abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 26 juni 2019 @ 22:22:04 #76
74056 crew  ToT
pi_187624028
Mini-ToT drinkt overdag diksap met deze warme dagen en 's ochtends, 's avonds en 's nachts drinkt hij melk.
*O* En vandaag heeft hij een half potje Olvarit spaghetti opgegeten! *O* De eetlust lijkt dus ietsjes terug te komen!

Verder, mini-ToT op dit moment (22.22) : HYPERRRRR!!!!!!

En wij willen slapen! ;(
pi_187627052
Ik heb mijn oudste stug water gegeven maandenlang maar dat bleef ze resoluut weigeren, ook toen ze geen diksap kreeg :') Nu drinkt ze gewoon water, soms ranja of melk. Je moet er toch gewoon vocht inkrijgen op een of andere manier :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juni 2019 @ 07:05:54 #78
269689 crew  Viv
pi_187627082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:56 schreef Helsinki het volgende:
Op het KDV liep ik vandaag binnen en zag dat de leidster met een flesje diksap onderweg was naar I. Ik was helemaal verbaasd want we hebben het er nooit over gehad en ik wil eigenlijk niet dat hij dat krijgt.
Hier hetzelfde KDV en dezelfde ervaring. Heel vreemd ook, want ze overleggen over de gekste dingen wél vooraf (of mijn peuter ook 3 in plaats van 2 boterhammen mocht bijvoorbeeld :') ), en dit doen ze gewoon. Terwijl het advies van het Voedingscentrum juist is dat je kinderen naast moedermelk/kunstvoeding alleen water (eventueel opgeleukt met een schijfje vers fruit of zo) geeft. Ik heb dit maar laten zitten, want ik doe al zo moeilijk over veel andere dingen (eigen billendoekjes en eigen zonnebrandcrème bijvoorbeeld, vanwege eczeem, en dat ze niet alles wat daar getrakteerd wordt of als broodbeleg op tafel komt mag eten), maar helemaal lekker zit het ook niet.

Ik lees hier in OUD altijd over KDV's die heel bewust omgaan met gezond eten en trakteren, ik ging er daardoor vanuit dat dit overal wel de standaard is inmiddels. :X
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:46:39 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187627293
Hier worden meestal kleinigheidjes getrakteerd, kwam ik achter. Van die mini-nijntjeboekjes (uitdeelboekjes heten ze geloof ik) of een bellenblaas ofzo. Geen eten iig...

En ik moet hier ook af en toe even slikken. Stuur ik een nieuwe 'dagindeling' door, waarin staat dat prul de korst van een boterham mag, geven ze haar alleen de binnenkant met halvarine... Terwijl ze gewoon zelf de korst uit de vuist eet. Maar als ik dat dan even kort aangeef, passen ze het prima aan. Hun default-modus is gewoon anders dan de mijne.

Dan nog even: fokwet, rot op!

Zo, nu mag ik - voor de zekerheid in hele kleine lettertjes - vertellen dat prul vannacht doorsliep van 23 tot 5 uur O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187627521
Fijn dat de eetlust terug is ToT!

Juul drinkt inmiddels goed water, maar dat was wel doorzetten. Ze drinkt het zowel uit een rietjesfles als de 360 graden beker. Zover ik weet krijgt ze alleen thee en water op het KDV aangeboden.

B heeft altijd goed water gedronken en nog steeds. Dat was ook doorzetten, steeds aanbieden, washandjes om om te kauwen met water etc. Op het KDV en nu ook op de BSO krijgt hij limo (voorheen diksap). Ik vind het prima eigenlijk en vond het ook prima. Thuis kreeg hij het niet, maar dat was nooit een probleem.

MAAR met die hitte en een kind wat niet wilt drinken dan zou ik zonder knipperen diksap hebben gegeven. Vocht is dan even belangrijker.

Yeah voor de kleine lettertjes van Tink *O*

Oh en Juul heeft een woord voor haar broer (B.e.n.j.a.m.i.n), ze noemt hem Enja O+ Als hij thuis is of ze denkt hem op de trap te horen galmt door het huis 'Enjaaaaa, enjaaaaaaaaa, enjaaaaa'
pi_187627802
En a trip down memory lane, een jaar geleden braken de vliezen van mijn vrouw. 's Avonds pas, maar wel vandaag :D
Over 3 nachtjes is onze kleine dot gewoon al 1.

Gisteren geoefend met hoeraaaaa

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:27:27 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187628104
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier hetzelfde KDV en dezelfde ervaring. Heel vreemd ook, want ze overleggen over de gekste dingen wél vooraf (of mijn peuter ook 3 in plaats van 2 boterhammen mocht bijvoorbeeld :') ), en dit doen ze gewoon. Terwijl het advies van het Voedingscentrum juist is dat je kinderen naast moedermelk/kunstvoeding alleen water (eventueel opgeleukt met een schijfje vers fruit of zo) geeft. Ik heb dit maar laten zitten, want ik doe al zo moeilijk over veel andere dingen (eigen billendoekjes en eigen zonnebrandcrème bijvoorbeeld, vanwege eczeem, en dat ze niet alles wat daar getrakteerd wordt of als broodbeleg op tafel komt mag eten), maar helemaal lekker zit het ook niet.

Ik lees hier in OUD altijd over KDV's die heel bewust omgaan met gezond eten en trakteren, ik ging er daardoor vanuit dat dit overal wel de standaard is inmiddels. :X
Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit. Voor baby's en dreumesen wordt de traktatie wel in het mandje gelegd zodat de ouder zelf kan kiezen. Ze bakken ook wel eens cake samen, of ze gaan samen naar de winkel om daar broodjes en knakworstjes te gaan halen. Helemaal prima wmb.

Ik denk dat er kdv's zijn waar ik als leidster helemaal krankjorem zou worden van alle eisen die de ouders stellen.
pi_187628635
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit. Voor baby's en dreumesen wordt de traktatie wel in het mandje gelegd zodat de ouder zelf kan kiezen. Ze bakken ook wel eens cake samen, of ze gaan samen naar de winkel om daar broodjes en knakworstjes te gaan halen. Helemaal prima wmb.

Ik denk dat er kdv's zijn waar ik als leidster helemaal krankjorem zou worden van alle eisen die de ouders stellen.
+1, imo is het veel belangrijker dat ze veel bewegen en met natuur bezig zijn. En hoe leuk is het om samen te bakken O+

En als ze naar school gaan hebben ze toch ook de ene traktatie na de andere? Zolang het allemaal met mate is lijkt het wat mij betreft niet zo’n ramp.

Een vriendin van mij is leidster op KDV en zij houdt hele bestanden bij van elk kind wat wel en niet mag, ze zegt dat je nu niet meer alleen met de kinderen bezig bent, maar ook uren spendeert aan die lijstjes, en zij wordt er inderdaad krankjorum van.

Trouwens, nu ik dus niet meer tegen die hitte kan, word ik wel eens suf en hoe lekker is het dan om een ijs koud glas met siroop te drinken. Frum wilde op een gegeven moment geen water, dus diksap, en ze kreeg gelijk een opkikker. Dat is me meer waard dan de angst dat ze straks helemaal geen water meer wil.

@exode hoe leuk O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juni 2019 @ 10:55:36 #84
269689 crew  Viv
pi_187629092
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons KDV niet hoor. Tenminste, ze zijn wel heel bewust bezig met bewegen, veel buiten zijn, leren over de natuur, maar er mag gewoon getrakteerd worden wat men wil. En daar ben ik een voorstander van, voor mij hoeft echt niet alles 'gezond'. Zolang het dagelijkse standaardaanbod maar niet vol suiker etc zit.
Ik vind ook dat suiker/ongezond de uitzondering moet zijn en niet de regel. En zolang kinderen er zelf niet om vragen, vind ik het al helemaal niet okay als ze het structureel gaan aanbieden. Zo hadden ze ook (zonder overleg) Liga's geïntroduceerd als dagelijks tussendoortje, terwijl ZZ een rijstwafel of maïswafel net zo prima vindt.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:12 schreef Framblij89 het volgende:
Een vriendin van mij is leidster op KDV en zij houdt hele bestanden bij van elk kind wat wel en niet mag, ze zegt dat je nu niet meer alleen met de kinderen bezig bent, maar ook uren spendeert aan die lijstjes, en zij wordt er inderdaad krankjorum van.
Dat kan ik me op zich ook wel weer voorstellen, maar aan de andere kant: als ze troepvrije billendoekjes en dergelijke zouden gebruiken voor alle kindjes, en in de regel gezond eten en drinken zouden aanbieden, dan zou het gros van die uitzonderingen niet meer nodig zijn. :Y)

[ Bericht 16% gewijzigd door Viv op 27-06-2019 11:12:05 ]
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:56:40 #85
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187629807
Als je om zoveel aanpassingen moet vragen dan zit je mi of niet bij het juiste kdv, of je moet het meeste maar voor lief nemen. Tenzij medisch noodzakelijk, zoals bijv zonnebrandcreme vanwege eczeem/gevoelige huid.

Onze oudste zit bij een antroposofische opvang. Helaas is daar momenteel geen plek voor onze jongste. Die moet dus maar een ‘reguliere’ opvang. Ik word daar niet blij van, wat ik daarvan heb gezien. Maar het is nu eenmaal zo en hij zal er niet kapot van gaan. Het ergste vind ik dat ze hem niet zullen dragen (ze vielen zowat steil achterover toen ze hoorde dat onze huidig opvang dit wel doet). ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187630266
Ik zie het probleem met suiker niet zo? In moedermelk zit ook ca. 15.5 gr suiker per 100 ml in de vorm van oligosacchariden, lactose en koolhydraten. Alle drie worden, net als geraffineerde suiker/honing/zetmeel/fructose etc., door het lichaam omgezet in en behandeld als glucose, de voornaamste voedingsstof voor de hersenen en de keto hipster's grootste vijand.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rebubbled op 27-06-2019 12:46:04 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 27 juni 2019 @ 12:46:09 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187630366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:36 schreef Rebubbled het volgende:
Ik zie het probleem met suiker niet zo? In moedermelk zit ook ca. 15.5 gr suiker per 100 ml in de vorm van oligosacchariden, lactose en koolhydraten. Alle drie worden, net als geraffineerde suiker/honing/zetmeel/fructose etc., door het lichaam omgezet in en behandeld als glucose, de voornaamste voedingsstof voor de hersenen en de keto hipster's grootste vijand. Maar hey dat zijn mijn twee centen..
Ik vind suiker uit moedermelk gewoon echt iets heel anders dan toevoegde suiker in de vorm van sapjes en koekjes. Misschien chemisch gezien niet, maar wel voor mijn gevoel en de 'noodzaak' van het binnen krijgen. Prul krijgt suiker zat in mijn melk, daar hoeft niks bij.
Daarom ook zo blij met de potjes van de AH. Geen suiker enzo. In de bruine bonen potjes van de jumbo (met appel, vanaf 8 maanden geloof ik) zit toegevoegde suiker en wat mij betreft is dat niet nodig en stom.

Btw: wat moet ik me voorstellen bij een antroposofische opvang?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187630520
Hier zit voor zover ik weet gewoon geen antroposofische opvang. Wel een net-geopende kleinschalige opvang vanaf 1 jaar, een peuteropvang en een basisschool met een dergelijke insteek, maar alle dagopvang is verder door een grootschalige organisatie met hetzelfde beleid. Verder nog wat gastouders. Als je dan naar het voedingsbeleid kijkt, begint het direct met flesvoeding en werkelijk alles is afgestemd op volledige kunstvoeding bij 4 maanden. Wat best jammer is, want het consultatiebureau is dan juist weer heel erg netjes met een borstvoedingsbeleid, kunstvoeding op verzoek en pas starten met bijvoeding vanaf 6 maanden.
Maar ach, ook dat komt wel goed denk ik dan. Intakegesprek daar over voeding e.d. komt nog, we hebben als het goed is een vast aanspreekpunt en de kindjes spelen lekker veel buiten en kijken zo de stallen van de manege die er naast ligt in.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 27 juni 2019 @ 13:08:42 #89
74056 crew  ToT
pi_187630606
_O- Zo dan, ik heb inmiddels meer dan 2200 foto's van mini-ToT op mijn computer staan, en mevrouw ToT heeft er ook nog een hele zooi op d'r telefoon. :P

De afgelopen dagen een selectie van 119 foto's ervan gemaakt om voor beide oma's (hier in Nederland en in de Filipijnen) in een fotoboek af te laten drukken. :)

Het zijn bijna allemaal echt volkomen verschillende foto's: een bekkie vol met worteltjes-drab, bijzondere kleertjes, schattig slapen, chagrijnige bekkies, schaterlachen, bij oma op bezoek, bij zijn oom op schoot, met een mop, bezem of tuinslang aan de slag, de camera grijpen, het speentje raar in zijn mond doen, bedolven onder de knuffelbeesten, de lamellen slopen, de klimop inspecteren, close-ups, een sok in z'n mondje, rare houdingen en weet ik wat nog meer! _O-
  donderdag 27 juni 2019 @ 13:15:19 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187630699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]


Btw: wat moet ik me voorstellen bij een antroposofische opvang?
Een opvang met een antroposofische pedagogische visie. :Y

Dat uitleggen is een beetje lang en ingewikkeld en kan je wel opzoeken. Maar wat verschillen met reguliere kdv:
- er is alleen houten speelgoed of duurzaam buitenspeelgoed (schepjes van bamboe bijv.);
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- Ze vieren jaarfeesten, afgelopen week bijvoorbeeld het sint jansfeest;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’;
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
- ze hebben geen app, overdracht mondeling en klein verslagje over de dag in een boekje.

Heel veel verschil dus. :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Mariposas op 27-06-2019 13:29:32 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187630972
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 13:20 schreef Framblij89 het volgende:

Beetje brutaal miss, maar ik zie hier weleens insta voorbij komen dus volg mij ook maar *O* vindikleuk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik volg je, iets met een dodo...
  donderdag 27 juni 2019 @ 14:16:38 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187631400
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een opvang met een antroposofische pedagogische visie. :Y

Dat uitleggen is een beetje lang en ingewikkeld en kan je wel opzoeken. Maar wat verschillen met reguliere kdv:
- er is alleen houten speelgoed of duurzaam buitenspeelgoed (schepjes van bamboe bijv.);
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- Ze vieren jaarfeesten, afgelopen week bijvoorbeeld het sint jansfeest;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’;
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
- ze hebben geen app, overdracht mondeling en klein verslagje over de dag in een boekje.

Heel veel verschil dus. :D

Ik denk dat het dan nogal uitmaakt welke 'klassieke' opvang je hebt, want die ons is niet antroposofisch, maar veel doen ze hier ook... (en heel eerlijk: van sommige dingen zie ik echt de meerwaarde niet, ik vind de app bijvoorbeeld echt briljant. Krijgen af en toe ook foto's en filmpjes enzo en ook het aanvragen van ruildagen enzo kan via dat ding).

Wat we hier iig ook hebben:
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’; --> doen ze hier soms, maar meestal niet. Prul vind ik altijd ergens op de vloer.
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juni 2019 @ 14:54:46 #93
269689 crew  Viv
pi_187631834
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 11:56 schreef Mariposas het volgende:
Als je om zoveel aanpassingen moet vragen dan zit je mi of niet bij het juiste kdv, of je moet het meeste maar voor lief nemen. Tenzij medisch noodzakelijk, zoals bijv zonnebrandcreme vanwege eczeem/gevoelige huid.
Goed punt, ik had alleen niet verwacht dat ik om zo veel aanpassingen zou hoeven vragen en dingen voor lief zou moeten nemen. :) Afgezien van de eczeem-maatregelen vind ik mijn "wensen" namelijk erg vanzelfsprekend.
pi_187632141
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Goed punt, ik had alleen niet verwacht dat ik om zo veel aanpassingen zou hoeven vragen en dingen voor lief zou moeten nemen. :) Afgezien van de eczeem-maatregelen vind ik mijn "wensen" namelijk erg vanzelfsprekend.
Dat vinden alle ouders, wij zijn bij B met terugwerkende kracht best zeikerds geweest. Nu met Juul zeggen we 'yo veel plezier'. Er liggen op haar KDV ellenlange lijstjes van de kinderen.
pi_187632343
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een opvang met een antroposofische pedagogische visie. :Y

Dat uitleggen is een beetje lang en ingewikkeld en kan je wel opzoeken. Maar wat verschillen met reguliere kdv:
- er is alleen houten speelgoed of duurzaam buitenspeelgoed (schepjes van bamboe bijv.);
- ze gaan altijd naar buiten toe, bos, strand of speeltuin ongeacht het weer;
- Ze vieren jaarfeesten, afgelopen week bijvoorbeeld het sint jansfeest;
- duurzame producten dus ecologische luiers, doekjes, biologisch eten. Ze bakken zelf hun brood en oogsten eigen groenten en fruit (er wordt ook ingekocht hoor, zou anders te weinig zijn);
- huiselijke setting, het lijkt in principe gewoon op een woonkamer. Geen zeil maar houten vloer, geen TL maar zachte papieren lampen. Niet van die stapelbedden maar gewone ledikantjes en lutjepotjes (buitenbedjes);
- kleinere kindjes dragen ze in een draagzak als de kindjes daar behoefte aan hebben.
- de kinderen kunnen vrij bewegen, dus geen wipstoeltje of van die ‘konijnenrennen’;
- er is veel aandacht voor zang en dans (zie ook jaarfeesten). Er is een piano en ze hebben veel eigen verzonnen liedjes;
- ze hebben geen app, overdracht mondeling en klein verslagje over de dag in een boekje.

Heel veel verschil dus. :D

Als ik mag aanvullen (zet je zweef-knop even aan ;) ik zal proberen het kort te houden):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make your own kind of music.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juni 2019 @ 16:08:09 #96
269689 crew  Viv
pi_187632740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 15:19 schreef exode het volgende:
Dat vinden alle ouders, wij zijn bij B met terugwerkende kracht best zeikerds geweest. Nu met Juul zeggen we 'yo veel plezier'. Er liggen op haar KDV ellenlange lijstjes van de kinderen.
Noem je mij nou een zeikerd? ;) Nee maar serieus, ik vind het écht vanzelfsprekend dat rozijntjes de voorkeur hebben boven smarties, en rijstwafels boven Liga's, water boven aanmaaklimonade, appelstroop boven vruchtenhagel (allemaal voorbeelden uit ons eigen KDV).
pi_187632968
Ben blij dat ze hier álles overleggen qua kind als ik het zo hoor. Soms bijna op het irritante af, maar dan liever een keer te veel overleg dan te weinig..

Hier was de raambekleding kapot gegaan bij de KDV, was dinsdag 35 graden buiten, binnen nog warmer. :{ Schiet niet op..

Wat is soms wel stom vind ik dat ze onze dochter soms verkeerd 'noemen'. Haar naam is gewoon zoals die is. Is niet afgeleid van iets langers. (Zoals Jan-Johannes/ Klaas-Klarinus / oid) maar soms geven ze haar ineens een verlengde naam, alsof het daar van afgeleid is. Snap dat niet zo..
pi_187634436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 16:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is soms wel stom vind ik dat ze onze dochter soms verkeerd 'noemen'. Haar naam is gewoon zoals die is. Is niet afgeleid van iets langers. (Zoals Jan-Johannes/ Klaas-Klarinus / oid) maar soms geven ze haar ineens een verlengde naam, alsof het daar van afgeleid is. Snap dat niet zo..
Onze S. wordt juist vaak met jouw dochters naam aangesproken op het kdv ;) maar dat doe ik zelf ook, of in de verkleinvorm. Of met 1 of ander rijmwoord erachteraan. Soort gekke koosnaampjes :P
pi_187634538
Wat kdv betreft vind ik mezelf geen zeik-ouder. Er zijn 2 dingen die ik absoluut niet wil; lakentjes/dekentjes in bed omdat Sofie continu alle kanten op gaat (ook al ze zichzelf nu met bijna 11 maanden vast niet meer verstikken) en ze mag niet in een loopwagentje.

Ze krijgt vast wel eens wat te eten wat ik zelf niet zo snel zal geven. Bijvoorbeeld smeerkaas. Maar die 2x per week vind ik best. Maar ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat ze daar vooral gezonde dingen te eten en drinken krijgt. Dus fruit i.p.v. koek en water i.p.v. limo. Tot nu toe is dat ook zo.
pi_187636696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 18:12 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Onze S. wordt juist vaak met jouw dochters naam aangesproken op het kdv ;) maar dat doe ik zelf ook, of in de verkleinvorm. Of met 1 of ander rijmwoord erachteraan. Soort gekke koosnaampjes :P
Verkleinen snap ik in die zin nog wel. Soms ook een beetje stom, maar snap ik meer dan verlengen. :9

Hier op de opvang hebben ze nu ook ineens zelf kunstvoeding op voorraad.. Net nu wij steeds minder (grote) flessen geven.... :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')