abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187527531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:24 schreef Harlekien het volgende:

[..]

1. Dingen zijn makkelijk te manipuleren (zie wat een simpele ziel met Photoshop en stemhervormers kan)
2. Weer een aanname
Je snapt het gewoon niet. Kijk maar ff.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:29:04 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je vergeet dat het veel grotere implicaties heeft. Dan bekent Rusland namelijk ook Russische betrokkenheid bij de burgeroorlog in Oost Oekraine.
Dat is - zoals we gerust mogen aannemen - het hele hete-brij probleem waar je niet elegant jezelf onderuit kunt lullen..... dus gaat men doen-alsof voort op de gatenkaas.

Kortom, Tom Poes verzin een list...... want deze werkt niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187527598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:27 schreef Harlekien het volgende:
Ik merk trouwens dat er niet veel tegemoetkoming is in deze discussie. Het is vooral heen en weer gepass van dezelfde argumenten en weinig onderling begrip. Ik zie dingen anders dan menigeen hier. Dat is prima. Ik wou toch even een tegengeluid laten horen van het mainstream verhaaltje wat je vaak hoort.

Ik hoop één of twee mensen in ieder geval het idee gegeven te hebben om kritisch naar het hele MH17 verhaal te kijken.

Voor als het nog niet duidelijk is, ik trek me terug uit deze discussie.

Fijne avond allemaal :)
Kom je nog wel met een bron dat het geen Oekraïens grondgebied is? Alvast bedankt.
pi_187527643
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En dat is geen aanval op jou als persoon.
Maar je moet op zijn minst met een goed alternatief komen. Een verklaring waarom MH17 uit de lucht viel.
Een hypothese.
Meh, hier ben ik het niet mee eens. Je mag best kritisch op een onderzoek zijn, tenzij je de bewijzen aanvalt die dat onderzoek geeft, dan moet je wel met wat beters komen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:36:57 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dan zijn het maar slappe zakken daar in Maleisië.
Dat denk ik niet....
Het is vooral hoe en op welke wijze je een tragisch en zelfs verwijtbaar verlies, een plek geeft waarmee je toch verder kunt.

Dat wil niet zeggen dat je het dus moet vergeten wat weer wat anders is dan het coute-que-coute willen vergelden. Los daarvan moet er natuurlijk een rechtszaak zijn/komen die dan wel zuiver moet zijn onderbouwd...... dan (massa)moord gaan roepen is in mijn beleving vooral ongebreideld emotie tonen.
pi_187527697
quote:
Ik merk trouwens dat er niet veel tegemoetkoming is in deze discussie. Het is vooral heen en weer gepass van dezelfde argumenten en weinig onderling begrip. Ik zie dingen anders dan menigeen hier. Dat is prima. Ik wou toch even een tegengeluid laten horen van het mainstream verhaaltje wat je vaak hoort.

Ik hoop één of twee mensen in ieder geval het idee gegeven te hebben om kritisch naar het hele MH17 verhaal te kijken.

Спокойной ночи
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187527739
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Спокойной ночи
Spasibo brat
pi_187527740
quote:

Ik mis nog een uitleg over je aanname dat telefoontaps makkelijk onherkenbaar te manipuleren zijn. Dat lijkt me niet namelijk.

quote:
Bij de getapte telefoongesprekken van SBU zitten miljoenen printregels met meta-data, bijvoorbeeld over de gebruikte zendmast, de gespreksduur en de bijbehorende telefoonnummers. De rechercheurs zoeken deze gegevens uit en brengen ze met elkaar in verband om de betrouwbaarheid van het materiaal te valideren. Als bijvoorbeeld A met B belt, moet dit gesprek terug te vinden zijn op de lijn van B met A. En als iemand een locatie noemt, dan moet dat ook kloppen met de zendmast die zijn signaal oppikt. Als deze cross-checks niet kloppen, dan is verder onderzoek nodig.

Bij de rechercheurs is inmiddels geen enkele twijfel meer over de betrouwbaarheid van het materiaal. “Na intensief onderzoek oogt het materiaal zeer solide”, zegt Van Doorn. “Ook dat droeg bij aan het onderlinge vertrouwen.”
Incelfrikandel
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:46:05 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187527866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Naar mijn mening hadden ze dit moeten doen. Gewoon bekennen dat ze een fout gemaakt hebben. Hoe triest het ook is maar zulke dingen gebeuren in een oorlog. Het had Rusland geld gekost maar waarschijnlijk een stuk minder dan het nu gekost heeft.
Die aanpak kan theoretisch nog steeds worden gevolgd.

Als Staat kan je best toegeven je schuldig te voelen voor de dood van anderen, zelfs wanneer het jouw onderdanen waren die het uitvoerden. Nederland doet dat ook "regelmatig".

Ik kan/ga mij zo maar voorstellen dat Rusland dan die poppenkast gaat opbouwen, "Ja er is één KUT-unit uit de Kursk daar verzeilt geraakt wat daar niet had mogen/moeten gebeuren. "We" zullen volgens Russisch staatsrecht die mensen ter verantwoording roepen waar dan uitkomt dat iedereen dacht dat het OK was etc.etc. Rusland betaalt alle kosten, sticht een monumentje en Poetin buigt deemoedig het hoofd.

De vraag die dan bij mij opspeelt is wanneer Rusland bereid zou zijn tot deze persoonlijke schuldbekentenis..... wat wil je dan nog als compensatie.... waarbij ik vooral kijk naar de nabestaanden. Het politiek gekrakeel zal mij verder een rotzorg zijn.
pi_187528075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Naar mijn mening hadden ze dit moeten doen. Gewoon bekennen dat ze een fout gemaakt hebben. Hoe triest het ook is maar zulke dingen gebeuren in een oorlog. Het had Rusland geld gekost maar waarschijnlijk een stuk minder dan het nu gekost heeft.
Dat impliceert dan wel dat ze direct betrokken zijn geweest bij diezelfde oorlog, iets wat ze tot op heden glashard blijven ontkennen, en ook nooit toe zullen geven als het waar is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 22:02:50 #111
236264 crew  capricia
pi_187528164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:34 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Meh, hier ben ik het niet mee eens. Je mag best kritisch op een onderzoek zijn, tenzij je de bewijzen aanvalt die dat onderzoek geeft, dan moet je wel met wat beters komen.
Maar kom dan met een alternatieve hypothese.
Dat vliegtuig valt toch niet vanzelf naar beneden?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_187528259
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland dat doen?
Omdat dat scenario een stuk logischer is dat de separatisten danwel Russen, Oekraiense vliegtuigen uit de lucht willen schieten. (Dat die er vlogen dragen de Russen zelfs zelf nog aan ook, en je komt er zelf ook mee).

Sterker nog, dat hebben ze in de dagen en weken ervoor letterlijk ook al gedaan:

https://www.vox.com/2014/(...)es-in-the-last-month
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187528274
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar kom dan met een alternatieve hypothese.
Dat vliegtuig valt toch niet vanzelf naar beneden?
Dat zeg ik; als je het bewijs aanvalt, dan wel. Ik doe dat niet, maar snap wel de kritiek dat Oekraïne mee doet aan het onderzoek. En dat mag natuurlijk.
pi_187530284
Oekraïne heeft een verantwoordelijkheid over hun luchtruim open te stellen of te sluiten
Nederland heeft hier ook een verantwoordelijkheid in
En ook Malaysia Airlines heeft hier verantwoordelijkheid in

Misschien Oekraïne minder , van een land in oorlog kan je wellicht niet verwachten dat het naar behoren functioneert. Deste meer verantwoordelijkheid op Nederlandse overheid en Malaysia Airlines.

Uberhaubt vind ik dat je het wel of niet vliegen over een land niet van dat land af moet laten hangen of hun wel of niet hun luchtruim sluiten. Daar moet je zelf bij nadenken of het wel slim is om er over heen te vliegen. Je gaat toch ook niet aan IS vragen "Is het veilig om in uw gebied een hotelletje te boeken ?" dat risico schat je mooi zelf in , je gaat niet af op de mooie praatjes van IS van "Jazeker alles is hier halal en kosher" jaja dat zal wel en als ik even niet mee doe met het vrijdaggebed heb ik zeker een probleem. Zelf nadenken daar gaat het om.

Belachelijk dat het hier niet overgaat echt een grof schandaal.

Ja randdebielen in groenepakjes hebben op een knop gedrukt met of zonder intentie
Eveneens hebben randdebielen in grijzepakken met stropdas keihard liggen te slapen en te falen

Beide vervolgen en ter verantwoording roepen in een tribunaal
pi_187530451
quote:

Jammer maar snap het wel.
Weet niet of ik het eens ben met alles wat je zegt maar ik vind het heel goed om kritisch te zijn en dat moeten we niet weg wuiven. Dan kan je in een tunnelvisie terecht komen, je hebt wel een aantal goede punten namelijk van wat ik las. Bedankt daarvoor.

Fijne avond
pi_187530477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland dat doen?
En Russiche trollen bla bla. Ik word daar zo moe van. Russische trollenfabrieken, geloof je het zelf? De echte propaganda komt van je staatsomroep en RTL. Kan je tig voorbeelden laten zien, maar waarschijnlijk boeit het je niet.

Heb al genoeg filmpjes en foto's aangedragen maar niemand gaat daar inhoudelijk op in.
Ik ben hier wel in geïnteresseerd trouwens
pi_187530498
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is een nieuwe Maleisische regering die nogal gecharmeerd is van de export van Palm olie naar Rusland.
Je doet alsof Palm Olie big business is ? Ja is het wel maar je kunt dat spul aan iedereen kwijt heb je Rusland niet voor nodig om je afzetmarkt te vinden. Vooral west europa en VS zijn er dol op
pi_187530545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Het ongeluk met de MH17 is gebeurd op grondgebied van Oekraïne. Ik vind het juist vanzelfsprekend dat Oekraïne onderdeel is geworden van het onderzoek.
Juist niet. Hoe kun je hun vertrouwen ? Onafhankelijk onderzoeksteam dat heb je dan nodig in een dergelijke situatie.

"Iran heeft die uranium fabrieken staan op hun grond gebied, dan is het vanzelfsprekend dat ze onderdeel van van het onderzoeks team." Nee slimpie natuurlijk niet, zij hebben belangen erbij. Onafhankelijk is het sleutelwoord in deze

In het geval van MH17 betekend dat onafhankelijk of NL+Maleisië
Oekraïne heeft belang bij er niet te bekaaid vanaf te komen die wil je dan toch niet met hun vingers aan het het bewijsmateriaal laten ? Dat is een hele logische gang van denken.

Heel heel heeeeeel logisch, dat mensen dat niet snappen is en mind blowing voor mij

Ik vind trouwens dat het een volledig onafhankelijk onderzoeksteam moet zijn omdat ik weet niet wat de belangen zijn van NL of MAL. Misschien schuift NL liever de schuld naar Rusland toe om politieke redenen. Dat lijkt alsof je erg in het complottheorie idee komt ,want we vertrouwen NL best wel met zn alle. Klopt. Maar stel je voor je ruilt NL even in voor een minder betrouwbaar land. Dan wil je toch zeker een onafhankelijk onderzoek. Je moet geen enkele schijn in welke richting dan ook willen hebben. Daarom volledig onafhankelijk. De waarheid en niets minder dan dat , daar gaat het om, dat moet boven tafel. Dat moet gebeuren op een eerlijke manier zonder trucjes

[ Bericht 10% gewijzigd door wawowiewa op 21-06-2019 01:11:59 ]
pi_187530803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 01:05 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Juist niet. Hoe kun je hun vertrouwen ? Onafhankelijk onderzoeksteam dat heb je dan nodig in een dergelijke situatie.

"Iran heeft die uranium fabrieken staan op hun grond gebied, dan is het vanzelfsprekend dat ze onderdeel van van het onderzoeks team." Nee slimpie natuurlijk niet, zij hebben belangen erbij. Onafhankelijk is het sleutelwoord in deze

Oekraïne heeft belang bij er niet te bekaaid vanaf te komen die wil je dan toch niet met hun vingers aan het het bewijsmateriaal laten ? Dat is een hele logische gang van denken.

Heel heel heeeeeel logisch, dat mensen dat niet snappen is en mind blowing voor mij

Ik vind trouwens dat het een volledig onafhankelijk onderzoeksteam moet zijn omdat ik weet niet wat de belangen zijn van NL of MAL. Misschien schuift NL liever de schuld naar Rusland toe om politieke redenen. Dat lijkt alsof je erg in het complottheorie idee komt ,want we vertrouwen NL best wel met zn alle. Klopt. Maar stel je voor je ruilt NL even in voor een minder betrouwbaar land. Dan wil je toch zeker een onafhankelijk onderzoek. Je moet geen enkele schijn in welke richting dan ook willen hebben. Daarom volledig onafhankelijk. De waarheid en niets minder dan dat , daar gaat het om, dat moet boven tafel. Dat moet gebeuren op een eerlijke manier zonder trucjes
Grappig dat jullie Rusland trollen nooit Iran zo verdedigen met allerlei alternatieve bronnen en hierin juist de mainstream blindelings volgen. Hoe kan dit toch, wat maakt Rusland toch zo belangrijk voor jullie
pi_187531482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 01:05 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de rol van Oekraine binnen het onderzoeksteam.
Mag toch aannemen dat er wel een manier van borging en controle is dat er niet met het bewijsmateriaal wordt gekloot.
Je kan het ook omdraaien, als ze compleet niet betrokken worden bij het onderzoek hadden ze bijvoorbeeld ook geen toegang tot het gebied kunnen geven en dan heb je daar op de grond in ieder geval helemaal niks te onderzoeken, en had je ook geen vliegtuigwrak gehad.
Dat zet ook geen zoden aan de dijk.
pi_187532322
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 01:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Grappig dat jullie Rusland trollen nooit Iran zo verdedigen met allerlei alternatieve bronnen en hierin juist de mainstream blindelings volgen. Hoe kan dit toch, wat maakt Rusland toch zo belangrijk voor jullie
Oke dus stel even de crashsite was in Rusland , dat zou makkelijk gekunt hebben.
Dan vindt jij het dus prima dat Rusland in het onderzoeksteam zit ??
Dat is wat je zegt.

Ik zou dat NIET prima vinden ik denk jij ook niet of wel ?
Jij denk al te weten dat Oekraïne 100% onschuldig is, dus ja joh onderzoek lekker mee......
100% vertrouw jij Rusland niet, gelijk heb je ik ook niet. Wanneer de crashsite in Rusland was 100% zou jij het niet oke vinden dat hun mee doen met het onderzoek , of wel soms ?

Wie is hier nou een troll
Ik ben niet pro Rusland of wie dan ook, ik ben pro waarheid.
pi_187532408
Gaan jullie het maar eens omdraaien.
Stel de Crashsite is paar km verder. In Rusland.
Hey Rusland doe gezellig mee met het onderzoek ???
Ik en elk andere rationeel wezen: DACHT HET NIET, BLIJF MET JE POTEN VAN HET ONDERZOEK AF

Jullie: Och ja het is op jullie grond, dus hey jah snap het wel ja prima hoor doe gezellig mee, drink je koffie of wil je wat ranja.

Draai het om en kijk wat je denkt.
Zou je echt Rusland toegang geven tot het onderzoek ?
Dat is wat je zegt wanneer je wel Oekraïne toegang gaat geven

Denk daar maar eens over na.
pi_187532462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:32 schreef wawowiewa het volgende:

Het zijn gewoon internationale verdragen die voorschrijven dat het land van de crahshsite in het onderzoek zit.

Tevens, je lijkt er vanuit te gaan (Oekraïne kan beïnvloeden!) dat er allemaal halve zolen in het JIT zitten en dat die allemaal om te kopen ofzo zijn. Je trekt continu de integriteit van een groep deskundigen in twijfel en stelt er zelf niks tegenover.

Overigens, als het was neergestort in Rusland, had Rusland inderdaad deel uit moeten maken vh onderzoeksteam ja.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 21-06-2019 09:57:45 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_187532648
Het JIT onderzoek duurt vrij lang. Dat kan volgens mij een paar dingen betekenen:

- of ze checken elke tap, telefoontjes etc 30x na om echt zeker te zijn van legitimiteit
- of ze doen fuckall de hele dag.

Juist vanwege de complexiteit, de ontkenningen van Rusland en sowieso de enorm politiek gevoelige kant van deze zaak ben ik ervan overtuigd dat ze alleen niets naar buiten brengen als ze het echt 100 100 100% zeker weten.

[ Bericht 34% gewijzigd door kalinhos op 21-06-2019 10:07:37 ]
pi_187532674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het zijn gewoon internationale verdragen die voorschrijven dat het land van de crahshsite in het onderzoek zit.

Tevens, je lijkt er vanuit te gaan (Oekraïne kan beïnvloeden!) dat er allemaal halve zolen in het JIT zitten en dat die allemaal om te kopen ofzo zijn. Je trekt continu de integriteit van een groep deskundigen in twijfel en stelt er zelf niks tegenover.

Overigens, als het was neergestort in Rusland, had Rusland inderdaad deel uit moeten maken vh onderzoeksteam ja.
Dusdat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')