abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187551261
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Houd de huurprijzen hier in de omgeving in de gaten. Denk dat ik wel 1000 euro per maand kan vragen. Tenminste dat is het doel, meer altijd goed :P Maar zal sowieso door een makelaar laten kijken wat hij denkt dat goed is.
Je moet kijken en afstemmen met de huurder. Als de huurder er 1000 euro voor wil betalen (wat ik betwijfel, tenzij het echt een goed pand is en volledig gemeubileerd), dan moet dat kunnen.

Maar heb jij een pand gekocht?
pi_187551387
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Je moet kijken en afstemmen met de huurder. Als de huurder er 1000 euro voor wil betalen (wat ik betwijfel, tenzij het echt een goed pand is en volledig gemeubileerd), dan moet dat kunnen.

Maar heb jij een pand gekocht?
Nee mijn vader voor mij. het is nu van mij.

In mijn omgeving is 1000 geen rare prijs. Sowieso gaan de huurprijzen nergens meer over natuurlijk.
pi_187551444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee mijn vader voor mij. het is nu van mij.

In mijn omgeving is 1000 geen rare prijs. Sowieso gaan de huurprijzen nergens meer over natuurlijk.
Chill!

Ga je die nu verhuren? Of ga je er nog zelf in wonen.

Dat kan wel kloppen, maar je weet niet in welke staat alle huizen zijn in je omgeving. Sommige woningen kunnen dat bedrag wel verantwoorden. Maar dat geldt niet voor alle panden.

Zeker niet als je het pand gaat uitponden, tenzij het echt bijna een vijfsterrenhotel is :P
pi_187551472
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:22 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Chill!

Ga je die nu verhuren? Of ga je er nog zelf in wonen.

Dat kan wel kloppen, maar je weet niet in welke staat alle huizen zijn in je omgeving. Sommige woningen kunnen dat bedrag wel verantwoorden. Maar dat geldt niet voor alle panden.

Zeker niet als je het pand gaat uitponden, tenzij het echt bijna een vijfsterrenhotel is :P
Woon er zelf in. Plan is om te kijken of ik het vanaf volgend jaar kan verhuren. Wat is uitponden?
pi_187551495
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Woon er zelf in. Plan is om te kijken of ik het vanaf volgend jaar kan verhuren. Wat is uitponden?
Uitponden wil zeggen: het verkopen van huurwoningen die leegstaan.

Maar dat is niet voor jou van belang denk ik, want je hebt geen huurwoning.
pi_187551523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Uitponden wil zeggen: het verkopen van huurwoningen die leegstaan.

Maar dat is niet voor jou van belang denk ik, want je hebt geen huurwoning.
Oh nee daar is hier geen sprake van :P Verkopen nu is natuurlijk geen slechte zet maar je moet ook weer wat terug kopen.
pi_187551530
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh nee daar is hier geen sprake van :P Verkopen nu is natuurlijk geen slechte zet maar je moet ook weer wat terug kopen.
Hoezo moeten wat terug kopen? Rust er nog een hypotheek?
pi_187551533
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Hoezo moeten terugkopen? Rust er nog een hypotheek?
Nee maar ik bedoel je ook weer ergens moet wonen :P
pi_187551550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar ik bedoel je ook weer ergens moet wonen :P
Oh op zo'n manier. Ja dat klopt.

Maar als je het gaat verhuren, dan moet je toch ook ergens moeten wonen?
pi_187551561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:30 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Oh op zo'n manier. Ja dat klopt.

Maar als je het gaat verhuren, dan moet je toch ook ergens moeten wonen?
Ja klopt :P Ik wil voor een tijd naar Thailand. Vandaar dat ik ook liever tijdelijke verhuur zou willen doen zodat ik op een gegeven moment weer terug kan komen.
pi_187551588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja klopt :P Ik wil voor een tijd naar Thailand. Vandaar dat ik ook liever tijdelijke verhuur zou willen doen zodat ik op een gegeven moment weer terug kan komen.
Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Let op het contract dat je afsluit. Je kan tegen huurbescherming aanlopen waardoor je de huurders niet na een paar maanden uit je huis kan trappen.
pi_187551636
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:33 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap uit de mouw.

Let op het contract dat je afsluit. Je kan tegen huurbescherming aanlopen waardoor je de huurders niet na een paar maanden uit je huis kan trappen.
Ja dat is idd belangrijk. :Y maar als nou blijkt dat hier al teveel mensen negative ervaringen hebben dan zou ik het misschien niet eens doen. Maar tot nu toe vallen de slechte ervaringen mee van mensen.
pi_187551663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat is idd belangrijk. :Y maar als nou blijkt dat hier al teveel mensen negative ervaringen hebben dan zou ik het misschien niet eens doen. Maar tot nu toe vallen de slechte ervaringen mee van mensen.
Naja, negatieve ervaringen... die zijn er wel degelijk. Vastgoedbazen die tegen allemaal shit en rechtzaken en schikkingen aanlopen. Heb het allemaal gezien. En ook particuliere beleggers. Dat hoort erbij denk ik dan maar.
pi_187551688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:38 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Naja, negatieve ervaringen... die zijn er wel degelijk. Vastgoedbazen die tegen allemaal shit en rechtzaken en schikkingen aanlopen. Heb het allemaal gezien. En ook particuliere beleggers. Dat hoort erbij denk ik dan maar.
Maar niet zo dramatisch als gedacht. Tenminste van de users hier. Afgezien van die ene user waarbij het helemaal mis ging maar hij had zichzelf ook niet echt ingedekt.
pi_187551700
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar niet zo dramatisch als gedacht. Tenminste van de users hier. Afgezien van die ene user waarbij het helemaal mis ging maar hij had zichzelf ook niet echt ingedekt.
Nee, maar het valt denk ik best mee. Als je alles goed regelt en alles afdekt is er niets aan de hand.
pi_187552440
1 van de juridische redenen om een tijdelijk contract af te sluiten is als de eigenaar tijdelijk naar het buitenland gaat. Dan rekent men wel meestal voor maximaal een jaar. Dus een tijdelijk contract biedt in jouw geval meer zekerheid. Vraag naar de diplomatenclausule en stop die in het huurcontract :Y.
dag
pi_187552677
Zoals in radar tijdje terug een van de standaard vragen aan van die verhuur makelaars : geen buitenlanders aub.

Dat is niet risicovrij maar, hoe lullig dan ook, beperkt de kans op gezeik aanzienlijk.
pi_187552733
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals in radar tijdje terug een van de standaard vragen aan van die verhuur makelaars : geen buitenlanders aub.

Dat is niet risicovrij maar, hoe lullig dan ook, beperkt de kans op gezeik aanzienlijk.
Wat voor buitenlanders bedoel je?
pi_187553074
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat voor buitenlanders bedoel je?
Polen, Marokkanen, alles uit noord afrika, Turkije etc.

Noem het maar etnisch profileren, maar het komt niet uit het niets.
pi_187553120
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Polen, Marokkanen, alles uit noord afrika, Turkije etc.

Noem het maar etnisch profileren, maar het komt niet uit het niets.
Dus ik zou het niet aan mezelf moeten verhuren? :'(

Overigens wel grappig dat vrijwel alle oplichters van het niet betalen van huur die ik de laatste dagen op youtube voorbij heb zien komen autochtonen waren.
pi_187553176
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus ik zou het niet aan mezelf moeten verhuren? :'(

Overigens wel grappig dat vrijwel alle oplichters van het niet betalen van huur die ik de laatste dagen op youtube voorbij heb zien komen autochtonen waren.
Het gaat niet alleen om het niet betalen van huur, maar met Polen heb ik wel een slechte ervaring.

Je verhuurt het aan 2 personen, maar er zitten uiteindelijk 7 in....

En de verhuurder is na de tijd weken bezig geweest om alles te herstellen.
pi_187553234
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:55 schreef Antonov89 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het niet betalen van huur, maar met Polen heb ik wel een slechte ervaring.

Je verhuurt het aan 2 personen, maar er zitten uiteindelijk 7 in....

En de verhuurder is na de tijd weken bezig geweest om alles te herstellen.
Das heel vervelend als dat gebeurd ja. Maar het is nogal kort door de bocht om bepaalde nationaliteiten buiten de deur te houden.

Als je het kan betalen en je bent een nette huurder die geen overlast veroorzaakt of de boel sloopt maakt het mij niet uit waar iemand vandaan komt.
pi_187553268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Das heel vervelend als dat gebeurd ja. Maar het is nogal kort door de bocht om bepaalde nationaliteiten buiten de deur te houden.

Als je het kan betalen en je bent een nette huurder die geen overlast veroorzaakt of de boel sloopt maakt het mij niet uit waar iemand vandaan komt.
Oh nee ''een buitenlander er niet in laten'' vind ik erg kortzichtig. Maar met arbeidsmigranten moet je wel uitkijken. Die geven gewoon geen fuck om hoe ze het achterlaten.

Maar een Marokkaans of Turks gezin? Moet gewoon kunnen.
pi_187553283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:01 schreef Antonov89 het volgende:

[..]

Oh nee ''een buitenlander er niet in laten'' vind ik erg kortzichtig. Maar met arbeidsmigranten moet je wel uitkijken. Die geven gewoon geen fuck om hoe ze het achterlaten.

Maar een Marokkaans of Turks gezin? Moet gewoon kunnen.
Volgens deze user zou ik er niet eens mogen wonen :P

Maar probeer indd in een andere klasse huurder terecht te komen. Dus geen huurtoeslag mogelijk bv

Net zoals dat ik bv ook geen studenten zou willen. Past naar mijn idee hier niet in de straat. Schuin boven mij wordt ook particulier verhuurd. Hebben een hele tijd Arubaanse studenten ingezeten. Aardig waren ze zeker maar wel luidruchtig, vaak feestjes. Heeft voor de buren best veel overlast opgeleverd.

Dus het moet ook een huurder zijn die er wel tussenpast. Zou mij kapot schamen als het een huurder blijkt te zijn die veel overlast veroorzaakt.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:12:06 #125
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_187598141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 15:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als verhuurder blijf je wel verantwoordelijk voor dat het huis onderhouden is. En je kan natuurlijk net die zeur treffen die veel te klagen heeft. Wie gaat dat oplossen als jij weg bent. dat gaat je vanuit Thailand niet altijd lukken. Heb je daar al over nagedacht (wat als er iets is wat je er moet gebeuren, maar wat je eerst even wil zien?)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_187598679
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:12 schreef HMS het volgende:

[..]

Als verhuurder blijf je wel verantwoordelijk voor dat het huis onderhouden is. En je kan natuurlijk net die zeur treffen die veel te klagen heeft. Wie gaat dat oplossen als jij weg bent. dat gaat je vanuit Thailand niet altijd lukken. Heb je daar al over nagedacht (wat als er iets is wat je er moet gebeuren, maar wat je eerst even wil zien?)
Ik neem aan dat het tussenbedrijf dit regelt toch? Groot onderhoud zoals dak en schilderwerk natuurlijk niet maar als er een lekkage is onstaan bel je toch dat tussenbedrijf die een loodgieter sturen?
pi_187602453
Borg niet contant aannemen. Mensen die geen geld op de bank hebben maar alleen contant is een extra risico. Telefoonnummer en emailadres Googelen. En de naam natuurlijk.

En natuurlijk nagaan of het verhaaltje klopt. Hebben ze een vast contract bijv. of doen ze uitzendwerk. Etc.
pi_187602731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:16 schreef tstile het volgende:
Borg niet contant aannemen. Mensen die geen geld op de bank hebben maar alleen contant is een extra risico. Telefoonnummer en emailadres Googelen. En de naam natuurlijk.

En natuurlijk nagaan of het verhaaltje klopt. Hebben ze een vast contract bijv. of doen ze uitzendwerk. Etc.
Ja denk dat ik sowieso het beheer overlaat aan een kantoor. Ben misschien dan net iets te goed van vertrouwen omdat zelf allemaal te doen.
pi_196112513
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja denk dat ik sowieso het beheer overlaat aan een kantoor. Ben misschien dan net iets te goed van vertrouwen omdat zelf allemaal te doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]

En is hoe is het nu met het huurpand?

Is het bezet loopt alles goed?

Heb je een beheerder betrokken?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196112535
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

[..]

En is hoe is het nu met het huurpand?

Is het bezet loopt alles goed?

Heb je een beheerder betrokken?
zo tijdje terug :P

Nee woon er nog zelf. Kijk nu voor een woning voor mijzelf en als dat is gelukt kan ik het hier een beetje renoveren. Ben zelf al begonnen met schilderen.

Het is nog niet zover :p
pi_196112576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:53 schreef bitterbal het volgende:

[..]

zo tijdje terug :P

Nee woon er nog zelf. Kijk nu voor een woning voor mijzelf en als dat is gelukt kan ik het hier een beetje renoveren. Ben zelf al begonnen met schilderen.

Het is nog niet zover :p
Ah ok niet naar het buitenland gegaan dus.

Thanks voor de update ik vond het wel een leuk topic om te volgen.

Succes :7 ;)
pi_196112586
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ah ok niet naar het buitenland gegaan dus.

Thanks voor de update ik vond het wel een leuk topic om te volgen.

Succes :7 ;)
Nee corona en alles he :P
pi_196112612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 09:57 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee corona en alles he :P
life happenz :P
pi_196114476
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:38 schreef Eto24 het volgende:
Gewoon zwart doen
Waarom zwart doen, kost alleen maar meer geld, een verhuurde woning is in box 3 minder waard dan een onverhuurde...

[ Bericht 0% gewijzigd door ender_xenocide op 07-11-2020 19:07:27 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_196114596
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:47 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

een verhuurde woning is in box 3 minder waard dan een onderhuurde...
Precies.

Zie

https://www.belastingdien(...)rige-onroerende-zaak

en

https://www.belastingdien(...)_of_verpachte_woning

[ Bericht 47% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 07-11-2020 13:29:19 (links belastingdienst) ]
  maandag 9 november 2020 @ 12:39:34 #136
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196149699
Btrouwbaarheid is lastig na te gaan als de mensen via een publieke website of zo komen. Een makelaar ertussen zegt ook niets, want die checken ook soms maar weining. Zelf checken gaat ook slecht, of mensen komen bij je via een referentie.

Ik heb tot twee keer toe verhuurd aan collega's die expat waren. Dat was makkelijk, die gedragen zich netjes want problemen maken gooit mogelijk ook glazen in op het werk, dat wil niemand. En een andere huurder kwam via een ander bewoner in de flat, en kende ook nog iemend anders die ik kende in de flat. Dus, met referenties die ik zelf ook kende. Die huurder heeft later het huis gekocht, dus dat was helemaal makkelijk.

Punt is, alles wat je kan vragen kan zomaar vals zijn. Als ze je willen beduvelen, dan gaat het vast wel lukken. Er is geen echt waterdicht systeem.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 9 november 2020 @ 21:41:19 #137
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_196160145
Wij hebben particulier verhuurd en zijn we op termijn weer van plan. We hebben dit zelf gedaan, huurster via via gevonden. Hele fijne en betrouwbare huurster.

Mogelijk dat we het, als we niet via via kunnen vinden het via https://www.viadaan.nl/verhuren-via-daan doen
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')