https://www.parool.nl/ned(...)saai-pakje~b2cd92ba/quote:Sigaretten straks alleen nog in saai pakje
Sigaretten en shag mogen over een jaar alleen nog maar worden verkocht in weinig verleidelijke en allemaal dezelfde donkergroen-bruine pakjes.
ANP28 juni 2019, 14:43
In Frankrijk hebben pakjes sigaretten al langer geen zichtbare merken meer. BEELD AFP
Dat heeft de ministerraad vrijdagmiddag besloten in aanloop naar het Preventieakkoord voor een gezonder Nederland.
De verpakkingen zullen zich alleen nog maar van elkaar onderscheiden door het merk. De gezondheidswaarschuwingen met de confronterende plaatjes blijven erop staan.
“We hebben met dit kabinet de ambitie om in 2040 een rookvrije generatie te realiseren. Dat betekent dat elk kind dat in deze jaren wordt geboren niet eens op het idee komt om te gaan roken. Tabaksproducten minder aantrekkelijk maken, speelt daarbij een belangrijke rol,” aldus staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid).
Tabak wordt ook duurder en op minder plekken zichtbaar en beschikbaar. Tegelijk zullen steeds meer plekken rookvrij worden.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:34 schreef LXIV het volgende:
Wat een prutsambitie om in 2040 een rookvrije generatie te realiseren!! Voor kinderen in 2040 geboren dus. Die zijn in 2058 dan 18 jaar en starten niet met roken! Dat is nog bijna 40 jaar vanaf nu. Totaal ambitieloos noem ik dat.
Waarom niet de generatie van 2010 (nu 9) als rookvrije generatie opvoeden? Heb je ook nog 9 jaar om dat allemaal te regelen.
Leuke avatar, die rokende baby.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:38 schreef LXIV het volgende:
Ga je dan niet op de borst kloppen met je 'ambitie', vind ik.
Zeg dan gewoon, eigenlijk laten we de rokers met rust, want zij zijn verslaafd aan nicotine en wij aan accijns. Maar niet dit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
https://www.google.com/am(...)automaten-meer%3fampquote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
Ook zoiets zijn die vieze foto's op pakjes sigaretten. Als ik boodschappen doe sta ik daar altijd tegenaan te kijken bij de kassa. Daar wil ik helemaal niet mee geconfronteerd worden. Beperk sigarettenverkoop tot staatswinkels en op doktersadvies, in plaats dat het op iedere hoek van de straat te verkrijgen is. Sigarettenautomaten kunnen ook allemaal weg.
Gewoon in Polen een tabakswebshop beginnenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
Als het te duur wordt ga je het toch gewoon in het buitenland halen? Keertje op en neer naar Polen voor een weekendje en de kofferbak volgooien.
Bij de kassa? Die zijn vaak toch alleen nog maar verkrijgbaar bij de servicebalie?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
Ook zoiets zijn die vieze foto's op pakjes sigaretten. Als ik boodschappen doe sta ik daar altijd tegenaan te kijken bij de kassa. Daar wil ik helemaal niet mee geconfronteerd worden. Beperk sigarettenverkoop tot staatswinkels en op doktersadvies, in plaats dat het op iedere hoek van de straat te verkrijgen is. Sigarettenautomaten kunnen ook allemaal weg.
Tja, vrijheid. We zijn een vrij land.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)saai-pakje~b2cd92ba/
Wat een prutsambitie om in 2040 een rookvrije generatie te realiseren!! Voor kinderen in 2040 geboren dus. Die zijn in 2058 dan 18 jaar en starten niet met roken! Dat is nog bijna 40 jaar vanaf nu. Totaal ambitieloos noem ik dat.
Waarom niet de generatie van 2010 (nu 9) als rookvrije generatie opvoeden? Heb je ook nog 9 jaar om dat allemaal te regelen.
Goede zaak. Maar wel te lang geduurdquote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)automaten-meer%3famp
Die hebben wij niet. Of eigenlijk is de eerste kassa de kassa en service Bali tegelijk. Ook voor stomerij, postverzending, lootjes, te ceteraquote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Bij de kassa? Die zijn vaak toch alleen nog maar verkrijgbaar bij de servicebalie?
Als verslaafde ben je niet vrij.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:26 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Tja, vrijheid. We zijn een vrij land.
Wie is 'wij'? Jij woont in een ander land of zo? Ik had het niet over mijn vaste supermarkt of zo, maar gewoon over hoe het in het gros van de supermarkten in Nederland is geregeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hebben wij niet. Of eigenlijk is de eerste kassa de kassa en service Bali tegelijk. Ook voor stomerij, postverzending, lootjes, te cetera
De meeste rokers gaan toch al in het buitenland hun tabakswaren en dagelijkse boodschappen halen, doordat het roken en de dagelijkse boodschappen hier veel te duur zijn. De winkeliers van hier zijn het dus zelf schuld als zij ineens de elektriciteit en hopelijk huur niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
Dat hebben ze in Amerika geprobeerd en dat was niet zo'n succes.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
En alcohol dan?
Kan daar ook wat aan gedaan worden? Of blijven we lekker hypocriet in Nederland, zoals altijd.
Alcohol is een zwaard met twee kanten.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
En alcohol dan?
Kan daar ook wat aan gedaan worden? Of blijven we lekker hypocriet in Nederland, zoals altijd.
In ons dorp is 1 winkelquote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? Jij woont in een ander land of zo? Ik had het niet over mijn vaste supermarkt of zo, maar gewoon over hoe het in het gros van de supermarkten in Nederland is geregeld.
Dat zal de illegale handel een flinke stimulans geven.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
Gewoon 50 euro voor een pak sigaret vragen
je moet als overheid uiteraard een balans vinden. met de bedragen. zo duur mogelijk zonder dat de illegale handelen floreert, maar we kunnen nu duidelijk zien dat peuken ook voor jongeren simpelweg niet te duur is. dus ze mogen best duurder kennelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zal de illegale handel een flinke stimulans geven.
ik begrijp de link niet tussen mijn reactie en onderschriftquote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
zulke taal en je onderschrift past echt niet
sorry moest het even zeggen
De winkeliers eisen toch betalende klanten om de elektriciteit en huur te kunnen betalen? Door alles veel te duur te maken, prijzen zij zichzelf toch uit de markt? Of hoeven winkeliers niet te betalen voor elektriciteit en plek om hun waren uit te stallen? Zo goedkoop willen de rokers het leven ook wel hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:47 schreef Fer het volgende:
Omdat je nu nog overal en regelmatig mensen ziet roken, die kinderen kunnen daardoor op het idee komen ook te gaan roken.
Hear Hear.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:31 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Eigenlijk vind ik roken een non-issue geworden. Veel mensen, vooral jongeren, die het doodnormaal vinden om overmatig alcohol te consumeren en zien als iets dat erbij hoort. Dat lijkt me eerlijk gezegd een groter probleem dan roken.
beide gif en zwaar schadelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:31 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Eigenlijk vind ik roken een non-issue geworden. Veel mensen, vooral jongeren, die het doodnormaal vinden om overmatig alcohol te consumeren en zien als iets dat erbij hoort. Dat lijkt me eerlijk gezegd een groter probleem dan roken.
Onzin..quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
Wat zeg je?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:18 schreef torentje het volgende:
[..]
De winkeliers eisen toch betalende klanten om de elektriciteit en huur te kunnen betalen? Door alles veel te duur te maken, prijzen zij zichzelf toch uit de markt? Of hoeven winkeliers niet te betalen voor elektriciteit en plek om hun waren uit te stallen? Zo goedkoop willen de rokers het leven ook wel hebben.
Waar trek je de grens dan? Tabaksartikelen worden sowieso bijna elk jaar wel een stukje duurder, dat proces bestaat al zo lang er tabakshandel is. Ik kan me nog een tijd herinneren dat ik voor 200 Spaanse peseta's een pakje marlboro kon trekken uit een automaat in mijn hotel, dat was ongeveer 4 gulden in die tijd, nu betaal je voor datzelfde pakje 6.70¤, oftewel een prijsstijging van meer dan 200%. Maar het gaat allemaal nog niet snel genoeg begrijp ik?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
je moet als overheid uiteraard een balans vinden. met de bedragen. zo duur mogelijk zonder dat de illegale handelen floreert, maar we kunnen nu duidelijk zien dat peuken ook voor jongeren simpelweg niet te duur is. dus ze mogen best duurder kennelijk.
Alleen paupers roken nogquote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:47 schreef Fer het volgende:
Omdat je nu nog overal en regelmatig mensen ziet roken, die kinderen kunnen daardoor op het idee komen ook te gaan roken.
Onmogelijk, mensen moeten wel kunnen zien welk merk ze kopen en of het zware of halfzware tabak is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:34 schreef Bart2002 het volgende:
Gewoon 1 asgrijze of poepbruine verpakking zonder gimmicks, grauw pakpapier. Geen merk afdrukken. Alles onder 1 overheidslabel waarvoor ik alvast "Saffies" voorstel. Prima toch? Je haalt de glamour er wel vanaf zo. Sterft vanzelf uit dan. De moderne intelligente jeugd die ik zie moet al helemaal niets van roken hebben. Dat is voor losers vinden ze.
Stel we staan samen in een bushokje met 10 mensen lekker knus.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 19:31 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Gewoon nog alleen de superzware variant. En Maestro: niets is onmogelijk. Er bestaat dan nog maar 1 merk luisterend naar de naam "Saffies". Of "Loser".quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onmogelijk, mensen moeten wel kunnen zien welk merk ze kopen en of het zware of halfzware tabak is.
Geen van de 3 als je het principe leven en laten leven toepast. Waarom zou je uit iets moeten kiezen waar je het meeste last van hebt? Zo kan ik nog wel een stuk of 1000 schijnproblemen bedenken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:39 schreef Tailless het volgende:
Waar denk je dat de meeste mensen last van ondervinden?
Beweer je nu echt dat je geen last hebt van iemand die naast je rookt ?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geen van de 3 als je het principe leven en laten leven toepast. Waarom zou je uit iets moeten kiezen waar je het meeste last van hebt? Zo kan ik nog wel een stuk of 1000 schijnproblemen bedenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |