abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187572639
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik had enkel het vermoeden omdat tijdens het terug wandelen naar huis toe ben ik even een buurtgenoot tegengekomen. Hij had gezegd dat die zwarte hondje een herriemaker is. Maar afijn dit kon net zo goed een grap geweest zijn dat ik niet helemaal begreep. De enige dat ik daadwerkelijk klachten dit jaar van ontvangen heb was een van de naaste buur. Hier waren wij ook uitermate verrast door aangezien er nu slechts sprake is van ca. 10 minuten blaf geluiden verspreid over een dag.

Ten einde raad ging ik advies vragen van een onafhankelijke deskundige. Dat had geleid tot het verhaal dat ik hier boven heb vermeld.
pi_187572692
Maar waarom ging je dan niet eerst met de buren praten over wanneer ze bijvoorbeeld overlast ervaren? Want het lijkt me sterk als dat is als de honden binnen zitten, aan de achterkant van een vrijstaand huis
  zondag 23 juni 2019 @ 23:04:13 #28
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_187572811
Ik zou het sociaal wijkteam vragen of ze met alle partijen om tafel willen om eens gewoon een gesprek aan te gaan waar de irritatie nu echt vandaan komt.

Dit kost je niks maar kan wel veel lucht geven
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_187572834
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:59 schreef Allures het volgende:
Maar waarom ging je dan niet eerst met de buren praten over wanneer ze bijvoorbeeld overlast ervaren? Want het lijkt me sterk als dat is als de honden binnen zitten, aan de achterkant van een vrijstaand huis
Daar had ik inderdaad aan gedacht, maar de dag dat ze kwamen klagen waren ze behoorlijk intimiderend dat ik eigenlijk geen interesse meer had om nog met ze in gesprek te gaan. Ik had tijdens het gesprek ook duidelijk gevraagd wat ik nog enigzins kan doen. Hierop hebben ze geantwoord dat ik mijn honden moet wegdoen. Dit had mij behoorlijk getriggered aangezien ik al heel veel heb ondernomen.

Tijdens de rest van het jaar hadden we de honden meegenomen naar mijn ouders zaak toe. Zodat deze buren minimaal last van ze zouden ervaren. In de zomer periode kan de temperatuur oplopen tot boven de 30 graden waardoor het gevaarlijk wordt voor de hondjes.

Het gebiedje boven de zaak (waar de honden dan zouden verblijven) kan zeer en zeer warm worden. Hierbij kun je denken aan een stilstaande auto. Omwille deze reden heb ik ook besloten om de vakantie door te brengen bij mijn ouders zodanig dat er (bijna) altijd iemand aanwezig is om op de honden te passen. Zelfs dit was niet voldoende blijkbaar.

Het inschakelen van de gedragstherapeut was achteraf gezien toch een goede zet ondanks de kosten dat hieraan verbonden staat, want een aantal dagen er na kwamen ze weer klagen. Ze hebben ook geweigerd de rapportage uberhaupt te lezen of in ontvangst te nemen. Ik heb overigens zelf wel de buurtbemiddeling ingeschakeld want ik heb liever ook geen conflict alleen vind ik wel dat ca. 10 min redelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Calculus199111 op 23-06-2019 23:22:26 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 23:10:16 #30
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187572976
Wat zeggen je andere buren? Je hebt nu 1 klagende buur en vanmiddag 1 persoon die misschien iets negatiefs bedoelde toch?
Spoilers!
pi_187573041
Ja, ik heb sowieso minstens twee buurt bewoners die hebben gezegd dat ze geen last ervaren. Echter hadden ze dit vorig jaar ook al gezegd.

De andere naaste buren hebben gezegd dat ze enkel in de avond af en toe nog last ervaren, maar tijdens het doorvragen bleek dat ze nog onder de veronderstelling waren dat de hondjes nog steeds naar de zaak gingen overdag. Dit is al minstens een maand niet het geval. De rest van de buurt heb ik eerlijk gezegd niet persoonlijk gevraagd, maar ik heb ook nog nooit iets van ze vernomen mbt over de honden (zelfs vorig jaar niet) behalve wellicht die commentaar eerder in de dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Calculus199111 op 23-06-2019 23:28:37 ]
pi_187573648
Ik zal deze topic wel updaten als ik de buurt bemiddeling heb gesproken. Er staat een afspraak aankomend vrijdag.
pi_187574882
Zit zelf met een gelijkwaardige situatie, maar dan met een valkparkiet van de buurvrouw waar ik naar mijn gevoel hinder van heb. Klinkt niet hard door op mijn slaapkamer, maar het gepiep vind ik toch wel irritant. Mijn slaapkamer grenst aan haar woonkamer. Heb buurtbemiddeling gehad waar ze ook volledig aan heeft meegewerkt. Afspraak was zij zou de vogel verplaatsen naar andere kamer, ik mocht alleen klagen als het geluid van haar afkomstig zou zijn. Ging geruime tijd goed, ga nu bij de woningbouw en buurtbemiddeling pleiten dat de vogel weg moet.

Buurvrouw gaf aan bij gesprek met bemiddeling geen overlast van mij te ondervinden, maar ik wel van haar vogel.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_187575192
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:57 schreef Calculus199111 het volgende:
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik had enkel het vermoeden omdat tijdens het terug wandelen naar huis toe ben ik even een buurtgenoot tegengekomen. Hij had gezegd dat die zwarte hondje een herriemaker is. Maar afijn dit kon net zo goed een grap geweest zijn dat ik niet helemaal begreep. De enige dat ik daadwerkelijk klachten dit jaar van ontvangen heb was een van de naaste buur. Hier waren wij ook uitermate verrast door aangezien er nu slechts sprake is van ca. 10 minuten blaf geluiden verspreid over een dag.

Ten einde raad ging ik advies vragen van een onafhankelijke deskundige. Dat had geleid tot het verhaal dat ik hier boven heb vermeld.
Ik zou het hier verder bij laten, als ze echt zoveel last ondervinden moeten ze maar gaan klagen bij de gemeente.
pi_187575196
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:28 schreef -Hakuna- het volgende:
Zit zelf met een gelijkwaardige situatie, maar dan met een valkparkiet van de buurvrouw waar ik naar mijn gevoel hinder van heb. Klinkt niet hard door op mijn slaapkamer, maar het gepiep vind ik toch wel irritant. Mijn slaapkamer grenst aan haar woonkamer. Heb buurtbemiddeling gehad waar ze ook volledig aan heeft meegewerkt. Afspraak was zij zou de vogel verplaatsen naar andere kamer, ik mocht alleen klagen als het geluid van haar afkomstig zou zijn. Ging geruime tijd goed, ga nu bij de woningbouw en buurtbemiddeling pleiten dat de vogel weg moet.

Buurvrouw gaf aan bij gesprek met bemiddeling geen overlast van mij te ondervinden, maar ik wel van haar vogel.
Je klinkt als een zeikerd, laat dat vrouwtje gewoon dr vogeltje houden. Mensen kunnen ook niks meer hebben tegenwoordig.
pi_187576166
quote:

Los van subjectieve meningen, betwijfel ik uberhaupt of je wel ver komt met zo'n eis aangezien er mogelijk geen sprake is van onrechtmatig overlast. Een zekere mate van overlast moet aanvaardbaar zijn volgens de Burgerlijk Wetboek.
pi_187577559
Ze blaffen niet 's nacht? Want hier zit soms een hond de halve nacht te janken en dat is wel echt irritant.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187577798
Onze Corgi Cardigan blaft wel meer dan 10 minuten per dag.

Een eventueel klagende buurman zou ik me niks van aantrekken. Gras is groen. Honden blaffen. Big deal, zo lang het maar niet aan de lopende band is maakt dat toch geen zak uit? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 24 juni 2019 @ 11:37:47 #39
189961 ex
aperture science
pi_187577827
Sorry hoor maar vrijstaande woning en dan last hebben van geblaf? Dan moet je er wel HEEL erg opletten of, woon jij in een soort stilte gebied waar verder niks te horen is.

Ik zou het hier bij laten, en ik ben iemand met een hekel aan overlast door andere (en heb met mijn Jack Russel dezelfde soort trainingen etc als jij gedaan om het geblaf te verminderen). Wij hebben het opgelost door de tussendeur dicht te laten en nu kan die niet meer naar de straat blaffen. Achter ziet die af en toe een vogeltje dus is het misschien een blaf per dag naar een vogel.

Als er nog steeds overlast word ervaren, mogen ze gaan klagen via de politie en kan die komen vast stellen of er echte overlast is.. Maar mijn huidige indruk is gezeur.

Los van alles: Wat een fantastische foto en wat een fijn uitzicht voor je beesten.
The cake is a lie!
pi_187578210
quote:
ga nu bij de woningbouw en buurtbemiddeling pleiten dat de vogel weg moet.
Vooral doen. Je hebt geen poot om op te staan, jaagt de buurvrouw tegen je in het harnas, en de vogel blijft. Succes.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_187578386
10 minuten per dag, 5 seconden per blaf

= 120 blafmomenten per dag

Zou ik ook wel irritant vinden.

En je hebt zelf geluidsopnames gemaakt? Hoe kom je dan bij een "objectieve maatstaf"?
pi_187578718
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:53 schreef Calculus199111 het volgende:
Het is een vrijstaand huis met een serre in de woonkamer. Vanuit de serre zien ze de meer. Er zijn dus genoeg prikkels voor ze om te keer te gaan. Daarom dus dat het in het begin helemaal misging.
Om toch enig idee te krijgen hoe het eruit ziet:

https://imgur.com/a/JPbTj9E
Hoeveel last kan geblaf van binnenuit overlast geven dan? Dit kan alleen een naaste buur horen die in de tuin zit. Maar dan nog is dat geen indringend geluid, omdat een groot deel al gedempt wordt, omdat binnen.
pi_187580798
Ik ben blij dat mijn buren geen honden hebben.
  maandag 24 juni 2019 @ 16:01:45 #44
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_187580900
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ze blaffen niet 's nacht? Want hier zit soms een hond de halve nacht te janken en dat is wel echt irritant.
Hier ook geregeld hetzelfde.
Echt schijtirritant, soms een uur achter elkaar en dan vooral als de bewoners weg zijn.
pi_187581824
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2019 11:35 schreef vosss het volgende:
Onze Corgi Cardigan blaft wel meer dan 10 minuten per dag.

Een eventueel klagende buurman zou ik me niks van aantrekken. Gras is groen. Honden blaffen. Big deal, zo lang het maar niet aan de lopende band is maakt dat toch geen zak uit? :)
En kogels en slapeloosheid zijn dodelijk.
Zelfde als dat de kat van de buren een keer zijn einde gaat vinden in mijn tuin.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187582145
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee we zijn hier zeer voorzichtig mee geweest en ze komen 's nachts niet in de tuin. Voor het slapen laten we ze nog even plassen (we hebben hun commando plassen aangeleerd), maar dit gebeurd dan in de voortuin waar vrijwel niemand komt. De reden waarom we niet de achtertuin gebruiken komt doordat die eigenaar met 4 pitbulls op rare tijden werkt waardoor hij soms de honden middennacht uitlaat en dit kan eventueel mijn honden triggeren. Dus hier zijn we zeer voorzichtig mee geweest. Er is dus geen sprake van geluiden in de nacht.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 11:37 schreef ex het volgende:
Sorry hoor maar vrijstaande woning en dan last hebben van geblaf? Dan moet je er wel HEEL erg opletten of, woon jij in een soort stilte gebied waar verder niks te horen is.
Het is inderdaad een behoorlijk stille omgeving. Hierdoor hoor je een blaf meteen. Overigens maken de buren regelmatig gebruik van de tuin. Onze tuin wordt gescheiden door een heg. Zij zitten vaak pal naast de heg in de tuin te genieten rond deze seizoen. Wij zitten met de honden regelmatig aan de andere zijden van de heg hetzelfde te doen. Er is dus vaak een afstand van minder dan een meter tussen ons. De afstand van de serre tot de heg is ongeveer 5 meter. Ik kan me dus nog enigzins inzien dat ze mijn honden kunnen horen want wij kunnen hun ook horen als ze pop muziek aanzetten (tot ergernis van mijn moeder).
quote:
6s.gif Op maandag 24 juni 2019 12:16 schreef Salvad0R het volgende:
10 minuten per dag, 5 seconden per blaf

= 120 blafmomenten per dag

Zou ik ook wel irritant vinden.

En je hebt zelf geluidsopnames gemaakt? Hoe kom je dan bij een "objectieve maatstaf"?
Ik ben mee eens als er 120 blafmomenten zijn dat het zwaar irritant is, maar die 10 min kun je meer zien als een soort van upper limit qua lengte van het totale geblaf. Dit heeft niets te maken met de frequentie van het aantal blafmomenten. Ik heb even de visualisatie van de resultaten van 19 juni hier geupload. Ik was toen ook persoonlijk in huis. Natuurlijk blaffen de honden wel eens van 5 seconden, dat is overigens niet zichtbaar op de opnames omdat het van zo'n korte duur is en visueel overstemd wordt door leefgeluiden dat ik op dat moment maakte, maar ook daarmee val je onder redelijke maatschappelijke marge. Ik ga dit niet handmatig tellen, want dan moet ik een opname beluisteren van velen uren. Je kunt er vanuit gaan dat er in totaal minder dan 30 blafmomenten zijn op een dag.

De imgur kun je in principe als volgt lezen. Die licht blauwe (soms groen) met hele hoge toon (kun je zien aan de lange bar) zijn blafmomenten. Overigens hoeft het niet per definitie blafmomenten te zijn. Rond 10:00-12:00 waren er bijvoorbeeld geen blafmomenten. Maarja dat moet ik dan altijd persoonlijk nog even controleren. Ik heb in dit geval ook even beschreven als er blaf gaande was.

In principe is 19 juni representatief voor de andere dagen. Daar gebeurd min of meer hetzelfde. De dagen er na was er zelfs nog minder geblaf.

Met betrekking tot objectieve maatstaaf bedoelde eigenlijk voornamelijk dat er materiaal beschikbaar is dat niet behoort tot "welles" en "nietes" meningen namelijk geluidsopnames. Of het daadwerkelijk overlast is of niet weet ik niet derhalve dus ook dat ik deze topic heb geopend. Maarja na het grotendeels beluisteren van 19 juni kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat er sprake was van acceptabele hoeveelheid blaf momenten en een lengte van ca. 10 minuten in totaal.
https://imgur.com/a/OL7PpPr

[ Bericht 1% gewijzigd door Calculus199111 op 24-06-2019 18:48:44 ]
  maandag 24 juni 2019 @ 17:21:07 #47
3542 Gia
User under construction
pi_187582361
Jeetje, blaffen die andere honden nooit? Alle honden blaffen. Wij hebben o.a. een herder, die effe flink aangaat als hij katten hoort vechten. Klagen er mensen over die katten en anderen weer over de honden. Er blaffen dan meer honden in de buurt.
Hij blaft ook als er aangebeld wordt.
Kan ik wel luidkeels onze hond tot de orde roepen, maar daar wordt het niet rustiger van.

Jullie wonen prachtig. Ik zou mijn woongenot niet laten bederven door intolerante buren.

Bang voor juridische stappen hoef je niet te zijn. Want dan moeten ze met bewijzen komen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:32:48 #48
189961 ex
aperture science
pi_187594388
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:05 schreef Calculus199111 het volgende:

Het is inderdaad een behoorlijk stille omgeving. Hierdoor hoor je een blaf meteen. Overigens maken de buren regelmatig gebruik van de tuin. Onze tuin wordt gescheiden door een heg. Zij zitten vaak pal naast de heg in de tuin te genieten rond deze seizoen. Wij zitten met de honden regelmatig aan de andere zijden van de heg hetzelfde te doen. Er is dus vaak een afstand van minder dan een meter tussen ons. De afstand van de serre tot de heg is ongeveer 5 meter. Ik kan me dus nog enigzins inzien dat ze mijn honden kunnen horen want wij kunnen hun ook horen als ze pop muziek aanzetten (tot ergernis van mijn moeder).
[..]

Dan zou ik de volgende keer gewoon aangeven als ze komen klagen dat je honden niet goed tegen hun pop muziek kunnen... ~O>

Het is natuurlijk geven en nemen in NL, we wonen redelijk dicht op elkaar.
The cake is a lie!
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:44:35 #49
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187594574
Ik heb het idee dat je er zeker alles aan doet om het blaffen te verminderen en de overlast te beperken. Maar 30 blafmomenten overdag betekent wel dat de honden twee keer per uur aanslaan. Dat lijkt me echt wel veel hoor. Daar zou ik als buur knettergek van worden.
Spoilers!
pi_187595547
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij hebt alles gedaan wat binnen jouw mogelijkheden ligt. Met andere woorden laat ze de tering krijgen.
Hooguit 10 minuten blaffen is geen overlast. De hele dag door om elke scheet aanslaan, dát is overlast. Heb het zelf meegemaakt in mijn vorige woonplaats, 3 Collie's [of hoe ze ook heten] die de godganse dag aansloegen bij elk geluidje. Om gek van te worden!
Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van. Schijtziek wordt je ervan.

edit; ik zie nu pas de foto's van je huis. PRACHTIG! Wat een uitzicht. O+ ^O^
Ik denk dat de buren jaloers zijn en daarom hun afgunst op de honden afkuren. ;)
Maar serieus; nogmaals, laat ze de tering krijgen! Nergens zo'n goed plekje om honden te houden. Opzouten met dat gejank!

[ Bericht 25% gewijzigd door IriYe op 25-06-2019 12:47:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')