abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 juni 2019 @ 18:11:21 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_187583244
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb nog niet zelf contact gehad met iemand die binnenkort kwam te overlijden, wel heb ik eens een uitvaart geregeld met de broer van de persoon die zou komen te overlijden. Die meneer had wel hele duidelijke wensen en uiteindelijk was de rouwkaart klaar op de dat hij kwam te overlijden zodat hij hem zelf ook nog heeft gezien.
[..]

Dat is wel een optie, en sommige hospices hebben bijvoorbeeld een map waarin ze info van aller ondernemers in de stad/regio hebben zodat mensen zich kunnen oriënteren mocht het moment daar zijn.
Maar ik heb ook eens contact gehad met een hospice waarbij ik voorstelde eens kennis te maken omdat ik mogelijk binnenkort daar zou kunnen zijn en die reageerde heel afwijzend daarop. Dus ik ben daar wel erg voorzichtig mee.
Ik zit heel erg in dubio. Ik schreef afgelopen week deze column over mijn veertigste verjaardag (overmorgen). Mijn punt is dat ik verwacht niet heel erg oud te worden (ongezonde levensstijl, kanker een familiaire doodsoorzaak etc). Enerzijds wil ik totaal nog niet aan mijn dood of begrafenis denken, maar anderzijds ben ik van mening dat ik toch mijn eigen uitvaart zou willen regisseren. Ik wil mijn kinderen niet opzadelen met de keuzes die ik moest maken toen mijn ouders overleden.

Welke mogelijkheden zie jij om dat ver vooraf al te plannen? Een notaris inzetten? Of reeds nu al een uitvaartondernemer benaderen en daarmee een draaiboek samenstellen? Hoe zorg ik er dan voor dat op het moment suprême ook daadwerkelijk mijn wensen gevolgd worden?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 juni 2019 @ 18:11:50 #102
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583261
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:24 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ben je bekend met deze serie, en wat vind je ervan? Gisteren bijv zag ik 'professionele huilers', dus mensen die ingehuurd worden en op een begrafenis huilen.
Ja, Golfer vroeg er ook al naar. Prachtige serie!

Wat ook tof is om terug te kijken via NPO Start, als je het interessant vindt tenminste, is de serie 'Doodgewoon'. Daarin worden een aantal ondernemers gevolgd, iemand die alleen kinderuitvaarten doet, iemand die multiculturele uitvaarten doet (met ook de zingende, dansende dragers van 'Wie Kan Doe', echt heel gaaf om eens te zien!).

En wat ik erg interessant vond was 'Casketeers' op Netflix, over een Maori uitvaartonderneming op Nieuw Zeeland. 2e seizoen is net uit en moet ik nog kijken.

En er was laatst op de Belg ook een mooie serie 'Komen te gaan' over de gebruiken daar, toch net even anders dan bij ons, daar krijg je bijvoorbeeld de urn met as meteen na de crematie mee (kijk uit, hij is nog wat warm!), ook zeker interessant maar ik weet niet of dat terug te zien is vanuit NL.

[ Bericht 11% gewijzigd door VraagWatJeWil op 24-06-2019 18:33:22 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:15:04 #103
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583363
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:41 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je kunt toch standaard in een huis aan huisblad gaan staan flyeren zou ik ook niet doen.
Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar is echt bizar duur, 130 euro per week. Dan gaat je budget er op een gegeven moment rap aan. Dus ik heb ook een A6 flyertje en die heb ik hier in de buurt huis aan huis door de brievenbussen gedaan, zo'n 3000 stuks en de rest ga ik her en der op gerichte plekken nog doen als ik weer een paar uur tijd heb.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:16:39 #104
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583413
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je kunt ook zorgen voor een mooi interview in het lokale huis aan huis blad.
Zo las ik eens een artikel over een uitvaartbedrijf dat alleen met vrouwen werkte. Beetje het idee: “de vrouw brengt nieuw leven in de wereld en begeleid het ook weer er van af”
Kan me voorstellen dat dat soms de voorkeur heeft.
Misschien kun jij zoiets ook regelen en vertellen wat jou van de doorsnee ondernemer onderscheid.
Die staat ook op mijn lijstje om te regelen, maar ik wilde er eerst voor zorgen dat mijn google zooi een beetje goed staat dat mijn site goed gevonden wordt als mensen gaan zoeken, anders is het ook zo halfbakken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:19:47 #105
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_187583499
wou zou je zeggen dat je op moet letten bij he afsluiten van een verzekering?
ik ben nu nog jong en er al een paar keer aan gedacht maar nooit echt naar gekeken nu door dit topic weer ter gedachten gekomen en vind dat ik dat toch eens goed geregeld moet hebben.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:22:29 #106
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583571
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:54 schreef Cryptocoryne het volgende:
Mooi dat je dit werk doet, niets dan lof voor jullie, maar wel een korte vraag, tijdens de uitvaart van een voor mij zeer geliefd persoon was het erg druk, bij het echte begraven had de uitvaartverzorger aangegeven dat ze in familiekring begraven zou worden dus dat ze daar echt afscheid konden nemen, er waren meer dan 300 mensen tijdens de uitvaart maar sommigen gingen niet weg tijdens het echte begraven, dus het neerlaten van haar kist in de aarde, sommigen gingen in de rij staan om ook wat aarde op haar te gooien, ik heb me daar erg aan gestoord en degene die de uitvaart begeleide deed gewoon helemaal niks daartegen terwijl ik vooraf had gezegd dat alleen familie bij dat laatste stuk moesten zijn, waarom deden ze niks tegen die mensen?
Ik was daar natuurlijk niet bij dus weet niet precies wat er gebeurde. Ik zou sowieso zorgen voor extra assistentie om alles in goede banen te leiden.
Als er van te voren een dienst is zou ik niet vertellen hoewatwaar qua begraven maar zorgen dat iedereen weg is en dan pas met de familie naar het graf, of andersom, de familie naar het graf laten gaan en een medewerker laten zorgen dat de andere mensen zich naar de condoleanceruimte zouden begeven.

Als in eerste instantie iedereen wel mee naar het graf mocht dan is het al wel lastiger, maar ook dan zou ik mensen toch echt manen door te lopen omdat de familie als laatste afscheid wil nemen.

Maar nogmaals, met zo'n grote groep zou ik het iig niet alleen gedaan hebben.

quote:
En hoe zit het met foto's maken van de overledene indien er een open kist is? Sommige mensen hadden foto's gemaakt en die op facebook gegooid, ik heb nu nog steeds een haat liefde verhouding met facebook hierom, waarom staan jullie dat allemaal toe? Ik was niet echt in staat om haar te verdedigen maar achteraf gezien heeft dit gedrag bijgedragen aan de moeizame verwerking.
Als mij van te voren niet expliciet gezegd wordt dat er geen foto's gemaakt mogen worden weet ik ook niet of ik daar op in zou grijpen. Sowieso ben ik niet overal altijd bij, bij bijvoorbeeld het afscheid nemen.

Als er tijdens de dienst mensen naar voren zouden komen lopen bij een open kist en dan met een mobieltje foto's zouden gaan staan nemen denk ik dat ik wellicht na afloop eerst bij de familie zou checken en daarna die persoon zou aanspreken of iets dergelijks.

Waarom wij dat allemaal toe staan? Omdat het jullie uitvaart is. Ik bepaal de regels niet. Voor hetzelfde geld heb jij wel iemand gevraagd die foto's te maken. En als ik die persoon dan aanspreek ben ik degene die buiten haar boekje gaat...

Een lastig grijs gebied dat in jouw geval dus niet fijn uitgepakt heeft, wel heel vervelend en bizar ongepast dat deze foto's online gezet worden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:24:05 #107
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583624
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog steeds best een taboe dus, de dood. Zelfs voor een hospice. En we gaan allemaal dood.
Of denk je dat ze bang waren voor een verkooppraatje ipv een kennismakingsbezoek?
Ja, geen idee. Ik kreeg terug dat ze dat helemaal niet nodig leek, dat ik toch in principe alleen contact had met de familie en dat als het nodig was, dat ze dan een kamertje beschikbaar zouden stellen.

En dat terwijl ze eens in de paar maanden open huis hebben. Ik denk idd dat ze bang was dat ik wilde recruiten ofzo.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:30:36 #108
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187583773
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik zit heel erg in dubio. Ik schreef afgelopen week deze column over mijn veertigste verjaardag (overmorgen). Mijn punt is dat ik verwacht niet heel erg oud te worden (ongezonde levensstijl, kanker een familiaire doodsoorzaak etc). Enerzijds wil ik totaal nog niet aan mijn dood of begrafenis denken, maar anderzijds ben ik van mening dat ik toch mijn eigen uitvaart zou willen regisseren. Ik wil mijn kinderen niet opzadelen met de keuzes die ik moest maken toen mijn ouders overleden.

Welke mogelijkheden zie jij om dat ver vooraf al te plannen? Een notaris inzetten? Of reeds nu al een uitvaartondernemer benaderen en daarmee een draaiboek samenstellen? Hoe zorg ik er dan voor dat op het moment suprême ook daadwerkelijk mijn wensen gevolgd worden?
Er zijn een aantal manieren om je uitvaartwensen vast te leggen. Veel ondernemers hebben een wensenboekje waarin je voor jezelf kan noteren wat je zou willen. Dit kan je dan in de kast bij je paspoort etc. leggen zodat mensen het vinden als het moment daar is. Je kan ze uiteraard ook vertellen dat ze daar liggen.

Je kan je wensen ook vastleggen bij een notaris, maar ook dan moet je mensen inlichten dat ze daar liggen want niet iedereen checkt bij een notaris of er uitvaartwensen zijn. In gevallen van een dispuut tussen partijen over bijvoorbeeld cremeren of begraven zijn wensen vastgelegd bij de notaris vaak wel datgene dat bij een kort geding (ja echt) de doorslag geeft.

Een andere optie die ook in de rechtszaal stand houdt is een 'codicil'. Dat zijn handgeschreven, gedateerde en gesigneerde wensen. Die hoeven dan niet bij een notaris te liggen.

Of jouw wensen uitgevoerd worden weet je nooit helemaal zeker. Maar als je bang bent dat er een partij is die dwars gaat liggen dan kan je het dus wel goed vastleggen en zorgen dat een andere partij daar weet van heeft. ;)

Als je dat wil kan je wel een uitvaartondernemer bellen om te kijken of die vrijblijvend met je in gesprek wil gaan. Dat komt ook wel regelmatig voor. Dat is dan een investering in tijd voor die ondernemer in de hoop dat, wanneer het dan ook gebeurt, jouw nabestaanden ook die onderneming gaan bellen omdat jij dat ergens genoteerd hebt.

Je kan iig om te beginnen eens googelen op 'uitvaartwensen' dan kom je wel lijsten tegen die je een eerste handvat kunnen geven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187584011
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik was daar natuurlijk niet bij dus weet niet precies wat er gebeurde. Ik zou sowieso zorgen voor extra assistentie om alles in goede banen te leiden.
Als er van te voren een dienst is zou ik niet vertellen hoewatwaar qua begraven maar zorgen dat iedereen weg is en dan pas met de familie naar het graf, of andersom, de familie naar het graf laten gaan en een medewerker laten zorgen dat de andere mensen zich naar de condoleanceruimte zouden begeven.

Als in eerste instantie iedereen wel mee naar het graf mocht dan is het al wel lastiger, maar ook dan zou ik mensen toch echt manen door te lopen omdat de familie als laatste afscheid wil nemen.

Maar nogmaals, met zo'n grote groep zou ik het iig niet alleen gedaan hebben.
[..]

Als mij van te voren niet expliciet gezegd wordt dat er geen foto's gemaakt mogen worden weet ik ook niet of ik daar op in zou grijpen. Sowieso ben ik niet overal altijd bij, bij bijvoorbeeld het afscheid nemen.

Als er tijdens de dienst mensen naar voren zouden komen lopen bij een open kist en dan met een mobieltje foto's zouden gaan staan nemen denk ik dat ik wellicht na afloop eerst bij de familie zou checken en daarna die persoon zou aanspreken of iets dergelijks.

Waarom wij dat allemaal toe staan? Omdat het jullie uitvaart is. Ik bepaal de regels niet. Voor hetzelfde geld heb jij wel iemand gevraagd die foto's te maken. En als ik die persoon dan aanspreek ben ik degene die buiten haar boekje gaat...

Een lastig grijs gebied dat in jouw geval dus niet fijn uitgepakt heeft, wel heel vervelend en bizar ongepast dat deze foto's online gezet worden.
Dankjewel,die foto's werden jaren na haar overlijden nog online gezet,als herinnering aan haar begrafenis met een sneue herinnering erbij. Kutvolk.
pi_187584069
Nog geen paranormale dingen meegemaakt?
pi_187584232
Ik kan me voorstellen dat n uitvaart emotioneel gezien nogal kan verschillen voor n uitvaartbegeleider : ik bedoel het moet 'makkelijker' zijn om n uitvaart te verzorgen voor iemand die oud is geworden en n goed leven heeft gehad dan bv voor een kindje dat ongelukkig is overleden.

Ben je daar ook emotioneel op voorbereidt dat je ook kinderen ooit onder je zorg moet nemen en het zware verdriet van de ouders ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187584363
Waarom ben je meteen je eigen bedrijf begonnen?
Ik zou verwachten dat je eerst ervaring op wil doen binnen een bestaande organisatie of zijn er zo weinig vacatures beschikbaar?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 juni 2019 @ 19:02:58 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_187584370
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Er zijn een aantal manieren om je uitvaartwensen vast te leggen. Veel ondernemers hebben een wensenboekje waarin je voor jezelf kan noteren wat je zou willen. Dit kan je dan in de kast bij je paspoort etc. leggen zodat mensen het vinden als het moment daar is. Je kan ze uiteraard ook vertellen dat ze daar liggen.

Je kan je wensen ook vastleggen bij een notaris, maar ook dan moet je mensen inlichten dat ze daar liggen want niet iedereen checkt bij een notaris of er uitvaartwensen zijn. In gevallen van een dispuut tussen partijen over bijvoorbeeld cremeren of begraven zijn wensen vastgelegd bij de notaris vaak wel datgene dat bij een kort geding (ja echt) de doorslag geeft.

Een andere optie die ook in de rechtszaal stand houdt is een 'codicil'. Dat zijn handgeschreven, gedateerde en gesigneerde wensen. Die hoeven dan niet bij een notaris te liggen.

Of jouw wensen uitgevoerd worden weet je nooit helemaal zeker. Maar als je bang bent dat er een partij is die dwars gaat liggen dan kan je het dus wel goed vastleggen en zorgen dat een andere partij daar weet van heeft. ;)

Als je dat wil kan je wel een uitvaartondernemer bellen om te kijken of die vrijblijvend met je in gesprek wil gaan. Dat komt ook wel regelmatig voor. Dat is dan een investering in tijd voor die ondernemer in de hoop dat, wanneer het dan ook gebeurt, jouw nabestaanden ook die onderneming gaan bellen omdat jij dat ergens genoteerd hebt.

Je kan iig om te beginnen eens googelen op 'uitvaartwensen' dan kom je wel lijsten tegen die je een eerste handvat kunnen geven.
Wat ik eigenlijk wil, is dat mijn uitvaart geregeld wordt door iemand die geen familie is, naar mijn wensen. Mede omdat mijn familie/kinderen zich daar dan geen zorgen om hoeven te maken zeg maar. Is het op de manieren die jij benoemd mogelijk om van te voren een 'derde' aan te wijzen, of heeft familie altijd eerste inspraak?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 juni 2019 @ 19:09:13 #114
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187584476
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:45 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Nog geen paranormale dingen meegemaakt?
Nope, maar misschien ook niet omdat ik daar niet per se naar op zoek ben of voor open sta.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187584489
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:42 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dankjewel,die foto's werden jaren na haar overlijden nog online gezet,als herinnering aan haar begrafenis met een sneue herinnering erbij. Kutvolk.
Heb je die mensen zelf niet aangesproken daarop zeker die na jaren ik zou echt pislink zijn als bijvoorbeeld een tante foto's van mijn dode moeder op FB pleurt vrij bizar dat mensen dat gaan doen een van de redenen dat bij mij de kist dicht blijft. Ik ga echt niet te kijk liggen als de kiloknaller van de jumbo
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 24 juni 2019 @ 19:11:10 #116
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187584519
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:54 schreef TLC het volgende:
Ik kan me voorstellen dat n uitvaart emotioneel gezien nogal kan verschillen voor n uitvaartbegeleider : ik bedoel het moet 'makkelijker' zijn om n uitvaart te verzorgen voor iemand die oud is geworden en n goed leven heeft gehad dan bv voor een kindje dat ongelukkig is overleden.

Ben je daar ook emotioneel op voorbereidt dat je ook kinderen ooit onder je zorg moet nemen en het zware verdriet van de ouders ?
Volgens mij kan je je daar niet op voorbereiden. Zoals in de serie 'Doodgewoon' die ik hierboven aan haal, daar worden de voorbereidingen voor een uitvaart van een baby gevolgd en dan zit ik iig met tranen over mijn wangen op de bank. Geen idee hoe dat in het echt zal zijn.

Maar vergis je toch ook niet over het verdriet bij iemand die een lang leven heeft gehad. De achterblijvende partner moet ineens na 40-50-60 jaar alleen verder. Al die gewoontes die je in al die jaren op bouwt, je houvast als het ware is ineens weg... dat is ook echt zo ontzettend verdrietig soms...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187584569
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk wil, is dat mijn uitvaart geregeld wordt door iemand die geen familie is, naar mijn wensen. Mede omdat mijn familie/kinderen zich daar dan geen zorgen om hoeven te maken zeg maar. Is het op de manieren die jij benoemd mogelijk om van te voren een 'derde' aan te wijzen, of heeft familie altijd eerste inspraak?
Volgens mij is het regelen van de uitvaart ook een stap in het rouwproces. Om de familie de inspraak “af te nemen” lijkt me ook niet fijn voor hun.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 24 juni 2019 @ 19:15:14 #118
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187584621
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:02 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom ben je meteen je eigen bedrijf begonnen?
Ik zou verwachten dat je eerst ervaring op wil doen binnen een bestaande organisatie of zijn er zo weinig vacatures beschikbaar?
Het laatste. Het was in eerste instantie ook niet mijn bedoeling, maar er zijn weinig vacatures, veel sollicitanten (echt rustig 150-200 reacties) en ze vragen vrijwel overal ervaring. Maar ja, als je nergens de kans krijgt die op te doen...

Toen ben ik eens goed gaan kijken naar de markt in mijn woonplaats en ik denk dat er echt nog wel plek is voor iemand als ik. Een zelfstandig werkende vrouw, die is er nog niet. Sowieso is mijn woonplaats in die zin redelijk uniek want de markt is overvol maar hier in een stad van zo'n 70,000 inwoners heeft naast 1 grote landelijke onderneming maar 2 andere kleine ondernemingen en dan in de dorpjes omheen zitten er nog 2-3.
Toen dacht ik 'ik ga gewoon mijn eigen plekje veroveren!'

Ik heb de mazzel dat ik stage kon lopen in een stadje hier zo'n 20 minuten verderop en ik kan daar al mijn vragen kwijt, eigenlijk een soort mentor heb ik nog steeds daar. En dat helpt enorm. Sowieso al weten dat je back-up hebt.
Daarnaast heb ik ook al eens een freelancer ingezet. Zij is meer ervaren dan ik dus ook bij haar kan ik bij eventuele tips en twijfels terecht.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 19:17:46 #119
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187584675
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk wil, is dat mijn uitvaart geregeld wordt door iemand die geen familie is, naar mijn wensen. Mede omdat mijn familie/kinderen zich daar dan geen zorgen om hoeven te maken zeg maar. Is het op de manieren die jij benoemd mogelijk om van te voren een 'derde' aan te wijzen, of heeft familie altijd eerste inspraak?
Eigenlijk geldt: wie betaalt, bepaalt. En over het algemeen gaat dat dan in samenspraak met andere familieleden, maar als jij echt graag wil dat een ander het voor je regelt, dan zou ik dat ten eerste goed met die persoon bespreken en met je familie en heel goed op papier vastleggen. Dan zou er op dat moment, als er gedonder om ontstaat, die persoon naar de rechter kunnen stappen en kunnen zeggen: maar dit is er besproken.

Als je niet bang bent voor gedonder maar dat je gewoon de familie dingen uit handen wil nemen, dan zou ik nu in gesprek gaan met een ondernemer en daar je wensen vast leggen, dan hoeft er bij wijze van spreken geen derde bij te komen toch? Dan trekt die ondernemer tzt jouw file uit de kast en zegt: dit en dit en dit hebben we besproken, zo wil ze het graag, nog vragen? ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 19:20:30 #120
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187584742
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Volgens mij is het regelen van de uitvaart ook een stap in het rouwproces. Om de familie de inspraak “af te nemen” lijkt me ook niet fijn voor hun.
Mooi dat je dit zegt, want dit is ook echt wel zo. Natuurlijk vind ik het belangrijk om aan de laatste wensen van de overledene te voldoen, maar de naasten moeten door, het is voor hen ook echt heel belangrijk dat zij achter de gemaakte keuzes kunnen staan.

Zo las ik eens het verhaal van een moeder die alles al had geregeld en ze wilde niks, geen sprekers, geen muziek, geen afscheid, gewoon hup naar het crematorium en weer weg.
En dat deden de kinderen, want zo wilde moeder dat ten slotte. Maar een van de dochters heeft daar altijd last van gehad, het was toch ook haar moeder en zij had wel met muziek en bijvoorbeeld een mooi gedicht afscheid willen nemen...

Ik denk dat het mooi is als je er een middenweg in kan vinden. En iig je naasten betrekt in je keuzes, dat ze er van te voren al vanaf weten en je er evt. over in gesprek kan gaan ipv ze voor een kant en klaar script te stellen: zo wordt het, klaar!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 juni 2019 @ 19:41:32 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_187585346
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik denk dat het mooi is als je er een middenweg in kan vinden. En iig je naasten betrekt in je keuzes, dat ze er van te voren al vanaf weten en je er evt. over in gesprek kan gaan ipv ze voor een kant en klaar script te stellen: zo wordt het, klaar!
Dit zou ik met mijn dochter nog wel kunnen bespreken, want die is inmiddels volwassen, maar niet met m'n drie zoons. Die zijn daar nog véél te jong voor. Bedankt voor je open antwoorden, ik heb iets om over na te denken in ieder geval.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 juni 2019 @ 19:56:31 #122
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187585607
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit zou ik met mijn dochter nog wel kunnen bespreken, want die is inmiddels volwassen, maar niet met m'n drie zoons. Die zijn daar nog véél te jong voor. Bedankt voor je open antwoorden, ik heb iets om over na te denken in ieder geval.
Ja, die zijn daar idd te jong voor, maar je zou al wel tegen je dochter kunnen zeggen dat je iets op papier hebt gezet en waar ze dat kan vinden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187585652
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nope, maar misschien ook niet omdat ik daar niet per se naar op zoek ben of voor open sta.
Waarom sta je graag zo dicht bij de dood?
  maandag 24 juni 2019 @ 20:05:20 #124
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187585771
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:58 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Waarom sta je graag zo dicht bij de dood?
Tsja... Ik weet dat het enorm onbevredigend is als ik zeg dat ik dat niet zo heel goed weet. Ik hou van de combinatie van verschillende dingen in het vak. Het regelwerk, de afwisseling, het wezenlijke van waar het om gaat, mensen helpen... Het is niet per se de dood die me aan trekt als wel de heftigheid van de impact ervan op iemands leven en dan op dat moment mensen dingen uit handen kunnen nemen en dingen regelen.

Hoewel dat vast ook vreemd klinkt, realiseer ik me. :@
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187585805
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik doe alles, dus ook de laatste verzorging (zoals afleggen tegenwoordig iets netter wordt verwoord).
Dit is dus hetgene wat me tegenhoudt om dit beroep te doen (en het commerciële, maar daar ben je zelf bij). Lijkt me verder mooi om te doen.
Somebody that I used to know
  maandag 24 juni 2019 @ 20:09:14 #126
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187585836
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:07 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit is dus hetgene wat me tegenhoudt om dit beroep te doen (en het commerciële, maar daar ben je zelf bij). Lijkt me verder mooi om te doen.
Alles is uit te besteden en als je dit liever niet doet kan dat heel goed. Een collega-ondernemer die ik regelmatig assisteer doet ook niets met de verzorging, dat huurt ze in.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187585860
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Tsja... Ik weet dat het enorm onbevredigend is als ik zeg dat ik dat niet zo heel goed weet. Ik hou van de combinatie van verschillende dingen in het vak. Het regelwerk, de afwisseling, het wezenlijke van waar het om gaat, mensen helpen... Het is niet per se de dood die me aan trekt als wel de heftigheid van de impact ervan op iemands leven en dan op dat moment mensen dingen uit handen kunnen nemen en dingen regelen.

Hoewel dat vast ook vreemd klinkt, realiseer ik me. :@
Dat snap ik wel. Dat heb ik ook met bruiloften. Ben een aantal keren ceremoniemeester geweest en daar geldt hetzelfde voor
- regelwerk
- afwisseling
- wezenlijke waar het om gaat
- bruidspaar helpen
Het is gewoon een mooi moment in hun leven.

Wat ik alleen wel had, bij de zoveelste bruiloft: dat ik een beetje op de automatische piloot ging. Dus niet meer ging pieken of het onderste uit de kan ging halen. Dat je voor de makkelijke weg kiest.

In hoeverre doe jij dat bij je uitvaarten? Probeer je voor elke uitvaart er weer het beste van het beste van te maken? Of is goed op een gegeven moment ook wel goed genoeg?
Somebody that I used to know
pi_187585949
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dat ik even later bij diezelfde uitvaart in de kerk per ongeluk tegen het wijwater-emmertje aanstapte *kloink* hielp niet mee.
Klotsende oksels, werkelijk waar!

Vooralsnog verder geen gekkigheden, maar goed, ik doe het ook nog niet zo enorm lang.
Bij de uitvaart van 1 van mijn opa's stond de kist vooraan in de kerk. De pastoor had net lekker met de pleeborstel in het rond gezwaaid. Loopt de begrafenisondernemer richting altaar, glijdt ie uit over het marmer met water :o

Hij greep nog naar de kist om houvast te zoeken, maar bedacht gelukkig op tijd dat een door de kerk rollend stoffelijk overschotvan opa een heel slecht idee was *O*
pi_187585989
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Tsja... Ik weet dat het enorm onbevredigend is als ik zeg dat ik dat niet zo heel goed weet. Ik hou van de combinatie van verschillende dingen in het vak. Het regelwerk, de afwisseling, het wezenlijke van waar het om gaat, mensen helpen... Het is niet per se de dood die me aan trekt als wel de heftigheid van de impact ervan op iemands leven en dan op dat moment mensen dingen uit handen kunnen nemen en dingen regelen.

Hoewel dat vast ook vreemd klinkt, realiseer ik me. :@
Ik hou wel van de sereniteit. Het brengt je terug naar de echtheid van de dingen.
pi_187586165
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik was daar natuurlijk niet bij dus weet niet precies wat er gebeurde. Ik zou sowieso zorgen voor extra assistentie om alles in goede banen te leiden.
Als er van te voren een dienst is zou ik niet vertellen hoewatwaar qua begraven maar zorgen dat iedereen weg is en dan pas met de familie naar het graf, of andersom, de familie naar het graf laten gaan en een medewerker laten zorgen dat de andere mensen zich naar de condoleanceruimte zouden begeven.

Als in eerste instantie iedereen wel mee naar het graf mocht dan is het al wel lastiger, maar ook dan zou ik mensen toch echt manen door te lopen omdat de familie als laatste afscheid wil nemen.

Maar nogmaals, met zo'n grote groep zou ik het iig niet alleen gedaan hebben.
[..]

Als mij van te voren niet expliciet gezegd wordt dat er geen foto's gemaakt mogen worden weet ik ook niet of ik daar op in zou grijpen. Sowieso ben ik niet overal altijd bij, bij bijvoorbeeld het afscheid nemen.

Als er tijdens de dienst mensen naar voren zouden komen lopen bij een open kist en dan met een mobieltje foto's zouden gaan staan nemen denk ik dat ik wellicht na afloop eerst bij de familie zou checken en daarna die persoon zou aanspreken of iets dergelijks.

Waarom wij dat allemaal toe staan? Omdat het jullie uitvaart is. Ik bepaal de regels niet. Voor hetzelfde geld heb jij wel iemand gevraagd die foto's te maken. En als ik die persoon dan aanspreek ben ik degene die buiten haar boekje gaat...

Een lastig grijs gebied dat in jouw geval dus niet fijn uitgepakt heeft, wel heel vervelend en bizar ongepast dat deze foto's online gezet worden.
Begraaf je ook christenen ?
pi_187586199
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bij de uitvaart van 1 van mijn opa's stond de kist vooraan in de kerk. De pastoor had net lekker met de pleeborstel in het rond gezwaaid. Loopt de begrafenisondernemer richting altaar, glijdt ie uit over het marmer met water :o

Hij greep nog naar de kist om houvast te zoeken, maar bedacht gelukkig op tijd dat een door de kerk rollend stoffelijk overschotvan opa een heel slecht idee was *O*
:o :o
pi_187586340
Bedankt voor je eerdere antwoord op mijn vraag :)

Nog een vraagje ;

ben je door je werk ook gaan nadenken over je eigen uitvaart en hoe dat er uit moet zien ?

(dat dat maar in de verre verre toekomst mag zijn trouwens)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 24 juni 2019 @ 20:47:32 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187586513
Heb je het al meegemaakt dat je de uitvaart van een jong kindje of kinderen van de leeftijd van jouw eigen kinderen heb moeten begeleiden? Kan je daarmee omgaan of laat je dat liever aan een andere UV over?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_187587412
Wat een intrigerend beroep heb je. Dank dat je daarover spreken wilt!

Een paar vragen:

-Welke eigenschappen heb ik als mens absoluut nodig om jouw beroep uit te kunnen oefenen?
-Heeft de warmte (zoals nu) invloed op de tijd dat een lichaam in huis kan zijn ?
-Wat is jouw tip voor partners om nu (bij leven) al aan elkaar te vragen voor elkaars begrafenis?
-Wat is in jouw ogen de belangrijkste eigenschap voor een succesvolle begrafenis?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_187587754
Ik heb zelf ceremonies in de protestantse, katholieke, islamitische en humanistische stijl meegemaakt waarbij ik ondanks dat ik agnost ben bij de humanistische ceremonies het gevoel had dat er een beetje geworsteld wordt met dit deel in het humanisme in dat iets dat al millenia werkt ineens anders gaat.

Ik snap best dat er mogelijk geen geesteswereld is als in de hemel en dat je de familie meer dient dan de overledene, maar het geeft wel iets van een klinkende afsluiting om te horen dat zo iemand in goede handen is in de tradities van welk geloof dan ook maar. Er wordt tegen elkaar gezegd dat alles goed zal zijn en dat geeft de achterblijvers wat rust.

Bij een ceremonie in de humanistische stijl worden er herinneringen aan de overledene opgehaald wat ik liever thuis zelf doe en krijg ik nooit het idee dat er echt iets wordt afgesloten. Relativatie als in 'dat was het dan, nu is er niets' is volgens mij prima als levensvisie maar voor de verwerking kan zoiets stukken moeilijker zijn bij naasten.

Lang verhaal kort.. hoe is je kijk op zo'n stijl en welke stijl geeft je persoonlijk het meeste "voldoening"?
  maandag 24 juni 2019 @ 22:54:47 #136
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187588910
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Dat heb ik ook met bruiloften. Ben een aantal keren ceremoniemeester geweest en daar geldt hetzelfde voor
- regelwerk
- afwisseling
- wezenlijke waar het om gaat
- bruidspaar helpen
Het is gewoon een mooi moment in hun leven.

Wat ik alleen wel had, bij de zoveelste bruiloft: dat ik een beetje op de automatische piloot ging. Dus niet meer ging pieken of het onderste uit de kan ging halen. Dat je voor de makkelijke weg kiest.

In hoeverre doe jij dat bij je uitvaarten? Probeer je voor elke uitvaart er weer het beste van het beste van te maken? Of is goed op een gegeven moment ook wel goed genoeg?
Nee, het moet voor mij elke keer weer helemaal perfect zijn en ik kan ook echt een soort kater ervan overhouden als het toch niet helemaal lekker loopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 23:00:00 #137
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187589014
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bij de uitvaart van 1 van mijn opa's stond de kist vooraan in de kerk. De pastoor had net lekker met de pleeborstel in het rond gezwaaid. Loopt de begrafenisondernemer richting altaar, glijdt ie uit over het marmer met water :o

Hij greep nog naar de kist om houvast te zoeken, maar bedacht gelukkig op tijd dat een door de kerk rollend stoffelijk overschotvan opa een heel slecht idee was *O*
:o Ai!
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:16 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Ik hou wel van de sereniteit. Het brengt je terug naar de echtheid van de dingen.
Ja, dat is zeer zo. Het is echt mega bijzonder om soms hele mooie dingen tussen mensen te zien gebeuren, om daar getuige en soms onderdeel van te mogen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Begraaf je ook christenen ?
:Y Tot dusverre alleen ervaring met Rooms Katholieke en Protestantse Kerk Nederland. Nog geen andere religies.
Maar ik vind dat wel echt heel lastig hoor, al die regels en rituele en wat er allemaal niet mag en wel moet.

Ik snap het wel, het is en blijft een kerk en een kerkdienst, maar toch... veel mensen willen bijvoorbeeld het geloof van hun vader of moeder nog eer aan doen door naar een kerk te gaan, maar hebben zelf behoefte aan eigen inbreng en dat kan soms maar mondjesmaat.
Zonde in mijn ogen, soms duwt de kerk daarmee mensen van zich af
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:36 schreef TLC het volgende:
Bedankt voor je eerdere antwoord op mijn vraag :)

Nog een vraagje ;

ben je door je werk ook gaan nadenken over je eigen uitvaart en hoe dat er uit moet zien ?

(dat dat maar in de verre verre toekomst mag zijn trouwens)
Eigenlijk niet echt. Het is een vraag van onze opleiding, bij een van de eerste lessen, om elkaar ook een beetje te leren kennen en ik vond dat een van de lastigste dingen. Omdat ik zelf heel erg van mening ben dat het vooral iets voor en van de nabestaanden is, dus mogen zij het invullen zoals zij het willen.
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:47 schreef golfer het volgende:
Heb je het al meegemaakt dat je de uitvaart van een jong kindje of kinderen van de leeftijd van jouw eigen kinderen heb moeten begeleiden? Kan je daarmee omgaan of laat je dat liever aan een andere UV over?
Nog niet mee gemaakt. Het lijkt me loodzwaar, maar ik zou het toch wel zelf aan gaan. Misschien wel juist, omdat je zo dicht bij de ouders staat in de beleving.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 23:07:41 #138
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187589137
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:36 schreef Nostalgist het volgende:
Wat een intrigerend beroep heb je. Dank dat je daarover spreken wilt!

Een paar vragen:

-Welke eigenschappen heb ik als mens absoluut nodig om jouw beroep uit te kunnen oefenen?
Je moet heel flexibel zijn, heel stressbestendig zijn, goed het overzicht kunnen bewaren in een hectische tijd en empathisch mag natuurlijk niet ontbreken.

quote:
-Heeft de warmte (zoals nu) invloed op de tijd dat een lichaam in huis kan zijn ?
Ja, enorm. Als iemand op dit moment voor een thuisopbaring zou kiezen zou ik adviseren om eerst zo'n 24 uur in een rouwcentrum in een koeling te verblijven zodat het lichaam echt snel door en door koud kan worden, daarna zou ik dan kiezen voor opbaren in een kist met glasplaten erop om zodoende zo veel mogelijk van de kou uit de koeling in de kist te houden.
En als het even kan een mobiele airco-unit er bij.
En mensen heel erg duidelijk waarschuwen voor open ramen en vliegen. Dat is echt een no-go.
quote:
-Wat is jouw tip voor partners om nu (bij leven) al aan elkaar te vragen voor elkaars begrafenis?
Ik had er eerder al iets over gezegd:
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 12:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat toch wel echt belangrijk is, is dat je met elkaar in gesprek gaat over de grote lijnen. Begraven of cremeren, thuis opbaren of in een rouwcentrum, kerk of geen kerk en toch ook wel over de muziek.

Oh, en zorg dat je van elkaar weet of er verzekeringen zijn of dat er op een andere manier geld is. Hoe blijf je achter en hoe laat je de ander achter.
Ik merk dat de angst over dit soort vragen zeker in het eerste moment toch ook wel dingen vertroebelt.
quote:
-Wat is in jouw ogen de belangrijkste eigenschap voor een succesvolle begrafenis?
Dat de familie tijd genoeg heeft gehad om het bericht dat hun dierbare er echt niet meer is in te laten zinken. Dat het na een dag of 5-6 ook echt goed is om over te gaan naar die laatste stap, het echte afscheid.
Dan nog is het loodzwaar, laatst zei iemand nog 'dit is het allermoeilijkste dat er is' maar toch... men moet de tijd gehad hebben langzaam naar dat laatste moment toe te groeien. Nog een keer naast iemand gezeten hebben en nog een keer je hart uit storten.

Mijn 'strapline' is: Voor een afscheid dat recht doet aan het leven.
En daar draait het volgens mij om. Geen eenheidsworst, een afscheid dat recht doet aan het leven van die persoon. Of het nou met smartlappen of met Ella Fitzgerald is... wat die familie passend vindt en nodig heeft.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 24 juni 2019 @ 23:13:22 #139
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187589218
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:53 schreef Beathoven het volgende:
Lang verhaal kort.. hoe is je kijk op zo'n stijl en welke stijl geeft je persoonlijk het meeste "voldoening"?
Ik begrijp wat je zegt. Ik heb op andere momenten in het leven wel eens gedacht over hoe ik mensen die wel geloven kon benijden, wat moet het heerlijk zijn als je daar houvast aan kan hebben en daar ook echt van overtuigd bent.

Maar zelf... zelf ben ik toch meer van 'dit was het dan'. Maar als iemand een uitvaart wil regelen met een ander uitgangspunt dan zal ik er uiteraard alles aan doen om dat te faciliteren. Maar sowieso zijn daar dan vaak eigen voorgangers bij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187589838
Laatste vraag van mijn kant :

vindt je het heel erg als ik voorlopig nog geen klant van je ben ? ik was namelijk van plan nog een x-aantal jaartjes hier op aarde rond te lopen :+ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187589876
Oh en toch nog 1 allerlaatste vraag !!!

aan t einde van een uitvaart zeg je dan weleens (per ongeluk) tegen de mensen 'tot ziens' ???

:@ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187590882
Wat mag er in Nederland wel en niet mee de grond in met de overledenen? Ik zag je al schrijven over mobieltjes maar zijn er wettelijke regels voor? Ik vraag dit omdat ik weet dat nabestaanden soms de raarste dingen in de kist stoppen.
Zelf heb ik mijn moeder ooit een fles Calvin Klein Eternity voor haar verjaardag gegeven. Het bleek haar laatste verjaardag want een paar maanden later overleed ze. Ze had dat flesje nog niet gebruikt en aangezien het haar lievelingsgeur was en ik de naam Eternity erg toepassend vond heb ik het onder haar kussen in de kist gelegen. Ik heb ook haar favoriete schoenen meegegeven en nog wat klein spul. Dat was op de ochtend van de begrafenis, daarna heb ik zelf de kist dichtgedraaid dus het moet meegegaan zijn de grond in. Niemand van de uitvaartonderneming heeft er naar gevraagd of naar gekeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bracha020 op 25-06-2019 01:35:13 ]
  dinsdag 25 juni 2019 @ 04:31:15 #143
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187591255
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2019 12:30 schreef golfer het volgende:
Wat voor percentage marge zit daar voor jou op?

edit: ik zie het al, 1.900 euro
Plus volgens mij het nodige aan extra opslag op bijv. kistverkoop en het zou me ook niet verbazen als ze ook nog een stukje krijgen van andere extra diensten die geleverd worden. Dus bijv. een percentage van de catering of zaalhuur in het rouwcentrum.Volgens mij is die uitvaartbranche echt een best 'smerige' branche waar lijkenpikkerij aan de orde van de dag is en dat kan ook, want vrijwel niemand gaat als het zover is eenmaal onderhandelen of laat meerdere uitvaardondernemers komen voor offertes.

Als ik zie een starttarief van 1900 euro, dan zou ik -niet lullig bedoeld- topicstartster al skippen.. Want waarom moet het minimaal 1900 euro kosten, en kan het niet tegen bijvoorbeeld een vast uurtarief?, denk ik dan. Dat lijkt me dan ook bij voorbaat al iets wat mensen afschrikt.. in ieder geval mij wel.


De vragen aan topicstarter:
- Ik las net dat voor een crematie iemand pacemaker verwijderd moet worden wegens ontploffingsgevaar. Wie doet dat?

- Wat is je algemene indruik van jouw branche? Is het een branche van lijkenpikkers of valt het aantal echte lijkenpikkers (= zo'n hoog mogelijke rekeing presenteren) wel mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Hoeveel winst zal uitvaart24 overhouden aan een budgetbegrafenis van 1250 euro? Inclusief alles, dus ook incl. kist, vervoer van- en naar mortuarium, incl. gebruik mortuarium, incl auto's?

- Oh, en waarom is een volgauto via een begrafenis ondernemer fors duurder dan een nette, zwarte taxi die exact hetzelfde doet?

[ Bericht 21% gewijzigd door Kamelenteen op 25-06-2019 06:05:23 ]
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:05:38 #144
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187591603
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 23:46 schreef TLC het volgende:
Laatste vraag van mijn kant :

vindt je het heel erg als ik voorlopig nog geen klant van je ben ? ik was namelijk van plan nog een x-aantal jaartjes hier op aarde rond te lopen :+ :P
Helemaal prima hoor! Ik wil iedereen helpen, maar ik hoop dat het nog heel lang duurt voor het zo ver is. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 23:48 schreef TLC het volgende:
Oh en toch nog 1 allerlaatste vraag !!!

aan t einde van een uitvaart zeg je dan weleens (per ongeluk) tegen de mensen 'tot ziens' ???

:@ :P
Ik geloof het niet, wat ik wel echt nog last vind is groeten. Goedemorgen zit er zo enorm in gesleten... maar ja, kom daar maar eens mee bij mensen binnen.

En ik stond ook eens bij de deur bij condoleance en zei toen steeds 'u kunt daar de hoek om', totdat iemand met een knipoog zei dat hij dat toch wel erg cru vond. ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:07:22 #145
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187591609
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:24 schreef Bracha020 het volgende:
Wat mag er in Nederland wel en niet mee de grond in met de overledenen? Ik zag je al schrijven over mobieltjes maar zijn er wettelijke regels voor? Ik vraag dit omdat ik weet dat nabestaanden soms de raarste dingen in de kist stoppen.
Zelf heb ik mijn moeder ooit een fles Calvin Klein Eternity voor haar verjaardag gegeven. Het bleek haar laatste verjaardag want een paar maanden later overleed ze. Ze had dat flesje nog niet gebruikt en aangezien het haar lievelingsgeur was en ik de naam Eternity erg toepassend vond heb ik het onder haar kussen in de kist gelegen. Ik heb ook haar favoriete schoenen meegegeven en nog wat klein spul. Dat was op de ochtend van de begrafenis, daarna heb ik zelf de kist dichtgedraaid dus het moet meegegaan zijn de grond in. Niemand van de uitvaartonderneming heeft er naar gevraagd of naar gekeken.
Er is daar wettelijk weinig over bepaald. En bij begraven is het over het algemeen minder relevant dan bij cremeren omdat bij het laatste de oven daadwerkelijk kan beschadigen.

Sommige mensen kijken heel erg vanuit het milieu-oogpunt en dan kan je je afvragen of het ok is dat je van alles in de grond stop. Maar tegelijkertijd worden de meeste graven na een jaar of 15-20 geruimd en dan zou je dus alles wat je er mee in gestopt hebt, er ook weer uit graven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:16:38 #146
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187591652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 04:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Plus volgens mij het nodige aan extra opslag op bijv. kistverkoop en het zou me ook niet verbazen als ze ook nog een stukje krijgen van andere extra diensten die geleverd worden. Dus bijv. een percentage van de catering of zaalhuur in het rouwcentrum.Volgens mij is die uitvaartbranche echt een best 'smerige' branche waar lijkenpikkerij aan de orde van de dag is en dat kan ook, want vrijwel niemand gaat als het zover is eenmaal onderhandelen of laat meerdere uitvaardondernemers komen voor offertes.

Als ik zie een starttarief van 1900 euro, dan zou ik -niet lullig bedoeld- topicstartster al skippen.. Want waarom moet het minimaal 1900 euro kosten, en kan het niet tegen bijvoorbeeld een vast uurtarief?, denk ik dan. Dat lijkt me dan ook bij voorbaat al iets wat mensen afschrikt.. in ieder geval mij wel.
Gemiddeld liggen de tarieven tussen de 1800 en 2200 euro, maar er zijn er ook, in wat duurdere regio's die voor 3000 of 4000 euro gaan zelfs.

Een uurtarief kan ook wel, maar dat ligt dan rond de 70 euro en als ik dan 40 uur aan een uitvaart besteed, en dat gebeurt echt wel regelmatig, dan wordt het een nog veel duurder grapje.
Tel daarbij op een onregelmatigheidstoeslag, of hoe je het wil noemen, en het feit dat ik op elk moment uit mij bed gebeld kan worden en dan denk ik dat het nog wel mee valt.

Uitgaande van 70 euro per uur zit je met mijn tarief op 27 uur dienstverlening en daar kom ik echt wel aan. En dat heb/krijg je bij Budget24 niet.
Als je daar geen behoefte aan hebt is een budget uitvaart echt een prima alternatief. :Y


quote:
De vragen aan topicstarter:
- Ik las net dat voor een crematie iemand pacemaker verwijderd moet worden wegens ontploffingsgevaar. Wie doet dat?
Ikzelf, of het verzorgteam.

quote:
- Wat is je algemene indruik van jouw branche? Is het een branche van lijkenpikkers of valt het aantal echte lijkenpikkers (= zo'n hoog mogelijke rekeing presenteren) wel mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik ben het wel met je eens dat het volgens mij veel goedkoper zou kunnen. Maar zoals ik eerder zei, er zijn in de keten ook vele monden die gevoed moeten worden.
Maar ja, 1,50 voor een plakje cake... dan vraag ik me ook af of mensen per persoon een hele cake krijgen. Aan de andere kant, het zijn over het algemeen gangbare horeca-tarieven die ze rekenen.
Die nacht in het mortuarium vind ik ook schrikbarend, een nacht in de koeling van het rouwcentrum bij mij in de buurt is 45 euro...
En wat ze rekenen voor een condoleancebezoek vind ik ook echt van de zotte. Daarom ben ik heel erg voor thuisopbaringen als men wil en kan. Dan ben je veel dichterbij je dierbare, kan er bij gaan zitten wat je wil en het is vele malen goedkoper.

quote:
- Hoeveel winst zal uitvaart24 overhouden aan een budgetbegrafenis van 1250 euro? Inclusief alles, dus ook incl. kist, vervoer van- en naar mortuarium, incl. gebruik mortuarium, incl auto's?
Weinig denk ik, ik kan me niet voorstellen dat je het voor dat tarief kan doen, of... ze hebben een bulk-afspraak met een crematorium, dat ze alle overledenen daar brengen zeg maar, quantum korting. En dan heb je goede kans dat ze er bijvoorbeeld 2 of 3 tegelijk brengen waardoor je de vervoerskosten drukt.
Maar een 'technische crematie' kost bij mij in de stad 867, dus echt alleen iemand aanleveren om gecremeerd te worden, niemand mee.
Dan hebben ze waarschijnlijk ook quantumkorting op een goedkope kist, dus die is dan misschien nog maar 200 euro (incl. btw.) en dan nog wat vervoer... het kan, maar een vetpot zal het niet zijn.

Overigens weigert Budget24 de mortuariumkosten te betalen over het algemeen. Die vinden dat zij te allen tijde de overledene uit het ziekenhuis zouden moeten mogen kunnen halen zonder dat dat geld kost.

quote:
- Oh, en waarom is een volgauto via een begrafenis ondernemer fors duurder dan een nette, zwarte taxi die exact hetzelfde doet?

Geen idee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:18:18 #147
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187591654
Ik ga er nu vandoor om te assisteren bij een uitvaart, ik ben pas halverwege de middag weer terug. Dan ga ik verder met de vragen. :s)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:24:09 #148
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187591672
Bedankt voor je antwoorden :)

Een minuut geleden, had ik nog een vraag maar die ben ik alweer vergeten :/
pi_187592151
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 04:31 schreef Kamelenteen het volgende:

Als ik zie een starttarief van 1900 euro, dan zou ik -niet lullig bedoeld- topicstartster al skippen.. Want waarom moet het minimaal 1900 euro kosten, en kan het niet tegen bijvoorbeeld een vast uurtarief?, denk ik dan. Dat lijkt me dan ook bij voorbaat al iets wat mensen afschrikt.. in ieder geval mij wel.
Jij werkt ook gratis of niet? Ik vind 1900 euro arbeidsloon niet veel. Ik vind het netjes voor, wat TS aangeeft, 27 uur werk.

quote:
- Oh, en waarom is een volgauto via een begrafenis ondernemer fors duurder dan een nette, zwarte taxi die exact hetzelfde doet?
Een volgauto via de begrafenisondernemer heeft wat voordelen denk ik. Zo hoef je hem niet zelf te regelen, is de chauffeur passend gekleed, heeft de chauffeur ervaring met de situatie (rijden in een rouwstoet, parkeren op diverse locaties waar je normaal nooit mag komen, etc.) en betaal je niet per gereden kilometer of tijd maar een vast tarief.

Ik zou wel eens onderbouwd willen zien waarom een taxi goedkoper zou zijn. Uitgaande dat je een taxi in zo'n geval voor zeker een dagdeel moet huren (ophalen thuis van nabestaanden -> naar rouwcentrum/kerk -> wachten tot dat voorbij is -> naar begraafplaats/crematorium -> wachten tot dat achter de rug is -> nabestaanden weer thuis brengen). Dat kost alles bij elkaar gerust een uur of 4.

Sowieso begrijp ik nooit zo goed waar mensen zo moeilijk over doen. Als je je nabestaanden lief hebt, dan heb je een uitvaartverzekering die in ieder geval zorgt dat je netjes de grond in gaat of gecremeerd wordt.
Hoeft geen franje te hebben, gewoon ophalen -> verzorgen & opbaren in een simpele kist -> simpele dienst -> begraven of cremeren -> koffie met wat cake.
Dat kan iedereen al verzekeren voor een paar euro per maand, het is een verzekering die gegarandeerd uitkeert en het ontzorgd de nabestaanden volledig. Willen de nabestaanden een gouden kist, kaviaar en een nachtenlang feest ter ere van je leven? Dan mogen ze dat zelf ophoesten of uit de erfenis halen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:33:36 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187592153
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Begraaf je ook christenen ?
Christenen en christenen zijn 2 verschillende dingen hè, ik verwacht niet dat een reformatorisch gezin een uitvaartbegeleider buiten eigen kring zoekt, die willen echt een "geen bloemen" bregrafenis, en uiteraard van een uitvaartbegeleider die "wij cremeren niet" als reclame gebruikt of kan gebruiken omdat het cremeren van andere mensen zelfs een probleem voor ze is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187592174
Oh ik had wel een vraag aan TS:
Doe je ook uitvaarten van huisdieren? Dat is een steeds meer aan de orde, een dierbaar huisdier laat je niet zomaar meer met andere huisdieren cremeren vinden veel mensen.

Ik neem niet aan dat je het al gedaan hebt, maar stel dat de vraag komt?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:41:25 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187592230
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:24 schreef Bracha020 het volgende:
Wat mag er in Nederland wel en niet mee de grond in met de overledenen? Ik zag je al schrijven over mobieltjes maar zijn er wettelijke regels voor? Ik vraag dit omdat ik weet dat nabestaanden soms de raarste dingen in de kist stoppen.
Zelf heb ik mijn moeder ooit een fles Calvin Klein Eternity voor haar verjaardag gegeven. Het bleek haar laatste verjaardag want een paar maanden later overleed ze. Ze had dat flesje nog niet gebruikt en aangezien het haar lievelingsgeur was en ik de naam Eternity erg toepassend vond heb ik het onder haar kussen in de kist gelegen. Ik heb ook haar favoriete schoenen meegegeven en nog wat klein spul. Dat was op de ochtend van de begrafenis, daarna heb ik zelf de kist dichtgedraaid dus het moet meegegaan zijn de grond in. Niemand van de uitvaartonderneming heeft er naar gevraagd of naar gekeken.
O+
Je eigen geurtje mee O+
Dat vind ik een mooie, zeker als je een signature geur hebt, dat is ook een van de weinige dingen die dan echt echt echt bij iemand hoort (en wat wel mee kan het graf in).
En in dit geval was de naam ook echt wel heel toepasselijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 08:54:39 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187592360
Ik zou graag een boom boven op me hebben, vind dat wel een tof idee dat er relatief snel gerecycled wordt. Nou heb ik wel eens gehoord dat ze dat eigenlijk niet doen, dus wel in de natuur maar niet onder een nieuwe boom, weet jij wat daar van waar is?

Wat heb je vanuit jouw beroep het liefste dat de persoon die overleden is al veel geregeld heeft (vooral kwa wensen enzo) en dat het allemaal al duidelijk is of dat het allemaal er plekke on the fly geregeld moet worden?

En waar vind jij de prioriteit liggen de wensen van de nabestaanden of die van de overledene, en hoe pak je het aan als dat niet persee gelijk is?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:03:41 #154
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187592442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jij werkt ook gratis of niet? Ik vind 1900 euro arbeidsloon niet veel. Ik vind het netjes voor, wat TS aangeeft, 27 uur werk.
Hetgeen mij eerlijk gezegd vrij veel lijkt eigenlijk, want naast die uren brengt ze ook kosten in rekening voor de laatste bezorging en dergelijke. Mag je toch vanuit gaan dat dat in die uren valt?

quote:
Een volgauto via de begrafenisondernemer heeft wat voordelen denk ik. Zo hoef je hem niet zelf te regelen, is de chauffeur passend gekleed, heeft de chauffeur ervaring met de situatie (rijden in een rouwstoet, parkeren op diverse locaties waar je normaal nooit mag komen, etc.) en betaal je niet per gereden kilometer of tijd maar een vast tarief.

En een taxi-onderneming kan dat ook ;) Die volgauto's hebben ook steevast een blauw kenteken volgens mij. En die uitvaartondernemingen,die huren daarvoor gewoon ook een taxi-bedrijf in, waarschijnlijk.

quote:
Ik zou wel eens onderbouwd willen zien waarom een taxi goedkoper zou zijn. Uitgaande dat je een taxi in zo'n geval voor zeker een dagdeel moet huren (ophalen thuis van nabestaanden -> naar rouwcentrum/kerk -> wachten tot dat voorbij is -> naar begraafplaats/crematorium -> wachten tot dat achter de rug is -> nabestaanden weer thuis brengen). Dat kost alles bij elkaar gerust een uur of 4.
Wellicht in dergelijke gevallen inderdaad.. maar ik heb het idee dat zodra het woordje begrafenis/crematie/trouwen valt de prijzen opeens fors omhoog gaan.

In mijn herinnering, was het bedrag dat ik destijds hoorde echt belachelijk hoog en was zelf een taxi bestellen fors goedkoper. Je kan natuurlijk een en ander afstemmen, maar het zou me niets verbazen als menig begrafenisondernemer ook hier nog een stukje marge pakt en de prijs verhoogd, net als op kisten die ook veelal belachelijk duur zijn.

quote:
Sowieso begrijp ik nooit zo goed waar mensen zo moeilijk over doen. Als je je nabestaanden lief hebt, dan heb je een uitvaartverzekering die in ieder geval zorgt dat je netjes de grond in gaat of gecremeerd wordt.
Die verzekeringen die eigen crematoria en dergelijke in beheer hebben. Die enorm groot zijn, die daarmee een flinke macht hebben in begrafenis/crematorialand. Die hebben er alle baat bij om de prijzen maar zo hoog mogelijk te houden, want zo verkopen ze 1. meer verzekeringen en 2. verdienen ze enorm aan dr crematoria en verhuur van ruimte/catering/enz. en 3. zul je zien dat er vaak ook sprake is van kosten die niet gedekt zijn.

En dat is wel een ardige vraag voor topicstarter in deze: in hoeverre is zij blij met dergelijke bedrijven met enorme budgetten en eigen crematoria in bezit. Werkt ze ook samen met hen middels een constructie? Dus dat zij via bijv. Monuta of Yarden klanten aangeleverd krijgt, tegen betaling als ware ze een soort franchise-uitvaartleider van hen? Acht zij dergelijke bedrijven 'eerlijk' of ziet zij die liever verdwijnen, zodat er meer concurrentie is en er scherpere prijzen bedongen kunnen worden?

quote:
Hoeft geen franje te hebben, gewoon ophalen -> verzorgen & opbaren in een simpele kist -> simpele dienst -> begraven of cremeren -> koffie met wat cake.
Dat kan iedereen al verzekeren voor een paar euro per maand, het is een verzekering die gegarandeerd uitkeert en het ontzorgd de nabestaanden volledig. Willen de nabestaanden een gouden kist, kaviaar en een nachtenlang feest ter ere van je leven? Dan mogen ze dat zelf ophoesten of uit de erfenis halen.
Is ieders keuze.

Ik heb geen verzekering ervoor. Voer mij maar gewoon af op de goedkoopste mogelijke manier via een budgetcrematie zonder poespas. Die 1900 euro loonkosten van topicstarter kan beter besteed worden. Huur daarvan maar een restaurant af voor de hele mikmak en zuip je maar helemaal lam dan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Christenen en christenen zijn 2 verschillende dingen hè, ik verwacht niet dat een reformatorisch gezin een uitvaartbegeleider buiten eigen kring zoekt, die willen echt een "geen bloemen" bregrafenis, en uiteraard van een uitvaartbegeleider die "wij cremeren niet" als reclame gebruikt of kan gebruiken omdat het cremeren van andere mensen zelfs een probleem voor ze is.
Oh man, is het zo erg bij sommigen? Ach ja, religie. Hoe religieuzer de mens, hoe labieler ze zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kamelenteen op 25-06-2019 09:26:01 ]
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:27:24 #155
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187592685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

O+
Je eigen geurtje mee O+
Dat vind ik een mooie, zeker als je een signature geur hebt, dat is ook een van de weinige dingen die dan echt echt echt bij iemand hoort (en wat wel mee kan het graf in).
En in dit geval was de naam ook echt wel heel toepasselijk.
Glas mag veelal niet mee in de kist bij een crematie. Dat wordt dus een begrafenis dan.
Tenzij je genoegen neemt met een flesje dat leeggesprenkeld wordt op je zodat je een stinkend lekker ruikend lijk bent.
pi_187592797
Interessant topic!

Je hoort nog wel eens dat er tijdens begrafenis/crematie ingebroken wordt, omdat er vaak toch advertenties in de krant e.d. staan.
Is het gebruikelijk dat er dan iemand op het huis past zeg maar en is dat dan iets waar jij dan mensen voor hebt of is dat aan de familie zelf om zoiets te regelen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:27:00 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187593481
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:27 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Glas mag veelal niet mee in de kist bij een crematie. Dat wordt dus een begrafenis dan.
Tenzij je genoegen neemt met een flesje dat leeggesprenkeld wordt op je zodat je een stinkend lekker ruikend lijk bent.
Ik wil sowieso niet gecremeerd worden, maar als ik in de komende 10 jaar overlijd zeker niet, ik heb immers nog een vrij jong kind, en ik vind wel dat hij een plekje moet hebben om naartoe te gaan als zijn vader of moeder overlijdt.
Een graf wat na 10 jaar geruimd wordt is om die reden ook geen optie.

Ik ken dat uit mijn familie ook niet, al mijn ((bet)over)grootouders liggen nog steeds begraven, nou is dat bij een set ook niet vreemd, omdat zij de grond voor de begraafplaats geschonken hebben, maar ook de rest ligt kennelijk in semi-permanente graven, of het is nog weer voor X jaar afgekocht.
Ik weet dat mijn ouders net de grafmonumenten van mijn moeders ouders en broer hebben laten restaureren, en die zijn van 1966 en 1967.

Ik vond het behoorlijk schokkend toen ik een tijdje geleden het graf van een bekende niet meer kon vinden, maar dat bleek dus zo'n 10-jaars graf te zijn.
Maar hij was wel jong (38) en had een kindje van 3 toen hij overleed, dat kind kan dus al niet meer naar het graf van zijn vader.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:38:42 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187593627
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil sowieso niet gecremeerd worden, maar als ik in de komende 10 jaar overlijd zeker niet, ik heb immers nog een vrij jong kind, en ik vind wel dat hij een plekje moet hebben om naartoe te gaan als zijn vader of moeder overlijdt.
Een graf wat na 10 jaar geruimd wordt is om die reden ook geen optie.

Ik ken dat uit mijn familie ook niet, al mijn ((bet)over)grootouders liggen nog steeds begraven, nou is dat bij een set ook niet vreemd, omdat zij de grond voor de begraafplaats geschonken hebben, maar ook de rest ligt kennelijk in semi-permanente graven, of het is nog weer voor X jaar afgekocht.
Ik weet dat mijn ouders net de grafmonumenten van mijn moeders ouders en broer hebben laten restaureren, en die zijn van 1966 en 1967.

Ik vond het behoorlijk schokkend toen ik een tijdje geleden het graf van een bekende niet meer kon vinden, maar dat bleek dus zo'n 10-jaars graf te zijn.
Maar hij was wel jong (38) en had een kindje van 3 toen hij overleed, dat kind kan dus al niet meer naar het graf van zijn vader.
Als je gecremeerd wordt kun je alsnog op de begraafplaats bijgezet worden. Mijn opa is ook gecremeerd, zijn urn staat op de begraafplaats. En en kan dus ook.

Een begraafplaats is ook loeiduur. Kan me goed indenken dat niet iedereen daarvoor kiest.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 25 juni 2019 @ 10:48:12 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187593755
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je gecremeerd wordt kun je alsnog op de begraafplaats bijgezet worden. Mijn opa is ook gecremeerd, zijn urn staat op de begraafplaats. En en kan dus ook.

Een begraafplaats is ook loeiduur. Kan me goed indenken dat niet iedereen daarvoor kiest.
Ja, maar ik wil echt niet gecremeerd worden :N
Mijn ouders daarentegen wel, dus ik ben wel opgegroeid met het idee dat cremeren vrij standaard is.

Ik zie de as ook niet als een fysieke aanwezigheid trouwens, terwijl ik dat met een graf wel heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187594458
Geen idee of het al gevraagd was, ik heb niet het hele topic gelezen :@

Ben je altijd maar met 1 dooie tegelijk bezig of soms ook met meerdere tegelijk?
Gezien de tijd die je aangeeft er mee bezig te zijn zou je ook kunnen combineren natuurlijk, maar ik heb geen idee of dat in de praktijk ook zo werkt. Wel lullig natuurlijk als je net bij dooie nummer 2 bezig bent die week en familie van dooie nr1 belt om nog wat te regelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187594499
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:27 schreef Leandra het volgende:
Ik vond het behoorlijk schokkend toen ik een tijdje geleden het graf van een bekende niet meer kon vinden, maar dat bleek dus zo'n 10-jaars graf te zijn.
Maar hij was wel jong (38) en had een kindje van 3 toen hij overleed, dat kind kan dus al niet meer naar het graf van zijn vader.
Dat zijn de nabestaanden schuld. Althans ik neem aan dat je gewoon weer 10 jaar bij kan kopen als familie zijnde toch? En na die 10 jaar weer en na die 10 jaar ook weer. Toch? :@

Of is het gewoon 10 jaar doei!! :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:00:45 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187594838
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zijn de nabestaanden schuld. Althans ik neem aan dat je gewoon weer 10 jaar bij kan kopen als familie zijnde toch? En na die 10 jaar weer en na die 10 jaar ook weer. Toch? :@

Of is het gewoon 10 jaar doei!! :W
Nee, dit was een graf dat sowieso na 10 jaar geruimd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:01:12 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187594848
owja ook een vraagje, je zei dat je dag heel divers is, maar ik vroeg me vooral af naar je werktijden. Je geeft aan langs te gaan dagelijks en dit en daar wat te regelen.
Hoe moet ik dat zien in uren (aantal + verdeling)?

Begin je smorgens en einde dag klaar? Of is het smorgen iets, dan paar uur niets, dan weer een paar uur en savonds dan soms ook.
plus natuurlijk soms ook snachts?

En hoe doe je dat icm man (evt kind) en huishouden enzo?
En hoeveel dagen in de week werk je ongeveer / is je doelstelling?
pi_187594914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dit was een graf dat sowieso na 10 jaar geruimd wordt.
Ow, ik wist niet eens dat dat bestond. Heb ook geen enkel idee wat zoiets kost eerlijk gezegd :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:07:21 #165
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_187594956
Bij mijn gemeente huur je een graf voor 20 jaar. als je dat met 20 jaar zou willen verlengen dan kost je dat 3000 euro.

Zal per gemeente verschillen ook denk ik

[ Bericht 17% gewijzigd door ondeugend op 25-06-2019 12:16:35 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_187595293
Ik heb het topic met interesse gelezen, nog niet zolang geleden hebben wij mijn moeder's moeder met een uitvaartondernemer gecremeerd.
Nu was zij enig kind, maar als er meerdere 'stakeholders' zijn en zij hebben duidelijk andere wensen, hoe ga je daarmee om? Er wordt toch vaak vlot overgegaan tot de plechtenis en er moet best wat geregeld worden. Hoe zorg je dat deze mensen snel tot elkaar komen?
And the druids turn to stone...
pi_187596198
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:21 schreef Panthera1984 het volgende:
nog niet zolang geleden hebben wij mijn moeder's moeder met een uitvaartondernemer gecremeerd.
De meesten gaan alleen in de oven, bijzondere situatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187596220
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zijn de nabestaanden schuld. Althans ik neem aan dat je gewoon weer 10 jaar bij kan kopen als familie zijnde toch? En na die 10 jaar weer en na die 10 jaar ook weer. Toch? :@

Of is het gewoon 10 jaar doei!! :W
Ligt aan de begraafplaats/gemeente. Soms kan je verlengen en soms kan je enkel verlengen met een verplaatsing. De wet schrijft minstens 10 jaar grafrust voor, daarna zie je wel weer verder.
pi_187597784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:33 schreef GereDathan het volgende:
Sowieso begrijp ik nooit zo goed waar mensen zo moeilijk over doen. Als je je nabestaanden lief hebt, dan heb je een uitvaartverzekering die in ieder geval zorgt dat je netjes de grond in gaat of gecremeerd wordt.
Hoeft geen franje te hebben, gewoon ophalen -> verzorgen & opbaren in een simpele kist -> simpele dienst -> begraven of cremeren -> koffie met wat cake.
Dat kan iedereen al verzekeren voor een paar euro per maand, het is een verzekering die gegarandeerd uitkeert en het ontzorgd de nabestaanden volledig. Willen de nabestaanden een gouden kist, kaviaar en een nachtenlang feest ter ere van je leven? Dan mogen ze dat zelf ophoesten of uit de erfenis halen.
Totaal niet mee eens, ik heb genoeg spaargeld om mijn uitvaart te betalen. Verzekeringen sluit ik alleen af voor risico's die ik zelf niet kan dragen, andere verzekeringen spek je alleen de verzekeringsmaatschappij mee.

quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou graag een boom boven op me hebben, vind dat wel een tof idee dat er relatief snel gerecycled wordt. Nou heb ik wel eens gehoord dat ze dat eigenlijk niet doen, dus wel in de natuur maar niet onder een nieuwe boom, weet jij wat daar van waar is?
Ik heb niet zo lang geleden iemand begraven op een natuurbegraafplaats en daar was het in ieder geval mogelijk een boom vlak naast het graf te plaatsen, erop kan denk ik ook wel als je erop aandringt, maar daar waren ze minder happig op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:03 schreef Kamelenteen het volgende:
In mijn herinnering, was het bedrag dat ik destijds hoorde echt belachelijk hoog en was zelf een taxi bestellen fors goedkoper. Je kan natuurlijk een en ander afstemmen, maar het zou me niets verbazen als menig begrafenisondernemer ook hier nog een stukje marge pakt en de prijs verhoogd, net als op kisten die ook veelal belachelijk duur zijn.
Je klaagt wel over de prijs van kisten, maar heb je wel eens houten meubels gekocht? Dan betaal je voor minder hout meer en heb je een levertijd van 3 maanden. Hout is duur, houtbewerking is duur en houtbewerkers zijn schaars, dus daar zit veel marge ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:03 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik heb geen verzekering ervoor. Voer mij maar gewoon af op de goedkoopste mogelijke manier via een budgetcrematie zonder poespas. Die 1900 euro loonkosten van topicstarter kan beter besteed worden. Huur daarvan maar een restaurant af voor de hele mikmak en zuip je maar helemaal lam dan.
En wie regelt dat feestje met de restauranteigenaar? Wie regelt de uitnodigingen/rouwkaarten? Wie gaat er aan alle kleine dingetjes die geregeld moeten worden denken op het juiste moment, terwijl je aan het rouwen bent? Bovendien kun je voor 1900 euro niet heel veel mensen zich fatsoenlijk vol laten gieten met de huidige horecaprijzen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:19:47 #170
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:36 schreef GereDathan het volgende:
Oh ik had wel een vraag aan TS:
Doe je ook uitvaarten van huisdieren? Dat is een steeds meer aan de orde, een dierbaar huisdier laat je niet zomaar meer met andere huisdieren cremeren vinden veel mensen.

Ik neem niet aan dat je het al gedaan hebt, maar stel dat de vraag komt?
Nee, dat doe ik niet. Ik heb de vraag ook niet gehad, maar als hij komt zal ik dat verzoek niet aannemen.
Ik vind het toch wel een hele andere tak van sport en ik kan me voorstellen dat mensen moeite hebben met het idee dat een ondernemer de ene dag 'woef' begraaft (zelfs met alle egards) en de andere dag oma.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:24:01 #171
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598320
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou graag een boom boven op me hebben, vind dat wel een tof idee dat er relatief snel gerecycled wordt. Nou heb ik wel eens gehoord dat ze dat eigenlijk niet doen, dus wel in de natuur maar niet onder een nieuwe boom, weet jij wat daar van waar is?
Ik weet het eerlijk gezegd niet goed. Ik weet dat de meeste natuurbegraafplaatsen geen monument toe staan, sommige nog wel een schijf hout met daarop een bericht of een steen.
Maar echt een boom... daarentegen zijn er geloof ik wel ook afbreekbare urnen waar planten uit kunnen groeien, dus dat zou ook nog een optie zijn.

quote:
Wat heb je vanuit jouw beroep het liefste dat de persoon die overleden is al veel geregeld heeft (vooral kwa wensen enzo) en dat het allemaal al duidelijk is of dat het allemaal er plekke on the fly geregeld moet worden?
Als de familie echt geen idee heeft en ook wat meer stugge personen zijn dan is het wel fijn als er ergens wat richting is, maar als een familie zelf ideeën heeft dan maakt het helemaal niks uit. dan is on the fly ook prima. :Y

quote:
En waar vind jij de prioriteit liggen de wensen van de nabestaanden of die van de overledene, en hoe pak je het aan als dat niet persee gelijk is?
Ik neig naar de wensen van de nabestaanden... zij zijn degenen die door moeten. Als iemand gecremeerd wilde worden en de familie wil toch begraven, wie ben ik dan om te zeggen dat we toch gaan cremeren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:26:54 #172
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:03 schreef Kamelenteen het volgende:
[…] Die verzekeringen die eigen crematoria en dergelijke in beheer hebben. Die enorm groot zijn, die daarmee een flinke macht hebben in begrafenis/crematorialand. Die hebben er alle baat bij om de prijzen maar zo hoog mogelijk te houden, want zo verkopen ze 1. meer verzekeringen en 2. verdienen ze enorm aan dr crematoria en verhuur van ruimte/catering/enz. en 3. zul je zien dat er vaak ook sprake is van kosten die niet gedekt zijn.

En dat is wel een ardige vraag voor topicstarter in deze: in hoeverre is zij blij met dergelijke bedrijven met enorme budgetten en eigen crematoria in bezit. Werkt ze ook samen met hen middels een constructie? Dus dat zij via bijv. Monuta of Yarden klanten aangeleverd krijgt, tegen betaling als ware ze een soort franchise-uitvaartleider van hen? Acht zij dergelijke bedrijven 'eerlijk' of ziet zij die liever verdwijnen, zodat er meer concurrentie is en er scherpere prijzen bedongen kunnen worden?
De grote bedrijven werken allemaal met of eigen mensen of vaste partijen. Daar kom ik als eenpittertje niet tussen.
Ik denk dat veel mensen beter af zijn bij andere, kleinschaligere bedrijven, maar de mensen die er werken doen echt ook allemaal hun werk prima, naar eer en geweten, binnen de richtlijnen van die bedrijven.
Ik denk ook dat ze een doel dienen. Niet iedereen wil poespas en dan is een natura verzekering met de standaard-kist, 25 kaarten en 50 koppen koffie prima. :Y
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:28:36 #173
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:38 schreef Nijna het volgende:
Interessant topic!

Je hoort nog wel eens dat er tijdens begrafenis/crematie ingebroken wordt, omdat er vaak toch advertenties in de krant e.d. staan.
Is het gebruikelijk dat er dan iemand op het huis past zeg maar en is dat dan iets waar jij dan mensen voor hebt of is dat aan de familie zelf om zoiets te regelen?
Het komt voor, ik heb er zelf geen mensen voor en zou iemand moeten vragen en de vraag is dan of de familie dat weer vertrouwt. ;) Beter is het dan, in mijn opinie, om bij de advertentie in de krant gewoon geen huisadres te zetten, dan voorkom je het gros van dit soort inbraken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187598416
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 07:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Helemaal prima hoor! Ik wil iedereen helpen, maar ik hoop dat het nog heel lang duurt voor het zo ver is. ;)
[..]

Ik geloof het niet, wat ik wel echt nog last vind is groeten. Goedemorgen zit er zo enorm in gesleten... maar ja, kom daar maar eens mee bij mensen binnen.

En ik stond ook eens bij de deur bij condoleance en zei toen steeds 'u kunt daar de hoek om', totdat iemand met een knipoog zei dat hij dat toch wel erg cru vond. ;)
_O- Mooi topic trouwens.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:30:12 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187598426
Ik vond het vreselijk toen ik bij een begrafenis zag dat de dragers allemaal "Dela" op de boorden van de overhemden hadden staan.
Ik vind dat bij Co Stompé altijd al te triest voor woorden, maar de kistdragers bij een begrafenis?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:31:10 #176
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598442
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:37 schreef vosss het volgende:
Geen idee of het al gevraagd was, ik heb niet het hele topic gelezen :@

Ben je altijd maar met 1 dooie tegelijk bezig of soms ook met meerdere tegelijk?
Gezien de tijd die je aangeeft er mee bezig te zijn zou je ook kunnen combineren natuurlijk, maar ik heb geen idee of dat in de praktijk ook zo werkt. Wel lullig natuurlijk als je net bij dooie nummer 2 bezig bent die week en familie van dooie nr1 belt om nog wat te regelen.
Ik heb er tot nu toe 2x twee tegelijk gedaan. De eerste keer zat er een paar dagen tussen de meldingen, de tweede keer maar 2 dagen en toen was het echt aanpoten om alles voor elkaar te krijgen. Het heeft niet mijn voorkeur moet ik zeggen, maar ja, nee zeggen als men specifiek om jou vraagt is ook zo wat.
Ik ga nu wel werk maken van contacten leggen met 2 of 3 freelancers die ik eventueel kan vragen voor mij op pad te gaan, al is het maar om de uitvaart op te starten bij wijze van spreken.
Als ik op de ochtend van de dag van de uitvaart van iemand gebeld wordt kan ik daar pas heel laat zijn en als iemand dan thuis overleden is wil je echt voor die tijd al wel gaan verzorgen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:32:05 #177
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598466
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zijn de nabestaanden schuld. Althans ik neem aan dat je gewoon weer 10 jaar bij kan kopen als familie zijnde toch? En na die 10 jaar weer en na die 10 jaar ook weer. Toch? :@

Of is het gewoon 10 jaar doei!! :W
Dat hangt er vanaf. Als je in een algemeen graf ligt, met nog 1 of 2 overledenen, dan kan je niet verlengen. Wel is het dan soms mogelijk dat je vraagt of de resten van jouw overledene apart gehouden kunnen worden en kan je herbegraven of cremeren.

Algemene graven zijn een stuk goedkoper maar je kan dus niet kiezen bij wie je in het graf komt te liggen, dat gaat op volgorde van binnenkomst zogezegd, en je hebt geen mogelijkheid tot verlengen.

Dat heb je wel bij particuliere graven of eigen graven zoals ze ook wel genoemd worden. Die zijn (meestal) voor minimaal 15 jaar met dan de mogelijkheid tot verlengen voor een x-periode per keer (5, 10, 20 jaar).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:33:48 #178
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598498
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:01 schreef Cue_ het volgende:
owja ook een vraagje, je zei dat je dag heel divers is, maar ik vroeg me vooral af naar je werktijden. Je geeft aan langs te gaan dagelijks en dit en daar wat te regelen.
Hoe moet ik dat zien in uren (aantal + verdeling)?

Begin je smorgens en einde dag klaar? Of is het smorgen iets, dan paar uur niets, dan weer een paar uur en savonds dan soms ook.
plus natuurlijk soms ook snachts?

En hoe doe je dat icm man (evt kind) en huishouden enzo?
En hoeveel dagen in de week werk je ongeveer / is je doelstelling?
Ja, het tweede, hier en daar een beetje. Meestal ga ik 's ochtends vroeg met wat thuis-regel-dingen aan de slag en dan halverwege de ochtend langs de familie om de overledene te controleren en nog wat dingen te bespreken, dan weer terug naar huis en verder met plannen en regelen. Kaarten halen, zegels, enveloppen, bloemen soms.
En als ze om 23 uur bellen dan ga ik er ook heen.

Dat is tot noch toe aardig te combineren, de kinderen zijn oud genoeg om zichzelf even te bedruipen en omdat ik tussendoor wel af en toe thuis ben dan ipv echt 10 uur van huis kan ik dan eten klaarzetten etc. etc.

Ik zou blij zijn als ik er per jaar 20-30 uitvaarten zou doen, en dan het liefst met steeds netjes een paar dagen er tussen. O-) ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:38:05 #179
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Bij mijn gemeente huur je een graf voor 20 jaar. als je dat met 20 jaar zou willen verlengen dan kost je dat 3000 euro.

Zal per gemeente verschillen ook denk ik
:Y Je hebt hele goedkope gemeentes en hele dure.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:21 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb het topic met interesse gelezen, nog niet zolang geleden hebben wij mijn moeder's moeder met een uitvaartondernemer gecremeerd.
Nu was zij enig kind, maar als er meerdere 'stakeholders' zijn en zij hebben duidelijk andere wensen, hoe ga je daarmee om? Er wordt toch vaak vlot overgegaan tot de plechtenis en er moet best wat geregeld worden. Hoe zorg je dat deze mensen snel tot elkaar komen?
Dat verschilt. Ik zei eerder al 'wie betaalt, bepaalt' dus daar ga je dan wel een klein beetje van uit. Iemand is de officiële opdrachtgever. Als er echt mot ontstaat heb ik wel eens voorgesteld dat ik een dag later terug zou komen, dat iedereen even tot rust kon komen.

Soms heb je wel in de gaten dat voor de 1 bijvoorbeeld de muziek heel belangrijk is en voor de ander weer iets anders en zo probeer je dan iedereen ruimte te geven.
Maar het is niet altijd makkelijk. ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:39:47 #180
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598635
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:30 schreef Leandra het volgende:
Ik vond het vreselijk toen ik bij een begrafenis zag dat de dragers allemaal "Dela" op de boorden van de overhemden hadden staan.
Ik vind dat bij Co Stompé altijd al te triest voor woorden, maar de kistdragers bij een begrafenis?
Dat moet helaas van de belastingdienst als ik het goed heb. Bedrijfskleding moet gemerkt zijn anders kan het gezien worden als verkapt inkomen. Ja, echt... ook bij banken etc waar ze mensen in bedrijfskleding hebben zitten.
Het is dus niet altijd de keuze van de grote ondernemingen. Maar ik ben het met je eens, ik vind het ook niet mooi hoor.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 juni 2019 @ 15:40:53 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_187598659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
daarentegen zijn er geloof ik wel ook afbreekbare urnen waar planten uit kunnen groeien, dus dat zou ook nog een optie zijn.
http://www.mijn-boom.nl/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:41:36 #182
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187598675
Over gezin gesproken, ik ga de kinders even uitlaten nu. ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187598855
Heb je donkere humor? Zoals je opmerking over de gier eerder?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:51:40 #184
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187598903
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik neig naar de wensen van de nabestaanden... zij zijn degenen die door moeten. Als iemand gecremeerd wilde worden en de familie wil toch begraven, wie ben ik dan om te zeggen dat we toch gaan cremeren.
Ik snap je punt hier, maar vind het toch niet in orde eigenlijk. De overledene geeft een duidelijke wens aan, sterft wellicht ook met die gedachte, en vervolgens gebeurt er iets anders omdat de nabestaanden dat liever hebben. Tuurlijk, de overledene zal het (naar alle waarschijnlijkheid hehe) toch niet meer merken, maar het gaat hier wel om een principe. Ik wil begraven worden, de rest van mijn familie is van het cremeren, ik zou het knap lullig vinden als ik alsnog in de oven eindig...

Overigens weet mijn familie dit en heeft daar ook geen probleem mee
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_187599010
Je had vroeger zo'n programma waarin een werkgever een baan aanbood en waar drie werklozen dan voor konden solliciteren en rollenspellen deden op tv met acteurs/cabaratiers. Aan de bak heette dat. Ze hadden allerlei beroepen: stewardessen, verkoopmedewerkers, en dus ook uitvaartbegeleider. Hilarisch, wat een scenes leverde dat op.

O.a. deze scene:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Soms heb je wel in de gaten dat voor de 1 bijvoorbeeld de muziek heel belangrijk is en voor de ander weer iets anders en zo probeer je dan iedereen ruimte te geven.
Maar het is niet altijd makkelijk. ;)
weet niet of ie het goed doet hoor https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/14677/Aan_De_Bak.html
Somebody that I used to know
pi_187599228
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:49 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens, ik heb genoeg spaargeld om mijn uitvaart te betalen. Verzekeringen sluit ik alleen af voor risico's die ik zelf niet kan dragen, andere verzekeringen spek je alleen de verzekeringsmaatschappij mee.
Genoeg spaargeld hebben is ook een soort van verzekering.
Het is wel te hopen dat je nabestaanden daarbij kunnen en er genoeg is. En dat ze het niet hoeven voor te schieten. Je rekeningen zijn niet zomaar beschikbaar, zie voor meer informatie
https://www.consumentenbo(...)kening-en-overlijden

Een uitvaartverzekering is, in tegenstelling tot vele andere verzekeringen, een prima optie mijns inziens. Betalen altijd, nemen alle rompslomp uit handen en keren uit vanaf dag 1 dat de verzekering loopt. En je hoeft er zelf bij leven niets voor te laten, het is best zonde om 10.000 op een bankrekening te moeten zetten je leven lang. En dan moet je het ook nog aanvullen elk jaar ivm inflatie.

Het is maar wat je prettig vindt, maar die 60 euro per jaar die basisverzekering kost is mij al die ellende en moeite niet waard. Als je toch zoveel spaargeld hebt, dan is die 60 euro vast al je rente of dividend.
pi_187599268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:30 schreef Leandra het volgende:
Ik vond het vreselijk toen ik bij een begrafenis zag dat de dragers allemaal "Dela" op de boorden van de overhemden hadden staan.
Ik vind dat bij Co Stompé altijd al te triest voor woorden, maar de kistdragers bij een begrafenis?
Bij Co is het reclame, bij de uitvaart medewerkers noodzaak. Zoals gezegd ivm de belasting, maar ook de herkenbaarheid. Er zijn soms meerdere uitvaarten tegelijkertijd, handig dat je ze dan herkennen kan.
pi_187599583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Ik neig naar de wensen van de nabestaanden... zij zijn degenen die door moeten. Als iemand gecremeerd wilde worden en de familie wil toch begraven, wie ben ik dan om te zeggen dat we toch gaan cremeren.
gaat de wil van de overledene niet voor?
Artikel 18 van de wet op de lijkbezorging geeft wel opties om van de laatste wil af te wijken, maar is een andere wil bij de nabestaanden voldoende daarvoor?
pi_187600750
Ook met de specificatie van de factuur blijft er hier nogal het idee van 'lijkenpikker' en dat het veel te duur is. Je begint natuurlijk net, maar als je het dan hebt over 20-30 uitvaarten per jaar (x2000 euro) zit je op 40.000-60.000 euro? (+ eventuele marges die je hebt natuurlijk op de zaken). Wat is dan je netto maandinkomen? Wordt het gewoon belast als zelfstandige/zzp'er/inkomstenbelasting?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 17:45:25 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_187600912
Heb je ook speciaal zo'n 'kraaienkostuum' aangeschaft voor jouw werk? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 juni 2019 @ 18:18:29 #191
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187601474
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Ook met de specificatie van de factuur blijft er hier nogal het idee van 'lijkenpikker' en dat het veel te duur is. Je begint natuurlijk net, maar als je het dan hebt over 20-30 uitvaarten per jaar (x2000 euro) zit je op 40.000-60.000 euro? (+ eventuele marges die je hebt natuurlijk op de zaken). Wat is dan je netto maandinkomen? Wordt het gewoon belast als zelfstandige/zzp'er/inkomstenbelasting?
Voor iemand die onregelmatig werkt en 24/7 beschikbaar is, valt dat toch reuze mee?
Ze schiet nota bene nog kosten voor ook.
En dan moet ze het ook nog zien te rooien als er weken geen melding is.

Veel andere banen, met vakantiedagen en 9 tot 17-rooster en zekerheden zoals pensioen, aov, opleidingsbudget en allerlei andere voordelen, verdienen ook prima hoor. Ik snap niet zo goed wat je ijkpunt is.

Mag het soms geen geld kosten omdat het een emotionele gebeurtenis betreft? Waarom ligt dat zo gevoelig?
Ik zou haast geen betere bestemming voor mijn geld weten dan dergelijke precaire zaken die vakmanschap en toewijding vergen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 25-06-2019 18:24:34 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187601555
En niet te vergeten dat daar ook pensioen van geregeld moet worden en dergelijke. Ik vind het ook geen gek bedrag eigenlijk.
Edit: ah, Duderinnetje voegde dat ook net aan haar post toe. Spuitelf dus ;)

Ik heb zelf eigenlijk verder geen vragen, maar vind t leuk om mee te lezen, toffe vwjw!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 juni 2019 @ 18:25:12 #193
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_187601558
Wat heb je hiervoor voor werk gedaan en waarom heb je besloten dit bijzondere beroep te gaan doen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_187601915
Interessant topic. En mooi o.m te lezen.

Mijn vraag is hoe ga je om met de emoties van nabestaanden?
Bijvoorbeeld als iemand echt te emotioneel is om te beslissen over een keuze.

En wat doe je als iemand een echt bepaalde wens heeft en je kan het niet regelen wat doe je dan?
pi_187602357
Hoe was je alleerste dienst? En dan ben ik heel benieuwd naar hoe je emoties heb kunnen onderdrukken, als je die had.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 19:18:15 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187602482
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Bij mijn gemeente huur je een graf voor 20 jaar. als je dat met 20 jaar zou willen verlengen dan kost je dat 3000 euro.

Zal per gemeente verschillen ook denk ik
Ik heb net de grafrechten van mijn grootouders verworven en laten verlengen, na de initiële 20 jaar.
¤70,- per jaar met een minimum van 5 jaar dus heel schappelijk vind ik zelf :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 25 juni 2019 @ 19:26:10 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187602638
Hoe krijg je een lijk van de slaapkamer naar de beganegrond als er een smalle trap is? Bij het huis van mn moeder krijg je met heel veel moeite zo'n kist naar boven of beneden. Lijkt mij ook niet wenselijk om zo te kloten met een gevulde kist _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 25 juni 2019 @ 19:37:52 #198
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187602850
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb je donkere humor? Zoals je opmerking over de gier eerder?
I like to think so, maar ik hou dat meestal wel voor een heel select gezelschap. Anders heb je kans dat mensen denken 'nou, dat is zo'n rare'.

Zo bedacht ik van de week dat ik misschien volgend jaar wel een team kon samenstellen voor de samenloop voor hoop, met dan de slogan 'wij lopen door waar u stopt'. :@
Of bij een avondje met vrienden brainstormen over hoe aan klanten te komen: bij de jeu de boules vereniging de batterij uit de AED halen en daar dan mijn visitekaartjes in stoppen. :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 19:39:51 #199
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187602881
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:51 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik snap je punt hier, maar vind het toch niet in orde eigenlijk. De overledene geeft een duidelijke wens aan, sterft wellicht ook met die gedachte, en vervolgens gebeurt er iets anders omdat de nabestaanden dat liever hebben. Tuurlijk, de overledene zal het (naar alle waarschijnlijkheid hehe) toch niet meer merken, maar het gaat hier wel om een principe. Ik wil begraven worden, de rest van mijn familie is van het cremeren, ik zou het knap lullig vinden als ik alsnog in de oven eindig...

Overigens weet mijn familie dit en heeft daar ook geen probleem mee
Ik snap je helemaal, echt, maar als de familie zegt 'hij gaat de oven in' kan ik daar niet tegenin gaan. Hooguit kan ik zeggen 'dan moet u maar een andere uitvaartverzorger zoeken, ik werk er niet aan mee'.
Pas als er 1 ander in het gezelschap met jou schriftelijk vastgelegde wens naar een rechter gaat en die doet uitspraak kan ik daar wat mee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187602885
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

I like to think so, maar ik hou dat meestal wel voor een heel select gezelschap. Anders heb je kans dat mensen denken 'nou, dat is zo'n rare'.

Zo bedacht ik van de week dat ik misschien volgend jaar wel een team kon samenstellen voor de samenloop voor hoop, met dan de slogan 'wij lopen door waar u stopt'. :@
Of bij een avondje met vrienden brainstormen over hoe aan klanten te komen: bij de jeu de boules vereniging de batterij uit de AED halen en daar dan mijn visitekaartjes in stoppen. :+
_O- _O-

Ja dus :D Had het al niet meer toen je over een gier begon :D Ik ken iemand en die heeft een tijd lang overleden mensen opgehaald en vroeger ook nog graven gegraven en die zei dat ze allemaal wel wat rare humor hadden :P

Misschien is dit wat voor je als advertentie? :P

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')