgende:
[..]
Maak er gerust C-junioren van.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vrouwen niveau is te vergelijken met B-junioren. tegen AZ zou USA er echt niet zonder dubbele cijfers afkomen.
Fixedquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:27 schreef KP het volgende:
[..]
Dan voorspel ik een wedstrijd met veel overschedingen.
k geloof er niets vanquote:
ik ook nog welquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef KingRoland het volgende:
@:mexicanobakker en ik nemen een hoekschop 10x beter
Komt allemaal door jou Frassquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik schakel in en een hoekschop vliegt richting parkeerplaats
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik schakel in en een hoekschop vliegt richting parkeerplaats
Dallas O15 - VS dames 5-2.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
k geloof er niets van
Ik denk dat meeste hoofdklassers kwa conditie echt niet mee kunnen komen met deze dames die vijf keer per week trainen..,..
FC Dallas Under15 5-2 USA Vrouwen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
k geloof er niets van
Ik denk dat meeste hoofdklassers kwa conditie echt niet mee kunnen komen met deze dames die vijf keer per week trainen..,..
geloof ik niets vanquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:28 schreef Vollenhoven het volgende:
Qua basistechniek ziet het er meer dan prima uit bij de vrouwen (maar die hebben ook een fijnere techniek).
Maar qua tactiek, mentaliteit en conditie laat het nog flink te wensen over en loopt het jaren achter.
quote:
is allemaal bullshit zulke wedstrijden...quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:30 schreef Nober het volgende:
[..]
FC Dallas Under15 5-2 USA Vrouwen.
https://www.cbssports.com(...)team-in-a-scrimmage/
zak aardappelenquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
Die leek mij best houdbaar. Maar de keeper stapte verkeerd
Wel tea in the Morgan.quote:
Ja, want die dames verliezen graag van een stelletje 14-jarigen.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
is allemaal bullshit zulke wedstrijden...
quote:
Je hebt het tegen VBL-dorpsgekquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:33 schreef KP het volgende:
[..]
Ja, want die dames verliezen graag van een stelletje 14-jarigen.
MLS heeft ze al geweigerd want te goed.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:32 schreef klaasweetalles het volgende:
dit is gewoon hoge school voetbal wat die amerikanen laten zien
Ik denk dat ze in de subtop in de eerste divisie mee kunnen
wie is de voetbalkener van fokquote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:33 schreef KP het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen Morgan mee kan......onder de douchequote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:32 schreef klaasweetalles het volgende:
dit is gewoon hoge school voetbal wat die amerikanen laten zien
Ik denk dat ze in de subtop in de eerste divisie mee kunnen
Zeker weten.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
geloof ik niets van
er wordt gewoon op een hoog tempo gespeeld deze wedstrijd
het gaan van links naar rechts
dit is gewoon een tempo die hoger ligt dan de meeste hoofdklassers in nederland....
Jij in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wie is de voetbalkener van fok
jij of ik
dus gewoon je klep houwen en naar mij luisteren
Goed punt.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt het tegen VBL-dorpsgek
Tegen Klaas ingaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:33 schreef KP het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |