SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Hee maar dat zijn wij toch allemaal? Beetje zelfreflectie graag heren.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:10 schreef Gripper het volgende:
veel te hip geklede mannetjes met duur materiaal en een grote mond
Wil je niet meer zulke NSFW sites met gayporn posten. Ik zit hier op mijn werkquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Gripper het volgende:
Dit is ook wel een goed merk voor als je gaat gravel racen Patron.
https://www.lovethepain.com/collections/mens-cycling-jersey
Slechts 250 $ die jerseys. Oh en dan nog eens hetzelfde bedrag voor een broek natuurlijk.
Ja ik vond het ook wel verontrustende beelden maar dacht in mn naiviteit nog dat "love the pain" sloeg op de pijn in je benen als je hard aan het trappen bent.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil je niet meer zulke NSFW sites met gayporn posten. Ik zit hier op mijn werk![]()
Focus altijd goed.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.fahrrad-xxl.d(...)tm_medium=affiliate#
Holy Koos.
Haha Jezus, ik ben best wel bereid de portemonnee te trekken voor iets dat kwalitatief erg goed is. Maar wanneer 250 dollars neertelt voor een fucking fietsshirtje ben je wel gestoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Gripper het volgende:
Dit is ook wel een goed merk voor als je gaat gravel racen Patron.
https://www.lovethepain.com/collections/mens-cycling-jersey
Slechts 250 $ die jerseys. Oh en dan nog eens hetzelfde bedrag voor een broek natuurlijk.
Ja en thuis gewoon zeggen hoeveel korting je kreeg ipv hoeveel je moest betalen.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en dan Bora ultra 50 tubewielen erin.
Toen mijn vrouw thuis kwam stond de fiets al in de bijkeuken, zonder dat ze er van wist...hier hoeven we elkaar helemaal niets te verantwoorden.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 12:11 schreef DeLoet het volgende:
Je eigen uitgaven thuis moeten verantwoorden
Nou inderdaad... Vrouwen moeten gewoon poetsen en koken en verder hun mond houden...quote:Op vrijdag 14 juni 2019 12:11 schreef DeLoet het volgende:
Je eigen uitgaven thuis moeten verantwoorden
Wel een mooie aanbieding, ondanks dat het een fiets is uit 2016 geloof ik. Wat zou dat frame los opleveren? En dan met de rest een mooi frame afbouwenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.fahrrad-xxl.d(...)tm_medium=affiliate#
Holy Koos.
Ook duur, maar als je toevallig ook een bel op je fiets wilt is dit misschien een mooie:quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:49 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb een H36 stuur ja. Thanks voor de link, ziet er goed uit maar alsnog best prijzig. Had gehoopt dat het goedkoper kon maar als dat ik zo allemaal zie op Google beginnen al die krengen vanaf minimaal 40euro.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 13:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nou inderdaad... Vrouwen moeten gewoon poetsen en koken en verder hun mond houden...
Stoerquote:Op vrijdag 14 juni 2019 12:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toen mijn vrouw thuis kwam stond de fiets al in de bijkeuken, zonder dat ze er van wist...hier hoeven we elkaar helemaal niets te verantwoorden.
Misschien moet je even leren door de tekst heen te lezen.
Vandaar dat het nu je ex is?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 18:16 schreef Tommeke het volgende:
Toen ik m’n huidige racefiets kocht heb ik dat niet eens overlegd. Gewoon een eenzijdige mededeling. M’n ex haar enige reactie was: Dat doe je ook alleen maar omdat ik net een vette fiets gekocht heb en jij een net zo vette wil
Komt altijd hard aan he, als anderen het over hun vrouw of vriendin hebben. Sorry, zal er rekening mee houden.quote:
Dat is vriendelijk van jequote:Op vrijdag 14 juni 2019 20:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt altijd hard aan he, als anderen het over hun vrouw of vriendin hebben. Sorry, zal er rekening mee houden.
met binnenband 25mm rij ik 5bar voor/5.5bar achterquote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:15 schreef Patroon het volgende:
Oja nog even een vraagje, hoeveel bar doen jullie in een 28mm? Ik heb er nu 5 bar in, maar heb soms best het idee dat dat nogal stuitert.. Ik weeg zo'n 65kg.
24mm rij ik met 6.5 voor en 7 achter
En terechtquote:Op zaterdag 15 juni 2019 01:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ze heeft nu een nog mooiere fiets. Ik trok dat niet![]()
Ik rij nu mijn crosser op een 28mm band, maar dat vind ik voor op de weg wel erg breed hoor. Ik merk ook niet meer comfort met 28mm tov 25mm. MissPatty rijdt al jaren probleemloos (lees nooit lek) op Schwalbe One, dat is gewoon een prima band. Maar MissPatty is ook goed in orde, dat speelt ook meequote:Op maandag 17 juni 2019 10:23 schreef Flipmoehoe het volgende:
Afgelopen weekend 2x lek gereden in 1 rit![]()
Natuurlijk maar 1 co2 patroon en 1 binnenbandje bij me (en geen plakkers). Heb me dus op laten halen..
Vertrouwen in de Schwalbe one band is nu wel weg want met de Vredestein Fortezza Senso all weather rijd ik zo goed als nooit lek. Deze wil ik nu weer gaan bestellen en de Schwalbes op Marktplaats zetten. Wellicht dat ik die nog voor een klein prijsje kan verkopen.
Maar nu komt het, er zaten 25mm banden onder, zou ik daar nu weer voor gaan of toch voor 28mm gaan? De ruimte is ervoor want schijfremmen.. Wellicht wat meer comfort?
(rijd er in de winter ook gewoon buiten mee door, misschien wel nuttig om te melden)
Lees bij de reviews op mantel.com ook weinig negatieve punten. Maar het gaat denk ik toch tussen je oren zitten als je weer eens een gravelpad oid tegenkomt.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik rij nu mijn crosser op een 28mm band, maar dat vind ik voor op de weg wel erg breed hoor. Ik merk ook niet meer comfort met 28mm tov 25mm. MissPatty rijdt al jaren probleemloos (lees nooit lek) op Schwalbe One, dat is gewoon een prima band. Maar MissPatty is ook goed in orde, dat speelt ook mee
Yup. Doordat het als een bolletje ijs op de velg zal zitten krijg je aardige wat luchtwervelingen.quote:
Voor 28mm telt hetzelfde natuurlijk als de velg voor 23 of 25 gemaakt is. Een bandenfabrikant kijkt niet naar aero drag, een velgfabrikant wel. Dus samen moet het een goed geheel worden voor een optimaal resultaat.quote:Run a 25mm tyre on many narrow rims and you get an ice cream effect: a big, bulging scoop of tyre sitting on top of a skinny cone of a rim. The mismatch between one element and the other doesn’t result in a high level of aerodynamic efficiency. However, wider rims have been designed specifically for use with wider tyres, the rims and tyres work together aerodynamically. Airflow that is separated by a wide tyre is able to reattach better to a wider rim than to a narrow rim, reducing drag.
Even if fitting a wide tyre on a narrow rim doesn't improve the aerodynamics, you might consider it a swap worth making for other reasons, such as extra comfort.
Ja en dan rijd je bij 45 km per uur, zomaar 5watt minder....quote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Doordat het als een bolletje ijs op de velg zal zitten krijg je aardige wat luchtwervelingen.
[..]
Voor 28mm telt hetzelfde natuurlijk als de velg voor 23 of 25 gemaakt is. Een bandenfabrikant kijkt niet naar aero drag, een velgfabrikant wel. Dus samen moet het een goed geheel worden voor een optimaal resultaat.
Je mag wel eens stofzuigen.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:10 schreef Najieto het volgende:
Vandaag mijn chinese travelbags binnen gekregen
[ afbeelding ]
Voordat ik me in het onderontwikkelde Limburg begeef lijkt een comfortabele upgrade noodzakelijkquote:Op maandag 17 juni 2019 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
28mm.
Als je velg er niet op gemaakt is, moet je het vooral laten. Ja, je krijgt wat comfort terug, maar verder is het alleen maar vertragend. Veel meer luchtweerstand door onder andere de bredere band maar ook doordat de band niet netjes aansluit op de velg.
Goed spul hè?quote:Op maandag 17 juni 2019 16:10 schreef Najieto het volgende:
Vandaag mijn chinese travelbags binnen gekregen
[ afbeelding ]
De gravelhype is een beetje aan mij voorbij gegaan, maar ik kwam op de website terecht van zo'n soort evenement en kan je niet anders dan gelijk gevenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 09:50 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 1e ritje op de crosser naar het werk. Bevalt erg goed, nog een beetje finetunen hier en daar, maar 1e gevoel is meer dan goed. Merk wel bij het aanzetten dat de fiets wel 2kg zwaarder is en stuurt iets anders, maar dat is een kwestie van wennen. Denk dat ik er nog wel een ultegra stages op wil zetten.
Wat ik het nadeel van die gravelritten vind is dat er zoveel van die hipsters op af komen van rond de 40-50 jaar met teveel geld op te dik materiaal. Kleding tot uit den treure gematcht en zichzelf te cool vinden...
Bijvoorbeeld dit soort toestanden:
[ afbeelding ]
Gaaf! Heb je een linkje? En is het een beetje goede kwaliteit?quote:Op maandag 17 juni 2019 16:10 schreef Najieto het volgende:
Vandaag mijn chinese travelbags binnen gekregen
[ afbeelding ]
Ja, eens. Het spreekt wel een nieuwe doelgroep aan. Maar ik rij persoonlijk ook liever voor ¤5,- een veldtoertochtje ergens in Drenthe. Lekker met een paar vrienden door het bos crossen en elkaar halverwege in een plas duwenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:23 schreef kaasplankje het volgende:
Fietssport spreekt zo wel een nieuwe generatie aan, ik vind die kleine opstelling voor een offroad evenement wel leuk eigenlijk. Maar, als je alleen de velttoertochten van de DTC gewend bent is dit wel een soort van cultuurschok. Oh en ik ken mensen van de organisatie zag ik op de plaatjes.
Ja pffff wat een sukkels die hipsters met allemaal een baard en een duur pakje aan, die niet genoeg voldoening halen uit alleen maar hard en stug doorfietsen maar het zo nodig ook nog leuk moeten hebben na de rit met lekker eten en een biertje en een vrolijk muziekje.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
De gravelhype is een beetje aan mij voorbij gegaan, maar ik kwam op de website terecht van zo'n soort evenement en kan je niet anders dan gelijk geven![]()
https://wherethestreetshavenoname.nl/
Baarden, bier en burgers - de festivalisering van de samenleving is ook op het fietsen overgeslagen.En uiteraard is er dan een hippe Engelse naam, sponsoring door een fiets- annex koffiewinkel, een hoog inschrijfgeld en een Strava segmentenwedstrijd.
Dat denk ik wel. Kwaliteit ziet er goed uit. Alles voelt ook stevig aan. Zoals patroon al eerder zei wiebelt de tas niet.quote:
https://m.nl.aliexpress.c(...)3cW4XuA1560843632488quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:19 schreef Reljem het volgende:
[..]
Gaaf! Heb je een linkje? En is het een beetje goede kwaliteit?
Voelde je je wat aangesproken?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:00 schreef Gripper het volgende:
at een sukkels die hipsters met allemaal een baard en een duur pakje aan, die niet genoeg voldoening halen uit alleen maar hard en stug doorfietsen maar het zo nodig ook nog leuk moeten hebben na de rit met lekker eten en een biertje en een vrolijk muziekje.
Ik vind het ook super leuk! Even weer een andere manier van fietsen...echter wat Eentwee beschrijft vind ik ook...het trekt wel een bepaald slag mens waar ik mij niet helemaal bij vind passen. Alles net wat over de top. Te kek shirtje, alles teveel gematcht, teveel praatjes etc..quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:41 schreef the_critic het volgende:
Ik vind het gravel rijden ook echt serieus leuk. Kom op woon werk ritjes ineens op plekken waarvan ik het bestaan niet wist. Super mooie bos ritjes, leuke prikkel ook anders te fietsen. Lekker 'intervallen' in het bos. Mooie afwisseling..
Lijkt me wel een beetje onzin. Die 3mm extra gaat echt geen verschil geven volgens mij...quote:LET OP: 25mm banden zijn niet geschikt voor de gravel paden van WTSHNN. Een mountainbike of gravelbike is voor dit event ideaal. Maar op een racefiets met 28mm banden of crosser is de gravel route ook prima te doen.
Cool, thanks! Overigens ben ik alleen van plan af en toe woon-werk verkeer te doen (krijg een nieuwe baan, 60 km, toch leuk om af en toe eens de racefiets te pakken). Misschien is een rugzakje dan wel voldoende. Wat raden de woon-werk verkeer kenners mij aan? Er is een douche aanwezig.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:54 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Kwaliteit ziet er goed uit. Alles voelt ook stevig aan. Zoals patroon al eerder zei wiebelt de tas niet.
[..]
https://m.nl.aliexpress.c(...)3cW4XuA1560843632488
https://m.nl.aliexpress.c(...)3cW4XuA1560844442279
Tasje op de bovenbuis is maatje S. Past een mobiel, powerbank, 4 60 grams repen, 4 gelletjes en een multitool in.
Ik gebruik een rugzak.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:38 schreef Reljem het volgende:
[..]
Cool, thanks! Overigens ben ik alleen van plan af en toe woon-werk verkeer te doen (krijg een nieuwe baan, 60 km, toch leuk om af en toe eens de racefiets te pakken). Misschien is een rugzakje dan wel voldoende. Wat raden de woon-werk verkeer kenners mij aan? Er is een douche aanwezig.
Ze zeggen dat vooral omdat er regelmatig een stukje MTB route of pad met boomwortels in zo'n rit zit. En boomwortels met wegbanden is meestal geen pretje, ik presteer het zelfs met de 38 mm banden op 2 bar nog wel eens om mezelf tijdelijk impotent te maken als je niet tijdig voor een hobbel je kont van het zadel tilt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:26 schreef Patroon het volgende:
Staat op de site van dat wherethestreetshavenoblabla
[..]
Lijkt me wel een beetje onzin. Die 3mm extra gaat echt geen verschil geven volgens mij...
Waarschijnlijk wel waar ja bij die tochten en meetings.. In het bos rijd ik alleen en kom ik geen hipsters tegen. Gewoon een oude stalen crosser van 11kg en een saai en degelijk shirt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het ook super leuk! Even weer een andere manier van fietsen...echter wat Eentwee beschrijft vind ik ook...het trekt wel een bepaald slag mens waar ik mij niet helemaal bij vind passen. Alles net wat over de top. Te kek shirtje, alles teveel gematcht, teveel praatjes etc..
Gatver zo’n pleb ontwijk ik op mijn nieuwe gravelracer en raphakitquote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel waar ja bij die tochten en meetings.. In het bos rijd ik alleen en kom ik geen hipsters tegen. Gewoon een oude stalen crosser van 11kg en een saai en degelijk shirt.
Wat ga je meenemen dan voor die ene keer?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:38 schreef Reljem het volgende:
[..]
Cool, thanks! Overigens ben ik alleen van plan af en toe woon-werk verkeer te doen (krijg een nieuwe baan, 60 km, toch leuk om af en toe eens de racefiets te pakken). Misschien is een rugzakje dan wel voldoende. Wat raden de woon-werk verkeer kenners mij aan? Er is een douche aanwezig.
Maar dan gaat 28mm geen verschil geven tov 25mm..misschien wel een 28mm tubeless die je zachter kunt zetten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze zeggen dat vooral omdat er regelmatig een stukje MTB route of pad met boomwortels in zo'n rit zit. En boomwortels met wegbanden is meestal geen pretje, ik presteer het zelfs met de 38 mm banden op 2 bar nog wel eens om mezelf tijdelijk impotent te maken als je niet tijdig voor een hobbel je kont van het zadel tilt.
Technisch hobbelterrein met zonder vering is altijd een delicaat werkje.
Als je de agr of willekeurig welke tourtocht het rijd zit daar toch ook van allerlei soorten mensen tussen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind het ook super leuk! Even weer een andere manier van fietsen...echter wat Eentwee beschrijft vind ik ook...het trekt wel een bepaald slag mens waar ik mij niet helemaal bij vind passen. Alles net wat over de top. Te kek shirtje, alles teveel gematcht, teveel praatjes etc..
Komt gewoon omdat die graveldingen wat kleinschaliger zijn nu, dat is leuk..maar daardoor vallen die popiejopies ook meer op natuurlijk, ze zullen er idd ook ongetwijfeld bij elke hippe toertocht zijn zoals agr.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:22 schreef dop het volgende:
[..]
Als je de agr of willekeurig welke tourtocht het rijd zit daar toch ook van allerlei soorten mensen tussen.
Je hoeft niet met allemaal sociaal en gezellig te zijn.
Ga met je maten of een ander leuk groepje, en je hebt een top dag.
Maar jij fietst ook gewoon veel en hard, dan is er als een hipster uitzien gewoon bijzaak ipv hoofdzaakquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:07 schreef ddx het volgende:
En echt gravelrijden is best leuk, vooral rond Hilversum heb je erg veel mooie paden ed.
Vond de bicycling winterrit kwa route ook mooier dan de bicycling zomerrit.
Bij die laatste zaten er wel leuke paadjes in maar ook erg veel fietspaden.
https://www.strava.com/activities/2008924017
https://www.strava.com/activities/2439901933
En hippe shirtjes heb ik ook ja![]()
Goede vraag, normale kleding en schoenen voor de werkdag. Maar die kan ik ook gewoon de dag eerder meenemen 🙈quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ga je meenemen dan voor die ene keer?
valt echt wel mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt gewoon omdat die graveldingen wat kleinschaliger zijn nu, dat is leuk..maar daardoor vallen die popiejopies ook meer op natuurlijk, ze zullen er idd ook ongetwijfeld bij elke hippe toertocht zijn zoals agr.
Goed zo.. Met dat vieze vlassige snorretje is het toch 'net niet'quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gatver zo’n pleb ontwijk ik op mijn nieuwe gravelracer en raphakit
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Goed zo.. Met dat vieze vlassige snorretje is het toch 'net niet'
Nog meer hipster.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:07 schreef Fretwork het volgende:
Heeft een stalen frame veel voordelen t.o.v. aluminium voor gravel/adventure/travel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder niet veel?quote:
Ik zou het niet weten eigenlijk. Aluminium is flink doorontwikkeld dus niet meer zo fucking stijf als het ooit was. Tegen een lager gewicht kan je wat meer exotische vormen geven aan je frame met aluminium wat zo z'n voordelen heeft (wat betreft comfort/handing). En alu is mogelijk goedkoper.quote:
Nee het is exclusiever. Sommige staalfanaten zullen zeggen dat staal lekkerder rijdt maar ik heb op mijn alu Gios van triple butted alloy ook dat heerlijke gevoel moet ik zelf zeggen. Het is zwaarder maar ook iets robuuster. Maar dat geeft geen garantie want alles kan kapot.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:07 schreef Fretwork het volgende:
Heeft een stalen frame veel voordelen t.o.v. aluminium voor gravel/adventure/travel?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:39 schreef poiuytr het volgende:
Verhaal maar even in een spoiler:Je bent klant bij de wielbouwer, dus ik vind dat hij het voor je moet regelen als hij voor z’n producten staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:39 schreef poiuytr het volgende:
Verhaal maar even in een spoiler:Ik denk dat hij er verder ook niet zoveel aan kan doen eigenlijk, ja hij had beter een set aan je verekocht met een andere naaf maar dat is nu te laat. Verder is de garantie verlopen en op draaiende delen zit vaak geen garantie omdat nu eenmaal niet bepaald kan worden hoeveel en hoe het is gebruikt, ik snap dat je een beetje voelt genaaid maar eigenlijk heb je gewoon pech en heeft die FM je een verkeerde naaf aangepraat. Best zonde want die set is nu een soort van waardeloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met midrange alu fabriekssetjes is idd niks mis en qua prijs kan daar eigenlijk niets tegenop.
Wil je nogmaals investeren in een high end (handgebouwde) wielset neem dan merken waarvan je weet dat ze over 5 jaar ook nog spareparts kunnen leveren. Zoals Campa, DT, Tune, Chris King, etc.
Je hebt wel een punt maar hij is dat niet verplicht.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je bent klant bij de wielbouwer, dus ik vind dat hij het voor je moet regelen als hij voor z’n producten staat.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:39 schreef poiuytr het volgende:
Verhaal maar even in een spoiler:Na 4 jaar voor een wielsetje van 800 voor 325 een nieuw wiel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede deal hoor, zeker niet genaaid.
Letwel, de marges van de wielbouwers zijn niet zo geweldig groot. Daar kan hij geen jaren garant voor gaan staan. Elk gewerkt uur moet hij wat verdienen, dan zou die na 4 jaar alleen nog maar garanties doen en gaat ie ook kapot, heb je nog niks.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 18-06-2019 18:45:20 ]Vakman pur sang
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:39 schreef poiuytr het volgende:
Verhaal maar even in een spoiler:welk merk naaf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel benieuwd naar de reden van de wielbouwer om hier voor te kiezen.
oxidatie verhaal vind ik leuk ook wat vaag.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
Goed zo.. Met dat vieze vlassige snorretje is het toch 'net niet'
Ik las over ‘t garantiedeel heen, my bad. Maar prima oplossing zo denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt maar hij is dat niet verplicht.
Helemaal mee eens. Dit jaar met mijn gewone racefiets met 25mm banden veel semiverhard/onverhard over de Utrechtse Heuvelrug gereden. Nul lekke banden tot nu toe. Laten we eerlijk zijn hoeveel profiel heb je echt nodig als je in de bochten een klein beetje inhoud?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:57 schreef Tommeke het volgende:
Overigens vind ik dat gravelfietsen wel helemaal mooi. Al doe ik dat al jaren, gewoon met de crosser het bos in duiken. Veel paadjes zijn op de racefiets overigens ook goed te doen
Ja zeker een mogelijkheid.quote:Op woensdag 19 juni 2019 13:36 schreef ddx het volgende:
Mooi china frame bestellen ? (www.velobuild.com)
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je bent klant bij de wielbouwer, dus ik vind dat hij het voor je moet regelen als hij voor z’n producten staat.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er verder ook niet zoveel aan kan doen eigenlijk, ja hij had beter een set aan je verekocht met een andere naaf maar dat is nu te laat. Verder is de garantie verlopen en op draaiende delen zit vaak geen garantie omdat nu eenmaal niet bepaald kan worden hoeveel en hoe het is gebruikt, ik snap dat je een beetje voelt genaaid maar eigenlijk heb je gewoon pech en heeft die FM je een verkeerde naaf aangepraat. Best zonde want die set is nu een soort van waardeloos.
Met midrange alu fabriekssetjes is idd niks mis en qua prijs kan daar eigenlijk niets tegenop.
Wil je nogmaals investeren in een high end (handgebouwde) wielset neem dan merken waarvan je weet dat ze over 5 jaar ook nog spareparts kunnen leveren. Zoals Campa, DT, Tune, Chris King, etc.
Hij verkoopt nog steeds naven (andere serie) van het hetzelfde merk, dus hij staat nog steeds in contact met hun en blijkbaar gaan die naven niet snel kapot. Doordat de naaf niet meer geproduceerd wordt en er geen onderdelen meer beschikbaar zijn moet ik een achterwiel vervangen. Op Google vragen ook veel mensen om een body omdat het veertje/ palletje net als bij mij lam is. Lijkt me een productiefout van de fabrikant en dat ze daarom de hele naaf maar uit het assortiment hebben genomen. Uit coulance had ik wel verwacht dat de wielbouwer mij i.i.g. een nieuwe naaf had aangeboden en hij dit bij de fabrikant in rekening had gebracht of met hem had overlegd. Dan was ik met een kleine 100euro klaar geweest, nieuwe spaken wat arbeid etc. Nu ben ik verplicht om een nieuw achterwiel te kopen a 325euro of naar wat goedkopers/ duurders uit moet kijken om weer een mooie geheel te hebben. Bij het uitgeven van die 325euro matcht mijn achterwiel ook nog niet met mijn voorwiel naaf, geen porum dus, maar dat neem ik maar op de koop toe. Gelet op bovenstaande verhaal en de weinige aantal kilometers wat ik maar gemaakt heb op die set voel ik me iets wat genaaid.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Na 4 jaar voor een wielsetje van 800 voor 325 een nieuw wiel?
Goede deal hoor, zeker niet genaaid.
Letwel, de marges van de wielbouwers zijn niet zo geweldig groot. Daar kan hij geen jaren garant voor gaan staan. Elk gewerkt uur moet hij wat verdienen, dan zou die na 4 jaar alleen nog maar garanties doen en gaat ie ook kapot, heb je nog niks.
Betrof eenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:58 schreef dop het volgende:
[..]
welk merk naaf?
Ben wel benieuwd naar de reden van de wielbouwer om hier voor te kiezen.
oxidatie verhaal vind ik leuk ook wat vaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--
Bedankt iig voor het meedenken allen.
Ik heb een kleurcode (pantone colorcode) doorgegeven.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zeker een mogelijkheid.
Hoe heb je dat gedaan met die kleur van je? Ik zie ook dat 2 kleuren mogelijk zijn bijv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |