abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 juni 2019 @ 16:42:17 #1
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187599887
Een aantal jaar geleden deed ik regelmatig kaartleggingen samen met wat andere fokkers. Na de geboorte van mijn zoon ben ik ermee gestopt maar inmiddels lijkt het me heel leuk om het toch weer op te gaan pakken. Ik wil nu graag polsen of er belangstelling is. Lijkt het je leuk om een kaartlezing te ontvangen? Let me know! :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_187600084
Doe maar. Wat kan ik volgend jaar verwachten?
  woensdag 26 juni 2019 @ 13:11:20 #4
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187615434
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:56 schreef loni55 het volgende:
Doe maar. Wat kan ik volgend jaar verwachten?
Je zal snel de legging in je inbox vinden!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_187617864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 13:11 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Je zal snel de legging in je inbox vinden!
Spannend!
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:59:35 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187640024
Is het niet interessanter voor FOK! om de legging voor iemand hier te plaatsen en dan de reactie te lezen?

Wat voor legging doe je eigenlijk? Met welk tarot-dek? En hoe doe je de interpretatie, zeker als je ons niet persoonlijk kent?
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:01:56 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187640065
Leuk! Mag van mij ook online. Wat lunatiek zegt dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 11:50:41 #8
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187645649
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:59 schreef Lunatiek het volgende:
Is het niet interessanter voor FOK! om de legging voor iemand hier te plaatsen en dan de reactie te lezen?

Wat voor legging doe je eigenlijk? Met welk tarot-dek? En hoe doe je de interpretatie, zeker als je ons niet persoonlijk kent?
Het is voor mensen vaak te persoonlijk maar uiteraard kan ik de legging hier plaatsen.
Ik gebruik Raider Waite, leg keltische kruisen en gebruik het boek 78 graden der wijsheid om te duiden. Ik vraag wel om een voornaam en leeftijd maar verder ken ik jullie inderdaad niet. Wat ook wel weer handig is want dat sluit, in ieder geval voor een deel, cold readen uit.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 30 juni 2019 @ 19:07:47 #9
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187685929
De eerste legging is af. Degene voor wie het is blijft wel graag anoniem dus er zal geen terugkoppeling komen in het topic.

1. Dit is de kern van jouw vraag. Ik trek de Koningin van Zwaarden ondersteboven.
Deze kaart geeft aan dat je een te grote nadruk legt op je verdriet. Je hebt de neiging positieve zaken te negeren en je te
richten op het negatieve. Zo ga je somberder door het leven dan goed voor je is. Je hebt de neiging te verwachten dat alles gaat
zoals jij het wilt. Je verwacht vaak ook dat anderen zich gedragen zoals jij het graag ziet. Wanneer dit dan niet gebeurt word je boos en dring je jouw zienswijze op aan
anderen.

2.Deze kaart staat voor het probleem of het obstakel. Ik trek Kracht. Het lijkt erop dat je de confrontatie moet aangaan met gevoelens en verlangens waar je je niet eerder
bewust van bent geweest. Ervaar je gevoelens en emoties en accepteer deze. Ze mogen er zijn. Als je bemerkt dat je bepaalde kwaliteiten zou willen bezitten zorg er dan
voor dat je het gewenste gedrag niet gaat imiteren maar dat je afrekent met de angsten die je tegenhouden. Blijf geloven dat zelfontdekking uiteindelijk
zal leiden tot vreugde. De reis is zwaar maar het resultaat is het zeker waard.

3. Hieruit komen de problemen voort. Het Rad van Fortuin. Deze kaart staat voor de mysterie van het lot. We realiseren ons niet genoeg dat alles verbonden is en dat alles
met een reden gebeurt. Omdat het leven zo kort is zijn we geneigd te denken dat er geen diepere zin is of we zien deze simpelweg over het hoofd. We wijten zaken toe aan toeval.
Deze kaart spreekt over karma en nodigt je uit meer na te denken over je handelingen en de diepe gevolgen hiervan. Met een slecht geweten trek je ongeluk aan. Probeer eens
afstand te nemen van je eigen leven en het grote plaatje objectief te bekijken. Laat je ego even niet spreken en kijk met je hart. Ben je blij met de richting die je opgaat?
Zo niet, dit is het moment bij te sturen. Laat je hart spreken en luister zonder oordeel. Verelt je hart je waar je gelukkig van zou worden? Probeer eens of je gelukkig bent
als je je hart meer volgt. Deze kaart moedigt je aan meer te luisteren naar je gevoel en af en toe je ratio te negeren.

4. Dit ligt achter je. Ik draai de Dwaas om. Je hebt je heel erg laten leiden door wat de maatschappij van jou verwacht. Druk met je werk en het gezin. Je hebt het idee niet
buiten de gebaande paden te mogen treden. Momenteel vraag je je af of je niet gelukkiger zou zijn als je vanuit jezelf zou gaan leven en de verwachtingen van anderen of de
maatschappij opzij zet. Deze kaart laat je weten dat het een goed idee is meer aan jezelf te denken en dingen te ondernemen die jou gelukkig maken. Deze kaart staat voor wie
jij bent voor de verlichting. Een kind dat alles nog moet ontdekken en leeft volgens de regels van anderen. Ook deze kaart geeft aan dat je jezelf moet leren kennen en moet
gaan uitzoeken wie jij bent en wat je nou echt wilt.

5. Dit is jouw wens of doel. De Zes van Bekers ondersteboven. Deze kaart staat voor de orientatie op de toekomst in plaats van een focus op het verleden. Je ervaart verwarde
herinneringen of een verveemding van je verleden. Deze kaart kan tevens aangeven dat een relatie waarin de ene persoon de ander beschermt ten einde zal komen.

6. De nabije toekomst. De Schildknaap van Zwaarden. In plaats van dat je problemen aanvalt zal je erboven uitstijgen en conflicten oplossen. Blijf alert op mensen en situaties
die te dichtbij komen. Deze kaart geeft aan dat je rustig zal blijven in bepaalde situaties maar neem niet zoveel afstand dat je in principe niet meer deelneemt aan de situatie.
Let op de balans en zorg ervoor dat je actief blijft deelnemen aan het leven.

7. Hoe sta je zelf tegenover de vraag die je stelt? Ik trek de Zeven van Staven. Deze kaart draait om een conflict. Je bent moe van het gevecht en jezelf constant te moeten verdedigen.
Ergens geniet je ook van het gevecht en ben je gewend te winnen en bovenaan te eindigen. Het is alsof je de adrenaline van het constant vechten ook nodig hebt. Je zal nog leren
dat dit niet het geval is.

8. Deze kaart draait om je omgeving. Hoe zie jij die? En hoe ziet jouw omgeving jou? Deze kaart kan wijzen op het mislukken van een ontdekkingsreis. Dit kan een emotionele reis zijn of een project.
Er zijn grotere problemen dan verwacht en je wordt geplaagd door herinneringen. Uiteindelijk kan deze kaart ook betekenen dat je na een tijd afstandelijkheid weer meer
betrokken zal raken bij je omgeving.

9. Dit is wat jij hoopt en/of vreest. De Koning van Staven. Deze kaart staat voor succes en verantwoordelijkheden. Je bent doortastend,
besluitvaardig en hebt een grote wilskracht. Dit wil er wel eens voor zorgen dat je anderen domineert en dat je het niet meer dan normaal
vindt dat anderen je gehoorzamen. Je bent van nature eerlijk en ziet ook geen voordelen aan liegen. Je bent positief en optimistisch ingesteld.
Je bent een sterke persoonlijkheid waardoor je ook intolerant kan zijn. Je houdt niet van zwakte of wanhoop en hebt hier
dan ook geen geduld voor. Ook hier moet je proberen een balans te vinden.

10. De uitkomst. De Drie van Zwaarden ondersteboven. Je kan niet herstellen als je de pijn niet aanvaardt. Zolang je de pijn niet onder ogen komt zal
deze blijven bestaan en zelfs toenemen. Is er een situatie in je leven die je negeert of wegduwt? Een verlies welke je nooit hebt verwerkt?
Dit is het moment de gevoelens te ervaren, te aanvaarden en te verwerken.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 30 juni 2019 @ 19:12:10 #10
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187686019
Dit is de eerste legging in een lange tijd maar wel weer heel fijn om te doen. Tinkepink, jij bent de volgende! Heb je een specifieke vraag?
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 30 juni 2019 @ 22:56:24 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187690873
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:12 schreef MissVanity het volgende:
Dit is de eerste legging in een lange tijd maar wel weer heel fijn om te doen. Tinkepink, jij bent de volgende! Heb je een specifieke vraag?
Nope. Ik ben vooral benieuwd naar de bredere tendensen: of en waar veranderingen te verwachten zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 juli 2019 @ 13:03:10 #12
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187793129
Het heeft even geduurd maar hier is de legging dan, Tinkepink!

1. Deze kaart staat voor de kern van jouw vraag. Ik trek de Ridder van Pentakels ondersteboven. Je onderdrukt een sterk verlangen naar
avontuur of vooruitgang. Dit brengt zwakte en depressie mee. De kaart kan ook staan voor een crisis. Wellicht valt jouw zingeving weg
door bijvoorbeeld ontslag. Ook kan de kaart staan voor een moeder die zich realiseert dat haar kinderen volwassen zijn en haar
hebben verlaten. Vind de bron van kracht in jezelf en in je leven.

2. De problemen of obstakels waar je mee te maken hebt. De Dood ondersteboven. Je zit vastgeroest in gewoonten en leeft een leven van verveling.
Jouw lusteloosheid verdoezelt de innerlijke strijd om verandering uit de weg te gaan. Deze kaart laat je ook weten dat de dood ruimte maakt voor verandering en mogelijkheden.
De kaart staat niet voor de letterlijke dood. De ene deur sluit maar een ander zal opengaan.
Probeer de sleur te doorbreken en de innerlijke strijd niet langer te maskeren. Geef toe aan je verlangens en durf die ene stap te zetten.

3. Deze kaart geeft aan waar de problemen uit voort komen. Drie van Staven. Je houdt je vast aan bestaande relaties en vrienden maar staat ook open voor nieuwe relaties.
Je hunkert naar diepgaande ervaringen maar moet niet vergeten dat het belangrijk is geworteld te blijven in de realiteit. Deze kaart moedigt je aan het onbekende te gaan ontdekken
maar jezelf niet te verliezen in je reis.

4. Dat wat achter je ligt. De Drie van Zwaarden. Een kaart die verdriet en pijn schreeuwt. Je hebt ontzettend veel innerlijke pijn ervaren. Ondanks alle ellende straalt de kaart
ook rust uit. Je aanvaart de pijn en probeert deze te verwerken. Op gegeven moment zal de pijn afnemen en houd je niets dan herinneringen over. Deze kunnen zelfs plezierig zijn.
Ook deze kaart wil je laten weten dat er verandering of zelfs transformatie op komst is.

5. Deze kaart staat voor jouw wens of doel. Koning van Staven ondersteboven. Staat voor een wat gematigder persoon. Een sterke persoonlijkheid die wat meer begrip voor anderen kan opbrengen.
Je zou wat opener, vriendelijker en makkelijker willen zijn in de omgang met anderen. Je stelt vaak hoge eisen en raakt teleurgesteld wanneer iemand niet aan jouw verwachtingen kan voldoen.
Je bent goed maar grimmig en streng maar tolerant. Probeer je hardvochtigheid wat te temperen en bekijk zaken eens door de ogen van een ander. Zo kweek je wat begrip en medeleven.

6.De nabije toekomst. De Tien van Pentakels ondersteboven. Als het gevoel van verveling toeneemt zou dit kunnen aanzetten tot het nemen van meer risico's. Soms is dit terecht
maar soms ook niet. Weeg voor en nadelen goed voor jezelf af en neem tijd om na te denken voor je handelt. Probeer geduldig te blijven en niet impulsief te worden wanneer dingen
je niet snel genoeg gaan. Wees voorzichtig met roekeloosheid maar wees ook niet bang om bepaalde risico's wel te nemen. Zorg dat je in balans blijft. Accepteer ook dat je zonder
de roekeloosheid de buitenwereld misschien niet zou zien.

7. Hoe sta je zelf tegenover de vraag die je stelt. De Ster ondersteboven. Je ervaart een gevoel van zwakte, impotentie en angst. Je maskeert de onzekerheid met een hoop arrogantie.
Je sluit je af van alles en iedereen waardoor de realteit grijzer lijkt dan deze is.

8. Deze kaart zegt iets over je omgeving. Matigheid ondersteboven. Deze kaart staat voor wildheid en extremiteiten. Je komt van het ene uiterste in het andere uiterste terecht. Ook lijk je niet in te staat
oude gewoonten en angsten los te laten. Deze kaart laat je weten dat je rust moet zoeken en extreme situaties moet vermijden. Accepteer het proces van dood en wedergeboorte. Ook als dit in je omgeving gebeurt.
Uiteindelijk zal het proces positief blijken en zal er een vreugevolle situatie ontstaan.

9. Jouw hoop en vrees. De Twee van Bekers. Deze kaart wijst vaak op een langdurige relatie. Een vriendschap of het begin van een nieuwe liefdesrelatie. Wanneer je jullie eigenschappen
en kwaliteiten samenbrengt bereik je meer dan wanneer je het alleen zou doen. Jullie vullen elkaar goed aan. Ben je bang nieuwe relaties aan te gaan? Deze kaart laat je weten
dat dat niet hoeft. Alleen kom je heel ver maar samen kom je verder. Stel je open voor anderen en laat he positief verrassen.

10. De uitkomst, de conclusie. De Drie van Pentakels ondersteboven. Het gaat slecht met de lichamelijke of spirituele activiteiten. Je voelt je zwak en lui. Er gebeurt weinig
en het leven kabbelt voort. Alles gaat langzaam maar de situatie verbetert gestaag.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zondag 7 juli 2019 @ 13:22:04 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187793331
Dank je. Een zeer goede weergave van de zakelijke verandering die ik momenteel doormaak. Ben alleen niet helemaal gelukkig met de uitkomst... ;-)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:15:10 #14
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_187827393
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 13:22 schreef Tinkepink het volgende:
Dank je. Een zeer goede weergave van de zakelijke verandering die ik momenteel doormaak. Ben alleen niet helemaal gelukkig met de uitkomst... ;-)
Gelukkig heb je daar zelf invloed op. Je hoeft natuurlijk niet te gaan zitten afwachten ;)

Kan ik nog iemand verblijden met een legging?
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 22:59:30 #15
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_187907438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:42 schreef MissVanity het volgende:
Een aantal jaar geleden deed ik regelmatig kaartleggingen samen met wat andere fokkers. Na de geboorte van mijn zoon ben ik ermee gestopt maar inmiddels lijkt het me heel leuk om het toch weer op te gaan pakken. Ik wil nu graag polsen of er belangstelling is. Lijkt het je leuk om een kaartlezing te ontvangen? Let me know! :D
Wat kun je precies met die Tarot kaartleggingen ?
  Admin donderdag 18 juli 2019 @ 00:48:06 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_187980307
Zou je voor mij een kaartlegging willen doen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_187981318
Ik ben ook wel benieuwd!
pi_187985941
Is dit een trolltopic of een serieus topic?
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 14:04:41 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_187986303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:42 schreef McBrokkie het volgende:
Is dit een trolltopic of een serieus topic?
Serieus topic.
pi_187992315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:15 schreef MissVanity het volgende:

[..]


Gelukkig heb je daar zelf invloed op. Je hoeft natuurlijk niet te gaan zitten afwachten ;)

Kan ik nog iemand verblijden met een legging?
Mij! :Y
Geen specifieke vraag .. wel heel benieuwd!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:51:34 #21
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_188076185
Omdat er niet echt animo was heb ik een aantal dagen niet gekeken in dit topic. Jullie krijgen allemaal een legging!
Eerst Yvonne dan Anne en dan ben jij Twinkle.

pirlo444, met tarotkaarten kan je inzicht krijgen in jezelf of je situatie. Je kan antwoorden krijgen op je vragen en het is gewoon leuk om te doen/lezen ;)

Yvonne, wil jij de legging privé of in het topic?
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  Admin dinsdag 23 juli 2019 @ 16:52:13 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_188076205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:51 schreef MissVanity het volgende:
Omdat er niet echt animo was heb ik een aantal dagen niet gekeken in dit topic. Jullie krijgen allemaal een legging!
Eerst Yvonne dan Anne en dan ben jij Twinkle.

pirlo444, met tarotkaarten kan je inzicht krijgen in jezelf of je situatie. Je kan antwoorden krijgen op je vragen en het is gewoon leuk om te doen/lezen ;)

Yvonne, wil jij de legging privé of in het topic?
Doe maar in het topic :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 16:53:22 #23
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_188076225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doe maar in het topic :*
Doe ik! Hopelijk vanavond al :)
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  Admin dinsdag 23 juli 2019 @ 18:50:23 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_188078016
Ben benieuwd ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_188080943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:51 schreef MissVanity het volgende:
Omdat er niet echt animo was heb ik een aantal dagen niet gekeken in dit topic. Jullie krijgen allemaal een legging!
Eerst Yvonne dan Anne en dan ben jij Twinkle.

pirlo444, met tarotkaarten kan je inzicht krijgen in jezelf of je situatie. Je kan antwoorden krijgen op je vragen en het is gewoon leuk om te doen/lezen ;)

Yvonne, wil jij de legging privé of in het topic?
_O_ super, welk kaartendeck gebruik je?
Zou een leuke toevoeging zijn voor hier.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2019 @ 23:20:04 #26
88815 The_Emotion
98.3
pi_188084780
Hoi MissVanity, als je klaar bent met de voorgangers dan heb ik ook wel interesse.
Maar zou je het voor een leek ook uit kunnen leggen hoe zo'n reading gaat?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_188085383
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 16:51 schreef MissVanity het volgende:
Omdat er niet echt animo was heb ik een aantal dagen niet gekeken in dit topic. Jullie krijgen allemaal een legging!
Eerst Yvonne dan Anne en dan ben jij Twinkle.

pirlo444, met tarotkaarten kan je inzicht krijgen in jezelf of je situatie. Je kan antwoorden krijgen op je vragen en het is gewoon leuk om te doen/lezen ;)

Yvonne, wil jij de legging privé of in het topic?
Super! Ik ben heel benieuwd. Mag in dit topic :Y
pi_188089716
Van mij mag ook in dit topic :Y.
pi_188152751
Zou ik ook een legging mogen? Ik heb geen specifieke vragen :@ Het resultaat mag van mij wel gewoon hier in het topic :)
  zondag 28 juli 2019 @ 05:54:35 #30
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_188166442
Het werk zo niet zucht .

De kaarten moeten getrokken worden door de persoon voor wie het bestemd is.
De kaarten bezit ik zelf ook.
Geleerd door een zigeuner hoe ik ze moet gebruiken
Gebruik de kaarten zelf al jaren niet meer .
En gaan mee met mij de graf in .
  zondag 28 juli 2019 @ 14:43:39 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188171041
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 05:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
Het werk zo niet zucht .

De kaarten moeten getrokken worden door de persoon voor wie het bestemd is.
Ieder z'n eigen methode.
  zondag 28 juli 2019 @ 15:11:59 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188171619
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:20 schreef Remqo het volgende:
Maar zou je het voor een leek ook uit kunnen leggen hoe zo'n reading gaat?
Het idee is dat je je op de persoon concentreert en die in verband brengt met de betekenissen van de kaarten en de plaats waar die kaarten liggen in een gekozen patroon. Het is lastig als je de persoon niet goed kent en de kaarten dus niet goed in verband kunt brengen met de persoon.
De kaarten dwingen je vaak om iets op een andere manier te zien, waarsoor je nieuwe inzichten krijgt in een situatie.
pi_188174631
Als je voor dezelfde persoon legt met exact dezelfde vraag, hoor je dan niet exact dezelfde kaarten te trekken? Of wordt deze mogelijkheid tot controle weer onderuit getikt door 1 of andere vage ingevoerde regel, die omschrijft dat je maar 1x dezelfde persoon + vraag kunt doen.
pi_188679945
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:05 schreef Cockwhale het volgende:
Als je voor dezelfde persoon legt met exact dezelfde vraag, hoor je dan niet exact dezelfde kaarten te trekken? Of wordt deze mogelijkheid tot controle weer onderuit getikt door 1 of andere vage ingevoerde regel, die omschrijft dat je maar 1x dezelfde persoon + vraag kunt doen.
Dit is een vraag op antwoord van @Lunatiek ?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2019 23:05:27 ]
pi_188680258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:42 schreef MissVanity het volgende:
Een aantal jaar geleden deed ik regelmatig kaartleggingen samen met wat andere fokkers. Na de geboorte van mijn zoon ben ik ermee gestopt maar inmiddels lijkt het me heel leuk om het toch weer op te gaan pakken. Ik wil nu graag polsen of er belangstelling is. Lijkt het je leuk om een kaartlezing te ontvangen? Let me know! :D
Zou leuk zijn als je het op zou pakken, welk kaartendeck heb je?
pi_188683209
Wow ik ben ook super benieuwd! Van mij mag het ook in het topic! :)
pi_188683584
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 23:05 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Dit is een vraag op antwoord van @:Lunatiek ?
Yep
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:45:12 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188710600
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 17:05 schreef Cockwhale het volgende:
Als je voor dezelfde persoon legt met exact dezelfde vraag, hoor je dan niet exact dezelfde kaarten te trekken? Of wordt deze mogelijkheid tot controle weer onderuit getikt door 1 of andere vage ingevoerde regel, die omschrijft dat je maar 1x dezelfde persoon + vraag kunt doen.
Dat ligt aan de persoon en de betrouwbaarheid. Als je geen vertrouwen in de kaarten hebt, dan hoef je het maar 1 keer te doen. Heb je geen vertrouwen, dan wil je net zolang doorgaan tot je de gewenste uitkomst hebt.

Maar je kunt het ook zo zien: na de eerste keer heb je kennis die je daarvoor niet had, dus zullen de kaarten ook anders zijn. Het is misschien wel dezelfde vraag, maar in een andere context.

De kaarten geven ook helemaal geen antwoorden, dat zie je aan de reacties hier. Wat je krijgt is een interpretatie van een antwoord op je vraag, bij voorkeur gekoppeld aan je persoonlijkheid en situatie. Het ligt ook aan de vragen die je stelt, je kunt geen SMART antwoorden verwachten, dus ook niet vragen "wanneer krijgen mijn PUA-skills resultaat in een 9/10 vrouw".
pi_188711276
Als het een interpretatie is, wat is dan het hele nut ervan? Ik snap dat het leuk is als een nieuwsgierigheid en spelletje, maar als een "waarheidsclaim" verliest het alle waarde. Sowieso is tarot een lopende contradictie als de voorspelling geen rekening houdt met de voorkennis die die voorspelling met zich meebrengt.

De conclusie is dus: de interpretatie van de kaarten is dit, maar het kan eigenlijk van alles zijn...
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:54:44 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188712863
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:42 schreef Cockwhale het volgende:
Als het een interpretatie is, wat is dan het hele nut ervan? Ik snap dat het leuk is als een nieuwsgierigheid en spelletje, maar als een "waarheidsclaim" verliest het alle waarde. Sowieso is tarot een lopende contradictie als de voorspelling geen rekening houdt met de voorkennis die die voorspelling met zich meebrengt.

De conclusie is dus: de interpretatie van de kaarten is dit, maar het kan eigenlijk van alles zijn...
Waar zie jij een waarheidsclaim?
Je snap het hele idee achter divinatie niet.
pi_188712940
Leg uit.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:09:13 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188714828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:00 schreef Cockwhale het volgende:
Leg uit.
Je moet het doen om het te ontdekken.
pi_188715333
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 23:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet het doen om het te ontdekken.
:')
Klinklare onzin dus, gewoon een leuk spelletje met een mysterieus tintje.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:39:27 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188715447
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 23:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

:')
Klinklare onzin dus, gewoon een leuk spelletje met een mysterieus tintje.
Nee. Veel meer dan dat. Maar je moet het ervaren.
pi_188770350
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 23:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Veel meer dan dat. Maar je moet het ervaren.
Precies! En er voor open staan natuurlijk.

>> Vraag me trouwens af of @jogy , @Argo , @Farenji , @Sigaartje , @Kolbasa of @ManianMan ooit nog Tarot leggen?
Zo ja, interesse om hier eens een legging te doen? :s)
w/
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:30:55 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188771455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:00 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Precies! En er voor open staan
Openstaan voor de ervaring. Het gewoon een keer serieus doen, van beide kanten. Zonder aan te nemen dat het allemaal onzin is. Het is inderdaad onzin als je er niet serieus induikt en de ervaring niet toelaat. Je zult ervaren dat het geen magie is, maar meer iets psychologisch waarmee je jezelf en anderen kunt helpen, volgens theorieën uit de psychologie (geldt voor alle manieren van orakelen en divineren). Als je denkt dat Tarot De Ene Waarheid over de Toekomst onthuld, of dat zou moeten doen, ben je flink van het padje.
pi_188774483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:00 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Precies! En er voor open staan natuurlijk.

>> Vraag me trouwens af of @:Jogy , @:argo , @:Farenji , @:Sigaartje , @:kolbasa of @:manianman ooit nog Tarot leggen?
Zo ja, interesse om hier eens een legging te doen? :s)
w/
Je mag altijd voor mij leggen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188787104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je mag altijd voor mij leggen.
Ik heb een deck, der katharen, maar ben er nog niet goed genoeg in..
Jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2019 15:42:30 ]
pi_188787130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:42 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Ik heb een deck, der katharen, maar ben er nog niet goed genoeg in..
Jij wel?
Ik heb ook een deck, maar leggen heb ik al heel lang niet meer gedaan. De kaarten zijn prachtig. op basis van sommige plaatjes heb ik korte verhalen geschreven.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188795053
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Openstaan voor de ervaring. Het gewoon een keer serieus doen, van beide kanten. Zonder aan te nemen dat het allemaal onzin is. Het is inderdaad onzin als je er niet serieus induikt en de ervaring niet toelaat. Je zult ervaren dat het geen magie is, maar meer iets psychologisch waarmee je jezelf en anderen kunt helpen, volgens theorieën uit de psychologie (geldt voor alle manieren van orakelen en divineren). Als je denkt dat Tarot De Ene Waarheid over de Toekomst onthuld, of dat zou moeten doen, ben je flink van het padje.
Dat zeg ik, een spelletje dus met een mysterieus tintje 'cause you never know' -gedachte.
  donderdag 5 september 2019 @ 00:24:00 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188795225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 00:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat zeg ik, een spelletje dus met een mysterieus tintje 'cause you never know' -gedachte.
Nee, het is geen spelletje en ook geen "because you never know". Maar je wilt niet luisteren naar wat het wel is. Rot dan op met je getrol.
pi_188795905
Nice, ik vind iemand leuk wordt het nog iets?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_188796070
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 00:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, het is geen spelletje en ook geen "because you never know". Maar je wilt niet luisteren naar wat het wel is. Rot dan op met je getrol.
Nee, je praat inconsistent. It makes zero sense. Het heeft niets met waarheid of voorspellen te maken (ook al is dat de essentie van wat je doet), maar het is wel een "ervaring". :')
  donderdag 5 september 2019 @ 07:16:22 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188796090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 07:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Nee, je praat inconsistent. It makes zero sense. Het heeft niets met waarheid of voorspellen te maken (ook al is dat de essentie van wat je doet), maar het is wel een "ervaring". :')
En hoezo is dat inconsequent? Dat jij het niet snapt is doordat jij of te lui of te dom bent om het systeem te begrijpen, met een hardnekkige neiging om met je vingers in je oren te schreeuwen dat het allemaal onzin is. Je hebt geen idee van wat je onzin noemt.
  donderdag 5 september 2019 @ 07:23:09 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188796110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 05:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Nice, ik vind iemand leuk wordt het nog iets?
Als voorbeeld voor Cockwhale: je vraag heeft al wat implicaties, ook de manier waarop je heb stelt. Dat "ik vind iemand leuk" is nog vrijblijvend, de ander weet van niets waarschijnlijk. "Wordt het nog iets?" is dan de onderliggende vraag of je stappen moet ondernemen om het iets te maken (hier loop je tegen het Germaanse toekomstprincipe aan). Je twijfelt er wel over, anders had je de vraag niet gesteld, vermoedelijk zijn er grote verschillen tussen jou en die leuke persoon, of kent die persoon nauwelijks.
En daarmee is het al een interessante start voor een reading - maar dat laat ik aan een ander over.
pi_188838937
Leuk, ik wil ook wel een legging als je er tijd voor hebt. :)
pi_188937923
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 07:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als voorbeeld voor Cockwhale: je vraag heeft al wat implicaties, ook de manier waarop je heb stelt. Dat "ik vind iemand leuk" is nog vrijblijvend, de ander weet van niets waarschijnlijk. "Wordt het nog iets?" is dan de onderliggende vraag of je stappen moet ondernemen om het iets te maken (hier loop je tegen het Germaanse toekomstprincipe aan). Je twijfelt er wel over, anders had je de vraag niet gesteld, vermoedelijk zijn er grote verschillen tussen jou en die leuke persoon, of kent die persoon nauwelijks.
En daarmee is het al een interessante start voor een reading - maar dat laat ik aan een ander over.
Anders was het geen vraag immers ;)
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_189221883
Tarot kun je leggen als je de persoon ziet. De kaarten moeten immers de energie voelen. Lenormand kaarten is overigens voor gevordende... oO<
pi_189224032
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:42 schreef ManianMan het volgende:
Tarot kun je leggen als je de persoon ziet. De kaarten moeten immers de energie voelen. Lenormand kaarten is overigens voor gevordende... oO<
Heb jij die kaarten?
pi_189225091
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:16 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Heb jij die kaarten?
Jups heb tarot deck met zwaarden etc en lenormand kaarten met boekje erbij. Lenormand kun je ook leggen met gewoon spel kaarten :+
pi_189236141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 12:28 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Jups heb tarot deck met zwaarden etc en lenormand kaarten met boekje erbij. Lenormand kun je ook leggen met gewoon spel kaarten :+
Kun je die voor ons niet doen? Op basis van een foto .. :)
pi_189796270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:42 schreef MissVanity het volgende:
Een aantal jaar geleden deed ik regelmatig kaartleggingen samen met wat andere fokkers. Na de geboorte van mijn zoon ben ik ermee gestopt maar inmiddels lijkt het me heel leuk om het toch weer op te gaan pakken. Ik wil nu graag polsen of er belangstelling is. Lijkt het je leuk om een kaartlezing te ontvangen? Let me know! :D
Krijgen we nog lezingen dan?
#duurtlang :@
  woensdag 13 november 2019 @ 22:21:09 #63
487925 Stimorolgum
Stimi voor intimi
pi_189931119
Mag ik er ook een?
  woensdag 13 november 2019 @ 22:45:26 #64
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_189931480
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :@
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:08:12 #65
487207 Miikan
Straight outta hell.
pi_189951639
Ooh, keltisch kruislegging, heb ik nog niet vaak tegen gekomen! Ben er zelf nog niet zo bedreven in, ik hou het voor mezelf bij simpelere leggingen ^.^'

Zie er naar uit om er hier meer te lezen!

[ Bericht 14% gewijzigd door Miikan op 15-11-2019 11:13:15 ]
Smile, my dear!
You're never fully dressed without a smile.
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:35:55 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189955117
Ik heb niet de indruk dat @Miss_vanity nog op FOK! komt.

We zouden kunnen kijken wie er leggingen kunnen doen en dan de vragen verdelen?
Ik kan wel leggingen doen, maar doe geen keltische kruizen, en ben niet erg ervaren. En ik doe runenleggingen :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')