Er is nog steeds verwarring over looptijden/zekerheden.quote:Op maandag 24 juni 2019 11:10 schreef cellog het volgende:
[..]
Gaat hier nog iemand aan meedoen? Gezien de kosten van CC vind ik zelf de netto opbrengst erg laag ten opzichte van de ltv, zowel voor het eerste als het tweede deel.
Vind ik ook. Bedrijfspanden past een hogere rente bij, zeker met zo'n hoge LTV.quote:Op maandag 24 juni 2019 11:10 schreef cellog het volgende:
[..]
Gaat hier nog iemand aan meedoen? Gezien de kosten van CC vind ik zelf de netto opbrengst erg laag ten opzichte van de ltv, zowel voor het eerste als het tweede deel.
Iemand al een link gevonden om te investeren?Betreft CIgo Scheepshof Karandquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:14 schreef optrandje het volgende:
[..]
De zekerheden bij collin direct neem ik altijd met een flinke korrel zout, al is het maar omdat gelden 2 dagen na volschrijven aan de ondernemer uitbetaald worden. In die periode een 2e hypotheek vastgelegd krijgen is best krap lijkt me.
Er bestaan van Collin direct leningen geen linkjes om eerder te kunnen investeren.quote:Op maandag 24 juni 2019 12:39 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
Iemand al een link gevonden om te investeren?Betreft CIgo Scheepshof Karand
degevraagd antwoord CC:quote:Op maandag 24 juni 2019 11:14 schreef impact9 het volgende:
[..]
Er is nog steeds verwarring over looptijden/zekerheden.
Laat ze eerst dat maar even ophelderen, dan kijk ik er weer naar.
Relatief laag gevraagd bedrag, en inderdaad ook lage rente. Horeca starter met beperkte ervaring. Tja, wat ik mij afvraag is hoe het nou geregeld is. Ik lees dat zij aandeelhouder & bestuurder is, en dat er geen sprake is van overname. Ik neem dan maar aan dat de andere aandeelhouder de pandeigenaar is (die het heeft laten verbouwen...). Die zal dus wel huur & een deel van de winst krijgen vermoed ik. Maar die tekent niet voor aansprakelijkheid mee (zal wel denken: "ik breng al de locatie in...")quote:Op maandag 24 juni 2019 13:13 schreef Horsemen het volgende:
Er is een nieuw project bij HcN in de 48-uurs preview fase geplaatst.
Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor restaurant Helden in Maartensdijk. Op dit project wordt 7,5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
https://horecacrowdfundin(...)aartensdijk-k89rvol5
Ik heb er een beetje mijn twijfels bij. Daarnaast is wat mij betreft de rentevergoeding voor deze 3 sterren horeca starter van maar 7,5% wel (te) laag.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie/inschatting.
Zo best liep het hiervoor op deze locatie blijkbaar ook al niet.quote:Op maandag 24 juni 2019 14:51 schreef PON het volgende:
[..]
Relatief laag gevraagd bedrag, en inderdaad ook lage rente. Horeca starter met beperkte ervaring. Tja, wat ik mij afvraag is hoe het nou geregeld is. Ik lees dat zij aandeelhouder & bestuurder is, en dat er geen sprake is van overname. Ik neem dan maar aan dat de andere aandeelhouder de pandeigenaar is (die het heeft laten verbouwen...). Die zal dus wel huur & een deel van de winst krijgen vermoed ik. Maar die tekent niet voor aansprakelijkheid mee (zal wel denken: "ik breng al de locatie in...")
Denk dat ik deze aan mij voor bij laat gaan bij deze rente.
Ik ben hier weleens geweest. Leuke plek, maar in de middle of nowhere. Deden ook zaken met kortingsbonnenfirma'squote:Op maandag 24 juni 2019 15:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zo best liep het hiervoor op deze locatie blijkbaar ook al niet.
https://www.tripadvisor.n(...)en-Maartensdijk.html
Apart, ik ben hier talloze keren langsgefietst en tent is me nooit opgevallen.quote:Op maandag 24 juni 2019 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik ben hier weleens geweest. Leuke plek, maar in de middle of nowhere. Deden ook zaken met kortingsbonnenfirma's
Is hier al besproken waarom de afossingsvrije lening 1% lager in rente is? Ik kan dit NL niet plaatsen.quote:Op maandag 24 juni 2019 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
degevraagd antwoord CC:
zekerheid is 96C niet 96, is aangepast.
Looptijd 5 jr voor deel 1 en 6 jaar voor deel 2.
Ik laat deze aan me voorbij gaan, mede door de vele slordigheden is de tekst.
en nu voor de 3e keer verlengd.quote:Op zondag 23 juni 2019 05:24 schreef djh77 het volgende:
[..]
De einddatum van het project is verlengd tot na het weekend. Waarschijnlijk om het project vol te knallen.
En toevallig is er door 2 investeerders nog even 15k in dit project geïnvesteerdquote:Op maandag 24 juni 2019 17:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
en nu voor de 3e keer verlengd.
Wordt steeds verder naar achteren geschoven.
Lijkt me echter niet leuk voor de mensen die al betaald hebben, dat hun geld nu renteloos maar staat te wachten.
Vaag verhaal beide projecten worden gedekt door dezelfde zekerheid 1e hypotheek. De zekerheden hadden ook gedeeld moeten worden, tenminste een rangorde aan moeten worden gegeven lijkt mij. Maar de rentevergoeding van netto 4% is ook al niet interessant.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Is hier al besproken waarom de afossingsvrije lening 1% lager in rente is? Ik kan dit NL niet plaatsen.
je hoeft nog niet te betalen voordat het project rond is bij SIGquote:Op maandag 24 juni 2019 17:09 schreef dyna18 het volgende:
[..]
en nu voor de 3e keer verlengd.
Wordt steeds verder naar achteren geschoven.
Lijkt me echter niet leuk voor de mensen die al betaald hebben, dat hun geld nu renteloos maar staat te wachten.
hoeft niet, maar gebeurd wel.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:07 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
je hoeft nog niet te betalen voordat het project rond is bij SIG
Staat nu open en ik heb ingeschrevenquote:Op maandag 24 juni 2019 13:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er bestaan van Collin direct leningen geen linkjes om eerder te kunnen investeren.
Ik heb deze ook bescheiden meegenomen. Hoge rente plus 2e hyp. klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn. Tnx.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:20 schreef bridgetofar het volgende:
[..]
Staat nu open en ik heb ingeschreven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |