quote:Trump gaat miljoenen illegalen uitzetten
Er zijn naar schatting twaalf miljoen migranten illegaal in de VS. Zij zijn vooral afkomstig uit Mexico en Centraal-Amerika. Trump verklaarde dat Guatemala „klaar is” om een overeenkomst met de VS te sluiten over het opnemen van migranten.
Eerder deze maand sloten de VS en Mexico een overeenkomst over migratie. Mexico zal de grens met Guatemala versterken om migranten tegen te houden. Verder beloofde het land migranten uit Centraal-Amerika op te nemen tot hun asielaanvraag is behandeld door rechtbanken in de VS.
De mededeling van Trump komt kort voordat hij dinsdag in de staat Florida zijn campagne aftrapt voor de komende presidentsverkiezingen
https://www.telegraaf.nl/(...)-illegalen-uitzetten
Bron dat daar alleen illegale Mexicanen werken?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Wie moet er dan bij zijn golfresorts werken?
Ja, want we hebben hier heel veel last van Mexicanen natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het kan dus wel, toch apart dat ze zich in Nederland blijven verschuilen achter zelf opgelegde regeltjes.
Het gaat om illegalen, die dus wel degelijk uitgezet kunnen worden. Nederland, Duitsland en de rest van de EU faalt daar al in sinds de eerste dag dat een illegale binnenkwam.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, want we hebben hier heel veel last van Mexicanen natuurlijk.
En daar hebben we weer het racisme van lage verwachtingen AKA betuttelracisme.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Wie moet er dan bij zijn golfresorts werken?
Wel apart dat je zegt dat hij de belofte nakomt, terwijl er "gaat" staat in plaats van "heeft". Het is nog steeds slechts een 'belofte'.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het kan dus wel, toch apart dat ze zich in Nederland blijven verschuilen achter zelf opgelegde regeltjes.
Maar ja de zoveelste belofte die deze man nakomt, dus morgen weer uitgebreid in de media een artikel over hoe Melania naar Trump keek en hij daardoor weer als vrouwenhater wordt bestempeld.
Wie beweert dat dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bron dat daar alleen illegale Mexicanen werken?
Vreemde stropop.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En daar hebben we weer het racisme van lage verwachtingen AKA betuttelracisme.Dat is natuurlijk alles waar die mensen goed voor zijn...
Natuurlijk chargeerde ik. Het is waanzin om te denken dat Trump getinte illegalen bij de servicedesk zet of een managementfunctie geeft. Dus nee, er werken niet louter illegalen bij Trumps golfresorts.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Jij vroeg je toch af wie er nu op zijn golfresorts moest werken.
Wat maakt dat eigenlijk uit? Hoe is dit relevant voor het onderwerp? Je bent weer opzoek naar munitie om te kunnen schieten, ik ga daar niet meer in mee Koos.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk chargeerde ik. Het is waanzin om te denken dat Trump getinte illegalen bij de servicedesk zet of een managementfunctie geeft. Dus nee, er werken niet louter illegalen bij Trumps golfresorts.
Wat vind jij er trouwens van dat Trump illegalen inhuurt?
Vind je het zelf ook niet wat gek dat een president enerzijds roept dat illegalen moeten ophoepelen, maar tegelijkertijd diezelfde mensen doodleuk blijft inhuren?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wat maakt dat eigenlijk uit? Hoe is dit relevant voor het onderwerp? Je bent weer opzoek naar munitie om te kunnen schieten, ik ga daar niet meer in mee Koos.
Heel gek, maar als we het over hypocrisie van politici gaan hebben kunnen we misschien eerst eens beginnen met de duizenden voorbeelden die alleen Nederland al rijk is. Is het niet even hypocriet om alleen te vallen over het gedrag van Trump maar wel te accepteren van politici die beter in een straatje passen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het zelf ook niet wat gek dat een president enerzijds roept dat illegalen moeten ophoepelen, maar tegelijkertijd diezelfde mensen doodleuk blijft inhuren?
Dit topic gaat echter over Trump en de VS, niet over Nederland.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Heel gek, maar als we het over hypocrisie van politici gaan hebben kunnen we misschien eerst eens beginnen met de duizenden voorbeelden die alleen Nederland al rijk is. Is het niet even hypocriet om alleen te vallen over het gedrag van Trump maar wel te accepteren van politici die beter in een straatje passen?
Bron?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk chargeerde ik. Het is waanzin om te denken dat Trump getinte illegalen bij de servicedesk zet of een managementfunctie geeft. Dus nee, er werken niet louter illegalen bij Trumps golfresorts.
Wat vind jij er trouwens van dat Trump illegalen inhuurt?
Trump’s golf course employed undocumented workers — and then fired them amid showdown over border wallquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Bron?
Bedrijven en particulieren die (bewust) illegalen inhuren horen bestraft te worden. Ik neem aan dat daar straffen op staan. Tenzij liberale gemeenten en staten deze wetgeving ondermijnen.
Er is in Amerika een overheidsdienst die dat doet; ICE.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik bedoel, petje af als hij het voor elkaar krijgt, maar die 12 miljoen man gaan niet allemaal klaar staan om uitgezet te worden. Dus.... eh... een enorme politiemacht die mensen uit huizen gaat slepen of hoe moet ik dit zien?
Hij is nog niets nagekomen. Hij roept alleen dat hij het gaat doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar ja de zoveelste belofte die deze man nakomt, dus morgen weer uitgebreid in de media een artikel over hoe Melania naar Trump keek en hij daardoor weer als vrouwenhater wordt bestempeld.
Aha, de WaPo, dan is het vast een neutraal artikelquote:
En waarom denk je dat die muur er nog niet staat? Door Trump?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is nog niets nagekomen. Hij roept alleen dat hij het gaat doen.
Net zoiets als met de muur. Waarvan hij inmiddels al roept dat die er voor een deel staat! En dan zijn er nog van die malloten die dat geloven ook! (herkenbaar?
Omdat die lul ruim twee jaar heeft gewacht om budget te vragen aan het Congres en nu daar ineens geen meerderheid meer voor is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En waarom denk je dat die muur er nog niet staat? Door Trump?Hij heeft er geen zin meer in?
Dit is de reden:
https://www.aljazeera.com(...)190530201624613.html
Even afgezien van de uitvoering, ben je voor of ben je tegen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik bedoel, petje af als hij het voor elkaar krijgt, maar die 12 miljoen man gaan niet allemaal klaar staan om uitgezet te worden. Dus.... eh... een enorme politiemacht die mensen uit huizen gaat slepen of hoe moet ik dit zien?
De Trump fans kunnen mij daar vast wel iets over vertellen dus ben benieuwd.
Als de werkloze Amerikanen en legale migranten op zijn, kan er altijd een vergunning voor legale tijdelijke arbeidskrachten uit Mexico afgegeven worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gaat leuk worden bij zijn achterband in de agrarische sector, net als in europa is de agrarische sector sterk afhankelijk van arbeidsmigranten omdat Amerikanen net als de meeste west europeanen helemaal geen zin heeft om zwaar werk op het land te verrichten.
https://www.fb.org/issues(...)mpact-of-immigration
op papier klinkt het leuk, de praktijk zal wat weerbarstiger zijn
Zal ook wel weer zijn main issue worden in de campagne richting november 2020.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
Is dit niet al 3 jaar zijn 'plan'? Gaap.
http://fortune.com/2019/0(...)cumented-immigrants/quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aha, de WaPo, dan is het vast een neutraal artikel
Ik ben tegen. Denk namelijk dat je moet kijken naar wat mensen toevoegen aan de samenleving. Zoals bekend betalen veel illegalen ook gewoon belasting, en werken tegen normale lonen bij kleine zaakjes. Dus ze nemen niets af van de normale Amerikaan als het ware.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:00 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Even afgezien van de uitvoering, ben je voor of ben je tegen?
Ik ben voor trouwens.
Waarom zeg je dat dan niet meteen? Waarom kom je eerst met een andere reactie op het voorstel?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben tegen. Denk namelijk dat je moet kijken naar wat mensen toevoegen aan de samenleving. Zoals bekend betalen veel illegalen ook gewoon belasting, en werken tegen normale lonen bij kleine zaakjes. Dus ze nemen niets af van de normale Amerikaan als het ware.
Omdat het totaal niet realistisch is om 12 miljoen man uit te zetten. Zeker niet binnen de termijn van de Trump, zelfs als hij herkozen wordt. Het is dus gewoon pure onzin wat hij uitkraamt om naieve lieden achter zich te krijgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:09 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat dan niet meteen? Waarom kom je eerst met een andere reactie op het voorstel?
Dat valt te bediscussiëren, eens. Dat je ook echt denkt dat hij dat alleen doet om stemmen te winnen is behoorlijk naïef. Hij gelooft er zelf ook in. Migratie verandert je land, daar moet je je tegen mogen verzetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het totaal niet realistisch is om 12 miljoen man uit te zetten. Zeker niet binnen de termijn van de Trump, zelfs als hij herkozen wordt. Het is dus gewoon pure onzin wat hij uitkraamt om naieve lieden achter zich te krijgen.
Het is in ieder geval niet saai.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Trump fans kunnen mij daar vast wel iets over vertellen dus ben benieuwd.
Trump gelooft in Trump. En wat hij toevallig ziet op Fox.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:14 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Dat valt te bediscussiëren, eens. Dat je ook echt denkt dat hij dat alleen doet om stemmen te winnen is behoorlijk naïef. Hij gelooft er zelf ook in. Migratie verandert je land, daar moet je je tegen mogen verzetten.
Ik heb eigenlijk liever een saai iemand op die positie dan een mafklapper.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet saai.
Je kan niet zeggen dat het een saaie president is.
Ik ben noch Trump fan, noch Trump hater. Het is gewoon Trump.
Kijk eens verder dan de gevestigde mediaquote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump gelooft in Trump. En wat hij toevallig ziet op Fox.
Het is geen strateeg, het is een hele zielige man die vooral miljarden heeft verloren. Hij zou zo maar eens de slechtste zakenman aller tijden kunnen zijn (maar ja, die gegevens houdt hij angstvallig onder zich, wellicht ook omdat hij frauduleus heeft gehandeld).
Er komt volgende keer wel weer een degelijke, denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever een saai iemand op die positie dan een mafklapper.
In dat geval moet er wetgeving komen in plaats van dit te blijven gedogen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben tegen. Denk namelijk dat je moet kijken naar wat mensen toevoegen aan de samenleving. Zoals bekend betalen veel illegalen ook gewoon belasting, en werken tegen normale lonen bij kleine zaakjes. Dus ze nemen niets af van de normale Amerikaan als het ware.
Ik volg Trump al veel langer en baseer mij helemaal niet op het recente verleden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan de gevestigde media
Ja, dat is voor de buhne veel praktischer, zo'n charismatische acteur die zich progressief voordoet maar gewoon de belangen van het establishment behartigt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er komt volgende keer wel weer een degelijke, denk ik.
zo een verstandige, nadenkende, diplomatieke.
"Obama-achtige"
Dat hoop ik. Ik zou zelfs een Sanders nu toejuichen. Hoe dan ook, alles beter dan dit.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er komt volgende keer wel weer een degelijke, denk ik.
zo een verstandige, nadenkende, diplomatieke.
"Obama-achtige"
Wat heeft Trump voor het volk gedaan? Weet je nog waar de belastingkorting naartoe ging?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ja, dat is voor de buhne veel praktischer, zo'n charismatische acteur die zich progressief voordoet maar gewoon de belangen van het establishment behartigt.
Yes we can!
Hij doet zaken met andere naties als zakenman. Werkt Mexico niet mee aan het indammen van de migrantentsunami, dan dreigt hij met verhoging van importtarieven. Paar dagen later komen de Mexicanen opeens met plannen om mee te werken. Zelfde geldt voor China, die zijn in de Obama-tijd (*kuch* Joe Biden) veel te makkelijk weggekomen met oneerlijke handel. In de media snappen ze daar allemaal niks van, dat klopt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik volg Trump al veel langer en baseer mij helemaal niet op het recente verleden.
Het is een oplichter, een ordinair persoon, hij is psychisch niet helemaal fris en zakelijk moet je ver van hem blijven. Als je hem ontmoet is hij heel charmant, maar goed, dat hebben de meeste oplichters.
Ik vind hem vooral een heel sneu figuur.
Hij heeft zonder enige twijfel niet het verstandelijke vermogen om strateeg te kunnen zijn op de positie waar hij nu zit. Dat zie je ook gewoon terug. Hij is vooral reactief.
Sanders is een ouwe raaskaller.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hoop ik. Ik zou zelfs een Sanders nu toejuichen. Hoe dan ook, alles beter dan dit.
Slopen van handelsverdragen die alleen goed zijn voor het kapitaal en de Amerikaanse werknemers de straat op stuurde.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat heeft Trump voor het volk gedaan? Weet je nog waar de belastingkorting naartoe ging?
Die handelsoorlog die hij voert kost geld.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hij doet zaken met andere naties als zakenman. Werkt Mexico niet mee aan het indammen van de migrantentsunami, dan dreigt hij met verhoging van importtarieven. Paar dagen later komen de Mexicanen opeens met plannen om mee te werken. Zelfde geldt voor China, die zijn in de Obama-tijd (*kuch* Joe Biden) veel te makkelijk weggekomen met oneerlijke handel. In de media snappen ze daar allemaal niks van, dat klopt.
Ik wil gewoon een degelijke Republikein. Maar zoals gezegd: alles is beter dan Trump.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Sanders is een ouwe raaskaller.
Hij heeft eens gezegd dat er in Amerika geen blanken zijn die echte armoede kennen
Eerder intelligente mensen op links als Yang of Gabbard. De rest van de DNC-kandidaten komen uit hetzelfde potje als HRC en Biden, die vertegenwoordigen Wall Street en niet de burger.
Oja, is hij failliet dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die handelsoorlog die hij voert kost geld.
Wat dat betreft is hij inderdaad de zakenman die hij altijd was. Hij verliest geld. Heel veel geld.
Onderwijl hij bezig is hun medische zorg af te nemen en het geld dat verdient wordt nog meer richting de rijksten gaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Slopen van handelsverdragen die alleen goed zijn voor het kapitaal en de Amerikaanse werknemers de straat op stuurde.
Zijn bedrijven zijn meermaals failliet gegaan. Zijn vader heeft hem meermaals een bailout gegeven en op het laatst is een persoonlijk faillissement voorkomen doordat er bij Deutsche Bank een idioot rondliep die Trump nog 300 miljoen kado wilde doen.quote:
Eentje zoals George W Bush? Of John McCain? Ja leuk, gaan we weer een gazillion dollars kostende oorlog voeren met miljoenen dode arabieren zodat het militair-industrieel complex miljarden kan verdienen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een degelijke Republikein. Maar zoals gezegd: alles is beter dan Trump.
Die afspraken met Mexico waren maanden eerder al gemaakt en omvatten bovendien weinig noviteiten. Het was inderdaad een slim PR-trucje van Trump om het zo te presenteren dat het lijkt alsof Mexico is gezwicht onder de druk. De waarheid is echter dat zowel het zakenleven als zijn eigen partij begonnen te morren over de tarieven die Trump aan Mexico op wilde leggen. De kans leek zelfs groot dat de maatregelen zouden worden geblokkeerd door de Senaat. Daarom trok Trump de keutel in. En uiteraard deed hij alsof er een grote overwinning is behaald, want zo rolt de man nou eenmaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hij doet zaken met andere naties als zakenman. Werkt Mexico niet mee aan het indammen van de migrantentsunami, dan dreigt hij met verhoging van importtarieven. Paar dagen later komen de Mexicanen opeens met plannen om mee te werken. Zelfde geldt voor China, die zijn in de Obama-tijd (*kuch* Joe Biden) veel te makkelijk weggekomen met oneerlijke handel. In de media snappen ze daar allemaal niks van, dat klopt.
De Amerikanen koersen anders af op een conflict met Iran. En als dat gebeurt, is dat toch echt aan Trump te danken.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Eentje zoals George W Bush? Of John McCain? Ja leuk, gaan we weer een gazillion dollars kostende oorlog voeren met miljoenen dode arabieren zodat het militair-industrieel complex miljarden kan verdienen.
