abonnement Unibet Coolblue
pi_187721533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zijn goede tips. ^O^ Dat ik zoveel snoeiafval heb, is ook maar iets eenmaligs. Op een bepaald moment moet ik nog vooral onderhoud plegen. Een hakselaar is dan veel minder nodig.

Ik probeer m'n lief nog zover te krijgen om een aanhanger te nemen, maar daar wil hij niet aan. :Y)
Ik heb ook een takkenril gemaakt, net als sigme maar dan honderdduizend kleiner. Dat ding was vorig jaar zeker 2 meter hoog en nu is ie opeens weer max anderhalf. Voor je het weet is het weg.
Er wonen volgens mij veel kikkers en muizen in, en godweetwatmeer.

Best erg, de reactie quoten omdat het origineel zoveel tekst had die anders weggeknipt moest :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Spellchecker dinsdag 2 juli 2019 @ 21:56:42 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187722121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Even de Boerenjasmjin snoeien. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boerenjasmijn: snoeiafval opruimen en niet hakselen, dat gaat allemaal opnieuw uitlopen.
Het is echt nodig, want de planten verdringen elkaar en de jasmijn is dor tot het bovenste bladerdak dat boven de bomen uit probeert te komen om zon te vangen. Maar ik heb er wel moeite mee. Hoe ver ga ik? Wat laat ik überhaupt staan? Hoe vul ik de gaten op zodat het huis van de buren minder zichtbaar is?

Lastig. :{ (En ik ben hier nog lang niet klaar!)
Boerenjasmijn: snoeiafval opruimen; dat loopt anders allemaal weer uit.
  woensdag 3 juli 2019 @ 06:29:43 #253
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187726677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 21:56 schreef maily het volgende:

[..]

Boerenjasmijn: snoeiafval opruimen; dat loopt anders allemaal weer uit.
Philadelphus. Nederlandse plantennamen zijn alleen maar verwarrend. Een Boerenjasmijn is niet verwant aan Sterjasmijn en een Stokroos is niet verwant aan de Chinese Roos.
pi_187726918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 06:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Philadelphus. Nederlandse plantennamen zijn alleen maar verwarrend. Een Boerenjasmijn is niet verwant aan Sterjasmijn en een Stokroos is niet verwant aan de Chinese Roos.
Alleen de botanische naam gebruiken als je publiek niet weet waar je het over hebt is ook niet het toonbeeld van toegankelijkheid. Bovendien ongebruikelijk.

Niet dat ikzelf m als philadelphus of boerenjasmijn zou herkennen als ik erin zou vallen, ik heb niet zoveel met sierplanten dus beide namen zijn voor mij om het even, maar toch.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_187727357
Het publiek :? hier wil best wat leren van onderscheidende namen en van kaasplankje.
Daarvoor zijn we toch ook hier.
We heten ook niet allemaal Fikkie.
pi_187728828
Ik ben er heel willekeurig in. Meestal vind ik de Nederlandse namen makkelijker te houden, maar de Photinia noem ik dan weer geen Glansmispel. Ik heb vooral plaatjes nodig!

En dan nog vind ik het moeilijk planten te herkennen. Deze plant hieronder kwam ik bijvoorbeeld gisteren tegen. Voorlopig ga ik er vanuit dat het een Gewone vlier Sambucus nigra is.

Mijn plant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Gewone vlier Sambucus nigra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187728919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben er heel willekeurig in. Meestal vind ik de Nederlandse namen makkelijker te houden, maar de Photinia noem ik dan weer geen Glansmispel. Ik heb vooral plaatjes nodig!

En dan nog vind ik het moeilijk planten te herkennen. Deze plant hieronder kwam ik bijvoorbeeld gisteren tegen. Voorlopig ga ik er vanuit dat het een Gewone vlier Sambucus nigra is.

Mijn plant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Gewone vlier Sambucus nigra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou ze noemen zoals jij het wil!
pi_187728977
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:18 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik zou ze noemen zoals jij het wil!
Ik noem 'em liever geen Zevenblad. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:50:44 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187729321
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+
Een dagje later dan de bedoeling was, maar vanmorgen gelijk doorgefietst naar het tuincentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan even voor de beeldvorming de Hortensia's Hydrangeae die er al staan en de nieuwe Hortensia Hydrangea (die overigens niet op die plek is komen te staan, maar links van de Japanse Roos Camelia




Nu maar eens zien of onze zure grond de roze doet verkleuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187729390
Heb jij nu boomschors tussen de planten in liggen? Misschien moest ik ook maar zoiets doen.

Oh, we willen nog wel even weten welke soort je precies hebt. En of je er niet stiekem een roestige spijker bij hebt gedaan. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:57:18 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187729402
Ik heb cacaodoppen liggen, maar ook nog maar sinds 2 weken geleden ;)
Overigens hebben we stro ook nog wel overwogen, maar we vonden bij het tuincentrum alleen maar van dat geperste spul.

En nee, ik heb er geen spijkers bij gedaan :D :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187729414
Die link van Vanyel over hoe diep je moet planten was trouwens erg leerzaam. Ik ga er voortaan beter op letten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187729423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:
Ik heb cacaodoppen liggen, maar ook nog maar sinds 2 weken geleden ;)
Overigens hebben we stro ook nog wel overwogen, maar we vonden bij het tuincentrum alleen maar van dat geperste spul.

En nee, ik heb er geen spijkers bij gedaan :D :') _O-

Ah, cacaodoppen. Ziet er niet slecht uit. Wat voor wit ding staat er tussen je planten? En waarom staan je kleine planten achteraan?

(Ik ben geloof ik wat overactief in dit topic. Ik kan slecht omgaan met ziek zijn. :Y) )
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187729437
Ik ben bezig om bestrating uit onze tuin te halen en nu zit ik dus met een hoop geel zand. Zou daar interesse voor zijn op marktplaats ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:06:29 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187729531
Het is trouwens deze: https://astraflowers.com/(...)ophylla-gemini-roze/
De nieuwe... ik maak daar wel even een foto van zodra hij wat bijgetrokken is, geen idee of hij diep genoeg geplant is trouwens, ik heb gewoon een gat gegraven, met wortels geworsteld, en toen daar ruimte was die nieuwe in het gat gezet, wat tuinaarde eronder en er omheen, that's it.
Maar goed, ik weet dan ook niets van tuinieren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juli 2019 @ 12:11:59 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187729609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, cacaodoppen. Ziet er niet slecht uit. Wat voor wit ding staat er tussen je planten? En waarom staan je kleine planten achteraan?

(Ik ben geloof ik wat overactief in dit topic. Ik kan slecht omgaan met ziek zijn. :Y) )
De grote planten voor stonden er al, achter stond wat oude rommel, en wat niks, en een enorme boomstronk, tot die vorige maand door de tuinman verwijderd zijn.
Uiteindelijk (als ik de boel ingericht heb zoals ik wil) moet dat stukje 60 cm diep worden, dus dan gaan de Hortensia's Hydrangeae die daar staan eruit, maar dat komt pas na de uitbouw.
Anyhow, dat stukje kwam leeg en toen kreeg ik dus de kans daar iets van orde aan te brengen :')
Vandaar dat de kleine planten achter staan en de grote voor ;)

Die enorme stronk stond rechts van de pacifistische tuinkabouter (zijn geweer is afgebroken), als je goed kijkt kun je zien dat we (iets naast het hoofd van de kabouter) wat stenen in de muur hebben moeten vervangen omdat de stronkenfrees eroverheen geknald was tegen de muur aan :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187730399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een dagje later dan de bedoeling was, maar vanmorgen gelijk doorgefietst naar het tuincentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan even voor de beeldvorming de Hortensia's Hydrangeae die er al staan en de nieuwe Hortensia Hydrangea (die overigens niet op die plek is komen te staan, maar links van de Japanse Roos Camelia

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu maar eens zien of onze zure grond de roze doet verkleuren.
Die blauwe is wel tof zeg.
Ik ben benieuwd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_187730419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij nu boomschors tussen de planten in liggen? Misschien moest ik ook maar zoiets doen.

Oh, we willen nog wel even weten welke soort je precies hebt. En of je er niet stiekem een roestige spijker bij hebt gedaan. :Y)
De tuinprofs houden niet van schors omdat dat minder water vasthoudt dan hout.

Ik quote hier geloof ik wel 90% van jouw berichten :@
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_187730491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:06 schreef Leandra het volgende:
Het is trouwens deze: https://astraflowers.com/(...)ophylla-gemini-roze/
De nieuwe... ik maak daar wel even een foto van zodra hij wat bijgetrokken is, geen idee of hij diep genoeg geplant is trouwens, ik heb gewoon een gat gegraven, met wortels geworsteld, en toen daar ruimte was die nieuwe in het gat gezet, wat tuinaarde eronder en er omheen, that's it.
Maar goed, ik weet dan ook niets van tuinieren :')
Opnieuw tuinprofs: beter de potgrond eraf halen, wortels checken, niet dieper planten dan waar ie breder wordt door wortelaanzet, geen andere aarde dan de grond die er toch al ligt.
Misschien voor volgende keer ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 3 juli 2019 @ 13:31:58 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187730724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een dagje later dan de bedoeling was, maar vanmorgen gelijk doorgefietst naar het tuincentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan even voor de beeldvorming de Hortensia's Hydrangeae die er al staan en de nieuwe Hortensia Hydrangea (die overigens niet op die plek is komen te staan, maar links van de Japanse Roos Camelia

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu maar eens zien of onze zure grond de roze doet verkleuren.
_O-
  woensdag 3 juli 2019 @ 13:33:51 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187730743
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Opnieuw tuinprofs: beter de potgrond eraf halen, wortels checken, niet dieper planten dan waar ie breder wordt door wortelaanzet, geen andere aarde dan de grond die er toch al ligt.
Misschien voor volgende keer ;)
Ah, thnx!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  One tough cookie woensdag 3 juli 2019 @ 13:34:17 #272
169210 liesje1979
pi_187730750
Haha ik ben blij dat er nog meer mensen nogal actief zijn in dit topic, want ik zit me soms echt een beetje in te houden.Ik fiep gewoon een beetje op tuinieren de laatste tijd dus "actief" lekker verder ik vind het leuk om te lezen allemaal!

Leandra ben benieuwd naar je experiment!
  woensdag 3 juli 2019 @ 13:39:55 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187730831
Sommige Nederlandse plantennamen zijn wel leuk:
Naald van Cleopatra Eremurus robustus
Mozes in het biezenmandje Tradescantia virginiana
Schildersverdriet Saxifragia urbium
pi_187731095
Wat is dat Schildersverdriet mooi, zeg. Weetje: "De plant ontleent haar naam aan het fijne patroon van de blaadjes, waardoor ze zeer moeilijk te schilderen zijn." (bron)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 14:06:30 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187731216
Heb ik in de tuin! Mooie bodembedekker en t wordt steeds groter. Al groeit er wel eens wat tussen zoals een Paardebloem.
pi_187731237
Oh die ga ik onthouden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187739184
Nog meer snoeien en het einde is voorlopig niet in zicht. En nog meer snoei-afval. }:| Ik heb inmiddels in dit deel van tuin drie Hazelaars gevonden en vier Boerenjasmijnen. De kunst hier wordt om een beetje wildernis te houden, want het is een fraaie plek voor een hut en een verstopplek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil ook nog dit boompje snoeien. Jullie dachten dat het een mispel of een sierpeer was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het een gewone peer!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 03-07-2019 21:58:30 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:05:48 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187739644
Oeh, perencake O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 juli 2019 @ 00:58:23 #279
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_187745027
Waarom elke keer de foto's in spoilers? Da's irritant. :@
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  One tough cookie donderdag 4 juli 2019 @ 01:55:09 #280
169210 liesje1979
pi_187745289
Een verassingspeer! *O*
Van mij hoeven foto's ook niet in spoilers en hoe iemand een plant noemt maakt me niet uit. Ik google het meeste toch wel. :') Maar Nederlandse namen blijven wel makkelijker plakken merk ik.

Hier komt opeens van alles eindelijk in bloei! Het is zo'n genot. En het ballonklokje blijft mijn favoriet denk ik. Ik heb ze in het paars maar ik zag dat je ze ook in het wit hebt. :9 Het enige probleem is, ik heb er drie en die staan nogal verspreid, ik wil ze in het najaar verplanten. Nu las ik ergens op internet dat dat bijna niet kan omdat ze speenwortels vormen, of hoe heten die dingen? Ik vroeg het vandaag aan miijn favo tuincentrum meneer maar die zei dat het gewoon kan en nu weet ik het niet. Ik heb ze vorig jaar zomer gekocht En in een border, dus misschien iets minder vast dan de volle grond?

Ik ga een lang weekendje weg, super leuk maar ik ga gewoon mijn tuintje wel missen. :')
pi_187746305
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef Twieki het volgende:
Waarom elke keer de foto's in spoilers? Da's irritant. :@
Ik dacht juist dat het handig was i.v.m. laadtijd (op mobiele telefoons), maar ik wil ze voortaan best gewoon plaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:01:53 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187746326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het handig was i.v.m. laadtijd (op mobiele telefoons), maar ik wil ze voortaan best gewoon plaatsen.
Ik vind het juist mobiel idd wel prettig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187747166
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef Twieki het volgende:
Waarom elke keer de foto's in spoilers? Da's irritant. :@
Gut...klik: hé 23 foto’s...dan maar niet. o|O
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het handig was i.v.m. laadtijd (op mobiele telefoons), maar ik wil ze voortaan best gewoon plaatsen.
Dit

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het juist mobiel idd wel prettig.
En dit.
pi_187747176
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:10 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gut...klik: hé 23 foto’s...dan maar niet. o|O
}:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187747385
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 08:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het handig was i.v.m. laadtijd (op mobiele telefoons), maar ik wil ze voortaan best gewoon plaatsen.
Heeft weinig nut, want als spoilers dan worden ze alsnog gedownload. Enkel verborgen.
pi_187748360
Ik vind het op mobiel de posten wel overzichtelijker maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187748654
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:57 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is dat Schildersverdriet mooi, zeg. Weetje: "De plant ontleent haar naam aan het fijne patroon van de blaadjes, waardoor ze zeer moeilijk te schilderen zijn." (bron)

[ afbeelding ]
:D

Die blauwe hortens _O_ Ik hou dan weer van namen afkorten of verbasteren :6

Buurman heeft een laurier staan, en weet niet eens dat ie zo heet, en ging vanaf balkon snoeien en hakken en zagen, voor 3 kwart. Rest (naar andere buur toe) laat ie dan weer gewoon staan.
Alsof ie geslacht is ;(
pi_187749318
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

}:|
Joh..altijd wel.
Voor mij: eerst lezen, dan kijken. Prima. w/

OT: ga ik wel/niet de groene postzegel maaien? Of wacht ik tot vlak voor een bui-tje gaat vallen.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:35:59 #289
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187749866
Ik kijk altijd enkelt de plaatjes.
pi_187762959
Vandaag bij de AH 3 fruit planten gekocht 3 euro per stuk zie wel of het wat wordt



Rode bes, frambraam en braam
pi_187763519
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:23 schreef Goitske het volgende:
Vandaag bij de AH 3 fruit planten gekocht 3 euro per stuk zie wel of het wat wordt

[ afbeelding ]

Rode bes, frambraam en braam
^O^

Ik heb twee jonge walnootbomen gekregen. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:28:17 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187763791
We zijn met de buurvrouw in conclaaf over schuttingen. Zij wil dit:



Schijnt goed te zijn om wat tegenaan te laten groeien (in ons geval klimhortensia of klimop want de schutting zit echt vol in de schaduw aan onze kant). Iemand ervaring mee, buiten dat het er de eerste paar jaar natuurlijk afschuwelijk uitziet?
Resistance is futile.
pi_187763803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Ik heb twee jonge walnootbomen gekregen. O+

[ afbeelding ]
Ooh wat leuk! Nadeel van walnoot bomen dat ze nogal groot worden dus niet in m'n tuin passen -O-
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:32:06 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187763841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Ik heb twee jonge walnootbomen gekregen. O+

[ afbeelding ]
Oeh, cool! Mijn ouders hebben altijd een halve kruiwagen vol uit 1 boom!

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:23 schreef Goitske het volgende:
Vandaag bij de AH 3 fruit planten gekocht 3 euro per stuk zie wel of het wat wordt

[ afbeelding ]

Rode bes, frambraam en braam
Mijn ervaring is dat ze het in de regel echt supergoed doen, ik merk zelden verschil tussen supermarkt planten en die van een Intratuin. Frambraam! :9~ . Dat klinkt echt goed zeg!
Resistance is futile.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:40:54 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187763940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Ik heb twee jonge walnootbomen gekregen. O+

[ afbeelding ]
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:43:13 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187763961
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:28 schreef Seven. het volgende:
We zijn met de buurvrouw in conclaaf over schuttingen. Zij wil dit:

[ afbeelding ]

Schijnt goed te zijn om wat tegenaan te laten groeien (in ons geval klimhortensia of klimop want de schutting zit echt vol in de schaduw aan onze kant). Iemand ervaring mee, buiten dat het er de eerste paar jaar natuurlijk afschuwelijk uitziet?
Waarom dan niet gewoon zo'n hekwerk met Hedera?
Is wel even open natuurlijk, maar van wat ik hier in de buurt zie ook vrij snel dichtgegroeid.
Plus dat je ze ook begroeid kunt kopen, is alleen "een beetje" duurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:47:39 #297
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187764013
Walnoot bomen zijn tof. Die van ons hangt echt helemaal vol momenteel O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187764033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

Ik heb twee jonge walnootbomen gekregen. O+

[ afbeelding ]
Deze walnotenboom ( van een vorige bewoner) staat sinds 30 jaar bij de buren in een postzegeltuin, dus bijna in onze tuin.
De buurman onderhoudt hem prima met ieder jaar takken snoeien voor lucht en licht in de kruin.
De boom zal prima passen bij jullie. Alleen even rekening houden met toekomstig formaat, schaduw etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:53:54 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187764079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom dan niet gewoon zo'n hekwerk met Hedera?
Is wel even open natuurlijk, maar van wat ik hier in de buurt zie ook vrij snel dichtgegroeid.
Plus dat je ze ook begroeid kunt kopen, is alleen "een beetje" duurder.
Wij slapen daar, dus het idee dat het een seizoen open blijft staat mij niet zo aan ;) . Ik zal eens peilen wat ze er tegenaan wil laten groeien aan haar kant, als ze voor klimop gaat, dan is een volgroeide schutting de beste optie.
Resistance is futile.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:56:57 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187764120
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wij slapen daar, dus het idee dat het een seizoen open blijft staat mij niet zo aan ;) . Ik zal eens peilen wat ze er tegenaan wil laten groeien aan haar kant, als ze voor klimop gaat, dan is een volgroeide schutting de beste optie.
Gordijntje aan je balkonrand? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')