Kraakbeen, die texturen zijn helemaal de shit in Aziëquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die kippenpoten had ik met de Utrecht meet ook; dat leverde vooral de vraag op "wat moet ik hier nu aan lekker vinden" eigenlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zei je?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:54 schreef Bluezz het volgende:
Ben al blij dat de nageltjes niet gelakt zijn
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:55 schreef Bluezz het volgende:
Werd net gebeld door het zkh. of ik mee wil doen aan een studie.
Ben benieuwd of Molo en/of Kwakzor hier ook voor benaderd zijn?Ik heb al geen galblaas meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zowel Kwak als ik hebben geen omleiding dus dan gaat dat onderzoek ook niet op.
Wel interessante studie! Ga je meedoen denk je?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja heb al toegezegd. Dinsdag moet ik nog even tekenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:57 schreef Molo het volgende:
Ik heb al geen galblaas meer.
Maar zowel Kwak als ik hebben geen omleiding dus dan gaat dat onderzoek ook niet op.
Wel interessante studie! Ga je meedoen denk je?
Oh nee!!quote:
Ah top!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja heb al toegezegd. Dinsdag moet ik nog even tekenen.
Ik juich onderzoek altijd erg toe, dus ik hoef daar niet eens over na te denken eigenlijk
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh nee!!
Ik krijg altijd wat geril van mensen met gewone nagellak, laat staan dit!
(hetzelfde heb ik met lippenstift, zo gek ik weet niet wat dat is bij mij)
Vooral met knalrode kleurenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:03 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Bij lippenstift ja?
Goed dat wij elkaar nog nooit gemeet hebben dan
Gekookt of gebakken ei?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:03 schreef Bluezz het volgende:
@:Kaatje;
die olijvenpoeder op schapenkaas (+ ei + vkbrood) is een winner
Hard roze en rood met bessenkleurige ondertoonquote:
Sander S van Forzaquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:17 schreef Bluezz het volgende:
Het mag blijven staan![]()
https://www.noordhollands(...)yuvjrA5aDqrmhV1sF6Pc
Plamuur bedoel je? Zodat het extra opvalt dat de huid eronder niet babybilletjes glad was, terwijl dat zonder die plamuur hoogstwaarschijnlijk als "natuurlijke huid" totaal onopvallend geweest was?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:16 schreef Bluezz het volgende:
Of van dat poeder of creme dat mensen op hun gezicht smeren, ik weet niet hoe het heet... vaak is het of te dik, of het houdt ergens halverwege de kin op en heb je alsnog een (gelukkig natuurlijk) wit nekkie die afsteekt bij je gezicht, vaak zie je ook van die smurrie op wangen die niet goed uitgemeerd is of zo? Of het zit te hoog, te rood.. echt zo jammer van de natuurlijke gelaatskleur van mensen
Mijn mening he
Plamuur jaquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Plamuur bedoel je? Zodat het extra opvalt dat de huid eronder niet babybilletjes glad was, terwijl dat zonder die plamuur hoogstwaarschijnlijk als "natuurlijke huid" totaal onopvallend geweest was?
(Disclaimer: zonder mensen die dit gebruiken voor ernstige litteken bedekking te willen kwetsen)
Maar t gros maakt zich er vooral huiverachtig mee imhoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Plamuur ja
Tuurlijk, dat snap ik heel goed als je je beter voelt om het op je gezicht te smeren omwillen van een litteken of zo.
Ik zag een coll in de werkapp, zonder alle plamuur die ze altijd op heeft, echt een dikke laag en niet altijd even goed opgebracht en veels te veel (in mijn ogen he)quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar t gros maakt zich er vooral huiverachtig mee imho
Ik weet niet eens waar je het over hebt, die termen zijn aan mij voorbij gegaan...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:33 schreef Myraela het volgende:
Ik vind make-up over het algemeen echt prachtig, als mensen het dus goed aanbrengen. Maar ik weet echt niet waar mensen het geduld vandaan halen. En zelfs als ik eens m'n best doe met shapen, highlighter, kleurverloop in de oogschaduw, een wing en alles, dan lijkt het verpest zodra ik de deur uitstap.
Echt alle respect voor mensen die elke ochtend de tijd nemen om alles er weer op te smeren.
Mee eensquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
(hetzelfde heb ik met lippenstift, zo gek ik weet niet wat dat is bij mij)
Dat zijn die twee waar ik het over heb ook. Die gebruiken in een maand meer make up dan ik in m’n hele leven (en ik gebruik wel make up ja)quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben lesbisch. Ik mag van mijn geloof geen make up gebruiken.
Wel is oksels scheren en tuinbroeken dragen?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben lesbisch. Ik mag van mijn geloof geen make up gebruiken.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Mee eens
Lelijk is het niet, maar mensen met lippenstift vind ik instant onzoenbaar!
Ik snap je zin niet. Wel is wat?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel is oksels scheren en tuinbroeken dragen?
#vooroordelen
Ligt dat er niet aan dat tijdens carnaval meestal standaarden lager liggen?quote:
Vanuit 'lesbisch geloof' zou je hem make Up mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap je zin niet. Wel is wat?
Ik mag wel scheren en geen tuinbroeken dragen van mijn vrouw.
Ik snap je bedoeling wel, maar hier en daar valt wat weg of autocorrect ofzoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanuit 'lesbisch geloof' zou je hem make Up mogen gebruiken.
Dus is de open deur of datzelfde geloof wel tuinbroeken en ongeschoren oksel voorstelt
Ja wilde ik ook nog vragen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:16 schreef minilot het volgende:
Molo, wat voor soort wetenschappelijk onderzoek bij Larf?#geïntrigeerd
Knapperig vind ik ze de bom. Zompig niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:22 schreef Aure het volgende:
Vriendin van mij is echt koningin der make-up. Het past ook wel bij haar, hoewel ik haar zonder ook prachtig vind, maar zelf mist ze dan iets
Oh en nog even over kippenpoten, snap ook nooit zo waarom dat nou zo fantastisch is. Eet het soms wel eens als we gaan dimsummen, maar bestel het nooit zelf eigenlijk.
SPOILER: mijn gedachten hieroverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:12 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Ik ben hier gisteravond/vanochtend even weggebleven![]()
Jullie hebben het wel heel lief voor me opgenomen.Ja! Precies!SPOILER: mijn gedachten hieroverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt gewoon recht op je gevoel. Punt.
En natuurlijk moet je niet op stel en sprong het contact verbreken. Dat is een ontzettend heftige beslissing en als je ook maar een sprankje twijfel hebt, moet je zoiets echt nooit doen.
Mijn moeder belde me vorige week (heb niet opgenomen) en ik was echt instant enorm over de zeik alleen al bij het idee van weer contact. Toen ik tot mezelf was gekomen, besefte ik dat ik dus de juiste beslissing heb genomen. Maar vooral in het geval van je ouders moet je in mijn ogen toch echt doorgaan tot je echt niet meer kunt voor je rigoureuze beslissingen neemt. Jij bent daar nog helemaal niet en ik hoop van harte dat je daar ook niet eens bij in de buurt komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
SPOILER: mijn gedachten hieroverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quoteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:12 schreef Tele6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja! Precies!
Jij hebt gewoon recht op je gevoel. Punt.
En natuurlijk moet je niet op stel en sprong het contact verbreken. Dat is een ontzettend heftige beslissing en als je ook maar een sprankje twijfel hebt, moet je zoiets echt nooit doen.
Mijn moeder belde me vorige week (heb niet opgenomen) en ik was echt instant enorm over de zeik alleen al bij het idee van weer contact. Toen ik tot mezelf was gekomen, besefte ik dat ik dus de juiste beslissing heb genomen. Maar vooral in het geval van je ouders moet je in mijn ogen toch echt doorgaan tot je echt niet meer kunt voor je rigoureuze beslissingen neemt. Jij bent daar nog helemaal niet en ik hoop van harte dat je daar ook niet eens bij in de buurt komt.Ja precies, ik hoop ook dat het nooit tot rigoureuze beslissingen hoeft te komen. Bovendien: mijn moeder heeft nu het brein en lijf van een 80-jarige (alleen niet het temperament en de wijsheid van een 80-jarige), dus je kunt over de toekomst niet veel zeggen, en ik wil niet spijt hebben later wanneer ze er niet meer is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:57 schreef Myraela het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lieve Myraela
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[...]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vraag of ik spijt zou krijgen was heel lang mijn maatstaf om te beslissen of ik het contact zou verbreken. Inmiddels weet ik bijna zeker dat ik geen spijt zal hebben als ze er niet meer zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja precies, ik hoop ook dat het nooit tot rigoureuze beslissingen hoeft te komen. Bovendien: mijn moeder heeft nu het brein en lijf van een 80-jarige (alleen niet het temperament en de wijsheid van een 80-jarige), dus je kunt over de toekomst niet veel zeggen, en ik wil niet spijt hebben later wanneer ze er niet meer is.
quote:Heftig verhaal. Ook voor je vader.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Myra![]()
Spoilers!
Gnosis is kennis, noso is ziekte en de a ervoor betekent het tegenovergestelde. Duurde ook een poosje voor dat ik hem had.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
A-no-sog-no-sie. Niet agossieagossie.
Anne als fotomodel
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
A-no-sog-no-sie. Niet agossieagossie.
Prosopagnosie doet het dan wel weer in een keer. Anosognosie moet ik echt per lettergreep overnemen en dubbel checken. Grappig wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gnosis is kennis, noso is ziekte en de a ervoor betekent het tegenovergestelde. Duurde ook een poosje voor dat ik hem had.
Prosopagnosie heb ik ook een tijd over gedaan
Euh nee dat denk ik ook niet. Houden van is niet genoeg. Je kind moet ook doorhebben dat je van hem of haar houdt. Je moet je kind vertrouwen. Je moet je kind accepteren zoals het is. En dat is slechts de basis. Oh en zo af en toe eens toegeven dat moeders ook wel eens een foutje maken is ook vrij essentieel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:45 schreef minilot het volgende:
Er wordt vaak, onder meer in OUD, geopperd dat het uiteindelijk qua opvoeding allemaal niet zo uitmaakt, dat als je maar van je koter houdt het allemaal wel op z'n pootjes terecht komt. Ik geloof er geen klap van: veel teveel mensen die ongelofelijk in de knoei komen door beroerde issues met ouders die denken dat ze het goede deden.
Als je er achter bent, kun je me dan ook uitleggen hoe je het een 9 jarige weer aanleert, die het tot ze 8 was prima kon, dingen aan haakjes terughangen?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Edit: niet dat ik verder snap hoe je kinderen op moet voeden. Ik was gisteren weer met stomheid geslagen dat een driejarige niet op zijn flikker kreeg toen hij een handdoek niet netjes op een haakje hing. Of hong zoals de peuter in kwestie zegt. Hij probeert verleden tijd uit en zegt gong en hong![]()
Wellicht dat het op z'n flikker geven in de ogen van L_S is dat ze er op de knieën op de grond naast gaat zitten, de handen op elkaar tussen de eigen knieën gekneld, en het kind indringend aankijkend heel vriendelijk toespreekt: "Kun je die handdoek ook al netjes ophangen?".quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:52 schreef minilot het volgende:
Ik zou denk ik eerder (onaangenaam) verbaasd zijn als een driejarige wél op z'n flikker kreeg voor zoiets futiels. Zo zie je maar
Ja dat is ook zo. Maar mijn opvoeding zegt wat anders. Het blijft bijzonder om dit soort dingen te beseffen. Tegelijkertijd vind ik het gek dat ik dit nu pas door heb.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:52 schreef minilot het volgende:
Ik zou denk ik eerder (onaangenaam) verbaasd zijn als een driejarige wél op z'n flikker kreeg voor zoiets futiels. Zo zie je maar
Euh nee, sorry. Schreeuwen, armen trekken en eventueel slaan. Eerstvolgende keer alvast preventief standjes geven en luidkeels verkondigen dat je kind zo lastig is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht dat het op z'n flikker geven in de ogen van L_S is dat ze er op de knieën op de grond naast gaat zitten, de handen op elkaar tussen de eigen knieën gekneld, en het kind indringend aankijkend heel vriendelijk toespreekt: "Kun je die handdoek ook al netjes ophangen?".
Het is maar net wat je beeld van op z'n flikker geven is he
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh nee, sorry. Schreeuwen, armen trekken en eventueel slaan. Eerstvolgende keer alvast preventief standjes geven en luidkeels verkondigen dat je kind zo lastig is.
Die andere methode heeft langetermijntechnisch denk ik een grotere succesratequote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh nee, sorry. Schreeuwen, armen trekken en eventueel slaan. Eerstvolgende keer alvast preventief standjes geven en luidkeels verkondigen dat je kind zo lastig is.
Het is intussen wel duidelijk dat LS niet degene is die je daarvan moet overtuigen hè?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die andere methode heeft langetermijntechnisch denk ik een grotere succesrate
Duhquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is intussen wel duidelijk dat LS niet degene is die je daarvan moet overtuigen hè?
Jeez, wat afschuwelijk. Schrik me kapot hiervanquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is intussen wel duidelijk dat LS niet degene is die je daarvan moet overtuigen hè?
Bij FTD (en sowieso veel letsel aan de frontaalkwab) zie je dat inderdaad ook vrijwel altijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die vriend van J met zijn FTD heeft denk ik ook anosognosie (in 1x goed!). Hij heeft totaal niet door dat er iets met hem aan de hand is. OP zich fijn voor hem.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou dat. Wat ellendig.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:15 schreef Aure het volgende:
Jemig lucky, wat heb jij moeten doorstaan vroeger..![]()
Het lullige vooral is dat mijn moeder zo ongeveer de uitvinder van gaslighting is dus dat ze iedereen met het grootste gemak overtuigde van het feit dat haar kind zo extreem moeilijk opvoedbaar was. Dat neem ik haar misschien nog wel het meest kwalijk, dat ze altijd anderen aan het beïnvloeden was over mij. En uiteraard tegen mij zei dat iedereen het met haar eens was. Dat is echt nog zo veel fouter dan je kind rigide regels aanleren op momenten dat het daar nog niet aan toe is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het lullige is dat het vaak zat zo duidelijk of opvallend niet is.
Dat denk ik ook als ik de verhalen van Myraela en Tele6 lees...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:28 schreef Aure het volgende:
Ik kon als puber altijd enorm mopperen over mijn moeder (en nog steeds soms). Maar als ik dan al deze verhalen lees dan heb ik echt niet zoveel te klagen.
Ja, daar schreef je al kort over in het vorige topicquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
Och meiden, het leven is soms ook een worsteling
Wat ik nog wilde toevoegen is dat bij hersenletsel het onvermogen om in te zien wat er aan de hand is, soms een onderdeel van de ziekte is. Dus dan heb je het niet over je ogen sluiten of moeilijke gedachte vermijden, maar echt een cognitief onvermogen om in te zien dat je anders bent dan anderen of dan voorheen. Je noemt het anosognosie en het is van sommige aandoeningen, zoals Alzheimer, een kern-kenmerk wat je ziet ontstaan naarmate de ziekte langer duurt. Je kunt daarin gewoon niet echt doordringen.
Tele, het spijt me dat mijn vakgenoten jullie zo hebben laten hangen. Het zou niet zo moeten zijn, ook als er niets uit de testen komt kun je nadenken over wat er aan de hand is en meedenken over oplossingen.
Ja precies. Ik ben er ook al zo lang van overtuigd dat ik lastig en raar ben. Dat niemand wat met me zal kunnen. Dat ik te veel ben.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het lullige vooral is dat mijn moeder zo ongeveer de uitvinder van gaslighting is dus dat ze iedereen met het grootste gemak overtuigde van het feit dat haar kind zo extreem moeilijk opvoedbaar was. Dat neem ik haar misschien nog wel het meest kwalijk, dat ze altijd anderen aan het beïnvloeden was over mij. En uiteraard tegen mij zei dat iedereen het met haar eens was. Dat is echt nog zo veel fouter dan je kind rigide regels aanleren op momenten dat het daar nog niet aan toe is.
Ik heb net yoga gedaan, en nu ben ik een elastiekjequote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft er ook nog iemand iets leuks te vertellen eigenlijk?
Ben je eigenlijk ook wel eens met iets anders bezig qua activiteiten of gedachten? Zo op fok lijkt het alsof het je 24/7 opslokt.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja precies. Ik ben er ook al zo lang van overtuigd dat ik lastig en raar ben. Dat niemand wat met me zal kunnen. Dat ik te veel ben.
Ik denk dat dat een van de dingen is die de meeste tijd nodig hebben om weg te gaan, omdat ik het zo sterk voel. Rationeel ben ik er zelfs nog niet helemaal - ik weet inmiddels wel dat iedereen raar is, maar ik denk nog steeds dat ik te veel ben en een last ben voor mijn omgeving.
Jaaaaaaa, date!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:53 schreef Kreator het volgende:
Boodschappen gedaan, vriend bezocht, straks naar vriendin om te eten. Morgen date, kan niet wachten.
Goeie laatste vakantiedag.
Ik vroeg het me ook net af, maar in elk geval yoga en boeken lezen, zo te zien!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk ook wel eens met iets anders bezig qua activiteiten of gedachten? Zo op fok lijkt het alsof het je 24/7 opslokt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |