Snap het wel.quote:
Nederland is geen titelkandidaat en dat weten ze.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:28 schreef Zipportal het volgende:
Teveel met OS bezig zijn dan met het WK. Indekken is begonnen.
Zou toch een mooie pot worden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:28 schreef klaasweetalles het volgende:
hopen dat die moffen er zo uit vliegen
Excuus. Ik had me verschreven. Ik doelde op de 1e helft. Toen kreeg ze ook veel de bal en was er op rechts veel vrijheid. Maar ze bakte er weinig tot niets van.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ze maakte bijna nog een doelpunt. Ze kreeg ook veel applaus toen ze het veld verliet.
WK winnen ze ook niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:28 schreef Zipportal het volgende:
Teveel met OS bezig zijn dan met het WK. Indekken is begonnen.
Nederland - Duitsland is wel een leuk affiche.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 17:28 schreef klaasweetalles het volgende:
hopen dat die moffen er zo uit vliegen
Ja door Jeroen. Oftewel niet interessant.quote:
WKV / [zaterdag 18.30 uur] Duitsland - Zweden #1 kwartfinalequote:Op zaterdag 29 juni 2019 16:51 schreef Zipportal het volgende:
Straks Zweden - Duitsland (waar nog geen topic voor is)
@:Paul
Met de 2e helft was helemaal niks mis meequote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees net dat ze hebben gewonnen. Wederom met kutvoetbal. Nou ja..joepie dan maar.
Godzakker dat sneue 'kijk mij het eens niet belangrijk vinden'. Ga iets nuttigs doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 18:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees net dat ze hebben gewonnen. Wederom met kutvoetbal. Nou ja..joepie dan maar.
Ik vind het leuk dat ze naar de OS gaan maar verder leeft het niet nee, dus dan doe ik inderdaad nuttigere dingen met mijn tijd.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:34 schreef fliert het volgende:
[..]
Godzakker dat sneue 'kijk mij het eens niet belangrijk vinden'. Ga iets nuttigs doen.
Idd.quote:
"OHNE DEUTSCHLAND! FAHR'N WIR ZUR OS!quote:
Dat is voor de vrouwen altijd hét toernooi geweest, het WK wordt pas sinds 2015 veel meer omarmtquote:
Sterker nog de OS voor mannenvoetbal stelt geen zak voor in vergelijking met het WK of EK. Daar mogen enkel geloof ik een paar professionals meedoen. Dat mochten de heren/dames analisten wel iets meer uitleg over geven dat de beleving van een OS voor mannen voetballers heel anders is dan voor vrouwen. Dat is daarom ook de reden, waarom je mannenvoetbal niet kunt vergelijken met vrouwenvoetbal. Het vrouwenvoetbal is meer te vergelijken met andere semi amateursporten zoals atletiek, judo of zwemmen etc. Waar de beleving voor het OS ook groot is.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is voor de vrouwen altijd hét toernooi geweest, het WK wordt pas sinds 2015 veel meer omarmt
Klopt, de dames moeten namelijk ook opboksen tegen Beckenbauer, Muller, Kempes, Houseman, Romario, Ronaldo, Xavi, Iniesta en Messi.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:00 schreef MakkieR het volgende:
Stel je eens voor dat de vrouwen eerder een WK winnen dan de heren, wat een fiasco zou dat zijn voor al die supersterren dat Nederland ooit heeft gehad.
Kleine sport inderdaad, dat atletiek!quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sterker nog de OS voor mannenvoetbal stelt geen zak voor in vergelijking met het WK of EK. Daar mogen enkel geloof ik een paar professionals meedoen. Dat mochten de heren/dames analisten wel iets meer uitleg over geven dat de beleving van een OS voor mannen voetballers heel anders is dan voor vrouwen. Dat is daarom ook de reden, waarom je mannenvoetbal niet kunt vergelijken met vrouwenvoetbal. Het vrouwenvoetbal is meer te vergelijken met andere semi amateursporten zoals atletiek, judo of zwemmen etc. Waar de beleving voor het OS ook groot is.
Wil je beweren dat de OS niet belangrijk is voor Atletiek. Dan hebben jij en ik hier duidelijk een hele andere mening over.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kleine sport inderdaad, dat atletiek!
Wat een onzinredeneringen lees ik hier joh
Nee, dat atletiek geen semi-amateursport is, zwemmen ook niet trouwens..quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wil je beweren dat de OS niet belangrijk is voor Atletiek. Dan hebben jij en ik hier duidelijk een hele andere mening over.
Beckenbauer vs Cruijffquote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, de dames moeten namelijk ook opboksen tegen Beckenbauer, Muller, Kempes, Houseman, Romario, Ronaldo, Xavi, Iniesta en Messi.
Oh, wacht...
Sommige onderdelen van atletiek is wel degelijk semi amateurs, denk aan speerwerpen, discus of verspringen, hoogspringen, Atletiek is meer dan 100 meter sprint alleen. kijk voor de gein eens uit hoeveel onderdelen atletiek bestaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, dat atletiek geen semi-amateursport is, zwemmen ook niet trouwens..
Bij de ene sport is de beleving voor de OS nu eenmaal veel groter dan bij de andere sport, dan heeft mijns inziens niet zoveel met de grootte van de sport maken verder.
Dat weet ik uiteraardquote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sommige onderdelen van atletiek is wel degelijk semi amateurs, denk aan speerwerpen, discus of verspringen, hoogspringen, Atletiek is meer dan 100 meter sprint alleen. kijk voor de gein eens uit hoeveel onderdelen atletiek bestaat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Atletiek
OS is van oorsprong bedoelt voor de amateursport, de laatste decennia is dit veranderd mede omdat sommige sporten binnen de OS professioneel zijn geworden. Maar veel sporten binnen de OS zijn nog steeds een ( semi ) amateur sport ( vooral in het buitenland ). Het is daarom moeilijk te zeggen dat het gaat om professionele sport of amateursport binnen de OS. Want in beide gevallen kun je mij daar goedkoop mee onderuit halen. Dus als je het hebt over een link tussen OS en Amateurisme dan kan ik daar niet een goede uitleg aan geven want tennis is uiteraard professioneel, Terwijl Judo dat weer iets minder is. en Epke Zonderland werkt er geloof ik als arts bij.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard
Maar ook bij de 100 meter is de OS veruit het belangrijkste en dat kun je toch niet semi-amateurs noemen.. daarom snapte ik jouw link tussen OS en semi-amateurisme niet helemaal
Daarom zou je in het kader van gelijkheid ditdatalles hetzelfde van onze meisjes moeten eisen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Beckenbauer vs Cruijff
Messi vs Robben
Romario vs Bergkamp
Ronaldo vs Van Persie
Muller vs Van Basten
Volgens mij zit dat wel aardig in evenwicht, bovendien hebben de damesvoetballers het ook niet makkelijk tegen een Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, Japan, Canada etc. Ik denk zelfs dat de Nederlandse vrouwen het zwaarder hebben in hun WK, dan de heren met al hun ster kwaliteit in hun WK. Immers voor de heren geldt minimaal een kwart finale is het streven, alles eronder is al snel waardeloos. Bij de dames is dit al een unicum om te halen, een halve finale des te meer.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel te zeggen. De vrouwen in deze met veel minder ervaring dan de mannen doen na mijn mening mee aan een WK dat voor hun veel moeilijker is dan een WK waar we in het verleden naar de heren hebben gekeken. Misschien als uitzondering de selectie onder Van Gaal wat ook een relatief onervaren selectie was, herinner ik me vooral selecties van sterspelers, miljonairs en vedettes. Onder Cruijff, Van Basten, Bergkamp of Kluivert en Robben had de Nederlandse selectie veel meer moeten winnen dan een schamele EK titel. De dames hebben dit al geëvenaard en ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daarom zou je in het kader van gelijkheid ditdatalles hetzelfde van onze meisjes moeten eisen.
heel de olympische gedacht is juist ontstaan uit het speerwerpen discus of verspringen en alles wat jij noemt...quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Sommige onderdelen van atletiek is wel degelijk semi amateurs, denk aan speerwerpen, discus of verspringen, hoogspringen, Atletiek is meer dan 100 meter sprint alleen. kijk voor de gein eens uit hoeveel onderdelen atletiek bestaat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Atletiek
Engeland zou een goede tegenstander zijnquote:Op zaterdag 29 juni 2019 23:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zweden is niet onoverkomelijk en mocht dat lukken, dan hopen op een slijtageslag bij Engeland-VS met wat schorsingen en/of blessures voor de finale.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |