Uit ‘ervaring’ weet/denk ik dat het vermageren minder erg is dan je ziet zeg maar. Ze blijven natuurlijk ook nog groeien. Frum lijkt dan opeens weer wat dunner (nu ook, omdat ze minder eet), en een paar dagen later lijkt ze weer wat dikker.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 08:14 schreef ToT het volgende:
Drinken gaat trouwens een stuk beter dan we dachten; ik vroeg aan mevrouw ToT op welke momenten zij hem gisteren te drinken had gegeven en hoeveel dat was, en dat bleek feitelijk toch een stuk meer te zijn dan wat het gevoelsmatig leek te zijn.Overdag (toen ik hem te drinken gaf) was het minder en ook als zij hem te drinken aanbood ging het met zeer veel tegenstribbelen, maar er is dus wel genoeg in gegaan, althans gisteren.
Maar eten is dus wél een heel drama en hij wordt duidelijk wel magerder.
Zelfs fruit moet hij niks meer van hebben, terwijl hij dat normaal echt wel prima eet.
Groente en pyjama-pap kun je helemaal vergeten.
Ik ga zo nog wat Olvarit spaghetti halen; daar is hij normaal echt dol op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt @ dat ze langer worden en dan sneller dunner lijken, dat bedachten we ons ook al, maar mevrouw ToT vndt al langere tijd dat hij mager wordt en ze kreeg het laatst ook van haar vriendinnen te horen.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:22 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Uit ‘ervaring’ weet/denk ik dat het vermageren minder erg is dan je ziet zeg maar. Ze blijven natuurlijk ook nog groeien. Frum lijkt dan opeens weer wat dunner (nu ook, omdat ze minder eet), en een paar dagen later lijkt ze weer wat dikker.
Vind mini volle yoghurt lekker? hier gaat dat (als enige) er wel volop in![]()
Hier was het ook 30 graden in huis overal en heb echt met alle macht alle warmte eruit geprobeerd te krijgen maar het werkte dus nietben zo blij als het vanavond na 6en is.
En nog thanks voor de water tips!!
Er zijn ook ijsjes in de supermarkt waar (bijna) geen toegevoegde suiker in zit... Deze bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt @ dat ze langer worden en dan sneller dunner lijken, dat bedachten we ons ook al, maar mevrouw ToT vndt al langere tijd dat hij mager wordt en ze kreeg het laatst ook van haar vriendinnen te horen.
Hij heeft nog gewoon een gezonde onderkin als hij achterover zit en ook nog heerlijk mollige beentjes, maar zijn gezichtje wordt wel wat slanker en zijn Boeddha-buikje is hij ook wel kwijt; hij heeft nog niet echt een sixpack, maar hij heeft wel duidelijk buikspiertjes.
Yoghurt hebben we niet geprobeerd, bedankt voor de tip!Met of zonder suiker?
We proberen suiker zo veel mogelijk te vermijden.
Ik heb net het consultatiebureau gebeld en die zeiden idd ook dat het echt aan de tandjes moest liggen. Vermagering is absoluut geen probleem, zolang hij maar genoeg blijft drinken.
Regelmatig die druppels op z'n tandvlees aanbrengen, hem veel laten kauwen en verder waterijsjes geven. Gewoon van de supermarkt; dat daar suiker in zit is op dit moment even minder belangrijk.
Oh die Frozzies zien er wel goed uit ja!quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er zijn ook ijsjes in de supermarkt waar (bijna) geen toegevoegde suiker in zit... Deze bijvoorbeeld:
https://www.ah.nl/product(...)p-een-stokje-minimix
https://www.ah.nl/product(...)ozzies-aardbei-druif
https://www.ah.nl/product(...)es-sinaasappel-druif
En Exode, wat ga ik jou en je mooie meisje missen in dit topic. Altijd zulke fijne foto's! Misschien ga ik toch maar vast lurken in het dreumestopic
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:21 schreef exode het volgende:
Wij hebben Frozzies op kantoor, kom maar hierheen![]()
Wij vegan magnums... niet helemaal babyproofquote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:21 schreef exode het volgende:
Wij hebben Frozzies op kantoor, kom maar hierheen![]()
Met hormoonverstorende soja?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij vegan magnums... niet helemaal babyproof
Volle yoghurt! Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of er veel suiker in zit maar denk niet zo veel, het zijn vooral vettenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt @ dat ze langer worden en dan sneller dunner lijken, dat bedachten we ons ook al, maar mevrouw ToT vndt al langere tijd dat hij mager wordt en ze kreeg het laatst ook van haar vriendinnen te horen.
Hij heeft nog gewoon een gezonde onderkin als hij achterover zit en ook nog heerlijk mollige beentjes, maar zijn gezichtje wordt wel wat slanker en zijn Boeddha-buikje is hij ook wel kwijt; hij heeft nog niet echt een sixpack, maar hij heeft wel duidelijk buikspiertjes.
Yoghurt hebben we niet geprobeerd, bedankt voor de tip!Met of zonder suiker?
We proberen suiker zo veel mogelijk te vermijden.
Ik heb net het consultatiebureau gebeld en die zeiden idd ook dat het echt aan de tandjes moest liggen. Vermagering is absoluut geen probleem, zolang hij maar genoeg blijft drinken.
Regelmatig die druppels op z'n tandvlees aanbrengen, hem veel laten kauwen en verder waterijsjes geven. Gewoon van de supermarkt; dat daar suiker in zit is op dit moment even minder belangrijk.
JA hij is wel eens dikker geweest, maar écht mager is hij nog niet, vind ik:quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:56 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Volle yoghurt! Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of er veel suiker in zit maar denk niet zo veel, het zijn vooral vettenje kan ook gewoon zelf fruit ijsjes maken he, bij de Hema heb je geloof ik van die zelfmaakijsbakjes
weet even het woord niet meer.
Ik ben ook degene hier die elke keer zit te zaniken over dat frum magerder wordt, maar ze zijn ook zo rete actief, als wij minder eten en zo veel bewegen als zij doen vermageren we ook toch? Wel vervelend dat haar vriendinnen ook zeggen dat mini ToT afvalt, dat maakt het er niet makkelijker op.
@:Exode ohh dat heerlijke bekkieBoefie
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:23 schreef exode het volgende:
Laatste BFD voor onze ondeugende dame.Oh, we gaan jullie hier echt missen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar is niks magers aan hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:19 schreef ToT het volgende:
[..]
JA hij is wel eens dikker geweest, maar écht mager is hij nog niet, vind ik:
[ afbeelding ]
Natuurlijk zie ik hem veel liever molliger dan dit, maar ik denk niet dat we ons al echt zorgen hoeven te maken.
Precies, maar hij is duidelijk wel molliger geweest.quote:
+1, prul is echt nog wel smaller en die is prima op gewicht. Gewoon prima zo...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelieve niet te quoten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je nu een hij of een zij?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:17 schreef Peejtur het volgende:
Hier ook een kleine die het erg warm heeft. Water uit een flesje drinkt hij niet. We leggen wel frisse washandjes op zijn hoofd om toch een beetje af te koelen. Net nu we een weekje in CenterParcs zitten
Letten heel erg goed op uitdroging. Maar die tekenen heeft ze nog niet. Zelfs het zwembad is te warm nu. We hebben wel een badje bij het huisje neergezet. Daar koelt ze redelijk in af.
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:35 schreef Peejtur het volgende:
Zij. Man ik moet überhaupt nog wennen dat ik papa ben en tijdens zwangerschap altijd als een hij beschouwd
Maar een hele mooie dochter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren was een pittige dag, beide hadden last van de warmte uiteraard en slapen was een issue.
Gisterenavond heeft manlief de mobiele airco naar hun kamer gesleept. We koelen de kamer als ze wakker zijn en beneden liggen, zodra ze hun bed ingaan airco uit. In ieder geval zorgt het ervoor dat hun kamer nu de koelste plek (op de koelkast na) in huis is. En ze hebben vandaag dan ook veel beter geslapen.
matrasje opschuiven tegen het grote bed aan. tussen matrasje en de spijlen een opgerolde handdoek.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 21:55 schreef krijgerrtje het volgende:
Vriend en ik moeten er beide nog niet aan denken dat ‘ie op z’n kamer gaat slapen, maar hoe deden jullie dat met de cosleeper toen ze begonnen te rollen? zit best een gleuf tussen het ledikant en ons bed, hij kan er niet uitvallen, maar een veilig idee is het ook niet
Dat zou hier niet werken met ons boxspring matrasquote:Op dinsdag 25 juni 2019 22:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
matrasje opschuiven tegen het grote bed aan. tussen matrasje en de spijlen een opgerolde handdoek.
bij onze boxspring wel dus dit was mijn oplossing.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 22:30 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Dat zou hier niet werken met ons boxspring matras
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Oh goeie! Heb nu wel m’n voedingskussen in die gleuf gepropt, maar zakt wel eens weg. Is nog geen probleem, maar als ‘ie gaat rollen wel. Zal eens proberen met het voedingskussen aan de andere kantquote:Op dinsdag 25 juni 2019 22:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
matrasje opschuiven tegen het grote bed aan. tussen matrasje en de spijlen een opgerolde handdoek.
Dank u! Dat lukt helemaal. Lekker zwemmen, wandelen en niks doen. Altijd goed!quote:Op woensdag 26 juni 2019 06:12 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ach wat sneu Rebubbled. Gelukkig ging het gister al beter. En wat een popje![]()
Gefeliciteerd met je lekkere spekkie coccinelle![]()
Tot snel
![]()
Zo, is de koelte bij iedereen doorgedrongen in de huizen? Hopelijk gaan alle babies dan weer beter slapen/eten/drinken*
(* doorstrepen wat niet van toepassing is)
Fijne vakantie nog Peetjur!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:33 schreef pinquit het volgende:
Gaat de goede kant op Baslekker eten, plassen en poepen jij!
Nog even eenvoor alle BFD baby's, oh oh wat maken we hier toch prachtkinders!
Ik had 'm zelf gemist, dus hier nog de herkansing:Die ogen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige baby's hier lijken nauw verwant te zijn aan de tarsiers van Bohol!![]()
Die moest ik even Googlenquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Die ogen!
Sommige baby's hier lijken nauw verwant te zijn aan de tarsiers van Bohol!
quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:51 schreef pinquit het volgende:
[..]
Die moest ik even Googlenik zie toch liever m'n baby
![]()
quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Oooohhh die foto’s weer.. ik smelt echt, love BFD![]()
@:Rebubbeld sneu he die prikjes, frum gilt altijd als een speenvarken.. slapen ging dan wel helemaal top dus dat is een voordeel.
Ik kijk niet uit naar de prikjes van 11 maanden.. die schijnt best wel heftig te zijn toch?
Zo ben blij dat die warmte er eindelijk uit is, voor een paar dagen dan want zaterdag wordt het weer 31 graden![]()
Ik kan sinds mijn zwangerschap ook helemaal geen hitte meer hebben.. bah, ik hield altijd wel van de zomer, geef mij nu maar de lentehoewel kindjes dan wel minder ziek zijn in de zomer, dat is het enige voordeel haha.
Beetje brutaal miss, maar ik zie hier weleens insta voorbij komen dus volg mij ook maarvindikleuk
Ik heb je toegevoegd. Crea..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Limone,
Ja zo gaat het precies! Oh wat fijn om te lezen dat het dus ook weer over gaat. Bedankt voor het delen van je ervaring![]()
![]()
Rebubbled,
Oh je mooie meisje. En zo herkenbaar op de prinses-op-de-erwt-handdoeken-stapel in de badkamer. Ik doe het ook zo. En terwijl ik dan nog in de douche sta 301 keer kijken of er geen handdoek over zn gezicht zit, want hij is zo snel!
En de prikjes. Zo geen zin in als ik jouw ervaring weer lees. Maar we doen er goed aan!
Al vind ik die hype nu wel heel vervelend. Zoals het landelijk bekend maken can de mazelenuitbraak in Urk. Seriously? 6 mensen met de mazelen en het is gelijk NOS nieuws ?
Pinq,
Oh die tweede foto! Wauw!![]()
Peejt,
Fijne vakantie!
Hier team klappende borsten en slapende baby. Het is eindelijk koel in huis dus hij haalt de gemiste slaap even in.Zonder hoop geen leven.
Ik zou absoluut niet blij zijn als ze mijn baby diksap geven. Bij mij drinkt hij alleen bv, ook op de warmste dagen, en op het kdv bieden ze hem nog wel eens wat water aan. Heeft hij verder wel gewoon goede plasluiers op de dagen dat hij geen extra vocht binnen krijgt?quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:56 schreef Helsinki het volgende:
Zo zoet, die mini's!
Het was hier vanmorgen inderdaad even 'koel' (26 graden), maar nu is het toch weer bijna 29 graden in huis. Stom hoekappartement. Stomme zon. Stomme zomer.
@:Framblij89, anti-zomer-boks dus.
I. zit inmiddels ook onder de muggenbulten, maar zo'n klamboe die je over het ledikantje heen spant lijkt me niet zo veilig of valt dat mee? Jochie is 9 maanden oud heeft van die grijpgrage handjes.
Op het KDV liep ik vandaag binnen en zag dat de leidster met een flesje diksap onderweg was naar I. Ik was helemaal verbaasd want we hebben het er nooit over gehad en ik wil eigenlijk niet dat hij dat krijgt. "Maar hij wil geen water drinken", werd me gezegd toen ik vroeg waarom ze dat aan wilde bieden. En dat het toch wel heel belangrijk is dat hij iets binnen krijgt. Het zou gaan om maar een paar druppeltjes siroop die ze dan in het water doen en met deze warmte is alles mooi meegenomen was het antwoord.
Ik wil het eigenlijk niet maar heb gezegd dat hij het mag hebben als hij écht écht geen water of melk wil. Ze heeft het ook geprobeerd aan te bieden toen ik er was maar I. begon te krijsen en ik heb hem toen opgepakt en gezegd dat hij gewoon niet wilde drinken op dat moment.
Morgen gaat hij weer en dan ga ik het nog eens aankaarten. Zijn jullie voorstander van diksap in zo'n situatie? Ik bedenk me nu dat al eens eerder een flesje diksap in de app stond, maar ik dacht dat dat gewoon een foutje was en melk moest zijn. Weet niet of ze dat toen ook hadden bevestigd ofzo, want ik heb er geloof ik wel naar gevraagd. Zal wel zo zijn dan, anders was ik er toen ook over gevallen geloof ik.
Omdat het veel ( natuurlijke ) suiker bevat en ze er zo aan gewend kunnen raken dat ze geen gewoon water meer willen drinken. Per 150ml drinken zit er bijna 14 gram suiker in gemiddeld gezien.quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:51 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik zou me totaal niet druk maken over die bekertjes diksap op het kdv, zeker niet als je het zelf thuis niet geeftligt er misschien aan hoe oud ze zijn, maar neuh, ik zie het punt zelf niet
Weet ik niet hoor. Prul heeft inmiddels oorzaak en gevolg goed door. Als je die elke keer als ze water weigert iets zoiets geeft, gaat ze steeds harder weigeren, wrs ook thuis.quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:22 schreef krijgerrtje het volgende:
Maar als ze het alleen op het kdv krijgen dan raken ze er toch niet aan gewend?
Nou ja, ieder z’n ding.
Hier hetzelfde KDV en dezelfde ervaring. Heel vreemd ook, want ze overleggen over de gekste dingen wél vooraf (of mijn peuter ook 3 in plaats van 2 boterhammen mocht bijvoorbeeldquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:56 schreef Helsinki het volgende:
Op het KDV liep ik vandaag binnen en zag dat de leidster met een flesje diksap onderweg was naar I. Ik was helemaal verbaasd want we hebben het er nooit over gehad en ik wil eigenlijk niet dat hij dat krijgt.
Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit. Voor baby's en dreumesen wordt de traktatie wel in het mandje gelegd zodat de ouder zelf kan kiezen. Ze bakken ook wel eens cake samen, of ze gaan samen naar de winkel om daar broodjes en knakworstjes te gaan halen. Helemaal prima wmb.quote:Op donderdag 27 juni 2019 07:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier hetzelfde KDV en dezelfde ervaring. Heel vreemd ook, want ze overleggen over de gekste dingen wél vooraf (of mijn peuter ook 3 in plaats van 2 boterhammen mocht bijvoorbeeld), en dit doen ze gewoon. Terwijl het advies van het Voedingscentrum juist is dat je kinderen naast moedermelk/kunstvoeding alleen water (eventueel opgeleukt met een schijfje vers fruit of zo) geeft. Ik heb dit maar laten zitten, want ik doe al zo moeilijk over veel andere dingen (eigen billendoekjes en eigen zonnebrandcrème bijvoorbeeld, vanwege eczeem, en dat ze niet alles wat daar getrakteerd wordt of als broodbeleg op tafel komt mag eten), maar helemaal lekker zit het ook niet.
Ik lees hier in OUD altijd over KDV's die heel bewust omgaan met gezond eten en trakteren, ik ging er daardoor vanuit dat dit overal wel de standaard is inmiddels.
+1, imo is het veel belangrijker dat ze veel bewegen en met natuur bezig zijn. En hoe leuk is het om samen te bakkenquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit. Voor baby's en dreumesen wordt de traktatie wel in het mandje gelegd zodat de ouder zelf kan kiezen. Ze bakken ook wel eens cake samen, of ze gaan samen naar de winkel om daar broodjes en knakworstjes te gaan halen. Helemaal prima wmb.
Ik denk dat er kdv's zijn waar ik als leidster helemaal krankjorem zou worden van alle eisen die de ouders stellen.
Ik vind ook dat suiker/ongezond de uitzondering moet zijn en niet de regel. En zolang kinderen er zelf niet om vragen, vind ik het al helemaal niet okay als ze het structureel gaan aanbieden. Zo hadden ze ook (zonder overleg) Liga's geïntroduceerd als dagelijks tussendoortje, terwijl ZZ een rijstwafel of maïswafel net zo prima vindt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit.
Dat kan ik me op zich ook wel weer voorstellen, maar aan de andere kant: als ze troepvrije billendoekjes en dergelijke zouden gebruiken voor alle kindjes, en in de regel gezond eten en drinken zouden aanbieden, dan zou het gros van die uitzonderingen niet meer nodig zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef Framblij89 het volgende:
Een vriendin van mij is leidster op KDV en zij houdt hele bestanden bij van elk kind wat wel en niet mag, ze zegt dat je nu niet meer alleen met de kinderen bezig bent, maar ook uren spendeert aan die lijstjes, en zij wordt er inderdaad krankjorum van.
Ik vind suiker uit moedermelk gewoon echt iets heel anders dan toevoegde suiker in de vorm van sapjes en koekjes. Misschien chemisch gezien niet, maar wel voor mijn gevoel en de 'noodzaak' van het binnen krijgen. Prul krijgt suiker zat in mijn melk, daar hoeft niks bij.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:36 schreef Rebubbled het volgende:
Ik zie het probleem met suiker niet zo? In moedermelk zit ook ca. 15.5 gr suiker per 100 ml in de vorm van oligosacchariden, lactose en koolhydraten. Alle drie worden, net als geraffineerde suiker/honing/zetmeel/fructose etc., door het lichaam omgezet in en behandeld als glucose, de voornaamste voedingsstof voor de hersenen en de keto hipster's grootste vijand. Maar hey dat zijn mijn twee centen..
Een opvang met een antroposofische pedagogische visie.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Btw: wat moet ik me voorstellen bij een antroposofische opvang?
quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:20 schreef Framblij89 het volgende:
Beetje brutaal miss, maar ik zie hier weleens insta voorbij komen dus volg mij ook maarvindikleuk
Ik volg je, iets met een dodo...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het dan nogal uitmaakt welke 'klassieke' opvang je hebt, want die ons is niet antroposofisch, maar veel doen ze hier ook... (en heel eerlijk: van sommige dingen zie ik echt de meerwaarde niet, ik vind de app bijvoorbeeld echt briljant. Krijgen af en toe ook foto's en filmpjes enzo en ook het aanvragen van ruildagen enzo kan via dat ding).quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Een opvang met een antroposofische pedagogische visie.
Dat uitleggen is een beetje lang en ingewikkeld en kan je wel opzoeken. Maar wat verschillen met reguliere kdv:
- er is alleen houten speelgoed of duurzaam buitenspeelgoed (schepjes van bamboe bijv.);
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- Ze vieren jaarfeesten, afgelopen week bijvoorbeeld het sint jansfeest;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’;
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
- ze hebben geen app, overdracht mondeling en klein verslagje over de dag in een boekje.
Heel veel verschil dus.![]()
Goed punt, ik had alleen niet verwacht dat ik om zo veel aanpassingen zou hoeven vragen en dingen voor lief zou moeten nemen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:56 schreef Mariposas het volgende:
Als je om zoveel aanpassingen moet vragen dan zit je mi of niet bij het juiste kdv, of je moet het meeste maar voor lief nemen. Tenzij medisch noodzakelijk, zoals bijv zonnebrandcreme vanwege eczeem/gevoelige huid.
Dat vinden alle ouders, wij zijn bij B met terugwerkende kracht best zeikerds geweest. Nu met Juul zeggen we 'yo veel plezier'. Er liggen op haar KDV ellenlange lijstjes van de kinderen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Goed punt, ik had alleen niet verwacht dat ik om zo veel aanpassingen zou hoeven vragen en dingen voor lief zou moeten nemen.Afgezien van de eczeem-maatregelen vind ik mijn "wensen" namelijk erg vanzelfsprekend.
Als ik mag aanvullen (zet je zweef-knop even aanquote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Een opvang met een antroposofische pedagogische visie.
Dat uitleggen is een beetje lang en ingewikkeld en kan je wel opzoeken. Maar wat verschillen met reguliere kdv:
- er is alleen houten speelgoed of duurzaam buitenspeelgoed (schepjes van bamboe bijv.);
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- Ze vieren jaarfeesten, afgelopen week bijvoorbeeld het sint jansfeest;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’;
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
- ze hebben geen app, overdracht mondeling en klein verslagje over de dag in een boekje.
Heel veel verschil dus.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make your own kind of music.
Noem je mij nou een zeikerd?quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:19 schreef exode het volgende:
Dat vinden alle ouders, wij zijn bij B met terugwerkende kracht best zeikerds geweest. Nu met Juul zeggen we 'yo veel plezier'. Er liggen op haar KDV ellenlange lijstjes van de kinderen.
Onze S. wordt juist vaak met jouw dochters naam aangesproken op het kdvquote:Op donderdag 27 juni 2019 16:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is soms wel stom vind ik dat ze onze dochter soms verkeerd 'noemen'. Haar naam is gewoon zoals die is. Is niet afgeleid van iets langers. (Zoals Jan-Johannes/ Klaas-Klarinus / oid) maar soms geven ze haar ineens een verlengde naam, alsof het daar van afgeleid is. Snap dat niet zo..
Verkleinen snap ik in die zin nog wel. Soms ook een beetje stom, maar snap ik meer dan verlengen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 18:12 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Onze S. wordt juist vaak met jouw dochters naam aangesproken op het kdvmaar dat doe ik zelf ook, of in de verkleinvorm. Of met 1 of ander rijmwoord erachteraan. Soort gekke koosnaampjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |