Je mag die van mij hebben ik krijg ze nu elk uur.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus daar blijven mijn NL-alerts. Ik heb nog niets ontvangen
Dus dit. De hele ICT-afdeling van de overheid is een drama, dus ik ben niet echt verbaasd.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
Wel bijzonder dat er helemaal geen backup is voor zoiets belangrijks. Zal wel uitgefaseerd zijn door de aandeelhouders.
Om Valentijn Driessen te pesten.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:16 schreef HeatWave het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rstuurd-via-nl-alert
FFS.
Gedeeltelijk met je eens. Ja redundantie bereik je pas echt als de consumenten twee verschillende telefoons heeft op twee verschillende netwerken maar dat is hedendag totaal onrealistisch.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat je zegt, zonder dat je wrs te realiseren, dat je twee totaal gescheiden communicatie systemen (connectiviteit, protocol en iig software) moet hebben waarbij dus ook consumenten moeten beschikken over twee (gescheiden en werkbare) apparaten. Zie jet het voor je... in deze tijd ?
Dat kan o.a. best, zoals de overheid beschikt over het onafhankelijke C2000 communicatiesysteem... wat weer totaal onbruikbaar is in de volumes waar we het dan over gaan hebben.
En , ik kan je gerust stellen... dat hier nog vaak en lang over gesoebat zal gaan worden zodat dit niet meer (snel) zal gebeuren.
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De storing is voorbij (aan het gaan)?
Klinkt als iets anders dan een 'storing'.
Ja of hoe dom de overheid is om geen back-up te hebben. Zullen dezelfde mensen die werken aan Digid daarvoor verantwoordelijk zijn?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef LTVDK het volgende:
Maar eigenlijk is dit best 'fascinerend' of hoe je het ook wilt noemen, om te kunnen zien hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van een techniek die zomaar plots kan wegvallen.
Je kan je telefoon ook uitzetten. Het netwerk ligt toch platquote:Op maandag 24 juni 2019 19:17 schreef deedeetee het volgende:
Je mag die van mij hebben ik krijg ze nu elk uur.![]()
Gaat dit de hele nacht zo door ?
Verdiep jij maar eens in hoeveel telecom aanbieders gebruik maken van kpn als leverancier, dan spreek ik dus over bedrijven zoals bbned of mobiele aanbieders met een eigen netwerk.quote:
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
De storing is voorbij (aan het gaan)?
Klinkt als iets anders dan een 'storing'.
Dat is het ook totaal niet als ik deskundigen mag geloven. Volgens mij kan een stagiair dat zelfs met hulp van zijn begeleider.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:19 schreef maan_man het volgende:
Nieuwe slogan 0613650952 Geen spoed, wel Telegraaf.
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:19 schreef maan_man het volgende:
Nieuwe slogan 0613650952 Geen spoed, wel Telegraaf.
Ik kan nog gewoon gebeld worden en internet gebruiken.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kan je telefoon ook uitzetten. Het netwerk ligt toch plat
Ik heb er 12 gehad (toen ik in Rotterdam was en nu ook ik in Amsterdam ben)quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef Rodgrod het volgende:
Hier weer eens geen NL alert, terwijl telefoon goed staat afgesteld. Wat een gefaal
Volgens mij kan je via alle netwerken 112 bellen, ongeacht je provider.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gedeeltelijk met je eens. Ja redundantie bereik je pas echt als de consumenten twee verschillende telefoons heeft op twee verschillende netwerken maar dat is hedendag totaal onrealistisch.
Als je alle meldkamers aansluit op twee totaal verschillende netwerken in volledige redudantie en het alarmnummer via beide netwerken beschikbaar maakt dan bereik je dat bij een storing van netwerk1 het verkeer in iedergeval omgeleid kan worden.
Nee dan zullen er vast kpn klanten zijn die alsnog 112 niet kunnen bereiken maar je lost het wel op voor een andere groep.
Daar vrees ik wel een beetje voor ja, ben benieuwd wanneer het daar eens een keertje goed misgaatquote:Op maandag 24 juni 2019 19:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja of hoe dom de overheid is om geen back-up te hebben. Zullen dezelfde mensen die werken aan Digid daarvoor verantwoordelijk zijn?
Je hebt er geen eens een provider voor nodig.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij kan je via alle netwerken 112 bellen, ongeacht je provider.
Valt tegen. 112 is namelijk niet een telefoonnummer. Het is een code die je belt als het ware. Het gedraagt zich als een telefoonnummer, maar is het niet. Dat maakt het eea lastiger.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:21 schreef Antonov89 het volgende:
Maar je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om dat 112 even door te verbinden met dat 088 nummer.
Jij dacht zeker dat de Duitsers kwamenquote:Op maandag 24 juni 2019 18:12 schreef cherrycoke het volgende:
kreeg onder het koken en nl alert schrok me de tering
litersquote:Op maandag 24 juni 2019 19:22 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Jij dacht zeker dat de Duitsers kwamen
Ik ben echt een n00b op telecommunicatiegebied. Maar hoe krijg je iets wat niet werkt werkend door het door te verbinden naar iets anders?quote:Op maandag 24 juni 2019 19:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat is het ook totaal niet als ik deskundigen mag geloven. Volgens mij kan een stagiair dat zelfs met hulp van zijn begeleider.
Klopt, maar al het verkeer gaat uiteindelijk via kpn, dat is het probleem.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij kan je via alle netwerken 112 bellen, ongeacht je provider.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |