Dit.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:
Tja als een objectieve deskundige heeft vastgesteld dat er niets aan de hand is en dat staat zwart op wit dan kunnen ze je aankijken zoveel ze willen, je kunt er niets meer aan doen.
Los van het feit dat mensen natuurlijk tegenwoordig sowieso al snel "overlast" ervaren.....
De vraag is alleen of dit een objectieve deskundige isquote:Op zondag 23 juni 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:
Tja als een objectieve deskundige heeft vastgesteld dat er niets aan de hand is en dat staat zwart op wit dan kunnen ze je aankijken zoveel ze willen, je kunt er niets meer aan doen.
Los van het feit dat mensen natuurlijk tegenwoordig sowieso al snel "overlast" ervaren.....
Eens.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dit.
Jij hebt alles gedaan wat binnen jouw mogelijkheden ligt. Met andere woorden laat ze de tering krijgen.
Dat honden blaffen lijkt me redelijk normaal, het gaat erom of ze te lang en/of nutteloos blaffen. En dat is blijkbaar niet zo.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:12 schreef Allures het volgende:
[..]
De vraag is alleen of dit een objectieve deskundige is
Zo ver ik weet word dit gemeten aan de hand van decibel (Ik dacht door iemand van de gemeente?) En niet door een honden gedragsdeskundige
Dit of dat ze jurisch toch een methode zien te vinden om het mij lastig te maken. Het gedonder uberhaupt als ze zo'n procedure starten kan mij behoorlijk wat hoofdpijn bezorgen. Tot mijn weten zal het blaffen wel boven de toegestane decibel vallen aangezien blaffen best luid kan zijn, wat niet bepaald verrassend is. Daarnaast zijn mijn ouders allochtoon en beheersen de Nederlandse taal niet heel goed.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:31 schreef Roces18 het volgende:
UH what? Buren die zeuren over blaffende honden, what else is new. En jij bent zo gek om een gedragstherapeut in te schakelen? En maakt je druk om wat? Dat je honden worden afgepakt ofzo?
Als de politie al niet komt voor een auto alarm dat de hele nacht afgaat denk je dat ze komen voor jouw honden??
mijn punt was vooral dat een door jezelf ingeschakelde gedragsdeskundige niet degene is die daar de knoop over door hakt maar iemand van de gemeente (volgens mij zijn er gemeenten waar je hond kan worden weg gehaald, staat in de apv. Wel nadat er andere dingen zijn geprobeerd dacht ik) of de rechterquote:Op zondag 23 juni 2019 19:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat honden blaffen lijkt me redelijk normaal, het gaat erom of ze te lang en/of nutteloos blaffen. En dat is blijkbaar niet zo.
Ik heb er in principe geen problemen mee als er nog een "third opinion" komt. Maar naar mijn vermoeden zal daar hetzelfde uitkomen. De gedragstherapist dat ik hierboven heb benoemd was namelijk al de second opinion. Dus wat dat betreft ben ik niet zozeer bang voor.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:23 schreef Allures het volgende:
[..]
mijn punt was vooral dat een door jezelf ingeschakelde gedragsdeskundige niet degene is die daar de knoop over door hakt maar iemand van de gemeente (volgens mij zijn er gemeenten waar je hond kan worden weg gehaald, staat in de apv. Wel nadat er andere dingen zijn geprobeerd dacht ik) of de rechter
Ik gok dat als het zo ver komt dat je dan je rapportje van je deskundige wel in kunt leveren en dat ze daar dan naar gaan kijken al zou ik niet verbaasd zijn als er dan een onafhankelijke word ingeschakeld of 1 waar ze vaker mee werken of zo
Maar dan maakt het niet uit toch? Zeg tegen je buren dat ze er maar een zaak van makenquote:Op zondag 23 juni 2019 20:32 schreef Calculus199111 het volgende:
[..]
Ik heb er in principe geen problemen mee als er nog een "third opinion" komt. Maar naar mijn vermoeden zal daar hetzelfde uitkomen. De gedragstherapist dat ik hierboven heb benoemd was namelijk al de second opinion. Dus wat dat betreft ben ik niet zozeer bang voor.
De eerste persoon dat had beoordeeld was overigens geen gecertificeerde gedragstherapeut, maar een dierenarts dat wel ruim 30 jaar ervaring heeft en tevens de fokker is van mijn honden. Hij is uiteraard wel partijdig aangezien het een kennis is van ons. Derhalve dus ook dat we uiteindelijk een onpartijdig persoon hebben ingehuurd die was aangesteld door een cursus coordinator van de Kynologen Club. We hebben echter wel volle vertrouwen in de dierenarts. Zijn mening kwam grotendeels ook overeen met de therapeut.
Wat ons betreft mag er prima een third (dan wel een fourth) opinion komen. Alleen dit keer niet meer op onze kosten.
TS heeft het over een vrijstaand gebouw, maar misschien is dat wel een appartementencomplex.quote:Op zondag 23 juni 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe heeft een hele buurt last van twee honden in een vrijstaand huis? Vertel je wel alles TS?
Oh ja, het er staat gebouw inderdaad.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:04 schreef Chia het volgende:
[..]
TS heeft het over een vrijstaand gebouw, maar misschien is dat wel een appartementencomplex.![]()
Als het echt een vrijstaand huis is, is overlast voor de buurt bijna niet mogelijk tenzij de honden veel in de tuin aan het blaffen zijn.
Volgens de klagende buur heeft de hele buurt een hekel eraan. Ik vermoed dat dit enigzins inderdaad klopt omdat ik vandaag tijdens de uitlaten even werd aangesproken.quote:Op zondag 23 juni 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe heeft een hele buurt last van twee honden in een vrijstaand huis? Vertel je wel alles TS?
10 Minuten per dag overlast van blafmomenten die maximaal 5 seconden duren. Dan slaan de honden wel heel vaak aan natuurlijk.
Hoe kunnen de buren daar last van hebben? Dat hoor je toch niet lijkt mij.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:53 schreef Calculus199111 het volgende:
Het is een vrijstaand huis met een serre in de woonkamer. Vanuit de serre zien ze de meer. Er zijn dus genoeg prikkels voor ze om te keer te gaan. Daarom dus dat het in het begin helemaal misging.
Om toch enig idee te krijgen hoe het eruit ziet:
https://imgur.com/a/JPbTj9E
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |