abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juni 2019 @ 07:44:51 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_187547089
DEN HAAG - Liegen bij de aanvraag van een uitkering kan straks harder worden bestraft. Volgens staatssecretaris Van Ark (Sociale Zaken) loont het nu soms nog om te frauderen met de bijstand, bijvoorbeeld door een vakantiehuis in Turkije te verzwijgen. Daar wil ze met een wet een einde aan maken.

Fraudeurs die betrapt worden, kunnen nu nog vaak hun uitkering behouden. Ondanks dat ze dure bezittingen verborgen hielden. Ze mogen namelijk het geld dat ze als straf terug moeten betalen, bij de gemeente als schuld opgeven. Daardoor hebben ze op papier weinig vermogen (bezittingen minus schulden) en kunnen ze direct opnieuw bijstand krijgen.

Van Ark vindt dat onrechtvaardig. De boete mag voortaan niet meer als schuld opgegeven worden volgens haar wetsvoorstel, waardoor de fraudeur bijstand geweigerd kan worden.

Bron: De Telegraaf
====================================================
Voor mij part mag het ook een strafblad opleveren!
Dat gelieg en bedrieg moet nu maar eens afgelopen zijn!
pi_187547125
Maak van dat vakantiehuis in Turkije maar gewoon huis in Turkije.
Of nog beter: vastgoed in Turkije, want ik heb voorbeelden gezien van figuren die via allerlei wazige constructies en familieleden halve winkelcentra bezitten in Turkije, maar in NL een gezin onderhouden met geld van de staat (via toeslagen etc, want laag inkomen/geen vermogen).
  zaterdag 22 juni 2019 @ 08:08:13 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187547182
De gemiddelde Turk is zo vermogender dan de gemiddelde Nederlander.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 22 juni 2019 @ 09:50:47 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187547786
Inb4 schuimbekkende Turken die 'racisme' komen roepen.
pi_187547872
Keihard aanpakken
pi_187548006
De enige die er de dupe van zal worden is de autochtone nederlander in de bijstand die een tientje kreeg voor zijn verjaardag enbdat niet, of niet tijdig, doorgaf aan de soos.

De turk of andere allochtoon, blijft sowieso schot.
Er is niet op legale wijze te achterhalen of er sprake is van bijv. Onroerend goed in buitenland.
Dat bleek niet lang geleden nog dat gemeentes prive bedrijven gebruikt om onderzoek te doen wat is teruggefloten inmiddels.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:14:45 #7
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_187548029
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:15:20 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187548035
Als meer dan de helft van de bijstand naar niet-westerse allochtonen gaat ben ik wel benieuwd hoeveel van hen op deze manier frauderen. Ik vermoed dat het percentage schrikbarend hoog is, het lijkt me namelijk erg eenvoudig zolang je maar twee paspoorten hebt.
pi_187548079
Wel balen dit :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187548568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De enige die er de dupe van zal worden is de autochtone nederlander in de bijstand die een tientje kreeg voor zijn verjaardag enbdat niet, of niet tijdig, doorgaf aan de soos.

Er is niet op legale wijze te achterhalen of er sprake is van bijv. Onroerend goed in buitenland.
Dat bleek niet lang geleden nog dat gemeentes prive bedrijven gebruikt om onderzoek te doen wat is teruggefloten inmiddels.
Dit, helaas.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_187548611
Mooi, maar straf die fraudeurs in de politiek ook eens wat harder. Zij hebben een voorbeeldfunctie en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 15:58:12 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187551868
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Inb4 schuimbekkende Turken die 'racisme' komen roepen.
Racisme! :(

Maar helaas kansloos omdat ze vastgoed desnoods op naam van familie zetten. Dit probleem los je alleen op door het recht op een uitkering te veranderen naar recht op werk. Daarmee pak je gelijk de werkschuwe autochtone white trash aan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:14 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187551914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

idd
pi_187552086
Is het eigenlijk bekend wat de omvang van dit "probleem" precies is. Het nadeel van stoere taal zoals "keihard aanpakken" wat we rustig aan de Televaag (en aan een VVD staatssecretaris uiteraard) kunnen overlaten is dat bestrijding doorgaans veel duurder is dan wat het oplevert. Ik snap het wel vanuit een zeker gevoel voor rechtvaardigheid maar hoeveel miljarden kost deze (vermeende) fraude ons eigenlijk? En wat gaat het kosten om het uit te roeien? Zijn vaak proefballonnetjes van machtelozen dit soort ferme statements. Mevrouw Van Ark gaat daar heus niets aan doen maar is wel goed voor een promo-bericht in de krant van wakker Nederland.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:55:27 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_187557293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:14 schreef Bart2002 het volgende:
Is het eigenlijk bekend wat de omvang van dit "probleem" precies is. Het nadeel van stoere taal zoals "keihard aanpakken" wat we rustig aan de Televaag (en aan een VVD staatssecretaris uiteraard) kunnen overlaten is dat bestrijding doorgaans veel duurder is dan wat het oplevert. Ik snap het wel vanuit een zeker gevoel voor rechtvaardigheid maar hoeveel miljarden kost deze (vermeende) fraude ons eigenlijk? En wat gaat het kosten om het uit te roeien? Zijn vaak proefballonnetjes van machtelozen dit soort ferme statements. Mevrouw Van Ark gaat daar heus niets aan doen maar is wel goed voor een promo-bericht in de krant van wakker Nederland.
Terwijl de "hard werkende Nederlander" loopt te vloeken op uitkeringstrekkers, stelen bankiers en politici het land leeg. Verdeel en heers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_187557334
quote:
Vrij gering probleem wrs.
Het probleem van mensen die straks niet meer kunnen werken vanwege gevorderde leeftijd en te klein pensioen hebben en dus aanspraak moeten maken op bijstand is over 20 tot 25 jaar groter.
Maar goed, dat is sws tegen dovemansoren praten.
I´m back.
pi_187557346
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Terwijl de "hard werkende Nederlander" loopt te vloeken op uitkeringstrekkers, stelen bankiers en politici het land leeg. Verdeel en heers.
VVD-country my friend.
I´m back.
pi_187560521
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De hardwerkende Nederlanders laten zich steeds in de luren leggen door de mensen die een net pak hebben, denken waarschijnlijk dat iedereen die in een net pak loopt de eerlijkheid zelf is.
pi_187560602
quote:
Het gaat om de rechtvaardigheid die erbij komt kijken. Mijn oom heeft een tijdje als vrijwilliger voor de voedselbank gewerkt (pensioen en moest iets te doen hebben) en daar hoorde hij de meest schrijnende verhalen. Dat er mensen zijn die in hun huurwoning op een matje op de betonnen vloer slapen omdat er verder geen geld is. Verder hadden ze bijna niks. Het gaat niet om één specifiek verhaal maar om heel veel.

Maar hé de ander mag wel zijn tweede woning,vastgoed, grote lappen grond ect in Turkije/Marokko/ect houden he zodat die in de wintermaanden daar lekker warm kan wonen. :)
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 23 juni 2019 @ 09:08:35 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187560620
Op zich wel goed.

Waar ik alleen bang voor ben is dat mensen straks hun hele inboedel moeten verkopen om een uitkering te kunnen krijgen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187560625
Tja lekker makkelijk maar als het om de eigen woonplaats toeslag gaat hoeft er niet gecontroleerd te worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 23 juni 2019 @ 09:09:45 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187560632
quote:
Is het eigenlijk bekend wat de omvang van dit "probleem" precies is. Het nadeel van stoere taal zoals "keihard aanpakken" wat we rustig aan de Televaag (en aan een VVD staatssecretaris uiteraard) kunnen overlaten is dat bestrijding doorgaans veel duurder is dan wat het oplevert. Ik snap het wel vanuit een zeker gevoel voor rechtvaardigheid maar hoeveel miljarden kost deze (vermeende) fraude ons eigenlijk?
In vergelijking met de rest van de sociale zekerheid vallen de uitgaven voor de bijstand reuze mee. Ik geloof dat het iets van 5 miljard is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 23 juni 2019 @ 09:34:44 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187560837
Direct alle uitkeringen stopzetten.

Blijkbaar hebben ze een onderdak in Turkije. Ze hoeven geen armoede te lijden.

Hun "baan" in Nederland is gewoon die bijstandsuitkering en daar doen doen ze dan nog wat zwart werk, handel en een beetje stelen bij en je hebt al snel 2 keer modaal. En dit kunnen ze allemaal witwassen via de shoarmazaak van hun oom Hakan.
  zondag 23 juni 2019 @ 09:51:37 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187561013

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187562971
Alle mensen met een uitkering moeten inderdaad nog meer gecriminaliseerd worden omdat ze allemaal tuig zijn.
De propaganda machine draait weer lekker.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')