Aan wie had jij gedacht?
Ik heb momenteel niet echt een specifieke favoriet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Eentje zoals George W Bush? Of John McCain? Ja leuk, gaan we weer een gazillion dollars kostende oorlog voeren met miljoenen dode arabieren zodat het militair-industrieel complex miljarden kan verdienen.
Aan wie had jij gedacht?
Ik vraag mij dan ook af hoeveel werkelijke macht de president heeft en welk deel van het beleid door de partij en/of de 'sponsors' bepaald wordt. Onder Obama's regering werd half Noord-Afrika in vuur en vlam gezet, staatsgreep in Oekraine en de kern werd gelegd voor actie in Syrie. Ik vond het dan ook vreemd dat na zijn uitspraken over de rode lijn mbt chemische wapens en een aantal valse vlaggen, dat er niet in werd gegrepen. Trump heeft zich ook het Syrische moeras niet in laten leiden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb momenteel niet echt een specifieke favoriet.
Je weet overigens dat Trump ook niet echt is van geen oorlog voeren (in de praktijk)? Op de een of andere manier blijkt het heel lastig te zijn als president van de VS geen oorlog te voeren.
Dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zie hier een stukje van Jimmy Dore
Ik heb meer dan genoeg Dore gekeken, die leugenachtige kop hoef ik niet meer te zien.quote:
Wat voor oorlogen heeft Trump dan gevoerd, afgezien van wat losse bombardementen en die shitzooi in Syrie die door Obama is begonnen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet overigens dat Trump ook niet echt is van geen oorlog voeren (in de praktijk)? Op de een of andere manier blijkt het heel lastig te zijn als president van de VS geen oorlog te voeren.
Aha, dus de bron maakt een gelinkt filmpje al meteen onwaar?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb meer dan genoeg Dore gekeken, die leugenachtige kop hoef ik niet meer te zien.
Ik heb hem genoeg kansen gegeven. Het feit dat jij letterlijk papegaait wat hij zegt vertelt mij al genoeg.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aha, dus de bron maakt een gelinkt filmpje al meteen onwaar?
Geef het even een kans, het fragment begint bijna meteen.
Huurt hij illegalen in of immigranten?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het zelf ook niet wat gek dat een president enerzijds roept dat illegalen moeten ophoepelen, maar tegelijkertijd diezelfde mensen doodleuk blijft inhuren?
Corbett had deze toegevoegd aan een kleine verzameling;quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vraag mij dan ook af hoeveel werkelijke macht de president heeft en welk deel van het beleid door de partij en/of de 'sponsors' bepaald wordt. Onder Obama's regering werd half Noord-Afrika in vuur en vlam gezet, staatsgreep in Oekraine en de kern werd gelegd voor actie in Syrie. Ik vond het dan ook vreemd dat na zijn uitspraken over de rode lijn mbt chemische wapens en een aantal valse vlaggen, dat er niet in werd gegrepen. Trump heeft zich ook het Syrische moeras niet in laten leiden.
Wat er nu speelt met Iran vind ik bijzonder zorgwekkend. Het ligt er dik bovenop dat de aanvallen op de olietankers in scene zijn gezet om Amerika tot actie te laten overgaan. Iran heeft geen enkel voordeel om de VS te provoceren, en al helemaal niet in het geniep. Ik denk dat het de usual suspects zijn, de Saudi's en Israeli's met medewerking van hun neo-con vriendjes in Washington.
Zie hier een stukje van Jimmy Dore waar hij een filmpje laat zien van een of andere 'denktank' waar men open en bloot bespreekt dat het best lastig is om een oorlog te ontketenen. En ook de valse vlaggen uit het verleden bespreekt.
Die mensen geef ik nog liever aan dan de illegalen zelf!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:57 schreef Confetti het volgende:
Het zou strafbaar moeten zijn om mensen die de wet overtreden behulpzaam te zijn.
Nietquote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:10 schreef Toefjes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hij dit denkt te gaan doen.
Het zal een beste operatie worden.
Er staat nergens dat Trump er 12 miljoen gaat uitzetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het totaal niet realistisch is om 12 miljoen man uit te zetten. Zeker niet binnen de termijn van de Trump, zelfs als hij herkozen wordt. Het is dus gewoon pure onzin wat hij uitkraamt om naieve lieden achter zich te krijgen.
Die muur, dat is vorige week pas goedgekeurd, nadat het gigantisch lang door libtards is tegengehouden. De bedrijven die het gaan bouwen zijn materialen aan het vervoeren naar de grens en alles aan het regelen om zo snel mogelijk die muur omhoog te krijgen. Was vorige week een nieuwsbericht over wat it netjes gesubmit heb maar niet geplaatst is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is nog niets nagekomen. Hij roept alleen dat hij het gaat doen.
Net zoiets als met de muur. Waarvan hij inmiddels al roept dat die er voor een deel staat! En dan zijn er nog van die malloten die dat geloven ook! (herkenbaar?
Hij had twee jaar vrij spel. Vervolgens hield het Congres het tegen. Trump ging voor de noodtoestand. Ook daar ging het Congres en de senaat (dus met hulp van Republikeinen) vol voor liggen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:30 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Die muur, dat is vorige week pas goedgekeurd, nadat het gigantisch lang door libtards is tegengehouden. De bedrijven die het gaan bouwen zijn materialen aan het vervoeren naar de grens en alles aan het regelen om zo snel mogelijk die muur omhoog te krijgen. Was vorige week een nieuwsbericht over wat it netjes gesubmit heb maar niet geplaatst is.
Hele artikel...quote:In 2016, as President Barack Obama left office, the number of undocumented immigrants living in the United States was at its lowest level in a decade.
bron: https://www.nytimes.com/2(...)opulation-study.htmlquote:The Number of Undocumented Immigrants in the U.S. Has Dropped, a Study Says. Here Are 5 Takeaways.
Shortly after then-candidate Donald Trump announced his presidential campaign, he suggested that the number of undocumented immigrants living in the United States could exceed 30 million. But a new study puts the number far lower and shows a significant decline over more than a decade.
The study, published by the Pew Research Center on Tuesday, put the number of undocumented immigrants in the United States at 10.7 million in 2016, down from a peak of 12.2 million in 2007.
As Pew analyzed new data from recent years, its researchers found that “it wasn’t just that the numbers declined, but also who these unauthorized immigrants are had changed since 2007,” said D’Vera Cohn, a senior writer at Pew Research.
The estimates are derived from figures published by sources like the Census Bureau, which accounts for foreign-born people living in the United States, along with other demographic data including death rates and legal border admissions.
The report showed that the immigration landscape was different from that portrayed by many politicians:
In 2016, as President Barack Obama left office, the number of undocumented immigrants living in the United States was at its lowest level in a decade.
As of 2016, the most recent data available, the number of people living in the United States without documents decreased to 10.7 million from a peak of 12.2 million in 2007. The sharp decline came largely during the Obama administration and in the wake of the Great Recession. Deportations also sharply rose during that time.
“The recession and the housing bust were certainly important events driving down these numbers, but it’s also possible that several other things were important as well,” Ms. Cohn said. “We know that border enforcement was stepped up during this period too, and smuggling fees increased. And we also know there has been a rise in deportations.”
Amid global economic and political shifts, there are fewer undocumented Mexican migrants today and more Central Americans.
In 2016 there were 1.5 million fewer unauthorized Mexicans living in the United States than in 2007. While they still make up a majority of illegal immigrants living in the United States today, migration out of Mexico has slowed. Pew notes that, according to survey data by the Mexican government, “the majority cited family reunification as the main reason” for returning to Mexico.
Editors’ Picks
Nazis Killed Her Father. Then She Fell in Love With One.
They Hid From the Mob for Decades. Now They Will Surface in a Film.
The Real Dog Moms of New York City
And there has also been a sharp decrease in the number of “recent arrivals” — immigrants who entered the country within the last five years. “There was an average of 386,000 annual unauthorized arrivals for the 2011-16 period, compared with 715,000 for the 2002-07 period. That amounts to a 46 percent decline,” according to the report. During that time, entering the country grew more difficult and, throughout the recession, jobs in construction and other fields grew more scarce.
But in contrast, the number of migrants from Central America living in the United States illegally rose somewhat between 2007 and 2016, amid increased violence and economic uncertainty in the Northern Triangle region.
The overwhelming majority of undocumented immigrants have lived in the country for a decade or longer.
The typical undocumented migrant living in the United States in 2016 had been here for about 15 years, up from a median of about nine years in 2007. Two-thirds of all undocumented immigrants, the researchers found, had lived in the United States for more than 10 years.
“This is a much more rooted, established population than it was in 2007,” Ms. Cohn said. “There are markedly fewer short-term residents and more long term residents.”
One million immigrants without papers are protected from deportation by the Deferred Action for Childhood Arrivals program and other mechanisms.
Pew estimates that about 700,000 people in the United States who were brought to the country without documents as children have received protection from deportation through DACA. An additional 300,000 have Temporary Protected Status, which is applied to migrants from countries like El Salvador and Haiti that have experienced natural disasters.
Sign Up for The Daily Newsletter
Every Friday, get an exclusive look at how one of the week’s biggest news stories on “The Daily” podcast came together.
SIGN UP
Visa overstays have become an increasingly significant share of unauthorized migration.
Because of limited statistical data, it is hard to account for how many undocumented immigrants in the United States are here as a result of overstaying a visa. But those migrants increasingly appear to make up a significant share of overall illegal immigration.
“We don’t have exact numbers,” Ms. Cohn said, “but, from what we know, it appears that a majority of recent arrivals in 2016 are not unauthorized immigrants who crossed without documents, but people who arrived on legal visas and overstayed their deadlines to leave.”
Such immigrants, who typically have the means to enter the country legally but have not been granted permission to stay beyond a certain period, “probably constituted most of the recent unauthorized immigrant arrivals in 2016,” according to the report.
Haha, ja, dat dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is alleen zo sneu dat die dekselse Obama veel meer illegalen liet uitzetten dan trump tot nu toe gelukt is.
2012: ruim 400.000. 2018, net 250.000
Trump: meer woorden dan daden
Hij kon dat pas doen bij het bespreken van de kosten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij had twee jaar vrij spel. Vervolgens hield het Congres het tegen. Trump ging voor de noodtoestand. Ook daar ging het Congres en de senaat (dus met hulp van Republikeinen) vol voor liggen.
Nu heeft Trump zijn vetorecht gebruikt.
De rechter zal daar gewoon een einde aan maken en Trump terugfluiten, want hiermee wordt de controlerende macht simpelweg buitenspel gezet.
Dus je bent weer eens niet (volledig) op de hoogte.
Overigens zijn de plannen van Trump voor de muur compleet anders dan ooit beloofd en Mexico gaat het nog steeds niet betalen.
Wat zijn de kosten, en hoeveel geld vraagt Trump? Hint: Trumps schatting is elk jaar al verhoogd en ze hebben het onderhand alleen nog maar over een startbudget (5 miljard) en niet over de totale kosten (een veelvoud daarvan). Dat startbudget had hij 2 jaar geleden ook al kunnen aanvragen, maar hij kreeg geen steun bij zijn eigen partij. Omdat het weggegooid geld is en Trump alleen maar een photo-op wil.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:31 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Hij kon dat pas doen bij het bespreken van de kosten.
Dat betalen Amerikaanse bedrijven (het zijn importheffingen en geen exportheffingen) en dat wordt doorberekend aan Amerikaanse consumenten.quote:Mexico betaald er uiteindelijk ook voor, vanwege importheffingen.
Obama adverteerde het alleen niet als een overwinning en liet de bevoegde instanties het gewoon beoordelen, net als in ieder ander land ter wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is alleen zo sneu dat die dekselse Obama veel meer illegalen liet uitzetten dan trump tot nu toe gelukt is.
2012: ruim 400.000. 2018, net 250.000
Trump: meer woorden dan daden
haha, wat een zeugquote:Op dinsdag 18 juni 2019 20:26 schreef Ringo het volgende:
Millions of billions of illegals. All gone, all by him.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |